http://www.telegraaf.nl/b(...)arde_dood__.html?p=9,2quote:Tieners slaan bejaarde 'voor de lol' dood
LONDEN - Twee tieners die een man (67) voor de lol doodsloegen tijdens 'happy slapping', hoeven slechts enkele jaren de cel in...
De tieners uit Londen bekenden de doodslag in de rechtszaal en gaven toe dat ze vaker mensen 'voor de lol' aanvielen. De jongens werden daarop veroordeeld, maar kregen toch een vrij milde straf. De 16-jarige Leon Elcock moet vier en een half jaar de cel in en zijn maatje Hamza Lyzai (15) drie en een half jaar, meldt The Sun.
Het slachtoffer liep met zijn 3-jarige kleindochter nietsvermoedend over straat toen de twee jongens aan kwamen rennen en de bejaarde man tegen de grond sloegen. De man kwam met zijn hoofd op straat en liep daarbij een fatale hersenbeschadiging op. Een week na de aanval overleed de man in het ziekenhuis.
De dood van de man was de trieste climax van een serie incidenten met 'happy slapping' in Engeland, waarbij jongeren 'voor de lol' mensen aanvielen en dat vaak vastlegden op camera.
"Het resultaat van jullie zogenaamde plezier, is dat een man een gelukkig leven is ontnomen en zijn nabestaanden hun vader en grootvader kwijt zijn", hield de rechter de jongens voor. Hij gaf verder aan dat dit tweetal als waarschuwing moet gelden voor andere jongeren, 'om zich niet in te laten met hetzelfde vreselijke gedrag'.
Niet doelloos. Het doel is: die jongens wil je niet meer op straat hebben. Die jongens voegen niets toe. Dit is geen leven van onbeperkte kansen. Je kunt niet saven of loaden. Die gastjes hebben de boel verneukt, en ik wil ze niet meer zien op straat. Niemand wil ze ooit nog zien op straat. Dus waarom gaat dat dan toch gebeuren, over een paar jaar? Waarom komen ze terug?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef Dubby het volgende:
Jij ziet liever dat ze tieners tientallen jaren doelloos opsluiten?
Hoezo, 'doelloos'? Die twee eikels hebben iemand vermoord, dan krijg je straf. Hoezo is die doelloos?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef Dubby het volgende:
dat dus.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:04 schreef 08gnoT. het volgende:
Stenigen moeten ze die lui(oke, bij wijze van spreken). Kom op, dit zijn toch geen straffen.
Ja natuurlijk. Maar nog liever dat ze meteen een nekschot krijgen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef Dubby het volgende:
En daarna beteren ze hun levens, gaan ze naar de universiteit, studeren hele dagen lang in de bibliotheek en worden ingenieur en dokter.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:05 schreef Esmerallda17 het volgende:
15,en 16 en moordernaars.
Ach voor ze 20 zijn zijn ze er weer uit
Zoveel interesseren ze het denk ik dan niet zo
Wat een onzin. Die mensen komen sowieso weer vrij - zeker voor een baldadige doodslag - en aangezien je het hebt over pubers vind ik deze straf of een paar jaar langer icm hulpverlening nog niet zo gek. Dan heb je nog een kans dat er iets van terechtkomt. Vrij komen ze toch weer, dat is een gegeven.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:03 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Niet doelloos. Het doel is: die jongens wil je niet meer op straat hebben. Die jongens voegen niets toe. Dit is geen leven van onbeperkte kansen. Je kunt niet saven of loaden. Die gastjes hebben de boel verneukt, en ik wil ze niet meer zien op straat. Niemand wil ze ooit nog zien op straat. Dus waarom gaat dat dan toch gebeuren, over een paar jaar? Waarom komen ze terug?
Het punt is: als je ze voor 10 jaar de cel in gooit, zal er nooit meer iets van ze terecht komen. Dat kost de staat ten eerste niet alleen handenvol geld, ze raken zelf waarschijnlijk ook nooit meer op het rechte pad. Het is natuurlijk nooit de bedoeling geweest van die jongens dat die man overleed (neem ik althans aan). Daarmee zeg ik niet dat ik het goedkeur, maar het is geen moord. Nu is er (hopelijk) nog een kans dat ze iets van hun leven maken als ze weer vrij komen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:03 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Niet doelloos. Het doel is: die jongens wil je niet meer op straat hebben. Die jongens voegen niets toe. Dit is geen leven van onbeperkte kansen. Je kunt niet saven of loaden. Die gastjes hebben de boel verneukt, en ik wil ze niet meer zien op straat. Niemand wil ze ooit nog zien op straat. Dus waarom gaat dat dan toch gebeuren, over een paar jaar? Waarom komen ze terug?
Hoezo vermoord? Die jongens wouden die oude man niet vermoorden maar slappen. Zij hadden niet kunnen voorzien dat die man raar met zijn hoofd op de grond zou komen, en hierdoor zou overlijden.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Hoezo, 'doelloos'? Die twee eikels hebben iemand vermoord, dan krijg je straf. Hoezo is die doelloos?
Haha niet dusquote:Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef Pinterman het volgende:
[..]
En daarna beteren ze hun levens, gaan ze naar de universiteit, studeren hele dagen lang in de bibliotheek en worden ingenieur en dokter.Wie gelooft dat nou nog. Waarom heten we deze mensen terug welkom in de maatschappij?
Hoe politiek correct! Incidenten zijn per definitie nooit een serie.quote:...een serie incidenten...
Deze zie ik het liefst voorgoed verdwijnen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef Dubby het volgende:
Het VK loopt juist al jaren voorop met het knuffelbeleid.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:14 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik dacht dat dat knuffelbeleid in Engeland niet zo erg was, maar wel dus. Ik kan me echt kwaad maken om zulke berichten, de achtergrond van het verhaal interesseert me niet eens, noch of het moord of dood door schuld is.
Wat mij betreft mogen lijfstraffen tegen zulke delicten best weer ingevoerd worden. Daar leren ze meer van dan rustig in een cel zitten (en af en toe anaal uitgewoond te worden hopelijk)
quote:Op maandag 26 juli 2010 18:14 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik dacht dat dat knuffelbeleid in Engeland niet zo erg was, maar wel dus. Ik kan me echt kwaad maken om zulke berichten, de achtergrond van het verhaal interesseert me niet eens, noch of het moord of dood door schuld is.
Wat mij betreft mogen lijfstraffen tegen zulke delicten best weer ingevoerd worden. Daar leren ze meer van dan rustig in een cel zitten (en af en toe anaal uitgewoond te worden hopelijk)
quote:Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef Dubby het volgende:
[..]
Wat een onzin. Die mensen komen sowieso weer vrij - zeker voor een baldadige doodslag - en aangezien je het hebt over pubers vind ik deze straf of een paar jaar langer icm hulpverlening nog niet zo gek. Dan heb je nog een kans dat er iets van terechtkomt. Vrij komen ze toch weer, dat is een gegeven.
Mensen die zeggen dat je een 15-jarige nooit meer moet vrijlaten, kan ik niet serieus nemen.
Het is naief om te denken dat deze jongens na deze minimale straf wél hun leven zullen beteren. Ook niet met 'hulp'. Dan heb ik liever dat ze pas na 10 jaar weer in de fout gaan dan na 4 jaar. Overigens kan een lange, zware gevangenisstraf mensen wel degelijk bewegen tot verbetering van hun leven, zeker in relatief isolement (wat ik sowieso graag zou zien in gevangenissen).quote:Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef Joran-Joran het volgende:
[..]
Het punt is: als je ze voor 10 jaar de cel in gooit, zal er nooit meer iets van ze terecht komen. Dat kost de staat ten eerste niet alleen handenvol geld, ze raken zelf waarschijnlijk ook nooit meer op het rechte pad. Het is natuurlijk nooit de bedoeling geweest van die jongens dat die man overleed (neem ik althans aan). Daarmee zeg ik niet dat ik het goedkeur, maar het is geen moord. Nu is er (hopelijk) nog een kans dat ze iets van hun leven maken als ze weer vrij komen.
Als jij werkelijk gelooft dat er ooit nog iets van deze jongens terecht komt, kan ik jou niet serieus nemen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef Dubby het volgende:
[..]
Wat een onzin. Die mensen komen sowieso weer vrij - zeker voor een baldadige doodslag - en aangezien je het hebt over pubers vind ik deze straf of een paar jaar langer icm hulpverlening nog niet zo gek. Dan heb je nog een kans dat er iets van terechtkomt. Vrij komen ze toch weer, dat is een gegeven.
Mensen die zeggen dat je een 15-jarige nooit meer moet vrijlaten, kan ik niet serieus nemen.
Dan doe je een blinde aanname zonder maar iets van de zaak en achtergrond te kennen en daardoor kunnen we jouw post dus niet serieus nemen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:18 schreef Americanist het volgende:
[..]
Als jij werkelijk gelooft dat er ooit nog iets van deze jongens terecht komt, kan ik jou niet serieus nemen.
quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef Dubby het volgende:
Oh sorry Einstein, ik zal voortaan in dit draadje de term 'vermoorden' vermijden, en slechts spreken over 'doodslag'.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef Doutzen het volgende:
[..]
Hoezo vermoord? Die jongens wouden die oude man niet vermoorden maar slappen. Zij hadden niet kunnen voorzien dat die man raar met zijn hoofd op de grond zou komen, en hierdoor zou overlijden.
Bij moord moet de intentie er ook daadwerkelijk zijn om het slachtoffer te vermoorden, dat is hierbij niet het geval.
Mishandeling met de dood tot gevolg oid?
Nu kun je wel doen alsof anderen lopen te bleren en jij niet, maar zo zit het niet. Jij loopt hier onder het mom van nuance de meest stompzinnige uitlatingen te doen.quote:
Nee, geen wonder, inderdaad. Hoe verwerpelijk het ook is, mensen gaan het recht in eigen hand nemen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:21 schreef Bellatrix het volgende:
Jezus wat ziek. Niet raar dat veel mensen in London steeds meer een mes op zak hebben.![]()
Nee, het haalt geen flikker uit volgens jouw babyboomerfilosofie van knuffelen en dadersympathie. Het haalt geen flikker uit ten behoeve van de reintegratie van de dader in een maatschappij die vergeeft & vergeet.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:20 schreef Dubby het volgende:
[..]
Dan doe je een blinde aanname zonder maar iets van de zaak en achtergrond te kennen en daardoor kunnen we jouw post dus niet serieus nemen.
Zeker wanneer van het alternatief bewezen is dat het geen flikker uithaalt.
Het verlaagt de kans op recidive tot 0%.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:20 schreef Dubby het volgende:
[..]
Dan doe je een blinde aanname zonder maar iets van de zaak en achtergrond te kennen en daardoor kunnen we jouw post dus niet serieus nemen.
Zeker wanneer van het alternatief bewezen is dat het geen flikker uithaalt.
Precies. En nuance is misplaatst. Nuance kun je aanbrengen wanneer de jongeren per ongeluk iets hebben gedaan, bijvoorbeeld wanneer ze op hun scooter die man hadden aangereden met de dood tot gevolg; dan geldt nuance.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:21 schreef Omnifacer het volgende:
Nu kun je wel doen alsof anderen lopen te bleren en jij niet, maar zo zit het niet. Jij loopt hier onder het mom van nuance de meest stompzinnige uitlatingen te doen.
Wat we in heel West-Europa (overal speelt hetzelfde probleem) dringend nodig hebben, is zwaarder jeugdstrafrecht met hogere straffen voor jongeren tussen 12 en 18 jaar die "volwassen" daden plegen.quote:'Schandalige strafmaat'
"Het gevolg van jullie 'plezier', is dat een man een zorgeloos leven is ontnomen en dat de familie hun vader en grootvader hebben verloren", richtte de rechter zich tot de daders. Hij gaf verder aan dat de sancties als waarschuwing moet gelden voor andere jongeren, 'om zich niet in te laten met dergelijk vreselijk gedrag'.
De vader van Mariam sprak in The Sun van een schandalige strafmaat. "Dit moet een grap zijn", klonk hij ontgoocheld. Het was overigens niet de eerste keer dat het duo zomaar de vuisten liet spreken op straat. Eerder hadden ze samen met een derde dader een bejaard koppel beroofd en afgetuigd.
Ik zie ze liever langer opgesloten, met gedwongen opleiding e.d.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:29 schreef Doutzen het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de celstraffen wel gepast vind.
Inderdaad West-Europa heeft te weinig jonge misdadigers. Dus daarom gaan we alle kinderen die potentie tonen om crimineel te zijn, in plaats van ze naar school te sturen sturen we ze naar zogenaamde jeugdinrichtingen (lees: gevangenissen) zodat ze later een bloeiende carrière kunnen hebben als crimineel.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:27 schreef Boldface het volgende:
Wat we in heel West-Europa (overal speelt hetzelfde probleem) dringend nodig hebben, is zwaarder jeugdstrafrecht met hogere straffen voor jongeren tussen 12 en 18 jaar die "volwassen" daden plegen.
en waarom dan geen levenslang?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Inderdaad West-Europa heeft te weinig jonge misdadigers. Dus daarom gaan we alle kinderen die potentie tonen om crimineel te zijn, in plaats van ze naar school te sturen sturen we ze naar zogenaamde jeugdinrichtingen (lees: gevangenissen) zodat ze later een bloeiende carrière kunnen hebben als crimineel.
Het is niet alsof die kinderen daarna nog de mogelijkheid hebben om naar een goede school te gaan of een redelijke baan te vinden... Vooral niet als ze de afgelopen vijf jaar in de bak hebben gezeten.
tl;dr langere gevangenisstraffen maken dit probleem alleen maar erger.
Moet je dat echt vragen?quote:
onthou die naam maar goed. dan zal ik de jouwe onthoudenquote:Op maandag 26 juli 2010 18:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Moet je dat echt vragen?
zoalshetis, die naam ga ik onthouden. De naam van de persoon die vind dat je een 15 jarige die een ernstig misdrijf pleegt tot zijn dood al zijn dagen in het gevang moet laten slijten...
Langer opsluiten is niet echt goed voor hun sociale ontwikkeling, en dat is best belangrijk op jonge leeftijd.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zie ze liever langer opgesloten, met gedwongen opleiding e.d.
Ik weet eigenlijk niet wat ik op deze onzin moet zeggen. Hoe dik is de plaat voor je kop wanneer je deze twee daders (moordenaars zijn het) indeelt in de categorie "kinderen die potentie tonen om crimineel te zijn".quote:Op maandag 26 juli 2010 18:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
Inderdaad West-Europa heeft te weinig jonge misdadigers. Dus daarom gaan we alle kinderen die potentie tonen om crimineel te zijn, in plaats van ze naar school te sturen sturen we ze naar zogenaamde jeugdinrichtingen (lees: gevangenissen) zodat ze later een bloeiende carrière kunnen hebben als crimineel.
Het is niet alsof die kinderen daarna nog de mogelijkheid hebben om naar een goede school te gaan of een redelijke baan te vinden... Vooral niet als ze de afgelopen vijf jaar in de bak hebben gezeten.
tl;dr langere gevangenisstraffen maken dit probleem alleen maar erger.
Zet mij ook maar op die lijst, want ik ben dezelfde mening toegedaan.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Moet je dat echt vragen?
zoalshetis, die naam ga ik onthouden. De naam van de persoon die vind dat je een 15 jarige die een ernstig misdrijf pleegt tot zijn dood al zijn dagen in het gevang moet laten slijten...
hey kom op zeg! jullie hoeven straks maar een naam te onthouden, ik dozijnen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:57 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Zet mij ook maar op die lijst, want ik ben dezelfde mening toegedaan.
quote:Op maandag 26 juli 2010 18:58 schreef Repelsteeltju het volgende:
Zoals je ook onthoud dat zinnen in het Nederlands met een hoofdletter beginnen en met een punt eindigen?
Maat, ik wil bij jou op de lijst. Niet bij hem.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hey kom op zeg! jullie hoeven straks maar een naam te onthouden, ik dozijnen.
dat maakt het een stuk overzichtelijker.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:01 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Maat, ik wil bij jou op de lijst. Niet bij hem.
Is er voor mij nog een plaatsje op lijst, of ben ik veroordeeld tot de droeftoeterlijst van Repelsteeltju?quote:Op maandag 26 juli 2010 19:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat maakt het een stuk overzichtelijker.
jawel een smiley oid is voor mij en steeds meer users een punt. net als een komma of uitroepteken. en daarnaast staat er in mijn profiel te lezen dat ik niet aan hoofdletters doe. kan je niet echt een spelfout noemen. toch?quote:Op maandag 26 juli 2010 19:04 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ah, dat was een test om te zien of je Nederlands op een behoorlijk niveau was. Gefeliciteerd, je bent met vlag en wimpel geslaagd.
Ps: Een huillach is géén punt.
nee hoor. sluit je gerust aan.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:07 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Is er voor mij nog een plaatsje op lijst, of ben ik veroordeeld tot de droeftoeterlijst van Repelsteeltju?
Zo is het.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:09 schreef LXIV het volgende:
Je weet eigenlijk van tevoren al dat dit soort gasten nooit iets bijgedragen heeft of zal bijdragen aan de maatschappij, uitgezonderd het af en toe doodslaan van een bejaarde.
Daarom is er ook niks verloren als je ze levenslang opsluit. Wel moet je zorgen dat zo'n opsluiting nog enigzins geld oplevert. Dat kan je bijvoorbeeld doen door een gevangenis te privatiseren en toe te staan dat er arbeid verricht moet worden voor voedsel of verwarming.
Je kunt ze ook gewoon uitzetten in het oerwoud, dan ben je er ook vanaf.
Dank voor de uitleg van happy slapping.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:38 schreef zoalshetis het volgende:
als je iemand "slapt" en dit blijkbaar al minimaal 7 keer eerder hebt gedaan, dan kan je verwachten dat iemand een keer neergaat en ongelukkig met zijn hoofd op tegels, of zo'n leuk opstaand randje langs de stoep komt.
no sorry. lijkt me ook niet dat die eerste 7 keer (minimaal) voor degene die je slapt zo leuk is.
overigens is slappen met de vlakke hand.
Dat dit soort dingen er toe doen in de uitspraak is wat mij betreft juist schrijnend. We zijn zo bezig met de 'manier waarop', de 'intentie', de 'samenloop van omstandigheden', dat er uiteindelijk zoveel zaken zijn waar we op moeten letten dat de straf altijd laag uitvalt. We zoeken naar redenen terwijl die er niet zijn.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:32 schreef Karammel het volgende:
Ik weet niet precies wat ze onder happy slapping verstaan. Werkten ze alleen iemand tegen de grond of schopten ze ongestoord door als iemand op de grond was gevallen? Dat zijn dingen die er nogal toe doen in de uitspraak. Het is veel te makkelijk om heel hard te roepen dat de straffen weer te laag zijn.
quote:Op maandag 26 juli 2010 18:09 schreef Flurry het volgende:
is ook geen moord gok ik, maar dood door schuld ofzo
Maar dan is het ook heel makkelijk voor snelheid overtreders daarvan wordt het rijbewijs na 3* te hard gereedn te hebben afgenomen, dat verlaagt iook de kans dat ze ooit nog te hard rijden.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:23 schreef Americanist het volgende:
[..]
Het verlaagt de kans op recidive tot 0%.
De kans op recidive als ze vrij komen is statistisch gezien heel hoog.
Slappen is wel met de vlakke hand maar het begrip 'happy slapping' gaat eigenlijk over een willekeurige aanval, zonder aanleiding, van een groep waarbij het slachtoffer geslagen wordt (kan één klap zijn, kan ook een complete ram- en schoppartij zijn) en een ander het incident filmt.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:38 schreef zoalshetis het volgende:
overigens is slappen met de vlakke hand.
een vriendelijke onschuldige manquote:Op maandag 26 juli 2010 18:06 schreef BiffTannen het volgende:
Het slachtoffer, Ekram Haque:
[ afbeelding ]
Ik ben 26 hoor, maar als ik dit lees voel ik me 50. Dan denk ik echt: waar gaaaaat dit in godsnaam over.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:59 schreef Pinterman het volgende:
Ter illustratie:
[ afbeelding ]
Dit is een opname van een 'happy slapping' waarbij het slachtoffer, op de grond onder de springende jongen, is overleden. Rechts zie je een meisje dat staat te filmen met haar telefoon.
Slachtoffer was David Morley. Meisje (15) kreeg 8 jaar jeugdinrichting; de daders (21, 18, en 17) kregen 12 jaar cel. Toch wel een verschil met deze zaak: maar het resultaat hetzelfde.
gewoon ook doelgericht op het hoofd schoppen. je vraagt je bijna af waar die gastjes dit gedrag vandaan hebben.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:59 schreef Pinterman het volgende:
Ter illustratie:
[ afbeelding ]
Dit is een opname van een 'happy slapping' waarbij het slachtoffer, op de grond onder de springende jongen, is overleden. Rechts zie je een meisje dat staat te filmen met haar telefoon.
Slachtoffer was David Morley. Meisje (15) kreeg 8 jaar jeugdinrichting; de daders (21, 18, en 17) kregen 12 jaar cel. Toch wel een verschil met deze zaak: maar het resultaat hetzelfde.
Wat denk je van al die fantatische actiefilms waarbij zulk gedrag voor de held heel normaal is.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gewoon ook doelgericht op het hoofd schoppen. je vraagt je bijna af waar die gastjes dit gedrag vandaan hebben.
Wat een onzin.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat denk je van al die fantatische actiefilms waarbij zulk gedrag voor de held heel normaal is.
ik was dan ook cynisch. legio voorbeelden, slechts enkelen doen het.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat denk je van al die fantatische actiefilms waarbij zulk gedrag voor de held heel normaal is.
De kosten van 2 kogels zijn idd een stuk goedkoper om dit probleem op te lossen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef Joran-Joran het volgende:
[..]
Het punt is: als je ze voor 10 jaar de cel in gooit, zal er nooit meer iets van ze terecht komen. Dat kost de staat ten eerste niet alleen handenvol geld, ze raken zelf waarschijnlijk ook nooit meer op het rechte pad.
Woonwagencliche ONquote:Op maandag 26 juli 2010 20:37 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk stiekem dat de nabestaanden, van deze pienter uit zijn ogen kijkende gepensioneerde man, het wel fijn vinden dat de daders snel vrijkomen.
hoe smaakt eerwraak dan?
-niet zo doen-quote:Op maandag 26 juli 2010 20:12 schreef Ciske- het volgende:
Laat ze zelf maar kiezen tussen een kogel door hun kop of tot hun dood in een simpele cel met enkel de hoogst nodige voorzieningen. Opgeruimd staat netjes en de rest laat het wel uit hun hoofd om ook zoiets te proberen.
Daar wordt gewoon rekening mee gehouden hoor. Alles bij elkaar kwamen deze straffen eruit gerold. Alsof ze de intentie hadden hem dood te slaan. Of wil je al levenslang of de kogel geven voor een matpartij?quote:Op maandag 26 juli 2010 20:12 schreef Ciske- het volgende:
Waarom wordt bij dit soort zaken de intentie niet meegenomen? Het mag dan juridisch gezien geen moord zijn, maar ik vind dit erger dan bijv iemand van vergelijkbare leeftijd die 'met voorbedachte rade' een pistool trekt en en een ander neerschiet die hem jarenlang het leven zuur heeft gemaakt (ik noem maar een voorbeeld, maar hoe erg ook, voor zoiets kan ik nog begrip opbrengen.).
Als je voor de "lol" iemand in elkaar slaat dan zou dat juist moeten leiden tot hogere straffen imo. En nee, van mij hoeft er geen extra geld uitgetrokken om van dat soort tuig nog wat te maken, terwijl onze ouderen en gehandicapten in instellingen wegrotten omdat daar op bezuinigd wordt.
Laat ze zelf maar kiezen tussen een kogel door hun kop of tot hun dood in een simpele cel met enkel de hoogst nodige voorzieningen. Opgeruimd staat netjes en de rest laat het wel uit hun hoofd om ook zoiets te proberen.
Ja vanzelfsprekend is het dan moord. Hoe wil je het anders beoordelen dan?quote:Op maandag 26 juli 2010 20:43 schreef Ciske- het volgende:
En dan is het natuurlijk wel moord, want met voorbedachte rade etcZiek systeem.
Dat pedantje kuttoontje, van wie heb je dat afgekeken?quote:Op maandag 26 juli 2010 20:56 schreef Dubby het volgende:
[..]
Ja vanzelfsprekend is het dan moord. Hoe wil je het anders beoordelen dan?
Rechter: "Ik ben van mening dat er in deze geen sprake is van moord, maar van genoegdoening. U bent vrij om te gaan. Een fijne dag nog."quote:Op maandag 26 juli 2010 20:56 schreef Dubby het volgende:
[..]
Ja vanzelfsprekend is het dan moord. Hoe wil je het anders beoordelen dan?
Je kunt nog steeds niet tegen de feiten door alle - grotendeels gespeelde - emoties?quote:Op maandag 26 juli 2010 20:57 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dat pedantje kuttoontje, van wie heb je dat afgekeken?
Het is een teken van zwakte om een vraag met een wedervraag te beantwoorden. Ik herhaal dus mijn eerdere vraag nog maar even: van wie heb je dat toontje afgekeken?quote:Op maandag 26 juli 2010 21:01 schreef Dubby het volgende:
[..]
Je kunt nog steeds niet tegen de feiten door alle emoties?
Het was nummer 7 in een tijdspanne van een half uur! Intentie? Ze hadden helemaal geen intentie! Dat is het probleem juist. Ze dachten alleen aan zichzelf; aan hun eigen plezier. Ze stonden geen moment stil bij de gevolgen van hun daden. Ze stonden geen moment stil bij het fysieke of psychische letsel wat je kunt oplopen als slachtoffer als je onverwacht door een bende wilde apen* in elkaar wordt gebeukt.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:55 schreef Karammel het volgende:
[..]
Daar wordt gewoon rekening mee gehouden hoor. Alles bij elkaar kwamen deze straffen eruit gerold. Alsof ze de intentie hadden hem dood te slaan. Of wil je al levenslang of de kogel geven voor een matpartij?
Jij beoordeelt het als dusdanig, maar dat maakt de vraag niet minder relevant. Ik vraag toch ook niet of jij vroeger in een theatraal en achterlijk en onwetend gezin bent opgegroeid?quote:Op maandag 26 juli 2010 21:02 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het is een teken van zwakte om een vraag met een wedervraag te beantwoorden. Ik herhaal dus mijn eerdere vraag nog maar even: van wie heb je dat toontje afgekeken?
BTW: Ninja-edit, het zijn gespeelde emoties lees ik![]()
Je ontwijkt mijn vraag, mevrouw Stemband. Overigens: het feit dat ik het als zodanig interpreteer maakt mijn vraag inderdaad niet minder relevant, wel meer relevant.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:04 schreef Dubby het volgende:
[..]
Jij beoordeelt het als dusdanig, maar dat maakt de vraag niet minder relevant. Ik vraag toch ook niet of jij vroeger in een theatraal en achterlijk en onwetend gezin bent opgegroeid?
Als je als 15 jarige regelmatig aan openbare geweldpleging schuldig bent en een 67 jarige die met zijn 3 jarige kleinkind over straat loopt zo hard mept dat hij aan de gevolgen overlijd, dan ben je gewoon zwaar, maar dan ook echt zwaar gestoord. Voor de lol.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef Dubby het volgende:
[..]
Ik ga niet in op een onzinnige vraag, waarvan ik enkel kan zeggen dat het jouw beoordeling is. Die gebaseerd is op het feit dat je niet weet waar je over praat en zoals ook over deze zaak maar wat loopt te bleren en je vooral op randzaken richt.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:05 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Je ontwijkt mijn vraag, mevrouw Stemband. Overigens: het feit dat ik het als zodanig interpreteer maakt mijn vraag inderdaad niet minder relevant, wel meer relevant.
Well put.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:08 schreef Dubby het volgende:
[..]
Ik ga niet in op een onzinnige vraag, waarvan ik ken enkel kan zeggen dat het jouw beoordeling is. Die gebaseerd is op het feit dat je niet weet waar je over praat en zoals ook over deze zaak maar wat loopt te bleren. Hoe kun jij verwachten dat iedereen op jouw brainfarts ingaat? Aub zeg..
Het is ook zeker een schande wat ze hebben gedaan. Daarin ben ik het volledig met je eens. Ik vind het alleen overduidelijk geen moord en ik kan me wel vinden in de straf. Ze moeten jaren van hun leven missen. Dat lijkt me een behoorlijke straf. Ook als je dat afweegt tegen de dingen die ze hebben gedaan.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:02 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Het was nummer 7 in een tijdspanne van een half uur! Intentie? Ze hadden helemaal geen intentie! Dat is het probleem juist. Ze dachten alleen aan zichzelf; aan hun eigen plezier. Ze stonden geen moment stil bij de gevolgen van hun daden. Ze stonden geen moment stil bij het fysieke of psychische letsel wat je kunt oplopen als slachtoffer als je onverwacht door een bende wilde apen* in elkaar wordt gebeukt.
Dat maakt het toch ook erg? Dat er blijkbaar zo weinig respect en ontzag voor het menselijk leven bij deze klootzakjes aanwezig is; zo weinig empathie; dat ze dit lachend en tierend kunnen doen?
Op bepaalde manieren is dit erger dan een geplande moord.
* zeg ik niet omdat ze zwart zijn, maar omdat ze zich als apen gedroegen
Ik stel vast dat jij al eerder over moord sprak, dus waarom zou ik dan verdere brainfarts nog serieus nemen? Zeker wanneer ze zo ontzettend irrelevant zijn?quote:Op maandag 26 juli 2010 21:09 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Well put.
Typisch voor jouw slag: iemands mening staat je niet aan, dus is het meteen zo dat die persoon niet weet waar hij over praat, loopt te bleren, brainfarts te uiten en wat dies meer zij. Jij stemt zeker tolerant links?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |