mooi beest, maar is dit geen zoutwatervariant misschien?quote:
Jep, kijk maar naar o.a. het levend steen op de achtergrondquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
mooi beest, maar is dit geen zoutwatervariant misschien?
Uhh je bedoelt zoiets ... KLIKquote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:34 schreef ook_gek het volgende:
Iemand een idee of je door middel van led verlichting je aquarium kan verlichten.
En welke controler je nodig hebt om zons opgang en ondergang kan regelen. Dus langzaam licht aan en langzaam licht uit en overgaan op maan licht?
Kiek hoe schattig!quote:
Uhh al een tijde niet meegelezen ...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:11 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Voor 270 euro komen ze een nieuwe bodemplaat plaatsen. Dit is inclusief rijkosten en BTW.
Een nieuwe bak, kaal (dus zonder extra steun voor de lichtkap) is een stuk prijziger: 400 euro excl. brengen. Dat laatste geintje zou dus rond de 500 euro gaan kosten. Denk dat we de bak maar laten repareren
We wachten natuurlijk eerst even op de verzekering
De bodem van de 130 x 60 x 60 bak is gebarsten. Honderden liters water de woonkamer in. Kan er nu wel om lachenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:44 schreef kres het volgende:
[..]
Uhh al een tijde niet meegelezen ...![]()
Wat is er gebeurd ?
Er heeft waarschijnlijk toch iets onder het aquarium gezeten. Een klein steentje of ander soort vuiligheid. In het midden zit ook echt een deukje in het glas, en verder is het dus naar links en rechts gebarsten. Maar of dat het echt is? We weten het niet. Kan ook tijdens het vervoer iets misgegaan zijn wat voor de uiteindelijke beschadiging zorgde. Giswerk.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:09 schreef kres het volgende:
OKe gelezen..
That sucks..
Inmiddels achtergekomen hoe dat kon gebeuren ?
Heb je nog slakjes nodig ? Heb genoeg. Ik kan ze missen...
Zal wel moeten.. Een klein lullig steentje is genoeg.. Of misschien een kleine barst aan de rand die na al die tijd toch groter is geworden.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:15 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Er heeft waarschijnlijk toch iets onder het aquarium gezeten. Een klein steentje of ander soort vuiligheid. In het midden zit ook echt een deukje in het glas, en verder is het dus naar links en rechts gebarsten. Maar of dat het echt is? We weten het niet. Kan ook tijdens het vervoer iets misgegaan zijn wat voor de uiteindelijke beschadiging zorgde. Giswerk.
Awww lief ^^ Dwergpuffertjes vinden slakjes heerlijk, maar anderhalf uur heen en anderhalf uur terug (ik woon in Groningen) gaat me iets te ver
![]()
Ik ben een proefje aan het doen in de 30 literbak. Paar slakken ingesmeten, filtertje erin, en we zien wel of ze willen fokken of niet![]()
Misschien moet ik er gewoon een half busje visvoer bijgooien i.v.m. overvoering!Just kidding, just kidding
130 x 60 x 60 10 mm 3.40 468 ¤ 262.00quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:11 schreef Faithfulness het volgende:
Voor 270 euro komen ze een nieuwe bodemplaat plaatsen. Dit is inclusief rijkosten en BTW.
Een nieuwe bak, kaal (dus zonder extra steun voor de lichtkap) is een stuk prijziger: 400 euro excl. brengen. Dat laatste geintje zou dus rond de 500 euro gaan kosten. Denk dat we de bak maar laten repareren
We wachten natuurlijk eerst even op de verzekering
Ik heb 'm nog wel goedkoper gespot (maar niet veelquote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:55 schreef Prowl het volgende:
[..]
130 x 60 x 60 10 mm 3.40 468 ¤ 262.00
Spammerdespam
Dezelfde bouwer als die bak van dat ene vogelbekdier
Bezorgen door heel NL
Waar woon je?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:10 schreef JortK het volgende:
Is er trouwens iemand die voor een zacht prijsje wat vuurgarnalen in de verkoop heeft?
Ga ik morgen/overmorgen even tellen oke, heb een partij jonkies van de afgelopen paar weken dus stuk of 20 moet zeker lukkenquote:
Neen! Ik had het mis!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:55 schreef Prowl het volgende:
[..]
130 x 60 x 60 10 mm 3.40 468 ¤ 262.00
Spammerdespam
Dezelfde bouwer als die bak van dat ene vogelbekdier
Bezorgen door heel NL
Ik zal sowieso eens informerenquote:Op woensdag 28 juli 2010 01:21 schreef Prowl het volgende:
Volgens mij valt dat nog wel mee in vergelijking met andere bedrijven, hij brengt ze zelf of 1 van zijn medewerkers en dan meestal een aantal adressen tegelijk door NL
10mm is voor 60/60 dik genoeg, en dat zal geen probleem opleveren.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:29 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Neen! Ik had het mis!Het glas wat we nu hebben is nl. 12mm. Is 10 genoeg? Zal best als ze het verkopen
![]()
Ik zal hen ook eens bellen. Echter... Ze zitten hier wel ruim 225 kilometer vandaan, dus bezorgen zal een erg duur geintje worden gok ik
mijn bak is van aquaglas, maar het glas is volgens mij van B kwaliteit: veel sneller krassen dan bijvoorbeeld mijn oude Juwel bakquote:Op woensdag 28 juli 2010 06:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
10mm is voor 60/60 dik genoeg, en dat zal geen probleem opleveren.
Waar woon je ergens?
Wellicht eens informeren bij;
http://www.demaanvis.nl/ (nijmegen)
http://www.aquaglas.nl/ (lelystad)
Veel goede verhalen al over gehoord.
Lijkt me helemaal prima!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ga ik morgen/overmorgen even tellen oke, heb een partij jonkies van de afgelopen paar weken dus stuk of 20 moet zeker lukkenof je moet bezwaar hebben tegen jonkies? Want qua volwassenen heb ik er maar stuk of 5. Jonkies zijn ongeveer 0,5/1 cm
Winkelprijs ligt vaak tussen de 1/1,5 euro ps als je niet afgezet wordt. En buiten de winkel ongeveer 50 cent per stukquote:Op woensdag 28 juli 2010 10:13 schreef Kreator het volgende:
Wat is een beetje een redelijke prijs om te vragen voor vuurganaaltjes eigenlijk? Ik heb er nu zo'n 50 'over' die ik wel wil verkopen...
Ja nog voor het weekend, kan ze evt ook langsbrengen, heb toch vakantie en woon in Den Haagquote:Op woensdag 28 juli 2010 10:18 schreef JortK het volgende:
admiraal_anaal kan ik bij jou die babies binnenkort komen ophalen dan?
Nee wil zelf makenquote:
Je hebt PMquote:Op woensdag 28 juli 2010 10:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja nog voor het weekend, kan ze evt ook langsbrengen, heb toch vakantie en woon in Den Haag
Klopt.. En vaak is het nog;quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Winkelprijs ligt vaak tussen de 1/1,5 euro ps als je niet afgezet wordt. En buiten de winkel ongeveer 50 cent per stuk
Bezorgen kost daar 200 euro dus.quote:Op woensdag 28 juli 2010 01:21 schreef Prowl het volgende:
Volgens mij valt dat nog wel mee in vergelijking met andere bedrijven, hij brengt ze zelf of 1 van zijn medewerkers en dan meestal een aantal adressen tegelijk door NL
Lijkt me een bodemstofzuigertje te zijn.quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:07 schreef Balsam het volgende:
[ [url=]http://i31.tinypic.com/2i9k0hx.jpg]afbeelding[/url] ]
iemand enig idee waar deze voor dienen?
en die groene dan?quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:09 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Lijkt me een bodemstofzuigertje te zijn.
Veldhuis 497 incl. allesquote:Op woensdag 28 juli 2010 07:30 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
mijn bak is van aquaglas, maar het glas is volgens mij van B kwaliteit: veel sneller krassen dan bijvoorbeeld mijn oude Juwel bak![]()
de nieuwe bak van mijn vriendin komt bij aquariaveldhuis vandaan
ok vriendelijk bedanktquote:Op woensdag 28 juli 2010 12:21 schreef Leipo666 het volgende:
beide stofzuigers: linker op batterijen, rechter op lucht (luchtpompje nodig dus)
Ik heb voor mijn 160x60x60 10mm glaswerk kaal 300 euro betaald, en bezorging was gratis (maar dat komt omdat het in de buurt is). 130x60x60 is dus nog goedkoper.. Wellicht toch een optie om zelf een keer heen en weer te rijden voor zo'n verschil van bedrag? Als je er dan 50 euro bij telt voor een tankie benzine ben je aardig in de richting als het klaar is.quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:34 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Veldhuis 497 incl. alles
Aquaglas: 475 incl. alles
Aquabouwer: 376 excl bezorgen & extra steun.
Aqua royaal: 427 incl. bezorgen, excl. extra steun
Iemand nog andere suggesties?
Het "probleem" is dat ik op 4 hoog woon en ik hem zelf nooo way de trap op krijgquote:Op woensdag 28 juli 2010 13:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn 160x60x60 10mm glaswerk kaal 300 euro betaald, en bezorging was gratis (maar dat komt omdat het in de buurt is). 130x60x60 is dus nog goedkoper.. Wellicht toch een optie om zelf een keer heen en weer te rijden voor zo'n verschil van bedrag? Als je er dan 50 euro bij telt voor een tankie benzine ben je aardig in de richting als het klaar is.
(en die man laat het bij aquaroyaal bouwen heb ik begrepen, aangezien dat de oude eigenaar is van die toko haha)
De bak kan wel omhoog!quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hmm.. Mijn 160x60x60 is via de wenteltrap (met z'n tweetjes) omhoog gegaan. Echter maar 1 verdieping.. 4 hoog is idd een ander verhaal. Niet toevallig 2 sterke personen in de buurt? Want dan moet je die bak gewoon omhoog krijgen lijkt me (of hebben jullie van die smalle doorgangen?)
en anders even kijken op boels.nl of je een lift kan huren: ga je buitenomquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hmm.. Mijn 160x60x60 is via de wenteltrap (met z'n tweetjes) omhoog gegaan. Echter maar 1 verdieping.. 4 hoog is idd een ander verhaal. Niet toevallig 2 sterke personen in de buurt? Want dan moet je die bak gewoon omhoog krijgen lijkt me (of hebben jullie van die smalle doorgangen?)
datzelfde hebben we ook met ons granieten keukenblad gedaan: liever een beetje geld uitgeven en dat zij het voor je doen. het is meteen een verzekering voor als er iets fout gaatquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:26 schreef Faithfulness het volgende:Dus onze overweging was: De bouwers weten wat ze doen, betaal liever hen 50 euro extra om dat ding omhoog te tillen. Als er dan wat mis gaat is het direct hun probleem
Dat is niet mogelijk i.v.m. kleine ramen waar het liftje wel zou kunnen staan, en grasveld waar het liftje in wegzakt bij het balkon.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:31 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
en anders even kijken op boels.nl of je een lift kan huren: ga je buitenom
ben blij dat ik op de begane grond zit en dat ze mijn bak getilt hebben: die 200x70x60 kon ik echt niet zelf tillen![]()
de 80x80x40 welke 12mm dik is weegt ook al aardig wat
geen ideequote:Op woensdag 28 juli 2010 14:34 schreef Faithfulness het volgende:
Zo'n bak van 200x70.x60 zal ook flink wat wegen zeg150 kilo of zo?
quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:38 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
geen ideenooit op de weegschaal gehad
ik weet wel dat ik de bak verkoop als ik ga verhuizen, mag de koper hem zelf sjouwen en koop ik zelf wel een nieuwe bak
Ik weet wel hoe dat hier gaat.. Als niemand em wil hebben of sjouwen, tik ik em in 600 stukken en dan gaat ie naar beneden de container in. Koop ik ook een nieuwe hahaquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:38 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
geen ideenooit op de weegschaal gehad
ik weet wel dat ik de bak verkoop als ik ga verhuizen, mag de koper hem zelf sjouwen en koop ik zelf wel een nieuwe bak
Zand is veel mooier dan grindquote:Op donderdag 29 juli 2010 01:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb nu zand ipv grind in mijn aquarium, wat een werk is dat zeg.
Eigenlijk ben ik blij dat ik maar een klein bakje heb.
Qua onderhoud, of in je bak duwen als je moet spoelen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 01:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb nu zand ipv grind in mijn aquarium, wat een werk is dat zeg.
Eigenlijk ben ik blij dat ik maar een klein bakje heb.
Hoe doen je planten het nu tijdens het indraaien? Als ze het goed doen, lekker laten zittenquote:Op donderdag 29 juli 2010 02:15 schreef Balsam het volgende:
Ik heb een aquarium die aan het indraaien is nog, hier heb ik echter 1 wat vellere witte tl in hangen en 1 wat meer natuur getrouwe.
Heb ik daar genoeg aan om mijn planten enigzins te laten groeien?Of zal ik er 1 van de 2 moeten vervangen.
Ik heb echter maar een lichtbak voor 2 tl buizen, dus er een toevoegen zal niet echt gaan zonder dat ik een nieuwe lichtbak moet kopen.
Ik las ook over dat het beter was om een dimmer met tijd schakelaar of eventueel maanlicht spotjes te plaatsen, omdat anders je vissen een schrik effect krijgen als je de schakelaar omzet klopt dit?
ps. ik heb mijn eerste bewoners meegekregen bij mijn planten namelijk 3 vuurgarnalen.
ik heb een flora-mate dimmer op mijn TL lampen zitten om zo de vissen niet te laten schrikken, daarnaast ziet het er ook erg mooi uit zo 's avonds als het licht (bij mij) in 3 uurtjes langzaam afbouwt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 02:15 schreef Balsam het volgende:
Ik heb een aquarium die aan het indraaien is nog, hier heb ik echter 1 wat vellere witte tl in hangen en 1 wat meer natuur getrouwe.
Heb ik daar genoeg aan om mijn planten enigzins te laten groeien?Of zal ik er 1 van de 2 moeten vervangen.
Ik heb echter maar een lichtbak voor 2 tl buizen, dus er een toevoegen zal niet echt gaan zonder dat ik een nieuwe lichtbak moet kopen.
Ik las ook over dat het beter was om een dimmer met tijd schakelaar of eventueel maanlicht spotjes te plaatsen, omdat anders je vissen een schrik effect krijgen als je de schakelaar omzet klopt dit?
ps. ik heb mijn eerste bewoners meegekregen bij mijn planten namelijk 3 vuurgarnalen.
Ik denk te weinig licht.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:28 schreef ook_gek het volgende:
Een bak volledig met led strips verlichten. Gaat dat goed werken in combo met je planten.
Of werkt dat zo niet?
Planten zijn het meest gevoelig voor blauw licht onder de 480 nanometer en rood licht boven de 620 nanometer.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:28 schreef ook_gek het volgende:
Een bak volledig met led strips verlichten. Gaat dat goed werken in combo met je planten.
Of werkt dat zo niet?
Ik heb in me 60cm bak 1 tl met reflector. En wil daar dan 1 of 2 strips heldere ledjes bij plaatsen om zo meer licht te krijgen in me bak.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als je de lichtkleur kan nemen die geschikt is voor plantengroei wel..
Een maat van me zit in die ontwikkeling, en het is al te koop.. Maar dat kost duizenden euro's, en het is nog niet echt rendabel. Hij gaf mij als tip om gewoon nog te wachten.
1 gedeeltelijke oplossing was om de gewone witte daglicht tl's te vervangen voor leds, dat kon wel. Dat zou mij al flink wat stroombesparing opleveren..
Of strip rood en strip blauw en de standaard lamp van juwelquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:32 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Planten zijn het meest gevoelig voor blauw licht onder de 480 nanometer en rood licht boven de 620 nanometer.
Als je een strip blauw een strip rood ophangt moet het lukken nog 1 of 2 witte strips voor jezelf om het mooi te belichten
Zit net te kijken op ledtuning.nl en daar hebben ze stripts blauw en rood die aan die zelfde waarde voldoen. 20 euro per meter. Dus dat is wel te doen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:32 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Planten zijn het meest gevoelig voor blauw licht onder de 480 nanometer en rood licht boven de 620 nanometer.
Als je een strip blauw een strip rood ophangt moet het lukken nog 1 of 2 witte strips voor jezelf om het mooi te belichten
Ja ok, maar het is dan toch wel een bepaalde tint/warmte kleur blauw, en niet willekeurig blauw..quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:32 schreef Ra-z het volgende:
[..]
De licht frequentie staat gewoon in de datasheet van de ledsquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ja ok, maar het is dan toch wel een bepaalde tint/warmte kleur blauw, en niet willekeurig blauw..
Dan moet je toch wel weten of je die kleuren hebt als je een strip koopt lijkt me
Ik hoop dat mijn Corydorassen het ook fijner vinden, ik heb speciaal een bodemwissel voor hen gedaan.quote:
Qua spoelenquote:Op donderdag 29 juli 2010 08:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Qua onderhoud, of in je bak duwen als je moet spoelen?
Ik heb 75kg grind in me bak zitten, en dan moest ik serieus per emmer 5x spoelen voordat het enigsinds schoon was![]()
ik was KAPOT toen ik klaar was hahaha. Weliswaar vind ik een bak indelen het allerleukste werk haha
Waterweeldequote:Op donderdag 29 juli 2010 12:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat me trouwens wel verbaasde was dat de aquariumspeciaalzaak hier in Den Haag geen timers verkochten. Zou je wel verwachten?
Ik had hem bij de gamma moeten kopen.
Nou ja, hij doet het prima en de Gamma is nog dichterbij ook
Prachtige zaak, jaquote:
Kan ik me wel voorstellen, die dingen moet je gewoon bij de Gamma kopen die zit in de straat erachterquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Prachtige zaak, ja![]()
Maar daar hadden ze geen timers
Puuuuh das een eind idd.. Ik weet niet of het je zou lukken om die 25kg zak mee te nemen naar boven? Dan had je niet telkens hoeven te lopenquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Qua spoelen![]()
Ik heb maar 25 kg metselzand hoeven kopen en daarvan zit de helft nu in het aquarium, maar omdat ik mijn rug wilde sparen ben ik vanaf de derde verdieping zo'n 7 keer zand wezen halen uit de kelder.
Ja, ik was niet sterk genoeg en dacht dat ik zo mijn rug kon sparen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb ook allemaal gamma timers. Van die goeiekope dingen allemaal, maar werken goed.
1 is er al kapot geweest
[..]
Puuuuh das een eind idd.. Ik weet niet of het je zou lukken om die 25kg zak mee te nemen naar boven? Dan had je niet telkens hoeven te lopen
ik heb geen plant over dus wat heeft foto's maken voor nutquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:01 schreef JortK het volgende:
Kijken of ik vanavond eens wat foto's hier neer kan pleuren, er worden veel te weinig foto's geplaatst!
Ik kan nog wel een foto plaatsen van mijn lege bak met scheur in de bodem?quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:01 schreef JortK het volgende:
Kijken of ik vanavond eens wat foto's hier neer kan pleuren, er worden veel te weinig foto's geplaatst!
Ik heb ook geen planten.. maar dan een foto van me maanvis ofzoquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:05 schreef Joene het volgende:
[..]
ik heb geen plant over dus wat heeft foto's maken voor nut
Heb jij trouwens een andere UI, of sta je helemaal nog niet in de OP?quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:10 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik heb ook geen planten.. maar dan een foto van me maanvis ofzo
dan maar wat foto's van mijn vriendin haar bak:quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:01 schreef JortK het volgende:
Ik sta nog niet in de OPquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:17 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Heb jij trouwens een andere UI, of sta je helemaal nog niet in de OP?
wat heb je links achterin zitten? co2?quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:31 schreef Balsam het volgende:
[ afbeelding ]
eens kijken of de foto van mijn aqaurium nu te zien is :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |