Nee, had ze niet. In een bar als hooters ofzo wel, maar als je daar aan een meid komt heb je ook meteen een stierenek die je nader kennis laat maken met het trottoir. En begrijpelijk.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:16 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
De manier waarop iemand zich kleedt hoeft inderdaad niets te maken te hebben hoe je haar behandeld, maar ik denk dat het onbewust toch gebeurt.
Maar vind jij dan niet dat ze het toch wel had _kunnen_ verwachten? Even compleet los van het feit of het wel of niet gewenst/normaal is..
Dat, en nog algemener te trekken door 'vrouw' te vervangen door 'mens'.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:26 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nogmaals, de manier waarop een vrouw zich kleed heeft geen bal te maken met hoe je ze behandelt.
Oh nee, je hebt helemaal gelijk. Het was een zatte aap die continu alleen maar foto's van haar wilde maken. Wat zeikt dat wijf dan... (uiteraard sarcasme)quote:Op maandag 26 juli 2010 12:37 schreef Maanvis het volgende:
Het waren maar foto's, ze werd niet echt lastig gevallen toch?
Ze zeikte al na de 1e foto. Als ze gewoon effe met die gozer op de foto was gegaan dan was het daarna geen probleem meer geweest. Maar ze moest zonodig erover zeiken en dan lok je zo'n dronken gast alleen maar uit.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:39 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Oh nee, je hebt helemaal gelijk. Het was een zatte aap die continu alleen maar foto's van haar wilde maken. Wat zeikt dat wijf dan... (uiteraard sarcasme)
Heel plat en juridisch gezien had die zuiplap toestemming moeten krijgen voor het maken van de foto. Klaarblijkelijk kreeg hij die eigenlijk niet, dus hij moet niet jammeren, hij is er nog best goed vanaf gekomen. Als ze vervelend had gewild, had ze veel meer heibel kunnen trappen, wat dronken dombo's eigenlijk verdienen, maar goed, ze kent het verhaal, ze kent de achterlijkheid, ze kent de gevolgen van drank. Kortom, ze heeft het heel goed opgelost, maar zuiplap is een zak stront van de laagste orde.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze zeikte al na de 1e foto. Als ze gewoon effe met die gozer op de foto was gegaan dan was het daarna geen probleem meer geweest. Maar ze moest zonodig erover zeiken en dan lok je zo'n dronken gast alleen maar uit.
Nee het portretrecht geldt alleen bij publicatie, niet bij het nemen van de foto. Helaas.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:06 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Heel plat en juridisch gezien had die zuiplap toestemming moeten krijgen voor het maken van de foto.
Ze had na 2x de portier erbij moeten roepen ipv zelf die camera afpakken. Barpersoneel hoort dat soort dingen niet te doen, da's de taak van de beveiliging.quote:Klaarblijkelijk kreeg hij die eigenlijk niet, dus hij moet niet jammeren, hij is er nog best goed vanaf gekomen. Als ze vervelend had gewild, had ze veel meer heibel kunnen trappen, wat dronken dombo's eigenlijk verdienen, maar goed, ze kent het verhaal, ze kent de achterlijkheid, ze kent de gevolgen van drank. Kortom, ze heeft het heel goed opgelost, maar zuiplap is een zak stront van de laagste orde.
Op basis van welke wet zou die toestemming dan benodigd moeten zijn?quote:Op maandag 26 juli 2010 13:06 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Heel plat en juridisch gezien had die zuiplap toestemming moeten krijgen voor het maken van de foto.
Voorbeeld die slaat als een tiet op een drumstel. Kom maar met goede voorbeelden, dan reageer ik welquote:
Of gewoon omdat ze het niet tof vindt dat er een af andere zatte lul aan het fappen is op een foto van haar, of gewoon omdat.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:11 schreef Maanvis het volgende:
Waarschijnlijk weigerde ze de foto omdat ze er zwart werkt oid, of omdat ze niet wil dat men weet dat ze daar werkt.
Neu, is een prachtig voorbeeld, dus leg even uit wat het precieze verschil is.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:12 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Voorbeeld die slaat als een tiet op een drumstel. Kom maar met goede voorbeelden, dan reageer ik wel
Jij vindt het er een beetje bij horen, ik vind dat ze het kan verwachten. De andere 99% van FOK! vindt van niet...quote:Op maandag 26 juli 2010 13:15 schreef valek het volgende:
Je kunt zoiets toch wel verwachten als je in een kroeg werkt? Ik werk soms ook in een kroeg, afgelopen weekend nog en werd ook gefotografeerd. Dat hoort er een beetje bij denk ik.
Ja, je kan het verwachten.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:18 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Jij vindt het er een beetje bij horen, ik vind dat ze het kan verwachten. De andere 99% van FOK! vindt van niet...
Voor iemand die dronken is is het wel moeilijk. Dus dan kan je beter gewoon ff lief lachen, op de foto gaan, en als ie dan toch doorgaat de portier erbij roepen. Ga je die camera af lopen pakken dna vraag je allene maar om moeilijkheden.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, je kan het verwachten.
Maar als je dan aangeeft er niet van gediend te zijn, moet de fotograaf stoppen. Zo moeilijk is het toch niet
Tsja, je hebt theorie (waarin je op zich gelijk hebt) en je hebt de praktijk, waar je nu eenmaal heel erg behandeld wordt op de manier waarop je je kleedt. Een vrouw gekleed als zwerver wordt anders behandeld dan een vrouw in een mantelpakje. De manier waarop je je kleedt, maakt hoe er tegen je aan gekeken wordt. Uiterlijk, en dus kleding, is het eerste wat je van iemand ziet.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:13 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
[..]
Jij hebt het over bedrijfskleding, ik haal zomaar een voorbeeld op waarbij ik de situatie zou kunnen voorstellen, niet meer niet minder.
Maar de manier waarop een vrouw zich kleedt heeft geen bal te maken met hoe je een vrouw dient te behandelen. Net zo min trouwens bij mannen.
Inderdaad, en daar zou een beetje horecauitbater toch wel ervaring mee moeten hebben.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor iemand die dronken is is het wel moeilijk. Dus dan kan je beter gewoon ff lief lachen, op de foto gaan, en als ie dan toch doorgaat de portier erbij roepen. Ga je die camera af lopen pakken dna vraag je allene maar om moeilijkheden.
Citeer mij aub even, waar ik vertel dat de fotograaf volledig gelijk heeft..quote:Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, je kan het verwachten.
Maar als je dan aangeeft er niet van gediend te zijn, moet de fotograaf stoppen. Zo moeilijk is het toch niet
En dit inderdaad.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor iemand die dronken is is het wel moeilijk. Dus dan kan je beter gewoon ff lief lachen, op de foto gaan, en als ie dan toch doorgaat de portier erbij roepen. Ga je die camera af lopen pakken dna vraag je allene maar om moeilijkheden.
Ah, duidelijk. Dus de dronken zak stront stond in z'n recht. Interessant land begint dit zo langzamerhand te worden.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee het portretrecht geldt alleen bij publicatie, niet bij het nemen van de foto. Helaas.
[..]
Ze had na 2x de portier erbij moeten roepen ipv zelf die camera afpakken. Barpersoneel hoort dat soort dingen niet te doen, da's de taak van de beveiliging.
Waarschijnlijk weigerde ze de foto omdat ze er zwart werkt oid, of omdat ze niet wil dat men weet dat ze daar werkt.
hij stond letterlijk in zijn recht ja, aangezien er in nederland geen wet is die het ongewenst fotograferen van mensen bij openbare gelegenheden verbiedt.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:34 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Dus de dronken zak stront stond in z'n recht. Interessant land begint dit zo langzamerhand te worden.
Dit was natuurlijk een bar. Daar mag je mensen weigeren en mensen er uitzetten als zij vervelend zijn. Wat vervelend is, is natuurlijk aan het personeel. Dus hij had er gewoon uitgezet moeten worden, nadat de medewerkster al dan niet met behulp van de uitsmijter de foto's gewist had.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hij stond letterlijk in zijn recht ja, aangezien er in nederland geen wet is die het ongewenst fotograferen van mensen bij openbare gelegenheden verbiedt.
portretrecht is alleen van toepassing bij publicatie, en die wet bestaat al sinds 1912, dus waarom je denkt dat dit iets van de laatste tijd is...?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |