abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 juli 2010 @ 18:23:02 #1
862 Arcee
Look closer
pi_84635935
Deel 1: CDA gaat praten met VVD en PVV

We zullen binnenkort horen of het tot serieuze onderhandelingen zal leiden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_84636166
Driewerf neen :{w
pi_84636588
Dit zou best nog weleens serieus kans van slagen kunnen hebben. Ik zie Wilders wel inbinden op een aantal punten, om zo toch in het pluche te komen.
pi_84636629
Jazeker, we krijgen op zeer korte termijn een rechts kabinet.De formele onderhandelingen zijn nu met recht slechts een formaliteit.
pi_84637171
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 18:48 schreef Flounder het volgende:
Jazeker, we krijgen op zeer korte termijn een rechts kabinet.De formele onderhandelingen zijn nu met recht slechts een formaliteit.
De eerste kabinetscrisis zal in ieder geval ook niet lang op zich laten wachten. Kabinet Bruin 1, hoe verzinnen ze het _O-
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:08:33 #6
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_84637319
quote:
Kenners: rechts heeft flinke kans van slagen
telegraaf
29-7-2010

DEN HAAG - De kans is groot dat er een rechts kabinet komt. Dat denken enkele deskundigen op het gebied van staatsrecht. Ook voor het CDA, dat eerder de indruk gaf niet veel te voelen voor een rechtse samenwerking met VVD en PVV, kleven er voordelen aan deelname aan zo'n regering.

Politicoloog Rinus van Schendelen van de Erasmus Universiteit schat de kans op een rechts kabinet nu al in op meer dan 50 procent. Donderdag zaten VVD-leider Mark Rutte, Geert Wilders (PVV) en Maxime Verhagen (CDA) voor de vierde dag op rij aan tafel op informele basis. Als de fracties vrijdag besluiten formeel met elkaar te gaan praten, groeien de kansen op een rechts kabinet alleen maar verder, stelt Van Schendelen.

Volgens de politicoloog zijn bezwaren van het CDA over PVV-voorstellen op het gebied van immigratie of de zogenoemde 'kopvoddentaks' makkelijk weg te nemen. „Het zijn retorische barrières van Wilders, want dergelijke rechten zijn zwaar verankerd in Europese wetgeving.” Van Schendelen verwacht daarom dat Verhagen weinig moeite zal hebben zijn achterban ervan te overtuigen dat deelname aan een rechts kabinet mogelijk moet zijn.

Ook Hans Engels, hoogleraar staatsrecht in Groningen, verwacht niet dat de christendemocraten in de weg gaan staan van een rechts kabinet. In theorie kan een CDA-congres straks zijn veto erover uitspreken, maar Engels ziet het niet gebeuren. Volgens hem zijn CDA-leden in de praktijk nogal meegaand. „Ze volgen de leider toch wel.”

Verder ligt deelname in de cultuur van deze partij besloten, zegt Engels. „Ze krijgen al snel het gevoel van landsbelang en geloven dat een kabinet zonder het CDA niet perfect is. Niet in de regering zitten, voelt voor hen onnatuurlijk.” Engels schat de kans dat er een rechts kabinet komt nu al op ongeveer 75 procent.

Van Schendelen denkt dat het CDA ook wil meeregeren omdat de partij genoeg oud-bewindslieden klaar heeft staan voor zware posten. Verder wil zij punten, behaald in het vorige kabinet op het gebied van geloof, veiligstellen. Daarnaast is het een goede manier om te herstellen van de verkiezingsnederlaag. „Als je een ongeluk hebt gehad met de auto en je mankeert niet zoveel, dan raadt een agent je aan om snel weer achter het stuur te klimmen. Voordat je bang wordt weer de weg op te gaan.”

De manier waarop informateur Ruud Lubbers de drie partijen via een tussenstap aan tafel heeft gekregen, noemt Van Schendelen „perfect”. Volgens hem was het vroeger heel normaal dat partijleiders „zelf een nieuwe regering in elkaar zetten”.

Hoogleraar Engels is het daarmee niet eens. Hij noemt het „ongebruikelijk en wonderlijk”. Anne Bos, onderzoeker bij het Centrum voor Parlementaire Geschiedenis in Nijmegen, deelt die mening. „Het is niet eerder zo voorgekomen dat de informateur bij gesprekken ontbreekt.” Volgens haar wordt er bij formele gesprekken verslag gedaan en gearchiveerd. Hoewel deze informatie pas op de zeer lange termijn van tientallen jaren beschikbaar komt, is deze voor onderzoekers welkom. Bos: „Historici zijn nieuwsgierig.”
Dit is echt heel goed nieuws. Links kan de pot op, Nederland wordt opnieuw ingericht.

Alles maar dan ook alles is geoorloofd om de PvdA uit de regering te houden. Deze moslimpartij zal geen poot aan de grond krijgen de komende 4 jaar. ^O^
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:17:39 #7
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84637649
Benieuwd hoeveel dagen het duurt voor de eerste crisis er binnen de PVV ontstaat. 25 leden die Wilders allemaal moet controleren op hetgeen ze in de media roepen, ik geef het hem te doen. :D
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:37:49 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84638412
quote:
Ook Hans Engels, hoogleraar staatsrecht in Groningen, verwacht niet dat de christendemocraten in de weg gaan staan van een rechts kabinet. In theorie kan een CDA-congres straks zijn veto erover uitspreken, maar Engels ziet het niet gebeuren. Volgens hem zijn CDA-leden in de praktijk nogal meegaand. „Ze volgen de leider toch wel.”

Verder ligt deelname in de cultuur van deze partij besloten, zegt Engels. „Ze krijgen al snel het gevoel van landsbelang en geloven dat een kabinet zonder het CDA niet perfect is. Niet in de regering zitten, voelt voor hen onnatuurlijk.”
Zoals ik al zei....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:39:20 #9
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84638471
Frits Wester net op RTL4 (RTL Nieuws), "morgen wordt een belangrijke dag" .. Tja, dat wisten we al eerder....
Scheer je weg!
  donderdag 29 juli 2010 @ 20:26:53 #10
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_84640431
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

De eerste kabinetscrisis zal in ieder geval ook niet lang op zich laten wachten. Kabinet Bruin 1, hoe verzinnen ze het _O-
Heerlijk om jouw frustraties te lezen. :')
  donderdag 29 juli 2010 @ 20:59:50 #11
165633 eriksd
The grand facade...
pi_84641714
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:17 schreef ethiraseth het volgende:
Benieuwd hoeveel dagen het duurt voor de eerste crisis er binnen de PVV ontstaat. 25 leden die Wilders allemaal moet controleren op hetgeen ze in de media roepen, ik geef het hem te doen. :D
Nee, dat hadden we de afgelopen jaren met de PvdA niet nee. _O- _O- _O-
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_84641825
Volgens mij wordt Nederland wel een stukje minder leuk als het ze lukt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_84641907
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 20:59 schreef eriksd het volgende:
Nee, dat hadden we de afgelopen jaren met de PvdA niet nee. _O- _O- _O-
Ach, als je kijkt naar de afgelopen 2 jaar zijn er 2 kabinetten gevallen waar de PvdA inzat en hebben 4 kabinetten waar het CDA inzat het einde niet gehaald. Maar goed, iedereen verdient een 5e kans blijkbaar.
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:04:55 #14
165633 eriksd
The grand facade...
pi_84641964
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ach, als je kijkt naar de afgelopen 2 jaar zijn er 2 kabinetten gevallen waar de PvdA inzat en hebben 4 kabinetten waar het CDA inzat het einde niet gehaald. Maar goed, iedereen verdient een 5e kans blijkbaar.
De vraag was ook niet of het terecht was, het ging mij om de vraag of het voorbehouden is aan de PVV om schandalen te veroorzaken. Het antwoord is nee.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_84642069
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:04 schreef eriksd het volgende:

De vraag was ook niet of het terecht was, het ging mij om de vraag of het voorbehouden is aan de PVV om schandalen te veroorzaken. Het antwoord is nee.
Daar ging het mij ook niet om, maar er wordt door velen gesmuld bij het idee van weer een kabinet met het CDA. Terwijl die juist niet echt een goede naam hebben opgebouwd de laatste tijd met stabiele kabinetten. Terwijl dat juist wel is wat het land nodig heeft, een kabinet wat vooruit wil in plaats van een beetje gaan staan te wankelen op de plek, zoals hoogstwaarschijnlijk met het CDA gebeurd.
pi_84642196
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Naar verhouding scoort de PVV natuurlijk wel heel erg hoog. Stukken hoger dan bijvoorbeeld de PvdA of CDA :)
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:21:23 #17
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84642737
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zoals ik al zei....
Of Engels zei het, jij las het, en sprak hem vervolgens na om intelligent over te komen. :)
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:22:31 #18
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84642791
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Naar verhouding scoort de PVV natuurlijk wel heel erg hoog. Stukken hoger dan bijvoorbeeld de PvdA of CDA :)
Dat is waar. Maar eerlijk is eerlijk: ze scoren wel lager dan bijvoorbeeld een GroenLinks.
pi_84642799
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:21 schreef Morendo het volgende:
Of Engels zei het, jij las het, en sprak hem vervolgens na om intelligent over te komen. :)
Nee hoor, L_V zegt al dagen lang dat hij het CDA wel in dit kabinet ziet stappen om maar aan de macht te blijven.
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:24:40 #20
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84642902
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee hoor, L_V zegt al dagen lang dat hij het CDA wel in dit kabinet ziet stappen om maar aan de macht te blijven.
Alsof er een Nederlander is die denkt dat het CDA de mogelijkheid laat lopen om samen, en alleen, met de VVD te gaan regeren. :|W
pi_84642967
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:24 schreef Morendo het volgende:
Alsof er een Nederlander is die denkt dat het CDA de mogelijkheid laat lopen om samen, en alleen, met de VVD te gaan regeren. :|W
Beticht hem dan ook niet van napraten van iemand anders.
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:26:26 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84642998
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:24 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ja hoor, die zijn er genoeg. Ferdo bijvoorbeeld, in diverse topics.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:31:31 #23
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84643239
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Beticht hem dan ook niet van napraten van iemand anders.
Strikt genomen deed ik dat ook niet. Ik hield alleen de mogelijkheid open.
pi_84643357
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:31 schreef Morendo het volgende:
Strikt genomen deed ik dat ook niet. Ik hield alleen de mogelijkheid open.
Natuurlijk bedoelde je het als mogelijkheid.
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:16:18 #25
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84645546
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Natuurlijk bedoelde je het als mogelijkheid.
Touchy, touchy. :')

Ik ben blij dat er met jou niet onderhandeld hoeft te worden over vorming van een kabinet.
pi_84654492
quote:
Van Schendelen denkt dat het CDA ook wil meeregeren omdat de partij genoeg oud-bewindslieden klaar heeft staan voor zware posten. Verder wil zij punten, behaald in het vorige kabinet op het gebied van geloof, veiligstellen.
Iemand up to date over deze punten?
pi_84654500
Een dergelijk kabinet lijkt me overigens behoorlijk conservatief en enorm slecht voor de waarborging van onze privacy.

Ik snap dat Geert en VVD wel wat zien in zo'n Big Brother-samenleving die schijnveiligheid creëert, maar hoop toch echt niet dat het CDA ( :r ) hier ook voor zwicht. Het zou nogal zonde zijn als we hier binnenkort in een controlestaat leven, voor zover ze je nu nog niet kunnen tracken dan..
pi_84654506
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 06:08 schreef boyv het volgende:
Een dergelijk kabinet lijkt me overigens behoorlijk conservatief en enorm slecht voor de waarborging van onze privacy.

Ik snap dat Geert en VVD wel wat zien in zo'n Big Brother-samenleving die schijnveiligheid creëert, maar hoop toch echt niet dat het CDA ( :r ) hier ook voor zwicht. Het zou nogal zonde zijn als we hier binnenkort in een controlestaat leven, voor zover ze je nu nog niet kunnen tracken dan..
Helaas ben ik hier ook nogal bang voor. :{
  vrijdag 30 juli 2010 @ 06:49:00 #29
225540 Pugg
Friends forever
pi_84654587
De boel klapt, geloof me, de schreeuwlelijk durft niet.
CDA helemaal weggevaagd dus..............
Op naar een midden kabinet!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 07:01:40 #30
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84654625
Ik gun rechts Nederland hun kabinetje hoor, maar als ik zie hoe het CDA bezig is geweest, en hoe de VVD immer blijft zwalken dan mag je inderdaad vrezen voor de fatsoenlijke borging van de rechtsstaat.

Maar ik laat het lekker op me afkomen allemaal. PvdA is net zo goed een ramp op wielen. Ik acht die partij net iets beter in staat zichzelf opnieuw uit te vinden dan een CDA. Dus misschien is het met het oog op de toekomst maar beter zo :)
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 07:45:00 #31
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_84654806
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:08 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Dit is echt heel goed nieuws. Links kan de pot op, Nederland wordt opnieuw ingericht.

Alles maar dan ook alles is geoorloofd om de PvdA uit de regering te houden. Deze moslimpartij zal geen poot aan de grond krijgen de komende 4 jaar. ^O^
dit dus ^O^
Lost my ipod :`(
pi_84654872
Vandaag gaat het duidelijk worden of er een rechts kabinet komt. Maar laten we eerlijk zijn, als dat niet lukt, zijn de opties op en moeten we weer naar de stembus.
Meer info over een Projecteringsdeskundige.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:00:08 #33
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_84654940
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 07:52 schreef verzekkie het volgende:
Vandaag gaat het duidelijk worden of er een rechts kabinet komt. Maar laten we eerlijk zijn, als dat niet lukt, zijn de opties op en moeten we weer naar de stembus.
Ik heb het vorige week voorspeld: er komt een rechts kabinet.
Linkse fokkers hebben mij daarover weggehoond.
Maar ik had ook voorspeld dat Paars+ er zeker niet zou komen.
Ook daarover ben ik weggehoond.

Wie het laatst lacht .... :)

Alles maar dan ook alles is geoorloofd om die vreselijke PvdA uit de regering te houden.
Deze partij heeft Nederland kapot gemaakt met zijn voorliefde voor moslims.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:05:47 #34
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_84655001
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 08:00 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Alles maar dan ook alles is geoorloofd om die vreselijke PvdA uit de regering te houden.
ik zet mn nsb petje alvast op :s)

nee serieus :P

komt goed
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:05:56 #35
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84655004
quote:

Noem eens wat puntjes als je wil :)

Ik vind het ook een kut partij hoor, maar ik hoor graag waar je exact op doelt.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:11:59 #36
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_84655062
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 08:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

LOL u mad? :')
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:16:44 #37
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84655122
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 08:11 schreef AwesomeFace het volgende:

[..]

LOL u mad? :')
Nee, ik wil graag wat puntjes horen waaruit hetgeen blijkt wat hij beweert.

Natuurlijk vermoed ik ook dat het bij wat oppervlakkig geleuter blijft, compleet verschoond van ook maar het geringste historisch besef. Maar een mens mag toch hopen?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:25:27 #38
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_84655214
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 08:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Natuurlijk vermoed ik ook dat het bij wat oppervlakkig geleuter blijft, compleet verschoond van ook maar het geringste historisch besef. Maar een mens mag toch hopen?
zoals ik het zie en waarschijnlik meerderen gaan vvd en pvv aan de macht hier admit nederland mag wel is
een grote schoonmaak gebruiken, oja en cda is gedoog ofzoiets ^O^
pi_84655799
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 08:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Zo maar een PvdA' er vandaag in het nieuws: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/07/pronk_praten_met_taliban.html
Meer info over een Projecteringsdeskundige.
pi_84656275
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 08:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik vrees dat Linkerrijtje niet met een weloverwogen betoog op de proppen komt waarin hij uitlegt waarom de PvdA een kutpartij is die ons land kapot heeft gemaakt. :)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84656302
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:05 schreef verzekkie het volgende:

[..]

Zo maar een PvdA' er vandaag in het nieuws: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/07/pronk_praten_met_taliban.html
Een man met verstand. Het is overduidelijk dat de oorlog tegen de Taliban onmogelijk valt te winnen. Daar weten de Russen en Britten alles van. Beter wordt er gezocht naar een oplossing die kan leiden tot vrede.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:32:24 #42
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84656325
quote:

[..]

hahahahahahaha. Ik wil jou echt een keer in het echt ontmoeten. :D
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_84656384
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:32 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik vind eerlijk gezegd zorgwekkend dat er mensen zoals hij rondlopen in ons land :{
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:40:41 #44
123170 alors
zlata1234
pi_84656507
Ik hoorde op radio1 een ontevreden CDA'er, het zou me ook verbazen als Verhagen niet teruggefloten wordt. Hij ziet zichzelf al helemaal zitten op BuZa en als vice mp natuurlijk. CDA kan hiermee alleen maar verliezen imo. Maarja zelf weten ook, vroeg of laat klapt het toch wel.
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:47:43 #45
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_84656650
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:40 schreef alors het volgende:
Ik hoorde op radio1 een ontevreden CDA'er, het zou me ook verbazen als Verhagen niet teruggefloten wordt.
De moslim CDA'ers willen ook niet; Islamitische CDA’ers willen niet met PVV
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_84656688
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Goh, wie had dat gedacht.

quote:
Ondervraagde gemeenteraadsleden vinden de PVV-standpunten en uitspraken van Wilders onverenigbaar met het gedachtegoed van het Christen Democratisch Appèl.
Ze hebben overigens wel gelijk.
pi_84656709
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

zijn dat veel CDA-leden??
pi_84656772
quote:
En dat terwijl het CDA juist de ambitie heeft om meer moslimstemmers te trekken en ze in potentie meer zou kunnen aanspreken dan de linkse partijen.’
Wilders kom er maar in. CDA'ers zijn moslimknuffelaars en daar gaat de PVV mee in een kabinet zitten! :o
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:18:48 #49
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_84659221
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:32 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik niet. Linksen staan bekend om hun meedogenloze geweld jegens andersdenkenden. :)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:27:59 #50
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84659492
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 06:08 schreef boyv het volgende:

Zal wel, maar met dit kabinet ben je tenminste wel verzekerd van privacy in je eigen auto. ^O^
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:35:04 #51
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84659692
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:27 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zal wel, maar met dit kabinet ben je tenminste wel verzekerd van privacy in je eigen auto. ^O^
Want dat is alles wat telt hè. Je autotje. Dat je verder 24/7 gecontroleerd gaat worden als het aan de VVD ligt, dat maakt niks uit. :')

quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:18 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Ik niet. Linksen staan bekend om hun meedogenloze geweld jegens andersdenkenden. :)
Ik bijt niet hoor, wees niet bang. :*
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:39:44 #52
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_84659818
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:35 schreef ethiraseth het volgende:

Ik sla geen zwakzinnigen, wees niet bang. :*
Slaan niet, nee.
http://www.meldlinksgewel(...)nid=5&id=5&Itemid=13
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2010 @ 11:41:27 #53
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_84659890
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:39 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Slaan niet, nee.
:D
Carpe Libertatem
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:45:50 #54
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_84660030
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:49 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

zijn dat veel CDA-leden??
Het hoeven er niet veel te zijn. Als er iets is wat het CDA zich niet (meer) kan veroorloven is het interne verdeeldheid, anders desintegreert de partij volkomen. Ik ben overigens ook wel benieuwd hoe het islamitische CDA-kamerlid (dhr. Coruz) over samenwerking met de PVV denkt.
Never explain, never apologize.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:53:05 #55
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84660275
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:39 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Slaan niet, nee.
Hahahahaha. Godsklere, 20 berichtjes waarvan sommigen teruggaan tot de jaren 80. Als dat alles is. :')

Oh en bij elk bericht mist enige bron naar een krant ofzo, dus wie weet hoeveel ervan simpelweg verzonnen zijn. :D
pi_84660526
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:18 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Aah, je hebt weer een uurtje vrijgekregen van de instelling? :)
pi_84660581
quote:

[..]

Denk je nou werkelijk dat die km-heffing er niet gaat komen. Het was nota bene een idee van Eurlings. Nee, dat gaat de komende jaren er nog wel doorheen worden gedrukt. Maar typisch dat een VVD'ertje de idiote voornemens van Teeven steunt. Welkom in 1984.
pi_84665431
Een minderheidskabinet, ongeacht welke partijen daaraan deelnemen, lijkt mij een slechte optie. Ik snap ook niet zo waarom mensen voor deze mogelijkheid zijn. Wanneer er eenmaal zo'n kabinet geïnstalleerd wordt, moet er achter de schermen constant worden onderhandeld met (in dit geval) de PVV. Dit komt de transparantie en het dualisme uiteindelijk niet ten goede.

Veel kiezers van Fortuyn zijn nu bij Wilders terecht gekomen. Fortuyn maakte altijd een probleem van achterkamertjespolitiek. Een minderheidskabinet zorgt juist voor meer achterkamertjespolitiek.

Nederland heeft nu een krachtige regering nodig die aan de slag gaat met de bezuinigingen en de hervormingen. Een meerderheidskabinet die ook voldoende ruimte geeft aan de kamer lijkt mij de beste optie. Welke partijen daarin moeten deelnemen is vraag 2. Je moet niet andersom redeneren.

Ik ben benieuwd wat de fracties straks gaan zeggen.

edit: trouwens, als de PVV als grootste winnaar graag haar invloed wil hebben op het beleid (macht), moet deze partij ook verantwoordelijkheid nemen. Dat betekent dus bewindspersonen leveren en verantwoording afleggen over het gevoerde beleid.

[ Bericht 5% gewijzigd door Toad op 30-07-2010 14:12:52 ]
pi_84665590
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:00 schreef Toad het volgende:
Welke partijen daarin moeten deelnemen is vraag 2.
Het antwoord op vraag 2 is makkelijk, namelijk een regering die alle belangen in het oog houdt en hierin een belans zoekt. Paars was dus ideaal geweest. Maar helaas.... Rutte wilde niet
pi_84665766
Ik zat trouwens een te denken. Stel dat de PVV daadwerkelijk mee gaat regeren, wat gebeurt er dan? Wilders en de andere PVV'ers staan bekend om hun extreme uitspraken. 'Erdogan is gek', 'Knieschuiven schieten', 'Moskeeen eigenhandig afrbaken', 'Rassenrellen hoeven niet per se negatief te zijn', 'Koran is een fascistisch boek'.

Als nietzeggende droplul in de oppositie kon hij makkelijk wegkomen met die uitspraken. Maar het is toch vrij genant als een van onze ministers zulke woorden in de mond neemt.
pi_84665951
Vergadering CDA-fractie is begonnen.
pi_84666047
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zat trouwens een te denken. Stel dat de PVV daadwerkelijk mee gaat regeren, wat gebeurt er dan? Wilders en de andere PVV'ers staan bekend om hun extreme uitspraken. 'Erdogan is gek', 'Knieschuiven schieten', 'Moskeeen eigenhandig afrbaken', 'Rassenrellen hoeven niet per se negatief te zijn', 'Koran is een fascistisch boek'.

Als nietzeggende droplul in de oppositie kon hij makkelijk wegkomen met die uitspraken. Maar het is toch vrij genant als een van onze ministers zulke woorden in de mond neemt.
Met karikaturen als Jorritsma/Verdonk dacht ik dat het niet erger zou kunnen maar inderdaad ,dit zou nog een stap erger zijn.
pi_84666115
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:14 schreef Toad het volgende:
Vergadering CDA-fractie is begonnen.
Bij de CDA is het ten minste nog een vergadering. Bij de PVV zal het vooral luisteren zijn naar wat de grote roerganger dicteert. :D
pi_84666181
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:16 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Met karikaturen als Jorritsma/Verdonk dacht ik dat het niet erger zou kunnen maar inderdaad ,dit zou nog een stap erger zijn.
Een flinke stap. Hoewel Verdonk natuurlijk ook compleet geschift is.
pi_84666815
quote:
De fracties van VVD, PVV en CDA zijn vrijdagmiddag om 14:00 uur afzonderlijk bij elkaar gekomen in het gebouw van de Tweede Kamer.
http://www.volkskrant.nl/(...)_bijeen_voor_overleg
pi_84667822
Tweet van Ron Fresen (NOS)

quote:
Het draait allemaal om de vraag hoe Wilders invulling kan en wil geven aan gedoogsteun. En is daar vertrouwen in. Is mijn indruk nu
http://twitter.com/ronfresen
pi_84668131
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 15:00 schreef Toad het volgende:
Tweet van Ron Fresen (NOS)
[..]

http://twitter.com/ronfresen
Hij gaat direct uit van een minderheidskabinet
pi_84668151
Ja, NOS heeft gisteren gemeld dat een meerderheidskabinet er niet in zit.
pi_84668442
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 15:09 schreef Toad het volgende:
Ja, NOS heeft gisteren gemeld dat een meerderheidskabinet er niet in zit.
En hoe komen ze daarbij? Behalve gissen.
pi_84668648
Door achtergrondgesprekken te voeren met betrokkenen, neem ik aan.
pi_84669128
Vergadering PVV voorbij. Wilders heeft geen mededelingen gedaan.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 15:31:15 #73
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84669129
En door de mogelijkheid van het leveren van ministers door de PVV niet helemaal serieus te achten. "Wat zijn uw voornemens meneer Fritsma als nieuwbakken Minister van Buitenlandse Zaken?" Welnu Ferry: ik ga ze helemaal gek maken daar in het Witte Huis en aan Downing Street 10. :N
pi_84669141
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 15:31 schreef Morendo het volgende:
En door de mogelijkheid van het leveren van ministers door de PVV niet helemaal serieus te achten. "Wat zijn uw voornemens meneer Fritsma als nieuwbakken Minister van Buitenlandse Zaken?" Welnu Ferry: ik ga ze helemaal gek maken daar in het Witte Huis en op Downing Street 10. :N
:D
pi_84669573
Marcel Bril (NOS) meldt dat ook de VVD klaar is met vergaderen. En ook Rutte heeft geen mededelingen gedaan.
pi_84669657
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 15:42 schreef Toad het volgende:
Marcel Bril (NOS) meldt dat ook de VVD klaar is met vergaderen. En ook Rutte heeft geen mededelingen gedaan.
Jij bent de hele tijd sneller dan ik mijn twitter refresh ^O^ _O_
pi_84669781
Lol, dat is compleet toeval hoor. :D

Ik heb zelfs geen twitteraccount. Maar ik kijk af en toe even op: http://twitter.com/politiek24/verslaggevers. :)
pi_84669987
(Ron Fresen @ http://twitter.com/ronfresen) Ze gaan nog even met drie om tafel en dan waarsch ook samen naar informateur. Het ziet er niet uit als accoord nabij ;)
pi_84670113
Zou dit de impasse zijn?

CDA en PVV willen minderheidskabinet onderzoeken, VVD meerderheidskabinet?
pi_84670120
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 15:31 schreef Morendo het volgende:
En door de mogelijkheid van het leveren van ministers door de PVV niet helemaal serieus te achten. "Wat zijn uw voornemens meneer Fritsma als nieuwbakken Minister van Buitenlandse Zaken?" Welnu Ferry: ik ga ze helemaal gek maken daar in het Witte Huis en aan Downing Street 10. :N
Wilders gaat alleen zn eigen achterban gek maken zn lullige gedoogkabinetje zonder PVV-voorstellen.
pi_84670757
PVV'er Barry Madlener (Europarlementariër) is ook in Den Haag.
pi_84670817
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:22 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar eerlijk is eerlijk: ze scoren wel lager dan bijvoorbeeld een GroenLinks.
Mwah ze hebben in 5 jaar al een stuk meer schandalen gehad dan GroenLinks in 20 jaar...
pi_84670892
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 06:03 schreef boyv het volgende:

[..]

Iemand up to date over deze punten?
Strenger omgaan met de regels rond koopzondagen bijvoorbeeld.
pi_84670941
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:10 schreef Toad het volgende:
PVV'er Barry Madlener (Europarlementariër) is ook in Den Haag.
Mirjam Sterk is er schijnbaar ook, compleet met 'zuigeling aan haar borst'.
pi_84670951
quote:

[..]

1 voorstander, 1 tegenstander en 1 flip-floppartij op dit punt. Dus dat is afwachten :P
  vrijdag 30 juli 2010 @ 16:23:43 #86
123170 alors
zlata1234
pi_84671229
Ik kan me toch niet voorstellen dat de CDA achterban hier blij mee is. Die hebben al veel gepikt de afgelopen jaren, maar ik denk dat dit voor velen wel de druppel kan zijn.

Maar goed ik weet niet hoe de fractie erover denkt. Er zullen ook wel veel hopen op het doorschuiven van wat mensen naar ministersposten en dan kunnen zij toch de Kamer in...
know'm sayin?
word? word.
pi_84671703
CDA fractie praat nog steeds. Misschien aanvullende eisen of ze willen echt niet.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 16:45:53 #88
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_84672045
Een klein lichtpuntje is wel dat Wilders internationaal niet de koppen zal halen als zijnde de extreme politiek die Nederland bedrijft. Met een klein beetje mazzel krijgt de economie daarmee een minder zware dreun. Iets wat, denk ik, heel anders was gelopen zodra hij daadwerkelijk in een meerderheidskabinet had gezeten.
Dit, dus.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 16:51:51 #89
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_84672284
Hoe langer het duurt, hoe somberder ik het inzie voor een rechts kabinet.. ;(
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 16:52:25 #90
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_84672310
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:51 schreef Robbiej het volgende:
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_84672341
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:51 schreef Robbiej het volgende:
Ach in ruil krijgen we dan misschien een stabiele meerderheidsregering, goh wat naar :).
  vrijdag 30 juli 2010 @ 16:54:41 #92
127956 Robbiej
pi_84672387
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach in ruil krijgen we dan misschien een stabiele meerderheidsregering, goh wat naar :).
Met je grote vrienden van de PvdA zeker.. |:(
pi_84672389
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je moet nou eenmaal beseffen dat een groot deel van de Fokkers geen hol snapt van politiek. Die hebben oogkleppen op een accepteren alleen een kabinet met de PVV, met of zonder gedoogsteun.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 16:55:37 #94
127956 Robbiej
pi_84672424
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je moet nou eenmaal beseffen dat een groot deel van de Fokkers geen hol snapt van politiek. Die hebben oogkleppen op een accepteren alleen een kabinet met de PVV, met of zonder gedoogsteun.
Omdat sommige mensen een bepaalde voorkeur hebben snappen ze niks van politiek? Je doet je ondertitel eer aan.
pi_84672474
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:55 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Omdat sommige mensen een bepaalde voorkeur hebben snappen ze niks van politiek? Je doet je ondertitel eer aan.
Nee, omdat sommige mensen niet schijnen in te zien dat een gedoogkabinet keihard zuigt. Dan nog liever een meerderheidskabinet met van mijn part de PVV.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 16:57:43 #96
127956 Robbiej
pi_84672484
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, omdat sommige mensen niet schijnen in te zien dat een gedoogkabinet keihard zuigt. Dan nog liever een meerderheidskabinet met van mijn part de PVV.
Dat is jouw mening. Dat maakt het niet meteen een feit.
pi_84672609
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:57 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Dat maakt het niet meteen een feit.
Nee, het is een feit dat een gedoogkabinet minder makkelijk beslissingen kan nemen, simpelweg omdat de gedoogpartij (in dit geval de PVV) geen zitting neemt in het kabinet en dus heel makkelijk dwars kan liggen als de wind anders waait of als zij er geen trek in heeft.
pi_84672629
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:54 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Met je grote vrienden van de PvdA zeker.. |:(
Ik ben geen grote fan van de PvdA maar die zijn inderdaad beter in staat een stabiele regering te vormen dan pakweg de PVV...

Daarnaast zie ik Paars+ wel zitten, liberaal en vooruitstrevend. Een positieve blik op de toekomst in plaats van enkel maar huilen over de buitenlanders :s).
pi_84672643
quote:

-1 volkomen de weg kwijt?
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_84672647
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inderdaad het is echt weer schokkend om te zien hoe weinig men vaak van het hele proces snapt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')