abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84508833
het gaat over mijn vrouw die vaak contact heeft gehad met overleden personen die wel allemaal bekenden/familie zijn, een paar weken geleden is een neef van mij overleden op 51 jarige leeftijd en daar heeft ze nu al 2x contact mee gehad en hij heeft haar alles verteld wat er in zijn leven is gebeurd met specifieke vragen/opdrachten om dit aan bepaalde personen door te vertellen alle contacten die zij heeft gehad zijn voornamelijk eenrichtingverkeer geweest. Dit loopt al jaren en het is incidenteel, we hebben het er wel eens over gehad om er met een deskundige over te praten, het levert ook geen stress op maar misschien is er iemand die iets meer duidelijkheid over deze "gave" kan geven.
Bedankt alvast

[ Bericht 1% gewijzigd door john59 op 26-07-2010 22:23:41 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 16:20:11 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84508919
Haal je naam even weg ;)
niet zo verstandig op fok
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_84509185
Ik heb gister ook nog contact gehad met je neef.. hij vroeg me of je hier geen topic over wilden maken.. want dat schend zijn privacy. (wat er dan ook nog van over is)

daarnaast: lemming
  maandag 26 juli 2010 @ 16:35:07 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84509547
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:26 schreef RoodFruit het volgende:

daarnaast: lemming
linkje?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 26 juli 2010 @ 19:29:28 #5
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_84516443
reactie op verwijderd bericht

[ Bericht 93% gewijzigd door jogy op 02-08-2010 21:12:07 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:56:55 #6
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84547899
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:18 schreef john59 het volgende:
alle contacten die zij heeft gehad zijn voornamelijk eenrichtingverkeer geweest.
Wat bedoel je met eenrichtingsverkeer? Je vrouw praat tegen de spoken, maar zij zeggen niks terug? Dat vind ik niet echt een gave eigenlijk :D!

En nu met je neef is het andersom ofzo? Je neef praat tegen haar, en nu zegt zij niks terug?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:58:41 #7
137079 Chowi
Lonerism.
pi_84547971
TS moet eens wat meer interpunctie gebruiken in zijn teksten.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_84760908
ik geloof niet dat je in contact kunt komen met een overledene. dood is dood en je ziel gaat ergens anders heen. ik zie niet in waarom een dooie terug komt om nog even te vertellen dat het goed met hem gaat.
Quickly, I must hurry, for there go my people and I am their leader.
  maandag 2 augustus 2010 @ 08:11:37 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_84762257
En nu ontopic en inhoudelijk antwoord op de TS svp. Als je denkt grappig te zijn kun je uitlachen in FB.
The truth was in here.
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:41:18 #10
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84766513
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 08:11 schreef Bastard het volgende:
En nu ontopic en inhoudelijk antwoord op de TS svp. Als je denkt grappig te zijn kun je uitlachen in FB.
Ik zie geen grappige reacties die niet inhoudelijk zijn eigenlijk. En John mag ook wel een keertje terug reageren vind ik. Dit van mij:

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 13:56 schreef JoepiePoepie het volgende:
Wat bedoel je met eenrichtingsverkeer? Je vrouw praat tegen de spoken, maar zij zeggen niks terug? Dat vind ik niet echt een gave eigenlijk :D!

En nu met je neef is het andersom ofzo? Je neef praat tegen haar, en nu zegt zij niks terug?
is een serieuze vraag.

[ Bericht 0% gewijzigd door JoepiePoepie op 02-08-2010 15:45:37 ]
pi_84774921
Bij ons heet dat gewoon dromen :)
Lurf is the message and the message is Lurf
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:02:27 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_84775903
Ok, meteen geneuzel de kop ingedrukt, daar word men toch niet goed van :')
The truth was in here.
pi_84777186
Als men gelooft in contact met overledenen, en men gelooft bijv ook in reincarnatie ... hoe combineer je dan die 2 ?
Kan je dan alleen contact maken met zielen die niet gereincarneerd zijn ?
Of waarom blijf al die zielen dan op Aarde ? Van recent overledenen zou je nog kunnen begrijpen dat ze hun band met het aardse nog niet gelost hebben.
Is er trouwens al contact geweest met langere-tijd-overledenen ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 2 augustus 2010 @ 18:00:23 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_84780214
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:33 schreef UncleScorp het volgende:
Als men gelooft in contact met overledenen, en men gelooft bijv ook in reincarnatie ... hoe combineer je dan die 2 ?
Kan je dan alleen contact maken met zielen die niet gereincarneerd zijn ?
Of waarom blijf al die zielen dan op Aarde ? Van recent overledenen zou je nog kunnen begrijpen dat ze hun band met het aardse nog niet gelost hebben.
Is er trouwens al contact geweest met langere-tijd-overledenen ?
Vaak wachten geesten weer een tijdje eer ze incarneren, kan mij indenken dat als hun kinderen of familie allemaal ook overgegaan is dat ze weer ergens besluiten om deel te nemen aan het leven.
Er schijnt ook sprake te zijn van een groepsziel, een ziel waar meerdere geesten aan deelnemen, er kan dan contact gekregen worden met een ziel(engroep).
The truth was in here.
pi_84785339
Misschien zou je (zonder haar medeweten) haar uitspraken op een discrete manier proberen te verifieren. Als het niet klopt dan lijkt het mij geen gezonde rouw en zou ik een manier proberen te verzinnen haar duidelijk te maken dat wat zij hoort niet is wat het lijkt en dan zijn er manieren om dit contact te veranderen. Rouw hoort afscheid te zijn en dit is geen afscheid nemen, het hoort nu eenmaal bij het leven.

Als het wel klopt wat zij meent door te krijgen wordt het een heel ander verhaal natuurlijk, dan zou ik naar zingeving zoeken en niet iemand anders raadplegen. Een psychiater zou het afdoen als hallucinaties en medicijnen voorschrijven, of psychotherapie afhankelijk van je vrouw's situatie. Een medium zou je vertellen dat ieders contact met gene zijde persoonlijk is, of geld vragen voor advies natuurlijk (waarschijnlijk het laatste).

Als dit met je vrouw gebeurt vanwege een hogere macht zou deze ook wel op het juiste moment de juiste persoon langs sturen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:40:18 #16
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84786449
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:00 schreef Bastard het volgende:
Vaak wachten geesten weer een tijdje eer ze incarneren, kan mij indenken dat als hun kinderen of familie allemaal ook overgegaan is dat ze weer ergens besluiten om deel te nemen aan het leven.
Die theorie over dat wachten ken ik ook, maar het is natuurlijk maar net wat je gelooft ;). Een ander gelooft weer dat ze direct incarneren en weer een ander gelooft: dood = dood :P.

quote:
Er schijnt ook sprake te zijn van een groepsziel, een ziel waar meerdere geesten aan deelnemen, er kan dan contact gekregen worden met een ziel(engroep).
Wat bedoel je hier precies mee? Die groepsziel is de vrouw van John in dit geval ofzo?
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:13:56 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_84788041
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
en weer een ander gelooft: dood = dood :P.
En die mogen lekker in de rest van FOK! hun ding verkondigen natuurlijk.

quote:
[..]

Wat bedoel je hier precies mee? Die groepsziel is de vrouw van John in dit geval ofzo?
Daarmee wordt bedoelt dat er dus levende/bewuste energie is die zichzelf kan 'versplinteren' om zo meer te ervaren en iedereen zou dan een onderdeel zijn van een groter geheel, de groepsziel dus. Zoiets. Een beetje zoals een boom. De blaadjes zijn de mensen zegmaar en de stam misschien de rest van de groepsziel.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:28:23 #18
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84788843
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:13 schreef jogy het volgende:
Daarmee wordt bedoelt dat er dus levende/bewuste energie is die zichzelf kan 'versplinteren' om zo meer te ervaren en iedereen zou dan een onderdeel zijn van een groter geheel, de groepsziel dus. Zoiets. Een beetje zoals een boom. De blaadjes zijn de mensen zegmaar en de stam misschien de rest van de groepsziel.

[ afbeelding ]
Ja o.k., de groepszielentheorie ken ik wel (dankzij jou trouwens, want jij had het er ooit over, en toen ben ik daar dingen over gaan lezen), maar ik vroeg me af of Bastard bedoelde dat de vrouw van John in dit geval het opperhoofd van die zielengroep is. Ongeveer, zoiets... :)

Jammer trouwens dat John zelf niet meer reageert :{.
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:48:37 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_84789905
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:28 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja o.k., de groepszielentheorie ken ik wel (dankzij jou trouwens, want jij had het er ooit over, en toen ben ik daar dingen over gaan lezen), maar ik vroeg me af of Bastard bedoelde dat de vrouw van John in dit geval het opperhoofd van die zielengroep is. Ongeveer, zoiets... :)
Ah op die fiets. Volgens mij weet die groepsziel altijd alles van iedereen binnen de groep gezien het allemaal onderdeel is van de grotere boom, dus elk onderdeel van die 'boom' heeft dan op een bepaald niveau contact met de rest van de boom en eventueel zijn er andere die met het bos kunnen 'praten'. Hoef je niet bepaald een opperhoofd voor te zijn lijkt me. Volgens mij heeft iedereen weleens zoiets gehad in hun leven dat ze iemand anders tegen kwamen waar ze gewoon helemaal vrolijk en gelukkig van werden op het eerste gezicht, dat zou dan een zielsgenoot kunnen zijn bijvoorbeeld, met het oog op de mogelijkheid van een groepsziel kan je ook meteen verklaren waarom bijvoorbeeld zoveel mensen grootheden zeggen geweest te zijn, dat zijn de ervaringen van de groepsziel en niet perse van die 'splinter'. Ach, ik draaf weer door, excuus :')

quote:
Jammer trouwens dat John zelf niet meer reageert :{.
Tja de verwijderde eerste posts waren dan ook niet uitnodigend ofzo. Misschien komt ie nog terug.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:07:45 #20
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84790973
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:48 schreef jogy het volgende:
Volgens mij heeft iedereen weleens zoiets gehad in hun leven dat ze iemand anders tegen kwamen waar ze gewoon helemaal vrolijk en gelukkig van werden op het eerste gezicht, dat zou dan een zielsgenoot kunnen zijn bijvoorbeeld,
Oh jawel. Meer dan 1 keer zelfs. En met eentje ga ik al bijna 10 jaar om. Soms zien en spreken we elkaar maanden niet, soms dagen achter elkaar, maar als we elkaar spreken dan verloopt dat altijd vanaf de eerste seconde meteen zo soepeltjes, waardoor het vaak ook voorkomt dat alles om ons heen niet meer van belang is en dat we alleen nog maar met elkaar bezig zijn.

En dat gaat dus al bijna 10 jaar zo en dat was meteen vanaf de eerste ontmoeting ook zo. Al vrij snel na onze eerste ontmoeting noemde ik hem dan ook mijn tweelingbroer en hij mij mijn tweelingzus :).

Wel erg leuk om mensen te kennen met wie je het zo goed kan vinden, maar ik verbind daar eigenlijk niks esoterisch aan. Als ik niet op die dag op dat tijdstip op die bepaalde plek geweest zou zijn, zou ik hem misschien nooit leren kennen hebben, dus gewoon toeval. Maar ach, jij bent misschien wel een aanhanger van 'alles is voorbestemd', dus jij zal het dan wel weer geen toeval noemen ;).

quote:
Ach, ik draaf weer door, excuus :')
*Ahum*, daar heb ik ook weleens last van :'). Misschien overlappen onze zielengroepen elkaar wel, jogy >:)!

[ Bericht 26% gewijzigd door JoepiePoepie op 02-08-2010 22:26:08 ]
pi_84791621
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:18 schreef john59 het volgende:
OP
Ik vind het maar een onduidelijke OP. Je bent niet concreet, je gebruikt weinig punten en begint willekeurig een nieuwe zin.

quote:
het gaat over mijn vrouw die vaak contact heeft gehad met overleden personen die wel allemaal bekenden/familie zijn
Op wat voor een manier heeft ze contact gehad? Begon een stem in een keer te praten? Heeft ze een stem in haar hoofd gehoord? Heeft zij/Hebben jullie een Ouija bord gebruikt?

quote:
een paar weken geleden is een neef van mij overleden op 51 jarige leeftijd en daar heeft ze nu al 2x contact mee gehad en hij heeft haar alles verteld wat er in zijn leven is gebeurd met specifieke vragen/opdrachten om dit aan bepaalde personen door te vertellen alle contacten die zij heeft gehad zijn voornamelijk eenrichtingverkeer geweest.
Wederom de vraag op welke manier dit heeft plaatsgevonden. Heeft die neef specifieke details gegeven over zijn leven die zij moet bevestigen bij anderen, die mogelijk de details kennen?
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 08:12:11 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_84802150
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:28 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]
maar ik vroeg me af of Bastard bedoelde dat de vrouw van John in dit geval het opperhoofd van die zielengroep is.
Nee dat bedoel ik niet, wat Joog zegt dus.
The truth was in here.
pi_84802399
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:48 schreef jogy het volgende:
kan je ook meteen verklaren waarom bijvoorbeeld zoveel mensen grootheden zeggen geweest te zijn, dat zijn de ervaringen van de groepsziel en niet perse van die 'splinter'.
Ff een zijsprong ...
Hiervoor is er ook het idee van 'imprints' ...
Zielen die voor het eerst naar Aarde komen zouden het hier extreem moeilijk hebben omdat ze geen ervaringen hebben van vorige levens om op terug te vallen.
Daarom bestaan er imprints. Een nieuwe ziel die bijv naar Aarde geroepen wordt om een leidersfunctie te vervullen, kan dan levens van vorige aardse leiders 'inlezen' zodat deze in zijn onderbewustzijn zitten als ware het zijn eigen vorige levens.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_84802621
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:12 schreef loop het volgende:
Misschien zou je (zonder haar medeweten) haar uitspraken op een discrete manier proberen te verifieren. Als het niet klopt dan lijkt het mij geen gezonde rouw en zou ik een manier proberen te verzinnen haar duidelijk te maken dat wat zij hoort niet is wat het lijkt en dan zijn er manieren om dit contact te veranderen. Rouw hoort afscheid te zijn en dit is geen afscheid nemen, het hoort nu eenmaal bij het leven.

Als het wel klopt wat zij meent door te krijgen wordt het een heel ander verhaal natuurlijk, dan zou ik naar zingeving zoeken en niet iemand anders raadplegen. Een psychiater zou het afdoen als hallucinaties en medicijnen voorschrijven, of psychotherapie afhankelijk van je vrouw's situatie. Een medium zou je vertellen dat ieders contact met gene zijde persoonlijk is, of geld vragen voor advies natuurlijk (waarschijnlijk het laatste).

Als dit met je vrouw gebeurt vanwege een hogere macht zou deze ook wel op het juiste moment de juiste persoon langs sturen.
:N Die van mij toen iig niet. Ik was daar voor geheel andere zaken en het kwam zo eens ter sprake dat ik na de dood van mijn zus dingen "meemaakte". Schoorvoetend vertelde ik dat omdat ik zoals veel mensen dacht dat ik direct aan de pillen gezet zou worden. Niks was minder waar, zij nam me toen heel serieus en vond het totaal niet vreemd. Dat was voor mij echt een opluchting omdat ik het zelf totaal niet kon verklaren en eigenlijk een zeer nuchter down to earth persoon ben.

Haar verklaring weet ik niet meer zo precies en ook dat was gewoon haar mening uiteraard zoals wij allemaal een mening hebben over onverklaarbare zaken.

@TS: Mijn advies is dus neem haar serieus al geloof je er zelf niet in. Er gebeuren nu eenmaal dingen die niet te verklaren zijn maar voor haar iiig heel erg echt zijn.
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:07:20 #25
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84802797
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 08:54 schreef Parlay het volgende:
:N Die van mij toen iig niet.
Iemand die af en toe een hallucinatie heeft hoeft natuurlijk ook niet direct aan de pillen gezet te worden. Sommigen moeten zelfs van de pillen afgehouden worden :P.

Als er een naaste overlijdt, is het logisch dat je daar in je hoofd veel mee bezig bent. Daardoor kan je hoofd een beetje op hol slaan waardoor je dingen gaat zien/voelen/horen/ruiken die er niet zijn en/of je gaat bepaalde gebeurtenissen (die je anders misschien niet eens op zouden vallen (ter vergelijking: als je in je eentje een enge film gaat kijken, dan hoor je na afloop ook ineens allemaal 'enge' geluiden die je normaal gesproken niet zouden opvallen)) toeschrijven aan de overledene.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')