abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84578093
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 08:59 schreef Ringo het volgende:
Maar het punt is toch juist dat we die stier geen keuze hóeven voor te leggen? Het zijn immers dieren, ondergeschikt aan de mens.
Als mensen superieur zijn, dan moeten we die dieren toch behoeden voor lijden?
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:05:15 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84578123
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 09:03 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Als mensen superieur zijn, dan moeten we die dieren toch behoeden voor lijden?
Waarom?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84578188
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 09:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarom?
Wat een goeie wedervraag!

Omdat het verwerpelijk is om een levend wezen onnodig te laten lijden.
pi_84578204
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 08:57 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het leven van de gemiddelde stier voor het stieren vechten beter is dan het leven van de bio-industrie dieren.

Alleen als je als stier de keuze zou hebben om op de volgende twee manieren aan je eind te komen:
- Een slagpin door je kop
- Een paar minuten met speren in de rug rondlopen terwijl er een maloot je op zit te hitsen. Terwijl je gek wordt van de stress probeert hij een zwaard in je te steken. Je moet dan maar hopen dat hij je hart raakt anders ben je echt de klos.

Welke zou je dan kiezen?
Ik heb nergens gesteld dat ik het gevecht zelf steun. Waar ik me over blijf verbazen is de grenzenloze hypocrisie van salonactivistische Nederlandertjes over dit onderwerp.

Het houden en doden van dieren dient zo diervriendelijk mogelijk te geschieden in mijn ogen. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_84578217
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 09:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb nergens gesteld dat ik het gevecht zelf steun. Waar ik me over blijf verbazen is de grenzenloze hypocrisie van salonactivistische Nederlandertjes over dit onderwerp.

Het houden en doden van dieren dient zo diervriendelijk mogelijk te geschieden in mijn ogen. :)
Dan zij we het met elkaar eens. :). ^O^.

Ik moet dan wel als voetnoot aanbrengen dat hypocrisie meestal gevoed wordt door onwetendheid.
pi_84578224
Uit de bijbel gehaald zeker?@geet
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:16:48 #67
28033 Pek
je moet wat
pi_84578290
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 08:22 schreef paddy het volgende:

[..]

Hij was wel mooi vroeg met het bericht
[..]

Parlement Catalonië stemt over stierenvechten
En toch trok uit het bericht meteen het dichtgedrukte mijn aandacht. Zijn daar aanwijzingen voor?
Dat ze alles wat Spaans is in de ban doen, wel ja. En het is wederzijds, want bij de huldiging van de Wereldkampioen in Madrid kwam maar een handje vol opdagen, vergeleken met het gekkenhuis hier, omdat het in feite Barcelona was wat daar stond.

Triest :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_84578651
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 09:12 schreef Baalhaar het volgende:
Uit de bijbel gehaald zeker?@geet
Er van uitgaande dat dit een reactie op mij is. Nee. Maar het rentmeesterschap vind ik een van de betere stukjes uit dat boek.
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:40:36 #69
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_84578782
Ik vind het onzin om dit te verbieden, het is een integraal deel van de Spaanse cultuur.

En, zoals al eerder gezegd, deze dieren hebben tenminste een kans om te winnen. Kun je van al die koeien in de fokstallen niet zeggen.

Sowieso, dat gejank om een stel stomme dieren. :') Maak je liever druk om het mensenleed in de wereld.
pi_84579559
Juist omdát wij er iets aan kunnen doen, en omdat we hedendaags gewoon beter (moeten) weten vind ik het heel belangrijk dat er hiermee, en met ander dierenleed gekapt wordt. Gewoon omdat wij "het superieure ras" zijn mogen we daarom maar het ander leven op deze aardbol verneuken? Waar wij overigens compleet van afhankelijk zijn. Stierenvechten is nutteloos en ronduit dierenmishandeling voor het publiekelijk plezier, traditie of niet het slaat gewoon nergens op en moet inderdaad verboden worden. En ja, er is genoeg ander leed in de wereld, mens of dier, maar alle beetjes helpen!
pi_84579601
Tuurlijk is stierenvechten een onnodig iets, maar ik vind dat alleen de veganistische mensen hier commentaar op mogen hebben.
Zolang de mensen in Nederland wedstrijdje doen om zoveel mogelijk varkens, kippen en koeien in een hokje te proppen, of in een vleestransport, vind ik niet dat je het recht hebt om deze spaanse traditie te mogen veroordelen. Zoals ik al zei, tuurlijk is het onnodig vertier, maar durf jezelf dan wel in de spiegel te kijken als je een kipfileetje of karbonaadje naar binnen schuift.
Een stier in Spanje heeft een leven dat velen malen beter is dan een gemiddeld stuk vee in Nederland. Tuurlijk heeft het dier een lange pijnlijke dood, maar het heeft in ieder geval niet zijn leven lang met zijn hoeven in de stront gestaan, in hokjes te klein om fatsoenlijk te bewegen.
Tuurlijk ben ik tegen het onnodig doden van stieren op zo'n manier. Maar ik veroordeel het niet, omdat ik vanavond ook graag een lekker biefstukje naar binnen schuif....
pi_84579827
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:15 schreef magik7777 het volgende:
Tuurlijk is stierenvechten een onnodig iets, maar ik vind dat alleen de veganistische mensen hier commentaar op mogen hebben.
Zolang de mensen in Nederland wedstrijdje doen om zoveel mogelijk varkens, kippen en koeien in een hokje te proppen, of in een vleestransport, vind ik niet dat je het recht hebt om deze spaanse traditie te mogen veroordelen. Zoals ik al zei, tuurlijk is het onnodig vertier, maar durf jezelf dan wel in de spiegel te kijken als je een kipfileetje of karbonaadje naar binnen schuift.
Een stier in Spanje heeft een leven dat velen malen beter is dan een gemiddeld stuk vee in Nederland. Tuurlijk heeft het dier een lange pijnlijke dood, maar het heeft in ieder geval niet zijn leven lang met zijn hoeven in de stront gestaan, in hokjes te klein om fatsoenlijk te bewegen.
Tuurlijk ben ik tegen het onnodig doden van stieren op zo'n manier. Maar ik veroordeel het niet, omdat ik vanavond ook graag een lekker biefstukje naar binnen schuif....
_O_ _O_ _O_

Wij kunnen door 1 deur! ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_84579980
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:15 schreef magik7777 het volgende:
..., maar ik vind dat alleen de veganistische mensen hier commentaar op mogen hebben.....
Ik eet hoofdzakelijk vegetarisch. En als ik vlees eet, of andere dierlijke producten. Doe ik dat biologisch. En dan ben ik volgens jou hypocriet om kritiek te hebben op de dierenmishandeling dat stierenvechten is?

Zoals gewoonlijk is er op Fok! geen enkele nuance waar te nemen in de meeste stellingen. :P.
pi_84580352
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:27 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Ik eet hoofdzakelijk vegetarisch. En als ik vlees eet, of andere dierlijke producten. Doe ik dat biologisch. En dan ben ik volgens jou hypocriet om kritiek te hebben op de dierenmishandeling dat stierenvechten is?

Zoals gewoonlijk is er op Fok! geen enkele nuance waar te nemen in de meeste stellingen. :P.
Dat er geen enkele nuance waar te nemen zou zijn, ligt dan toch echt aan jou. Als je een consument bent van de vee industrie in Nederland, (en dan heb ik het niet alleen over biologisch vlees eten) Maar ook over lederen schoenen, en producten waar dierlijke vetten in zitten (oftewel geen full time veganist) dan vind ik dat je hypocriet bent, om andere landen te bekritiseren om hun tradities. Waar op een vele kleinere factor dieren onnodig lijden. Nederland telt meer dan een miljoen sportvissers (ben ik er 1 van) En dat is ook onnodig dierenleed, ik ben me daar wel degelijk van bewust. En veroordeel de spanjaarden niet om hun tradities. Mensen die dat wel doen, noem ik hypocriet, ben je het daar niet mee eens, dan is dat je eigen kortzichtigheid.
pi_84580505
En volgens mij speelt er bij veel Fokkers nog de verloren WK finale van een aantal weken terug...
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:45:55 #76
215628 woid
let's get Friendly
pi_84580559
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 03:09 schreef El_Matador het volgende:
Ik durf te wedden dat iedereen dan wel bijna iedereen die in dit topic schande spreekt over stierenvechten, wel gewoon een bio-industrie burgertje bij de Mac naar binnen schrokt. Gemaakt van koetjes die -in tegenstelling tot de corridastieren- nooit daglicht gezien hebben voordat ze op je bord belanden.

Typisch Nederlands hypocriet vingerwijzend gezeik. :W
mijn hemel, probeer je het weer eens?

de grootste hypocriet ben jij, omdat je het stierengevechten duidelijk blijft steunen WANT jij eet geen bio-Mc-burger

(als je dat überhaubt doet... maar ja, kunnen we niet controleren)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 juli 2010 @ 11:43:47 #77
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_84582487
Het is er door.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:46:29 #78
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84582588
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:43 schreef borisz het volgende:
Het is er door.
Bron?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 juli 2010 @ 11:48:26 #79
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_84582675
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Bron?
AP op twitter. Bericht volgt zo vast wel. 68 tegen 55.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 juli 2010 @ 11:50:02 #80
862 Arcee
Look closer
pi_84582742
quote:
Catalonië verbiedt stierengevechten

Het parlement in de Spaanse regio
Catalonië heeft ingestemd met een
verbod op stierenvechten.Activisten
hadden ruim 180.000 handtekeningen
verzameld om het wetsvoorstel op de
agenda te krijgen.De uitslag van de
stemming was 68 tegen 55,met negen
onthoudingen.

Stierenvechten zijn sinds 1991 al
verboden op de Canarische Eilanden,maar
op het Spaanse vasteland was nog geen
sprake van een verbod.

Stierenvechten was in Catalonië al
decennia niet erg populair.De enige
grote arena in het gebied staat in
Barcelona en wordt zelden gebruikt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Arcee op 28-07-2010 11:58:17 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_84583043
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

*O*
pi_84583085
Mooi.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 juli 2010 @ 12:38:23 #83
862 Arcee
Look closer
pi_84584473
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:45:22 #84
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_84584680
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 03:09 schreef El_Matador het volgende:
Ik durf te wedden dat iedereen dan wel bijna iedereen die in dit topic schande spreekt over stierenvechten, wel gewoon een bio-industrie burgertje bij de Mac naar binnen schrokt. Gemaakt van koetjes die -in tegenstelling tot de corridastieren- nooit daglicht gezien hebben voordat ze op je bord belanden.

Typisch Nederlands hypocriet vingerwijzend gezeik. :W
Niet helemaal vergelijkbaar.
Dieren in de bio-industrie lijden omdat dat economisch gezien voordeel oplevert. Het lijden van stieren in een arena is op zichzelf al het doel. Maar weinig mensen verkneukelen zich bij het zien van een varken in een varkensstal, terwijl het pijnigen en doden van de stier rechtstreeks ter vermaak dient.

Het doel waarvoor ze sterven maakt voor de dieren die het ondergaan weinig verschil, daar heb je gelijk in. Het verschil zit hem in de aard en de moraal van de mensen die eraan meewerken. Mensen die tegen stierenvechten zijn en vlees uit de bio-industrie eten kun je hypocrisie verwijten. Degenen die graag naar stierenvechten kijken, verdenk ik dan weer van sadisme. Over de vraag welke karaktereigenschap het ergste is valt te twisten, maar een verschil is er wel degelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_84585660
Goed besluit :) Dieren onnodig lang pijnigen (ter vermaak) is niet meer van deze tijd.
Leaf
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:36:08 #86
215628 woid
let's get Friendly
pi_84586654
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Niet helemaal vergelijkbaar.
Dieren in de bio-industrie lijden omdat dat economisch gezien voordeel oplevert. Het lijden van stieren in een arena is op zichzelf al het doel. Maar weinig mensen verkneukelen zich bij het zien van een varken in een varkensstal, terwijl het pijnigen en doden van de stier rechtstreeks ter vermaak dient.

Het doel waarvoor ze sterven maakt voor de dieren die het ondergaan weinig verschil, daar heb je gelijk in. Het verschil zit hem in de aard en de moraal van de mensen die eraan meewerken. Mensen die tegen stierenvechten zijn en vlees uit de bio-industrie eten kun je hypocrisie verwijten. Degenen die graag naar stierenvechten kijken, verdenk ik dan weer van sadisme. Over de vraag welke karaktereigenschap het ergste is valt te twisten, maar een verschil is er wel degelijk.
eens
pi_84586707
Slechte zaak, overheden moeten zich hier niet mee bezig houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bolkesteijn op 28-07-2010 13:44:26 ]
pi_84586835
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Slechte zaak, overheden moet zich hier niet mee bezig houden.
Waarom niet :?
Leaf
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:41:48 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84586876
Ik vind openlijk gevierd sadisme een stuk makkelijker te verdedigen dan het quasi-principiële gejeremieer van de vleeshappende dierenknuffelbende.
pi_84586953
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:40 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waarom niet :?
Omdat ik vind dat mensen hun eigen keus moeten kunnen maken. Ik ben dus zeer terughoudend met overheidsingrijpen. Campagnes om mensen ergens op te wijzen vind ik prima, maar uiteindelijk moet het vanuit de mensen zelf komen om te stoppen met stierenvechten/het niet meer te bezoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')