abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_84508576


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America) Inwoners: Amerikaan, Amerikanen Inwoneraantal: 309 Miljoen inwoners (Schatting Januari 2010) Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt. Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen) Staatssoort: Federale Republiek. Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013) Hoofdstad: Washington D.C. Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House) Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico. Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:

Kaart:

Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten: Nederlandse Ambassade in Washington.Consulaat Generaal in ChicagoConsulaat Generaal in San FranciscoConsulaat Generaal in MiamiConsulaat Generaal in New York • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland: Amerikaanse Ambassade in Den HaagConsulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:

United States Citizenship & Immigration Services

Department of State Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs) Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving. DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers. LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament. Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel. 50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen:

Verenigde Staten van Amerika!
Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
Verenigde Staten van Amerika Deel 5
Verenigde Staten van Amerika Deel 6
Verenigde Staten van Amerika Deel 7
Verenigde Staten van Amerika Deel 8
Verenigde Staten van Amerika Deel 9
Verenigde Staten van Amerika Deel 10
Verenigde Staten van Amerika Deel 11
Verenigde Staten van Amerika Deel 12
Verenigde Staten van Amerika Deel 13
Verenigde Staten van Amerika Deel 14
Verenigde Staten van Amerika Deel 15
Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
Verenigde Staten van Amerika, deel 17
Verenigde Staten van Amerika, deel 18
Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
Verenigde staten van Amerika - Deel 20
Verenigde Staten van Amerika - deel 21
Verenigde Staten van Amerika - Deel 22
Verenigde Staten van Amerika - Deel 23
Verenigde Staten van Amerika - Deel 24
Verenigde Staten van Amerika - Deel 25
Verenigde Staten van Amerika - Deel 26
Verenigde Staten van Amerika - Deel 27

De OP vind je hier.
Jesus saves but death prevails.
pi_84508601
Hoe pas je de OP op de Wiki aan? Wilde de link naar het laatste topic toevoegen.

Volgens mij weeg ik nu 3 kilo meer dan toen ik aan kwam, maar dat kan bij mij niet zo veel kwaad. Ik ben een beetje verbaasd over hoe weinig jullie bewegen! Hier rent iedereen zich suf, of ze gaan drie keer per week naar de gym. Zelf voetbal ik hier een paar keer per week, pickup games of gewoon met wat matties. Popo, voor basketball zijn toch ook genoeg pickup games te vinden? Misschien verkijk ik me op het verschil tussen het studentenleven in Cambridge, MA en het leven in GR, MI of Concord, NH.

Over drie weken rijdt hier de verhuiswagen voor, wordt alles ingepakt en naar Houston gebracht. Ik ga dan zelf zes weken naar Nederland om op 1 okt met mijn job te beginnen. Ben nu al aan het zoeken naar soccergames in Houston.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:19:12 #3
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84508877
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:12 schreef Shivo het volgende:

Zelf voetbal ik hier een paar keer per week, pickup games of gewoon met wat matties. Popo, voor basketball zijn toch ook genoeg pickup games te vinden? Misschien verkijk ik me op het verschil tussen het studentenleven in Cambridge, MA en het leven in GR, MI of Concord, NH.
Ik softball twee keer per week, ok, dat is niet superintensief maar wel verdraaide leuk om te doen. Verder wat basketball, zwemmen en fietsen. Het kan slechter. ;)

Pickup games zie je volgens mij overal.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_84508928
Mooie gewoonte vind ik dat. Heb ik Nederland alleen in het Goffert park in Nijmegen gezien,
Jesus saves but death prevails.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:28:21 #5
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_84509244
Ik ben in 10 dagen NYC denk ik 2.5 kilo aangekomen, dus als ik in de USA zou gaan wonen zou ik volgens dat schema na een jaar severely obese zijn :') Al is zo'n week natuurlijk niet maatgevend.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:48:28 #6
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84510100
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:12 schreef Shivo het volgende:
Hoe pas je de OP op de Wiki aan? Wilde de link naar het laatste topic toevoegen.
Even accountje aanmaken op de Fok!Wiki. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 26 juli 2010 @ 16:49:36 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84510149
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:19 schreef popolon het volgende:
Pickup games zie je volgens mij overal.
En zelfs in zuid-Californië kun je naar pickup IJshockey. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 26 juli 2010 @ 18:29:51 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84513878
quote:
Op maandag 26 juli 2010 07:43 schreef DaMook het volgende:

[..]

Of 2 openslaande deuren bij de eettafel :) of wat er nu ook staat :P .
Dat kan niet, daar zit de bulkhead ;(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_84520559
ben lid geworden van een van de voetbalverenigingen naar wat pickup games en speel ook geregeld squash. Ik vind het wel jammer dat ze hier al zo snel stoppen met het voetbal seizoen. Ze voetballen eigenlijk alleen maar (outdoor) in hartje zomer. Dat is normaal de tijd dat er in Nederland niet gevoetbald wordt.
*plop*
  maandag 26 juli 2010 @ 21:03:42 #10
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84520805
Pickup games, is dat waar je gewoon kunt meedoen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_84535112
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:03 schreef wonderer het volgende:
Pickup games, is dat waar je gewoon kunt meedoen?
Jip
*plop*
pi_84535223
Nu er weer een democraat president is gaat het wel, maar iedere keer met een republikein als president is het diep triest. Zoals Reagan die AIDS veel te lang ontkende of de oorlogzuchtige familie Bush.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 04:52:52 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84535576
Ach..... weet je wat het is? Net zoals die mafkees van een Wilders misschien gaat regeren, maakt het voor iemands persoonlijke leven (okay, uitgezonderd moslims in NL bij Wilders dan ;) ) eigenlijk niet zo heel veel uit.... je gaat er misschien economisch een beetje op achteruit of een beetje op vooruit, maar uiteindelijk maak je je eigen leven,ongeacht wie er nu in het Witte Huis zit.

Dit was ook mijn mening toen Bush er zat trouwens, ik vind de kerel een nietsnut die direct en indirect verantwoordelijk is geweest voor een hoop ellende..... maar hij is en blijft de 43d President of the United States.

En dat alleen.... brengt een soort respect met zich mee. En alhoewel ik het een idioot vond, blijf ik DAT respect in ieder geval houden. Hail to the Chief.

Uiteindelijk....gooi je nog steeds je vleesjes op de BBW, ga je nog steeds naar de film, maak je nog steeds vrienden, reis je nog gewoon van A naar B, ga je nog steeds naar je werk..... een nieuwe regering kan dan wel wetten veranderen, maar deze zijn meestal niet van zo'n kaliber dat deze je hele leven beheersen.

[ Bericht 15% gewijzigd door maartena op 27-07-2010 04:58:24 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:48:16 #14
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_84542181
Een vraagje namens mijn zus, zij gaat Vrijdag naar Amerika, maar kan ze met een Nederlandse pas ook betalen met pin of werkt die niet?
pi_84546390
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:48 schreef Gtaboy107 het volgende:
Een vraagje namens mijn zus, zij gaat Vrijdag naar Amerika, maar kan ze met een Nederlandse pas ook betalen met pin of werkt die niet?
Ze kan in ieder geval gewoon pinnen, wel moet je vaak een extra paar dollars betalen bij een pin automaat voor de "service". Het beste is om een credit card mee te nemen, dan kun je echt overal betalen.
*plop*
pi_84549323
Je kunt in elk geval niet in winkels betalen met je pinpas. Ik weet niet hoe andere banken werken maar met Rabobank moet ik alleen in NY $2 betalen voor geld uit de muur trekken. In de rest van het land is het gratis.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:14:35 #17
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_84551499
Ze gaat naar Dayton, geen idee hoe het daar zit.
pi_84554978
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 13:24 schreef djmarshal het volgende:

[..]

Ze kan in ieder geval gewoon pinnen, wel moet je vaak een extra paar dollars betalen bij een pin automaat voor de "service". Het beste is om een credit card mee te nemen, dan kun je echt overal betalen.
Neem alleen geen geld op uit de ATM met je credit card, want dat geeft weer extra kosten omdat het een "cash advance" is.
pi_84558006
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 15:14 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ze gaat naar Dayton, geen idee hoe het daar zit.
Voor een wedstrijdje van de Dutch Lions?
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:05:26 #20
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_84558733
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:45 schreef Shivo het volgende:

[..]

Voor een wedstrijdje van de Dutch Lions?
Grappig, maar nee. Ze verblijft bij haar vriendinnen die ze via de chat heeft ontmoet. Allemaal in orde enzo. Ik ben stiekem wel jaloers, ging graag mee.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:15:28 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84559053
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:29 schreef Shivo het volgende:
Je kunt in elk geval niet in winkels betalen met je pinpas. Ik weet niet hoe andere banken werken maar met Rabobank moet ik alleen in NY $2 betalen voor geld uit de muur trekken. In de rest van het land is het gratis.
Vreemd dat dat in NY wel zo is.... ik kan hier inderdaad gewoon gratis pinnen met mijn Rabopas. Overigens heb ik nauwelijks nog geld in Nederland, maar mijn vrouw verdiend af en toe wat met een Europese klant, en binnen de EU kan dat makkelijk met een bankoverschrijving.

Je kunt inderdaad niet met je NL pinpas betalen in winkels.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84559376
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Vreemd dat dat in NY wel zo is.... ik kan hier inderdaad gewoon gratis pinnen met mijn Rabopas. Overigens heb ik nauwelijks nog geld in Nederland, maar mijn vrouw verdiend af en toe wat met een Europese klant, en binnen de EU kan dat makkelijk met een bankoverschrijving.

Je kunt inderdaad niet met je NL pinpas betalen in winkels.
kon bij mijn supermarkt in San Francisco anders gewoon betalen hoor met mijn NL pinpas (accepteerden maestro passen) ;) . Toegegeven, dat is ook meteen de enige winkel die ik ben tegengekomen waar dat kon,

Geld opnemen kostte bij bijna alle banken idd $2 (ABN Amro pas) in SF. Alleen bij Bank of the West was het gratis (gelukkig zat die om de hoek van mijn huis :) )
hmmmm....WAT???
pi_84565617
Er zijn vaak 2 kosten voor ATM transacties in de US: de kosten van jouw bank en de kosten van de bank waar je pint. Als je bij je eigen bank pint, hoef je niets te betalen, maar als ik met mijn bank of america debit card bij bv een suntrust pin, dan betaal ik 2x een fee. Soms maken banken afspraken onderling en het kan zijn dat je dus met je rabopas bij de ene bank niets betaalt en bij de andere bv $2 (wat dan de kosten zijn van de bank waar je pint). En dan heb je natuurlijk nog regelgeving die per staat kan verschillen.

[ Bericht 7% gewijzigd door devzero op 27-07-2010 21:16:11 ]
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:25:09 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84566295
Ik pin eigenlijk nooit meer bij ATM's....

Ik doe gewoon cash-back als ik boodschappen haal waar dan ook. $20 hier, $20 daar, en zo hou ik mijn voorraad geld op peil zonder ATM kosten te betalen. Een beetje $3 betalen om bij mijn eigen geld te kunnen..... Nee, wat dat betreft ben ik een echte 'Ollander. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84569206
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:25 schreef maartena het volgende:
Ik pin eigenlijk nooit meer bij ATM's....

Ik doe gewoon cash-back als ik boodschappen haal waar dan ook. $20 hier, $20 daar, en zo hou ik mijn voorraad geld op peil zonder ATM kosten te betalen. Een beetje $3 betalen om bij mijn eigen geld te kunnen..... Nee, wat dat betreft ben ik een echte 'Ollander. :D
Daarom pin ik ook alleen maar bij de ATM van mijn eigen bank. En als ik dan een weekje weg ben zorg ik er voor dat ik genoeg $$$ mee heb + mijn creditcard. Ik ga toch zeker niet $2 betalen omdat ik pin bij een andere bank :')
pi_84572334
Eens op zoek naar een nieuwe auto. Die van ons lekt koelvloeistof. Dan denk je misschien "Dan laat je dat toch repareren?", maar inmiddels zijn de reparatiekosten hoger dan de Kelley Blue Book waarde.
Van het weekend eens kijken of er nog buy here pay here dealers zijn met iets dat niet compleet is afgeragd aangezien we nu 2 keer te horen hebben gekregen dat we een co-signer nodig hebben.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_84573440
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 04:02 schreef herbert64 het volgende:
Nu er weer een democraat president is gaat het wel, maar iedere keer met een republikein als president is het diep triest. Zoals Reagan die AIDS veel te lang ontkende of de oorlogzuchtige familie Bush.
Alsof jij ooit achter je pc vandaan komt
"I predict future happiness for Americans if they can prevent the government from wasting the labors of the people under the pretense of taking care of them." - Thomas Jefferson
pi_84574754
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 00:17 schreef Americanist het volgende:

[..]

Alsof jij ooit achter je pc vandaan komt
Wat heeft dat in godsnaam te maken met wat ik postte?
pi_84576733
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:41 schreef OMG het volgende:
Eens op zoek naar een nieuwe auto. Die van ons lekt koelvloeistof. Dan denk je misschien "Dan laat je dat toch repareren?", maar inmiddels zijn de reparatiekosten hoger dan de Kelley Blue Book waarde.
Van het weekend eens kijken of er nog buy here pay here dealers zijn met iets dat niet compleet is afgeragd aangezien we nu 2 keer te horen hebben gekregen dat we een co-signer nodig hebben.
Vind auto's in de US trouwens gigantisch duur. In nederland wist ik altijd een goed dealtje te maken, maar hier betaalde ik naar mijn idee 2x zoveel als wat ik in Nederland betaalde voor een gelijkwaardige auto.
*plop*
  woensdag 28 juli 2010 @ 04:31:15 #30
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84576746
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 04:26 schreef djmarshal het volgende:

[..]

Vind auto's in de US trouwens gigantisch duur. In nederland wist ik altijd een goed dealtje te maken, maar hier betaalde ik naar mijn idee 2x zoveel als wat ik in Nederland betaalde voor een gelijkwaardige auto.
Huh?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 28 juli 2010 @ 04:56:32 #31
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_84576784
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 04:26 schreef djmarshal het volgende:

[..]

Vind auto's in de US trouwens gigantisch duur. In nederland wist ik altijd een goed dealtje te maken, maar hier betaalde ik naar mijn idee 2x zoveel als wat ik in Nederland betaalde voor een gelijkwaardige auto.
mmhhh are you sure??
kan bijna niet...of je rijd hele exclusieve europese/japanse auto's
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  woensdag 28 juli 2010 @ 05:01:25 #32
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84576790
Met de nadruk op exclusief, ik kocht in '08 een nieuwe standaard Corolla voor zo'n 10.000 euro, daar ben je in NL toch wel bijna het dubble voor kwijt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 28 juli 2010 @ 05:06:47 #33
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84576797
Misschien zijn er staten met extra belastingen enzo?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 28 juli 2010 @ 05:25:55 #34
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_84576820
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 05:06 schreef wonderer het volgende:
Misschien zijn er staten met extra belastingen enzo?
Sales Tax in bijna staten alle op 5 na
te weten : Alaska, Oregon, New Hampshire, Delaware en Montana.
maar je betaald sales tax in de staat waarin de auto als eerste geregistreed word

als je de auto in b.v. Oregon koop maar in Washington woont, en deze dus registreert in Washington
dan komt de Sales tax hiervan in Washington er nog bij. achteraf.


verder geen zover ik weet
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  woensdag 28 juli 2010 @ 05:44:16 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84576839
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 04:26 schreef djmarshal het volgende:
Vind auto's in de US trouwens gigantisch duur. In nederland wist ik altijd een goed dealtje te maken, maar hier betaalde ik naar mijn idee 2x zoveel als wat ik in Nederland betaalde voor een gelijkwaardige auto.
Gekocht in 2008: Hyundai Santa Fe, nieuw, voor in totaal met belastingen, garantie, alarmsysteem, satellietradio en wat andere extra's: Zo'n $21.000 - exclusief alles was het $18.000.

Hetzelfde model in Nederland.... BEGINT bij 31.000 Euro adviesprijs.

Toegegeven, ik heb met die $18k wel een goed dealtje weten te krijgen, maar veel meer dan $2k kreeg ik van de originele 20k er toch echt niet af..... en zelfs al zou je 3000 euro minder betalen door een dealtje, dan nog is deze auto 50% goedkoper dan in Nederland....

Ik weet niet precies waar je dat vandaan haalt, maar auto's zijn hier toch echt een stuk goedkoper dan in Nederland.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84576840
ik heb een europese auto gekocht. Een volkswagen jetta. Tweedehands wel te verstaan. Ik was bijna 6000$ kwijt voor een auto uit 2000. Dat vond ik toch wel behoorlijk veel geld voor een auto die helemaal niks extras had behalve een airco.
*plop*
  woensdag 28 juli 2010 @ 05:49:32 #37
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84576843
Dan ben je opgelicht want bijna alle VS Jetta's worden in Mexico gemaakt, niet in Europa. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 28 juli 2010 @ 05:50:27 #38
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84576846
We hebben er weer eentje..... een stereo-type topic! :D

Diepe haat of juist liefde voor of tegen Amerikanen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 28 juli 2010 @ 05:54:57 #39
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84576849
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 05:49 schreef popolon het volgende:
Dan ben je opgelicht want bijna alle VS Jetta's worden in Mexico gemaakt, niet in Europa. ;)
Yep :) Net als het nieuwe model Kever trouwens. :P

$6k is trouwens nog wel een prima prijs voor een Jetta trouwens, Volkswagens behouden hun waarde goed. Je had voor dat geld ook een Honda Civic of Toyota Corolla kunnen kopen tweede hands, en dan had je meer auto gehad.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84579905
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:01 schreef herbert64 het volgende:

[..]

Wat heeft dat in godsnaam te maken met wat ik postte? _O-
Wat kan jou nou schelen wie er in de VS president is? Je komt nooit Nederland uit.
"I predict future happiness for Americans if they can prevent the government from wasting the labors of the people under the pretense of taking care of them." - Thomas Jefferson
pi_84593617
In september weer een paar weken naar NC!
pi_84594756
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 05:47 schreef djmarshal het volgende:
ik heb een europese auto gekocht. Een volkswagen jetta. Tweedehands wel te verstaan. Ik was bijna 6000$ kwijt voor een auto uit 2000. Dat vond ik toch wel behoorlijk veel geld voor een auto die helemaal niks extras had behalve een airco.
Hoeveel miles heeft je Jetta? Ik heb begin vorig jaar een '02 Passat gekocht met 99k miles, voor $5500. Dat was dan wel bij een particulier.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:16:17 #43
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84597007
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 05:47 schreef djmarshal het volgende:
ik heb een europese auto gekocht. Een volkswagen jetta. Tweedehands wel te verstaan. Ik was bijna 6000$ kwijt voor een auto uit 2000. Dat vond ik toch wel behoorlijk veel geld voor een auto die helemaal niks extras had behalve een airco.
Als je het veel geld vond, waarom heb je hem dan gekocht? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:43:15 #44
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84597774
Overigens is elektronica ook goedkoper.... Mijn PC is intussen alweer 3 jaar oud, maar toen ik em in 2007 met eigen onderdelen in elkaar zette, heb ik onderdelen voornamelijk online besteld, en mijn PC kostte me in totaal $1100.... (had eigenlijk een budget van $1000 voor ogen, maar ja... ;) ). Ik had toen al die zelfde onderdelen door diverse webwinkels in Nederland gehaald mbv van de Tweakers Pricewatch, en kwam niet goedkoper uit dan pak em beet 1350 Euro. En dat was in de tijd dat een Euro nog rond de 1.35-1.40 zweefde.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 28 juli 2010 @ 19:11:58 #45
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84598674
Wat voor monsterpc heb jij dan? Die van mij kostte $400 ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 28 juli 2010 @ 19:45:01 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84599930
Tis nu geen monster PC meer.... ;) - Hardware verouderd te snel. Maar ik wilde kwaliteitsonderdelen, en geen e-Machines of Acer troep met goedkope moederborden etc.

In 2007 was het een goede PC: Core 2 Duo E6600, 6 Gb RAM, ATI Radion x1950 512 Mb, 2 x 250 Gb (nu ook nog een 1 TB erbij), dual layer DVD.... Vista Ultimate x64 destijds, nu Windows 7 Ultimate x64.

Ik upgrade de Videokaart en de Monitor binnenkort, en dan moet ie nog maar een jaartje of anderhalf mee. :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84600497
Mijn nieuwe werkgever (MD Anderson Cancer Center in Houston) betaalt mijn nieuwe thuis PC *)
Jesus saves but death prevails.
pi_84604247
Nou zit ik vast op philadelphia airport omdat het bliksemt in Detroit ;(

Maar het viel me al meteen op hoeveel vriendelijker Amerikanen zijn O+
Everthing you can imagine is real.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:35:16 #49
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84604566
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:27 schreef Carmw het volgende:

Maar het viel me al meteen op hoeveel vriendelijker Amerikanen zijn O+
Waar komt het idee eigenlijk vandaan dat ze dat niet zouden zijn?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:38:15 #50
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84604722
In het kader van "gezond eten", een halve kilo broccoli en worteltjes gestoomd en een bakje bruine rijst erbij, met wat soy sauce voor de smaak. In totaal iets van 300 kcal, ben benieuwd hoe lang ik een vol gevoel blijf houden :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_84604925
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Waar komt het idee eigenlijk vandaan dat ze dat niet zouden zijn?
Dat idee had ik al niet, maar omdat ik alweer een jaar in Nederland was, was ik het alweer een beetje 'ontwent', de Amerikaanse vriendelijkheid :P
Everthing you can imagine is real.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:44:48 #52
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84605006
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:43 schreef Carmw het volgende:

[..]

Dat idee had ik al niet, maar omdat ik alweer een jaar in Nederland was, was ik het alweer een beetje 'ontwent', de Amerikaanse vriendelijkheid :P
Ik zie het vaker. Ik had het zelf ook. Maar het is helemaal niet zo "gewoon" om Amerikanen zo te zien, in films zijn ze toch ook aardig? Afgezien van de tokkies in real life dingen, maar verder?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_84605395
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:44 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik zie het vaker. Ik had het zelf ook. Maar het is helemaal niet zo "gewoon" om Amerikanen zo te zien, in films zijn ze toch ook aardig? Afgezien van de tokkies in real life dingen, maar verder?
Ja, dat is waar, maar een film (vind ik dan) staat toch wel een stuk van je af. Toen ik een jaar high school ging doen dacht ik ook dat het net als in de film zou zijn, en dat was het ook voor een groot deel, maar het is toch anders wanneer je het meemaakt, dan wanneer je het op een scherm bekijkt natuurllijk :P

Oh, we mogen instappen! :D
:W
Everthing you can imagine is real.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:55:03 #54
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84605534
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:59 schreef Shivo het volgende:
Mijn nieuwe werkgever (MD Anderson Cancer Center in Houston) betaalt mijn nieuwe thuis PC *)
Van de werkgever heb ik al een redelijke laptop....... Een HP Elitebook 6930p, maar dan wel geupgrade naar 8 Gb geheugen, en een 500 Gb HD, en draaiend op Windows 7 Professional x64. Die 8 Gb is uitermate handig voor Virtual Machines etc, we zijn een echte VMWare shop hier.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84605784
De lokale branch van VMWare zit een paar verdiepingen onder mijn kantoor.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:03:25 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84605915
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:43 schreef Carmw het volgende:
Dat idee had ik al niet, maar omdat ik alweer een jaar in Nederland was, was ik het alweer een beetje 'ontwent', de Amerikaanse vriendelijkheid :P
De Amerikaanse maatschappij is van oorsprong altijd al meer "service-gericht" geweest.... Ik denk dat dit voornamelijk komt omdat de vrije markt economie echt al sinds de 18e eeuw in de maatschappij geworteld zit, terwijl men in Nederland nog naar de Katholieke slager en Protestante slager ging, al naar gelang welke groep je bij hoorde..... :P

Overigens kom ik ook wel onvriendelijke Amerikanen tegen hoor. :D Maar in winkels, vliegvelden, en andere commerciële instellingen is men inderdaad een heel stuk vriendelijker. Zelfs in overheidsinstanties is men vriendelijker dan in Nederland, alhoewel ook de Amerikaanse ambtenaar nors, stug, en onbuigbaar kan zijn..... ;)

Verder heb je wel gelijk trouwens, in de twee weken dat ik in NL was in Mei, was het echt "hit or miss". Soms kreeg je goede klantenservice, soms kreeg je een bekrompen idioot die daar alleen voor zijn salaris staat en toch niet ontslagen kan worden, en zijn baan gewoon haat. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:05:50 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84606030
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:00 schreef Shivo het volgende:
De lokale branch van VMWare zit een paar verdiepingen onder mijn kantoor.
^O^

Wij hebben VMWare clusters hier in CA, in Seattle, in Amsterdam (in een bunker vlak bij de AMS-IX), Tsjechië en Thailand.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84610929
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:03 schreef maartena het volgende:

[..]

De Amerikaanse maatschappij is van oorsprong altijd al meer "service-gericht" geweest.... Ik denk dat dit voornamelijk komt omdat de vrije markt economie echt al sinds de 18e eeuw in de maatschappij geworteld zit, terwijl men in Nederland nog naar de Katholieke slager en Protestante slager ging, al naar gelang welke groep je bij hoorde..... :P

Overigens kom ik ook wel onvriendelijke Amerikanen tegen hoor. :D Maar in winkels, vliegvelden, en andere commerciële instellingen is men inderdaad een heel stuk vriendelijker. Zelfs in overheidsinstanties is men vriendelijker dan in Nederland, alhoewel ook de Amerikaanse ambtenaar nors, stug, en onbuigbaar kan zijn..... ;)

Verder heb je wel gelijk trouwens, in de twee weken dat ik in NL was in Mei, was het echt "hit or miss". Soms kreeg je goede klantenservice, soms kreeg je een bekrompen idioot die daar alleen voor zijn salaris staat en toch niet ontslagen kan worden, en zijn baan gewoon haat. :D
Ja, ik moet wel zeggen dat ik nou niet altijd mijn best doe om een steentje bij te dragen aan een vriendelijker Nederland, want ik had ook een hekel aan mn bijbaantje en deed lang niet altijd moeite dat te verbloemen. Maar ja, ik ben inderdaad ook wel eens onvriendelijke Amerikanen tegen gekomen, maar wel aanzienlijk minder!

We mochten overigens nog niet instappen, dat dacht ik alleen maar, heb nu al 3 uur vertraging en dat wordt waarschijnlijk nog meer. Ik wil gewoon m'n gastgezin weer zien! :'(
Everthing you can imagine is real.
pi_84611259
Ik heb liever gevijnsde vriendelijkheid dan oprechte botheid in ieder geval.
"I predict future happiness for Americans if they can prevent the government from wasting the labors of the people under the pretense of taking care of them." - Thomas Jefferson
pi_84613851
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:00 schreef Americanist het volgende:
Ik heb liever gevijnsde vriendelijkheid dan oprechte botheid in ieder geval.
Dit dus. Je mag best denken dat je mij een klootzak vind, maar zeg het dan niet recht in mijn gezicht.
  donderdag 29 juli 2010 @ 01:40:05 #61
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84613875
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 01:38 schreef Greci het volgende:

[..]

Dit dus. Je mag best denken dat je mij een klootzak vind, maar zeg het dan niet recht in mijn gezicht.
Klootzak is nog tot daar aan toe. Dat je me de zaak uitkijkt een kwartier voor sluitingstijd omdat je anders niet op tijd thuis bent, vind ik een stuk erger.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 29 juli 2010 @ 02:47:48 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84614749
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 01:40 schreef wonderer het volgende:
Klootzak is nog tot daar aan toe. Dat je me de zaak uitkijkt een kwartier voor sluitingstijd omdat je anders niet op tijd thuis bent, vind ik een stuk erger.
Dat had ik dus altijd bij de lokale Blokker..... die ging altijd om 18:00 dicht, en mijn werk stopt om 17:00, en ik werkte 40 minuten rijden verderop met file etc....Dan moet je nog een parkeerplek zoeken, een stukje lopen, en voor je het weet is het 10 voor 6 als je de blokker binnenloopt, en zijn ze de boel al aan het stofzuigen....

En dan was het inderdaad te veel gevraagd om wat service te krijgen, want OH WEE als ze om 5 over 6 pas weg kunnen in plaats van precies 6 uur. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84614930
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 01:38 schreef Greci het volgende:

[..]

Dit dus. Je mag best denken dat je mij een klootzak vind, maar zeg het dan niet recht in mijn gezicht.
Je bent een klootzak
pi_84614934
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:43 schreef Carmw het volgende:

[..]

Dat idee had ik al niet, maar omdat ik alweer een jaar in Nederland was, was ik het alweer een beetje 'ontwent', de Amerikaanse vriendelijkheid :P
"Ontwend".
  donderdag 29 juli 2010 @ 04:16:33 #65
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84615189
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 02:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat had ik dus altijd bij de lokale Blokker..... die ging altijd om 18:00 dicht, en mijn werk stopt om 17:00, en ik werkte 40 minuten rijden verderop met file etc....Dan moet je nog een parkeerplek zoeken, een stukje lopen, en voor je het weet is het 10 voor 6 als je de blokker binnenloopt, en zijn ze de boel al aan het stofzuigen....

En dan was het inderdaad te veel gevraagd om wat service te krijgen, want OH WEE als ze om 5 over 6 pas weg kunnen in plaats van precies 6 uur. :D
Uh-huh :') Dat verhaal heb ik al een keer of vijf gehoord intussen :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 29 juli 2010 @ 07:04:12 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84615570
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 04:16 schreef wonderer het volgende:

[..]

Uh-huh :') Dat verhaal heb ik al een keer of vijf gehoord intussen :')
:D

Ik heb liever dat ze me een klootzak noemen, als ze dat vinden, dan al dat gedraai.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:20:09 #67
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_84618198
M'n zus haar vlucht gaat eerst naar Detroit, en dan gaat ze overstappen naar Dayton. Gaat de vlucht naar Detroit al om 8 uur in de ochtend, en je moet 2 á 3 uur van tevoren er zijn. Dat gaat lekker vroeg wakker worden. Ik ben veels te jaloers op haar, ik wil zo graag naar de VS....
pi_84648193
Maar als je wilt werken in Amerika met mbo kan dat?
That's what you get for waking up in Vegas!
pi_84648392
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:25 schreef Carrasco het volgende:
Maar als je wilt werken in Amerika met mbo kan dat?
Als jij een green card hebt wel.
pi_84648481
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:30 schreef Greci het volgende:

[..]

Als jij een green card hebt wel.
En als je wilt soliciteren?
Hoe kun je dat dan doen? :O
That's what you get for waking up in Vegas!
  donderdag 29 juli 2010 @ 23:38:29 #71
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_84648673
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:32 schreef Carrasco het volgende:

[..]

En als je wilt soliciteren?
Hoe kun je dat dan doen? :O
:')

De vaste posters in dit topic (waar ik niet bij hoor) zijn erg behulpzaam, maar je zou ook zelf even wat research kunnen doen.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 01:34:20 #72
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84652610
Met een MBO opleiding kom je doorgaans niet in aanmerking voor een H1B visum, dat voornamelijk wordt gebruikt om kennis-immigranten te trekken. Wel kan een bepaald vakgebied tijdelijk tot "schaars" worden verklaard, waardoor je ook met minder dan HBO opleidingen naar de VS kunt op een H1B. Ooit was de IT dat ook, en werden er voor de dot-com bubble enorm veel H1B visums verleend aan Indiërs, etc.

Verplegers vielen er ook ooit onder.... nu nog wel, alleen zijn de opleidingseissen in de VS hoger dan de verplegerschool in Nederland aflevert, dus moet er bij-geschoold worden. Hoeft geen probleem te zijn, maar daar zit dus wel een hoop tijdsinvestering in.

Het KAN wel met een MBO opleiding verder..... maar dan moet je toch wel een flink aantal jaren werkervaring hebben in een vakgebied dat moeilijk te vinden is in de VS. De werkgever moet in dat geval kunnen aantonen dat er op de lokale arbeidsmarkt geen geschikte Amerikaan te vinden is, en dat ze ook geen Amerikanen hebben kunnen vinden uit de rest van het land die naar die omgeving willen verhuizen. Het kost de werkgever ook geld om een H1B aan te vragen, dus je moet het waard zijn. Heb je een "doorsnee" opleiding, een een "doorsnee" baan waar ook vele Amerikanen voor zijn opgeleid, dan zijn je kansen erg klein.

Solliciteren doe je verder niet echt veel anders dan in Nederland, alleen is het wel belangrijk dat je sollicitaties nabelt, en blijft achtervolgen..... Jij moet jezelf namelijk verkopen. Een CV sturen per email, en een week later even nog een emailtje sturen.... is niet genoeg, want dat doet iedereen.

Als je een Amerikaan(se) trouwt trouwens, dan heb je helemaal geen restricties, en kun je van mijn part groeter worden bij de lokale Wal-Mart. :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84653013
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 01:34 schreef maartena het volgende:
Met een MBO opleiding kom je doorgaans niet in aanmerking voor een H1B visum, dat voornamelijk wordt gebruikt om kennis-immigranten te trekken. Wel kan een bepaald vakgebied tijdelijk tot "schaars" worden verklaard, waardoor je ook met minder dan HBO opleidingen naar de VS kunt op een H1B. Ooit was de IT dat ook, en werden er voor de dot-com bubble enorm veel H1B visums verleend aan Indiërs, etc.

Verplegers vielen er ook ooit onder.... nu nog wel, alleen zijn de opleidingseissen in de VS hoger dan de verplegerschool in Nederland aflevert, dus moet er bij-geschoold worden. Hoeft geen probleem te zijn, maar daar zit dus wel een hoop tijdsinvestering in.

Het KAN wel met een MBO opleiding verder..... maar dan moet je toch wel een flink aantal jaren werkervaring hebben in een vakgebied dat moeilijk te vinden is in de VS. De werkgever moet in dat geval kunnen aantonen dat er op de lokale arbeidsmarkt geen geschikte Amerikaan te vinden is, en dat ze ook geen Amerikanen hebben kunnen vinden uit de rest van het land die naar die omgeving willen verhuizen. Het kost de werkgever ook geld om een H1B aan te vragen, dus je moet het waard zijn. Heb je een "doorsnee" opleiding, een een "doorsnee" baan waar ook vele Amerikanen voor zijn opgeleid, dan zijn je kansen erg klein.

Solliciteren doe je verder niet echt veel anders dan in Nederland, alleen is het wel belangrijk dat je sollicitaties nabelt, en blijft achtervolgen..... Jij moet jezelf namelijk verkopen. Een CV sturen per email, en een week later even nog een emailtje sturen.... is niet genoeg, want dat doet iedereen.

Als je een Amerikaan(se) trouwt trouwens, dan heb je helemaal geen restricties, en kun je van mijn part groeter worden bij de lokale Wal-Mart. :')
Dat word dus door leren! ;)
Maar danku voor je info!
Nu weet ik wat ik moet doen!
Mijn tante woont BTW daar ook!
That's what you get for waking up in Vegas!
pi_84654246
@wonderer: omdat alle andere auto's in een slechtere staat waren en bijna net zo duur waren. Probeer maar eens een degelijke auto voor minder te kopen.

@Shivo: de mijne is uit 2000 maar had maar 80k miles. Ik heb hem bij een handelaar gekocht een 45minuten buiten Boston.

Ik ben wel blij met mijn auto, maar ben in nederland gewend om voor 2 a 3 duizend euro een volkswagen te rijden. dan vind ik 6 duizend dollar voor een jetta uit 2000 zonder extra's behalve een airco wel veel geld.

En tja, dus wel gekocht omdat ik een vervoersmiddel nodig had en de rest net zo duur was en er slechter aan toe was.
*plop*
  vrijdag 30 juli 2010 @ 04:41:47 #75
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84654297
Mja, als je in Nederland een Chevy wil, betaal je waarschijnlijk ook het dubbele.

Mijn volvo is 3 jaar ouder en kostte de helft. En die heeft wel alle extra's :') Maar ik woon niet in Mass. Daar kwam de auto oorspronkelijk wel vandaan trouwens, heh.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_84654388
@maartena - ik weet niet wat de verplegersschool is. Ik ken wel de HBO-V waar verpleegkundingen worden getraind.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 06:00:34 #77
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84654484
M'n vrouw reed vier jaar lang in een Taurus van $500. :D Nooit wat mee gehad.

Dat gedrocht rechts, dit is nog een foto van ons eerste 'huis':





Echt een goede bak voor dat geld. :Y 't Ding is als donatie weggedaan, krijg je nog wat belastingvoordeel mee.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 06:08:44 #78
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84654499
Zijn plaatjes die ik al eens vaker gepost heb denk ik, sorry.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 06:15:26 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84654517
Volgens mij reed dat ding zuiniger dan die ernaast, of niet? :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 30 juli 2010 @ 06:15:56 #80
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84654519
Godsamme, ik haat stinkdieren. Is het eindelijk koel genoeg om de ramen open te zetten, stinkt het hele huis weer naar rubber :r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 30 juli 2010 @ 06:19:46 #81
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84654527
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 06:15 schreef wonderer het volgende:
Volgens mij reed dat ding zuiniger dan die ernaast, of niet? :D
Misschien wel. :@

De Escape is voor een mini SUV 'vrij zuinig'. ;) Maar goed, ik heb dan ook het economy model, zonder fratsen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 06:20:40 #82
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84654530
Ik ben verliefd op de nieuwe Camaro dus ik moet mijn mond houden :') Die Volvo rijdt trouwens ook niet superzuinig, ben ik bang.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 30 juli 2010 @ 06:24:33 #83
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84654540
Haha, heb je een Camaro? :o
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:48:50 #84
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84655535
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 05:22 schreef Shivo het volgende:
@maartena - ik weet niet wat de verplegersschool is. Ik ken wel de HBO-V waar verpleegkundingen worden getraind.
Dat dus :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:25:24 #85
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84673377
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 06:24 schreef popolon het volgende:
Haha, heb je een Camaro? :o
Nee, die WIL ik. Maar dat gaat voorlopig niet gebeuren (ook al is ie niet eens ZO duur...)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:27:02 #86
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84673434
Ja hangt een beetje van het jaar af, je kunt ze al kopen voor een paar duizend. Heb je wel een oudere maar goed.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:45:28 #87
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84674003
Ja, nee, ik wil de NIEUWE.

Er staat er nog eentje uit '82 op de oprit van mijn schoonouders, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil die uit 2011 :9
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:47:26 #88
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84674062
Die is leuk maar begint toch bij zo'n 20k. Da's mij persoonlijk net wat teveel van 't goede. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:55:01 #89
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84674298
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:47 schreef popolon het volgende:
Die is leuk maar begint toch bij zo'n 20k. Da's mij persoonlijk net wat teveel van 't goede. :P
Ja, dat zei ik al. Het is geen $50k, maar toch... Hoop geld. Dus die komt er voorlopig niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:06:05 #90
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_84674599
Mijn zus is nu in Detroit, en gaat over 2 minuten op het vliegtuig naar Dayton. Verdomme, ik ben te jaloers. Het lijkt me echt zo vet daar hé, in Amerika.
pi_84675119
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik al. Het is geen $50k, maar toch... Hoop geld. Dus die komt er voorlopig niet.
Hoeveel zou die in Nederland kosten? Auto's waren toch goedkoper in Nederland?
pi_84675166
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:06 schreef Gtaboy107 het volgende:
Mijn zus is nu in Detroit, en gaat over 2 minuten op het vliegtuig naar Dayton. Verdomme, ik ben te jaloers. Het lijkt me echt zo vet daar hé, in Amerika.
Waarom ga je dan niet zelf een keertje?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:34:41 #93
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_84675315
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:29 schreef devzero het volgende:

[..]

Waarom ga je dan niet zelf een keertje?
Ik ben helaas nog te jong hé. Ik kan niet alleen op mijn 15e naar een hotel in Amerika. Mijn zus heeft geluk dat ze chatvriendinnen in Amerika heeft.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:44:17 #94
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84675617
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:28 schreef devzero het volgende:

[..]

Hoeveel zou die in Nederland kosten? Auto's waren toch goedkoper in Nederland?
Dat zei ik niet, hoor...

Hij is in Nederland nog niet verkrijgbaar dus ik weet niet hoe duur hij zou zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:38:52 #95
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_84677435
En als je mij alleen laat in Amerika, kun je Home Alone 2 verwachten, alleen dan nog erger.
pi_84677711
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:32 schreef Carrasco het volgende:

[..]

En als je wilt soliciteren?
Hoe kun je dat dan doen? :O
Om een werkvisum te krijgen (H-1B) heb je eigenlijk minimaal een bachelor-diploma nodig, er moet immers aangetoond worden dat je een specialist bent. Maar dan duurt het vaak nog jaren voor je een green card kan krijgen, en tot die tijd blijf je afhankelijk van je werkgever.

Anders moet je een Amerikaanse partner vinden (volgens mij is dat de weg die de meeste hier hebben gevolgd) of de Diversity Lottery winnen.

Edit: Wat MaartenA zei dus.
"I predict future happiness for Americans if they can prevent the government from wasting the labors of the people under the pretense of taking care of them." - Thomas Jefferson
  zondag 1 augustus 2010 @ 01:57:09 #97
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_84726439
Geen New Yorkers en/of Texanen hier? O+
  zondag 1 augustus 2010 @ 02:46:21 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84727489
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:45 schreef wonderer het volgende:
Er staat er nog eentje uit '82 op de oprit van mijn schoonouders
Waarom krijg ik het idee dat je met "op de oprit" bedoeld dat ie "ooit een keer gerepareerd" moet worden? ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 1 augustus 2010 @ 03:06:47 #99
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_84727749
Ik ben blij met mijn Jeep. Dat soort auto's zijn wel degelijk goedkoper in de USA, en niet een beetje. Een nieuwe Jeep Wrangler begint in Michigan bij $25.000, in NL beginnen ze bij zo'n ¤45.000...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 1 augustus 2010 @ 03:08:01 #100
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84727763
Ik pas niet in een Wrangler. Echt niet. ;(

Wel leuke bakken, vooral met open dak.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 1 augustus 2010 @ 03:08:51 #101
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84727776
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 02:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarom krijg ik het idee dat je met "op de oprit" bedoeld dat ie "ooit een keer gerepareerd" moet worden? ;)
Ik weet niet wat er mis mee is, eerlijk gezegd. Hij is in ieder geval niet geregistreerd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:12:51 #102
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_84741240
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 03:08 schreef popolon het volgende:
Ik pas niet in een Wrangler. Echt niet. ;(

Wel leuke bakken, vooral met open dak.
Past niet? Hoe godvergeten groot ben jij dan? :')
Ik heb de stoel in de middelste stand staan en ik ben 1.85m ofzo...

Alleen instappen kan ik me voorstellen dat wat lastiger is.

Je zou eens moeten proefzitten, het zijn inderdaad hele gave bakken. Ik heb mijn dak al weken niet meer dicht gehad, behalve in de regen af en toe 's nachts.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:00:26 #103
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84742757
Ik ben 2.01 meter, toen ik in de Wrangler van m'n zwager zat zaten m'n knieën vast in het dashboard. Vandaar dat ik hogere wagens prefereer, dat instappen gaat dan wat makkelijker zonder meteen een hernia op te lopen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:50:16 #104
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_84744274
Zijn er hier mensen die in de VS regelmatig bij een dierenspeciaalzaak (o.i.d.) komen en die bereid zouden zijn om voor mij te kijken of een bepaald product daar over the counter te krijgen is?

Ik ben op zoek naar Malaseb (ook bekend als KetoBenz?) antibacteriële shampoo voor honden / katten / paarden, bij voorkeur in een 12 fl oz verpakking.

Zie ook http://www.malaseb.net/
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_84746876
Hier bij Petsmart en Petco hebben ze het iig niet, maar je zou altijd nog via Amazon kunnen bestlellen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:34:56 #106
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_84747868
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:00 schreef popolon het volgende:
Ik ben 2.01 meter, toen ik in de Wrangler van m'n zwager zat zaten m'n knieën vast in het dashboard. Vandaar dat ik hogere wagens prefereer, dat instappen gaat dan wat makkelijker zonder meteen een hernia op te lopen.
Was het een nieuwe of een oudere? Ik kan me haast niet voorstellen dat je niet in een nieuwe past. Ik vind ze best groot. Het enige is idd instappen, je moet bukken om niet met je hoofd tegen de rolkooi te stoten.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:02:07 #107
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_84752047
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:11 schreef Ainnir het volgende:
Hier bij Petsmart en Petco hebben ze het iig niet, maar je zou altijd nog via Amazon kunnen bestlellen.
Dat had ik ook gezien, maar dan zijn de verzendkosten 3x de prijs van het artikel... :{
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:02:28 #108
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84752061
Het was een oude, jaren '80
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 2 augustus 2010 @ 02:49:15 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84761160
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:50 schreef Isegrim het volgende:
Zie ook http://www.malaseb.net/
Ik word ook niet echt wijzer van die website..... Waar de meeste bedrijven nog wel op z'n minst een contact pagina hebben met een telefoonnummer, of een contact adres, een about us, of iets anders.... lijkt dit bedrijf niets van haarzelf kwijt te willen.

Je kunt blijkbaar niet eens vragen waar je het dan zou kunnen kopen, behalve de online store die ze linken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 2 augustus 2010 @ 02:56:57 #110
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84761223
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:02 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat had ik ook gezien, maar dan zijn de verzendkosten 3x de prijs van het artikel... :{
Ik weet niet wanneer je het nodig hebt, maar als het pas eind oktober hoeft, mag je het wel naar mij laten sturen via amazon, dat ik het voor je meeneem (aannemende dat het geen verboden substantie is of zo) en in Nederland overhandig (ik kom zowat in het hele land op vakantie en desnoods kan ik het alsnog opsturen).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 augustus 2010 @ 08:58:43 #111
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_84762769
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 02:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik word ook niet echt wijzer van die website..... Waar de meeste bedrijven nog wel op z'n minst een contact pagina hebben met een telefoonnummer, of een contact adres, een about us, of iets anders.... lijkt dit bedrijf niets van haarzelf kwijt te willen.

Je kunt blijkbaar niet eens vragen waar je het dan zou kunnen kopen, behalve de online store die ze linken.
Vond ik ook een beetje raar, maar het spul schijnt fantastisch te werken tegen een hardnekkige huidaandoening waar mijn paard last van heeft. Het is alleen niet in NL te krijgen, ook niet via de veearts.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isegrim op 02-08-2010 09:07:19 ]
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:00:01 #112
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_84762789
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 02:56 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer je het nodig hebt, maar als het pas eind oktober hoeft, mag je het wel naar mij laten sturen via amazon, dat ik het voor je meeneem (aannemende dat het geen verboden substantie is of zo) en in Nederland overhandig (ik kom zowat in het hele land op vakantie en desnoods kan ik het alsnog opsturen).
Dat is wat laat, maar if all else fails een goede optie. ^O^ Bij mijn weten is er niets verbodens aan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 00:32:22 #113
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_84797743
quote:
Pelé stelt New York Cosmos II voor
Voetballeggende Pelé maakte zondag de terugkeer van de Amerikaanse voetbalbploeg New York Cosmos bekend. Hij hoopt dat de club snel zijn plaats in de Major Soccer League kan veroveren. Pelé maakte in de jaren zeventig al furore met New York Cosmos. De Braziliaan wil die tijden terug brengen. “We zijn hier met een tweede generatie”, zei Pelé trots.

New York Cosmos wil zo snel mogelijk een plaasje veroveren in de Major Soccer League, maar voor Pelé is ook het maatschappelijk aspect van de club niet onbelangrijk. “Sport is het beste middel om mensen iets te leren en ze van de straat te houden. Weg van de criminaliteit en drugs.” In de jaren ’70 en ’80 speelden toppers als Pelé, Cruijff, Carlos Alberto en Neeskens voor New York Cosmos. In 1985 hield de club op met bestaan.
Leuk bericht! Nu is het voetbalaanbod in New York/New Jersey beperkt tot NY Red Bull, die zeer commerciele opvolger van NY Metrostars. Ik heb meteen NY Cosmos een mail gestuurd om me aan te bieden voor een soort snuffelstage, ik hoop dat ze reageren!

Zou hele leuke manier zijn om mijn bachelorstudie sociologie (waarin ik me heb verdiept in sociale en integratieve werking van sport), mijn aankomende masterstudie communicatie en management, en mijn passion voor NYC te combineren door mee te helpen aan die sociale projecten. Kleine kans natuurlijk dat er iets uit voortkomt, maar dromen mag *O*
  donderdag 5 augustus 2010 @ 21:59:54 #114
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_84912121
Hallo. w/
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:44:30 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84914764
Los Angeles heeft ook twee MLS teams, New York zou dat ook wel moeten kunnen denk ik :)

Misschien wordt het nog eens wat, voetbal in de VS. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:59:00 #116
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_84921588
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:44 schreef maartena het volgende:
Los Angeles heeft ook twee MLS teams, New York zou dat ook wel moeten kunnen denk ik :)

Misschien wordt het nog eens wat, voetbal in de VS. :P
Ja, ik hoop het wel. Als kwajongen keek ik stiekum alle wedstrijden van het WK 1994 's nachts. Ik vond het fantastisch, al die gigantische stadions in Orlando, Chicago, Los Angeles, et cetera. Ik had toen al zo'n rare soort USA-fetish :') De wedstrijden van Team USA waren ook echt briljant. De vrije trap van Wynalda tegen Zwitserland, de omhaal van Balboa tegen Colombia, Tony Meola, de heroische nederlaag tegen Brazilie... Schitterend. Ik vind Team USA sindsdien briljant. Niet vanwege het niveau, maar gewoon, omdat het kan. Het is elke keer weer een verzameling unieke persoonlijkheden, die allemaal een vreselijk goede mentaliteit hebben. Spelers als De Merit, Donovan, Dempsey en Bradley zijn echte winnaars.

Wel grappig: toen ik in 1999 de eerste keer in de US was met mijn pa, in San Francisco, bestond de MLS enkele jaren. Ik was benieuwd of het een beetje leefde, dus ik knoopte in Niketown een praatje aan met zo'n verkoper. Die wist er he-le-maal niks van :') Heb toen nog wel twee shirts aangeschaft, eentje van NY/NJ MetroStars en eentje van Los Angeles Galaxy. Het lijkt me heel vet om te gaan snuffelen bij NY Cosmos - al heb ik niks meer van ze gehoord.

Raar is dat, dat je zo'n gevoel krijgt bij een land waar je twee keer geweest bent (bijna drie). Ik ga nu de star-spangled banner opzetten :9~ *;
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 03:08:40 #117
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_84924319
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:44 schreef maartena het volgende:
Los Angeles heeft ook twee MLS teams, New York zou dat ook wel moeten kunnen denk ik :)

Misschien wordt het nog eens wat, voetbal in de VS. :P
Tim Howard is de Barthez van Amerika. :P
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 12:36:10 #118
208890 June.
Seriously?
pi_84971233
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:45 schreef Americanist het volgende:

[..]

Om een werkvisum te krijgen (H-1B) heb je eigenlijk minimaal een bachelor-diploma nodig, er moet immers aangetoond worden dat je een specialist bent. Maar dan duurt het vaak nog jaren voor je een green card kan krijgen, en tot die tijd blijf je afhankelijk van je werkgever.

Anders moet je een Amerikaanse partner vinden (volgens mij is dat de weg die de meeste hier hebben gevolgd) of de Diversity Lottery winnen.

Edit: Wat MaartenA zei dus.
En hoe zit dat eigenlijk met artsen die willen emigreren naar de VS? Stel dat ik na mijn bul naar de VS wil verhuizen, zou dat kunnen? Is dat 'schaars' genoeg? Niet dat ik dat nu zou willen, maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat dan zit. Weten jullie daar iets vanaf?
Shine bright like a diamond.
pi_84981118
Je kunt hier niet zomaar aan de slag maar moet dan hetzelfde proces ondergaan als iedere kennis immigrant, dus een ziekenhuis vinden wat je H1b sponsoren. Ik denk dat dat een lastig verhaal wordt aangezien je hier als arts niet mag werken, je moet eerst een aantal examens doen:
Twee 8-9 uur durende theoretische computerexamens: United States Medical Licensing Exam step 1 en 2 (kan in Nederland) (kosten ongeveer 700 dollar per examen) en een dag durend praktijk examen (kan alleen in Amerika, ongeveer 1000 dollar). Daarnaast nog de TOEFL (engelse taal examen, valt mee).
Daarmee kan je certification krijgen van de ECFMG (=educational committee of foreign medical graduates). Dat heb je nodig om als arts in Amerika te mogen worden. Je kan daarmee solliciteren naar een residency (opleidingsplaats).

Veel buitenlandse artsen die hier werken komen binnen via een onderzoeksplaats, om dan vanuit die situatie al die tests te doen.
Jesus saves but death prevails.
pi_85022343
Hoe lang duurde het voordat jullie gewend waren aan die maatvoering aldaar, en er dus ook blindelings mee kunnen werken. Lichaamslengte als bijvoorbeeld 5' 6" of iets wat 2,5lbs weegt, dat soort zaken. Lijkt me toch knap verrot als je het metrisch stelsel gewend bent
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:21:36 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85026370
Ik ben er nog niet aan gewend. Ik weet nog steeds niet uit mijn hoofd hoeveel ounces er in een pound zitten.... ik weet alleen uit mijn hoofd dat een quart bijna een liter is, en dat er 4 quarts in een gallon gaan.

Verder is het alleen van belang om de meest belangrijkste maat te weten: Hoeveel is een pint bier. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:27:44 #122
208890 June.
Seriously?
pi_85026656
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:20 schreef Shivo het volgende:
Je kunt hier niet zomaar aan de slag maar moet dan hetzelfde proces ondergaan als iedere kennis immigrant, dus een ziekenhuis vinden wat je H1b sponsoren. Ik denk dat dat een lastig verhaal wordt aangezien je hier als arts niet mag werken, je moet eerst een aantal examens doen:
Twee 8-9 uur durende theoretische computerexamens: United States Medical Licensing Exam step 1 en 2 (kan in Nederland) (kosten ongeveer 700 dollar per examen) en een dag durend praktijk examen (kan alleen in Amerika, ongeveer 1000 dollar). Daarnaast nog de TOEFL (engelse taal examen, valt mee).
Daarmee kan je certification krijgen van de ECFMG (=educational committee of foreign medical graduates). Dat heb je nodig om als arts in Amerika te mogen worden. Je kan daarmee solliciteren naar een residency (opleidingsplaats).

Veel buitenlandse artsen die hier werken komen binnen via een onderzoeksplaats, om dan vanuit die situatie al die tests te doen.
Ah oké, interessant! Ik zit er aan te denken om een halfjaartje naar de VS te gaan voor mijn wetenschappelijke stage, onderzoek dus :) Maar goed, dat duurt nog even.
Shine bright like a diamond.
pi_85027320
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:21 schreef maartena het volgende:
Ik ben er nog niet aan gewend. Ik weet nog steeds niet uit mijn hoofd hoeveel ounces er in een pound zitten.... ik weet alleen uit mijn hoofd dat een quart bijna een liter is, en dat er 4 quarts in een gallon gaan.
Aan de andere kant ben ik wel weer zo gewend geraakt aan de temperatuur in fahrenheit dat ik soms moeite heb om het naar celcius te vertalen.
  maandag 9 augustus 2010 @ 00:37:08 #124
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85033213
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:21 schreef maartena het volgende:
Ik ben er nog niet aan gewend. Ik weet nog steeds niet uit mijn hoofd hoeveel ounces er in een pound zitten.... ik weet alleen uit mijn hoofd dat een quart bijna een liter is, en dat er 4 quarts in een gallon gaan.

Verder is het alleen van belang om de meest belangrijkste maat te weten: Hoeveel is een pint bier. ;)
Dat hoef ik mijn Amerikaan ook niet te vragen, hoor :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85051785
Fascinerend hoe mensen in auto's ineens veranderen in de grootst mogelijke hufters zonder enige vorm van geduld.

Waarom? Gisteren aan het eind van de middag gingen we wat boodschappen doen. En na het boodschappen doen gingen we weer naar huis... echter niet zoals we hadden gehoopt.
Halverwege onze rit terug naar huis hoorden we een "plof", alsof je een boterhamzakje opblaast en dat vervolgens laat knappen, alleen dan zachter. We hebben nog steeds geen idee of wij dat waren of de auto naast ons. Een paar honderd meter later komen we bij het stoplicht tot stilstand. We stoppen, meteen lichten de "check engine" en olie lichtjes op... en de motor doet niks meer.

Nu was dit al vervelend, maar het kruispunt het gebeurde is ook nog eens een behoorlijk druk kruispunt. Zelfs met knipperende knipperlichten en het proberen duidelijk te maken dat iedereen om ons heen moet stopt nog steeds iedereen achter onze auto om vervolgens meteen te op de toeter te gaan hangen op het moment dat het stoplicht op groen springt. Om daarna om ons heen te rijden, de huid vol te schelden en snel weg te rijden, want o wee dat iemand iets terug kan roepen of duidelijk kan maken wat er aan de hand is.

De verzekering had voor de zekerheid maar een politieagent onze kant opgestuurd om het verkeer wat te leiden. Uiteindelijk heb ik samen met hem de auto richting een pompstation geduwd waar we uiteindelijk een uur op een sleepwagen hebben moeten wachten.

Maar goed, ik denk dan bij mezelf "Als je een auto met noodknipperlichten aan ziet staan, dan kun je toch 1) vragen of ze hulp nodig hebben of 2) eromheen rijden." Een tijd terug zouden we naar een bruiloft gaan, maar raakten we in eerste instantie verdwaald. Vervolgens stoppen we langs de weg in een of ander dorpje om iemand te bellen en 9 van de 10 mensen die ons passeerden vroegen ons of alles OK was. Herhaal dit in de bewoonde wereld en mensen worden kwaad.

Ik zou bijna zeggen dat iedereen het dan ook maar kan bekijken, maar dan zou ik net zoals de rest van de automobilisten die ons gisteren negeerde en voor rotte vis uitmaakte zijn.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:43:49 #126
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85052206
In het algemeen vond ik de automobilisten in de VS zéér galant vergeleken met NL!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:05:15 #127
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85053194
Hmm... Ik heb het ook al eens meegemaakt, was passagier in de auto van een vriend van me die niet meer wilde starten bij een stoplicht, maar dat soort hufterig gedrag niet gezien. Sterker nog, wij moesten de auto van de middelste baan over de rechterbaan EN een afslagbaan duwen om em bij het benzinestation op de hoek neer te zetten, en ik hield even mijn hand op, de auto's stopten, en ik en die vriend begonnen te duwen....

Sterker nog: In een auto twee auto's terug stapten twee grote bouwvakkers uit die prompt even aan de achterkant van de auto begonnen mee te duwen om de auto zo snel mogelijk aan de kant te krijgen.

Geen getoeter en gescheld in ieder geval, en die bouwvakkers konden ook gewoon netjes naar hun truck (die ook stil stond) teruglopen zonder dat het doorgaande verkeer begon te toeteren. :P

Misschien ligt het wel aan de staat...... ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:06:12 #128
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85053234
Mijn ervaring is tot nog toe beperkt gebleven tot Texas en daar niets dan vriendelijkheid meegemaakt in het verkeer.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_85053635
Hallo

Ik vroeg me af of er mensen zijn die in Maryland of Washington DC gewoond hebben. Er is een waterkansje dat ik er op termijn misschien zou kunnen terecht komen.

Valt het te vergelijken met plaatsen in Europa?
Hoe zit het met de mensen daar? Naar verluid is er een vrij internationale sfeer. Dat spreekt me wel aan...
En wat betreft het financiêle... Is het veel duurder daar; Op welke gebieden dan vooral...?

Enz...

Alvast bedankt

Brecht
-"The only constant is change"-
pi_85054130
Het is daar duurder, maar ook veel mooier dan op veel andere plaatsen. Zowel Maryland als DC zijn behoorlijk internationaal.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:03:24 #131
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85058344
Ik denk hoe dichtbevolkter de staat, hoe irritanter de mensen ;)

De mensen die hier klootzakken zijn, hebben ook bijna altijd een rood/blauw nummerbord in plaats van mooi groen :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:13:27 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85058778
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:03 schreef wonderer het volgende:
Ik denk hoe dichtbevolkter de staat, hoe irritanter de mensen ;)
:D

Zou kunnen.... alleen is Orange County redelijk dicht bevolkt. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:14:22 #133
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85058817
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:13 schreef maartena het volgende:

[..]

:D

Zou kunnen.... alleen is Orange County redelijk dicht bevolkt. ;)
Dan ben je goed geintegreerd >:)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:24:22 #134
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85059277
Nu we toch dat topic aanhalen.....

Onder de Nederlandse-Amerikanen, voelen julie je nu meer Amerikaan dan Nederlander, of blijft die band met het thuisland toch altijd bestaan? Van StefanP weten we het antwoord, maar hoe zit dat me de meesten hier?

Ik ben me de laatste 2 jaar steeds meer Amerikaan gaan voelen, maar ik laat mijn Nederlandse roots niet in de steek. Ik ga nog veel met Nederlanders om in Orange County (ken er dan ook aardig wat) en praat nog graag eens Nederlands. Gisteren ook weer even Nederlands gekeuveld in de kroeg. :Y

Hoe zijn jullie geïntegreerd?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85059524
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:03 schreef wonderer het volgende:
Ik denk hoe dichtbevolkter de staat, hoe irritanter de mensen ;)

De mensen die hier klootzakken zijn, hebben ook bijna altijd een rood/blauw nummerbord in plaats van mooi groen :Y
:(

Moest gisteravond ook weer zigzaggend over de 95 om al die groene nummerplaten te ontwijken, toen ik terug reed vanuit Elsworth in Maine ;)

Maar zonder dollen: New Hampshire is mijn favoriete state. En dat puur vanwege het state logo. Ik heb er een tshirt en een pet van.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:09:38 #136
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85061036
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:29 schreef Shivo het volgende:

[..]

:(

Moest gisteravond ook weer zigzaggend over de 95 om al die groene nummerplaten te ontwijken, toen ik terug reed vanuit Elsworth in Maine ;)

Maar zonder dollen: New Hampshire is mijn favoriete state. En dat puur vanwege het state logo. Ik heb er een tshirt en een pet van.
Ik heb de Old Man nog live gezien :9 (ja, zo lang kom ik hier al :')).

Wat betreft integratie, ik voel me gewoon mezelf, niet Nederlands en niet Amerikaans. Sommige dingen hier vind ik leuk, en sommige dingen vind ik zo stom dat ik er koppig tegenin ga, terwijl Amerikanen er niet twee keer over nadenken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85064311
Ik heb hem wel op de foto's gezien! Ben ook in beide Gorges geweest (flume en die andere), skieen in Loon, klimmen in Rumney. NH is ook de enige plek waar ik een beer heb gezien.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:55:10 #138
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85065952
Ik wil ook een beer zien ;( En een eland.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85067949
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:55 schreef wonderer het volgende:
Ik wil ook een beer zien ;( En een eland.
Die eland heb ik net op het nippertje (ik verhuis volgende week) twee geleden gezien! Stak de weg over, ook ergens in Maine. Mooi hoor.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:51:25 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85069408
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:27 schreef Shivo het volgende:

[..]

Die eland heb ik net op het nippertje (ik verhuis volgende week) twee geleden gezien! Stak de weg over, ook ergens in Maine. Mooi hoor.
Misschien moet ik toch eens het huis uit :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:06:16 #141
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85070317
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:34 schreef OMG het volgende:
Fascinerend hoe mensen in auto's ineens veranderen in de grootst mogelijke hufters zonder enige vorm van geduld.

Waarom? Gisteren aan het eind van de middag gingen we wat boodschappen doen. En na het boodschappen doen gingen we weer naar huis... echter niet zoals we hadden gehoopt.
Halverwege onze rit terug naar huis hoorden we een "plof", alsof je een boterhamzakje opblaast en dat vervolgens laat knappen, alleen dan zachter. We hebben nog steeds geen idee of wij dat waren of de auto naast ons. Een paar honderd meter later komen we bij het stoplicht tot stilstand. We stoppen, meteen lichten de "check engine" en olie lichtjes op... en de motor doet niks meer.

Nu was dit al vervelend, maar het kruispunt het gebeurde is ook nog eens een behoorlijk druk kruispunt. Zelfs met knipperende knipperlichten en het proberen duidelijk te maken dat iedereen om ons heen moet stopt nog steeds iedereen achter onze auto om vervolgens meteen te op de toeter te gaan hangen op het moment dat het stoplicht op groen springt. Om daarna om ons heen te rijden, de huid vol te schelden en snel weg te rijden, want o wee dat iemand iets terug kan roepen of duidelijk kan maken wat er aan de hand is.

De verzekering had voor de zekerheid maar een politieagent onze kant opgestuurd om het verkeer wat te leiden. Uiteindelijk heb ik samen met hem de auto richting een pompstation geduwd waar we uiteindelijk een uur op een sleepwagen hebben moeten wachten.

Maar goed, ik denk dan bij mezelf "Als je een auto met noodknipperlichten aan ziet staan, dan kun je toch 1) vragen of ze hulp nodig hebben of 2) eromheen rijden." Een tijd terug zouden we naar een bruiloft gaan, maar raakten we in eerste instantie verdwaald. Vervolgens stoppen we langs de weg in een of ander dorpje om iemand te bellen en 9 van de 10 mensen die ons passeerden vroegen ons of alles OK was. Herhaal dit in de bewoonde wereld en mensen worden kwaad.

Ik zou bijna zeggen dat iedereen het dan ook maar kan bekijken, maar dan zou ik net zoals de rest van de automobilisten die ons gisteren negeerde en voor rotte vis uitmaakte zijn.
Had ik laatst ook. Mijn auto ging kapot bij de uitrit van de supermarkt. Net voordat je de straat opdraait (waar je alleen rechtsaf mag slaan).
Alarmlichten aan en wachten op mijn maat die zou komen helpen, sommige mensen lijken echt stront in hun ogen te hebben.

Sommigen staan een halve minuut achter mijn auto te wachten tot ik wegrij, anderen halen toeterend en zwaaiend in, anderen geven vol gas als ze mij asociaal dichtbij voorbij gaan. Gelukkig waren en een aantal mensen in dat halve uur (stuk of 5) die stopten en vroegen of ik hulp nodig had en wat ze konden doen. Er zijn gelukkig nog wel nette mensen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:17:25 #142
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85071120
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:51 schreef wonderer het volgende:

[..]

Misschien moet ik toch eens het huis uit :')
In je huis ga je inderdaad geen eland tegenkomen gok ik. Dat hoop ik althans voor je, ze zijn best groot. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:22:37 #143
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85071500
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:17 schreef Isegrim het volgende:

[..]

In je huis ga je inderdaad geen eland tegenkomen gok ik. Dat hoop ik althans voor je, ze zijn best groot. :D
Mijn schoonouders hadden wel een keer een beer met jonkies in de tuin (jaaaaren terug al hoor). En wasberen in de keuken (vorig jaar) :D Wij hadden damherten in de tuin vorige winter, ook best leuk. Maar eland in de tuin, of een beer, liever niet :')

Ik was vrijdag en vandaag met een klusje bezig buiten en beide keren kwam de grondeekhoorn eens even polshoogte nemen. Keischattig.

Minder schattig was dat ie onder de "siding" verdween...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:24:55 #144
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85071653
Het enige wat ik hier tegenkom aan wildlife is coyotes, bobcats en ratelslangen.... Er zijn ook mountain lions in de heuvels en bergen hier, maar die heb ik nog nooit gezien. Die kunnen trouwens nog best dodelijk zijn. (Net als ratelslangen trouwens, die kosten meer mensen het leven dan welk ander beest in de VS)

Geen grote beesten hier.... voor beren moet ik naar Noord-California volgens mij....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:41:19 #145
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85072546
Ratelslangen? Hier wordt het al wild als ik een duif zie vliegen :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:45:00 #146
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85072750
Er is hier ook een soort ratelslang. Nooit gezien. Wel waterslangen, maar die zijn niet giftig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 23:21:59 #147
45833 crew  Fogel
pi_85074791
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:06 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Had ik laatst ook. Mijn auto ging kapot bij de uitrit van de supermarkt. Net voordat je de straat opdraait (waar je alleen rechtsaf mag slaan).
Alarmlichten aan en wachten op mijn maat die zou komen helpen, sommige mensen lijken echt stront in hun ogen te hebben.

Sommigen staan een halve minuut achter mijn auto te wachten tot ik wegrij, anderen halen toeterend en zwaaiend in, anderen geven vol gas als ze mij asociaal dichtbij voorbij gaan. Gelukkig waren en een aantal mensen in dat halve uur (stuk of 5) die stopten en vroegen of ik hulp nodig had en wat ze konden doen. Er zijn gelukkig nog wel nette mensen.
Ik had een jaar of 12 geleden ook een auto geleend die opeens niet meer verder wilde, uiteraard in een vrij drukke kruising. Was vlakbij een "winkelcentrum" (geen mall, maar gewoon een plek waar veel winkels zitten rond een lomp grote parkeerplek). Alarmlichten aan, en de persoon in de auto achter me kwam meteen vragen wat het probleem was. Politie zag dat er wat aan de hand was, en die hebben me met hum bullbar de parkeerplek op geduwd, was wel een aparte ervaring, wat nou, sleeptouw?
Een uur of 2 later kwam AAA en ik kon weer naar "huis" (naar mijn vriendin, van wie die pice of shit car ook was).
Is dat de WA mentaliteit of gewoon geluk?

Ben nu aan het lobbyen om een maand naar Stanford te gaan, mijn collega vertrekt volgende maand voor 3 maanden richting Vanderbilt, hij was wat sneller met zijn besluitvorming :P (maar ik sluit TN nog steeds niet uit)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_85074915
Ik zou liever in SF zitten dan in TN.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 23:26:11 #149
45833 crew  Fogel
pi_85075019
CA is veelste warm in de winter :{w

[ Bericht 1% gewijzigd door Fogel op 09-08-2010 23:31:51 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:58:01 #150
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85079288
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:26 schreef Fogel het volgende:
CA is veelste warm in de winter :{w
CA is een grote staat. In het Noorden van California heb je ski-gebieden die niet onderdoen voor de Alpen..... er zijn zelfs Olympische Winterspelen gehouden! ^O^

Zelfs hier in het zuiden van California kun je skiën. Je kunt 's ochtends naar Big Bear rijden, (anderhalf uur), om 07:00 op je snowboard staan.... even lekker een uurtje of 6 boarden, lunchen, dan anderhalf uur rijden, en nog voor 3 uur met je surfboard in de Pacific liggen om de dag af te sluiten met surfen tot de zonsondergang..... daarna in 1 van de betonnen haarden een lekker kampvuur bouwen, en de avond afsluiten met een paar biertjes.

Er zijn maar weinig plekken ter wereld waar je 's ochtends in de vrieskou en de sneeuw kunt staan, en 's middags op het strand kan liggen. Het is dan wel FRIS op het strand, maar een beetje surfer laat zich daar sowieso niet door afschrikken.

Southern California lifestyle. 8-)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 01:01:08 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85079394
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:26 schreef Fogel het volgende:
CA is veelste warm in de winter :{w
Oh, TN is trouwens ook kwakkelweer in de winter.... meestal zo rond de 5 graden Celsius, dus sneeuw blijft niet lang liggen. Zomers enorm hoge luchtvochtigheid, dus zweet je je te pleuris bij 25 graden ofzo. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85080823
Bovendien zou ik minder weer altijd verkiezen boven de middle of nowhere tussen de rednecks. Ze zullen best vriendelijk zijn maar ze doneren ook allemaal netjes geld tegen het homohuwelijk en abortus omdat de pastoor ze dat verteld.

Overigens is Vanderbilt ook geen instituut waar ik warm van wordt, een middelmatig instituut als het Erasmus in Rotterdam heeft net zo veel te bieden.
Jesus saves but death prevails.
pi_85082306
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:50 schreef Shivo het volgende:
Bovendien zou ik minder weer altijd verkiezen boven de middle of nowhere tussen de rednecks. Ze zullen best vriendelijk zijn maar ze doneren ook allemaal netjes geld tegen het homohuwelijk en abortus omdat de pastoor ze dat verteld.

Heb je het nou over orange county, ca?
pi_85082564
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 04:21 schreef devzero het volgende:

[..]

Heb je het nou over orange county, ca?
:Y *O*
Jesus saves but death prevails.
pi_85082585
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Oh, TN is trouwens ook kwakkelweer in de winter.... meestal zo rond de 5 graden Celsius, dus sneeuw blijft niet lang liggen. Zomers enorm hoge luchtvochtigheid, dus zweet je je te pleuris bij 25 graden ofzo. ;)
Dat hangt er maar hellemaal vanaf waar je in TN zit. Als ik naar mijn shoonmoeder ga, die in de Appalachian Mountains woont, is het daar in de winter dus stervens koud en wit.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 06:51:32 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85082642
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 06:20 schreef Shivo het volgende:
:Y *O*
:D

Ja je hebt hier inderdaad een religieuze gek met een megakerk.... toch komt het meeste geld tegen het homohuwelijk van buiten California, voornamelijk uit Utah van de LDS kerk (Mormonen).

Verder mag er inderdaad wel terecht opgemerkt worden dat Orange County 1 van de meest conservatieve counties is van de VS, maar dan voornamelijk fiscaal conservatief, niet zo zozeer sociaal conservatief.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 06:53:05 #157
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85082651
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 06:31 schreef Sine_Pari het volgende:
Dat hangt er maar hellemaal vanaf waar je in TN zit. Als ik naar mijn shoonmoeder ga, die in de Appalachian Mountains woont, is het daar in de winter dus stervens koud en wit.
Dat klopt....ik doelde inderdaad meer op de wat meer bevolkte delen van TN, niet waar - no offense richting je schoonmoeder trouwens - grotendeels hillbillies wonen. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:01:07 #158
45833 crew  Fogel
pi_85083623
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 00:58 schreef maartena het volgende:

[..]

CA is een grote staat. In het Noorden van California heb je ski-gebieden die niet onderdoen voor de Alpen..... er zijn zelfs Olympische Winterspelen gehouden! ^O^

Zelfs hier in het zuiden van California kun je skiën. Je kunt 's ochtends naar Big Bear rijden, (anderhalf uur), om 07:00 op je snowboard staan.... even lekker een uurtje of 6 boarden, lunchen, dan anderhalf uur rijden, en nog voor 3 uur met je surfboard in de Pacific liggen om de dag af te sluiten met surfen tot de zonsondergang..... daarna in 1 van de betonnen haarden een lekker kampvuur bouwen, en de avond afsluiten met een paar biertjes.

Er zijn maar weinig plekken ter wereld waar je 's ochtends in de vrieskou en de sneeuw kunt staan, en 's middags op het strand kan liggen. Het is dan wel FRIS op het strand, maar een beetje surfer laat zich daar sowieso niet door afschrikken.

Southern California lifestyle. 8-)
Dat kan ook in WA :P

Maargoed, als ik die kant op kom is het om te werken, niet om te relaxen (al zal dat ook gaan gebeuren uiteraard, maar in mindere mate).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_85098735
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 06:51 schreef maartena het volgende:
Ja je hebt hier inderdaad een religieuze gek met een megakerk.... toch komt het meeste geld tegen het homohuwelijk van buiten California, voornamelijk uit Utah van de LDS kerk (Mormonen).
Ik had er eigenlijk een ;) PI bij moeten zetten. Religeuze gekken kom je overal tegen, niet alleen in TN.
pi_85099761
Net online bij bij de city counsel de parking permit geregeld en betaald, zodat de moving van maandag recht voor de deur geparkeerd kan worden. De city hangt dan een paar tekens op dat je daar die dag niet mag parkeren. Mooi dat dat allemaal online kan.
Jesus saves but death prevails.
pi_85106479
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:24 schreef maartena het volgende:
Nu we toch dat topic aanhalen.....

Onder de Nederlandse-Amerikanen, voelen julie je nu meer Amerikaan dan Nederlander, of blijft die band met het thuisland toch altijd bestaan? Van StefanP weten we het antwoord, maar hoe zit dat me de meesten hier?

Ik ben me de laatste 2 jaar steeds meer Amerikaan gaan voelen, maar ik laat mijn Nederlandse roots niet in de steek. Ik ga nog veel met Nederlanders om in Orange County (ken er dan ook aardig wat) en praat nog graag eens Nederlands. Gisteren ook weer even Nederlands gekeuveld in de kroeg. :Y

Hoe zijn jullie geïntegreerd?
Ik heb me nooit echt thuis gevoeld in Nederland, van kinds af aan wilde ik al emigreren. Ik zat midden in de emigratieplannen (naar Finland toendertijd), toen ik mijn man (Amerikaan) ontmoette. Ik voel me niet echt Amerikaan, daarvoor woon ik hier te kort denk ik. Heb wel overal in Europa gezeten, ieder land heeft zijn voor en tegens. Ik zie mezelf meer als wereldburger denk ik :)
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:24 schreef maartena het volgende:
eren moet ik naar Noord-California volgens mij....
Paar weken terug zijn we wezen Geocachen in de Cajon pas, toen zijn we een ratelslang en later een zwarte beer tegengekomen (echt niet verwacht). Erg stom, maar we zijn toen toch wel erg hard weggerend haha. Nu nemen we altijd de paintball set mee met bevroren verfballetjes :Y)
pi_85109366
Weet iemand of het noorden van Santa Clara county een beetje progressief is? Ik hoop namelijk dat ik in een omgeving terecht komt die een beetje open-minded is, dus niet te conservatief! ;)
pi_85139504
Heeft een van jullie wel eens een auto in Nederland gehuurd? Ik ben aan het kijken via deze site voor het huren van een auto vanuit de VS, en dat lijkt veel goedkoper dan huren van een auto direct bij dezelfde verhuurder. Is er een addertje onder het gras die ik over het hoofd zie?
Jesus saves but death prevails.
  Moderator woensdag 11 augustus 2010 @ 14:26:38 #164
45833 crew  Fogel
pi_85139883
Check of je instituut een deal heeft met een maatschappij. Ik kon met de bedrijfscode vrij goedkoop een VW Touran huren, stukken goedkoper dan bv een Polo op het normale tarief.
En als je toch van plan bent om heel Nederland door te gaan rijden, kan je overwegen om naar Duitsland te vliegen, daar zijn de huurautos goedkoper dan in Nederland (al vinden Nederlanders Duitse kenteken blijkbaar nog steeds niet "prettig" ofzo...).
Mocht je die optie niet hebben, kijk dan gewoon bij de aanbiedingen van Europcar, Hertz en Avis, die hebben allemaal wel special deals te bieden en ik neem aan dat het voor jou niet zoveel uitmaakt van welke maatschappij je huurt.

Huren via 3rd party sites ben ik altijd een beetje huiverig voor (vast ongegrond).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_85140561
Goeie tip en mijn familie woont in Twente, maar in Duitsland huren is toch wat onpraktisch qua vervooer naar en van het verhuurbedrijf. Ben nu bij speciale aanbiedigen aan het kijken, even kijken of ik het Hertz expat tarief kan krijgen.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:12:44 #166
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85144787
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:17 schreef Shivo het volgende:
Heeft een van jullie wel eens een auto in Nederland gehuurd? Ik ben aan het kijken via deze site voor het huren van een auto vanuit de VS, en dat lijkt veel goedkoper dan huren van een auto direct bij dezelfde verhuurder. Is er een addertje onder het gras die ik over het hoofd zie?
Ik heb via die site in 2007 een auto gehuurd..... opgehaald bij Europcar in Arnhem (eerste paar dagen toch geen auto nodig gehad, even bijkomen bij de ouders) en uiteindelijk afgeleverd op Schiphol.

Was perfect geregeld, kreeg een gratis upgrade ook nog. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85148410
Kwam er uiteindelijk achter dat autoeurope.com in feite gewoon een reservering bij Hertz maakt, en de reservering direct bij Hertz was net wat goedkoper. Grootste verschil is de onbeperkt aantal kilometers versus 300 km per dag.

Ik heb trouwens wel al vaker meegemaakt dat wanneer ik een auto in de VS wil huren, dit via de Nederlandse website bijna altijd goedkoper is dan via de Amerikaanse site van dezelfde maatschappij. Voornamelijk omdat verzekering automatisch bij de prijs inbegrepen wordt.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:58:20 #168
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85149266
Klopt :)

Ik koop ook nooit verzekering trouwens....

Ik heb in 2007 ook alle sites afgestruind, en autoeurope.com wist me de goedkoopste te geven. En die heeft inderdaad net als bijv. Orbitz en Priceline bij vliegmaatschappijen allerlei afspraken waardoor ze doorgaans e.e.a. goedkoper kunnen leveren. Maar dus niet altijd, net zoals het boeken van een vliegticket bij de maatschappij zelf soms net goedkoper is.

In 2010 betaalde de baas, en die huurt meestal bij Hertz.... en maakte ik me iets minder zorgen over de prijs. :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:20:55 #169
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85152116
Het kutte van auto's huren is dat je veel meer betaalt voor een automaat :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:20:11 #170
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85163048
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:20 schreef wonderer het volgende:
Het kutte van auto's huren is dat je veel meer betaalt voor een automaat :')
Ach, aan schakelen ben je ook zo weer gewend.... twee bochtjes nemen, en het zit weer helemaal in je bloed. Alleen heb ik wel veel liever een automaat inderdaad. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:20:53 #171
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85163071
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Ach, aan schakelen ben je ook zo weer gewend.... twee bochtjes nemen, en het zit weer helemaal in je bloed. Alleen heb ik wel veel liever een automaat inderdaad. :)
Ik heb nooit in een manual leren rijden ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85173316
Ach, je hebt 3 pedalen in plaats van 2. Dat heb je zo onder de knie.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 06:15:48 #173
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85173451
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 05:56 schreef devzero het volgende:
Ach, je hebt 3 pedalen in plaats van 2. Dat heb je zo onder de knie.
Ik heb in Nederland een les gehad (bij een rijschool, losse les) en de instructrice vroeg na 10 minuten waarom ik in vredesnaam twee uur had geboekt. Maar het lijkt me alsnog niet zo prettig om zonder ervaring in een huurauto te gaan rijden. Zal die van mijn ouders eens proberen eerst. Die willen toch een nieuwe :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85174006
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:24 schreef maartena het volgende:
Nu we toch dat topic aanhalen.....

Onder de Nederlandse-Amerikanen, voelen julie je nu meer Amerikaan dan Nederlander, of blijft die band met het thuisland toch altijd bestaan? Van StefanP weten we het antwoord, maar hoe zit dat me de meesten hier?

Ik ben me de laatste 2 jaar steeds meer Amerikaan gaan voelen, maar ik laat mijn Nederlandse roots niet in de steek. Ik ga nog veel met Nederlanders om in Orange County (ken er dan ook aardig wat) en praat nog graag eens Nederlands. Gisteren ook weer even Nederlands gekeuveld in de kroeg. :Y

Hoe zijn jullie geïntegreerd?
Ondanks dat ik hier al weer jaren woon (met uitzondering van wat buitenlandse uitzendingen) ik Amerikaan en Amerikaans militair ben, blijft er denk ik toch altijd wel een plaatsje in je dat je verbind met Nederland. Ik was de laatste keer voor zes jaar geleden in Nederland op bezoek bij mijn moeder, en zou binnenkort ook wel weer naar Nederland op vacantie willen om haar te kunnen bezoeken. Maar ik zou voor geen geld meer in Nderland willen wonen. De veel normen en regels, het dichte op elkaar wonen, etc zou ik niet uitkunnen staan.
pi_85207840
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:50 schreef Shivo het volgende:

Overigens is Vanderbilt ook geen instituut waar ik warm van wordt, een middelmatig instituut als het Erasmus in Rotterdam heeft net zo veel te bieden.
Middelmatig instituut? Naar mijn idee is Vanderbilt juist één van de topuni's van de VS. Het is dan geen Harvard of Yale, maar het behoort zeker wel bij de top. Helemaal als je gaat kijken in welk gebied het ligt.
pi_85271960
binnenkort naar las vegas... zin in!
*plop*
pi_85329742
De jaarlijkse Shanghai University index is afgelopen week weer uitgekomen en daar staat Vanderbilt University op nr 53, vlak onder de Utrecht universiteit. Op de meeste unis in Nederland zitten enkele erg goede groepen, zal op Vanderbilt ook zo zijn. Verschil met Harvard is dat daar alleenaar toppers zitten.
Jesus saves but death prevails.
pi_85336842
Gelukkig is de Shanghai index geheel zonder controversie ;) Aan de andere kant, staat vanderbilt zelfs een stuk lager (zelfs onder groningen) in de Times Higher Education van 2009.

Maar goed, ik denk dat te veel mensen zich blindt staren op dat soort lijstjes.
  maandag 16 augustus 2010 @ 05:21:34 #179
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85337148
Wow, toch een stuk of 10 UC-system (University of California) universiteiten in de top 50.... en dat zijn toch heel toegankelijke universiteiten, geen universiteiten waar alleen de rijken naar toe kunnen.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85342727
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 05:21 schreef maartena het volgende:
Wow, toch een stuk of 10 UC-system (University of California) universiteiten in de top 50.... en dat zijn toch heel toegankelijke universiteiten, geen universiteiten waar alleen de rijken naar toe kunnen.....
Welke is het leukste dan?
That's what you get for waking up in Vegas!
pi_85347280
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 12:05 schreef Carrasco het volgende:

[..]

Welke is het leukste dan?
Santa Barbara lijkt me. surfen en grote studentenpopulaties _O_
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:16:58 #182
26012 Oakey
Blue Monday
pi_85348357
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:13 schreef Mestras het volgende:
Weet iemand of het noorden van Santa Clara county een beetje progressief is? Ik hoop namelijk dat ik in een omgeving terecht komt die een beetje open-minded is, dus niet te conservatief! ;)
Kom zelf ook graag in de VS, maar juist dit vind ik een belangrijk minpunt waardoor ik er nooit zou kunnen wonen. Zelf in 'progressieve' kringen moet je niet opkijken dat men er (in onze ogen) sektarische meningen op nahoudt. Je ziet dit zelfs in de Amerikaande popmuziek: allerlei muzikanten die van God los lijken zijn in werkelijkheid diepgelovig:
- Prince: Jehova getuige
- Brandon Flowers (Killers): mormoon
- Beck: scientology
- Moby: evangelisch christen
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:53:29 #183
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85354707
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:13 schreef Mestras het volgende:
Weet iemand of het noorden van Santa Clara county een beetje progressief is? Ik hoop namelijk dat ik in een omgeving terecht komt die een beetje open-minded is, dus niet te conservatief! ;)
California in de Bay Area.... progressiever zul je het denk ik niet vinden in de VS. :P

Nu zou het best kunnen zijn dat daar waar jij terecht komt het conservatiever is.... Ik woon bijv. in Orange County, 1 van de meest conservatieve counties van de gehele VS (alhoewel de demographics omslaan), maar de universiteiten hier zijn weer erg progressief.

Ik trek me er niet zoveel van aan moet ik eerlijk zeggen..... Los Angeles is ook redelijk progressief, en de "subburbs" (wat OC uiteindelijk eigenlijk is, maar dan op grote schaal van bijna 3 miljoen inwoners) zijn altijd wat conservatiever, want daar woont iedereen met een redelijk salaris. :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:59:26 #184
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85354961
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:16 schreef Oakey het volgende:
Kom zelf ook graag in de VS, maar juist dit vind ik een belangrijk minpunt waardoor ik er nooit zou kunnen wonen. Zelf in 'progressieve' kringen moet je niet opkijken dat men er (in onze ogen) sektarische meningen op nahoudt. Je ziet dit zelfs in de Amerikaande popmuziek: allerlei muzikanten die van God los lijken zijn in werkelijkheid diepgelovig:
- Prince: Jehova getuige
- Brandon Flowers (Killers): mormoon
- Beck: scientology
- Moby: evangelisch christen
Ach, ik trek me er niets van aan. Ik ga nooit naar de kerk, mijn vrouw ook niet. We hebben wel wat beters te doen met onze zondagochtenden.

Overigens wel een leuke vraag:

Wie gaat er sinds zijn verhuizing naar de VS weer WEL meer naar de kerk? Bijvoorbeeld omdat je partner gelovig is, je schoonfamilie het enigszins verwacht, of omdat je zelf geloofd?

Ik ben sinds ik in de VS aangekomen ben een goede 10 keer naar een kerk geweest in 8 jaar tijd, waarvan 2 keer voor een begrafenis, 2 keer voor een bruiloft, en 2 keer voor een kerstmis. In een wat moeilijkere periode voor mijn schoonmoeder na het verlies van mijn schoonvader zijn we toen we net naar de VS verhuisden in 2002 een aantal malen met haar mee gegaan naar haar kerk, maar dat deden we meer voor haar dan voor ons zelf. Intussen ben ik al zeker 3 jaar helemaal niet meer in een kerk geweest (toen was de laatste bruiloft), tenzij het was als toerist om hem te bezichtigen. ;)

En jullie? :?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85355749
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Ach, ik trek me er niets van aan. Ik ga nooit naar de kerk, mijn vrouw ook niet. We hebben wel wat beters te doen met onze zondagochtenden.

Overigens wel een leuke vraag:

Wie gaat er sinds zijn verhuizing naar de VS weer WEL meer naar de kerk? Bijvoorbeeld omdat je partner gelovig is, je schoonfamilie het enigszins verwacht, of omdat je zelf geloofd?

Ik ben sinds ik in de VS aangekomen ben een goede 10 keer naar een kerk geweest in 8 jaar tijd, waarvan 2 keer voor een begrafenis, 2 keer voor een bruiloft, en 2 keer voor een kerstmis. In een wat moeilijkere periode voor mijn schoonmoeder na het verlies van mijn schoonvader zijn we toen we net naar de VS verhuisden in 2002 een aantal malen met haar mee gegaan naar haar kerk, maar dat deden we meer voor haar dan voor ons zelf. Intussen ben ik al zeker 3 jaar helemaal niet meer in een kerk geweest (toen was de laatste bruiloft), tenzij het was als toerist om hem te bezichtigen. ;)

En jullie? :?
Maar is het niet zo dat vrienden/kennissen jullie daarop aankijken? Op het feit dat jullie nooit naar de kerk gaan en ongelovig zijn?
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:10:12 #186
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85357884
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:16 schreef Mestras het volgende:
Maar is het niet zo dat vrienden/kennissen jullie daarop aankijken? Op het feit dat jullie nooit naar de kerk gaan en ongelovig zijn?
Welnee! Sommige van onze vrienden gaan wel naar de kerk, anderen nooit. Niemand kijkt ons er op aan of zo.

We zijn hier geen redneck-dorpje met strenge sociale controle ;)

Ik voel me verder ook niet verplicht om me in te houden met betrekking tot bepaalde standpunten. Ik ben voor het homohuwelijk bijvoorbeeld, en mocht dat ter discussie komen dan houd ik me niet in omdat er toevallig een paar gelovigen bij zouden zitten.....

Ben verder wel benieuwd of mensen nu meer of minder naar de kerk gaan na hun verhuizing naar de VS.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:14:24 #187
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85358015
Ik heb meer Amerikaanse kerken van binnen gezien dan Nederlandse ;) Maar inderdaad bruiloften, recent een begrafenis, en twee keer met kerst. Bij het huwelijk en de begrafenis zat ik me echt dood te ergeren aan de lege beloften en valse hoop die de priesters spuiden, dus je zult mij echt niet vrijwillig een kerkdienst zien bijwonen.

Het ergste vond ik nog wel dat noch de familie van de overledene, noch hijzelf gelovig was, en toch die dienst in de kerk... :r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85358490
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Ach, ik trek me er niets van aan. Ik ga nooit naar de kerk, mijn vrouw ook niet. We hebben wel wat beters te doen met onze zondagochtenden.

Overigens wel een leuke vraag:

Wie gaat er sinds zijn verhuizing naar de VS weer WEL meer naar de kerk? Bijvoorbeeld omdat je partner gelovig is, je schoonfamilie het enigszins verwacht, of omdat je zelf geloofd?

Ik ben sinds ik in de VS aangekomen ben een goede 10 keer naar een kerk geweest in 8 jaar tijd, waarvan 2 keer voor een begrafenis, 2 keer voor een bruiloft, en 2 keer voor een kerstmis. In een wat moeilijkere periode voor mijn schoonmoeder na het verlies van mijn schoonvader zijn we toen we net naar de VS verhuisden in 2002 een aantal malen met haar mee gegaan naar haar kerk, maar dat deden we meer voor haar dan voor ons zelf. Intussen ben ik al zeker 3 jaar helemaal niet meer in een kerk geweest (toen was de laatste bruiloft), tenzij het was als toerist om hem te bezichtigen. ;)

En jullie? :?
Ik ga niet naar de kerk. M'n vrouw is wel gelovig, maar gaat nooit naar de kerk. Haar ouders gaan daarentegen iedere zondag naar de kerk en ergens doordeweeks doen ze ook nog aan 1 of andere bible study.
De eerste en enige keer dat ik hier in een kerk ben geweest was vorig jaar voor een begrafenis.

Een tijd terug waren we op bezoek bij de ouders van m'n vrouw en haar vader vond het toen nodig om een "goede en erg interessante documentaire" die hij had opgenomen op te zetten. Achteraf bleek dit een vrij pro-intelligent design stuk onzin te zijn. Haar vader ging zich hardop af zitten vragen waarom intelligent design niet als wetenschap wordt beschouwd en dat "evolutie ook maar een theorie is", waarop ik een poging deed dit duidelijk te waarom niet... en hierop kreeg ik dus een vrij onzinnig argument in de zin van "Kijk om je heen, hoe alles geordend is." Na nog een paar van dat soort inhoudsloze uitspraken die eigenlijk nergens op sloegen heb ik het maar opgegeven.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  FOK!fotograaf woensdag 18 augustus 2010 @ 00:17:43 #189
159915 -Menn0-
MNO
pi_85419406
Ik wil een jaartje naar Amerika. Er even tussen uit zeg maar....

Zou alleen totaal niet weten waar ik moet beginnen met regelen van zaken.

Kan iemand me een beetje op weg helpen?
,,/
  woensdag 18 augustus 2010 @ 00:24:38 #190
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85419725
Het is hier geen "hoe kom ik Amerika binnen" topic eigenlijk..... de mogelijkheden daarvoor zijn te divers.

http://www.uscis.gov is de officiele site van de Amerikaanse immirgratie dienst.

Wellicht doet zoeken naar "een jaar naar amerika" op Google ook nog wat.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  FOK!fotograaf woensdag 18 augustus 2010 @ 00:32:42 #191
159915 -Menn0-
MNO
pi_85420049
Ok sorry for asking.
,,/
  woensdag 18 augustus 2010 @ 00:35:18 #192
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85420136
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:32 schreef -Menn0- het volgende:
Ok sorry for asking.
Het komt wel eens vaker voor dat iemand binnen komt vallen met een "Ik wil naar Amerika" idee, maar zelf nog totaal geen research heeft gedaan. En dat gaat na de zoveelste keer wel een beetje vervelen, zeker gezien in de afgelopen 28 topics in KAA het dikwijls aan bod is gekomen, en ook FOK een zoekmachine heeft.

Sorry, misschien ben ik vandaag wel in een rot-humeur. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  FOK!fotograaf woensdag 18 augustus 2010 @ 00:39:26 #193
159915 -Menn0-
MNO
pi_85420276
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Het komt wel eens vaker voor dat iemand binnen komt vallen met een "Ik wil naar Amerika" idee, maar zelf nog totaal geen research heeft gedaan. En dat gaat na de zoveelste keer wel een beetje vervelen, zeker gezien in de afgelopen 28 topics in KAA het dikwijls aan bod is gekomen, en ook FOK een zoekmachine heeft.

Sorry, misschien ben ik vandaag wel in een rot-humeur. :D
Zie ook nu pas dat ik in KAA zit :@ Dacht dat ik in TRV zat :@

My bad :*
,,/
  woensdag 18 augustus 2010 @ 09:41:04 #194
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_85425969
Mijn zus is terug, maar ze wou daar wel blijven. Alles is groter, en het lijkt er precies op zoals in films. We hadden haar opgehald, en ze had 1 dollar over, die ik mocht hebben. :D Maar ze had het heel leuk, nu komen die 2 meiden waar ze verbleef volgende zomer naar ons. :') Maar als ik haar verhalen hoor, ben ik er zeker van, ik ga naar Amerika op vakantie, en misschien ook wel wonen!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 11:48:22 #195
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85429544
Dat komt elke week iemand hier roepen in het topic. :P
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  Moderator woensdag 18 augustus 2010 @ 12:00:02 #196
45833 crew  Fogel
pi_85429949
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:48 schreef Barcaconia het volgende:
Dat komt elke week iemand hier roepen in het topic. :P
Huh, wie, ik? :P
Ik heb in ieder geval half-concrete plannen, maar met als lastig moment in deze planne een gezin.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 18 augustus 2010 @ 16:39:06 #197
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85441340
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 09:41 schreef Gtaboy107 het volgende:
en ze had 1 dollar over, die ik mocht hebben. :D
You win the prize!! A DOLLAR!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 18 augustus 2010 @ 16:40:37 #198
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85441409
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef Fogel het volgende:
Huh, wie, ik? :P
Ik heb in ieder geval half-concrete plannen, maar met als lastig moment in deze planne een gezin.
Tja, als je eenmaal een gezin hebt verhuis je ook niet zo makkelijk meer..... het KAN nog als de kinderen jong zijn, maar je moet dan wel opschieten. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85442595
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 16:39 schreef maartena het volgende:

[..]

You win the prize!! A DOLLAR!
Afhankelijk van de leeftijd, misschien wel 99 cent!
  Moderator woensdag 18 augustus 2010 @ 18:25:37 #200
45833 crew  Fogel
pi_85445064
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 16:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja, als je eenmaal een gezin hebt verhuis je ook niet zo makkelijk meer..... het KAN nog als de kinderen jong zijn, maar je moet dan wel opschieten. :P
Inderdaad, maar het is in ieder geval toch maar tijdelijk, max een half jaar. En opschieten moet ik inderdaad, over een jaar beginnen ze op school en dat is minder flexibel dan de kindergarten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_85476492
En weer terug in KY.
pi_85493540
ga over ruim een week weer terug naar Illinois. Vind het wel lastig, na drie maanden terug in Amsterdam :{
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_85500854
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:04 schreef Puntenslijpsel het volgende:
ga over ruim een week weer terug naar Illinois. Vind het wel lastig, na drie maanden terug in Amsterdam :{
Dat heb ik dus ook. Het is wel weer even wennen om tussen de rednecks (ja echt :') ) te zitten na drie maanden calvinistische nuchterheid.
pi_85500947
Poeh, 3 maanden... Ik kan me voorstellen dat het dan moeilijk is om terug te gaan! Zijn jullie tijdelijk in de VS of echt geëmigreerd?
Mijn Franse huisgenootje hier in Philadelphia gaat volgende week ook een paar dagen terug naar Frankrijk, ik ben benieuwd hoe dat is. Het lijkt mij moeilijker dan gewoon wegblijven, iedereen weer even zien en dan opnieuw weg moeten gaan. Maar goed, ik ben hier ook maar 7 maanden, da's kort genoeg om gewoon hier te blijven.
Are you pondering what I'm pondering?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:38:11 #205
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_85512607
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 04:51 schreef Greci het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Het is wel weer even wennen om tussen de rednecks (ja echt :') ) te zitten na drie maanden calvinistische nuchterheid.
ja heerlijk die nuchterheid en die eerlijkheid O+

quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 05:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Poeh, 3 maanden... Ik kan me voorstellen dat het dan moeilijk is om terug te gaan! Zijn jullie tijdelijk in de VS of echt geëmigreerd?
Mijn Franse huisgenootje hier in Philadelphia gaat volgende week ook een paar dagen terug naar Frankrijk, ik ben benieuwd hoe dat is. Het lijkt mij moeilijker dan gewoon wegblijven, iedereen weer even zien en dan opnieuw weg moeten gaan. Maar goed, ik ben hier ook maar 7 maanden, da's kort genoeg om gewoon hier te blijven.
Ik studeer daar. Dus ga ooit wel weer terug, maar voorlopig nog niet
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:01:12 #206
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85518121
Ik vind het moeilijk om terug te gaan. Ik heb mijn jaar er op zitten maar eigenlijk ben ik nog helemaal niet klaar om te gaan. Ik vertrek over 4 weken precies.

Het is het eerste jaar van mijn leven dat ik uit school ben, volledig onafhankelijk op mezelf woon (geen studentenhuis) gewoon fulltime gewerkt heb etc. Ik ben dus eigenlijk gewend aan dit leven en niet echt in NL...

We zien wel...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:48:29 #207
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85519558
Barcaconia, heb je nog een kans om bij je werkgever te blijven? Ik weet wel dat het namelijk moeilijker is om de VS weer binnen te komen als je weer in NL zit.... als je hier al zit is het wat makkelijker om alles te regelen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:21:59 #208
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85521863
Ik kan gewoon bij mijn werkgever blijven als ik dat wil ja. Maar ik heb de middelen niet echt om een H1b visum te kopen oid. Als ik terugkom is het over een langere periode (2-year-rule afkopen of afwachten...).
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:23:17 #209
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85521897
Trouwens, de zomer is wel echt fantastisch zeg. Al zo veel weken goed weer en het blijft maar doorgaan.
Gelukkig is de humidity inmiddels redelijk weg en het is gewoon heerlijk ipv niet uit te houden nu :D
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:33:53 #210
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85522225
Geen humidity hier _O_

Dat maakt de zomers sowies een stuk dragelijker..... Het is hier trouwens tot afgelopen weekend zo'n beetje de hele zomer rond de 25 graden geweest, en zonder die luchtvochtigheid kon je dat een nagenoeg perfecte zomer noemen!

Deze week voor het eerst weer boven de 30 graden.... September is sowieso de warmste maand hier. Ik vertel vakantiegangers ook altijd om eind September, begin Oktober te komen..... dan heb je nog PERFECT zomerweer, en je hebt geen last van de toeristendrukte van de zomer. Alle scholen zijn dan weer begonnen, en je kunt dan overal terecht. Amerikanen reizen weinig in October.... ten eerste is het aan de oostkust dan al vaak verrekte koud, en ten tweede gaan de meeste Amerikanen zo rond Labor Day voor het laatst op vakantie (1e week September) en daarna vaak pas weer rond Thanksgiving.

Ik moet toch ook weer eens een lang weekend weg boeken, maar wil eigenlijk toch eerst een huis kopen..... mijn laatste bod werd overtroffen :(
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:45:12 #211
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85522592
Vandaag 90 degrees hier en lage humidity. Heeeeerlijk.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_85522661
Van mij mag het eindelijk wel weer eens richting de 25 graden. 30 graden OK, maar heel de tijd van dat schommelende weer dat van laag in de 30 naar een heat index van over de 40 schiet om de paar dagen zoals een paar weken terug is niks voor mij.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:55:48 #213
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85522951
23 graden. Niet meer, niet minder.

Maar dat zit er voorlopig niet in :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85535859
Net even naar de State Fair geweest. De Krispy Kreme burger was toch wel 1 van de beste burgers die ik ooit op heb, moet ik zeggen. :P. Voor de rest nog een gefrituurde Twinkie op, maar dat viel wat in het niet vergeleken bij die burger. Ik wilde de gefrituurde boter nog uitproberen, maar ik hield het niet uit in de lucht die de 2 kraampjes produceerden, dus dat heb ik maar gelaten.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 05:01:23 #215
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85536353
:r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 05:01:39 #216
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85536355
Fried dough is dan wel weer lekker, trouwens, dat smaakt naar oliebollen :9
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85536375
Daar vond ik dan weer weinig aan. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:28:33 #218
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85547160
Funnel Cake! _O_
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:08:21 #219
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85550877
Wát is een Krispy Kreme-burger? :D Ik _O_ Krispy Kreme-donuts, maar ik kan me weinig voorstellen bij Krispy Kreme-burgers...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_85551392
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:08 schreef Isegrim het volgende:
Wát is een Krispy Kreme-burger? :D Ik _O_ Krispy Kreme-donuts, maar ik kan me weinig voorstellen bij Krispy Kreme-burgers...
2 foto's die ik er gisteren van heb gemaakt:





Dus de inhoud van een burger (burger, kaas, bacon, sla, tomaat, ui, augurk), maar in plaats van een hamburgerbroodje worden 2 Krispy Kreme donuts gebruikt. :).
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:14:39 #221
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85552623
Yuck.... :r

:D

Hmmm Nee, dat zou ik nooit bestellen. Ik sta op de county fair ook meestal bij de Griekse tent voor wat Gyros. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:19:20 #222
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85552775
Ik ben nog nooit naar een country fair geweest...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:25:56 #223
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85552988
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 21:19 schreef wonderer het volgende:
Ik ben nog nooit naar een country fair geweest...
Ik ook niet. Wel naar een county fair, maar dat is wat anders ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:11:45 #224
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85554379
Daar ook niet :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85558908
Ik was deze week even in Houston, nu even voor zes weken in Nederland. Ook perfect zomerweer in Houston, 100 plus graden met 70% humidity. En mijn nieuwe crib heeft een hottub. Ik ben er klaar voor ^O^
Jesus saves but death prevails.
  zondag 22 augustus 2010 @ 01:31:45 #226
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85560538
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:26 schreef OMG het volgende:

[..]

2 foto's die ik er gisteren van heb gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dus de inhoud van een burger (burger, kaas, bacon, sla, tomaat, ui, augurk), maar in plaats van een hamburgerbroodje worden 2 Krispy Kreme donuts gebruikt. :).
Maar is die donut dan ook zoet? :{ Lijkt me echt uitermate ranzig. :r
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_85560882
Ja, die donut is zoet. "Sweet" (de donuts) en "savory" (de burger inhoud) gaat echter goed samen.

Maar goed, als je ook niet van maple cured bacon houdt, een peanut butter & jelly sandwich goor vindt of andere combinaties van 2 dingen die afzonderlijk lekker zijn en dan op een "ongebruikelijke" manier samen worden gebruikt, dan moet je hier ook bij vandaan blijven. :P.

Iets wat in de "sweet & savory" categorie valt wat ik dan zelf weer extreem goor vind, is ananas op m'n pizza. De gedachte alleen al...
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 22 augustus 2010 @ 01:54:15 #228
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85560915
Maple cured bacon klinkt heerlijk en ik ben dol op de combi zoet-hartig, maar een burger op een donut gaat me te ver.

Ananas op pizza. :9 Wild met fruit. :9 Kaas met jam. :9

Peanut butter & jelly vind ik dan weer godvergeten smerig. :r Vooral die vieze Amerikaanse pindakaas...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_85562421
Pindakaas is zowiezo vies, ongeacht herkomst.

Maar die "burger" ziet er ook niet smakelijk uit, het doet me een beetje denken aan die plaatjes van de pizza-burger :X
pi_85603413
Ik vlieg morgen op San Francisco, best wel spannend! :Y
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:49:43 #231
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85615905
Pindakaas :9 Amerikaanse (maar wel met zo min mogelijk rotzooi dus de bruine deksels) pindakaas :9~
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85620935
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 01:31 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Maar is die donut dan ook zoet? :{ Lijkt me echt uitermate ranzig. :r
Dat is sowieso wel een beetje de trend, brioche achtige burger buns
pi_85634218
Zijn er toevallig mensen hier die ervaring hebben met het terugbetalen van studieschuld vanuit de VS? En de eventuele consequenties van niet terugbetalen?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 06:06:40 #234
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85635293
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 01:50 schreef Ainnir het volgende:
Zijn er toevallig mensen hier die ervaring hebben met het terugbetalen van studieschuld vanuit de VS?
Nee, maar je kunt gewoon een rekening in Nederland aanhouden, en zo af en toe een international bank transfer doen naar je NL bankaccount. Kost je wel $15-20 of zo, afhankelijk per bank, dus je wil wellicht een maand of 6 opsparen hier, en dan overmaken..... ander blijf je bezig. :P

quote:
En de eventuele consequenties van niet terugbetalen?
Volgens mij zijn studieschulden onvergeefbaar, dus als je weer terug gaat naar Nederland zullen juist DIE schulden nog open blijven staan bij het BKR.... het is immers geld wat je geleend hebt van de STAAT, en de staat vergeet nooit dat ze nog geld van je krijgt. Alleen zetten ze er dan wel een hoop boetes en rentes bovenop.

Schulden aan bedrijven "verdwijnen" na 7 jaar (BKR gaat niet verder terug), maar schulden aan de staat verdwijnen nooit. En nu alles aan elkaar gelinked is..... ook aan de burgerljke stand etc, gaat er vanzelf een belletje rinkelen als je weer naar NL zou komen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:22:00 #235
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85635905
Studieschuld wordt (nog) niet geregistreerd bij BKR (zie o.a. http://www.nu.nl/economie(...)streren-bij-bkr.html).
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_85657055
Hmm.. ik ben niet van plan terug te gaan naar NL, dus daar maak ik mij geen zorgen om. Het gaat mij er meer om of ze mij iets kunnen maken zolang ik in de VS zit..

Het liefst zou ik natuurlijk gewoon terugbetalen, maar de IB Groep is niet bepaald meewerkend in mijn geval :(
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:19:44 #237
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85657906
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 08:22 schreef Isegrim het volgende:
Studieschuld wordt (nog) niet geregistreerd bij BKR (zie o.a. http://www.nu.nl/economie(...)streren-bij-bkr.html).
Nee, maar het is een schuld aan de staat, en die vergeet dat sowieso niet..... de gegevens van de IB groep zijn tegenwoordig gekoppeld aan de burgerlijke stand en je SoFi BurgerService nummer, en dat BurgerService nummer staat tegenwoordig in je paspoort.

Ik weet niet hoe het allemaal zal gaan in de toekomst, maar de kans is aanwezig dat op een gegegen moment je op Schiphol aankomt, en er bij het lezen van de chip in je paspoort een belletje gaat rinkelen: Uitstaande schuld aan de overheid.

Dat brengt mij trouwens weer op een andere vraag:

Ik had in Mei een huurauto in NL, en kreeg van Hertz een paar weken na mijn thuiskomst een briefje thuisgezonden dat ik een snelheidsovertreding had begaan..... ik kreeg de lokatie te zien, en wist precies waar het was, want ik zag het flitsteam aan de overkant van de straat.... ik reed iets boven de 50 waar ik 50 mocht. Geen probleem, ik betaal die boete wel, kan het zelfs nog gewoon betalen van mijn Nederlandse rekening, en dat zal om en nabij de 60 euro zijn, dus.... big deal.

In de brief van Hertz stond dat ik van het "Centraal Incasso Bureau" - de patjakkers die de boetes innen dus - een brief zou krijgen met de boete. Hetzelfde adres als waar de Hertz brief naar toe was gestuurd - mijn huis adres dus gewoon in de VS - zou worden gebruikt.

Alleen.... ben ik nu 3 maanden verder.... en nog steeds geen brief van het Centraal Incasso Bureau. :')
Heb al een mailtje gestuurd naar Centraal Bureau Incasso, maar kreeg te horen dat ze niets konden doen als ik geen rekening had ontvangen.

Iemand ervaring mee? gewoon wachten maar denk ik? Of loop ik de kans dat er door een adres-tikvaut (zou niet de eerste keer zijn dat iemand de nummers door elkaar haalt, en post letterlijk 3 km verderop op dezelfde straat wordt bezorgt, al eens eerder gehad.... en Nederlanders halen de nummers wel eens door elkaar en zetten het postcodenummer en huisnummer op de verkeerde plek etc) ik straks een keer op Schiphol aankom met de mededeling dat ik nog een heel lullige boete heb open staan + 300% rente en heffingen of zoiets. :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85658197
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:19 schreef maartena het volgende:

Iemand ervaring mee? gewoon wachten maar denk ik? Of loop ik de kans dat er door een adres-tikvaut (zou niet de eerste keer zijn dat iemand de nummers door elkaar haalt, en post letterlijk 3 km verderop op dezelfde straat wordt bezorgt, al eens eerder gehad.... en Nederlanders halen de nummers wel eens door elkaar en zetten het postcodenummer en huisnummer op de verkeerde plek etc) ik straks een keer op Schiphol aankom met de mededeling dat ik nog een heel lullige boete heb open staan + 300% rente en heffingen of zoiets. :')
Het kan heel lang duren met die lui. Toen ik nog in NL woonde ben ik ook eens geflitst, (April 2008), en de brief kwam pas in September..

Of, als je denkt dat de brief niet is aangekomen:
quote:
Heeft u dit formulier niet meer in uw bezit?
Neemt u dan contact op met het CJIB via telefoonnummer 058 234 21 20 (vanuit het buitenland belt u +31 58 234 21 20) Een medewerker van het CJIB probeert het kenmerk dan voor u te achterhalen. In dat geval is het belangrijk dat u aan kunt geven wat voor overtreding het betreft en waar of wanneer de overtreding heeft plaatsgevonden.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:34:55 #239
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85658414
Ik zal ze eens bellen.... alleen ik weet dat de 1 na de ander werd geflitst op dat stukje weg, en de precieze tijd weet ik ook niet meer. Hertz gaf alleen de lokatie en de datum, niet de tijd. (En ik ben minstens 2 keer over die weg geweest die dag, merkte de flitser pas bij de 2e keer op.)

"Ergens in de middag" en "het was een zilvergrijze Mercedes A-klasse" daar zullen ze denk ik weinig aan hebben.... _O-

Wellicht kan Hertz het kenteken nog wel achterhalen, die stond ook niet in de brief...... dus moet ik daar eerst weer achteraan.

Ik bijna geneigd om het een gevalletje "laat maar" te laten zijn, maar ik ben te eerlijk..... dat gaat me dan dwars zitten en zo. :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:28:12 #240
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85663598
Om de boete zou ik al die moeite niet doen, alleen het punt wat je aankaart dat je dadelijk een keer op Schiphol aankomt met een flinke boete voor je het land aankomt is wel een reden om het te doen :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  Moderator dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:35:25 #241
45833 crew  Fogel
pi_85663984
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:43:55 #242
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85664413
:D

Nou ja, ik ga me niet zoveel zorgen maken in ieder geval ;)

Ik wacht wel tot die brief een keer binnen komt, en dan haal ik het wel van mijn NL rekening af.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85673217
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:45 schreef Americanist het volgende:

[..]

Om een werkvisum te krijgen (H-1B) heb je eigenlijk minimaal een bachelor-diploma nodig, er moet immers aangetoond worden dat je een specialist bent. Maar dan duurt het vaak nog jaren voor je een green card kan krijgen, en tot die tijd blijf je afhankelijk van je werkgever.

Anders moet je een Amerikaanse partner vinden (volgens mij is dat de weg die de meeste hier hebben gevolgd) of de Diversity Lottery winnen.

Edit: Wat MaartenA zei dus.
Hoe ben jij dan in USA terecht gekomen?

Tevens dezelfde vraag aan alle andere kaaskoppen in USA.
Sisco Certified
  woensdag 25 augustus 2010 @ 00:49:26 #244
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85673378
Getrouwd met een Amerikaanse. Al in Nederland trouwens, zij is eerst naar Nederland gekomen waar we jaren hebben gewoond. In 2002 zijn we vervolgens naar haar geboorteland vertrokken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85673580
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:49 schreef maartena het volgende:
Getrouwd met een Amerikaanse. Al in Nederland trouwens, zij is eerst naar Nederland gekomen waar we jaren hebben gewoond. In 2002 zijn we vervolgens naar haar geboorteland vertrokken.
Wat was de reden van vertrek?

Nog een vraagje waar ik mee zit:
Je gaat toch niet met iemand trouwen alleen omdat je naar USA wilt? dan ben je toch nooit gelukkig?
Als je toevallig verliefd wordt op een amerikaanse, dat kan ik me wel voorstellen, maar ik zal nooit gaan trouwen zodat ik naar USA kan(hoe graag ik het ook wil.)
Sisco Certified
pi_85673768
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:45 schreef FoolWithMokey het volgende:

Tevens dezelfde vraag aan alle andere kaaskoppen in USA.
Getrouwd met een Amerikaan. NL was voor ons geen optie aangezien hij geen Nederlands spreekt, en ik hier betere kansen heb op een baan (zeker als je het vergelijkt, California vs Zuid-Limburg). Bovendien is het hele proces met de IND geen pretje, dan liever het gedoe met USCIS.

Ik ben nooit erg happig geweest om naar de VS te verhuizen, sterker nog, ik zat midden in mijn emigratieplannen naar Finland toen ik mijn man ontmoette. Maar na een paar keer in de VS geweest te zijn bleek het nog niet zo slecht, en nu bevalt het me hier eigenlijk wel prima :Y
pi_85674025
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:59 schreef Ainnir het volgende:

[..]

Getrouwd met een Amerikaan. NL was voor ons geen optie aangezien hij geen Nederlands spreekt, en ik hier betere kansen heb op een baan (zeker als je het vergelijkt, California vs Zuid-Limburg). Bovendien is het hele proces met de IND geen pretje, dan liever het gedoe met USCIS.

Ik ben nooit erg happig geweest om naar de VS te verhuizen, sterker nog, ik zat midden in mijn emigratieplannen naar Finland toen ik mijn man ontmoette. Maar na een paar keer in de VS geweest te zijn bleek het nog niet zo slecht, en nu bevalt het me hier eigenlijk wel prima :Y
Wat is het grootste verschil tussen USA en Nederland? is het leven echt zo anders daar? Hoe is kwaliteit van leven daar vergeleken met nederland?

En is het niet moelijk om zo ver van je dierbaren te leven?
Sisco Certified
  woensdag 25 augustus 2010 @ 01:22:17 #248
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85674434
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:54 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat was de reden van vertrek?
Ze kreeg na jaren Nederland een beetje heimwee. Ook 9/11 speelde een rol, aangezien mijn schoonmoeder (die 2 jaar daarvoor mijn schoonvader verloor) naast het verlies van een vriendin op vlucht 11 zich ook erg realiseerde hoe alleen ze was, en dat haar enige dochter dus 10.000 km verderop zat...... verder hadden we zelf al het idee om ons voor te bereiden op een vertrek naar de VS, maar dachten zelf meer aan 2003/2004. De omstandigheden hebben het gewoon wat meer in versnelling gezet, en omdat er destijds ook een hele realistische mogelijkheid was dat de VS de immigratiewetten ENORM zou aanscherpen als gevolg van 9/11, besloten we zo een week na de aanvallen naar het Amerikaans consulaat te gaan met alle papieren. In December 2001 kreeg ik mijn visum, en in April 2002 zijn we vertrokken.

quote:
Nog een vraagje waar ik mee zit:
Je gaat toch niet met iemand trouwen alleen omdat je naar USA wilt? dan ben je toch nooit gelukkig?
Als je toevallig verliefd wordt op een amerikaanse, dat kan ik me wel voorstellen, maar ik zal nooit gaan trouwen zodat ik naar USA kan(hoe graag ik het ook wil.)
Nee, je trouwt natuurlijk gewoon omdat je met iemand wil trouwen. Ik denk dat je in dit topic ook niemand zal tegenkomen die "voor een Green Card" getrouwd is..... althans, volgens mij zijn het stuk voor stuk gevallen van eerlijke liefde.

Het is - zoals Ainnir ook al aangeeft - voor een Amerikaan ook een stuk moeilijker om in Nederland een carrière op te bouwen dan dat het voor een Nederlander is in de VS. De taal barrière is 1 ding, omdat de meeste Nederlanders wel een redelijk woordje Engels spreken. Mijn vrouw kan aardig Nederlands trouwens, maar het blijft bij simpele gesprekken, geen politieke discussies.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 25 augustus 2010 @ 01:25:48 #249
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85674543
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 01:07 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat is het grootste verschil tussen USA en Nederland? is het leven echt zo anders daar? Hoe is kwaliteit van leven daar vergeleken met nederland?
Teveel verschillen om op te noemen. Het is een westers land, maar toch zijn er veel verschillen. De kwaliteit van het leven heb je meer zelf in de hand. In Nederland regelt vadertje staat veel meer voor je wat je hier zelf moet regelen, maar als je het allemaal redelijk regelt is de kwaliteit van het leven mijns inziens beter dan in Nederland..... maar als het mis gaat kun je dat ook allemaal weer snel kwijtraken. Je moet je eigen vangnetten bouwen, want de staat bouwt ze niet voor je.

quote:
En is het niet moelijk om zo ver van je dierbaren te leven?
Daar wen je vanzelf aan. En je krijgt er natuurlijk ook wel een schoonfamilie bij.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 25 augustus 2010 @ 01:40:35 #250
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85674864
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 01:07 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Wat is het grootste verschil tussen USA en Nederland?
De grootte. En dat klinkt heel suf, maar het klopt wel. Daardoor ontstaan er enorme verschillen in natuur, leefgewoonten, karakter van de mensen etc.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85675042
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 01:25 schreef maartena het volgende:

[..]



Teveel verschillen om op te noemen. Het is een westers land, maar toch zijn er veel verschillen. De kwaliteit van het leven heb je meer zelf in de hand. In Nederland regelt vadertje staat veel meer voor je wat je hier zelf moet regelen, maar als je het allemaal redelijk regelt is de kwaliteit van het leven mijns inziens beter dan in Nederland..... maar als het mis gaat kun je dat ook allemaal weer snel kwijtraken. Je moet je eigen vangnetten bouwen, want de staat bouwt ze niet voor je.
[..]
Dit^^

Je moet hier echt werken voor alles, het wordt je niet zomaar gegeven. Uitkering trekken? Vergeet het maar. Ziektekosten verzekering? Werk er maar voor. Vakantiedagen zijn ook niet zo vanzelfsprekend, net als doorbetaald krijgen tijdens ziekte. Teren op de staat kun je vergeten, en ik vind dat een betere mentaliteit. Daarom willen wij onze kinderen ook opvoeden hier. En niet in 'lui' NL.

Een ander groot verschil vind ik de samenleving in het algemeen. Mensen hier (iig waar ik woon) hebben nog respect voor elkaar, en voor gezag. Over het algemeen zijn mensen hier beleefder en behulpzaam. Oh en niet zo bekrompen. Ik kan hier rondlopen hoe ik het wil, niemand die oordeelt over mijn kleding, en of ik wel niet in het 'hokje' pas :r
pi_85675060


[ Bericht 100% gewijzigd door Ainnir op 25-08-2010 01:50:57 ]
pi_85675918
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:45 schreef FoolWithMokey het volgende:
Hoe ben jij dan in USA terecht gekomen?

Tevens dezelfde vraag aan alle andere kaaskoppen in USA.
Werk. Ik was klaar met mij studie en iemand gaf me een tip voor een postdoc in de US, waar ik toen op heb gesolliciteerd. Via een J1 visum, naar een H1B en uiteindelijk via de werkgever een green card gekregen.

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 01:40 schreef wonderer het volgende:
De grootte. En dat klinkt heel suf, maar het klopt wel. Daardoor ontstaan er enorme verschillen in natuur, leefgewoonten, karakter van de mensen etc.
Helemaal mee eens. Als ik vergelijk waar ik woon in noord florida en waar bv mijn zwager woont (noord california in een van de valleys ten oosten van de sierra nevada) dan zit daar een enorm wereld van verschil tussen. Dat is de polder vergeleken met de alpen.
pi_85715679
Hoi! Ik kom me hier ook even melden omdat ik voor de komende vier maanden in Boone, NC, woon.
Ik ben hier voor m'n studie en tot nu toe bevalt alles erg goed! Ik studeer aan de Appalachian State University, een naar mijn idee erg grote universiteit. Ik zal hier dus ook wat vaker te vinden zijn om (jullie) ervaringen enz. te lezen en mijn ervaringen te delen.
pi_85716875
Ik zit nu al weer twee dagen in Los Altos (Ca). Heb nog wel last van de jetlag! Verder werkt het weer daar ook niet aan mee, want het is bloedheet hier, terwijl het normaal zo rond de 21 a 22 graden is!
Wat mij het eerste opviel is dat mensen vragen: how are you? Maar dat ze vervolgens geen antwoord van je willen/verwachten. Erg vreemd!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 03:27:36 #256
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85716903
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 03:21 schreef Mestras het volgende:
Ik zit nu al weer twee dagen in Los Altos (Ca). Heb nog wel last van de jetlag! Verder werkt het weer daar ook niet aan mee, want het is bloedheet hier, terwijl het normaal zo rond de 21 a 22 graden is!
Wat mij het eerste opviel is dat mensen vragen: how are you? Maar dat ze vervolgens geen antwoord van je willen/verwachten. Erg vreemd!
"good, thanks" ;) Dat heb je zo onder de knie, hoor :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 augustus 2010 @ 04:04:14 #257
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85717014
Kan soms een beetje irritant zijn maar je went er vlug aan. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik liever neppe beleefdheid heb dan oprechte botheid. De laatste keer dat ik in NL in een restaurant was ergerde ik me kapot aan de serveerster om die reden...

Volgende week ga ik een flink ritje maken. Ik heb een meeting in Des Moines, daarna door naar Mt. Rushmore, dan Yellowstone, dan via Montana en ND over de 94 naar Minneapolis en dan via Milwaukee over het lake terug naar huis.
Ben benieuwd hoe dat gaat. Het enige dat een moeilijk punt wordt is op tijd in Minneapolis komen. De rest is allemaal geen probleem.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 05:41:04 #258
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85717231
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 04:04 schreef Barcaconia het volgende:
Kan soms een beetje irritant zijn maar je went er vlug aan. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik liever neppe beleefdheid heb dan oprechte botheid. De laatste keer dat ik in NL in een restaurant was ergerde ik me kapot aan de serveerster om die reden...
Ik heb inderdaad dezelfde ervaring.... doe mij maar een grietje met een neppe lach en een "how are you" die ze nooit menen in plaats van iemand die je sjaggo zit aan te staren. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 26 augustus 2010 @ 05:51:13 #259
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85717264
En trouwens, in Nederland word je toch ook om de haverklap gevraagd "Hoe is het"?

Tijdens de begrafenis van mijn zwager liep een van zijn collega's rond die mijn schoonzus overal bij hielp, en die vroeg ook "how are you". Brad en ik reageerden allebei automatisch met "good thanks", tot we ons realiseerden dat het a) niet goed ging, en b) dat Mike echt oprecht wilde weten hoe het met ons ging. Dat was wel even heftig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 augustus 2010 @ 05:53:34 #260
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85717269
Hoe is het?

Standaard antwoord: Ja, prima! :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:30:14 #261
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85718045
In Texas kreeg ik het idee dat het niet echt de bedoeling is om daadwerkelijk antwoord te geven op die vraag. Volgens mij zeiden mensen daar tegen elkáár "How ya doin'" zonder dat één van beiden er antwoord op gaf. :?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:32:05 #262
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85718064
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 08:30 schreef Isegrim het volgende:
In Texas kreeg ik het idee dat het niet echt de bedoeling is om daadwerkelijk antwoord te geven op die vraag. Volgens mij zeiden mensen daar tegen elkáár "How ya doin'" zonder dat één van beiden er antwoord op gaf. :?
Ja dat ook.

Het is daar zelfs een afkorting geworden: Howdy!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:32:41 #263
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85718071
Oh ja, dat is natuurlijk gewoon ervan afgeleid. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 26 augustus 2010 @ 09:23:58 #264
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85718913
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 05:53 schreef maartena het volgende:
Hoe is het?

Standaard antwoord: Ja, prima! :)
Of het tenenkrommende "alles goed" :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:40:22 #265
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85723427
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 08:30 schreef Isegrim het volgende:
In Texas kreeg ik het idee dat het niet echt de bedoeling is om daadwerkelijk antwoord te geven op die vraag. Volgens mij zeiden mensen daar tegen elkáár "How ya doin'" zonder dat één van beiden er antwoord op gaf. :?
Bij Walmart enzo gaan ze ook echt niet op antwoord wachten. Dan is zelfs Good thanks nog te lang.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:45:29 #266
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85737879
Die mensen knik ik ook gewoon toe ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:51:55 #267
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85740010
Die greeters ja. Meest kansloze beroep ooit. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:36:19 #268
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85741722
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:51 schreef Isegrim het volgende:
Die greeters ja. Meest kansloze beroep ooit. :D
Ik ben wel heel benieuwd wat hun werkzaamheden nu precies zijn. Ik zie ze altijd staan met een clipboard en zo... en ze groeten mij bijna nooit ;(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:44:10 #269
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85742063
Ik ben eigenlijk blij nooit in een Walmart te komen. _O_

Ik heb zo mijn principes..... Aan illegalen-inhurende, middenstanders-vernietigende, homo-hatende, right-wing-religious-steunende bedrijven doe ik niet, al zijn ze nog zo goedkoop. :r :r
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:48:06 #270
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85742220
Ah, maar shop je nog steeds in Target en Best Buy? :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:53:39 #271
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85742430
kutkwaliteit ook. Ik kom er nooit, noemde het als voorbeeld.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:09:29 #272
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85743166
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:48 schreef wonderer het volgende:
Ah, maar shop je nog steeds in Target en Best Buy? :P
Af en toe. Meestal shop ik zoveel mogelijk bij de kleine markten. Trader Joe's en Fresh & Easy voor de boodschappen. Fry's Electronics (Best Buy concurrent in Zuid/West California) voor de electronica en computeronderdelen, alhoewel ik die meestal gewoon online bestel.

Bij Target shop ik nog wel eens, maar die hebben als bedrijf ook niet statements in de media gemaakt die ze als bedrijf redelijk in de rechts-extreme hoek zet met betrekking tot homo-rechten en zaken als abortus..... vrouwen moesten Walmart zelfs een rechtszaak aanspannen omdat Walmart weigerde de "morning after" pill in haar apotheken op te nemen vanwege rechts-religieuze redenen, terwijl het officieel verplicht was voor alle apotheken. De CEO heeft tevens laten weten wat zijn mening is over homo's (niet echt positief dus), en de feiten spreken verder ook voor zich:

http://consumerist.com/20(...)w-vest-of-shame.html
http://www.examiner.com/i(...)-gay-couple-for-life

In 2006 probeerde Wal-Mart even do-gooder te spelen door te doneren aan homo-vriendelijke organisaties, maar stopte dat allemaal weer 1 jaar later nadat Christenen dreigden Walmart te boycotten.

http://money.cnn.com/2007(...)stversion=2007062210

Wal-Mart is verder ook steuner van http://knowthyneighbor.org/ , en CEO Mike Duke gaf aan de politieke campagne van Mike Huckabee.

Dat zaken als Target en Best Buy ook "made in China" producten verkopen, en daarmee de middenstanders in een moeilijkere positie brengen..... is 1 ding. Daar ontkom je gewoon niet aan, er zijn zo tientallen grote zaken waar je alles goedkoop kunt krijgen.

Maar Wal-Mart is gewoon een walgelijk bedrijf met walgelijke politieke gedachten. Sorry, maar daar wil ik gewoon NIETS van weten. Dan ga ik inderdaad liever naar een andere winkel waar ik iets meer betaal.

:r :r
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:13:37 #273
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85743323
De donaties van Target en Best Buy in Minnesota niet meegekregen, dus? Anderhalve ton gestort voor de verkiezing van een anti-gay kandidaat. Las vanochtend ergens dat het resultaat van de boycot van LGBT-mensen in de miljarden loopt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:19:51 #274
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85743586
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:13 schreef wonderer het volgende:
De donaties van Target en Best Buy in Minnesota niet meegekregen, dus? Anderhalve ton gestort voor de verkiezing van een anti-gay kandidaat. Las vanochtend ergens dat het resultaat van de boycot van LGBT-mensen in de miljarden loopt.
Prima, dan shop ik niet meer bij Best Buy. Ik heb mijn laatste TV toch ook al bij Fry's gekocht. ;)

Ik heb de apotheek nog lopen bij Target, maar die kunnen we op een gegeven moment ook wel wisselen naar een ander. Dat doen we dan wel als ik verhuis (een huis koop dus), dan kies ik dan wel de dichtsbijzijnde apotheek.

En nogmaals: Soms kun je het niet voorkomen... soms hebben ze een product gewoon nergens anders. En ik begrijp ook wel dat sommige mensen in een gat wonen waar de middenstand al zo goed is als verdwenen, en je gewoon geen keus meer hebt.... maar de reputatie van Wal-Mart spreekt al jaren voor zich.... en aangezien ik de keus HEB, neem ik die keus. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:45:37 #275
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85751042
Waarom hebben bedrijven überhaupt politieke meningen? Dat is toch raar eigenlijk? Ik heb geen idee wat Albert Heijn van de HRA vindt. :D !
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:46:50 #276
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85751106
Wat ik overigens wel erg tof vind aan de VS, is dat mensen daar snappen dat als een bedrijf dingen doet die niet okay zijn, dat je dat bedrijf kunt straffen door er niet meer te komen. In NL gaan mensen wachten tot de overheid er regeltjes voor maakt. :{ :{ :{
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:53:59 #277
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85751450
De US wordt nu eenmaal gerund door de grote bedrijven.
/BNW
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_85751953
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:19 schreef maartena het volgende:

[..]


En nogmaals: Soms kun je het niet voorkomen... soms hebben ze een product gewoon nergens anders. En ik begrijp ook wel dat sommige mensen in een gat wonen waar de middenstand al zo goed is als verdwenen, en je gewoon geen keus meer hebt.... maar de reputatie van Wal-Mart spreekt al jaren voor zich.... en aangezien ik de keus HEB, neem ik die keus. :)
Dit dus. Ik wil best ergens anders mijn boodschappen doen, maar als ik daarvoor één uur moet rijden, dan stap ik toch liever op de fiets naar Wally-World. Tevens ben ik student en dan ga ik voor het goedkoopste wat ik kan vinden.
  Moderator donderdag 26 augustus 2010 @ 23:16:39 #279
45833 crew  Fogel
pi_85752517
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:46 schreef Isegrim het volgende:
Wat ik overigens wel erg tof vind aan de VS, is dat mensen daar snappen dat als een bedrijf dingen doet die niet okay zijn, dat je dat bedrijf kunt straffen door er niet meer te komen. In NL gaan mensen wachten tot de overheid er regeltjes voor maakt. :{ :{ :{
"vote with your dollar"
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:24:00 #280
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85752810
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:46 schreef Isegrim het volgende:
Wat ik overigens wel erg tof vind aan de VS, is dat mensen daar snappen dat als een bedrijf dingen doet die niet okay zijn, dat je dat bedrijf kunt straffen door er niet meer te komen. In NL gaan mensen wachten tot de overheid er regeltjes voor maakt. :{ :{ :{
Dat komt natuurlijk ook deels door de concurrentie... die is veel groter hier (en tevens ook veel harder). Ik woon in een dicht bevolkt gebied, dus als ik winkel A niet leuk vind, nou, dan ga je naar winkel B of C of D. Ik denk dat ook deels daarom de service ook beter is.... in Nederland heb je in een klein dorp als Lochem - ik noem maar even een plaatsje wat ik dan goed ken - 1 blokker, en als je iets wil kopen dat blokker verkoopt, en je weet dat (fictief) Blokker bijvoorbeeld dier-onvriendelijk geteste artikelen verkoopt, tja.... dan kun je kiezen om uit te wijken naar het grotere Zutphen - 20 minuten met de auto, of een uur fietsen - of je gaat dan toch maar naar Blokker.

En zo is het natuurlijk op het platteland hier ook wel.... er zijn dorpen waar je 1 mega-wal-mart hebt, en verder nog wel een winkelcentrum met winkels, maar als je iets nodig hebt.... is de kans het grootst dat de wal-mart het heeft. En dan ga je ook niet zo snel 15 mijl rijden naar de volgende plaats waar 4 alternatieven zijn.

Maar je hebt wel gelijk: Men klaagt hier veel eerder met de portemonnee. TV te duur via de kabel? Hop, voor een volledig gratis installatie in 3 kamers heb je een satellietschotel op je dak, en dan ook nog de eerste 12 maanden helft van de prijs of zoiets..... In Nederland is het dan toch wel wat vaker "dat kost te veel moeite", of de installatiekosten zijn te duur, of je wordt met een schotel al snel aangezien voor buitenlander of zo ( :') ), of dit, of dat.....

Maar goed, ik HEB dus de keuze. Niet iedereen heeft dat. Wonderer woont volgens mij ook in een plaats waar de Walmart alles heeft, en er gewoon te weinig concurrentie in de buurt is, of het is allemaal te ver weg. En dat is begrijpelijk, als je naar Walmart kunt en binnen een uur alle boodschappen kan doen ipv 2 uur bezig zijn tussen verschillende winkels, dan word de keuze tussen gemak, prijs en principe ook voor je gemaakt natuurlijk. En dat begrijp ik allemaal prima, als de concurrentie er niet is.... ga je echt niet 20 mijl in de rondte rijden natuurlijk, net zo min dat mensen dat in Nederland doen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik veel keuze heb.... dat maakt het wat makkelijker om te winkelen bij bedrijven die je graag wil steunen, en bedrijven die je haat gewoon voorbij te lopen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:26:51 #281
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85752934
De klantvriendelijkheid vind ik in de VS echt een verademing. Heerlijk. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:30:16 #282
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85753072
Yeah, er is hier weinig concurrentie. Voor de boodschappen wel, maar de rest? :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:38:18 #283
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85753410
Wonderer, je PM-inbox is vol en ik wil je een PM sturen. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  Moderator donderdag 26 augustus 2010 @ 23:40:36 #284
45833 crew  Fogel
pi_85753529
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat komt natuurlijk ook deels door de concurrentie... die is veel groter hier (en tevens ook veel harder). Ik woon in een dicht bevolkt gebied, dus als ik winkel A niet leuk vind, nou, dan ga je naar winkel B of C of D. Ik denk dat ook deels daarom de service ook beter is.... in Nederland heb je in een klein dorp als Lochem - ik noem maar even een plaatsje wat ik dan goed ken - 1 blokker, en als je iets wil kopen dat blokker verkoopt, en je weet dat (fictief) Blokker bijvoorbeeld dier-onvriendelijk geteste artikelen verkoopt, tja.... dan kun je kiezen om uit te wijken naar het grotere Zutphen - 20 minuten met de auto, of een uur fietsen - of je gaat dan toch maar naar Blokker.

Afstanden in tijd uitdrukken is altijd handig :) maar daarmee stip je ook gelijk aan dat de relatieve afstanden in Nederland anders liggen. Een half uur rijden is al snel "ver weg", terwijl het in de VS "vlakbij" is. Ik dat dat deels vanwege die houding Nederlanders minder snel van hun mogelijkheden om in andere winkels te gaan kopen gebruik maken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:43:21 #285
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85753674
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:38 schreef Isegrim het volgende:
Wonderer, je PM-inbox is vol en ik wil je een PM sturen. :P
Damn, moet ik eerst opruimen... Bah. Klik even op mijn link in mijn sig, daar staat vast wel ergens een e-mailadres of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:46:41 #286
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85753816
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

Damn, moet ik eerst opruimen... Bah. Klik even op mijn link in mijn sig, daar staat vast wel ergens een e-mailadres of zo.
Okee :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:59:19 #287
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85754354
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:40 schreef Fogel het volgende:
Afstanden in tijd uitdrukken is altijd handig :) maar daarmee stip je ook gelijk aan dat de relatieve afstanden in Nederland anders liggen. Een half uur rijden is al snel "ver weg", terwijl het in de VS "vlakbij" is. Ik dat dat deels vanwege die houding Nederlanders minder snel van hun mogelijkheden om in andere winkels te gaan kopen gebruik maken.
Tja, misschien was ik sowieso wel anders.... of kwam het door invloed van mijn Amerikaanse vrouw, maar.... toen ik nog in Nederland woonde zat ik zo in de auto naar andere plaatsen. Sterker nog, ik ging regelmatig nog wel eens naar Antwerpen op een zaterdag om daar te winkelen ipv weer in Utrecht. Of naar Duitsland.

Ik ging ook met regelmaat naar Amsterdam of Amstelveen vanuit Utrecht, om boodschappen te doen in een supermarkt waar ze toevallig ook veel Amerikaanse producten hebben....

En tja.... volgens mij is dat een Zuid-Californisch iets, dat uitdrukken van afstanden in tijden, omdat je er nooit op aan kan hier dat 5 mijl ook daadwerkelijk altijd 15 minuten is, bij wijze van spreken. :D

Dat doet iedereen hier. Hoever is iets? "Half an hour or so...."
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:44:06 #288
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85756228
Maar dat is in Nederland toch ook? :? Of onthoud ik het nu verkeerd? Ik weet niet beter dan dat mijn grootouders een half uur verderop woonden. Ik weet niet eens hoeveel kilometer het is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:28:04 #289
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85757469
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 00:44 schreef wonderer het volgende:
Maar dat is in Nederland toch ook? :? Of onthoud ik het nu verkeerd? Ik weet niet beter dan dat mijn grootouders een half uur verderop woonden. Ik weet niet eens hoeveel kilometer het is.
Zou kunnen :) Mijn ouders gebruikten altijd kilometers, en dat was bij ons in de regio ook blijkbaar gewoonlijk.... dat noemen van tijden viel me pas op in de VS.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 02:05:49 #290
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_85758321
Zus van mijn vader woont in USA, is er een kans dat we via haar naar amerika kunnen verhuizen?
Sisco Certified
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 03:52:45 #291
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85759247
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 02:05 schreef FoolWithMokey het volgende:
Zus van mijn vader woont in USA, is er een kans dat we via haar naar amerika kunnen verhuizen?
Nihil.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_85759269
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:13 schreef wonderer het volgende:
De donaties van Target en Best Buy in Minnesota niet meegekregen, dus? Anderhalve ton gestort voor de verkiezing van een anti-gay kandidaat. Las vanochtend ergens dat het resultaat van de boycot van LGBT-mensen in de miljarden loopt.
Waarom zou je daar niks meer kopen dan? tenzij jezelf natuurlijk een cocksmoker bent:P
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 04:17:13 #293
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85759366
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 03:56 schreef OreO het volgende:

[..]

Waarom zou je daar niks meer kopen dan? tenzij jezelf natuurlijk een cocksmoker bent:P
Afgezien van het feit dat ik dat inderdaad ben, bestaat er ook nog zoiets als hetero's die wel normaal kunnen nadenken en willen vechten voor gelijke rechten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 04:48:45 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85759447
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 02:05 schreef FoolWithMokey het volgende:
Zus van mijn vader woont in USA, is er een kans dat we via haar naar amerika kunnen verhuizen?
Als die zus een Amerikaans staatsburger is (of wordt) dan kan zij haar broer - jouw vader dus - sponsoren. Je bent dan een familie-immigrant van de 4e categorie. Daar zit een wachtlijst aan, want van die categorie worden er maar 60.000 per jaar toegelaten..... dus dat wordt zo'n 7 a 8 jaar wachten.

Ben je zo over 8 jaar nog minderjarig, (onder de 21) dan mag je dan met je pa mee. Ben je dat niet, dan zal vervolgens je pa eerst staatsburger moeten worden (duurt 6 jaar, 5 jaar voordat het kan en 1 jaar voor de aanvraag), en dan kan je pa jou sponsoren, en dat is geloof ik een familieimmigrant van de 2e categorie. Daar worden er meer van toegelaten geloof ik, dus minder wachttijd.....

Dus met een beetje geluk, zit je over 16 jaar in de VS. Mits zowel je tante (tenzij ze met een Amerikaanse is getrouwd, dan hoeft het niet) en je pa (die waarschijnlijk niet getrouwd is) het NL staatsburgerschap wil opgeven.

Dus eigenlijk zegt popolon het al.... Nihil. :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85782730
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:09 schreef maartena het volgende:
Meestal shop ik zoveel mogelijk bij de kleine markten. Trader Joe's en Fresh & Easy voor de boodschappen.
Is Trader Joe's niet eigendom van dezelfde familie die eigendom is van Aldi? Over grote ketens gesproken. Niet dat ik daarom Trader Joe zou vermijden, alleen hebben we er hier geen -O-
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:15:05 #296
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_85782980
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 04:48 schreef maartena het volgende:

[..]

Als die zus een Amerikaans staatsburger is (of wordt) dan kan zij haar broer - jouw vader dus - sponsoren. Je bent dan een familie-immigrant van de 4e categorie. Daar zit een wachtlijst aan, want van die categorie worden er maar 60.000 per jaar toegelaten..... dus dat wordt zo'n 7 a 8 jaar wachten.

Ben je zo over 8 jaar nog minderjarig, (onder de 21) dan mag je dan met je pa mee. Ben je dat niet, dan zal vervolgens je pa eerst staatsburger moeten worden (duurt 6 jaar, 5 jaar voordat het kan en 1 jaar voor de aanvraag), en dan kan je pa jou sponsoren, en dat is geloof ik een familieimmigrant van de 2e categorie. Daar worden er meer van toegelaten geloof ik, dus minder wachttijd.....

Dus met een beetje geluk, zit je over 16 jaar in de VS. Mits zowel je tante (tenzij ze met een Amerikaanse is getrouwd, dan hoeft het niet) en je pa (die waarschijnlijk niet getrouwd is) het NL staatsburgerschap wil opgeven.


Dus eigenlijk zegt popolon het al.... Nihil. :')

Zoals jij het uitlegt is het best mogelijk alleen duurt het veel te lang. Over 16 jaar ben ik 37 :')


Maar als ik mijn studie in nederland afmaak(Technische Informatica Bachelor), Hoe moelijk is het dan om in VS vast werk te vinden?

Ik heb gehoord dat als je ontslagen word, je weer terug naar nederland moet, Krijg je geen GreenCard als je daar vast werk hebt en als je daar al een bepaalde tijd leeft?


Ik ken trouwens een jongen die eerst in Moskou leefde, en heel makkelijk in USA een Greencard heeft gekregen, hij woont nu in Sacramento. Hij had geen Diploma, geen werkervaring, geen familie, maar is toch binnen een jaar van Mouskou naar USA verhuist zonder al te veel gedoe.

[ Bericht 4% gewijzigd door FoolWithMokey op 27-08-2010 20:23:40 ]
Sisco Certified
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:18:43 #297
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85783127
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:08 schreef devzero het volgende:
Is Trader Joe's niet eigendom van dezelfde familie die eigendom is van Aldi? Over grote ketens gesproken. Niet dat ik daarom Trader Joe zou vermijden, alleen hebben we er hier geen -O-
Trader Joe's is eigendom van Aldi inderdaad :) Maar ze verkopen voornamelijk spul zonder kunstmatige stoffen erin, organsich, biologisch etc.... Fresh & Easy is weer eigendom van het Britse Tesco, dus ook een mega-bedrijf.

Maar ja, zo blijf je bezig.... de meeste Nederlanders realiseren zich ook niet dat als je een pak DE koffie koopt, dat Sara Lee over die winst uiteindelijk een klein deel moet overhandigen aan Uncle Sam, en dat daarmee dus ook de kogels betaald worden waarmee men oorlog voert in Irak en Afghanistan..... maar ik heb een donkerbruin vermoeden - en volledig terecht trouwens - dat dit niemand stopt om koffie van DE te kopen. En ach.... ik hef het wel weer op door Ben en Jerry's te kopen, heeft de Nederlandse staatskas ook nog een klein beetje (uiteindelijk).

Alles is wel ergens gelinked aan andere, grote bedrijven. Daar ontkom je niet aan.

Ik heb overigens een half jaar terug een MIELE stofzuiger gekocht, en wel bij een kleine particulier die zich specialiseert in Stofzuigers en Naaimachines. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:20:02 #298
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85783195
Uiteindelijk wordt de wereld toch beheerst door mega-corporaties. We zijn er gewoon te afhankelijk van om te kunnen kiezen.

Kutgeld :r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:25:56 #299
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_85783474
Sowieso koop ik alles liever lokaal dan in grote ketens. Je ontkomt er echter niet aan. Al is het niet vanwege de beperkte keuze is het wel van de gigantische prijs.
Ik koop al mijn bier/wijn/kaas/koffie in het lokale kruidenierswinkeltje. Mijn boeken komen uit de dorps-boekhandel etc etc.
Voor vlees zou ik graag naar de slager gaan maar je betaalt 3x zo veel dan in de supermarkt en hoewel de kwaliteit daar minder is, ik kan het gewoon niet betalen...

Tja, wat wonderer al zegt, je ontkomt er niet aan.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:34:10 #300
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85783839
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:15 schreef FoolWithMokey het volgende:
Zoals jij het uitlegt is het best mogelijk alleen duurt het veel te lang. Over 16 jaar ben ik 37 :')
Het zou handiger zijn als je pa inderdaad een baan vind in de VS, dan kun je als minderjarige nog mee. Overigens als ik even reken is dat voor jou sowieso te laat.... je bent al 21 zo te zien.

quote:
Maar als ik mijn studie in nederland afmaak(Technische Informatica Bachelor), Hoe moelijk is het dan om in VS vast werk te vinden?
Belangrijker is werkervaring, en dan specifiek in een gebied waar vraag naar is. Niet dat ik denigrerend wil klinken, maar ze hebben in de VS ook honderden MIT-achtige universiteiten en colleges die jaarlijks afgestudeerden aan de arbeidsmarkt afleveren, en de arbeidsmarkt is momenteel geen vetpot. De kans dat een bedrijf voor iemand zonder werkervaring een visum-aanvraag wil doen is uitermate klein.

Heb je echter een aantal jaren werkervaring in een bepaalde specialisatie, dan is die kans er wel. Ik noem even een voorbeeld: Het Europese SAP begint eindelijk een beetje door te breken in de VS, en ik weet dat men daarvoor in afgelopen jaren specialisten voor heeft gehaald uit Europa.

Nu is dat meer de Financiele IT, niet de Technische IT, maar toch.... het geeft je een beetje een idee.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:40:31 #301
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85784094
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:25 schreef Barcaconia het volgende:
Ik koop al mijn bier/wijn/kaas/koffie in het lokale kruidenierswinkeltje. Mijn boeken komen uit de dorps-boekhandel etc etc.
Mijn favoriete kaas/wijn handel in de buurt is er mee gestopt.... :'( - Ik kon daar altijd heerlijke kazen krijgen. Maar ik heb nog een Duitse delicatessen winkel 3 minuten hier vandaan, en daar kan ik o.a. verse LEERDAMMER kaas krijgen! En leverworst, en Hero jam. En cassis. En Curry gewurz. En Spritsen! :D



Ik was best enorm blij toen ik dat ontdekte hier. :D

quote:
Voor vlees zou ik graag naar de slager gaan maar je betaalt 3x zo veel dan in de supermarkt en hoewel de kwaliteit daar minder is, ik kan het gewoon niet betalen...
Vlees haal ik meestal ook bij Trader Joe's.... die hebben organisch spul tegen een redelijke prijs. Maar soms ook gewoon in de supermarkt inderdaad.

quote:
Tja, wat wonderer al zegt, je ontkomt er niet aan.
Nope.... maar daar waar ik de keus heb, maak ik em :) Dus Walmart :r staat bij mij op de "do not shop" list. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')