quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 00:52 schreef pipojansen het volgende:[..]
Oeeh, ik doe mijn naam eer aan wat ik heet PIPO! oeeh. Wat geweldig zeg, want ik heet PIPO!
Boenend vriend, boeiend. Shit met swa, frikandel met tieten. Wat erg.
Ik ben er geweest vriend, anders zou ik er niet eens op reageren. Wat denk je wel? Omdat ik PIPO heet, ga ik zomaar trollen. Nee vriend. Ik heb het gezien en ervaren. En zo ook mijn reactie. Als ik je daarmee diep op je ziel heb getrapt, sorry, dat was niet de bedoeling.
Wacht tot maart of april of mei voor mijn part.
He pipo. Dank je wel dat je hebt gereageerd. Aan je schrijf- en debatstijl te zien kan ik al bijna concluderen dat je een of ander VMBO'er bent. Ok ik ga er nu inhoudelijk op in.
Rondtrekken en cultuurverschillen ontdekken. Wil je hiermee zeggen dat er geen ander cultuur is dan in Nederland? Zo nee, formuleer je zin anders. Naar mijn weten heerst er op Curacao een heel ander cultuur dan in Nederland. Er is ander leefstijl en leefgewoonte, 102 verschillende nationaliteiten, koloniaal historie, oudste synagoge en joodse gemeenscgap van t westelijk halfrond, verschillende musea, slaven geschiedenis, creoolse muziek, groots karnaval, Antilliaanse cuisine, architectuur etc etc etc.
Taal. Dan probeer je naast nederlands toch engels, papiaments of spaans te praten want de gemiddelde antilliaan praat 4 talen. Dus je kan KIEZEN in wat voor taal je verstaanbaar wil maken. Dat je toevallig uit Nederland komt en de Antillen toevallig Nederlands kolonie is geweest kunnen we ook niks aan doen. Gebrekkig Nederlands? De antilliaan spreek beter Nederlands dan dat jij spaans of papiamentu spreekt!
Kleine wasjes grote wasjes en achterhaald dancemuziek. Ik vermoed dat jij alleen op het strand heb gelegen bij mambo, cas abou,zanzibar of bij het hotel waar dat muziek gedraaid zou kunnen worden. Steelband(zo heet dat) is niet iets uit ons cultuur maar komt uit Trinidad & Tobago en barbados en reflecteert niet het authentieke antilliaans Cultuur. Als je t gehoord hebt is t denkbaarder dat t puur ter amusering van de toeristen is want het geniet geen mainstream populariteit op Curacao.
Curacao is veel meer dan witte zandstranden. Het staat nog geen eens bekend als een strandvakantie bestemming! Het staat juist bekend voor cultuur, cuisine, scuba, natuur(hiking and biking) en diversiteit. Klik op onderstaand link.
http://www.independent.co(...)-curaao-2194995.htmlZiet er niet naar uit dat je de moeite hebt genomen om Curacao echt te ontdekken.Gezien je omschrijving ziet t er naar uit dat je juist alleen op t strand heb gelegen en verder niks hebt uitgevoerd.. Of ik op mijn ziel ben getrapt? Nee, want zoals jij het beschrijft is gewoonweg tunnelvisie en staat erg in contrast van de volledige potentie van Curacao.