abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91927403
De Douane haat ook op Aruba, Suriname en de Antillen..
pi_91927555
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2010 23:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat nou weggedrukt? Die Antillianen (en Arubanen) zijn gewoon over het algemeen verschrikkelijk lui en onderontwikkeld. En elke enigszins ontwikkelde Antilliaan of Arubaan die ik ken is het daar volledig mee eens.
house niggers
pi_91927879
quote:

[..]

Wat nou weggedrukt? Die Antillianen (en Arubanen) zijn gewoon over het algemeen verschrikkelijk lui en onderontwikkeld. En elke enigszins ontwikkelde Antilliaan of Arubaan die ik ken is het daar volledig mee eens.
Wij vinden dat lui hier, maar zij vinden ons opgefokt. En onderontwikkelt kun je ze niet helemaal kwalijk nemen, als jij als jonge jongen zo opgroeit dat een 'pipa' stoer is dan weet je niet beter. Bovendien hebben wij ze dom gehouden toen we daar koloniën wilden stichten.

Je moet daar vanuit de basis zoveel dingen veranderden voordat die mensen zich kunnen ontwikkelen. Maar dat heeft Nederland nooit gedaan, ze hebben daar alleen wat geld heengestuurd en geroepen: "leer onze taal op school".

Maar het gaat nu over de pracht van die (ei)landen en de vriendelijkheid van de mensen. Heb liever een 'simpel' iemand met een goed hart dan een hoogopgeleide zogenaamd ontwikkelde bankdirecteur die ten koste van alles en iedereen z'n bonus wil hebben.
pi_91944955
quote:

[..]

Eerst alle Antillianen en Arubanen over 1 kam scheren en generaliseren dat ze onderontwikkeld zijn en dan roepen dat degene die ontwikkelt zijn het er mee eens zijn. Hoe dommer en tegenstrijdiger kan je zijn met zo'n reactie. Voor de duidelijkheid er zijn genoeg "onderontwikkelde" Nederlanders and you are my point exactly!
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:25:39 #105
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_91945994
Kutkick.
Tics van je petten.
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:26:10 #106
154252 EvanStone
Daar gaan we!
pi_91946014
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:25 schreef nattermann het volgende:
Kutkick.
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:44:29 #107
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_91946886
Ik vind het maar rare gasten, die eiland bewoners.

Wat moeten ze nou in Hoogvliet?????
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:46:45 #108
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_91946996
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:44 schreef Zwollesjappie het volgende:
Ik vind het maar rare gasten, die eiland bewoners.

Wat moeten ze nou in Hoogvliet?????
HVT
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:49:11 #109
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_91947105
Maar het zijn wel toffie aardige mensen hoor.

Hier roepen ze zelfs: ''Ik run Hoogvliet''
Kijk, hoog geleerde jongens met ambitie die zelfs even een stad willen runnen! :)

Zie je nou wel, niet alle allochtonen zijn slecht! ^O^
pi_91947195
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand die landen kut vindt.... alleen de Antilliaanse Nederlanders die ervanaf komen :)
pi_91947235
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2010 17:03 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Eerder fucking racisten in dit geval. ;)
Racist zijn omdat je een land kut vind :')
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:19:03 #112
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_91959926
ik zou welles richting antillen willen, lijkt me heel mooi daar. Lekker dansen, lekker eten, leuke vrolijke cultuur :P
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:35:35 #113
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91961016
Meer plaatjes van betreffende eilanden aub. Ik heb dit nodig, het is jauari.
pi_91962269
Suriname

thats it
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:54:24 #115
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91962479
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:51 schreef Skynilla het volgende:
Suriname
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Danku O+
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:38:27 #117
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91997860
Mooie plaatjes..! :)
pi_91998711
Als ik op vakantie ben wil ik geen gebrekkig Nederlands aangevuld met swa dit of swa zus horen.
Je bent op vakantie, aan de andere kant van de wereld; nou ja, aan de andere kant van de oceaan meer, dan wil je moeilijk doen om je verstaanbaar te maken. Rondtrekken, cultuurverschillen ontdekken. Niet een beetje lam aan een leuk wit strandje met wat palmbomen gaan liggen. En 's avonds een beetje dom staan dansen op wat achterhaalde dance-muziek. Of nog erger, negers die Nederlandse liedjes zingen. Of weer voor de duizendste keer kleine wasjes grote wasjes moeten aanhoren van een of andere band dat met stokjes op wat blik staan te slaan.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 18:34:29 #119
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_92000424
De zee is diep....
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_92000748
quote:
16s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:57 schreef pipojansen het volgende:
Als ik op vakantie ben wil ik geen gebrekkig Nederlands aangevuld met swa dit of swa zus horen.
Je bent op vakantie, aan de andere kant van de wereld; nou ja, aan de andere kant van de oceaan meer, dan wil je moeilijk doen om je verstaanbaar te maken. Rondtrekken, cultuurverschillen ontdekken. Niet een beetje lam aan een leuk wit strandje met wat palmbomen gaan liggen. En 's avonds een beetje dom staan dansen op wat achterhaalde dance-muziek. Of nog erger, negers die Nederlandse liedjes zingen. Of weer voor de duizendste keer kleine wasjes grote wasjes moeten aanhoren van een of andere band dat met stokjes op wat blik staan te slaan.
Je doet je naam eer aan PIPO! Nog nooit geweest neem ik aan op de eilanden, want je beschrijving is verre!! van hoe het er aan toe gaat! Doe me een plezier en comment als je er verstand van hebt en niet wat je nu geschreven hebt. Pipo! Als je nog een keer reageert ga ik wel inhoudelijk in op je bericht om te laten zien waar je het duidelijk verkeerd hebt.. voor nu laat ik het maart..
pi_92022924
quote:
Je doet je naam eer aan PIPO! Nog nooit geweest neem ik aan op de eilanden, want je beschrijving is verre!! van hoe het er aan toe gaat! Doe me een plezier en comment als je er verstand van hebt en niet wat je nu geschreven hebt. Pipo! Als je nog een keer reageert ga ik wel inhoudelijk in op je bericht om te laten zien waar je het duidelijk verkeerd hebt.. voor nu laat ik het maart..
Oeeh, ik doe mijn naam eer aan wat ik heet PIPO! oeeh. Wat geweldig zeg, want ik heet PIPO!
Boenend vriend, boeiend. Shit met swa, frikandel met tieten. Wat erg.
Ik ben er geweest vriend, anders zou ik er niet eens op reageren. Wat denk je wel? Omdat ik PIPO heet, ga ik zomaar trollen. Nee vriend. Ik heb het gezien en ervaren. En zo ook mijn reactie. Als ik je daarmee diep op je ziel heb getrapt, sorry, dat was niet de bedoeling.
Wacht tot maart of april of mei voor mijn part.
pi_92023316
Suriname met de Antillen vergelijken :') :')
5 Ferrari's op videoband!
pi_92033264
Klacht: Ritmo geband.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  zaterdag 29 januari 2011 @ 12:19:00 #124
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_92034053
Free ritmo!!!!
pi_92034214
quote:
Je beschrijft nu m'n droomvakantie O+
  zaterdag 29 januari 2011 @ 14:09:31 #126
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92038286
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 12:19 schreef Fenomeno het volgende:
Free ritmo!!!!
:Y Wat is een autist zonder ritmo..
pi_92145374
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 00:52 schreef pipojansen het volgende:

[..]

Oeeh, ik doe mijn naam eer aan wat ik heet PIPO! oeeh. Wat geweldig zeg, want ik heet PIPO!
Boenend vriend, boeiend. Shit met swa, frikandel met tieten. Wat erg.
Ik ben er geweest vriend, anders zou ik er niet eens op reageren. Wat denk je wel? Omdat ik PIPO heet, ga ik zomaar trollen. Nee vriend. Ik heb het gezien en ervaren. En zo ook mijn reactie. Als ik je daarmee diep op je ziel heb getrapt, sorry, dat was niet de bedoeling.
Wacht tot maart of april of mei voor mijn part.
He pipo. Dank je wel dat je hebt gereageerd. Aan je schrijf- en debatstijl te zien kan ik al bijna concluderen dat je een of ander VMBO'er bent. Ok ik ga er nu inhoudelijk op in.

Rondtrekken en cultuurverschillen ontdekken. Wil je hiermee zeggen dat er geen ander cultuur is dan in Nederland? Zo nee, formuleer je zin anders. Naar mijn weten heerst er op Curacao een heel ander cultuur dan in Nederland. Er is ander leefstijl en leefgewoonte, 102 verschillende nationaliteiten, koloniaal historie, oudste synagoge en joodse gemeenscgap van t westelijk halfrond, verschillende musea, slaven geschiedenis, creoolse muziek, groots karnaval, Antilliaanse cuisine, architectuur etc etc etc.

Taal. Dan probeer je naast nederlands toch engels, papiaments of spaans te praten want de gemiddelde antilliaan praat 4 talen. Dus je kan KIEZEN in wat voor taal je verstaanbaar wil maken. Dat je toevallig uit Nederland komt en de Antillen toevallig Nederlands kolonie is geweest kunnen we ook niks aan doen. Gebrekkig Nederlands? De antilliaan spreek beter Nederlands dan dat jij spaans of papiamentu spreekt!

Kleine wasjes grote wasjes en achterhaald dancemuziek. Ik vermoed dat jij alleen op het strand heb gelegen bij mambo, cas abou,zanzibar of bij het hotel waar dat muziek gedraaid zou kunnen worden. Steelband(zo heet dat) is niet iets uit ons cultuur maar komt uit Trinidad & Tobago en barbados en reflecteert niet het authentieke antilliaans Cultuur. Als je t gehoord hebt is t denkbaarder dat t puur ter amusering van de toeristen is want het geniet geen mainstream populariteit op Curacao.

Curacao is veel meer dan witte zandstranden. Het staat nog geen eens bekend als een strandvakantie bestemming! Het staat juist bekend voor cultuur, cuisine, scuba, natuur(hiking and biking) en diversiteit. Klik op onderstaand link.

http://www.independent.co(...)-curaao-2194995.html

Ziet er niet naar uit dat je de moeite hebt genomen om Curacao echt te ontdekken.Gezien je omschrijving ziet t er naar uit dat je juist alleen op t strand heb gelegen en verder niks hebt uitgevoerd.. Of ik op mijn ziel ben getrapt? Nee, want zoals jij het beschrijft is gewoonweg tunnelvisie en staat erg in contrast van de volledige potentie van Curacao.
  maandag 31 januari 2011 @ 22:20:18 #128
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_92148495
quote:
Volgens mij is "swa" verbasterd surinaamse/straattaal. volgens mij zeggen zij geen swa in suriname. alleen in de bijlmer. kan er helemaal naast zittennatuurlijk :@
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_122731139

Ik moest deze gewoon even delen hier. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_122731377
Heel de Caraïben naar Nederland ^O^
  zondag 10 februari 2013 @ 21:54:52 #131
362821 Oswald_Montecristo
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_122731949
Heerlijk zo'n ritmotopic.
pi_122732000
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 21:54 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Heerlijk zo'n ritmotopic.
Klassieker dit inderdaad. :D
  zondag 10 februari 2013 @ 21:56:55 #133
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_122732075
Niets mis met de koloniën, wel wat mis met bijlmertuig.
  zondag 10 februari 2013 @ 21:57:34 #134
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_122732125
Wajoo wie heeft dit topic uit de kerkers gehaald?
  zondag 10 februari 2013 @ 21:59:32 #135
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_122732230
Wat is dit voor pauperlied. Ga ergens anders delen :'(
pi_122732262
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 21:59 schreef TwentyFourr het volgende:
Wat is dit voor pauperlied. Ga ergens anders delen :'(
Erg he? :D _O-
pi_122732404
Ik dacht dat Ritmo terug was, kutkick.
  zondag 10 februari 2013 @ 22:02:58 #138
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_122732424
Dat einde :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') x10000
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gooi dat pleuriskind ergens in een zee
pi_122732563
goed topic
zomercarnaval roffa _O_ 2010 schietpartij meegemaakt coolsingel je weet zelf en daarna als is afgelopen spacen in holly

en die chicks :9~ :9~ :9~

pi_122732606
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2010 17:03 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Eerder fucking racisten in dit geval. ;)
Aantal jaren geleden in Suriname geweest. Over racisten gesproken. Boscreolen werden gediscrimineerd bij het leven. Oh..ja..tijdje op Curacao gewoon. Antillianen hadden gewoon voorrang bij de Mcdonalds.
pi_122733011
Er is daar niet veel te zien.
Corporate translator
pi_122733118
Niet blank zijn :')
pi_122733784
Curaçao _O_ _O_ half jaar geweest voor stage, 1 woord heerlijk.
  zondag 10 februari 2013 @ 22:27:50 #144
298997 Spaghettivreter
Tevens bierzuiper.
pi_122733887
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 21:43 schreef heiden6 het volgende:

Ik moest deze gewoon even delen hier. :D
Wat :')
pi_122733921
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:27 schreef Spaghettivreter het volgende:

[..]

Wat :')
Dit kan toch niet?
  zondag 10 februari 2013 @ 22:32:45 #146
298997 Spaghettivreter
Tevens bierzuiper.
pi_122734119
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dit kan toch niet?
Bagger wel ja :')
  zondag 10 februari 2013 @ 22:35:28 #147
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122734257
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:06 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Aantal jaren geleden in Suriname geweest. Over racisten gesproken. Boscreolen werden gediscrimineerd bij het leven. Oh..ja..tijdje op Curacao gewoon. Antillianen hadden gewoon voorrang bij de Mcdonalds.
Toevallig ben ik meerdere malen in Suriname geweest (Curacao maar 1x dus daar kan ik minder goed over oordelen) en even los v/h feit dat er absoluut racistische losers zijn, is het qua racisme niet zo heel anders dan in Nederland. Mensen blijven immers mensen. Wellicht vallen dergelijke zaken in Nederland jou minder snel op, omdat je hier woont en eraan gewend bent.

Ander aspect dat ook invloed heeft gehad op discriminatie in Suriname zijn de kolonisatie en slavernij. Ten tijde van de kolonisatie werd de bevolking wijs gemaakt dat het 'hoe blanker hoe beter' was. Deze beinvloeding stamt nog uit het slavernijtijdperk, waar lichte slaven (je weet wel, kinderen van een vaak verkrachtte/misbruikte slavin, en soms eentje die wel 'ja' zei), iets meer rechten hadden dan de donkere slaven. Desalniettemin is dit een verklaring en absoluut geen excuus voor dergelijk fout gedrag, net zomin als dat de misdragingen van te veel Marokkanen in Nederland een reden zijn om dan maar (alle) Marokkanen te haten.

Je ziet in Suriname nu een mentaliteitsomslag waarbij men zich minder focust op 'blank/Nederlands is goed' en waarbij men de mensen aanleert om trots te zijn op de eigen identiteit, je in te zetten voor het eigen land, etc. Maar het is natuurlijk een proces dat geleidelijk aan gaat.
Krekker is de bom!
pi_122734895
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Toevallig ben ik meerdere malen in Suriname geweest (Curacao maar 1x dus daar kan ik minder goed over oordelen) en even los v/h feit dat er absoluut racistische losers zijn, is het qua racisme niet zo heel anders dan in Nederland. Mensen blijven immers mensen. Wellicht vallen dergelijke zaken in Nederland jou minder snel op, omdat je hier woont en eraan gewend bent.

Ander aspect dat ook invloed heeft gehad op discriminatie in Suriname zijn de kolonisatie en slavernij. Ten tijde van de kolonisatie werd de bevolking wijs gemaakt dat het 'hoe blanker hoe beter' was. Deze beinvloeding stamt nog uit het slavernijtijdperk, waar lichte slaven (je weet wel, kinderen van een vaak verkrachtte/misbruikte slavin, en soms eentje die wel 'ja' zei), iets meer rechten hadden dan de donkere slaven. Desalniettemin is dit een verklaring en absoluut geen excuus voor dergelijk fout gedrag, net zomin als dat de misdragingen van te veel Marokkanen in Nederland een reden zijn om dan maar (alle) Marokkanen te haten.

Je ziet in Suriname nu een mentaliteitsomslag waarbij men zich minder focust op 'blank/Nederlands is goed' en waarbij men de mensen aanleert om trots te zijn op de eigen identiteit, je in te zetten voor het eigen land, etc. Maar het is natuurlijk een proces dat geleidelijk aan gaat.
Ik ben het hier helemaal mee eens! Dit land wil ik trouwens altijd nog is naartoe, lijkt me erg leuk, ook gewoon omdat je er Nederlands kan praten terwijl het de anderen kant van de wereld is.
  zondag 10 februari 2013 @ 22:48:04 #149
365082 IPA35
Patriarch
pi_122734993
Nederland moet de BES eilanden tot volwaardige provincie maken en de rest van de eilanden er ook in pesten. Dan kunnen we ze strak aan het lijntje houden, de corruptie sterk verminderen en er winstgevende eilanden van maken. Hoppa Frankrijk Stijl!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_122736500
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:48 schreef IPA35 het volgende:
Nederland moet de BES eilanden tot volwaardige provincie maken en de rest van de eilanden er ook in pesten. Dan kunnen we ze strak aan het lijntje houden, de corruptie sterk verminderen en er winstgevende eilanden van maken. Hoppa Frankrijk Stijl!
^O^
Ik hoop dat ze ook Turkije adopteren krijgen we daar ook wajong uitkering en dan ga ik elke dag ipv chillen in het wijkcentrum chillpen op de turkse stranden met mooie huis daar _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')