house niggersquote:Op donderdag 29 juli 2010 23:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat nou weggedrukt? Die Antillianen (en Arubanen) zijn gewoon over het algemeen verschrikkelijk lui en onderontwikkeld. En elke enigszins ontwikkelde Antilliaan of Arubaan die ik ken is het daar volledig mee eens.
Wij vinden dat lui hier, maar zij vinden ons opgefokt. En onderontwikkelt kun je ze niet helemaal kwalijk nemen, als jij als jonge jongen zo opgroeit dat een 'pipa' stoer is dan weet je niet beter. Bovendien hebben wij ze dom gehouden toen we daar koloniën wilden stichten.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat nou weggedrukt? Die Antillianen (en Arubanen) zijn gewoon over het algemeen verschrikkelijk lui en onderontwikkeld. En elke enigszins ontwikkelde Antilliaan of Arubaan die ik ken is het daar volledig mee eens.
Eerst alle Antillianen en Arubanen over 1 kam scheren en generaliseren dat ze onderontwikkeld zijn en dan roepen dat degene die ontwikkelt zijn het er mee eens zijn. Hoe dommer en tegenstrijdiger kan je zijn met zo'n reactie. Voor de duidelijkheid er zijn genoeg "onderontwikkelde" Nederlanders and you are my point exactly!quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
HVTquote:Op donderdag 27 januari 2011 16:44 schreef Zwollesjappie het volgende:
Ik vind het maar rare gasten, die eiland bewoners.
Wat moeten ze nou in Hoogvliet?????
Dankuquote:Op donderdag 27 januari 2011 21:51 schreef Skynilla het volgende:
Suriname
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je doet je naam eer aan PIPO! Nog nooit geweest neem ik aan op de eilanden, want je beschrijving is verre!! van hoe het er aan toe gaat! Doe me een plezier en comment als je er verstand van hebt en niet wat je nu geschreven hebt. Pipo! Als je nog een keer reageert ga ik wel inhoudelijk in op je bericht om te laten zien waar je het duidelijk verkeerd hebt.. voor nu laat ik het maart..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:57 schreef pipojansen het volgende:
Als ik op vakantie ben wil ik geen gebrekkig Nederlands aangevuld met swa dit of swa zus horen.
Je bent op vakantie, aan de andere kant van de wereld; nou ja, aan de andere kant van de oceaan meer, dan wil je moeilijk doen om je verstaanbaar te maken. Rondtrekken, cultuurverschillen ontdekken. Niet een beetje lam aan een leuk wit strandje met wat palmbomen gaan liggen. En 's avonds een beetje dom staan dansen op wat achterhaalde dance-muziek. Of nog erger, negers die Nederlandse liedjes zingen. Of weer voor de duizendste keer kleine wasjes grote wasjes moeten aanhoren van een of andere band dat met stokjes op wat blik staan te slaan.
Oeeh, ik doe mijn naam eer aan wat ik heet PIPO! oeeh. Wat geweldig zeg, want ik heet PIPO!quote:Je doet je naam eer aan PIPO! Nog nooit geweest neem ik aan op de eilanden, want je beschrijving is verre!! van hoe het er aan toe gaat! Doe me een plezier en comment als je er verstand van hebt en niet wat je nu geschreven hebt. Pipo! Als je nog een keer reageert ga ik wel inhoudelijk in op je bericht om te laten zien waar je het duidelijk verkeerd hebt.. voor nu laat ik het maart..
Je beschrijft nu m'n droomvakantiequote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:57 schreef pipojansen het volgende:
Als ik op vakantie ben wil ik geen gebrekkig Nederlands aangevuld met swa dit of swa zus horen.
Je bent op vakantie, aan de andere kant van de wereld; nou ja, aan de andere kant van de oceaan meer, dan wil je moeilijk doen om je verstaanbaar te maken. Rondtrekken, cultuurverschillen ontdekken. Niet een beetje lam aan een leuk wit strandje met wat palmbomen gaan liggen. En 's avonds een beetje dom staan dansen op wat achterhaalde dance-muziek. Of nog erger, negers die Nederlandse liedjes zingen. Of weer voor de duizendste keer kleine wasjes grote wasjes moeten aanhoren van een of andere band dat met stokjes op wat blik staan te slaan.
He pipo. Dank je wel dat je hebt gereageerd. Aan je schrijf- en debatstijl te zien kan ik al bijna concluderen dat je een of ander VMBO'er bent. Ok ik ga er nu inhoudelijk op in.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:52 schreef pipojansen het volgende:
[..]
Oeeh, ik doe mijn naam eer aan wat ik heet PIPO! oeeh. Wat geweldig zeg, want ik heet PIPO!
Boenend vriend, boeiend. Shit met swa, frikandel met tieten. Wat erg.
Ik ben er geweest vriend, anders zou ik er niet eens op reageren. Wat denk je wel? Omdat ik PIPO heet, ga ik zomaar trollen. Nee vriend. Ik heb het gezien en ervaren. En zo ook mijn reactie. Als ik je daarmee diep op je ziel heb getrapt, sorry, dat was niet de bedoeling.
Wacht tot maart of april of mei voor mijn part.
Volgens mij is "swa" verbasterd surinaamse/straattaal. volgens mij zeggen zij geen swa in suriname. alleen in de bijlmer. kan er helemaal naast zittennatuurlijkquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:57 schreef pipojansen het volgende:
Klassieker dit inderdaad.quote:
Erg he?quote:Op zondag 10 februari 2013 21:59 schreef TwentyFourr het volgende:
Wat is dit voor pauperlied. Ga ergens anders delen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gooi dat pleuriskind ergens in een zee
Aantal jaren geleden in Suriname geweest. Over racisten gesproken. Boscreolen werden gediscrimineerd bij het leven. Oh..ja..tijdje op Curacao gewoon. Antillianen hadden gewoon voorrang bij de Mcdonalds.quote:
Watquote:
Dit kan toch niet?quote:
Toevallig ben ik meerdere malen in Suriname geweest (Curacao maar 1x dus daar kan ik minder goed over oordelen) en even los v/h feit dat er absoluut racistische losers zijn, is het qua racisme niet zo heel anders dan in Nederland. Mensen blijven immers mensen. Wellicht vallen dergelijke zaken in Nederland jou minder snel op, omdat je hier woont en eraan gewend bent.quote:Op zondag 10 februari 2013 22:06 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Aantal jaren geleden in Suriname geweest. Over racisten gesproken. Boscreolen werden gediscrimineerd bij het leven. Oh..ja..tijdje op Curacao gewoon. Antillianen hadden gewoon voorrang bij de Mcdonalds.
Ik ben het hier helemaal mee eens! Dit land wil ik trouwens altijd nog is naartoe, lijkt me erg leuk, ook gewoon omdat je er Nederlands kan praten terwijl het de anderen kant van de wereld is.quote:Op zondag 10 februari 2013 22:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Toevallig ben ik meerdere malen in Suriname geweest (Curacao maar 1x dus daar kan ik minder goed over oordelen) en even los v/h feit dat er absoluut racistische losers zijn, is het qua racisme niet zo heel anders dan in Nederland. Mensen blijven immers mensen. Wellicht vallen dergelijke zaken in Nederland jou minder snel op, omdat je hier woont en eraan gewend bent.
Ander aspect dat ook invloed heeft gehad op discriminatie in Suriname zijn de kolonisatie en slavernij. Ten tijde van de kolonisatie werd de bevolking wijs gemaakt dat het 'hoe blanker hoe beter' was. Deze beinvloeding stamt nog uit het slavernijtijdperk, waar lichte slaven (je weet wel, kinderen van een vaak verkrachtte/misbruikte slavin, en soms eentje die wel 'ja' zei), iets meer rechten hadden dan de donkere slaven. Desalniettemin is dit een verklaring en absoluut geen excuus voor dergelijk fout gedrag, net zomin als dat de misdragingen van te veel Marokkanen in Nederland een reden zijn om dan maar (alle) Marokkanen te haten.
Je ziet in Suriname nu een mentaliteitsomslag waarbij men zich minder focust op 'blank/Nederlands is goed' en waarbij men de mensen aanleert om trots te zijn op de eigen identiteit, je in te zetten voor het eigen land, etc. Maar het is natuurlijk een proces dat geleidelijk aan gaat.
quote:Op zondag 10 februari 2013 22:48 schreef IPA35 het volgende:
Nederland moet de BES eilanden tot volwaardige provincie maken en de rest van de eilanden er ook in pesten. Dan kunnen we ze strak aan het lijntje houden, de corruptie sterk verminderen en er winstgevende eilanden van maken. Hoppa Frankrijk Stijl!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |