Bij het zien van de openingspost moet ik gelijk aan die hieronder denken. Uit hetzelfde jaar, eveneens grotendeels zwart-wit en eveneens zeer professioneel voor een clip uit Nederland of België, zeker voor die tijd.
In het pré-TMF-tijdperk werden er namelijk nog niet zo veel clips gemaakt in Nederland/België, en áls ze al gemaakt werden waren ze meestal zeer low-budget. Maar deze is gewoon helemaal 'af'.
Deze, van een paar jaar later, heb ik ook altijd heel goed gevonden. Gewoon, dat grafische stijltje. En dit was eveneens nog uit het tijdperk dat Nederland nog maar weinig professionele clips produceerde. Candy kon dat wel, omdat ze door haar internationale succes enig budget had.
Nog wat andere goede clips, waarbij het mezelf opvalt dat ik a) veelal clips uit begin jaren 00 uitkies, en b) geen doorsnee smaak heb qua clips:
Totaal hysterisch:
Prachtig groezelig sfeertje:
Zeer goed animatie-werk, en er ziit ook nog eens een geweldig nummer onder:
Meer goede animatie:
Ik heb een zwak voor sixties op-art effecten...
Kunstwerkje:
Precies dezelfde stijl:
Zeer fraai verfilmde variant van het geijkte Idols-verhaaltje:
Chique!
Ook al zo'n stylish, tikje retro vormgegeven video:
Sleept je van het duistere muziekje aan het begin tot die dikke vent aan het einde mee:
Lekker unheimisch:
Geen enkele clip roept meer zomergevoel bij me op dan deze, en juist het overbelichte beeld draagt daartoe bij:
Categorie 'kijken met het geluid op mute'. Ik vind het liedje werkelijk geen gehoor, maar de clip hééft iets.
Is 2007 ook al 'vroeger'? Ach ja, wel bij een genre als jumpstyle, wat nu al compleet weg is.

Meer dan één huis, tuin en keuken-camera is niet persé nodig om iets te maken wat je aandacht vasthoudt (de begeleidende muziek neem ik voor lief):
Dit waren wat eerste ingevingen. Later volgt nog meer. Ze zijn vrij makkelijk op te zoeken, omdat ik enige tijd geleden vier dvd's heb volgezet met favoriete clips. Handig in de zomer, als er niks op de tv is.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2010 06:58:07 ]