Nog een waslijst aan mooie/leuke clips (t/m 2008), net als de clips die ik eerder noemde vaak geen voor de hand liggende keuzes. Ik hoop dat het topic nog te laden is na deze post.
Eerst wat clips van m'n dvd met blije dance. Ondanks dat je aan de soms wat knullige technische trucjes kunt zien dat 'ie oud is, heeft 'ie iets. Of misschien wel dáárdoor. Leuk liedje ook.
Meer nineties dan deze visuele paddotrip kan je ze haast niet vinden.
Als je de jeugd van nu wilt uitleggen hoe mensen er vijftien jaar terug uit zagen en hoe ze dansten, schotel ze dan deze clip voor. Hij is zo heerlijk stereotype. Opvallend ook: Die dikke zangeres. Zou tegenwoordig echt niet meer kunnen, nu uiterlijk zo belangrijk is geworden. Nu zou je enkel de stem horen, terwijl er een leuk dun poppetje in beeld zou verschijnen. Ik vind haar wel lekker karakteristiek, trouwens.
Leuk fout, afgewerkt tot in de details:
Apart, beetje depri sfeertje heeft deze:
Ook van hen, en volgens mij hadden ze het nodige geconsumeerd toen ze dit bedachten (wel creatief en ook gewoon léuk):
Eigenlijk enorm seksistisch, maar wel met een enorme humoristische knipoog. Mooi kleurgebruik ook, trouwens. Ik was destijds trouwens helemaal wild van dat liedje.

----------
Andersoortige deuntjes: Deze is, als je goed kijkt, enórm schunnig, maar op de een of andere manier komen ze ermee weg. Leuk, met die konijntjes. Volgens mij heeft TMF een deel van z'n huidige vormgeving trouwens van deze video geript.

Overigens is het nummer dat eronder zit een remix, het origineel stond helaas niet op YouTube.
Dat hoofd, met dat pruilmondje, daar blijf je zelfs als hetero vrouw naar kijken.
Deze doet denken aan van die simulatoren op de kermis.
Smaakvol zwart-wit, mooie subtiele video met aparte sfeer (bijzonder mooi nummer ook):
Van dezelfde. Je gaat spontaan meejanken.
Leuke animaties:
Zelfde soort clip, ook ongeveer even oud:
Weer animatie:
Idem (en dat liedje...

)
En dan moet deze er natuurlijk ook bij (en weer zo'n leuk nummer):
Geef toe dat 'ie mooi gefilmd is...
Surrealistisch kunstwerkje:
Zelfde soort clip:
Ook al zo'n soort clip (en eigenlijk houd ik helemaal niet van Björk):
Fraaie poppenclip:
Weer poppen, in combinatie met een van m'n favoriete nummers ooit, waar je éigenlijk de wat langere versie van moet horen:
En dan komen we ook gelijk hier uit:
Het tussenstukje had iets anders gemogen, maar voor de rest: Leuke, strakke en vrolijke video die heel goed met de muziek mee loopt.
De gelaatsuitdrukkingen van die vrouwen. Leuk tuttige styling ook en mooie make-up, was toen trouwens vreselijk hip.
Bijna té hip deze video, destijds, maar wel leuk gedaan. Geeft een mooi tijdsbeeld als je hem nu terug ziet.
Stijlvolle zwart-wit video van Gwen & co, nog net gereleased vóórdat ze al die vreselijke solo-singles en dito video's zou gaan uitbrengen (ze kan het heus wel):
Nare enge droom, treffende bizarre sfeer:
Edit, nog een paar toevoegingen: Eentje die door het camerawerk uit de jaren 20 of 30 lijkt te stammen (geweldig nummer trouwens), eentje die heel erg unheimisch is, en eentje die juist het tegenovergestelde is. Hele simpele video, die derde, maar misschien daardoor zo effectief.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2010 00:08:25 ]