Waarom vraag je je nu opeens af of je wel een iPad nodig hebt. Je had er toch al eentje uit Amerika laten invliegen ofzo?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:21 schreef nelisb het volgende:
Volgens mij heb ik geen IPad nodig.
Zit van 830 tot 1730 op kantoor 5 dagen per week.
Heb thuis een Iphone 4, Imac van november 2009 en een Macbook van juni 2009.
Imac gebruik ik voor mn webwinkel. Macbook s'avonds op de bank om wat te surfen en wat te downloaden.
Muziek, films en foto's bekijk ik via mijn Apple tv. Met vakantie zou het handig zijn, maar dat doe ik toch niet het komende jaar.
Waarom zou ik hem dan kopen?
Ik heb 'm niet meer, maand thuis gehad maar nee. Maar ik verkeer nu in de Apple zone dus dat zal waarschijnlijk heel raar gevonden worden.quote:Op zondag 25 juli 2010 03:15 schreef capricia het volgende:
Ik wil eerlijk weten: zijn er mensen die een iPad hebben en teleur gesteld zijn in dat ding?
Ik ben helemaal niet zo'n Apple fan. Heb alleen maar een iPod en iPad thuis.quote:Op zondag 25 juli 2010 03:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik heb 'm niet meer, maand thuis gehad maar nee. Maar ik verkeer nu in de Apple zone dus dat zal waarschijnlijk heel raar gevonden worden.
Waarom had je besloten er 1 aan te schaffen? En waarom heb je 'm uiteindelijk weggedaan?quote:Op zondag 25 juli 2010 03:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik heb 'm niet meer, maand thuis gehad maar nee. Maar ik verkeer nu in de Apple zone dus dat zal waarschijnlijk heel raar gevonden worden.
We testen op het werk zo'n beetje alle tablets die uitkomen. , die neem je mee naar huis etc.quote:Op zondag 25 juli 2010 03:35 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Waarom had je besloten er 1 aan te schaffen? En waarom heb je 'm uiteindelijk weggedaan?
Hmm oke dat kan. Camera mis ik ook wel. Dat ding leent zich ideaal voor bijv. FaceTime. Maar dat zal Apple wel bewaren voor de iPad 2 zodat iedereen die weer gaat kopen.quote:Op zondag 25 juli 2010 03:45 schreef popolon het volgende:
[..]
We testen op het werk zo'n beetje alle tablets die uitkomen. , die neem je mee naar huis etc.
Ik heb geen iTunes account, zal ik ook nooit hebben. Wat is het eerste dat je moet doen als je het ding aanzet? Nou goed, een 'werk'account aangemaakt toen wou ik wat muziek overzetten, films etc. Ook geen succes. Geen multi tasking, 'ingebouwde' batterij, geen camera (skype), geen usb, veel te duur. Nou goed, zoiets.
Leuk apparaat verder maar wel overhyped.
Ik ben bang dat een touchscreen dan niet echt iets is voor jou, ongeacht het OS.quote:Op zondag 25 juli 2010 04:04 schreef knater het volgende:
Ik ben teleurgesteld in het "glossy" scherm, er komen teveel vingerafdrukken op en om nou iedere keer dat ding te poetsen zoek ik ook niet, ben geen glazenwasser
Valt ansich mee, aangezien ik hier minder last van heb bij mn 2g / 3gquote:Op zondag 25 juli 2010 04:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ben bang dat een touchscreen dan niet echt iets is voor jou, ongeacht het OS.
Multitasking is pas overhyped, als term dan. Bovendien ook bijna altijd foutief gebruikt. De iPad kan immers al prima multitasken. Muziek blijft doorspelen op de achtergrond, Safari blijft laden, mail, adresboek en agenda worden gesynchroniseerd... En met push notificaties ben je ook gewoon aan het multitasken.quote:Op zondag 25 juli 2010 03:59 schreef popolon het volgende:
Multitasking is er al sinds 1974, dat dat nu nog een probleem is .....
Gebash? Ik ben gewoon oprecht benieuwd naar je ervaringen met de iPad, vooral omdat je anti-Apple bent geloof ik. Iedereen die ik ken en die met zo'n ding heeft gewerkt was er laaiend enthousiast over. Vandaar dat ik wou weten of je uberhaupt wel iets positiefs hebt ervaren met dat ding, of welke apps je hebt geprobeerd bijvoorbeeld.quote:Maar goed, ik geef gewoon even mijn mening zonder te vallen in al dat gebash van ja-nee ok? Als jij je iPad helemaal te gek vindt is dat prima verder.Daar hoef je hem echt niet voor in je reet te duwen. Of was dat de iphone?
Ik ben/was misschien wel de eerste fokker hier met een ipad.![]()
Ik heb volgens mij iets van 40 dollar betaald voor 5 jaarabonnementen. National geographic, ng traveler, readers digest, maxim, men's journal.quote:Op zondag 25 juli 2010 07:48 schreef EvilMarc het volgende:
Athlon, wat betaal voor al die magazine content?
Goede test hebben jullie uitgevoerd dan, bravo...quote:Op zondag 25 juli 2010 03:45 schreef popolon het volgende:
[..]
We testen op het werk zo'n beetje alle tablets die uitkomen. , die neem je mee naar huis etc.
Ik heb geen iTunes account, zal ik ook nooit hebben. Wat is het eerste dat je moet doen als je het ding aanzet? Nou goed, een 'werk'account aangemaakt toen wou ik wat muziek overzetten, films etc. Ook geen succes. Geen multi tasking, 'ingebouwde' batterij, geen camera (skype), geen usb, veel te duur.
Dank je.quote:Op zondag 25 juli 2010 08:11 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Goede test hebben jullie uitgevoerd dan, bravo...
Blijkbaar heb je al dusdanig diepgaand onderzoek gedaan dat app lockdown niets nieuws voor je moet zijn, dus is het onnodig om daar iets meer over te vertellen.quote:Op zondag 25 juli 2010 09:10 schreef popolon het volgende:
[..]
Dank je.![]()
De voornaamste reden is dat we patienten een internet survey laten doen. Die moet waterdicht zijn dus zonder dat ze kunnen klooien met de rest van het ding. Still searching.
Is er een app die die alles uitsluit behalve de internetpagina die ik ze wil laten zien? Dat zou pas nuttig zijn.
Ja, heel vreemd voor mensen die het niet kennen, daarom vraag ik het ook hierquote:Op zondag 25 juli 2010 09:32 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je al dusdanig diepgaand onderzoek gedaan dat app lockdown niets nieuws voor je moet zijn, dus is het onnodig om daar iets meer over te vertellen.
Voor tvp's schijnt er een knopje te bestaan. Verder ben ik net over mijn twijfel heen - ga er gewoon een kopenquote:Op zondag 25 juli 2010 10:43 schreef PierreTT het volgende:
Een tvp hier, ik ben zwaar aan het twijfelen over de aanschaf van een Ipad...
Ik ook, komende Woensdag.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:20 schreef macondo het volgende:
[..]
Voor tvp's schijnt er een knopje te bestaan. Verder ben ik net over mijn twijfel heen - ga er gewoon een kopen
Klopt, macht der gewoontequote:Op zondag 25 juli 2010 11:20 schreef macondo het volgende:
[..]
Voor tvp's schijnt er een knopje te bestaan. Verder ben ik net over mijn twijfel heen - ga er gewoon een kopen
Het werk beperkt,dus moet je teleurstellen. Pages en Keynotes(en Numbers, for that matters) zijn echt schimmen van de desktopversies, heel jammer.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:31 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Klopt, macht der gewoonte![]()
De grote twijfel is nog steeds de prijs eigenlijk, en of het het echt waard is... wie overtuigt mij
Overigens nog een andere vraag, die voor mij wel erg van belang is (ik ben echt een n00b op Apple-gebied) : Werken Pages en Keynote etc goed samen met Word en Powerpoint? Kan je bijvoorbeeld een .doc-bestand gewoon openen en bewerken met Pages?
Hm, ik werk vrij veel met Word en Excel-documenten, en het zou wel fijn zijn als dit ook zou werken op een eventuele Ipad... zijn er geen andere mogelijkheden? En hebben jullie veel last van het gebrek aan Flash?quote:Op zondag 25 juli 2010 11:35 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Het werk beperkt,dus moet je teleurstellen. Pages en Keynotes(en Numbers, for that matters) zijn echt schimmen van de desktopversies, heel jammer.
Oke, er zijn dus wel alternatieven beschikbaar, bedankt voor de info alvastquote:Op zondag 25 juli 2010 11:52 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik heb de iPad nu drie maanden en heb slechts één of twee keer moeten constateren dat de website die ik wilde bezoeken niet werkte. Totaal geen last van dus.
Naast Keynotes/pages/numbers heb je ook nog Documents to go, maar daar heb ik geen ervaring mee.
http://itunes.apple.com/n(...)ice/id317107309?mt=8
Overigens werken ook de desktopversies van Powerpoint en Keynote niet goed samen hoor, Powerpoint herkent en accepteert veel van de (toch wel hele coole) effecten van Keynote niet. Ben daarom compleet van Powerpoint afgestapt.
Ik werk zelf regelmatig met numbers. Geen enkel probleem. Alleen het uitgebreid bewerken van sheets werkt wat lastiger.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:47 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Hm, ik werk vrij veel met Word en Excel-documenten, en het zou wel fijn zijn als dit ook zou werken op een eventuele Ipad... zijn er geen andere mogelijkheden? En hebben jullie veel last van het gebrek aan Flash?
Ik denk dat je niet zo zeer moet denken aan werken op een ipad (as in, je afstudeerverslag schrijven). Even wat spelfouten wegwerken in het document dat je moet herzien kan nog wel, maar om heel lang te schrijven? naja.. je kan een toetsenbord aansluiten...quote:Op zondag 25 juli 2010 11:47 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Hm, ik werk vrij veel met Word en Excel-documenten, en het zou wel fijn zijn als dit ook zou werken op een eventuele Ipad... zijn er geen andere mogelijkheden?
In de westerse landen heb je weinig last van. Alleen aziatische landen gebruiken nogal veel flash. Jammer... kan ik die chinese boekenkast niet laten overvliegen vanuit indonesie...quote:
En hebben jullie veel last van het gebrek aan Flash?
ligt aan wat je met productief bedoeld. Ik kan vrij veel typen op de ipad, maar het is niet de meest arbo-gecertificeerde werkplek danquote:Op zondag 25 juli 2010 11:58 schreef PimD het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen gaan 'werken' op de iPad. Ik vind het een supergaaf ding, maar ik ga er toch echt geen uitgebreide mail ofzo op zitten tikken. Het is gewoon lekker om spelletje te spelen, filmpje kijken, beetje surfen enzo - maar echt productief is het niet hoor
Nee, het is een grote iPod Touch.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:27 schreef junkiexp het volgende:
Dit is toch eigenlijk gewoon een soort netbook, alleen dan van Apple en zonder toetsenbord ?
Ach, tis maar hoe groot je library isquote:Op zondag 25 juli 2010 12:23 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Absoluut.
Er wordt aan alle kanten geroepen dat 16 GB 'VEUL TE WEINIG ISCH'. Na drie maanden intensief gebruikt heb ik nog 9 GB over.
Tussenstand op iPad
Muzieknummer: 150
Video's: 4
Foto's: 679
Programma's: 53
Capaciteit: 14,0 GB
Beschikbaar: 8,9 GB
ik heb dan wel 32gb in ipad en iphone maar als ik dan kijk wat er in gebruik is dan is het nog geen 7gb. Dan heb ik er 1500 boeken op staan en 5gb aan muziek.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:23 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Absoluut.
Er wordt aan alle kanten geroepen dat 16 GB 'VEUL TE WEINIG ISCH'. Na drie maanden intensief gebruikt heb ik nog 9 GB over.
Tussenstand op iPad
Aha, dank.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:29 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Niet helemaal goed begrepen vrees ik
Er draait geen standaard OS op, iets dat netbooks vaak traag en onhandelbaar maakt. iOS is speciaal ontwikkeld voor touchscreens en is toegespitst op de iPad alsmede de programma's. Hierdoor blijft het snel en geeft het touchscreen je oneindige mogelijkheden. 'Gewoon een netbook' zou ik het niet willen noemen, media-apparaat is een betere benaming.
wel raar dat als ik op de video button druk Apple zegt dat ik het moet downloaden in iTunes.. #Faalquote:Op zondag 25 juli 2010 10:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Emigreren naar de VS of GB. Of een account uit die landen aanmaken. Rechtenmaatschappijen hebben nog niet door dat het concept "landgrenzen" vrij zinloos is op het internet.
Ik snap sowieso niet dat iemand 8 GB (quote:Op zondag 25 juli 2010 12:28 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Nee, het is een grote iPod Touch.
[..]
Ach, tis maar hoe groot je library is
[ afbeelding ]
Je kan ook je eigen spullen er in slepen hoor.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:34 schreef StrikerZeljko het volgende:
[..]
wel raar dat als ik op de video button druk Apple zegt dat ik het moet downloaden in iTunes.. #Faal
quote:Op zondag 25 juli 2010 12:30 schreef jpjedi het volgende:
[..]
ik heb dan wel 32gb in ipad en iphone maar als ik dan kijk wat er in gebruik is dan is het nog geen 7gb. Dan heb ik er 1500 boeken op staan en 5gb aan muziek.
Keuzes he. Als je een flinke bibliotheek al op je ipad heb, hoef je niet meer te syncen. Nieuwe media (strips) kan ik gewoon via iCab of dropbox downloaden en openen in de juiste appquote:Op zondag 25 juli 2010 12:34 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat iemand 8 GB (___! ) aan films en 29 gb aan overige media op z'n iPad zet. Je bent toch niet maanden van huis dat je dat allemaal nodig hebt?
Ik bedoel mijn iPad ligt dagelijks aan ofwel mijn iMac of macbook waarvan de libraries in sync zijn, ik switch binnen 5 minuten van content. Dat gedoe van 'kijk mij eens een grote muziek/fotocollectie hebben snap ik niet zo.
ja okay via je desktop, dat weet ik.. Maar als je op de ipad zelf video wilt downloaden dan kan dat niet..quote:Op zondag 25 juli 2010 12:36 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Je kan ook je eigen spullen er in slepen hoor.
[ afbeelding ]
Beide editites van Wired staan er bij mij op, ze worden kleiner gemaakt in volgende edities. Doen ze met behulp van nieuwe technieken etc.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:54 schreef macondo het volgende:
Heb 32gb gekocht, omdat 64 mij overdreven leek en ach, ik wil niet met grenzen geconfronteerd worden in ruimteHet schijnt overigens wel dat bv edities van Wired 500 mb zijn. Dan gaat het best rap natuurlijk.
Heb je geld teveel soms?quote:Op zondag 25 juli 2010 13:04 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Beide editites van Wired staan er bij mij op, ze worden kleiner gemaakt in volgende edities. Doen ze met behulp van nieuwe technieken etc.
Ik koop nu gewoon geen 32 GB meer zodat ik over 8 maanden direct de nieuwe kan kopen. (zelfrechtvaardiging)
Ik vind de nieuwe ibooks juist trager werken. Jij niet? Goodreader is in ieder geval vele malen sneller.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:08 schreef Khadgar het volgende:
Regelmatig lees ik grote PDF tijdschriften, dit gaat de laatste tijd steeds beter met de nieuwe iBooks.
Goed te lezen, dan denk ik dat ik gewoon voor de 16GB versie ga.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:23 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Absoluut.
Tussenstand op iPad
Definieer functioneel. Een mp3 speler zou je ook een dure gadget kunnen noemen. Of een tv. Of een console.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:33 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Aha, dank.
Maar het is meer een dure gadget dan het echt functioneel is.
Volgens mij niet, ik gebruik Beejive, kost wel ¤7,99 maar werkt echt heel fijn.quote:Op zondag 25 juli 2010 14:25 schreef Pheno het volgende:
Ja, ik heb er ook een gekocht, 32GB, omdat de 16 op was
Ik heb nog wat vraagjes:
- is er een Adium voor iPad? ik kan het zo niet vinden, maar misschien hebben ze er een briljante naam aan gegeven.
Zen Bound 2, heel apart puzzelspelletjequote:- wat zijn nu spelletjes die ik moet hebben op de iPad? bekende , maar ook juist de leuke verrassende spelletjes waa rje niets van verwachte
Bedoel je toevallig True Backgammon? Kan de "real" niet vinden.quote:Op zondag 25 juli 2010 14:31 schreef retorbrapi het volgende:
Real Backgammon, als je van backgammon houdt is dit de beste
True Backgammon ja, excuusquote:Op zondag 25 juli 2010 14:59 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Bedoel je toevallig True Backgammon? Kan de "real" niet vinden.
- Osmos, prachtig!
- Harbor Master, verlsavend en simpel, daar hou ik van
Ik heb in 1 dag al meer op mijn iPad gegamed dan in de hele levensduur van mijn Nintendo DS.
Ohnee een Rollercoaster app! Dat is het enige spel waar ik vroeger helemaal verslaafd aan was. Wat hip dat ze een iPad app hebben, ga hem gelijk even downloaden, met gepaard risico...quote:Op zondag 25 juli 2010 15:00 schreef PimD het volgende:
Ik vind de Rollercoaster game ook erg verslavend. Die heb ik tot nu toe al enkele uren gespeeld ben ik bang. En ik heb normaal echt he-le-maal niks met games
Waarom willen veel mensen er een camera in hebben? Ik gebruik buiten mijn fotocamera om echt nooit camera's. Het wordt bij veel mensen als een gemis gezien en ik ben wel benieuwd waaromquote:Op zondag 25 juli 2010 15:16 schreef andlikethathesgone het volgende:
ik wacht op de iPad 2 met webcam.
De reclame slogan van Apple zal wel zoiets worden als "IPad 2 is here, come see it with your own eyes"
"This changes everything. Again. For the third time."quote:Op zondag 25 juli 2010 15:16 schreef andlikethathesgone het volgende:
De reclame slogan van Apple zal wel zoiets worden als "IPad 2 is here, come see it with your own eyes"
Uiteraard komen er nieuwe modellen later. Dat is met alles zo. Als de iPad 2 er is, kun je weer wachten op de iPad 3. En zo kun je wel blijven wachten.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:16 schreef andlikethathesgone het volgende:
Omdat er genoeg mensen zijn die wel foto's willen maken, omdat ze geen fotocamera hebben of niet willen gebruiken.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:19 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Waarom willen veel mensen er een camera in hebben? Ik gebruik buiten mijn fotocamera om echt nooit camera's. Het wordt bij veel mensen als een gemis gezien en ik ben wel benieuwd waarom
Een woord: Skypequote:Op zondag 25 juli 2010 15:19 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Waarom willen veel mensen er een camera in hebben? Ik gebruik buiten mijn fotocamera om echt nooit camera's. Het wordt bij veel mensen als een gemis gezien en ik ben wel benieuwd waarom
Het is achtbanen berijden, helaas niet Rollercoaster Tycoon zoals je het op de computer speelt. Ook niet van dezelfde maker.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:18 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Ohnee een Rollercoaster app! Dat is het enige spel waar ik vroeger helemaal verslaafd aan was. Wat hip dat ze een iPad app hebben, ga hem gelijk even downloaden, met gepaard risico...
Had mezelf voorgenomen de iPad voor studie ge gebuiken en voor onderweg maar ik heb al aardig wat uur spelletjes zitten spelen.
iFactors even proberen?quote:Op zondag 25 juli 2010 15:28 schreef Jeeh het volgende:
Iemand enig idee waar ze ze in Rotterdam nog hebben? Ik zoek 16 of 32.
Machouse zegt ze alleen nog 64 gig te hebben aan de telefoon en de Mediamarkts nemen beide niet op..
Ik zie mijzelf echt geen foto's nemen met een iPad, veel te groot. En als webcam zal ik het ook niet gebruiken, doe nu al niets met mijn webcam die in mijn notebook zit ingebouwd.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:33 schreef WSquater het volgende:
[..]
Omdat er genoeg mensen zijn die wel foto's willen maken, omdat ze geen fotocamera hebben of niet willen gebruiken.
Ik heb veel familie en vrienden in het buitenland, dus voor mij is een webcam op de iPad essentieel.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:39 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Ik zie mijzelf echt geen foto's nemen met een iPad, veel te groot. En als webcam zal ik het ook niet gebruiken, doe nu al niets met mijn webcam die in mijn notebook zit ingebouwd.
Hoe draait dat Red Alert? Als het niet supersmooth draait hoef ik het niet. Op m'n 3G is het niet vooruit te branden.quote:Op zondag 25 juli 2010 16:19 schreef nils7 het volgende:
Nu HD is ook wel een aanrader, worms en red alert ook.
Ik heb m'n 3G nu bijna 3 maanden en ben er nog steeds tevreden over.
Op m'n 3G is het ook een ramp maar op de iPad (ook de iPad versie hè, ik had eerst m'n iPhone versie erop, wel dubbel aftikken :-( ) is het super smooth en veeeel gedetailleerder.quote:Op zondag 25 juli 2010 16:21 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Hoe draait dat Red Alert? Als het niet supersmooth draait hoef ik het niet. Op m'n 3G is het niet vooruit te branden.
'Mark these words'?quote:Op zondag 25 juli 2010 16:21 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Ik heb veel familie en vrienden in het buitenland, dus voor mij is een webcam op de iPad essentieel.
Foto's maken boeit me niets, ook vroeger niet in het analoge tijdperk.
iPad 2 heeft een webcam met FaceTime. Release begin 2011, mark these words.
Jij hebt geen iphone?quote:Op zondag 25 juli 2010 17:51 schreef Henk-B het volgende:
IPad twee dagen in huis, maar wat een vieze vlekken, terwijl ik toch elke keer mijn handen was voor ik hem gebruik.![]()
Met wat voor doek moet ik hem schoonmaken zonder krassen te krijgen?
Ik heb wel eens een Crt schoongemaakt met een doek en daarna zaten er allemaal krassen op.
En hoe ga je terug in de tekst zoals op de pc met pijltjestoetsen?
Stond het scherm niet toevallig aan? Of stond er een applicatie te draaien toen je het scherm blokkeerde? Ik heb het ook wel eens gehad, niks om je zorgen over te maken.quote:Op zondag 25 juli 2010 17:58 schreef Rainesz het volgende:
Iets apart met me iPad,gisternacht voor de eerste keer aan de lader gegooid. Haal ik hem vamorgen eruit is hij maar voor 35% geladen. Dit toch even goed in de gaten houden!
Nopequote:Op zondag 25 juli 2010 17:58 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Jij hebt geen iphone?
Houd je vinger op de tekst en je krijgt een vergrootglasje waarmee je de cursor kan verplaatsen.
Volgens mij zegt Apple nooit iets over komende releases.quote:Op zondag 25 juli 2010 16:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
'Mark these words'?
Zoveel kennis hoef je daarvoor niet te hebben, is algemeen bekend dat dat apparaat er tegen die tijd komt met die opties.
1st generation appelsquote:Op zondag 25 juli 2010 17:58 schreef Rainesz het volgende:
Iets apart met me iPad,gisternacht voor de eerste keer aan de lader gegooid. Haal ik hem vamorgen eruit is hij maar voor 35% geladen. Dit toch even goed in de gaten houden!
ja, 3 weken de tijd.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:25 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Iemand nog een idee om het scherm schoon te houden, wat voor soort doekje?
Dat betekent niet dat het niet bekend is. Ik durf nu mijn hand in het vuur de steken dat Apple volgend jaar rond juni/juli weer een nieuwe iPhone uit brengt, al is daar niks over naar buiten gebracht.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:27 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Volgens mij zegt Apple nooit iets over komende releases.
Oké thanks!quote:Op zondag 25 juli 2010 18:26 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Een microvezeldoek in combinatie met een schoonmaakmiddel. Ik gebruik een officieel schoonmaakmiddel van een APR. Die is wel erg duur, goedkopere durf ik niet aan te raden.
quote:Op zondag 25 juli 2010 18:28 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
ja, 3 weken de tijd.
Dan boeit dat je geen ene fuk meer namelijk!
Het is om de 2 jaar.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:31 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat het niet bekend is. Ik durf nu mijn hand in het vuur de steken dat Apple volgend jaar rond juni/juli weer een nieuwe iPhone uit brengt, al is daar niks over naar buiten gebracht.
quote:Op zondag 25 juli 2010 19:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
iPhone 1 : 2007
iPhone 3G: 2008
iPhone 3Gs: 2009
iPhone 4 : 2010
quote:
Je hoeft toch ook helemaal geen Apple fan te zijn om er 1 te kopen?quote:Op zondag 25 juli 2010 20:03 schreef Spike1506 het volgende:
Ik ben totaal geen Apple fan maar het product iPad vind ik zo fijn dat ik er sinds vrijdag ook eentje heb!
Meteen een boek erop gezet en moet toegeven dat het best fijn leest, al is het geen vervanging van een echt boek.
Bedoelde dus dat ik soms een hekel heb aan Apple.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:04 schreef Svubeqak het volgende:
[..]
Je hoeft toch ook helemaal geen Apple fan te zijn om er 1 te kopen?
Dank! Handbrake werkt inderdaad prima.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:11 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als je je video's grotendeels thuis wilt bekijken zou je Air Video kunnen overwegen. Die legt een connectie met je desktop en streamt video's naar je iPad. Converteren is niet nodig, dat doet ie 'on the fly'.
Anders is Handbrake een handig programma, zet het eenvoudig naar een geschikt formaat om (Preset: Apple Tv gebruiken)
Beide? We hebben er inmiddels 3 en de Saturn. ...quote:Op zondag 25 juli 2010 15:28 schreef Jeeh het volgende:
Machouse zegt ze alleen nog 64 gig te hebben aan de telefoon en de Mediamarkts nemen beide niet op..
draaide inderdaad nog wat hehe.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:04 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Stond het scherm niet toevallig aan? Of stond er een applicatie te draaien toen je het scherm blokkeerde? Ik heb het ook wel eens gehad, niks om je zorgen over te maken.
Waarom?quote:Op zondag 25 juli 2010 20:17 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Bedoelde dus dat ik soms een hekel heb aan Apple.
Misschien houdt hij wel meer van perenquote:
De manier waarop ze sommige dingen aanpakken en natuurlijk de fanboys. Daar kan Apple niks aam doen, maar daardoor krijgen mensen wel een hekel aan een bepaald merk. Zeker als je aangevallen wordt als je in hun ogen iets verkeerds zegt.quote:
Bekend probleem met alle portable Apple apparaten. Had eerst een iPod Nano met alu achterkant die binnen no time al onder de krassen zat. Heb daarvan geleerd door direct een hoesje om mijn iPod Touch te doen toen die net uit de verpakking kwam en met de iPad heb ik nu hetzelfde gedaan. Heb het idee dat het kijken naar die apparaten al voldoende is om krassen erop te zetten.quote:Op zondag 25 juli 2010 22:32 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Heb trouwens wel al twee kleine krassen op de achterkant zonder echt wat bijzonders gedaam te hebben. Anderen hier ook last van?
Sent from my iPad.
Eensquote:Op zondag 25 juli 2010 21:59 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Misschien houdt hij wel meer van peren![]()
Wat ik eigenlijk wel mis op de iPad zijn pijltjestoetsen op het virtuele toetsenbord, is soms wel makkelijk om beneden het invoerveld te komen als het einde ervan niet meer erin past.
Is wel omheen te werken door je vinger even in het scherm te houden tot een vergrootglas tevoorschijn komt en je dr cursor ergens kunt plaatsen maar met pijltjestoetsen gaat het toch sneller.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:41 schreef teamlead het volgende:
[..]
Eensdie pijltjestoetsen mis ik ook. Even snel een typo herstellen of ergens een spatie neerknallen die je net miste is lastig zo... Maar ach, als dat alles is
Ja, sommige apps werken op beide apparaten, dan staat er een + bij en hoef je het dus maar 1x te kopenquote:Op maandag 26 juli 2010 02:07 schreef Jeeh het volgende:
Waarschijnlijk een vaak gestelde vraag, maar ik kan het antwoord niet vinden
Moet ik Apps die ik al voor de iPhone heb voor de iPad opnieuw kopen? Als ik daar een iPad versie van wil zeg maar
Fok! Geeft de nieuwe lay-out in mijn geval en die werkt prima. Ik moet dany alleen even pesten om de quote icoontjes, want die zijn wel erg kleinquote:Op maandag 26 juli 2010 01:25 schreef Semmm het volgende:
Is de iPad ook al ergens online te bestellen?
En hoe zit het met mobiele sites, krijg je op de iPad de originele versie te zien of de mobiele, en als het de mobiele site is, kan je dit dan uitzetten?
150 nummers is dan ook wel erg weinig. Op mn iPhone heb ik er al 2000+ staan. En dat vind ik nog weinig.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:23 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Absoluut.
Tussenstand op iPad
Overal in het nieuws en jij wist het niet.quote:Op maandag 26 juli 2010 06:27 schreef Dizer het volgende:
Vrijdag ook een iPad gehaald... wist geeneens dat het die dag werd gereleased
Een iphone is mobiel en kan als mp3speler gebruikt worden. Hoe vaak zal je muziek luistern op een iPad en dan nog in een situatie waar je niet kan streamen vanuit je library?quote:Op maandag 26 juli 2010 06:46 schreef Q. het volgende:
[..]
150 nummers is dan ook wel erg weinig. Op mn iPhone heb ik er al 2000+ staan. En dat vind ik nog weinig..
quote:Op maandag 26 juli 2010 00:56 schreef Henk-B het volgende:
Misschien een tip aan alle IPad bezitters, laat nooit Harbor Mastor HD zien aan je vriendin vriend, je bent daarna namelijk je IPad kwijt!
Nice, ga ik gelijk even doen!quote:Op maandag 26 juli 2010 09:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het NRC Handelsblad biedt een gratis 6 weken digitaal proefabonnement voor eReaders en de iPad, no strings attached:
http://epaper.nrc.nl/abonneer.php
a thanks voor de tip, gelijk maar even geabonneerd.quote:Op maandag 26 juli 2010 09:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het NRC Handelsblad biedt een gratis 6 weken digitaal proefabonnement voor eReaders en de iPad, no strings attached:
http://epaper.nrc.nl/abonneer.php
Ik heb een iPod touch én een iPhone. Beide apparaten zijn 10 keer fijner om muziek mee te luisteren. Niet nodig om de complete 34 GB muziek van mijn computer op dat ding te hebben.quote:Op maandag 26 juli 2010 06:46 schreef Q. het volgende:
[..]
150 nummers is dan ook wel erg weinig. Op mn iPhone heb ik er al 2000+ staan. En dat vind ik nog weinig..
Je zou natuurlijk, in een uitzonderlijk geval, ook even langs de winkel kunnen gaan en 'm gewoon gelijk ophalen.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:33 schreef andlikethathesgone het volgende:
OK, de show girls hebben inmiddels allemaal in een lange rij voor een Apple store kunnen staan / flaneren..
Mag de iPad dan nu gewoon online te bestellen zijn in de Apple webwinkel? Dank u.
Dan moet ie naar buiten toe!quote:Op maandag 26 juli 2010 12:49 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk, in een uitzonderlijk geval, ook even langs de winkel kunnen gaan en 'm gewoon gelijk ophalen.
wat loop je nou de hele tijd te braggen ouwequote:
Jij laat voorkomen alsof je je te goed voelt voor een Apple Store.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:04 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
wat loop je nou de hele tijd te braggen ouwe![]()
ik heb helaas geen tijd om te winkelen.. is ook niet voor mezelf maar een cadeautje.
Het kan nog weken/maanden duren voordat hij in de Online Store verschijnt, aldus telefonische medewerkers.quote:OK, de show girls hebben inmiddels allemaal in een lange rij voor een Apple store kunnen staan / flaneren..
Flipboard is dat voor twitter en Facebookquote:Op zondag 25 juli 2010 20:08 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Er is inderdaad geen officiële app voor Facebook, je hebt wel 'Sobees for Facebook' (Inmiddels Sobees lite geloof ik) die je Facebookpagina's in een soort magazinevorm presenteert en waar je ook een nieuwe status kan opgeven en dergelijke.
Nee Flipboard scraped enkel en zet het inderdaad in magazinevorm maar interactie is er niet meer bij.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Flipboard is dat voor twitter en Facebook
De eerste voorraden zullen nu wel enigszins uitverkocht raken, dus mensen zullen dan moeten wachten tot Apple weer een nieuwe levering heeft. Duurde nog langer dan verwacht, had gedacht vrijdagmiddag al geen iPad meer te kunnen kopen.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:26 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Niet op voorraad in Arnhem helaas, althans niet de 16GB.
Nope, ze willen natuurlijk eerst flink wat geld verdienen aan de early adopters. Zodra de early adopters al een iPad met dure abonnement hebben zullen ze combinatieaanbiedingen gaan maken om de rest aan een iPad en internetabonnement te krijgen.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:35 schreef Omkron het volgende:
Zijn er al mooie aanbiedingen icm. abo. + gsm bv. ? Beetje dokken, ipad mee, abo hebben?
Die waren vrijdag al allemaal weg,enkel nog de 32GB en de 64GB versies hadden ze nog de versies met 3G waren al helemaal snel weg zeiden ze me zaterdag!quote:Op maandag 26 juli 2010 16:26 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Niet op voorraad in Arnhem helaas, althans niet de 16GB.
Ik kwam deze al tegen http://www.typhone.nl/aanbiedingen/zakelijk-aanbieding-5 maar ik heb niets aan een dubbel abo.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:42 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Nope, ze willen natuurlijk eerst flink wat geld verdienen aan de early adopters. Zodra de early adopters al een iPad met dure abonnement hebben zullen ze combinatieaanbiedingen gaan maken om de rest aan een iPad en internetabonnement te krijgen.
Hoe heb je gesynct? zie je het terug in iTunes? Heb je aangevinkt dat je het wilt syncen?quote:Op maandag 26 juli 2010 19:32 schreef teamlead het volgende:
wat doe ik foutHeb via de grijze markt een boek gescoord.. maar als ik sync zie ik het boek niet in mijn library terug...
In Itunes zie ik het boek idd gewoon terug. Heb "all books" aangevinkt.. dus dat zou toch moeten werkenquote:Op maandag 26 juli 2010 19:41 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hoe heb je gesynct? zie je het terug in iTunes? Heb je aangevinkt dat je het wilt syncen?
In alle Apple Premium Resellers, Media Markten (alle 3) en in de Saturn in het Zuidplein.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:28 schreef Jeeh het volgende:
Ja, ook nog even naar de MediaMarkt geweest maar daar hadden ze uberhaupt niets meer.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:42 schreef Sander het volgende:
Als je in de retailstore in Arnhem was, daar ging het echt fucking hard idd
ja, dat zal moeten werken. Heb je vervolgens ibooks geopend en blijf het leeg? (heb je uberhaupt wel ibooks gedownload?)quote:Op maandag 26 juli 2010 20:02 schreef teamlead het volgende:
[..]
In Itunes zie ik het boek idd gewoon terug. Heb "all books" aangevinkt.. dus dat zou toch moeten werken
ja, ik heb een aantal ibooks gedownload (de gratis variantenquote:Op maandag 26 juli 2010 21:35 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
ja, dat zal moeten werken. Heb je vervolgens ibooks geopend en blijf het leeg? (heb je uberhaupt wel ibooks gedownload?)
Het kan zijn dat ibooks even tijd nodig heeft om de cover art te maken en zo.
Dat viel mij ook al op. Maar over,pak 'm beet, 4 maanden zal er toch wel voldoende (vertaalde) content verkrijgbaar zijn?quote:Op maandag 26 juli 2010 21:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nog steeds geen fatsoenlijke NL content in de iBooks Store![]()
.
Ze hebben tijd genoeg gehad. Op andere sites zoals bol.com zijn NL al in overvloed te krijgen, dus het is niet zo dat ze de vertaling nog moeten typen ofzo.... Enigszins een faal dit.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op. Maar over,pak 'm beet, 4 maanden zal er toch wel voldoende (vertaalde) content verkrijgbaar zijn?
In het grijze circuit wel.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
.
Rechten he. Dat moet allemaal geregeld worden. Veel uitgevers zullen ook terughoudend zijn. Ze zijn bang dat de ebook-industrie de muziek achterna gaat met enorme aantallen illegale downloads.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
.
Geen legaal digitaal alternatief bieden zorgt met zekerheid voor enorme illegale downloads. Ze falen heel hard.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Rechten he. Dat moet allemaal geregeld worden. Veel uitgevers zullen ook terughoudend zijn. Ze zijn bang dat de ebook-industrie de muziek achterna gaat met enorme aantallen illegale downloads.
Lees even de posts boven die van jou..........quote:Op maandag 26 juli 2010 22:22 schreef Jeeh het volgende:
Vraagje... waarom vind ik alleen een gratis hitlijst in iBooks? Ik wil gewoon graag wat leuks kopen, maar daarvan is geen lijst te vinden![]()
Doe ik nou iets fout? Maakt me trouwens niks uit of het nederlands of engels is. Liever engels eigenlijk.
Ik heb Flipboard heel snel geïnstalleerd en kon na een aantal keren proberen zowel facebook als twitter instellenquote:Op maandag 26 juli 2010 22:38 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Direct nadat we op de redactie een persbericht ontvangen hadden, net voordat alle sites erover schreven en er dus veel aanmeldingen kwamen. Helaas te laat pas geprobeerd Twitter toe te voegen. Vijf dagen geloof ik?
Heb ik netjes gedaan, maar dat beantwoord mn vraag nog nietquote:Op maandag 26 juli 2010 22:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Lees even de posts boven die van jou..........
Die zijn er (nog) niet. Die conclusie had ik toch ook al getrokken?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:48 schreef Jeeh het volgende:
[..]
Heb ik netjes gedaan, maar dat beantwoord mn vraag nog niet![]()
Ik vraag me gewoon af waar de boeken zijn waar je voor moet betalen in iBooks... kan niks vinden.
Pfffquote:Op maandag 26 juli 2010 22:48 schreef Jeeh het volgende:
[..]
Heb ik netjes gedaan, maar dat beantwoord mn vraag nog niet![]()
Ik vraag me gewoon af waar de boeken zijn waar je voor moet betalen in iBooks... kan niks vinden.
Ah, op die manier. Ja, ik dacht dat het puur over nederlandse boeken ging.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die zijn er (nog) niet. Die conclusie had ik toch ook al getrokken?
vanwaar de pfff? is het allemaal te legaal wat ik vraag?quote:
iBooks is een programma om de boeken mee te kunnen lezen op je iPad, de boeken zelf zijn weer e-booksquote:Op maandag 26 juli 2010 21:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
ja, ik heb een aantal ibooks gedownload (de gratis varianten). Die zie ik allemaal wel gewoon staan, alleen de nieuwe niet. Erg vaag..
Reken er maar niet op dat er binnen een jaar Nederlandse eBooks te verkrijgen zijn. Er is altijd gezeik met de rechten, en bol.com heeft zich in een aardig goede positie geplaatst door hun deals met Sony. En nee, boeken van bol.com kan je niet lezen op de iPad, die hebben een ander soort DRM.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op. Maar over,pak 'm beet, 4 maanden zal er toch wel voldoende (vertaalde) content verkrijgbaar zijn?
Wat een verschrikkelijk spelquote:Op maandag 26 juli 2010 00:56 schreef Henk-B het volgende:
Misschien een tip aan alle IPad bezitters, laat nooit Harbor Mastor HD zien aan je vriendin, je bent daarna namelijk je IPad kwijt!
Natuurlijk wel. da's niet anders dan voor iPhone.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:56 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Hoe zit dat trouwens met downloaden vanuit de US Store?
Als ik én uit de US en uit de NL Store wil downloaden, dan heb ik toch geen verschillende accounts nodig of wel?
Jawel en ik raad het je niet aan. Updaten gaat ook per account. Geen pretje vind ik persoonlijk.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:56 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Hoe zit dat trouwens met downloaden vanuit de US Store?
Als ik én uit de US en uit de NL Store wil downloaden, dan heb ik toch geen verschillende accounts nodig of wel?
Tevens morgen maar eens rondbellen naar wat stores hier in de buurt, anders kan ik twaalf accounts nodig hebben, maar zonder iPad heb ik daar niets aan natuurlijk.
Niet iedereen heeft een iPhone, dus zodoende dat ik daar niet van op de hoogte wasquote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. da's niet anders dan voor iPhone.
Wat raad je dan aan?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Jawel en ik raad het je niet aan. Updaten gaat ook per account. Geen pretje vind ik persoonlijk.
Wat is er mis met de Nederlandse Store? Behalve het ontbreken van boeken en films is de voorraad apps ruim voldoende.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:39 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een iPhone, dus zodoende dat ik daar niet van op de hoogte was
[..]
Wat raad je dan aan?
US Store zodat je meer apps hebt of NL Store omdat..?
Vergeef me, ik ben een volkomen leek als het gaat om de iTunes store.
Updaten van wat precies?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Jawel en ik raad het je niet aan. Updaten gaat ook per account. Geen pretje vind ik persoonlijk.
Applicaties.quote:
Drie keer invoeren? Da's overdreven. Ja, je moet wisselen, maar dat gaat gemakkelijk. Bied je ook een groter aanbod.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:02 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Applicaties.
Stel je hebt 7 updates open staan: 2 gekocht in Nederlandse stores, 5 in US store. Die 2 update hij probleemloos, dan krijg je foutmeldingen voor de andere 5. Moet je tot drie keer toe je gegevens van de US Store invullen voor je daar eindelijk aangemeld bent en kunt updaten. En dan weer afmelden voor de US store want wat als een in de Nederlandse store gekochte app een update heeft?
Ah op die manier. Klein ongemakje toch, waar tegenover staat dat je uit een veel groter aanbod kunt putten.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:02 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Applicaties.
Stel je hebt 7 updates open staan: 2 gekocht in Nederlandse stores, 5 in US store. Die 2 update hij probleemloos, dan krijg je foutmeldingen voor de andere 5. Moet je tot drie keer toe je gegevens van de US Store invullen voor je daar eindelijk aangemeld bent en kunt updaten. En dan weer afmelden voor de US store want wat als een in de Nederlandse store gekochte app een update heeft?
http://www.padgadget.com/2010/07/26/ipad-jailbreaking-legalized/quote:iPad Jailbreaking Legalized
Earlier today, the Associated Press reported that the U.S. government announced new rules that legalize the act of jailbreaking a device to run an app that has been made incompatible by the manufacturer. In other words, it is up to the device owner to decide whether he/she wants to run third-party applications on the device or not – and that includes the iPad.
Apple – as well as many other device manufacturers – has never been fond of hackers trying to jailbreak iPhones, iPods and iPads, and thus far claimed that federal laws actually made jailbreaks illegal (Digital Millennium Copyright Act). However, the updated law includes a couple exemptions that make the act of jailbreaking devices legal – something that fell into a “gray area” until today.
Despite this ruling, jailbreaking your iPad is still considered a warranty-voiding act, and Apple has no plans to help users install third-party applications downloaded from outside its App Store. However, Apple will not be allowed to launch legal actions against hackers working on jailbreaks, or users who decide to download applications from third party stores such as Cydia.
Note that the new exemptions do not mean it is ok to download copyrighted material without paying for it.
Heeft soms te maken met rechten, en soms ook gewoon met locatie. Waarom zou in de US store de 9292ov app moeten staan?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ah op die manier. Klein ongemakje toch, waar tegenover staat dat je uit een veel groter aanbod kunt putten.
Maar ik dacht dat enkel bijv. films, series en boeken verschillend waren tussen de diverse stores. Maar apps zelf verschillen dus ook gewoon? Dat is wel apart. Waarom zouden ze daarin verschil aanbrengen.
Hier keer op keer niet minder dan drie keer herinvoeren.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Drie keer invoeren? Da's overdreven. Ja, je moet wisselen, maar dat gaat gemakkelijk. Bied je ook een groter aanbod.
als je weet dat een app-update van een ander account is, gewoon in settings je account veranderen en de updates doorvoeren.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:41 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Hier keer op keer niet minder dan drie keer herinvoeren.
Waarom pak je hem dan op? "Soms stap ik in m'n auto en weet ik niet wat ik er eigenlijk mee moet doen., ik druk op wat knoppen en stap weer uit. Beetje nutteloos ding"quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:11 schreef kadeya het volgende:
Soms pak ik dat ding en weet ik niet wat ik er eigenlijk op ga doen. Schuif wat icoontjes op en neer en leg hem weer neer. Beetje nutteloos apparaat.
Vandaag is er weer nieuwe levering. Maarre... wat ga jij er mee doen?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 02:30 schreef PierreTT het volgende:
Na lang twijfelen toch zondag besloten er een te gaan kopen... Helaas was alles uitverkochtwas wel te verwachten,maar evengoed jammer.. Nu maar wachten!
Vooral gebruiken om mee te internetten, films op te kijken en pdfs/boeken op te lezen denk ikquote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:38 schreef athlonkmf het volgende:
Vandaag is er weer nieuwe levering. Maarre... wat ga jij er mee doen?
Klinkt leuk! vanavond ff kijkenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:12 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik weet niet of er al veel mensen zijn die het geprobeerd hebben (kom pas sinds het vorige deel buurten), maar de video lectures via iTunesU zijn een geniale toevoeging voor je iPad.
Heb zelf wat lectures Psychology van Yale en Mythology gedownload, en het is een leuke manier om wat vakken te volgen die je interessant vindt. Er staat inmiddels al een behoorlijke diversiteit van studies & vakken in.
Wellicht een tip voor degenen die er nog niet van gehoord hadden.
Als je wat boeken wilt lezen en downloaden, legaal, dan adviseer ik je Stanza te installeren.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:22 schreef Jeeh het volgende:
Vraagje... waarom vind ik alleen een gratis hitlijst in iBooks? Ik wil gewoon graag wat leuks kopen, maar daarvan is geen lijst te vinden![]()
Doe ik nou iets fout? Maakt me trouwens niks uit of het nederlands of engels is. Liever engels eigenlijk.
Je moet ook op die icoontjes drukken hequote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:11 schreef kadeya het volgende:
Soms pak ik dat ding en weet ik niet wat ik er eigenlijk op ga doen. Schuif wat icoontjes op en neer en leg hem weer neer. Beetje nutteloos apparaat.
Waarschuwing: begin NIET hieraan! Anders zien we je over een week wel weer verschijnen. http://itunes.apple.com/n(...)-hd/id363282253?mt=8quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:52 schreef PierreTT het volgende:
Net gekocht bij de Saturn, had de allerlaatstede 16GB versie zonder 3G... en nu maar eens even alle mogelijkheden gaan bekijken
Haha het valt wel mee hoor!Maar het is well echt een topapparaat moet ik zeggenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:24 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Waarschuwing: begin NIET hieraan! Anders zien we je over een week wel weer verschijnen. http://itunes.apple.com/n(...)-hd/id363282253?mt=8
Vergeet de taal niet eerst naar NL te zettenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:50 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Haha het valt wel mee hoor!Maar het is well echt een topapparaat moet ik zeggenEerste bericht vanaf dit apparaat!
Dat heb ik nu ook uitgevonden jaquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:55 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Vergeet de taal niet eerst naar NL te zetten
http://www.mycom.nl/Products/View/285069.aspx heb ik zelf. Ziet er net wat beter uit, vind ik.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:53 schreef Gordon_Shumway het volgende:
http://store.apple.com/nl(...)2Mjc&mco=MTcyMTgxNTk
Voor 39 euro een prima hoes toch? Beschermt de iPad en je kunt 'm eventueel nog neerzetten ook.
Of heeft iemand anders een betere hoes voor een soortgelijke prijs.
Die heb ik ook! Zeer tevreden over inderdaad, gelijk ingespoten met vuilafstotend middel wel.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://www.mycom.nl/Products/View/285069.aspx heb ik zelf. Ziet er net wat beter uit, vind ik.
Die duurdere is van imitatie leerquote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:53 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Voor 39 euro een prima hoes toch? Beschermt de iPad en je kunt 'm eventueel nog neerzetten ook.
Of heeft iemand anders een betere hoes voor een soortgelijke prijs?
Hij biedt volgens mij namelijk dezelfde bescherming als die van 20 euro meer, maar die kun je alleen in wat meer hoeken zetten geloof ik.
Mijn baas heeft de officiële hoes die je als eerste beschrijft. Best een mooi ding, de iPad lijkt nog dunner in die hoes. Wel zijn sommige randen slecht en scherp afgewerkt en wordt hij snel vies.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:53 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Hij biedt volgens mij namelijk dezelfde bescherming als die van 20 euro meer, maar die kun je alleen in wat meer hoeken zetten geloof ik.
Die heb ik net besteld om mijn schitterende 3G 64GB in te bewarenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:53 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Kun je gerust doen, eergister ook gedaan, dan werken ze nog steedsquote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:13 schreef Furia het volgende:
[..]
Die heb ik net besteld om mijn schitterende 3G 64GB in te bewarenIn de winkel waren ze al op en kwamen ze pas over een week of twee weer. En zonder hoesje neem ik mijn iPad niet mee buiten de deur
Hij zal wel net al ik allergisch zijn voor krasjes, heb ook direct een hoes om mijn iPad gedaan. Dingen van Apple krijgen al krasjes als je er naar kijktquote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:14 schreef StrikerZeljko het volgende:
[..]
Kun je gerust doen, eergister ook gedaan, dan werken ze nog steeds
Ik snap het.. je moet er wel lief voor zijnquote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:19 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Hij Zij zal wel net al ik allergisch zijn voor krasjes, heb ook direct een hoes om mijn iPad gedaan. Dingen van Apple krijgen al krasjes als je er naar kijkt
Volgens mij kan dat niet. Had ik ondertussen wel es verwacht, want bij iPhone is dat ook erg vervelend.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:24 schreef NoCigar het volgende:
Ik mis een home en end toets. Is er een manier om meteen naar het onderste van een pagina te gaan? Telkens bij Fok moet ik me een ongeluk touchen om naar beneden te scrollen: op de pc geen probleem natuurlijk, maar hier is het nogal vervelend, en ik wil het liefste alles op een pagina hebben.
Dat mis ik ook ja, erg vervelend! Net zoiets als de statusbalk, als je die aanraakt ga je helemaal naar boven, zoiets moeten ze ook hebben voor helemaal naar beneden.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:24 schreef NoCigar het volgende:
Ik mis een home en end toets. Is er een manier om meteen naar het onderste van een pagina te gaan? Telkens bij Fok moet ik me een ongeluk touchen om naar beneden te scrollen: op de pc geen probleem natuurlijk, maar hier is het nogal vervelend, en ik wil het liefste alles op een pagina hebben.
Als je icab gebruikt kan je de scrolltobottom module gebruiken. Wil je safari blijven gebruiken, maak dan een stb-bookmarklet aan.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:24 schreef NoCigar het volgende:
Zojuist de 16 GB Wifi besteld via de online store. Moet voor mij voldoende zijn qua capaciteit en voor 3G heb ik een iPhone. Toch maar niet gewacht op de iPad 2, voor Skype is er mijn Macbook.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:14 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het kan nog weken/maanden duren voordat hij in de Online Store verschijnt, aldus telefonische medewerkers.
pss...quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:43 schreef Henk-B het volgende:
Nou het is echt niet normaal!
Mijn vriendin heeft in 2 dagen tijd de batterij leeg geslurpt met Harbor Master!!!!
Ik ben hem gewoon kwijt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:04 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
pss...Goeie tip!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk helaas niet dat ik daar mee weg kom.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
Thanks voor de tip!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je wat boeken wilt lezen en downloaden, legaal, dan adviseer ik je Stanza te installeren.
en hoe zit het bij de data 11 en 13 augustus?quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:42 schreef Redux het volgende:
De verwachte verzenddatum en afleverdatum (10 en 12 augustus respectievelijk) kloppen niet, je kunt ingeval je die datum bij je order hebt staan ervanuit gaan dat je bestelde ipad vrijdag of uiterlijk volgende week maandag bij je wordt afgeleverd
WIRED is inderdaad een heel mooi voorbeeld hoe een magazine echt nog veel meer uit de iPad kan halen, met video, audio, animatie. Hopelijk volgen andere magazines het goede voorbeeld. (en boeken wellicht, voorzetje is al gegeven met Alice in Wonderland)quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:42 schreef Jeeh het volgende:
[..]
Thanks voor de tip!
Inmiddels geniet ik erg van WIRED en Sketchbook, prachtige apps
Dan is het op zeker de routerquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:17 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het is best mogelijk dat de router oorzaak van je probleem is. Onze router is ook vrij oud en lijkt er ook last van te hebben. De antenne is de iPad is van zichzelf niet zo sterk namelijk.
Airplane mode lijkt me niet zo slimquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:00 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik ga iig niet meedoen aan al die belbundels voor zoiets wat goedkoper wordt.
Ben maandag langs de T-Mobile Shop gegaan, een duo micro sim aangevraagd, kerel voerde wat in zn PC in, ging met een envelop even naar achter, 3 minuten later zaten daar 2 geactiveerde (micro) simkaarten in.
Gewone sim eruit gedrukt voor m'n iPhone (je oude functioneert dan niet meer), een microsim eruitgedrukt en m'n iPad gedaan.
Als het nodig is kan ik nu gewoon op hetzelfde abo ook via 3G online met de iPad. Wel voor de zekerheid ff iPhone op airplane mode zetten, schijnt dat je anders gesprekken/smsjes kunt mislopen.
Werkt prima voor nu...
Probeer eens een andere draadloze verbindingquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:11 schreef tuintegel het volgende:
Ik heb het probleem dat sommige sites wel heel traag laden op mjn Ipad?
Misschien ben ik ook wel toe aan een nieuwe router,want degeen die ik heb is inmiddels ruim acht jaar oud!
Alles is beveiligd in mijn omgevingquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Probeer eens een andere draadloze verbinding
Loop je toch wel... Er kan maar 1 sim actief zijn in het netwerk! Dat is degene die als laatste aangemeld is.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Airplane mode lijkt me niet zo slimDan loop je sowieso gesprekken mis
Je moet op je iPhone bij netwerk de instelling '3G' en 'Mobiele data' uitschakelen als je met je iPad wilt internetten.
Ja en via Zinio kan je die abonnementen wel nemenquote:Op woensdag 28 juli 2010 17:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
M'n eerste posting @ iPadPlanet: http://www.ipadplanet.nl/(...)-abonnementen-tegen/
ah toch wel he... ik dacht al dat het niet veel uitmaakte, maar airplane mode gaat wat sneller.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
Loop je toch wel... Er kan maar 1 sim actief zijn in het netwerk! Dat is degene die als laatste aangemeld is.
Dus zoals hij het deed hoort het wel.
Ja, da's een mogelijkheid, maar daar gaat 't bij de genoemde uitgevers niet om. Die willen een app (waarbij de app ook wat meer te bieden heeft dan pdf-like) met abonnementsmogelijkheid. En dat lukt dus blijkbaar niet...quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:39 schreef StrikerZeljko het volgende:
[..]
Ja en via Zinio kan je die abonnementen wel nemen
Ikke niet snappen
Zelfs bij de T-Mobile winkel zeggen ze dat je het tegelijk kan gebruiken, als je internet maar is uitgeschakeld op je telefoon.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
Loop je toch wel... Er kan maar 1 sim actief zijn in het netwerk! Dat is degene die als laatste aangemeld is.
Dus zoals hij het deed hoort het wel.
Yup, je ziet duidelijk dat uitgevers steeds meer dingen toevoegen/proberenquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:22 schreef Maravilla het volgende:
De SI.com app is wel heersend.De nieuwste editie (van vandaag of gisteren denk ik) is weer een stuk interactiever dan eerdere versies. En een uitgebreid extra iPad gedeelte, met iPad exclusives. En nu zelfs met een reclame waarin je een spelletje kan spelen, van Gatorade.
Nou, als je gisteren een ipad hebt besteld, dan is de kans groot dat je 'm uiterlijk maandag hebt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:52 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
en hoe zit het bij de data 11 en 13 augustus?
Bij Algemeen-Toetsenbord in instellingen autocorrectie afvinken? Heb je in ieder geval geen last meer van verkeerde woorden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:40 schreef PierreTT het volgende:
Kan iemand mij misschien helpen: Safari doet bij mij de hele tijd woordsuggesties als ik een woord typ in een tekstveld, zoals deze bijvoorbeeld. Alleen zijn die suggesties altijd Engelse woorden die ik totaal niet wil hebbenIk heb al geprobeerd de taal te veranderen naar het Nederlands, en dat hielp niet, wat kan ik nog meer doen?
In instellingen een extra toetsenbord aangeven voor nl. En dan kan je op de wereldbol van de toetsenbord tikken om van taal te switchen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:40 schreef PierreTT het volgende:
Kan iemand mij misschien helpen: Safari doet bij mij de hele tijd woordsuggesties als ik een woord typ in een tekstveld, zoals deze bijvoorbeeld. Alleen zijn die suggesties altijd Engelse woorden die ik totaal niet wil hebbenIk heb al geprobeerd de taal te veranderen naar het Nederlands, en dat hielp niet, wat kan ik nog meer doen?
Dat is een stuk beter, icm met autocorrectie uitzettenquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:39 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
In instellingen een extra toetsenbord aangeven voor nl. En dan kan je op de wereldbol van de toetsenbord tikken om van taal te switchen.
Maak er de volgende keer gewoon meteen genoeg.quote:Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?
Verzending: 11 Aug, 2010.
Verwachte leverdatum: 13 Aug, 2010.
Welke maandag? De tweede of de elfde?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:22 schreef Redux het volgende:
[..]
Nou, als je gisteren een ipad hebt besteld, dan is de kans groot dat je 'm uiterlijk maandag hebt.
Aankomende maandag.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:58 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Maak er de volgende keer gewoon meteen genoeg.
Edit:
[..]
Welke maandag? De tweede of de elfde?
TV Gids gedeelte is netjes. Magazine laden gaat mis en leidt tot melding dat m'n iPad vol is (terwijl ik nog 1,1 GB vrij had). Reden: dat magazine is dik 800 MB groot!quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
Veronica gids app is uit: http://itunes.apple.com/n(...)ids/id381316937?mt=8
Ja, dat weet ik ook welquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:17 schreef Tonio-mcdo het volgende:
@ Gordon, als je liever hebt dat Apple lanceringen uitstelt? Ze zitten aan de maximale capaciteit van hun productie, gaan geruchten dat lanceringen in andere landen uitgesteld worden.
Ik vind het een beetje een faalapplicatie. Ten eerste veel te groot, en inmiddels heeft de tv-gidssectie ook de geest gegeven.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
TV Gids gedeelte is netjes. Magazine laden gaat mis en leidt tot melding dat m'n iPad vol is (terwijl ik nog 1,1 GB vrij had). Reden: dat magazine is dik 800 MB groot!
Heb de app niet geprobeerd maar 800 mb voor een magazinequote:Op woensdag 28 juli 2010 23:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een faalapplicatie. Ten eerste veel te groot, en inmiddels heeft de tv-gidssectie ook de geest gegeven.
Bij mij gaf m'n iPad bijna de geestquote:Op woensdag 28 juli 2010 23:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een faalapplicatie. Ten eerste veel te groot, en inmiddels heeft de tv-gidssectie ook de geest gegeven.
Heb een serie omgezet naar de iPad, een aflevering die van origine 720p is en omgezet is naar Apple tv formaat weegt niet meer dan 650 mb per aflevering van 45 minuten.....en dan durven zij met een PDF slideshow te komen van 800 mbquote:Op woensdag 28 juli 2010 23:53 schreef __Saviour__ het volgende:
800 MB voor een magazine? Dat is wel gruwelijk inefficiënt geprogrammeerd zeg.
Das echt gewoon op highres ingescand zekerquote:Op woensdag 28 juli 2010 23:53 schreef __Saviour__ het volgende:
800 MB voor een magazine? Dat is wel gruwelijk inefficiënt geprogrammeerd zeg.
Op A0-formaatquote:Op donderdag 29 juli 2010 00:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das echt gewoon op highres ingescand zeker.
Echt niet, want ik heb de online bestelling weer geannuleerd..quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:22 schreef Redux het volgende:
[..]
Nou, als je gisteren een ipad hebt besteld, dan is de kans groot dat je 'm uiterlijk maandag hebt.
Waarom zou je? Leer eerst het apparaat es kennen zonder jailbreak. Benieuwd of je dan iets niet kan....quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:59 schreef Berend. het volgende:
Ik krijg vandaag me iPad binnen, zegt UPS. Ik heb hem eergister besteld > gister verzonden. Zou ik hem wel vandaag binnen hebben?[/quote[
Waarom niet?
[quote]En is het aan te raden om hem te jailbreaken?
Vind de apps zo duurquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Waarom zou je? Leer eerst het apparaat es kennen zonder jailbreak. Benieuwd of je dan iets niet kan....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |