Wat bedoel je met eenrichtingsverkeer? Je vrouw praat tegen de spoken, maar zij zeggen niks terug? Dat vind ik niet echt een gave eigenlijkquote:Op maandag 26 juli 2010 16:18 schreef john59 het volgende:
alle contacten die zij heeft gehad zijn voornamelijk eenrichtingverkeer geweest.
Ik zie geen grappige reacties die niet inhoudelijk zijn eigenlijk. En John mag ook wel een keertje terug reageren vind ik. Dit van mij:quote:Op maandag 2 augustus 2010 08:11 schreef Bastard het volgende:
En nu ontopic en inhoudelijk antwoord op de TS svp. Als je denkt grappig te zijn kun je uitlachen in FB.
is een serieuze vraag.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:56 schreef JoepiePoepie het volgende:
Wat bedoel je met eenrichtingsverkeer? Je vrouw praat tegen de spoken, maar zij zeggen niks terug? Dat vind ik niet echt een gave eigenlijk!
En nu met je neef is het andersom ofzo? Je neef praat tegen haar, en nu zegt zij niks terug?
Vaak wachten geesten weer een tijdje eer ze incarneren, kan mij indenken dat als hun kinderen of familie allemaal ook overgegaan is dat ze weer ergens besluiten om deel te nemen aan het leven.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:33 schreef UncleScorp het volgende:
Als men gelooft in contact met overledenen, en men gelooft bijv ook in reincarnatie ... hoe combineer je dan die 2 ?
Kan je dan alleen contact maken met zielen die niet gereincarneerd zijn ?
Of waarom blijf al die zielen dan op Aarde ? Van recent overledenen zou je nog kunnen begrijpen dat ze hun band met het aardse nog niet gelost hebben.
Is er trouwens al contact geweest met langere-tijd-overledenen ?
Die theorie over dat wachten ken ik ook, maar het is natuurlijk maar net wat je gelooftquote:Op maandag 2 augustus 2010 18:00 schreef Bastard het volgende:
Vaak wachten geesten weer een tijdje eer ze incarneren, kan mij indenken dat als hun kinderen of familie allemaal ook overgegaan is dat ze weer ergens besluiten om deel te nemen aan het leven.
Wat bedoel je hier precies mee? Die groepsziel is de vrouw van John in dit geval ofzo?quote:Er schijnt ook sprake te zijn van een groepsziel, een ziel waar meerdere geesten aan deelnemen, er kan dan contact gekregen worden met een ziel(engroep).
En die mogen lekker in de rest van FOK! hun ding verkondigen natuurlijk.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
en weer een ander gelooft: dood = dood.
Daarmee wordt bedoelt dat er dus levende/bewuste energie is die zichzelf kan 'versplinteren' om zo meer te ervaren en iedereen zou dan een onderdeel zijn van een groter geheel, de groepsziel dus. Zoiets. Een beetje zoals een boom. De blaadjes zijn de mensen zegmaar en de stam misschien de rest van de groepsziel.quote:[..]
Wat bedoel je hier precies mee? Die groepsziel is de vrouw van John in dit geval ofzo?
Ja o.k., de groepszielentheorie ken ik wel (dankzij jou trouwens, want jij had het er ooit over, en toen ben ik daar dingen over gaan lezen), maar ik vroeg me af of Bastard bedoelde dat de vrouw van John in dit geval het opperhoofd van die zielengroep is. Ongeveer, zoiets...quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:13 schreef jogy het volgende:
Daarmee wordt bedoelt dat er dus levende/bewuste energie is die zichzelf kan 'versplinteren' om zo meer te ervaren en iedereen zou dan een onderdeel zijn van een groter geheel, de groepsziel dus. Zoiets. Een beetje zoals een boom. De blaadjes zijn de mensen zegmaar en de stam misschien de rest van de groepsziel.
[ afbeelding ]
Ah op die fiets. Volgens mij weet die groepsziel altijd alles van iedereen binnen de groep gezien het allemaal onderdeel is van de grotere boom, dus elk onderdeel van die 'boom' heeft dan op een bepaald niveau contact met de rest van de boom en eventueel zijn er andere die met het bos kunnen 'praten'. Hoef je niet bepaald een opperhoofd voor te zijn lijkt me. Volgens mij heeft iedereen weleens zoiets gehad in hun leven dat ze iemand anders tegen kwamen waar ze gewoon helemaal vrolijk en gelukkig van werden op het eerste gezicht, dat zou dan een zielsgenoot kunnen zijn bijvoorbeeld, met het oog op de mogelijkheid van een groepsziel kan je ook meteen verklaren waarom bijvoorbeeld zoveel mensen grootheden zeggen geweest te zijn, dat zijn de ervaringen van de groepsziel en niet perse van die 'splinter'. Ach, ik draaf weer door, excuusquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:28 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja o.k., de groepszielentheorie ken ik wel (dankzij jou trouwens, want jij had het er ooit over, en toen ben ik daar dingen over gaan lezen), maar ik vroeg me af of Bastard bedoelde dat de vrouw van John in dit geval het opperhoofd van die zielengroep is. Ongeveer, zoiets...
Tja de verwijderde eerste posts waren dan ook niet uitnodigend ofzo. Misschien komt ie nog terug.quote:Jammer trouwens dat John zelf niet meer reageert.
Oh jawel. Meer dan 1 keer zelfs. En met eentje ga ik al bijna 10 jaar om. Soms zien en spreken we elkaar maanden niet, soms dagen achter elkaar, maar als we elkaar spreken dan verloopt dat altijd vanaf de eerste seconde meteen zo soepeltjes, waardoor het vaak ook voorkomt dat alles om ons heen niet meer van belang is en dat we alleen nog maar met elkaar bezig zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:48 schreef jogy het volgende:
Volgens mij heeft iedereen weleens zoiets gehad in hun leven dat ze iemand anders tegen kwamen waar ze gewoon helemaal vrolijk en gelukkig van werden op het eerste gezicht, dat zou dan een zielsgenoot kunnen zijn bijvoorbeeld,
*Ahum*, daar heb ik ook weleens last vanquote:Ach, ik draaf weer door, excuus![]()
Ik vind het maar een onduidelijke OP. Je bent niet concreet, je gebruikt weinig punten en begint willekeurig een nieuwe zin.quote:
Op wat voor een manier heeft ze contact gehad? Begon een stem in een keer te praten? Heeft ze een stem in haar hoofd gehoord? Heeft zij/Hebben jullie een Ouija bord gebruikt?quote:het gaat over mijn vrouw die vaak contact heeft gehad met overleden personen die wel allemaal bekenden/familie zijn
Wederom de vraag op welke manier dit heeft plaatsgevonden. Heeft die neef specifieke details gegeven over zijn leven die zij moet bevestigen bij anderen, die mogelijk de details kennen?quote:een paar weken geleden is een neef van mij overleden op 51 jarige leeftijd en daar heeft ze nu al 2x contact mee gehad en hij heeft haar alles verteld wat er in zijn leven is gebeurd met specifieke vragen/opdrachten om dit aan bepaalde personen door te vertellen alle contacten die zij heeft gehad zijn voornamelijk eenrichtingverkeer geweest.
Nee dat bedoel ik niet, wat Joog zegt dus.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:28 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
maar ik vroeg me af of Bastard bedoelde dat de vrouw van John in dit geval het opperhoofd van die zielengroep is.
Ff een zijsprong ...quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:48 schreef jogy het volgende:
kan je ook meteen verklaren waarom bijvoorbeeld zoveel mensen grootheden zeggen geweest te zijn, dat zijn de ervaringen van de groepsziel en niet perse van die 'splinter'.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:12 schreef loop het volgende:
Misschien zou je (zonder haar medeweten) haar uitspraken op een discrete manier proberen te verifieren. Als het niet klopt dan lijkt het mij geen gezonde rouw en zou ik een manier proberen te verzinnen haar duidelijk te maken dat wat zij hoort niet is wat het lijkt en dan zijn er manieren om dit contact te veranderen. Rouw hoort afscheid te zijn en dit is geen afscheid nemen, het hoort nu eenmaal bij het leven.
Als het wel klopt wat zij meent door te krijgen wordt het een heel ander verhaal natuurlijk, dan zou ik naar zingeving zoeken en niet iemand anders raadplegen. Een psychiater zou het afdoen als hallucinaties en medicijnen voorschrijven, of psychotherapie afhankelijk van je vrouw's situatie. Een medium zou je vertellen dat ieders contact met gene zijde persoonlijk is, of geld vragen voor advies natuurlijk (waarschijnlijk het laatste).
Als dit met je vrouw gebeurt vanwege een hogere macht zou deze ook wel op het juiste moment de juiste persoon langs sturen.
Iemand die af en toe een hallucinatie heeft hoeft natuurlijk ook niet direct aan de pillen gezet te worden. Sommigen moeten zelfs van de pillen afgehouden wordenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |