abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juli 2010 @ 02:55:34 #1
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84458799
:{

Scheer je weg!
  zondag 25 juli 2010 @ 02:56:24 #2
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84458809
ok
Snollebolt
  zondag 25 juli 2010 @ 02:59:16 #3
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84458849
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit vind ik nogal een treffende foto:

[ afbeelding ]
Verslagenheid idd. :{
Scheer je weg!
pi_84458864
Damn, nog steeds onder de indruk hier...
-
pi_84458873
Terug Vind Parade...
pi_84458882
Ja erg he zag et ook op tv lekker als je net wakker bent zulk nieuws :N
maar ehm weet niet echt wa er aan d hand is 18 doden door?
pi_84458883
Ik vind die foto met 6 heli's standby juist heel treffend
pi_84458884
''Er is nog niet bekend of er Nederlands slachtoffers zijn''

Bij elk drama weer die egoïstische zin, wat boeit dat nou ?
Echt heel slecht :{
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 25 juli 2010 @ 03:02:24 #9
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84458909
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:32 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Ik heb regressies gedaan ja!
En kwam uit in de oorlog duitsland nederland...so?

En dit is serieus...of ik regressies serieus moet nemen weet ik dus niet.
Maar het verklaarde mij wel veel.
Ik denk soms (ondanks dat ik zelf geen regressie heb gedaan) dat ik (in een vorig leven) ook in WO2 heb geleefd en vergast ben. Denk ik soms als het aankomt op dit onderwerp. Vraag me niet waarom.

Maf onderwerp ook. Past niet in dit topic. Laten we vooral niet dat soort onderwerpen aanmoedigen Zhe. Het drama is al erg genoeg. :{
Scheer je weg!
pi_84458922
Eigenlijk zijn we allemaal wel erg selectief in onze verontwaardiging
Jaarlijks vinden honderden de dood in die Pelgrimstocht naar Mekka
En toch grijpt dit je op de een of andere manier wel aan .

Best sneu eigenlijk (en ja ik doe er zelf ook aan mee )
pi_84458925
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:01 schreef junkiexp het volgende:

Ik heb bv heel veel Nederlandse vrienden in Berlijn wonen die daar ook heen zijn gegaan, het spijt me maar dan boeit mij dat wel.
pi_84458939
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:01 schreef junkiexp het volgende:

Onzin, dat is toch voor Nederlanders relevant?
-
  zondag 25 juli 2010 @ 03:05:22 #13
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84458959
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:03 schreef Righteous het volgende:

Het is voor deze moslims net zo erg inderdaad. Maar het is een ver van onze bed show omdat het niet westers is. Maakt het niet minder erg, vind het voor deze moslims net zo erg. Ja, je leest het goed.
Scheer je weg!
  † In Memoriam † zondag 25 juli 2010 @ 03:05:26 #14
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_84458963
Vreselijk dit.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_84458965
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:03 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik heb bv heel veel Nederlandse vrienden in Berlijn wonen die daar ook heen zijn gegaan, het spijt me maar dan boeit mij dat wel.
Fucked up man :{
Are they all ok ?
  zondag 25 juli 2010 @ 03:06:36 #16
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84458977
quote:

Zover is het toch niet hier vandaan?
Immers...dus ja dat raakt..omdat er mensen bij konden zijn die je kent...
maar alsnog
zijn er ook doden in een ander deel van de wereld te betreuren, kan het even niet vinden telegraag doet vreemd...dat raakt iets minder diep.
Maar dat is denk ik menselijk?
Als je alles aantrekt van wat er gebeurd in deze wereld heb je geen leven meer dat wordt teveel op den duur.

En toch :{
Snollebolt
pi_84458979
quote:

Ja... ver van je bed show he...

Daarnaast... die Pelgrims zijn dus ook niet bijster slim om daar toch weer heen te gaan, terwijl ze weten dat er ieder jaar honderden doden vallen...

Blijkbaar staat hun geloof daar boven. Geen medelijden dan ook van mij.
pi_84458986
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Het is toch alleen een taal en cultuurgrens ?
Ik vind een dode Duitser even erg als een dode NL-er.
En op dat moment kunnen ze niks met zekerheid zeggen dus laat het lekker achterwege
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_84458999
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:05 schreef Righteous het volgende:

[..]

Fucked up man :{
Are they all ok ?
2 al contact gehad via Facebook, andere 2 nog niet maar ik denk/hoop dat die of vast zitten vanwege vervoer of nog ergens aan het uitspacen zijn.
  † In Memoriam † zondag 25 juli 2010 @ 03:08:47 #20
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_84459002
quote:
[..]
[..]
En toch gaan ze.
Bij dit soort feesten verwacht men dat niet.
Is wel een verschil he.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_84459016
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ja idd man
Die logica snap ik dan wel weer. Mn zusje was daar ook in die tunnel en mn ma die heb 4 uur zitten janken voor ze haar eindelijk kon bellen om te horen dat alles goed was .
Denk veel mensen van hier op dit forum hebben ook wel vrienden enzo die daar heen zijn gegaan

Dus voor die mensen is zoiets heeeeeeeel belangrijk
pi_84459032
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:10 schreef Righteous het volgende:

[..]
Mn zusje was daar ook in die tunnel en mn ma die heb 4 uur zitten janken voor ze haar eindelijk kon bellen om te horen dat alles goed was .

Dat moet vreselijk geweest zijn voor je moeder en jou, sterkte ermee dat gaat je niet in je koude kleren zitten. :{
pi_84459035
Overigens kijk op de parkeerplaatsen
Volgens mij is half Nederland momenteel in het buitenland :P
Dan is het nog belangrijker om te horen of er Nederlanders getroffen zijn .
pi_84459042
quote:

[..]

Ja idd man
Die logica snap ik dan wel weer. Mn zusje was daar ook in die tunnel en mn ma die heb 4 uur zitten janken voor ze haar eindelijk kon bellen om te horen dat alles goed was .
Denk veel mensen van hier op dit forum hebben ook wel vrienden enzo die daar heen zijn gegaan

Gelukkig dat het goed is gekomen met je zusje!! ^O^
  zondag 25 juli 2010 @ 03:14:14 #25
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84459066
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Gelukkig dat het goed is gekomen met je zusje!! ^O^
Inderdaad. :)
Scheer je weg!
  † In Memoriam † zondag 25 juli 2010 @ 03:14:47 #26
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_84459072
quote:

[..]

Ja idd man

Aiii, maar fijn dat het met haar goed gaat.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  † In Memoriam † zondag 25 juli 2010 @ 03:15:09 #27
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_84459078
quote:

[..]

Ja idd man

Nice, dat je zus het goed maakt (en je mama...) ^O^
Are you fokking to me?
pi_84459087
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:11 schreef Document1 het volgende:

[..]

Dat moet vreselijk geweest zijn voor je moeder en jou, sterkte ermee dat gaat je niet in je koude kleren zitten. :{
Ja ze heeft ook nog wat mensen geholpen enzo , ze stond aan de zijkant en het meeste gedrang was in het midden enzo .
Overigens heb ze nog ruzie gehad met een paar van die Poolse gasten die alles (incl mensen die kapot lagen te gaan op de grond :') ) lekker aan het filmen waren
heb ze nog een klap op dr gezicht van een van die gasten gehad en daar was ze meer van slag van dan door de dingen wat ze gezien heb . :|W maarja kan nog komen :X
pi_84459098
hierbij de meest duidelijke beelden die ik tot nu toe gezien heb:

http://www.bild.de/BILD/n(...)ch-begann-teil1.html
pi_84459120
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:15 schreef Righteous het volgende:

[..]

Overigens heb ze nog ruzie gehad met een paar van die Poolse gasten die alles (incl mensen die kapot lagen te gaan op de grond :') ) lekker aan het filmen waren
heb ze nog een klap op dr gezicht van een van die gasten gehad
WTF :o Wat een randdebielen.
pi_84459124
quote:

[..]

Ja ze heeft ook nog wat mensen geholpen enzo , ze stond aan de zijkant en het meeste gedrang was in het midden enzo .
heb ze nog een klap op dr gezicht van een van die gasten gehad en daar was ze meer van slag van dan door de dingen wat ze gezien heb . :|W maarja kan nog komen :X
Een mens kan veel hebben. Het zal haar niet in d'r koude kleren gaan zitten, maar toch.... Komt goed ;)
pi_84459166
Bij mij pakt dat filmpje niet Stupidisco . Weet niet waar het aan ligt maar hier het zelfde filmpje via Youtube voor de mensen die het niet kunnen zien

† In Memoriam † zondag 25 juli 2010 @ 03:25:34 #33
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_84459193
quote:

[..]

Hoe oud is je zusje? Als ik dat mag vragen...
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † zondag 25 juli 2010 @ 03:28:10 #34
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_84459237
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:23 schreef Righteous het volgende:
Bij mij pakt dat filmpje niet Stupidisco . Weet niet waar het aan ligt maar hier het zelfde filmpje via Youtube voor de mensen die het niet kunnen zien

Dank, kon andere link ook niet laden....
Are you fokking to me?
pi_84459256
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:25 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Hoe oud is je zusje? Als ik dat mag vragen...
Ja hoor ze is 19
Nu op stap nog maar ik heb ff met me ouders afgesproken dat ik wakker blijf mocht ze nog ff willen ouwehoeren als ze straks thuiskomt ofzo :O
pi_84459272
Trouwens bedenk me opeens dat bij de Danceparade in Rotterdam er precies hetzelfde had kunnen gebeuren .
Dwars door de maastunnel heen nou die is nog net ff wat langer dan deze . Vooral als er een paar van die relmongolen waren gekomen had zomaar hetzelfde kunnen gebeuren

pi_84459399
Ik mag hopen dat de verantwoordelijken van het leed van vandaag dit voor de rest van hun leven met zich mee moeten dragen :r

Het enige wat vandaag voor dat walgelijke soort volk telde was om zoveel mogelijk mensen binnen te hebben om te kunnen cashen :r

ik vraag me echt af hoe het nou voelt om letterlijk en figuurlijk over lijken te gaan :r

:r
  zondag 25 juli 2010 @ 04:02:56 #38
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_84459437
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:55 schreef Nuchterheid het volgende:
Ik mag hopen dat de verantwoordelijken van het leed van vandaag dit voor de rest van hun leven met zich mee moeten dragen :r

Het enige wat vandaag voor dat walgelijke soort volk telde was om zoveel mogelijk mensen binnen te hebben om te kunnen cashen :r

ik vraag me echt af hoe het nou voelt om letterlijk en figuurlijk over lijken te gaan :r

Was het geen gratis festival?
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_84459453
quote:
Op zondag 25 juli 2010 04:02 schreef Elvislives het volgende:

[..]

Denk je nou serieus dat er zelfs met een 'gratis' festival geen geld wordt verdient?
  zondag 25 juli 2010 @ 04:08:50 #40
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_84459462
quote:
Op zondag 25 juli 2010 04:07 schreef Document1 het volgende:

[..]

Denk je nou serieus dat er zelfs met een 'gratis' festival geen geld wordt verdient?
Ja, maar:

quote:
Het enige wat vandaag voor dat walgelijke soort volk telde was om zoveel mogelijk mensen binnen te hebben om te kunnen cashen
Lijkt me vooral op eventueel entreegeld te slaan...
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_84459464
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:31 schreef Righteous het volgende:
Trouwens bedenk me opeens dat bij de Danceparade in Rotterdam er precies hetzelfde had kunnen gebeuren .
Dwars door de maastunnel heen nou die is nog net ff wat langer dan deze . Vooral als er een paar van die relmongolen waren gekomen had zomaar hetzelfde kunnen gebeuren

De tunnel is goed verlicht, er is één looprichting en de menigte is denk ik vooral met de muziek bezig, ik vind die situatie dus niet goed vergelijkbaar. Overigens zonde dat dit evenement niet meer wordt gehouden in Rotterdam.
  zondag 25 juli 2010 @ 04:10:47 #42
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84459471
quote:
Op zondag 25 juli 2010 03:08 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

En toch gaan ze.
Bij dit soort feesten verwacht men dat niet.
Is wel een verschil he.
1,5 miljoen mensen in een kleine ruimte. En dan verwacht je zoiets niet?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_84459509
quote:
Op zondag 25 juli 2010 04:02 schreef Elvislives het volgende:

[..]

Zie net inderdaad dat alleen VIP tickets geld op moesten brengen (¤95).

Maar alsnog walg ik van de nalatigheid van de personen die dit festival in goede banen hadden moeten leiden.

2 dagen geleden werd er al gewaarschuwd dat de kans op doden zeer zeker aanwezig was. Zelfs op het moment dat het al mis aan het gaan was werd er (mede door de aanwezige politie) zeer laconiek gereageerd op de schreeuw om hulp van de aanwezigen.

† In Memoriam † zondag 25 juli 2010 @ 04:28:17 #44
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_84459521
quote:
Op zondag 25 juli 2010 04:10 schreef popolon het volgende:

[..]

1,5 miljoen mensen in een kleine ruimte. En dan verwacht je zoiets niet?
Lees mn post nog eens.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_84459661
quote:
Op zondag 25 juli 2010 04:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De tunnel is goed verlicht, er is één looprichting en de menigte is denk ik vooral met de muziek bezig, ik vind die situatie dus niet goed vergelijkbaar. Overigens zonde dat dit evenement niet meer wordt gehouden in Rotterdam.
Dat zegt geen reet . Gisteren liepen ze ook allemaal dezelfde kant op . Het werd pas een probleem toen er paniek ontstond .
Zelfs op de Dam met die schreeuwer leidde dat al tot verschillende gewonden .
Ik was daar bij de Danceparade en net na de tunnel op het plen werd er flink geknokt door 2 groepen . Als dat IN de tunnel was gebeurd en mensen hadden snel weg willen gaan had je in het gedrang soortgelijke situaties kunnen krijgen .

Maar ben blij dat het er niet meer is . Al die gratis feestjes moeten kennelijk tot veldslagen met de politie lijden dus dan maar opzouten
pi_84459700
quote:
Op zondag 25 juli 2010 05:02 schreef Righteous het volgende:

[..]

Dat zegt geen reet . Gisteren liepen ze ook allemaal dezelfde kant op . Het werd pas een probleem toen er paniek ontstond .

Van wat ik begreep was het wel 2 kanten verkeer omdat politie aan het einde van de tunnel mensen aan het terugsturen waren.
pi_84459714
quote:
When crowd density equals the plan area of the human body, individual
control is lost, as one becomes an involuntary part of the mass. At occupancies of about 7
persons per square meter the crowd becomes almost a fluid mass. Shock waves can be
propagated through the mass sufficient to lift people off of their feet and propel them distances
of 3 m (10 ft) or more. People may be literally lifted out of their shoes, and have clothing torn off.
Intense crowd pressures, exacerbated by anxiety, make it difficult to breathe. The heat and
thermal insulation of surrounding bodies cause some to be weakened and faint. Access to those
who fall is impossible. Removal of those in distress can only be accomplished by lifting them up
and passing them overhead to the exterior of the crowd.

In some cases there is an interruption of a simple traffic process such as exiting a stadium or a passenger conveyor, resulting in a critical crowd pressure point. Others fall into two general behavioral categories, either a flight response or a craze. [8] Flight occurs where people experience either
a real or perceived threat. Frequently mislabeled a panic, closer investigation usually shows that
flight was a reasonable group reaction under the perceived circumstances.

Crowd forces can reach levels that almost impossible to resist or control. Virtually all
crowd deaths are due to compressive asphyxia and not the "trampling" reported by the news
media. Evidence of bent steel railings after several fatal crowd incidents show that forces of
more than 4500 N (1,000 lbs.) occurred. Forces are due to pushing, and the domino effect of
people leaning against each other.

Most major crowd disasters can be prevented by simple crowd management strategies.
The primary crowd management objectives are the avoidance of critical crowd densities and
the triggering of rapid group movement.

Although the terms crowd management and crowd control are often used interchangeably, there are important differences. Crowd management involves the assessment of the people handling capabilities of a space prior to use.

Crowd control may be part of a crowd management plan, or occur as an unplanned
reaction to a group problem. It can include extreme measures to enforce order, such as the use
of force, arrest, or threat of personal injury. It may employ barriers that alter the space available
for occupancy and patterns of group movement. Inappropriate or poorly managed control
procedures have precipitated crowd incidents rather than preventing them.
For example,
police reacting to a group of unruly persons at a rock concert, herded spectators into areas
where there were no means of egress.
http://www.crowdsafe.com/FruinCauses.pdf
  zondag 25 juli 2010 @ 08:24:46 #48
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_84459917
quote:
Op zondag 25 juli 2010 05:02 schreef Righteous het volgende:

[..]

Zelfs op de Dam met die schreeuwer leidde dat al tot verschillende gewonden .
Ik was daar bij de Danceparade en net na de tunnel op het plen werd er flink geknokt door 2 groepen . Als dat IN de tunnel was gebeurd en mensen hadden snel weg willen gaan had je in het gedrang soortgelijke situaties kunnen krijgen .

Maar ben blij dat het er niet meer is . Al die gratis feestjes moeten kennelijk tot veldslagen met de politie lijden dus dan maar opzouten
Ik denk dat het wel een essentieel verschil is met Duisburg. Men wilde massaal naar de 'afsluiting' op het oude trein rangeerterrein. In jouw filmpje wordt er achter één van de 100 (?) trucks aangelopen. Iets wat bij de LP ook altijd goed gaat.
  zondag 25 juli 2010 @ 08:30:22 #49
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_84459931
quote:

[..]

Berlijn ligt dan wel ongeveer 5,5 uur van Duisburg af. Kun je jezelf beter druk maken om vrienden die in NL wonen en in +/- 2 uur in Duisburg zijn :')
pi_84460025
Even Partyflock gelezen, ook daar steeds meer verhalen van bezoekers dat de politie erg ruw te keer is gegaan toen het terrein werd afgesloten.

quote:
Politie: Paniek ontstond door vallende mensen

DUISBURG (ANP) - De paniek in de tunnel naar de Loveparade zaterdag in Duisburg is veroorzaakt doordat mensen van een versperde trap in de mensenmassa vielen. Dat zei een politiewoordvoerder. De tunnel stond bomvol met mensen die naar binnen wilden en anderen die juist weer weg gingen.

Een aantal bezoekers heeft geprobeerd over een versperde, smalle noodtrap bij het terrein te komen. Anderen klommen op een soort luidsprekersteiger. Sommige klauteraars vielen acht tot tien meter naar beneden en kwamen bovenop de mensenmassa terecht, waarop er paniek uitbrak, aldus de politie.

Achttien mensen kwamen om het leven, zestien stierven ter plekke en twee in het ziekenhuis. Ongeveer tachtig mensen liepen ernstige verwondingen op.

De burgemeester van Duisburg, Adolf Sauerland, verdedigde de veiligheidsplannen als steekhoudend. Ook volgens paniekonderzoeker Michael Schreckenberg, die had deelgenomen aan de voorbereidingen, was de tunnel groot genoeg. Hij zei dat meerdere rampscenario's waren doorgenomen. Er zijn echter altijd mensen die zich niet aan de spelregels houden, verwees Schreckenberg naar de jongeren die op de onveilige trappen klommen. ,,Dat mensen van boven vielen'', was een scenario dat niemand had voorzien.

De bezoekers hebben zich niet snel genoeg over het terrein van de Loveparade verdeeld, aldus de politie. Het festivalterrein was dan ook nog niet vol. De politie sprak van enkele honderdduizenden bezoekers en noemde het aantal van de organisatie, 1,4 miljoen bezoekers, te hoog ingeschat.

De oprichter van de Loveparade, Dr. Motte, gaf de organisatie de schuld van de catastrofe. ,,Zij hebben een ernstige managementfout gemaakt. Hoe kan men mensen door slechts een enkele ingang naar het terrein sturen. Het is een schandaal.
  zondag 25 juli 2010 @ 09:08:10 #51
86793 wwwer
The one and only
pi_84460075
pffff het dodenaantal blijft oplopen.... En nu maar hopen dat het daarmee klaar is
Graaauuww?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 juli 2010 @ 09:11:05 #52
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_84460090
quote:

[..]

ken kan nog niet zeggen of er ook Nederlanders onder de slachtoffers zijn. Een politiebron meldt dat er een Nederlander onder de doden is, schrijf de Volkskrant.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zondag 25 juli 2010 @ 09:12:04 #53
86793 wwwer
The one and only
pi_84460093
320 mensen raakte gewond, maar wanneer word je daar toe gerekend? Als je ter plekke een pleister krijgt om je vinger of pas als je in het ziekenhuis behandeld moet worden?
Graaauuww?
pi_84460095
Dodental Loveparade opgelopen tot 19

Het dodental door de paniek bij de Loveparade in Duisburg is opgelopen tot negentien.

Daarnaast raakten 342 mensen gewond, meldt de Duitse politie. Over de toestand van de gewonden is nog niets bekend.

NOS
pi_84460108
quote:
Op zondag 25 juli 2010 09:12 schreef wwwer het volgende:
320 mensen raakte gewond, maar wanneer word je daar toe gerekend? Als je ter plekke een pleister krijgt om je vinger of pas als je in het ziekenhuis behandeld moet worden?
Ze spraken over 40 zwaargewonden in ieder geval.

Ik zal eens opzoeken wat het verschil is. :)
pi_84460127
Ik kan het zo snel even niet vinden. Laatst was die vraag wel in de Quest, maar weet het antwoord zo even niet meer.
pi_84460182
quote:
Op zondag 25 juli 2010 09:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Even Partyflock gelezen, ook daar steeds meer verhalen van bezoekers dat de politie erg ruw te keer is gegaan toen het terrein werd afgesloten.
[..]

Ik geloof dat dat best eens een belangrijke oorzaak kan zijn inderdaad. Ik zie het wel voor me dat een stel overijverige dienders koste wat het kost het terrein hebben afgesloten, omdat ze nou eenmaal die instructie hebben gekregen.
Vervolgens hebben ze niet stilgestaan bij de mensenmassa die nog buiten het terrein stond
٩๏̯͡๏)۶
pi_84460218
quote:

De paniek in de tunnel naar de Loveparade zaterdag in Duisburg is veroorzaakt doordat mensen van een versperde trap in de mensenmassa vielen. Dat zei een politiewoordvoerder.

Een aantal bezoekers heeft geprobeerd over een versperde, smalle noodtrap bij het terrein te komen. Anderen klommen op een soort luidsprekersteiger. Sommige klauteraars vielen acht tot tien meter naar beneden en kwamen bovenop de mensenmassa terecht, waarop er paniek uitbrak, aldus de politie.

volkskrant

Dan zijn er zeker ook mensen omgekomen omdat anderen op hun vielen. Van 8 meter hoog :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2010 09:33:11 ]
  zondag 25 juli 2010 @ 09:39:23 #59
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_84460286
Verschrikkelijk, geen woorden voor.
RIP voor de overledenen en veel sterkte aan de nabestaanden.
Leef en Laten Leven
  zondag 25 juli 2010 @ 09:54:42 #60
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_84460429
Paniek door vallende mensen, hoe dom. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 25 juli 2010 @ 09:56:11 #61
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_84460454
Hier een filmpje van de luidsprekersteiger waar later klimmers op het publiek vielen.

Wat zijn we aan het doen ???
pi_84460468
quote:
Op zondag 25 juli 2010 09:54 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Paniek door vallende mensen, hoe dom. :')
Ja domme mensen ook, eigen schuld dat ze dood zijn he.

Jezus, als iemand hier dom is ben jij het wel.
Jij blijft zeker wel rustig en releaxt staan als er iemand van 8 meter hoogte op je kop dondert en je van alle kanten platgeduwd wordt. Jij wel ja. :{

:O
pi_84460533
quote:
Op zondag 25 juli 2010 09:56 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier een filmpje van de luidsprekersteiger waar later klimmers op het publiek vielen.

Zitten er zulke schokkende beelden in?
  zondag 25 juli 2010 @ 10:04:09 #64
12646 Oom_Agent
pi_84460550
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zitten er zulke schokkende beelden in?
Nee, alleen klimmers en duwende mensenmassa.
pi_84460576
quote:

Dat is geen steiger, dat heet een truss systeem.
  † In Memoriam † zondag 25 juli 2010 @ 10:06:04 #66
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_84460582
quote:

Omg al die mensen :{ Dit is het eerste filmpje waar ik echt van onder de indruk ben, wat me een duidelijk beeld geeft hoe iedereen daar klem zat in en buiten die tunnel, de verdrukking ... ver-schrik-ke-lijk!!

R.I.P voor de overledenen.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zondag 25 juli 2010 @ 10:08:02 #67
12646 Oom_Agent
pi_84460612
Er is ook een 22 jarige Nederlander omgekomen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland,buitenland
pi_84460694
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:06 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Omg al die mensen :{ Dit is het eerste filmpje waar ik echt van onder de indruk ben, wat me een duidelijk beeld geeft hoe iedereen daar klem zat in en buiten die tunnel, de verdrukking ... ver-schrik-ke-lijk!!

R.I.P voor de overledenen.
Niet alleen die tunnel, die hele massa heeft het maar moeilijk.
Zal ook wel niet meegewerkt hebben dat een boel mensen natuurlijk verre van nuchter ziin geweest.
pi_84460749
Ongelofelijk kut natuurlijk voor die mensen. Een van de redenen waarom ik grote mensen-massa's zo mogelijk probeer te vermijden.
Conscience do cost.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:21:03 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84460761
quote:

Dit filmpje laat zien hoe het gebeurt, denk ik. Een mensenmassa op elkaar gedrukt met twee stromen die tegen elkaar inwerken. Tel daarbij ook op dat ze het festivalterrein op krijgen en je krijgt geheid een aggressieve sfeer onder een paar mensen. Wanneer die overdreven slaande bewegingen maken bijvoorbeeld, gaat zo'n beweging door zo'n hele groep mensen, waardoor verdrukking ontstaat.

Ik heb het idee dat de paniek niet eens zo plotseling ontstond (zoals op de Dam), maar geleidelijk. De filmer is blij dat zijn kameraad ook naar boven is geklommen en ze beschouwen het ook als meer als een avontuur dat ze nu weer uit die drukte zijn. Wat er daadwerkelijk gebeurt, valt hen nog niet op.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † zondag 25 juli 2010 @ 10:26:31 #71
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_84460833
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:16 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Niet alleen die tunnel, die hele massa heeft het maar moeilijk.
Zal ook wel niet meegewerkt hebben dat een boel mensen natuurlijk verre van nuchter ziin geweest.
Knetterleip, ze horen die beat en willen maar één ding en dat is het terrein op.
Ik kan me van andere feesten nog wel herinneren hoe opgefokt iedereen in de rij was als het zo lang duurde.
Helaas maakte ik me daar ook wel eens schuldig aan. :@ Denk niet dat ik dat weer zal doen, potver wat een drama.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zondag 25 juli 2010 @ 10:27:19 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84460843
Ik heb nog steeds geen footage van de paniek zelf gevonden. :@
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84460854
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:27 schreef Ringo het volgende:
Ik heb nog steeds geen footage van de paniek zelf gevonden. :{
Nee inderdaad, het moment zelf, de mensen die naar beneden vielen en die paniek niet. Zullen toch wel mensen zijn die dat van bovenaf gefilmd hebben.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 juli 2010 @ 10:29:55 #74
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_84460888
Ik vroeg mij zo af he, :@ waaraan gaan die mensen eigenlijk dood? Stik je gewoon omdat je geen adem krijgt, of zal je gewoon erg veel gebroken botten/inwendige bloedingen hebben ofzo als je bent gevallen en men over je heen loopt?

Misschien een stomme vraag, maargoed :') :@ .
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zondag 25 juli 2010 @ 10:30:04 #75
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84460891
Die Duitsers hadden het al eerder door:

quote:
An alle Zweifelnden: BLEIBT ZUHAUSE !!
Der einzige Zugang liegt in einem Tunnel, ist maximal 15 Meter breit (also etwa wie die Bahnhofshalle) und besteht aus Kopfsteinpflaster. Der Belag des Festplatzes sah vom Zug aus wie grober Schotter, also wäre festes Schuhwerk zu empfehlen. Zelte und Zäune stehen mittlerweile, das macht den Platz auch nicht gerade größer -im Gegenteil-.
Als Bewohner der Innenstadt (Luftlinie zum Festplatz ca. 300 Meter) darf ich auch noch das Auto wegfahren, weil absolutes Parkverbot in ALLEN innerstädtischen Straßen !! Öffentliche Busse und Bahnen verkehren nicht oder werden weiträumig umgeleitet. Noch Fragen ??
#53 von wattearvolt , am 21.07.2010 um 20:09
Bron
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 25 juli 2010 @ 10:31:03 #76
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84460906
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:29 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik vroeg mij zo af he, :@ waaraan gaan die mensen eigenlijk dood? Stik je gewoon omdat je geen adem krijgt, of zal je gewoon erg veel gebroken botten/inwendige bloedingen hebben ofzo als je bent gevallen en men over je heen loopt?

Volgens mij word je lichaam gewoon kapotgebeukt.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:31:12 #77
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84460909
Het ziet er daar uit als een postmoderne arena. Alle vrije burgers boven en de slaven beneden die op hun verlossing staan te wachten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84460918
quote:

Zag gister een foto van een jongen die werd gereanimeerd en zijn benen waren helemaal plat en stonden scheef.
Als zoveel mensen over je heen rennen zullen het wel botbreuken en inwendige bloedingen zijn ja.

Dacht trouwens dat het vooral wel kleine meisjes zouden zijn die onder de voet zouden zijn gelopen maar tot nu toe alleen maar mannelijke slachtoffers gezien eigenlijk.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:31:59 #79
86793 wwwer
The one and only
pi_84460920
quote:

Door paniek zullen de meeste mensen omver gelopen zijn en dan idd gewoon dood gelopen worden om het maar heel grof te zeggen... Ook las ik dat er mensen van 8-10 meter naar beden gevallen zijn dat overleef je ook niet altijd.. Ook zal het er wel heeeel benauwd geweest zijn wat ook nadelige gevolgen voor je leven kan hebben in combinatie met de stress...
Graaauuww?
pi_84460936
quote:
Op zondag 25 juli 2010 05:36 schreef meth1745 het volgende:
...
The heat and thermal insulation of surrounding bodies cause some to be weakened and faint. Access to those
who fall is impossible. Removal of those in distress can only be accomplished by lifting them up
and passing them overhead to the exterior of the crowd.
...

http://www.crowdsafe.com/FruinCauses.pdf
Hier is dat goed te zien:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')