Ik was alweer vergeten dat dit bestond!quote:Op donderdag 29 juli 2010 06:07 schreef Krantenman het volgende:
Ik schrok me een hoedje toen ik besefte dat deze videoclip uit 1990!!!! kwam. Dat is dus twintig jaar geleden.
De groep is trouwens wereldwijd bekend geraakt en hadden nog verschillende andere hits, maar wat een goed afgewerkte videoclip voor die tijd zeg, petje af voor de producers. Kennen jullie nog andere goede videoclips van vroeger?
quote:Op donderdag 29 juli 2010 06:56 schreef JaapB het volgende:
Bijna 40 jaar oud en nog altijd grappig/leuk.
Ik blijf die geweldig vinden, net alsquote:Op donderdag 29 juli 2010 06:37 schreef Nemephis het volgende:
Land of Confusion natuurlijk - Sptting Image!!
Hé, wat is dat? Eerst een hoop plastic posten en dan alsnog een clip van een echte band?quote:
Work in progressquote:Op donderdag 29 juli 2010 23:02 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hé, wat is dat? Eerst een hoop plastic posten en dan alsnog een clip van een echte band?
Die tekst? Wat is daar mis mee, gewoon over een one night stand.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:06 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Work in progress.
En die clip van Heart is toch wel leuk eigenlijk. Maar die tekst slaat nergens op.
En dan met name vanwege de minder geslaagde stunt, I presume?quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:06 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Work in progress.
En die clip van Heart is toch wel leuk eigenlijk. Maar die tekst slaat nergens op.
De laatste dan.
Nou, ik vind die tekst wel leuk hoor. Lekker nummer, luistert lekker weg. Maar ik heb op YouTube eens een 'analyse' gezien over dat liedje. Ik kan hem alleen niet vindenquote:Op donderdag 29 juli 2010 23:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Die tekst? Wat is daar mis mee, gewoon over een one night stand.
Als je teksten wilt hebben die nergens op slaan kan ik je the KLF aanbevelen:
[..]
En dan met name vanwege de minder geslaagde stunt, I presume?
Moet je die clip eens bekijken en daarna deze:quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:34 schreef Krantenman het volgende:
November Rain van Guns N' Roses vond ik wel een goed voorbeeld, ik herinner me die clip nog heel goed. Vooral dat beeld van Slash met zijn gitaarsolo voor een kerkje ergens in de woestijn natuurlijk.
Dan vind ik deze beter.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
Vind ik toch wel twee heel andere clips, al is die van Falco ook wel best OK.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Moet je die clip eens bekijken en daarna deze:
Wie heeft er bij wie zitten jatten?
Ik had het vooral over het dode meisje omringd door rozen, terwijl de zanger aan de piano zit...quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:56 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Vind ik toch wel twee heel andere clips, al is die van Falco ook wel best OK.
Lijkt me toeval.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik had het vooral over het dode meisje omringd door rozen, terwijl de zanger aan de piano zit...
Dat wist ik nietquote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
"Jeanny" is ook een drieluik...
Maar ik draaf door; het ging over mooie videoclips.
Vreemd is dat, ik dacht dat die clip eigenlijk reclame was voor een Antwerpse hippe kledingzaak (de Clinic). Dit is dezelfde clip met andere muziek eronder (ik vind deze versie iets beter):quote:Op vrijdag 30 juli 2010 06:12 schreef female81 het volgende:
Is 2007 ook al 'vroeger'? Ach ja, wel bij een genre als jumpstyle, wat nu al compleet weg is.Meer dan één huis, tuin en keuken-camera is niet persé nodig om iets te maken wat je aandacht vasthoudt (de begeleidende muziek neem ik voor lief):
Zeker leuke filmpjes!quote:Dit waren wat eerste ingevingen. Later volgt nog meer. Ze zijn vrij makkelijk op te zoeken, omdat ik enige tijd geleden vier dvd's heb volgezet met favoriete clips. Handig in de zomer, als er niks op de tv is.
Geen idee, maar het is niet de originele versie van het nummer:quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:31 schreef Rucky het volgende:
In de laatste zit nog een leuke verrassing. Ziet iemand hem?
Die valt eerder onder de categorie: "Ons budget was te klein, dus we hebben de bikini ook maar een maatje kleiner gemaakt".quote:
Nee. Ik heb gewoon alles van YouTube e.d. af gehaald, de filmpjes die 'vervormd' (meestal plat en breed) oogden met een simpel programmatje wat bijgewerkt, en vob-jes gemaakt van alles. Toen konden ze op de dvd's. Dat was alles.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:40 schreef Krantenman het volgende:
Zeker leuke filmpjes!![]()
Ben je er professioneel op een of andere manier mee bezig?
Moet je maar eens opletten wie aan het eind vd clip achter het stuur zit.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:53 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is niet de originele versie van het nummer:
Ondergewaardeerde vrouwelijke singer-songwriter, imo, maar goed da's misschien voor een ander topic.
Dat nummer heeft ook behoorlijk wat teweeg gebracht. Het was een seksistisch hippy nummer en plagiaat. Maar ik vind het een geweldig nummer.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:30 schreef maverick80 het volgende:
De pluche-teddy in Down Under van Men at Work.
Geniaal!!!
(Zeg nou niet dat je die nog nooit gezien hebt!)
quote:Down Under van Men at Work is gejat.
Het nummer Down Under van de band Men at Work uit Australië blijkt plagiaat. Dat heeft een rechter bepaald. Het nummer was begin jaren '80 wereldwijd een grote hit.
Volgens de rechter komt een fluitriff in Down Under van het Australische kinderliedje Kookaburra Sits in the Old Gum Tree uit 1935. Dat lied wordt sinds jaar en dag aan schoolkinderen voorgezongen.
Een muziekmaatschappij heeft de rechten van het Kookaburra-lied in handen. De maatschappij eist nu 40 tot 60% van de opbrengsten van het nummer Down Under.
Die videoclip is in meerdere landen verboden geweest. Volgens mij is er ook een gekuisde versie geweest waarna de Golden Earring Amerika veroverde maar daar ben ik niet helemaal zeker van.quote:
Ook geen tipje van de sluier? Je drie meest favoriete?quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:11 schreef Rucky het volgende:
Ik ken eigenlijk teveel goede videoclips maar om ze nou allemaal te posten.
Toen het mogelijk werd om via internet videoclips te downloaden heb ik daar aan deelgenomen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:13 schreef Ferdo het volgende:
Ook geen tipje van de sluier? Je drie meest favoriete?
Niet echt een videoclip maar ik vind het wel gaaf dat de hoofdrol spelers als achtergrond koortje meedoen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:13 schreef Ferdo het volgende:
Ook geen tipje van de sluier? Je drie meest favoriete?
Ik deel je mening. Ah, Rubber Johnny weer eens aangezet. Ik heb daar het Warp boek vanquote:
En dan deze nog vergetenquote:
Jaja sorry. Squarepusher - Come on my Selector heb ik ook niet gepost, want dat vind ik een rotnummerquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:38 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
En dan deze nog vergeten
(In mijn optiek nog steeds één van de engste clips ooit gemaakt)
Die is ook tof eigenlijk!quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:39 schreef Faxie het volgende:
[..]
Jaja sorry. Squarepusher - Come on my Selector heb ik ook niet gepost, want dat vind ik een rotnummer
Nikitaquote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:26 schreef Jack. het volgende:
Hiervoor bleef ik vroeger voor de buis zitten:
Deze voor de broeken en dansjes:
Ook nog een leuke:
Idem:
En volgens mij heb ik er nog wel enkele maar die komen niet onmiddellijk in me op.
Jaaaa! Dat is naast het volgende nummer mijn grootste herinnering aan MTV. De tussenstukjes met de MTV maanman, toen was ik een jaar of 3/4.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:52 schreef SwiffMeister het volgende:
Een topic over oude videoclips waar animatie bij name genoemd wordt.
Dan kan deze clip natuurlijk niet ontbreken.
De allereerste videoclip die voor het grootste gedeelte uit computeranimaties bestaat.
Dat drumstuk! Kippenvel!!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:07 schreef Arcee het volgende:
Vond ik ook altijd een indrukwekkende clip. Geweldig nummer ook.
Die stond er alquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:36 schreef Viking84 het volgende:
Aggreed. Met Maynard van Tool met de biggenstemmetjes!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:27 schreef 3rdRock het volgende:
Green Jell˙ - Three Little Pigs zie ik nog nergens. meesterlijk nummer met vette video
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |