abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juli 2010 @ 17:59:20 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84512923
quote:
Tieners slaan bejaarde 'voor de lol' dood

LONDEN - Twee tieners die een man (67) voor de lol doodsloegen tijdens 'happy slapping', hoeven slechts enkele jaren de cel in...

De tieners uit Londen bekenden de doodslag in de rechtszaal en gaven toe dat ze vaker mensen 'voor de lol' aanvielen. De jongens werden daarop veroordeeld, maar kregen toch een vrij milde straf. De 16-jarige Leon Elcock moet vier en een half jaar de cel in en zijn maatje Hamza Lyzai (15) drie en een half jaar, meldt The Sun.
Het slachtoffer liep met zijn 3-jarige kleindochter nietsvermoedend over straat toen de twee jongens aan kwamen rennen en de bejaarde man tegen de grond sloegen. De man kwam met zijn hoofd op straat en liep daarbij een fatale hersenbeschadiging op. Een week na de aanval overleed de man in het ziekenhuis.
De dood van de man was de trieste climax van een serie incidenten met 'happy slapping' in Engeland, waarbij jongeren 'voor de lol' mensen aanvielen en dat vaak vastlegden op camera.
"Het resultaat van jullie zogenaamde plezier, is dat een man een gelukkig leven is ontnomen en zijn nabestaanden hun vader en grootvader kwijt zijn", hield de rechter de jongens voor. Hij gaf verder aan dat dit tweetal als waarschuwing moet gelden voor andere jongeren, 'om zich niet in te laten met hetzelfde vreselijke gedrag'.
http://www.telegraaf.nl/b(...)arde_dood__.html?p=9,2

In Engeland lijken de straffen af en toe nog milder dan in Nederland. Daar gaat toch geen afschrikkende werking meer van uit? Wordt het nu minder zwaar bestraft omdat het voor de 'lol' was?
The End Times are wild
pi_84512976
Jij ziet liever dat ze tieners tientallen jaren doelloos opsluiten?
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_84512978
Die komen er goed mee weg inderdaad. Leuk voor de nabestaanden.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:03:04 #4
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_84513034
Het zijn minderjarigen hè.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:03:57 #5
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_84513057
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef Dubby het volgende:
Niet doelloos. Het doel is: die jongens wil je niet meer op straat hebben. Die jongens voegen niets toe. Dit is geen leven van onbeperkte kansen. Je kunt niet saven of loaden. Die gastjes hebben de boel verneukt, en ik wil ze niet meer zien op straat. Niemand wil ze ooit nog zien op straat. Dus waarom gaat dat dan toch gebeuren, over een paar jaar? Waarom komen ze terug?
Ik wens je een dolfijne dag
  maandag 26 juli 2010 @ 18:04:32 #6
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_84513073
Stenigen moeten ze die lui :r (oke, bij wijze van spreken). Kom op, dit zijn toch geen straffen. Een dagelijks goed pak billenkoek zal ze goed doen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  maandag 26 juli 2010 @ 18:04:35 #7
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_84513076
quote:
Hoezo, 'doelloos'? Die twee eikels hebben iemand vermoord, dan krijg je straf. Hoezo is die doelloos?
pi_84513095
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:04 schreef 08gnoT. het volgende:
Stenigen moeten ze die lui :r (oke, bij wijze van spreken). Kom op, dit zijn toch geen straffen.
dat dus.
kapotschieten :N
pi_84513098
15,en 16 en moordernaars.

Ach voor ze 20 zijn zijn ze er weer uit :')
Zoveel interesseren ze het denk ik dan niet zo
-
pi_84513135
Het slachtoffer, Ekram Haque:

pi_84513146
quote:
Ja natuurlijk. Maar nog liever dat ze meteen een nekschot krijgen.
"I predict future happiness for Americans if they can prevent the government from wasting the labors of the people under the pretense of taking care of them." - Thomas Jefferson
  maandag 26 juli 2010 @ 18:07:24 #12
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_84513149
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:05 schreef Esmerallda17 het volgende:
15,en 16 en moordernaars.

Ach voor ze 20 zijn zijn ze er weer uit :')
Zoveel interesseren ze het denk ik dan niet zo
En daarna beteren ze hun levens, gaan ze naar de universiteit, studeren hele dagen lang in de bibliotheek en worden ingenieur en dokter.

:') Wie gelooft dat nou nog. Waarom heten we deze mensen terug welkom in de maatschappij?
pi_84513156
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:03 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Niet doelloos. Het doel is: die jongens wil je niet meer op straat hebben. Die jongens voegen niets toe. Dit is geen leven van onbeperkte kansen. Je kunt niet saven of loaden. Die gastjes hebben de boel verneukt, en ik wil ze niet meer zien op straat. Niemand wil ze ooit nog zien op straat. Dus waarom gaat dat dan toch gebeuren, over een paar jaar? Waarom komen ze terug?
Wat een onzin. Die mensen komen sowieso weer vrij - zeker voor een baldadige doodslag - en aangezien je het hebt over pubers vind ik deze straf of een paar jaar langer icm hulpverlening nog niet zo gek. Dan heb je nog een kans dat er iets van terechtkomt. Vrij komen ze toch weer, dat is een gegeven.

Mensen die zeggen dat je een 15-jarige nooit meer moet vrijlaten, kan ik niet serieus nemen.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:07:38 #14
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_84513158
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:03 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Het punt is: als je ze voor 10 jaar de cel in gooit, zal er nooit meer iets van ze terecht komen. Dat kost de staat ten eerste niet alleen handenvol geld, ze raken zelf waarschijnlijk ook nooit meer op het rechte pad. Het is natuurlijk nooit de bedoeling geweest van die jongens dat die man overleed (neem ik althans aan). Daarmee zeg ik niet dat ik het goedkeur, maar het is geen moord. Nu is er (hopelijk) nog een kans dat ze iets van hun leven maken als ze weer vrij komen.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:07:39 #15
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_84513159
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:04 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Hoezo, 'doelloos'? Die twee eikels hebben iemand vermoord, dan krijg je straf. Hoezo is die doelloos?
Hoezo vermoord? Die jongens wouden die oude man niet vermoorden maar slappen. Zij hadden niet kunnen voorzien dat die man raar met zijn hoofd op de grond zou komen, en hierdoor zou overlijden.

Bij moord moet de intentie er ook daadwerkelijk zijn om het slachtoffer te vermoorden, dat is hierbij niet het geval.

Mishandeling met de dood tot gevolg oid?
pi_84513166
Doelloos??? Dit is alles behalve doelloos. Wat mij betreft konden deze idioten wel min 15 jaar de cel in.

Zomaar 'voor de lol' een bejaarde doodslaan :{
-
  maandag 26 juli 2010 @ 18:07:57 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84513169
-niet doen-

[ Bericht 95% gewijzigd door NJ op 26-07-2010 18:09:08 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 26 juli 2010 @ 18:09:07 #18
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_84513197
is ook geen moord gok ik, maar dood door schuld ofzo
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_84513224
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef Pinterman het volgende:

[..]

En daarna beteren ze hun levens, gaan ze naar de universiteit, studeren hele dagen lang in de bibliotheek en worden ingenieur en dokter.

:') Wie gelooft dat nou nog. Waarom heten we deze mensen terug welkom in de maatschappij?
Haha niet dus :')
Ja ik weet het niet
-
pi_84513235
-edit-

[ Bericht 86% gewijzigd door NJ op 26-07-2010 18:15:29 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 18:11:08 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84513264
quote:
...een serie incidenten...
Hoe politiek correct! Incidenten zijn per definitie nooit een serie.
censuur :O
pi_84513272
Begint bij mij een beetje te kriebelen als ik zulke verhalen lees.. Gewoon min 10 jaar de cel in.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_84513280
"Je hoort er gewoon niet meer bij"
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_84513332
quote:
Deze zie ik het liefst voorgoed verdwijnen.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:14:54 #25
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_84513375
Ik dacht dat dat knuffelbeleid in Engeland niet zo erg was, maar wel dus. Ik kan me echt kwaad maken om zulke berichten, de achtergrond van het verhaal interesseert me niet eens, noch of het moord of dood door schuld is.

Wat mij betreft mogen lijfstraffen tegen zulke delicten best weer ingevoerd worden. Daar leren ze meer van dan rustig in een cel zitten (en af en toe anaal uitgewoond te worden hopelijk)
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_84513406
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:14 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik dacht dat dat knuffelbeleid in Engeland niet zo erg was, maar wel dus. Ik kan me echt kwaad maken om zulke berichten, de achtergrond van het verhaal interesseert me niet eens, noch of het moord of dood door schuld is.

Wat mij betreft mogen lijfstraffen tegen zulke delicten best weer ingevoerd worden. Daar leren ze meer van dan rustig in een cel zitten (en af en toe anaal uitgewoond te worden hopelijk)
Het VK loopt juist al jaren voorop met het knuffelbeleid.
"I predict future happiness for Americans if they can prevent the government from wasting the labors of the people under the pretense of taking care of them." - Thomas Jefferson
  maandag 26 juli 2010 @ 18:16:49 #27
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_84513451
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:14 schreef 08gnoT. het volgende:

:') Misschien moet je erheen verhuizen, kun je na een paar jaar stemmen op de BNP. De VVD is veel te soft voor jou joh!

http://www.bnp.org.uk/
  maandag 26 juli 2010 @ 18:16:50 #28
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_84513452
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef Dubby het volgende:

[..]

Wat een onzin. Die mensen komen sowieso weer vrij - zeker voor een baldadige doodslag - en aangezien je het hebt over pubers vind ik deze straf of een paar jaar langer icm hulpverlening nog niet zo gek. Dan heb je nog een kans dat er iets van terechtkomt. Vrij komen ze toch weer, dat is een gegeven.

Mensen die zeggen dat je een 15-jarige nooit meer moet vrijlaten, kan ik niet serieus nemen.

quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]

Het punt is: als je ze voor 10 jaar de cel in gooit, zal er nooit meer iets van ze terecht komen. Dat kost de staat ten eerste niet alleen handenvol geld, ze raken zelf waarschijnlijk ook nooit meer op het rechte pad. Het is natuurlijk nooit de bedoeling geweest van die jongens dat die man overleed (neem ik althans aan). Daarmee zeg ik niet dat ik het goedkeur, maar het is geen moord. Nu is er (hopelijk) nog een kans dat ze iets van hun leven maken als ze weer vrij komen.
Het is naief om te denken dat deze jongens na deze minimale straf wél hun leven zullen beteren. Ook niet met 'hulp'. Dan heb ik liever dat ze pas na 10 jaar weer in de fout gaan dan na 4 jaar. Overigens kan een lange, zware gevangenisstraf mensen wel degelijk bewegen tot verbetering van hun leven, zeker in relatief isolement (wat ik sowieso graag zou zien in gevangenissen).

Maar mijn vraag is pragmatischer. Zitten we zo om mensen verlegen dan? Hebben we ze zo hard nodig, deze jongens? Kunnen we niet zonder ze? Waarom steken we moeite in de rehabilitatie van mensen die voor de lol een man doodslaan (of ze het nou 'zo hadden bedoeld' of niet)? Straks komen ze vrij, krijgen via een hulptraject werk in de bouw of in een garage, terwijl Jan Lul werkloos thuis voor de bank zit - en nooit iets verkeerd deed.

We hebben mensen genoeg. Laten we ons toch concentreren op de mensen die wel willen deugen; en niet nodeloos risico's nemen met het rehabiliteren van mensen die in de fout zijn gegaan, ook al zijn ze 15 / 16 (een leeftijd waarop je dom kunt zijn, maar dondersgoed weet wat je doet).
pi_84513512
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef Dubby het volgende:

[..]

Als jij werkelijk gelooft dat er ooit nog iets van deze jongens terecht komt, kan ik jou niet serieus nemen.
pi_84513520
Het VK en Zweden zijn landen die nog veel meer en ergere problemen gaan krijgen met immigranten. Daarbij vergeleken is de problematiek in NL niks, en wordt tevens onderkend, in tegenstelling tot daar.
pi_84513577
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:18 schreef Americanist het volgende:

[..]

Als jij werkelijk gelooft dat er ooit nog iets van deze jongens terecht komt, kan ik jou niet serieus nemen.
Dan doe je een blinde aanname zonder maar iets van de zaak en achtergrond te kennen en daardoor kunnen we jouw post dus niet serieus nemen.

Zeker wanneer van het alternatief bewezen is dat het geen flikker uithaalt.
pi_84513586
quote:
:X Doelloos ?! Dit zijn twee moordenaars die voordat ze deze man doodsloegen, al een "staat van dienst" hadden opgebouwd. Wat dacht je van dit doel: het beschermen van de samenleving.

Het is misselijkmakend dat deze twee daders met zo'n absurd lage straf wegkomen. Afschrikwekkende werking: nul. Genoegdoening voor nabestaanden: nihil.

Wanneer houden we in West-Europa eens op om straffen uit te spreken vanuit het belang van daders? Het werkelijk ondervinden van straf, rechtvaardigheid, bescherming van de samenleving en genoegdoening voor nabestaanden/slachtoffers krijgt veel te weinig aandacht.

Een beschaafd land moet zich schamen voor zulke straffen.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:20:52 #33
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_84513596
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef Doutzen het volgende:

[..]

Hoezo vermoord? Die jongens wouden die oude man niet vermoorden maar slappen. Zij hadden niet kunnen voorzien dat die man raar met zijn hoofd op de grond zou komen, en hierdoor zou overlijden.

Bij moord moet de intentie er ook daadwerkelijk zijn om het slachtoffer te vermoorden, dat is hierbij niet het geval.

Mishandeling met de dood tot gevolg oid?
Oh sorry Einstein, ik zal voortaan in dit draadje de term 'vermoorden' vermijden, en slechts spreken over 'doodslag'.

Types als jij zijn nog gevaarlijker voor een maatschappij dan de daders van deze mishandeling.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:21:36 #34
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_84513620
Jezus wat ziek. Niet raar dat veel mensen in London steeds meer een mes op zak hebben. :{
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  maandag 26 juli 2010 @ 18:21:57 #35
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_84513631
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:16 schreef Dubby het volgende:

Vooral alleen maar lekker lopen bleren.
Nu kun je wel doen alsof anderen lopen te bleren en jij niet, maar zo zit het niet. Jij loopt hier onder het mom van nuance de meest stompzinnige uitlatingen te doen.
pi_84513648
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:21 schreef Bellatrix het volgende:
Jezus wat ziek. Niet raar dat veel mensen in London steeds meer een mes op zak hebben. :{
Nee, geen wonder, inderdaad. Hoe verwerpelijk het ook is, mensen gaan het recht in eigen hand nemen.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:22:41 #37
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_84513649
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:20 schreef Dubby het volgende:

[..]

Dan doe je een blinde aanname zonder maar iets van de zaak en achtergrond te kennen en daardoor kunnen we jouw post dus niet serieus nemen.

Nee, het haalt geen flikker uit volgens jouw babyboomerfilosofie van knuffelen en dadersympathie. Het haalt geen flikker uit ten behoeve van de reintegratie van de dader in een maatschappij die vergeeft & vergeet.

Het haalt wel een flikker uit voor mensen die veilig over straat willen met hun dochtertje van 3, zonder dat ze het risico lopen om klappen te krijgen van willekeurig tuig.
pi_84513664
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:20 schreef Dubby het volgende:

[..]

Het verlaagt de kans op recidive tot 0%.

De kans op recidive als ze vrij komen is statistisch gezien heel hoog.
pi_84513784
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:21 schreef Omnifacer het volgende:
Nu kun je wel doen alsof anderen lopen te bleren en jij niet, maar zo zit het niet. Jij loopt hier onder het mom van nuance de meest stompzinnige uitlatingen te doen.
Precies. En nuance is misplaatst. Nuance kun je aanbrengen wanneer de jongeren per ongeluk iets hebben gedaan, bijvoorbeeld wanneer ze op hun scooter die man hadden aangereden met de dood tot gevolg; dan geldt nuance.

Wat hier speelt, zijn jongeren die willens en wetens op pad gingen om mensen in elkaar te slaan. En dat hadden ze al herhaaldelijk gedaan. Even een stukje tekst uit het AD:

quote:
'Schandalige strafmaat'
"Het gevolg van jullie 'plezier', is dat een man een zorgeloos leven is ontnomen en dat de familie hun vader en grootvader hebben verloren", richtte de rechter zich tot de daders. Hij gaf verder aan dat de sancties als waarschuwing moet gelden voor andere jongeren, 'om zich niet in te laten met dergelijk vreselijk gedrag'.

De vader van Mariam sprak in The Sun van een schandalige strafmaat. "Dit moet een grap zijn", klonk hij ontgoocheld. Het was overigens niet de eerste keer dat het duo zomaar de vuisten liet spreken op straat. Eerder hadden ze samen met een derde dader een bejaard koppel beroofd en afgetuigd.
Wat we in heel West-Europa (overal speelt hetzelfde probleem) dringend nodig hebben, is zwaarder jeugdstrafrecht met hogere straffen voor jongeren tussen 12 en 18 jaar die "volwassen" daden plegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 18:27:36 ]
pi_84513808
Al word het niet vermeld in het artikel, het zou me niets verbazen als er geestelijk iets mis is met deze jochies en dat ze daarom zo'n korte straf krijgen.

Maarhé ze helpen Engeland wel met hun vergrijzingsprobleem... :')
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 26 juli 2010 @ 18:28:00 #41
3542 Gia
User under construction
pi_84513811
Akkoord, het is geen moord, maar doodslag, maar van een dergelijke lage straf gaat geen signaal uit naar andere jongeren om dit niet te doen. Wmb krijgen jongeren die iets dergelijks flikken, of het nou met dodelijke afloop is of niet, opgesloten tot hun 23ste. Heropvoeding, leren en een vak leren. Geen toegang tot tabak, alcohol, porno of wat dan ook.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:29:37 #42
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_84513872
Ik moet zeggen dat ik de celstraffen wel gepast vind.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:31:53 #43
3542 Gia
User under construction
pi_84513943
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:29 schreef Doutzen het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de celstraffen wel gepast vind.
Ik zie ze liever langer opgesloten, met gedwongen opleiding e.d.
pi_84514030
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:27 schreef Boldface het volgende:
Wat we in heel West-Europa (overal speelt hetzelfde probleem) dringend nodig hebben, is zwaarder jeugdstrafrecht met hogere straffen voor jongeren tussen 12 en 18 jaar die "volwassen" daden plegen.
Inderdaad West-Europa heeft te weinig jonge misdadigers. Dus daarom gaan we alle kinderen die potentie tonen om crimineel te zijn, in plaats van ze naar school te sturen sturen we ze naar zogenaamde jeugdinrichtingen (lees: gevangenissen) zodat ze later een bloeiende carrière kunnen hebben als crimineel.

Het is niet alsof die kinderen daarna nog de mogelijkheid hebben om naar een goede school te gaan of een redelijke baan te vinden... Vooral niet als ze de afgelopen vijf jaar in de bak hebben gezeten. :')

tl;dr langere gevangenisstraffen maken dit probleem alleen maar erger.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:37:34 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84514127
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Inderdaad West-Europa heeft te weinig jonge misdadigers. Dus daarom gaan we alle kinderen die potentie tonen om crimineel te zijn, in plaats van ze naar school te sturen sturen we ze naar zogenaamde jeugdinrichtingen (lees: gevangenissen) zodat ze later een bloeiende carrière kunnen hebben als crimineel.

Het is niet alsof die kinderen daarna nog de mogelijkheid hebben om naar een goede school te gaan of een redelijke baan te vinden... Vooral niet als ze de afgelopen vijf jaar in de bak hebben gezeten. :')

en waarom dan geen levenslang?
pi_84514396
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en waarom dan geen levenslang?
Moet je dat echt vragen? :')

zoalshetis, die naam ga ik onthouden. De naam van de persoon die vind dat je een 15 jarige die een ernstig misdrijf pleegt tot zijn dood al zijn dagen in het gevang moet laten slijten...
  maandag 26 juli 2010 @ 18:47:59 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84514464
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:46 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Moet je dat echt vragen? :')

zoalshetis, die naam ga ik onthouden. De naam van de persoon die vind dat je een 15 jarige die een ernstig misdrijf pleegt tot zijn dood al zijn dagen in het gevang moet laten slijten...
onthou die naam maar goed. dan zal ik de jouwe onthouden :')
pi_84514799
De 15 jarige van de 2 is al vrij, ook in de UK na 50% van je straf vrij met voorwaarden en hij had al een jaar gezeten, dus de dader kreeg zijn straf te horen en mocht naar huis... :{
Dien gast was al op voorwaarden vrij voor een vorige aanval en in zn flat werden video's van 7 andere aanvallen gevonden, blijkbaar is dit allemaal normaal om hem te laten gaan.
-
  maandag 26 juli 2010 @ 18:56:51 #49
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_84514812
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zie ze liever langer opgesloten, met gedwongen opleiding e.d.
Langer opsluiten is niet echt goed voor hun sociale ontwikkeling, en dat is best belangrijk op jonge leeftijd.

Ik zou liever een systeem hebben waarbij de jongeren 2-3 jaar celstraf krijgen en daarna 4 jaar voorwaardeljik. In die 4 jaar worden zij geacht naar school te gaan en goede cijfers te behalen, mochten ze dat niet doen of daarin bewust falen > terug de bak in voor de komende 4 jaar.
pi_84514822
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

Ik weet eigenlijk niet wat ik op deze onzin moet zeggen. Hoe dik is de plaat voor je kop wanneer je deze twee daders (moordenaars zijn het) indeelt in de categorie "kinderen die potentie tonen om crimineel te zijn".

Dit zijn geen kinderen meer, dit zijn jongeren die volwassen daden plegen. Ze tonen ook geen potentie om crimineel te zijn, ze zijn het allang. Sterker nog: ze waren al eerder veroordeeld voor geweldpleging en beroving. De "straf" de ze daarvoor kregen, heeft kennelijk een dusdanige indruk op ze gemaakt dat ze vervolgens maar even iemand hebben doodgeslagen.

Als ze straks geen baan meer kunnen vinden, aan wie ligt dat dan? Dat is dan toch hun eigen domme schuld! Dit soort tuig moet langdurig uit de samenleving worden verwijderd, zeker ook om andere jongeren af te schrikken, zodat er niet nog meer onschuldige doden vallen.

Maar ja, ik lijk wel gek... dat ik het zomaar opneem voor onschuldige slachtoffers en dat ik wijs op het belang om de samenleving te beschermen. Ik spoor niet, want alle aandacht en zorg moet natuurlijk uitgaan naar de daders, die het liefst binnen twee jaar, voorzien van een diploma de voorbeeldige burger mogen gaan spelen op straat...

:')²
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')