Want je hebt toch niets te verbergen?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik zou graag nog wat conservatiever willen, Raymond de roon lijkt me wel wat.
Jep, alhoewel ik me altijd afvraag of dat daar nou echt significant veel vaker voorkomt dan onder normale gezinnen. Maar dat leggen ze niet dwingend op aan de samenleving, en hun groep groeit niet. Dat je vreemde ideeën hebt maakt je verder nog niet extreem-rechts.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
SGP kringen is ook niet zuiver hoor.. Incest, etc het komt daar allemaal voor schijnt het.
Lijkt mij ook. Ik snap echt niet waarom de PVV voor extreem-rechts wordt versleten.quote:Maar extreem-rechts gaat te ver ja. Extreem-rechts impliceert ook een anti-kapitalische houding, de pvv is juist voor kapitalisme. En als je Israel en Amerika steunt dan ben je pro kapitalisme.
Lijkt me niet. Rutte wil echt bezuinigen, de koers wijzigen. Dat kan niet met de PvdA, en wel op deze manier.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze hebben er nu 1. Althans het lijkt zo. Het kan ook een een tweetje zijn van Verhagen en Rutte om de prijs voor PvdA te verhogen. Maar ik ga daar niet vanuit.
Klopt. Ik ben het ook eens met de slogan van Teevenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:39 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Want je hebt toch niets te verbergen?
Maar hij is wel de ideale optie om de zuidelijke stemmen terug te trekken naar het CDA, dus ik denk dat hij het toch zou doen (als het congres instemt).quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is nou een typisch voorbeeld van een CDA'er van wie ik verwacht niet in een kabinet met gedoogsteun van extreemrechts te willen gaan zitten.
Ik vind Weekers maar een slappe zak die totaal niet deskundig op mij over komt. Tijdens de debatten over de staatssteun aan banken stelde hij zich zeer timide op. Hij drong niet door tot de kern van het probleem, het bancaire systeem. Hij droeg geen alternatieven voor de staatssteun aan terwijl die er zeker waren, zo hadden banken hun obligatiehouders en aandeelhouders kunnen inzetten om meer kapitaal te vergaren, zij zijn nu volledig buiten schot gebleven bij ING. Stef Blok vind ik veel beter op zijn plaats op deze plek.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
- Minister van Financiën: Frans weekers
Liever niet, ik hou graag een vrij internet en wil mijn privacy behouden. Hennis-Plasschaert zou ik een betere kandidaat vinden.quote:- Minister van Justitie: Fred Teeven
Dat zou fantastisch zijn. Ik heb op Aptroot gestemd omdat hij zich zo goed inzette tegen het voorgenomen systeem van rekeningrijden, omdat hij denkt in termen van mobiliteit in plaats van automobilisten pesten, omdat hij daarbij de trein niet uit het oog verliest en omdat hij voorstander is van het verhogen van maximumsnelheid als het verkeersbeeld dat toelaat. Als Aptroot minister van V&W wordt zou dat heel erg mooi zijn ook al zal zijn budget wat karig zijn in verband met de bezuinigingen.quote:- Minister van Verkeer en Waterstaat: Aptroot
Echt niet? Vanwege hun idiote plannen aangaande moslims natuurlijk. Zo'n buitenlanders beleid wordt over de gehele wereld gezien als zeer (of zelfs extreem) rechts. De vergelijking met Hitler kan ook echt wel degelijk gemaakt worden. Hitlers buitenlanders (lees: Joden) beleid was ook extreem rechts. Ook al in de jaren 30. Hij gaf de Joden de schuld van alle ellende en vond de Joden een gevaar voor de Duitse samenleving. Je voelt het al hè. Wilders geeft de moslims de schuld van zo ongeveer alle ellende in dit land en vindt iedere aanhanger van de Islam een gevaar voor dit land. Wil je het nog duidelijker hebben?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:39 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jep, alhoewel ik me altijd afvraag of dat daar nou echt significant veel vaker voorkomt dan onder normale gezinnen. Maar dat leggen ze niet dwingend op aan de samenleving, en hun groep groeit niet. Dat je vreemde ideeën hebt maakt je verder nog niet extreem-rechts.
[..]
Lijkt mij ook. Ik snap echt niet waarom de PVV voor extreem-rechts wordt versleten.
Is het niet een ongeschreven regel dat de minister van Financiën van de tweede partij komt?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind Weekers maar een slappe zak die totaal niet deskundig op mij over komt. Tijdens de debatten over de staatssteun aan banken stelde hij zich zeer timide op. Hij drong niet door tot de kern van het probleem, het bancaire systeem. Hij droeg geen alternatieven voor de staatssteun aan terwijl die er zeker waren, zo hadden banken hun obligatiehouders en aandeelhouders kunnen inzetten om meer kapitaal te vergaren, zij zijn nu volledig buiten schot gebleven bij ING. Stef Blok vind ik veel beter op zijn plaats op deze plek.
[..]
Hm, slechts 3 dames over dus wellicht dat er een CDA-dame bijkomt ipv Ab Klink < die fractievoorzitter wordt.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:48 schreef Jojoke het volgende:
We weten nu meer. Rechtshangend VVD-CDA kabinet gaat dus aan de slag (hopen ze). Een gokje...
- Minister-president: Mark Rutte
- Minister van Buitenlandse Zaken: Maxime Verhagen (tevens vicepremier)
- Minister van Financiën: Jan Kees de Jager
- Minister van Justitie: Fred Teeven
- Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties: Gerd Leers
- Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap: Marja van Bijsterveldt
- Minister van Defensie: Anouchka van Miltenburg > naar BZ
- Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer: Henk Kamp
- Minister van Verkeer en Waterstaat: Jeanine Hennis-Plasschaert
- Minister van Economische Zaken: Melanie Schultz van Haegen
- Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit: Esther de Lange > Landbouw naar EZ, Natuur naar VROM, Voedselkwaliteit naar VWS.
- Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid: Stef Blok
- Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport: Ab Klink
Dan moet je maar geen coalitie vormen met het CDA natuurlijk.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:14 schreef Asphias het volgende:
alsjeblieft niet nog vier jaar klink-.-
In een gedoog-situatie levert PVV geen enkele minister, dus de posten zullen zo'n beetje 60/40 verdeeld worden tussen VVD en CDA.quote:maar om wat constructiever te blijven, van de pvv kun je natuurlijk de 8 oud-kamerleden en wilders zelf selecteren als potentiele kandidaten.
Geweldig juistquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:07 schreef De_Groentenboer het volgende:
Teeven, Hirsch en Klink.. dat word leuk!
Ik neem aan Teven of anders paul krom?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:20 schreef phpmystyle het volgende:
Wie gaat wonen wijken en integratie doen dan?
Ja, fantaaaaaaaaaaaaaaaastisch, en dan steeds teruggefloten worden door de rechterquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geweldig juistVooral omdat ze het niet zo nauw nemen met al die regeltjes
Mensen als Teeven zijn slim en sluw. Gelukkigquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, fantaaaaaaaaaaaaaaaastisch, en dan steeds teruggefloten worden door de rechter.
Dat neemt niet weg dat hij zich aan de wet moet houden en dat als wetgeving of acties van hem daar niet aan voldoen dat hij vroeg of laat zal worden teruggefloten. Tenzij ze de hele rechtsstaat op de schop willen nemen en de scheiding der machten ongedaan willen maken, maar dat is meer iets voor de fasicstoïde beweging van Gekke Geert.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mensen als Teeven zijn slim en sluw. Gelukkig
Teeven trekjes zoals inperken van Privacy of bijv het harde repressieve politie optreden wat Teeven graag wil kan gewoon. Of een verbod op soft/harddrugs kan ie gewoon doorvoeren, niets onwettigs aan. Gelukkigquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat hij zich aan de wet moet houden en dat als wetgeving of acties van hem daar niet aan voldoen dat hij vroeg of laat zal worden teruggefloten. Tenzij ze de hele rechtsstaat op de schop willen nemen en de scheiding der machten ongedaan willen maken, maar dat is meer iets voor de fasicstoïde beweging van Gekke Geert.
Wat lul je dan over het 'niet aan de regeltjes houden'?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Teeven trekjes zoals inperken van Privacy of bijv het harde repressieve politie optreden wat Teeven graag wil kan gewoon. Of een verbod op soft/harddrugs kan ie gewoon doorvoeren, niets onwettigs aan. Gelukkig
Dat hij lak heeft aan burgerrechten?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat lul je dan over het 'niet aan de regeltjes houden'?
vind jij dat ok???quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat hij lak heeft aan burgerrechten?
Nee natuurlijk niet, maar ik wilde mijn punt maken en ik dacht dat linkse retoriek in dit geval beter overkwamquote:
Helemaal mee eens. Zo vind ik bijvoorbeeld ook dat er in alle slaapkamers infraroodcamera's moeten komen om te kijken wat je 's nachts uitspookt. Alleen de kwaden lijden. Zolang je geen mensen in je bed verkracht is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben het ook eens met de slogan van Teeven
Van mij mogen er juist best meer privacybeperkende maatregelen komen. Het zijn immers alleen de kwaden die daaronder lijden. De goeden hebben niets te vrezen,
Of dat je burgers uit wantrouwen moet controleren. Of dat je gegevens tot in de eeuwigheid moet opslaan.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Zo vind ik bijvoorbeeld ook dat er in alle slaapkamers infraroodcamera's moeten komen om te kijken wat je 's nachts uitspookt. Alleen de kwaden lijden. Zolang je geen mensen in je bed verkracht is er niks aan de hand.
Goed zo,quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geweldig juistVooral omdat ze het niet zo nauw nemen met al die regeltjes
Maak je niet druk. Als je tenminste niets verkeerd doetquote:Op woensdag 11 augustus 2010 02:12 schreef De_Groentenboer het volgende:
Verder ben ik wel voor hardere straffen enzo, maar opzouten met je privacy inperkende maatregelen![]()
Als figuren als jij en Fred Teeven gaan bepalen wat verkeerd is, is er voor bijna iedere Nederlander voldoende reden om zich druk te maken..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 02:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maak je niet druk. Als je tenminste niets verkeerd doet
Teeven en slim in een zinquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mensen als Teeven zijn slim en sluw. Gelukkig
Er zijn weinig mensen waar ik een grotere hekel aan heb, in de politiek, dan Teeven. Wat een nare machtsgeile frustie is dat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Teeven trekjes zoals inperken van Privacy of bijv het harde repressieve politie optreden wat Teeven graag wil kan gewoon. Of een verbod op soft/harddrugs kan ie gewoon doorvoeren, niets onwettigs aan. Gelukkig
hahahahhahahaa.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 02:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maak je niet druk. Als je tenminste niets verkeerd doet
waarom niet, hij heeft goeie relaties in het buitenland, lijkt me een prima post voor hem buitenlandse zakenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:16 schreef remlof het volgende:
Balkenende wordt echt geen minister in dit kabinet hoor.
Omdat ik hem er het type niet voor vind om te gaan dienen onder een VVD-MP nadat ie zelf jaren MP is geweest.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:18 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
waarom niet, hij heeft goeie relaties in het buitenland, lijkt me een prima post voor hem buitenlandse zaken
na minister-president is minister natuurlijk een ordinaire degradatie. Hij gaat liever voor een functie bij de Eu of het bedrijfsleven die 4x zijn eigen norm betaalt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:18 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
waarom niet, hij heeft goeie relaties in het buitenland, lijkt me een prima post voor hem buitenlandse zaken
Hij wordt op een gegeven moment Commisaris van de Koningin in Zeeland, let maar opquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:21 schreef arjan1212 het volgende:
bij het bedrijfsleven moeten ze hem niet, bij de eu zijn er geen functies beschikbaar
dus word het hoogleraar met af en toe een lezingkje over 'christendemocratiese normen en waarden'
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:18 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Ik ben bepaald geen fan van Balkenende en ik ben zijn hypocriete kop in de politiek meer dan zat, maar ik geloof dat hij juist op dat gebied nog best goede zaken heeft gedaan als premier. Zijn goede relaties met schurken als Poetin en Hu Jintao getuigen van een pragmatische koopmansgeest waarmee de Nederlandse belangen wel gediend zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
![]()
Als die slapjanus BUZA krijgt gaan de Nederlandse belangen helemaal in de uitverkoop
Voor de belangen van de Nederlandse handel heb je meer aan een hele goede minister van economische zaken, die het nederlandse bedrijfsleven op een goede actieve wijze promoot en stimuleert.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:39 schreef StormWarning het volgende:
Alleen is hij niet zo'n enthousiast verdediger van mensenrechten, getuige zijn opmerkingen op ver het homohuwelijk in Indonesië. Dat deed Verhagen toch beter, maar ondanks dat het natuurlijk belachelijk is vraag ik me af in hoeverre het daadwerkelijk veel schade oplevert voor de Nederlandse belangen.
Sociale zaken: Stef Blokquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:14 schreef arjan1212 het volgende:
- Minister-president: Mark Rutte
- Minister van Buitenlandse Zaken: Jan-Peter Balkenende (cda )
- Minister van Financiën: Jan-Kees De Jager ( cda )
- Minister van Justitie: Ernst Hirsch Ballin (cda )
- Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties: -
- Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap: -
- Minister van Defensie: Hans van Baalen (vvd )
- Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer: -
- Minister van Verkeer en Waterstaat: -
- Minister van Economische Zaken: Maxime Verhagen (cda )
- Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit: -
- Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid: -
- Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport: -
ja de vvd komt er bekaait af.. ik ken ze gewoon niet
http://www.telegraaf.nl/b(...)voor_ervaring__.htmlquote:Rutte kiest voor ervaring
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - VVD en CDA spelen op zeker en kiezen vooral voor ministers met ervaring in de Trêveszaal of de Tweede Kamer. Beoogd premier Rutte en Verhagen, beoogd vice-premier, hebben al een lijstje in hun binnenzak, waarop in dit stadium nog veel meer namen staan dan er posten te verdelen zijn.
Voor een aantal posities lijken de kandidaten vast te staan, voor andere is het nog koffiedik kijken, blijkt uit speculaties in de wandelgangen. Uit een inventarisatie van de kandidaat-bewindspersonen blijkt in ieder geval dat Rutte en Verhagen geen onnodige risico's willen nemen.
Jan Kees Jager kan terugkeren als minister van Financiën. Hij is op dit moment al de onmisbare spin in het web, want De Jager is met de (afzwaaiende) ChristenUnie druk bezig met de voorbereidingen voor Prinsjesdag en zit tegelijkertijd als secondant van CDA-fractieleider Verhagen aan de formatietafel. VVD'er Frans Weekers is in beeld als staatssecretaris van Financiën.
Landbouw
Verhagen zelf zou voelen voor het ministerschap van Economische Zaken, waar Landbouw mogelijk zal worden ondergebracht. Voor Verhagens huidige post, Buitenlandse Zaken, zijn VVD-europarlementariër Hans van Baalen en het liberale Kamerlid Atzo Nicolaï in beeld. Van Baalen zou ook naar Defensie kunnen, net als CDA'er Sybrand van Haersma-Buma.
Voor de zware ministersposten Sociale Zaken en Volksgezondheid, waar miljarden zal moeten worden bezuinigd, gooit Edith Schippers, VVD-vice-fractievoorzitter en secondant van Rutte bij de formatie, hoge ogen. Ook Ruttes campagneleider en Kamerlid Stef Blok zou op beide ministeries uit de voeten kunnen. De huidige minister van Volksgezondheid, Ab Klink, kan eventueel ook terugkeren, maar is nadrukkelijk in beeld als CDA-fractievoorzitter.
Voormalig 'crimefighter' Fred Teeven maakt kans op het ministerschap van Justitie, als de VVD die post krijgt. Het CDA kan Hirsch Ballin opnieuw naar voren schuiven voor Justitie, terwijl partijgenoot Donner kansrijk is - evenals PvdA-voorman Cohen - voor het vice-presidentschap van de Raad van State.
VVD en CDA hebben een batterij aan kandidaten voor Binnenlandse Zaken. Ank Bijleveld (CDA) kan er minister worden en de VVD zou oud-Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn, Kamerveteraan Willibrord van Beek of oud-informateur Uri Rosenthal naar voren kunnen schuiven.
Steunpilaren
Voor Rosenthal geldt volgens ingewijden hetzelfde als voor Ivo Opstelten, de huidige informateur. Beiden waren de afgelopen jaren onmisbare steunpilaren voor Rutte en hebben daarom een uitzonderingspositie. Zij mogen zelf aangeven of ze minister willen worden.
Ook Henk Kamp, die veel ervaring heeft in de Trêveszaal, kan op tal van posities uit de voeten, maar de vraag is of hij zijn huidige baan op de Antillen zal opgeven. Voor Onderwijs gooit de huidige CDA-staatssecretaris Van Bijsterveldt hoge ogen. Veel VVD'ers en CDA'ers zijn in beeld als minister van Verkeer en Waterstaat en minister van Vrom, die mogelijk ook worden samengevoegd, ,maar daar springen nog geen kandidaten uit.
Voor een functie als staatssecretaris worden voor de VVD oud-voorzitter Simone Wolthuis van de Kamercentrale Rotterdam, de schrijver van het VVD-verkiezingsprogramma Bruijn en de Kamerleden Zijlstra, Hennis, De Krom en Aptroot genoemd. Bij het CDA staan de Kamerleden Van Hijum, Atsma, Koopmans en Sterk op de groslijst.
quote:
Maar ik bedoelde heel pragmatisch wat hij gedaan heeft naast het uitvoeren van het standaard beleidquote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:33 schreef eriksd het volgende:
Dan doe je hem tekort. Havo -> belastingdienst -> avondstudie rechten -> OvJ -> OvJ landelijk parket (en das pittig)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |