abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84688902
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mensen die menen dat ze op een discussieforum een sociaal sturende taak moeten hebben... :')

Ken er nog wel een paar die vinden dat ze mensen in BNW moeten corrigeren omdat ze "misschien weleens zouden kunnen ontsporen en een bedreiging voor zichzelf of anderen kunnen gaan vormen" _O-
Ik heb niet de illusie dat het werkt, maar de mate van stupiditeit die hier voorbij komt vraagt gewoon om een reactie zo nu en dan.

Zo moet ik af en toe echt op mijn lip bijten als ik jouw zwakzinnige bijdrages in het 9/11 topic lees. Zeg eens eerlijk, je bent ook laaggeschoold maar denkt wel wat nuttigs te kunnen toevoegen wat betreft natuurkunde, bouwkunde en materiaalkunde?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:11:16 #227
236046 NotYou
tigerblood
pi_84689163
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:05 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik heb niet de illusie dat het werkt, maar de mate van stupiditeit die hier voorbij komt vraagt gewoon om een reactie zo nu en dan.
OPEN JE OGEN JOHN LOCKE!

DE WERKELIJKHEID ZOALS JIJ DIE ERVAART IS EEN ILLUSIE TOT STAND GEKOMEN VANAF DE MAAN!

BINNENKORT ZAL IK MIJN NICK WIJZIGEN NAAR MESSIAS-NL EN IEDEREEN DIT DOEN INZIEN! HET IS EEN COMPLOT!

Boek David Icke: Human Race Get Off Your Knees
Je suis Charlie Sheen
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:21:56 #228
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84689659
quote:
Zeg eens eerlijk, je bent ook laaggeschoold maar denkt wel wat nuttigs te kunnen toevoegen wat betreft natuurkunde, bouwkunde en materiaalkunde?
Je blijft wel heel erg hameren op opleidingsniveau hè? Is dat zo'n issue voor je? Ben je van mening dat laaggeschoolde in principe geen plek in deze maatschappij, laat staan in enig discussie hebben en de hoogopgeleiden, of liefst academici de redders van deze planeet zijn?
Zo kom je namelijk wel een beetje over, en dat is zacht gezegd, vrij arrogant...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_84691005
quote:

[..]

Zo moet ik af en toe echt op mijn lip bijten als ik jouw zwakzinnige bijdrages in het 9/11 topic lees. Zeg eens eerlijk, je bent ook laaggeschoold maar denkt wel wat nuttigs te kunnen toevoegen wat betreft natuurkunde, bouwkunde en materiaalkunde?
Ik ga hier verder maar niet op in. :W

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2010 00:54:08 ]
pi_84693637
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:53 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Omdat veel mensen hier nodig af en toe op hun plaats gezet moeten worden voor ze alle contact met de realiteit verliezen. Grootheidswaanzin onder zwakzinnigen is soms grappig, maar ook een voorbode voor een psychose.
De enige die hier zijn zelfverklaarde grootheid loopt te verspreiden ben je zelf, met je minachting richting "de gemiddelde BNW-poster".
pi_84693663
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 02:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

De enige die hier zijn zelfverklaarde grootheid loopt te verspreiden ben je zelf, met je minachting richting "de gemiddelde BNW-poster".
Hehe... grootheidswaan, vaak voorbode van een psychose. O-)
pi_84693726
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 02:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hehe... grootheidswaan, vaak voorbode van een psychose. O-)
:P

De term "conspiracy denkers" is ook volledig absurd.

Mensen die met die term smijten zouden eens één geschiedkundig noemenswaardige gebeurtenis moeten noemen waar geen samenzwering tussen twee of meer mensen aan vooraf ging. Lukt ze niet. De fossiele massamedia hebben de term "conspiracy" een ridicule waarde gegeven, terwijl het dagelijks voorkomt.

Het is een duidelijke keuze tussen er voor te kiezen om niets te willen weten, of jezelf te vertrouwen met het beoordelen van informatie en de realiteit te confronteren.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 04:16:00 #233
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84694493
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:31 schreef YuckFou het volgende:

En de echte debunker is een antisociaal rechts stemmende kantoorslaaf die Geenstijl lezend meent alles beter te weten omdat hij na 2 afgebroken academische studies meent afgestudeerd te zijn en falend van de ene relatie in de andere al vele malen bij de huisarts op bezoek is geweest voor de zoveelste antibioticakuur vanwege een nieuw opgelopen SOA :') kan je je generaliserende mening een beetje voor je houden?
[..]
Ik ben links, lees nooit geen stijl, heb 1 onafgemaakte, 1 afgemaakte opleiding (ongeveer), geen falende relaties. 0.5 out of 3 :/
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 31 juli 2010 @ 04:19:49 #234
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84694534
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:21 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Je blijft wel heel erg hameren op opleidingsniveau hè? Is dat zo'n issue voor je? Ben je van mening dat laaggeschoolde in principe geen plek in deze maatschappij, laat staan in enig discussie hebben en de hoogopgeleiden, of liefst academici de redders van deze planeet zijn?
Zo kom je namelijk wel een beetje over, en dat is zacht gezegd, vrij arrogant...
ja, iedereen moet zijn plaats kennen. Wanneer je claims maakt waarvan de gemiddelde brugklasser de onjuistheid haarfijn aan kan geven, past alleen bescheidenheid en moet je je mond houden.

Vreemd soort gelijkheidsdenken dat iedereens mening evenveel waard is. Ik moet ook geen uitspraken gaan doen over Franse literatuur of hoe je het beste een automotor in elkaar kan zetten.

(weet dat de vraag niet aan mij gericht was maar toch)
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 31 juli 2010 @ 04:21:55 #235
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84694554

[ Bericht 100% gewijzigd door oompaloompa op 31-07-2010 04:22:42 ]
  zaterdag 31 juli 2010 @ 06:20:29 #236
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_84695046
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 04:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ben links, lees nooit geen stijl, heb 1 onafgemaakte, 1 afgemaakte opleiding (ongeveer), geen falende relaties. 0.5 out of 3 :/
Maar jij bent dan ook geen echte debunker he? :*
Hehe, maar de kwalificaties alhier zijn niet eens generalisaties het zijn slappe karikaturen. :9~
Go on, go on. :o
  zaterdag 31 juli 2010 @ 08:26:05 #237
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84695352
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 04:16 schreef oompaloompa het volgende:
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 04:19 schreef oompaloompa het volgende:
iedereen moet zijn plaats kennen.
:')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 31 juli 2010 @ 08:51:14 #238
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84695474
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:11 schreef NotYou het volgende:
DE WERKELIJKHEID ZOALS JIJ DIE ERVAART IS EEN ILLUSIE TOT STAND GEKOMEN VANAF DE MAAN!
Zo begin ik de dag graag _O-
Intelligent, but fucked up.
pi_84697825
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:21 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Jawel, ze hebben wel degelijk een plek, maar het probleem is dat veel laaggeschoolden hun plaats niet meer kennen. Ik snap dat de moderne samenleving mensen mondiger heeft gemaakt, maar ik erger me aan mensen met een grote bek over van alles en nog wat waar ze geen weet van hebben.

Ik ga zelf ook geen verregaande uitspraken doen over iets dat ik in videomateriaal zie met betrekking tot natuurkunde, bouwkunde of materiaalkunde. Dat zijn namelijk niet mijn vakgebieden. Alles wat ik daarover zou zeggen, zou dus onder voorbehoud en met gepaste bescheidenheid zijn, en daar ontbreekt het hier de meeste mensen aan.

En ik hamer inderdaad op opleidingsniveau omdat bronnenkritiek en kennis van gangbare methoden onontbeerlijk zijn voor waarheidsvinding, en daar zou het hier toch eigenlijk om moeten draaien? Echter heeft de gemiddelde discussie hier meer weg van een dogmatisch conflict tussen religieuzen die alleen op zoek naar zijn naar tekenen die geïnterpreteerd kunnen worden als bevestigingen van hun Waarheid.

Je hoeft ook eigenlijk niet eens academisch geschoold te zijn om een redelijk wetenschappelijke discussie te kunnen voeren, maar neem dan even de moeite om in ieder geval de beginselen tot je te nemen.

Tenslotte: Wie is nou arroganter; ik, die mensen afreken op hun opleidingsniveau en (gebrek aan) wetenschappelijk inzicht in discussies waar ik deze zaken als belangrijk acht? Of misschien toch de persoon die iedereen die zijn wereldbeeld niet deelt afdoet als makke schapen, onwetende struisvogels, slaven, en ga zo maar door?
pi_84697897
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 02:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

We zullen het maar niet hebben over jouw minachting naar mij en de rest van de wereld die in vrijwel elke post duidelijk naar voren komt. Zoals ik in mijn vorige post al afvroeg; wie is nou arroganter, jij of ik?
pi_84698386
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 22:14 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Verpleegkundigen zijn over het algemeen niet hoog opgeleid nee. Zelfs de HBO-V'ers niet, op het HBO leer je immers ook maar bar weinig over de zaken die ik eerder noemde.
Welke zaken? Als je probeert te zeggen dat 'n verpleekundige tijdens zijn opleiding geen uitleg over vaccins krijgt dan ben ik het niet met je eens. Ik mag toch hopen dat deze mensen i.i.g meer weten over vaccins dan mensen met bijna iedere willekeurige andere mbo opleiding.
(De vgl met Heftruckchaufeurs las ik hier ook al . :') )
Ze worden i.i.g wel gewezen op de noodzaak van vaccineren, toch ?

Daarom blijf ik het opmerkelijk vinden dat juist deze groep mensen er zo argwanend tegenover staat, en ik ben echt niet de enige:

quote:
prof. dr. Ab Osterhaus, viroloog in het Erasmus MC in Rotterdam. Hij vindt het onvoorstelbaar dat verpleegkundigen het advies van de WHO zo negatief opvatten.
http://www.nursing.nl/hom(...)gen-mexicaanse-griep
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_84698928
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:45 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Jawel, ze hebben wel degelijk een plek, maar het probleem is dat veel laaggeschoolden hun plaats niet meer kennen. Ik snap dat de moderne samenleving mensen mondiger heeft gemaakt, maar ik erger me aan mensen met een grote bek over van alles en nog wat waar ze geen weet van hebben.

Ik ga zelf ook geen verregaande uitspraken doen over iets dat ik in videomateriaal zie met betrekking tot natuurkunde, bouwkunde of materiaalkunde. Dat zijn namelijk niet mijn vakgebieden. Alles wat ik daarover zou zeggen, zou dus onder voorbehoud en met gepaste bescheidenheid zijn, en daar ontbreekt het hier de meeste mensen aan.

En ik hamer inderdaad op opleidingsniveau omdat bronnenkritiek en kennis van gangbare methoden onontbeerlijk zijn voor waarheidsvinding, en daar zou het hier toch eigenlijk om moeten draaien? Echter heeft de gemiddelde discussie hier meer weg van een dogmatisch conflict tussen religieuzen die alleen op zoek naar zijn naar tekenen die geïnterpreteerd kunnen worden als bevestigingen van hun Waarheid.

Je hoeft ook eigenlijk niet eens academisch geschoold te zijn om een redelijk wetenschappelijke discussie te kunnen voeren, maar neem dan even de moeite om in ieder geval de beginselen tot je te nemen.

Tenslotte: Wie is nou arroganter; ik, die mensen afreken op hun opleidingsniveau en (gebrek aan) wetenschappelijk inzicht in discussies waar ik deze zaken als belangrijk acht? Of misschien toch de persoon die iedereen die zijn wereldbeeld niet deelt afdoet als makke schapen, onwetende struisvogels, slaven, en ga zo maar door?
Ik ben het met je eens dat laaggeschoolden veelal een complot theorie aanhangen. Maar daarmee is niet gezegt dat ze er ook verantwoordelijk voor zijn. Sommige complotten zijn door hele slimme mensen uitgedacht. Als ik even naar 9-11 kijk en wie er zoal de kartrekkers zijn met uitgebreide video's en websites waar de zaken onderzocht zijn, zijn dat de minsten niet.

Het klopt sowieso niet. Je brengt een beeld dat laaggeschoolden/middelbaren allemaal te dom zijn om een appel te plukken en alles maar geloven maar ze kunnen wel zaken uitdenken waar academie een puntje aan kunnen zuigen.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:36:43 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_84699095
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:08 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Welke zaken? Als je probeert te zeggen dat 'n verpleekundige tijdens zijn opleiding geen uitleg over vaccins krijgt dan ben ik het niet met je eens. Ik mag toch hopen dat deze mensen i.i.g meer weten over vaccins dan mensen met bijna iedere willekeurige andere mbo opleiding.
(De vgl met Heftruckchaufeurs las ik hier ook al . :') )
Ze worden i.i.g wel gewezen op de noodzaak van vaccineren, toch ?

Daarom blijf ik het opmerkelijk vinden dat juist deze groep mensen er zo argwanend tegenover staat, en ik ben echt niet de enige:
[..]

Geen is idd te kort door de bocht, maar het is idd niet veel nee. Is ook niet heel relevant om te weten voor het werk wat ze doen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_84699410
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:32 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat laaggeschoolden veelal een complot theorie aanhangen. Maar daarmee is niet gezegt dat ze er ook verantwoordelijk voor zijn. Sommige complotten zijn door hele slimme mensen uitgedacht. Als ik even naar 9-11 kijk en wie er zoal de kartrekkers zijn met uitgebreide video's en websites waar de zaken onderzocht zijn, zijn dat de minsten niet.

Het klopt sowieso niet. Je brengt een beeld dat laaggeschoolden/middelbaren allemaal te dom zijn om een appel te plukken en alles maar geloven maar ze kunnen wel zaken uitdenken waar academie een puntje aan kunnen zuigen.
Hij noemt die mensen zelfs "zwakzinnig". Zo'n figuur neem je toch niet serieus. :D
pi_84699540
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Geen is idd te kort door de bocht, maar het is idd niet veel nee. Is ook niet heel relevant om te weten voor het werk wat ze doen.
Bij welke andere mbo/hbo/lbo whatever voor opleiding word de leerling gewezen op de noodzaak tot vaccineren ?

Geldt bovenstaande ook voor huisartsen ? 25% van de huisartsen wilde de mexicaanse griepprik niet.
Zijn dit lager opgeleiden ? Is kennis over vaccins en bijwerkingen daarvan voor huisartsen niet belangrijk ?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_84699668
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:45 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hij noemt die mensen zelfs "zwakzinnig". Zo'n figuur neem je toch niet serieus. :D
Mja, sommigen zijn hier ook niet om te discussiëren. Die zijn hier enkel om anderen belachelijk te maken.
Waarschijnlijk hebben ze in real life te weinig aanzien of is hun eigenwaarde naar de knoppen, die ze met internet proberen op te krikken.

Beste advies: negeren.
pi_84699681
Opleidingsniveau vind ik trouwens een overrated iets. Ik ken mensen die het ver geschopt hebben zonder noemenswaardige opleiding. Wil niet zeggen dat het nutteloos is natuurlijk ;)
pi_84699756
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Opleidingsniveau vind ik trouwens een overrated iets. Ik ken mensen die het ver geschopt hebben zonder noemenswaardige opleiding. Wil niet zeggen dat het nutteloos is natuurlijk ;)
Vooral in Amerika. De grootste bedrijven worden daar ook gerund door echte rouwdouwers die geen scholing hebben maar wel een neus voor zaken.
En raad eens hoeveel invloed die hebben bij de regering?

Dat hele gewaus over niveau/opleiding zegt helemaal niet zoveel.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:00:23 #249
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_84699865
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Mee eens, over het ver schoppen hoeft het niets te zeggen. Ik denk alleen wel dat het een stuk belangrijker is als je bijvoorbeeld iets zinnigs wil zeggen over complexe technische stof. Intelligentie kan je dan wel hebben. Als je de kennis mist schiet je daar niet zo veel mee op.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_84699891
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Mee eens, over het ver schoppen hoeft het niets te zeggen. Ik denk alleen wel dat het een stuk belangrijker is als je bijvoorbeeld iets zinnigs wil zeggen over complexe technische stof. Intelligentie kan je dan wel hebben. Als je de kennis mist schiet je daar niet zo veel mee op.
Dat klopt ansich wel ja. Echter als je hoog opgeleid bent in A, dan heb je ook over B niet zoveel in te brengen, denk ik dan. Hier zijn mannetjes die hoog opgeleid zien als iets zaligmakend en dat het je meteen recht van spreken geeft.

Ik voel alweer een golf van kritiek op me af komen, nu ik dit zeg

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2010 13:03:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')