http://www.telegraaf.nl/b(...)arde_dood__.html?p=9,2quote:Tieners slaan bejaarde 'voor de lol' dood
LONDEN - Twee tieners die een man (67) voor de lol doodsloegen tijdens 'happy slapping', hoeven slechts enkele jaren de cel in...
De tieners uit Londen bekenden de doodslag in de rechtszaal en gaven toe dat ze vaker mensen 'voor de lol' aanvielen. De jongens werden daarop veroordeeld, maar kregen toch een vrij milde straf. De 16-jarige Leon Elcock moet vier en een half jaar de cel in en zijn maatje Hamza Lyzai (15) drie en een half jaar, meldt The Sun.
Het slachtoffer liep met zijn 3-jarige kleindochter nietsvermoedend over straat toen de twee jongens aan kwamen rennen en de bejaarde man tegen de grond sloegen. De man kwam met zijn hoofd op straat en liep daarbij een fatale hersenbeschadiging op. Een week na de aanval overleed de man in het ziekenhuis.
De dood van de man was de trieste climax van een serie incidenten met 'happy slapping' in Engeland, waarbij jongeren 'voor de lol' mensen aanvielen en dat vaak vastlegden op camera.
"Het resultaat van jullie zogenaamde plezier, is dat een man een gelukkig leven is ontnomen en zijn nabestaanden hun vader en grootvader kwijt zijn", hield de rechter de jongens voor. Hij gaf verder aan dat dit tweetal als waarschuwing moet gelden voor andere jongeren, 'om zich niet in te laten met hetzelfde vreselijke gedrag'.
Niet doelloos. Het doel is: die jongens wil je niet meer op straat hebben. Die jongens voegen niets toe. Dit is geen leven van onbeperkte kansen. Je kunt niet saven of loaden. Die gastjes hebben de boel verneukt, en ik wil ze niet meer zien op straat. Niemand wil ze ooit nog zien op straat. Dus waarom gaat dat dan toch gebeuren, over een paar jaar? Waarom komen ze terug?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef Dubby het volgende:
Jij ziet liever dat ze tieners tientallen jaren doelloos opsluiten?
Hoezo, 'doelloos'? Die twee eikels hebben iemand vermoord, dan krijg je straf. Hoezo is die doelloos?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef Dubby het volgende:
dat dus.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:04 schreef 08gnoT. het volgende:
Stenigen moeten ze die lui(oke, bij wijze van spreken). Kom op, dit zijn toch geen straffen.
Ja natuurlijk. Maar nog liever dat ze meteen een nekschot krijgen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef Dubby het volgende:
En daarna beteren ze hun levens, gaan ze naar de universiteit, studeren hele dagen lang in de bibliotheek en worden ingenieur en dokter.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:05 schreef Esmerallda17 het volgende:
15,en 16 en moordernaars.
Ach voor ze 20 zijn zijn ze er weer uit
Zoveel interesseren ze het denk ik dan niet zo
Wat een onzin. Die mensen komen sowieso weer vrij - zeker voor een baldadige doodslag - en aangezien je het hebt over pubers vind ik deze straf of een paar jaar langer icm hulpverlening nog niet zo gek. Dan heb je nog een kans dat er iets van terechtkomt. Vrij komen ze toch weer, dat is een gegeven.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:03 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Niet doelloos. Het doel is: die jongens wil je niet meer op straat hebben. Die jongens voegen niets toe. Dit is geen leven van onbeperkte kansen. Je kunt niet saven of loaden. Die gastjes hebben de boel verneukt, en ik wil ze niet meer zien op straat. Niemand wil ze ooit nog zien op straat. Dus waarom gaat dat dan toch gebeuren, over een paar jaar? Waarom komen ze terug?
Het punt is: als je ze voor 10 jaar de cel in gooit, zal er nooit meer iets van ze terecht komen. Dat kost de staat ten eerste niet alleen handenvol geld, ze raken zelf waarschijnlijk ook nooit meer op het rechte pad. Het is natuurlijk nooit de bedoeling geweest van die jongens dat die man overleed (neem ik althans aan). Daarmee zeg ik niet dat ik het goedkeur, maar het is geen moord. Nu is er (hopelijk) nog een kans dat ze iets van hun leven maken als ze weer vrij komen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:03 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Niet doelloos. Het doel is: die jongens wil je niet meer op straat hebben. Die jongens voegen niets toe. Dit is geen leven van onbeperkte kansen. Je kunt niet saven of loaden. Die gastjes hebben de boel verneukt, en ik wil ze niet meer zien op straat. Niemand wil ze ooit nog zien op straat. Dus waarom gaat dat dan toch gebeuren, over een paar jaar? Waarom komen ze terug?
Hoezo vermoord? Die jongens wouden die oude man niet vermoorden maar slappen. Zij hadden niet kunnen voorzien dat die man raar met zijn hoofd op de grond zou komen, en hierdoor zou overlijden.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Hoezo, 'doelloos'? Die twee eikels hebben iemand vermoord, dan krijg je straf. Hoezo is die doelloos?
Haha niet dusquote:Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef Pinterman het volgende:
[..]
En daarna beteren ze hun levens, gaan ze naar de universiteit, studeren hele dagen lang in de bibliotheek en worden ingenieur en dokter.Wie gelooft dat nou nog. Waarom heten we deze mensen terug welkom in de maatschappij?
Hoe politiek correct! Incidenten zijn per definitie nooit een serie.quote:...een serie incidenten...
Deze zie ik het liefst voorgoed verdwijnen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef Dubby het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |