quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:19 schreef Samzz het volgende:
Ik ben namelijk van mening dat het de garnalen geen goed gaat doen als dit in het water wordt gedaan om de slakken te bestrijden.
Enschede is me iets te ver wegquote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:31 schreef Samzz het volgende:
Kom ze maar halenHier zitten echt veel te veel slakken.
precies wat ik ook had: geen nitraat en wel fosfaat. Toen ik kno3 toe ging voegen en mijn nitraat op 5mg/l hield verdween zowel de fosfaat als de algen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:32 schreef Joene het volgende:
Waterwaarde's laten meten :
PH 7.34
KH 8
GH 10
No2 0
No3 0
Nh4+ 0
Co2 4
PO4 1
FE+ 0.1
Sio3 0
Volgens de aquariumzaak prima op de fosfaat na
Dit gaan we oplossen door een filteraanpassing te doen.
Resultaat winkel uit met koppel Apistogramma cacatuoides
Ach, we hebben nu een aquarium op het balkon, ook leuk!quote:
Nee, het aquarium staat al jaren op deze kast, en zou dus ook prima ondersteuning moeten hebben.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:37 schreef Joene het volgende:
WOW klote zeghoe kan dit gebeuren te weinig steun ?
Dat is niet best!quote:Op zondag 25 juli 2010 10:57 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ach, we hebben nu een aquarium op het balkon, ook leuk!![]()
![]()
Zal proberen zo eens een foto te maken van de barst
*edit*
[ afbeelding ]
Van links naar rechts dus (op de foto van boven naar onder) BahMaar goed, nieuwe bodemplaat bestellen is zo gedaan. Met een beetje geluk zal de verzekering het vergoeden.
Ik laat deze mooie zondag niet verpesten door dit geintje!![]()
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:07 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Enschede is me iets te ver weg![]()
* Zet Jaws muziekje in*
[ afbeelding ]
Wat voor zout? En waarom geen ander middel tegen slakken? Bijv de anatoma helena oftewel de slaketende slak, heb er nu 5 in mijn bak zitten en moet zeggen dat mijn slakken zo goed als allemaal weg zijnquote:Op zondag 25 juli 2010 23:15 schreef Samzz het volgende:
Oh wacht! *Lichtje gaat aan*
Dit is die combi bak zeker! Pfff...
Even wat anders he. Wat gaan de garnalen doen als er een bepaalde hoeveelheid zout aan het aquarium water wordt toegevoegd om de slakken plaag aan te pakken?
De slaketende slak dus, "anatoma helena". Ik had een slakkenplaag, heb er 6 slaketende slakken bij gedaan en eigenlijk zag ik het per week afnemen en nu heb ik bijna geen enkele ongewenste slak meer. Verder ruimen ze dooie vissen goed op en planten ze zich bijna niet voor, althans niet heel erg snelquote:Op zondag 25 juli 2010 23:34 schreef Samzz het volgende:
Welk middel raad je aan dan? Al die chemische slakkentroep is slecht voor garnalen en komkommer en pruttel helpt niet afdoende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |