Ik heb niet de illusie dat het werkt, maar de mate van stupiditeit die hier voorbij komt vraagt gewoon om een reactie zo nu en dan.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mensen die menen dat ze op een discussieforum een sociaal sturende taak moeten hebben...![]()
Ken er nog wel een paar die vinden dat ze mensen in BNW moeten corrigeren omdat ze "misschien weleens zouden kunnen ontsporen en een bedreiging voor zichzelf of anderen kunnen gaan vormen"
OPEN JE OGEN JOHN LOCKE!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:05 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat het werkt, maar de mate van stupiditeit die hier voorbij komt vraagt gewoon om een reactie zo nu en dan.
Je blijft wel heel erg hameren op opleidingsniveau hè? Is dat zo'n issue voor je? Ben je van mening dat laaggeschoolde in principe geen plek in deze maatschappij, laat staan in enig discussie hebben en de hoogopgeleiden, of liefst academici de redders van deze planeet zijn?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:05 schreef JohnLocke het volgende:
Zeg eens eerlijk, je bent ook laaggeschoold maar denkt wel wat nuttigs te kunnen toevoegen wat betreft natuurkunde, bouwkunde en materiaalkunde?
Ik ga hier verder maar niet op in.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:05 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat het werkt, maar de mate van stupiditeit die hier voorbij komt vraagt gewoon om een reactie zo nu en dan.
Zo moet ik af en toe echt op mijn lip bijten als ik jouw zwakzinnige bijdrages in het 9/11 topic lees. Zeg eens eerlijk, je bent ook laaggeschoold maar denkt wel wat nuttigs te kunnen toevoegen wat betreft natuurkunde, bouwkunde en materiaalkunde?
De enige die hier zijn zelfverklaarde grootheid loopt te verspreiden ben je zelf, met je minachting richting "de gemiddelde BNW-poster".quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:53 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Omdat veel mensen hier nodig af en toe op hun plaats gezet moeten worden voor ze alle contact met de realiteit verliezen. Grootheidswaanzin onder zwakzinnigen is soms grappig, maar ook een voorbode voor een psychose.
Hehe... grootheidswaan, vaak voorbode van een psychose.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:32 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
De enige die hier zijn zelfverklaarde grootheid loopt te verspreiden ben je zelf, met je minachting richting "de gemiddelde BNW-poster".
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hehe... grootheidswaan, vaak voorbode van een psychose.
Ik ben links, lees nooit geen stijl, heb 1 onafgemaakte, 1 afgemaakte opleiding (ongeveer), geen falende relaties. 0.5 out of 3 :/quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:31 schreef YuckFou het volgende:
En de echte debunker is een antisociaal rechts stemmende kantoorslaaf die Geenstijl lezend meent alles beter te weten omdat hij na 2 afgebroken academische studies meent afgestudeerd te zijn en falend van de ene relatie in de andere al vele malen bij de huisarts op bezoek is geweest voor de zoveelste antibioticakuur vanwege een nieuw opgelopen SOAkan je je generaliserende mening een beetje voor je houden?
[..]
ja, iedereen moet zijn plaats kennen. Wanneer je claims maakt waarvan de gemiddelde brugklasser de onjuistheid haarfijn aan kan geven, past alleen bescheidenheid en moet je je mond houden.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:21 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Je blijft wel heel erg hameren op opleidingsniveau hè? Is dat zo'n issue voor je? Ben je van mening dat laaggeschoolde in principe geen plek in deze maatschappij, laat staan in enig discussie hebben en de hoogopgeleiden, of liefst academici de redders van deze planeet zijn?
Zo kom je namelijk wel een beetje over, en dat is zacht gezegd, vrij arrogant...
Maar jij bent dan ook geen echte debunker he?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 04:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik ben links, lees nooit geen stijl, heb 1 onafgemaakte, 1 afgemaakte opleiding (ongeveer), geen falende relaties. 0.5 out of 3 :/
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 04:16 schreef oompaloompa het volgende:
Ik ben links, lees nooit geen stijl, heb 1 onafgemaakte, 1 afgemaakte opleiding (ongeveer), geen falende relaties. 0.5 out of 3 :/
quote:
Zo begin ik de dag graagquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:11 schreef NotYou het volgende:
DE WERKELIJKHEID ZOALS JIJ DIE ERVAART IS EEN ILLUSIE TOT STAND GEKOMEN VANAF DE MAAN!
Jawel, ze hebben wel degelijk een plek, maar het probleem is dat veel laaggeschoolden hun plaats niet meer kennen. Ik snap dat de moderne samenleving mensen mondiger heeft gemaakt, maar ik erger me aan mensen met een grote bek over van alles en nog wat waar ze geen weet van hebben.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:21 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Je blijft wel heel erg hameren op opleidingsniveau hè? Is dat zo'n issue voor je? Ben je van mening dat laaggeschoolde in principe geen plek in deze maatschappij, laat staan in enig discussie hebben en de hoogopgeleiden, of liefst academici de redders van deze planeet zijn?
Zo kom je namelijk wel een beetje over, en dat is zacht gezegd, vrij arrogant...
We zullen het maar niet hebben over jouw minachting naar mij en de rest van de wereld die in vrijwel elke post duidelijk naar voren komt. Zoals ik in mijn vorige post al afvroeg; wie is nou arroganter, jij of ik?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:32 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
De enige die hier zijn zelfverklaarde grootheid loopt te verspreiden ben je zelf, met je minachting richting "de gemiddelde BNW-poster".
Welke zaken? Als je probeert te zeggen dat 'n verpleekundige tijdens zijn opleiding geen uitleg over vaccins krijgt dan ben ik het niet met je eens. Ik mag toch hopen dat deze mensen i.i.g meer weten over vaccins dan mensen met bijna iedere willekeurige andere mbo opleiding.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:14 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Verpleegkundigen zijn over het algemeen niet hoog opgeleid nee. Zelfs de HBO-V'ers niet, op het HBO leer je immers ook maar bar weinig over de zaken die ik eerder noemde.
quote:prof. dr. Ab Osterhaus, viroloog in het Erasmus MC in Rotterdam. Hij vindt het onvoorstelbaar dat verpleegkundigen het advies van de WHO zo negatief opvatten.
http://www.nursing.nl/hom(...)gen-mexicaanse-griep
Ik ben het met je eens dat laaggeschoolden veelal een complot theorie aanhangen. Maar daarmee is niet gezegt dat ze er ook verantwoordelijk voor zijn. Sommige complotten zijn door hele slimme mensen uitgedacht. Als ik even naar 9-11 kijk en wie er zoal de kartrekkers zijn met uitgebreide video's en websites waar de zaken onderzocht zijn, zijn dat de minsten niet.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:45 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jawel, ze hebben wel degelijk een plek, maar het probleem is dat veel laaggeschoolden hun plaats niet meer kennen. Ik snap dat de moderne samenleving mensen mondiger heeft gemaakt, maar ik erger me aan mensen met een grote bek over van alles en nog wat waar ze geen weet van hebben.
Ik ga zelf ook geen verregaande uitspraken doen over iets dat ik in videomateriaal zie met betrekking tot natuurkunde, bouwkunde of materiaalkunde. Dat zijn namelijk niet mijn vakgebieden. Alles wat ik daarover zou zeggen, zou dus onder voorbehoud en met gepaste bescheidenheid zijn, en daar ontbreekt het hier de meeste mensen aan.
En ik hamer inderdaad op opleidingsniveau omdat bronnenkritiek en kennis van gangbare methoden onontbeerlijk zijn voor waarheidsvinding, en daar zou het hier toch eigenlijk om moeten draaien? Echter heeft de gemiddelde discussie hier meer weg van een dogmatisch conflict tussen religieuzen die alleen op zoek naar zijn naar tekenen die geïnterpreteerd kunnen worden als bevestigingen van hun Waarheid.
Je hoeft ook eigenlijk niet eens academisch geschoold te zijn om een redelijk wetenschappelijke discussie te kunnen voeren, maar neem dan even de moeite om in ieder geval de beginselen tot je te nemen.
Tenslotte: Wie is nou arroganter; ik, die mensen afreken op hun opleidingsniveau en (gebrek aan) wetenschappelijk inzicht in discussies waar ik deze zaken als belangrijk acht? Of misschien toch de persoon die iedereen die zijn wereldbeeld niet deelt afdoet als makke schapen, onwetende struisvogels, slaven, en ga zo maar door?
Geen is idd te kort door de bocht, maar het is idd niet veel nee. Is ook niet heel relevant om te weten voor het werk wat ze doen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:08 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Welke zaken? Als je probeert te zeggen dat 'n verpleekundige tijdens zijn opleiding geen uitleg over vaccins krijgt dan ben ik het niet met je eens. Ik mag toch hopen dat deze mensen i.i.g meer weten over vaccins dan mensen met bijna iedere willekeurige andere mbo opleiding.
(De vgl met Heftruckchaufeurs las ik hier ook al .)
Ze worden i.i.g wel gewezen op de noodzaak van vaccineren, toch ?
Daarom blijf ik het opmerkelijk vinden dat juist deze groep mensen er zo argwanend tegenover staat, en ik ben echt niet de enige:
[..]
Hij noemt die mensen zelfs "zwakzinnig". Zo'n figuur neem je toch niet serieus.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:32 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat laaggeschoolden veelal een complot theorie aanhangen. Maar daarmee is niet gezegt dat ze er ook verantwoordelijk voor zijn. Sommige complotten zijn door hele slimme mensen uitgedacht. Als ik even naar 9-11 kijk en wie er zoal de kartrekkers zijn met uitgebreide video's en websites waar de zaken onderzocht zijn, zijn dat de minsten niet.
Het klopt sowieso niet. Je brengt een beeld dat laaggeschoolden/middelbaren allemaal te dom zijn om een appel te plukken en alles maar geloven maar ze kunnen wel zaken uitdenken waar academie een puntje aan kunnen zuigen.
Bij welke andere mbo/hbo/lbo whatever voor opleiding word de leerling gewezen op de noodzaak tot vaccineren ?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Geen is idd te kort door de bocht, maar het is idd niet veel nee. Is ook niet heel relevant om te weten voor het werk wat ze doen.
Mja, sommigen zijn hier ook niet om te discussiëren. Die zijn hier enkel om anderen belachelijk te maken.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hij noemt die mensen zelfs "zwakzinnig". Zo'n figuur neem je toch niet serieus.
Vooral in Amerika. De grootste bedrijven worden daar ook gerund door echte rouwdouwers die geen scholing hebben maar wel een neus voor zaken.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Opleidingsniveau vind ik trouwens een overrated iets. Ik ken mensen die het ver geschopt hebben zonder noemenswaardige opleiding. Wil niet zeggen dat het nutteloos is natuurlijk
Mee eens, over het ver schoppen hoeft het niets te zeggen. Ik denk alleen wel dat het een stuk belangrijker is als je bijvoorbeeld iets zinnigs wil zeggen over complexe technische stof. Intelligentie kan je dan wel hebben. Als je de kennis mist schiet je daar niet zo veel mee op.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Opleidingsniveau vind ik trouwens een overrated iets. Ik ken mensen die het ver geschopt hebben zonder noemenswaardige opleiding. Wil niet zeggen dat het nutteloos is natuurlijk
Dat klopt ansich wel ja. Echter als je hoog opgeleid bent in A, dan heb je ook over B niet zoveel in te brengen, denk ik dan. Hier zijn mannetjes die hoog opgeleid zien als iets zaligmakend en dat het je meteen recht van spreken geeft.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:00 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mee eens, over het ver schoppen hoeft het niets te zeggen. Ik denk alleen wel dat het een stuk belangrijker is als je bijvoorbeeld iets zinnigs wil zeggen over complexe technische stof. Intelligentie kan je dan wel hebben. Als je de kennis mist schiet je daar niet zo veel mee op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |