Zet even de openingspost in je topicstart. Dat maakt het een stuk aantrekkelijker voor nieuwe lezersquote:Op zondag 25 juli 2010 14:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oeh, per ongeluk eerste deel gesloten. Hierbij dus deel 2.
Link naar de laatste post: De rol van de waarnemer
Hier dus verder!
En je vindt het dus niet opmerkelijk dat de miracleman zoals hij wordt genoemd, na door alle artsen opgegeven te zijn er toch weer bovenop komt? Dat geeft toch wel aan dat de wetenschap erg tekortschiet op het veel grotere domein van wat zij als paranormaal beschouwt.quote:Op zondag 25 juli 2010 14:38 schreef oompaloompa het volgende:
Nee ik vind het niet opmerkelijk dat iemand met een extreem kleine overlevingskans het toch overleeft. Dat hij het overleeft wegens geestekracht is natuurlijk een ongefundeerde aanname
als je een staatslot koopt zou ik de kans dat je hem wint ook als extreem, klein beschouwen. Zo klein dat ik zou zeggen: onmogelijk. Uiteindelijk wint toch iemand hem. Probleem is dat je alleen van deze meneer hoort terwijl er tegelijkertijd miljoenen mensen afgeschreven worden en ook doodgaan.quote:Op zondag 25 juli 2010 22:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En je vindt het dus niet opmerkelijk dat de miracleman zoals hij wordt genoemd, na door alle artsen opgegeven te zijn er toch weer bovenop komt? Dat geeft toch wel aan dat de wetenschap erg tekortschiet op het veel grotere domein van wat zij als paranormaal beschouwt.
Dat zijn twee heel verschillende dingen. Aan de ene kans heb je pure kansberekening (waarbij het toch zeker is dat de hoofdprijs gewonnen wordt) waarbij je niet kunt kiezen om te winnen, en aan de andere kant heb je een genezing door pure intentie hetgeen wel op basis van keuze gebeurt.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:11 schreef oompaloompa het volgende:
als je een staatslot koopt zou ik de kans dat je hem wint ook als extreem, klein beschouwen. Zo klein dat ik zou zeggen: onmogelijk. Uiteindelijk wint toch iemand hem. Probleem is dat je alleen van deze meneer hoort terwijl er tegelijkertijd miljoenen mensen afgeschreven worden en ook doodgaan.
nou ja dat laatste plak je er zelf op natuurlijkquote:Op maandag 26 juli 2010 00:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zijn twee heel verschillende dingen. Aan de ene kans heb je pure kansberekening (waarbij het toch zeker is dat de hoofdprijs gewonnen wordt) waarbij je niet kunt kiezen om te winnen, en aan de andere kant heb je een genezing door pure intentie hetgeen wel op basis van keuze gebeurt.
Nee, want iemand geneest niet zomaar per toeval.quote:Op maandag 26 juli 2010 01:07 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
nou ja dat laatste plak je er zelf op natuurlijk
En ook dat is natuurlijk enkel een aanname.quote:Op maandag 26 juli 2010 01:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, want iemand geneest niet zomaar per toeval.
Zo kan je alles wel een aanname noemenquote:Op maandag 26 juli 2010 10:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
En ook dat is natuurlijk enkel een aanname.
tuurlijk nietquote:
Uitleg?quote:
zo heel gemakkelijk is dat niet aangezien je uiteindelijk met deze vraag terecht komt in de wetenschapsfilosofie (en dan kun je beter een boek kopen en lezen).quote:
Ik heb al een boek.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:28 schreef oompaloompa het volgende:
zo heel gemakkelijk is dat niet aangezien je uiteindelijk met deze vraag terecht komt in de wetenschapsfilosofie (en dan kun je beter een boek kopen en lezen).
Wat kan het anders zijn? Toeval?quote:
in dit geval echter zijn er een aantal objectief vast te stellen gebeurtenissen:
de man kreeg een ongeluk
de medici gaven hem geen overlevingskans
etc.
wat je niet vast kunt stellen is dat de man het overleefde omdat hij zo'n hoge wilskracht had.
daarom is dat tweede een ongefundeerde aanname.
There, I fixed it for you.quote:Op maandag 26 juli 2010 00:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zijn twee dezelfde dingen. Aan de ene kans heb je pure kansberekening (waarbij het toch zeker is dat de hoofdprijs gewonnen wordt) waarbij je niet kunt kiezen om te winnen, en aan de andere kant heb je een ziek persoon waarbij de kans erg klein maar toch aanwezig is dat ie er van geneest.
Ja he, jammer dat vogeltjesdans er vanavond pas weer is, want alleen hij kan de topicstart mooier makenquote:
En ik maar de moeite doen om het uit te leggen omdat ik dacht dat je een oprechte vraag steldequote:Op maandag 26 juli 2010 12:48 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ik heb al een boek.
[..]
Wat kan het anders zijn? Toeval?
quote:Op maandag 26 juli 2010 13:07 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
En ik maar de moeite doen om het uit te leggen omdat ik dacht dat je een oprechte vraag stelde
Lolwut? Watbedoellu?quote:Op maandag 26 juli 2010 13:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja he, jammer dat vogeltjesdans er vanavond pas weer is, want alleen hij kan de topicstart mooier maken!!!EINZ!!
Dat was het ook. Maar we verschillen van mening over de interpretatie van de uitleg.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:07 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
En ik maar de moeite doen om het uit te leggen omdat ik dacht dat je een oprechte vraag stelde
nee je hebt al een boek en denkt dat je daarom niets anders meer hoeft te lezen. Je stelt namelijk vragen die al beantwoord zijn in deze thread.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:30 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat was het ook. Maar we verschillen van mening over de interpretatie van de uitleg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |