Verslagenheid idd.quote:Op zondag 25 juli 2010 02:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit vind ik nogal een treffende foto:
[ afbeelding ]
Ik denk soms (ondanks dat ik zelf geen regressie heb gedaan) dat ik (in een vorig leven) ook in WO2 heb geleefd en vergast ben. Denk ik soms als het aankomt op dit onderwerp. Vraag me niet waarom.quote:Op zondag 25 juli 2010 02:32 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Ik heb regressies gedaan ja!
En kwam uit in de oorlog duitsland nederland...so?
En dit is serieus...of ik regressies serieus moet nemen weet ik dus niet.
Maar het verklaarde mij wel veel.
Ik heb bv heel veel Nederlandse vrienden in Berlijn wonen die daar ook heen zijn gegaan, het spijt me maar dan boeit mij dat wel.quote:Op zondag 25 juli 2010 03:01 schreef junkiexp het volgende:
''Er is nog niet bekend of er Nederlands slachtoffers zijn''
Bij elk drama weer die egoïstische zin, wat boeit dat nou ?
Echt heel slecht
Onzin, dat is toch voor Nederlanders relevant?quote:Op zondag 25 juli 2010 03:01 schreef junkiexp het volgende:
''Er is nog niet bekend of er Nederlands slachtoffers zijn''
Bij elk drama weer die egoïstische zin, wat boeit dat nou ?
Echt heel slecht
Het is voor deze moslims net zo erg inderdaad. Maar het is een ver van onze bed show omdat het niet westers is. Maakt het niet minder erg, vind het voor deze moslims net zo erg. Ja, je leest het goed.quote:Op zondag 25 juli 2010 03:03 schreef Righteous het volgende:
Eigenlijk zijn we allemaal wel erg selectief in onze verontwaardiging
Jaarlijks vinden honderden de dood in die Pelgrimstocht naar Mekka
En toch grijpt dit je op de een of andere manier wel aan .
Best sneu eigenlijk (en ja ik doe er zelf ook aan mee )
Fucked up manquote:Op zondag 25 juli 2010 03:03 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik heb bv heel veel Nederlandse vrienden in Berlijn wonen die daar ook heen zijn gegaan, het spijt me maar dan boeit mij dat wel.
Zover is het toch niet hier vandaan?quote:Op zondag 25 juli 2010 03:03 schreef Righteous het volgende:
Ja... ver van je bed show he...quote:Op zondag 25 juli 2010 03:03 schreef Righteous het volgende:
Het is toch alleen een taal en cultuurgrens ?quote:Op zondag 25 juli 2010 03:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Onzin, dat is toch voor Nederlanders relevant?
2 al contact gehad via Facebook, andere 2 nog niet maar ik denk/hoop dat die of vast zitten vanwege vervoer of nog ergens aan het uitspacen zijn.quote:
En toch gaan ze.quote:Op zondag 25 juli 2010 03:03 schreef Righteous het volgende:
[..]
[..]
Ja idd manquote:Op zondag 25 juli 2010 03:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Onzin, dat is toch voor Nederlanders relevant?
Dat moet vreselijk geweest zijn voor je moeder en jou, sterkte ermee dat gaat je niet in je koude kleren zitten.quote:Op zondag 25 juli 2010 03:10 schreef Righteous het volgende:
[..]
Mn zusje was daar ook in die tunnel en mn ma die heb 4 uur zitten janken voor ze haar eindelijk kon bellen om te horen dat alles goed was .
Gelukkig dat het goed is gekomen met je zusje!!quote:Op zondag 25 juli 2010 03:10 schreef Righteous het volgende:
[..]
Ja idd man
Die logica snap ik dan wel weer. Mn zusje was daar ook in die tunnel en mn ma die heb 4 uur zitten janken voor ze haar eindelijk kon bellen om te horen dat alles goed was .
Denk veel mensen van hier op dit forum hebben ook wel vrienden enzo die daar heen zijn gegaan
Dus voor die mensen is zoiets heeeeeeeel belangrijk
Inderdaad.quote:Op zondag 25 juli 2010 03:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Gelukkig dat het goed is gekomen met je zusje!!
Aiii, maar fijn dat het met haar goed gaat.quote:Op zondag 25 juli 2010 03:10 schreef Righteous het volgende:
[..]
Ja idd man
Die logica snap ik dan wel weer. Mn zusje was daar ook in die tunnel en mn ma die heb 4 uur zitten janken voor ze haar eindelijk kon bellen om te horen dat alles goed was .
Denk veel mensen van hier op dit forum hebben ook wel vrienden enzo die daar heen zijn gegaan
Nice, dat je zus het goed maakt (en je mama...)quote:Op zondag 25 juli 2010 03:10 schreef Righteous het volgende:
[..]
Ja idd man
Ja ze heeft ook nog wat mensen geholpen enzo , ze stond aan de zijkant en het meeste gedrang was in het midden enzo .quote:Op zondag 25 juli 2010 03:11 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dat moet vreselijk geweest zijn voor je moeder en jou, sterkte ermee dat gaat je niet in je koude kleren zitten.
WTFquote:Op zondag 25 juli 2010 03:15 schreef Righteous het volgende:
[..]
Overigens heb ze nog ruzie gehad met een paar van die Poolse gasten die alles (incl mensen die kapot lagen te gaan op de grond) lekker aan het filmen waren
heb ze nog een klap op dr gezicht van een van die gasten gehad
Een mens kan veel hebben. Het zal haar niet in d'r koude kleren gaan zitten, maar toch.... Komt goedquote:Op zondag 25 juli 2010 03:15 schreef Righteous het volgende:
[..]
Ja ze heeft ook nog wat mensen geholpen enzo , ze stond aan de zijkant en het meeste gedrang was in het midden enzo .
Overigens heb ze nog ruzie gehad met een paar van die Poolse gasten die alles (incl mensen die kapot lagen te gaan op de grond) lekker aan het filmen waren
heb ze nog een klap op dr gezicht van een van die gasten gehad en daar was ze meer van slag van dan door de dingen wat ze gezien heb .maarja kan nog komen
Hoe oud is je zusje? Als ik dat mag vragen...quote:Op zondag 25 juli 2010 03:15 schreef Righteous het volgende:
[..]
Ja ze heeft ook nog wat mensen geholpen enzo , ze stond aan de zijkant en het meeste gedrang was in het midden enzo .
heb ze nog een klap op dr gezicht van een van die gasten gehad en daar was ze meer van slag van dan door de dingen wat ze gezien heb .maarja kan nog komen
Dank, kon andere link ook niet laden....quote:Op zondag 25 juli 2010 03:23 schreef Righteous het volgende:
Bij mij pakt dat filmpje niet Stupidisco . Weet niet waar het aan ligt maar hier het zelfde filmpje via Youtube voor de mensen die het niet kunnen zien
Ja hoor ze is 19quote:Op zondag 25 juli 2010 03:25 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Hoe oud is je zusje? Als ik dat mag vragen...
Was het geen gratis festival?quote:Op zondag 25 juli 2010 03:55 schreef Nuchterheid het volgende:
Ik mag hopen dat de verantwoordelijken van het leed van vandaag dit voor de rest van hun leven met zich mee moeten dragen
Het enige wat vandaag voor dat walgelijke soort volk telde was om zoveel mogelijk mensen binnen te hebben om te kunnen cashen
ik vraag me echt af hoe het nou voelt om letterlijk en figuurlijk over lijken te gaan
Ja, maar:quote:Op zondag 25 juli 2010 04:07 schreef Document1 het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat er zelfs met een 'gratis' festival geen geld wordt verdient?
Lijkt me vooral op eventueel entreegeld te slaan...quote:Het enige wat vandaag voor dat walgelijke soort volk telde was om zoveel mogelijk mensen binnen te hebben om te kunnen cashen
De tunnel is goed verlicht, er is één looprichting en de menigte is denk ik vooral met de muziek bezig, ik vind die situatie dus niet goed vergelijkbaar. Overigens zonde dat dit evenement niet meer wordt gehouden in Rotterdam.quote:Op zondag 25 juli 2010 03:31 schreef Righteous het volgende:
Trouwens bedenk me opeens dat bij de Danceparade in Rotterdam er precies hetzelfde had kunnen gebeuren .
Dwars door de maastunnel heen nou die is nog net ff wat langer dan deze . Vooral als er een paar van die relmongolen waren gekomen had zomaar hetzelfde kunnen gebeuren
1,5 miljoen mensen in een kleine ruimte. En dan verwacht je zoiets niet?quote:Op zondag 25 juli 2010 03:08 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
En toch gaan ze.
Bij dit soort feesten verwacht men dat niet.
Is wel een verschil he.
Zie net inderdaad dat alleen VIP tickets geld op moesten brengen (¤95).quote:
Lees mn post nog eens.quote:Op zondag 25 juli 2010 04:10 schreef popolon het volgende:
[..]
1,5 miljoen mensen in een kleine ruimte. En dan verwacht je zoiets niet?
Dat zegt geen reet . Gisteren liepen ze ook allemaal dezelfde kant op . Het werd pas een probleem toen er paniek ontstond .quote:Op zondag 25 juli 2010 04:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De tunnel is goed verlicht, er is één looprichting en de menigte is denk ik vooral met de muziek bezig, ik vind die situatie dus niet goed vergelijkbaar. Overigens zonde dat dit evenement niet meer wordt gehouden in Rotterdam.
Van wat ik begreep was het wel 2 kanten verkeer omdat politie aan het einde van de tunnel mensen aan het terugsturen waren.quote:Op zondag 25 juli 2010 05:02 schreef Righteous het volgende:
[..]
Dat zegt geen reet . Gisteren liepen ze ook allemaal dezelfde kant op . Het werd pas een probleem toen er paniek ontstond .
http://www.crowdsafe.com/FruinCauses.pdfquote:When crowd density equals the plan area of the human body, individual
control is lost, as one becomes an involuntary part of the mass. At occupancies of about 7
persons per square meter the crowd becomes almost a fluid mass. Shock waves can be
propagated through the mass sufficient to lift people off of their feet and propel them distances
of 3 m (10 ft) or more. People may be literally lifted out of their shoes, and have clothing torn off.
Intense crowd pressures, exacerbated by anxiety, make it difficult to breathe. The heat and
thermal insulation of surrounding bodies cause some to be weakened and faint. Access to those
who fall is impossible. Removal of those in distress can only be accomplished by lifting them up
and passing them overhead to the exterior of the crowd.
In some cases there is an interruption of a simple traffic process such as exiting a stadium or a passenger conveyor, resulting in a critical crowd pressure point. Others fall into two general behavioral categories, either a flight response or a craze. [8] Flight occurs where people experience either
a real or perceived threat. Frequently mislabeled a panic, closer investigation usually shows that
flight was a reasonable group reaction under the perceived circumstances.
Crowd forces can reach levels that almost impossible to resist or control. Virtually all
crowd deaths are due to compressive asphyxia and not the "trampling" reported by the news
media. Evidence of bent steel railings after several fatal crowd incidents show that forces of
more than 4500 N (1,000 lbs.) occurred. Forces are due to pushing, and the domino effect of
people leaning against each other.
Most major crowd disasters can be prevented by simple crowd management strategies.
The primary crowd management objectives are the avoidance of critical crowd densities and
the triggering of rapid group movement.
Although the terms crowd management and crowd control are often used interchangeably, there are important differences. Crowd management involves the assessment of the people handling capabilities of a space prior to use.
Crowd control may be part of a crowd management plan, or occur as an unplanned
reaction to a group problem. It can include extreme measures to enforce order, such as the use
of force, arrest, or threat of personal injury. It may employ barriers that alter the space available
for occupancy and patterns of group movement. Inappropriate or poorly managed control
procedures have precipitated crowd incidents rather than preventing them. For example,
police reacting to a group of unruly persons at a rock concert, herded spectators into areas
where there were no means of egress.
Ik denk dat het wel een essentieel verschil is met Duisburg. Men wilde massaal naar de 'afsluiting' op het oude trein rangeerterrein. In jouw filmpje wordt er achter één van de 100 (?) trucks aangelopen. Iets wat bij de LP ook altijd goed gaat.quote:Op zondag 25 juli 2010 05:02 schreef Righteous het volgende:
[..]
Dat zegt geen reet . Gisteren liepen ze ook allemaal dezelfde kant op . Het werd pas een probleem toen er paniek ontstond .
Zelfs op de Dam met die schreeuwer leidde dat al tot verschillende gewonden .
Ik was daar bij de Danceparade en net na de tunnel op het plen werd er flink geknokt door 2 groepen . Als dat IN de tunnel was gebeurd en mensen hadden snel weg willen gaan had je in het gedrang soortgelijke situaties kunnen krijgen .
Maar ben blij dat het er niet meer is . Al die gratis feestjes moeten kennelijk tot veldslagen met de politie lijden dus dan maar opzouten
Berlijn ligt dan wel ongeveer 5,5 uur van Duisburg af. Kun je jezelf beter druk maken om vrienden die in NL wonen en in +/- 2 uur in Duisburg zijnquote:Op zondag 25 juli 2010 03:03 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik heb bv heel veel Nederlandse vrienden in Berlijn wonen die daar ook heen zijn gegaan, het spijt me maar dan boeit mij dat wel.
quote:Politie: Paniek ontstond door vallende mensen
DUISBURG (ANP) - De paniek in de tunnel naar de Loveparade zaterdag in Duisburg is veroorzaakt doordat mensen van een versperde trap in de mensenmassa vielen. Dat zei een politiewoordvoerder. De tunnel stond bomvol met mensen die naar binnen wilden en anderen die juist weer weg gingen.
Een aantal bezoekers heeft geprobeerd over een versperde, smalle noodtrap bij het terrein te komen. Anderen klommen op een soort luidsprekersteiger. Sommige klauteraars vielen acht tot tien meter naar beneden en kwamen bovenop de mensenmassa terecht, waarop er paniek uitbrak, aldus de politie.
Achttien mensen kwamen om het leven, zestien stierven ter plekke en twee in het ziekenhuis. Ongeveer tachtig mensen liepen ernstige verwondingen op.
De burgemeester van Duisburg, Adolf Sauerland, verdedigde de veiligheidsplannen als steekhoudend. Ook volgens paniekonderzoeker Michael Schreckenberg, die had deelgenomen aan de voorbereidingen, was de tunnel groot genoeg. Hij zei dat meerdere rampscenario's waren doorgenomen. Er zijn echter altijd mensen die zich niet aan de spelregels houden, verwees Schreckenberg naar de jongeren die op de onveilige trappen klommen. ,,Dat mensen van boven vielen'', was een scenario dat niemand had voorzien.
De bezoekers hebben zich niet snel genoeg over het terrein van de Loveparade verdeeld, aldus de politie. Het festivalterrein was dan ook nog niet vol. De politie sprak van enkele honderdduizenden bezoekers en noemde het aantal van de organisatie, 1,4 miljoen bezoekers, te hoog ingeschat.
De oprichter van de Loveparade, Dr. Motte, gaf de organisatie de schuld van de catastrofe. ,,Zij hebben een ernstige managementfout gemaakt. Hoe kan men mensen door slechts een enkele ingang naar het terrein sturen. Het is een schandaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |