Het was de Paus die de kruistochten initieerde. Behalve het nieuws en de politiek heb je dus blijkbaar ook de geschiedenislessen overgeslagenquote:Op maandag 26 juli 2010 07:51 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Katholieken zijn toch anti-semitisch? Van islam-aversie heb ik nog nooit gehoord.
Tja die discussie is nu eenmaal al tot in den treure gevoerd. En de conclusie dat het voor het CDA zeer lastig wordt om het aan de achterban te verkopen en dat de VVD hiermee haar laatste restje van een liberale partij overboord gooit lijkt ook vrij breed gedragen.quote:Op maandag 26 juli 2010 08:36 schreef Giem het volgende:
In plaats een zinnige discussie over de mogelijkheiden van een CDA/PVV/VVD..
Kan mij geen reet schelen wat voor stempel je wel of niet op de PVV kan drukken, het is gewoon een smerige nazi-partij. Punt.quote:Op maandag 26 juli 2010 08:45 schreef Scorpie het volgende:
De PVV is geen extreem-rechtse partij, hoe hard je het ook roept. Dat het partijpunten heeft die men als rechts kan bestempelen maakt het geen extreem rechtse partij. Maar ook die discussie is al tot in den treure gevoerd, dus lets not go there.
Bedankt voor je genuanceerde mening, dat levert een mooie bijdrage aan deze discussie. Ga je nu weer verder aan het werk lieve schat?quote:Op maandag 26 juli 2010 08:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan mij geen reet schelen wat voor stempel je wel of niet op de PVV kan drukken, het is gewoon een smerige nazi-partij. Punt.
Sorry, dat is mijn maandag-humeurtjequote:Op maandag 26 juli 2010 08:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedankt voor je genuanceerde mening, dat levert een mooie bijdrage aan deze discussie. Ga je nu weer verder aan het werk lieve schat?
Altijd kut he, als je weer dat kantoor in moet lopen. Monday Morning Blues......quote:Op maandag 26 juli 2010 08:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, dat is mijn maandag-humeurtje
Juist, en dan weer tegen die zure kop van je oudste collega aankijken. Eerst maar eens koffie.quote:Op maandag 26 juli 2010 08:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Altijd kut he, als je weer dat kantoor in moet lopen. Monday Morning Blues......
Hopenloze bijdragequote:Op maandag 26 juli 2010 09:22 schreef Linkerrijtje het volgende:
De PVV is de enige partij die Nederland weer op de rails kan brengen. Alle andere partijen - met name de PvdA - hebben hopeloos gefaald.
Tot zo ver mijn constructieve bijdrage.
Jouw spelling. Het is hopeloos.quote:Op maandag 26 juli 2010 09:34 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Wat is hopenloos? Jij bent in ieder geval hopeloos.
Het orakel heeft gesproken.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:30 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
15% wordt straks 30-40%.
Het lachen zal je vergaan. Je zal je verbijsterd afvragen 'wiens schuld dit is'.
Begin er nu niet weer over, heb eergisteren ook al een hele discussie hierover gevoerd...quote:Op maandag 26 juli 2010 08:45 schreef Scorpie het volgende:
De PVV is geen extreem-rechtse partij, hoe hard je het ook roept. Dat het partijpunten heeft die men als rechts kan bestempelen maakt het geen extreem rechtse partij. Maar ook die discussie is al tot in den treure gevoerd, dus lets not go there.
Bij ons is zeker twee derde van de mensen momenteel op vakantie. Dan is er ook geen zak anquote:Op maandag 26 juli 2010 08:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Juist, en dan weer tegen die zure kop van je oudste collega aankijken. Eerst maar eens koffie.
Nee wat de PVV tot extreem-rechts maakt zijn de punten die men als extreem-rechts moet bestempelen.quote:Op maandag 26 juli 2010 08:45 schreef Scorpie het volgende:
De PVV is geen extreem-rechtse partij, hoe hard je het ook roept. Dat het partijpunten heeft die men als rechts kan bestempelen maakt het geen extreem rechtse partij.
Blijkbaar was het je nog niet duidelijk dus ik heb het toch maar even geduid.quote:Maar ook die discussie is al tot in den treure gevoerd, dus lets not go there.
Het zit je hoog, arme vent.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien moeten ze eens in Munchen gaan zoeken. De Bürgerbraukeller of zo.
Slim om Twitter daar voor in te zetten.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:13 schreef remlof het volgende:
fritswester Heel journalistiek Den Haag is op zoek naar locatie waar Rutte, Wilders en Verhagen elkaar ontmoeten. Iemand iets gezien?
12 minutes ago via Twitter for BlackBerry®
Bemoeilijkt wel weer de beveiliging als zo'n locatie uitlekt...quote:Op maandag 26 juli 2010 18:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Slim om Twitter daar voor in te zetten.
Ik bedoelde eerder dat Wester Twitter nuttig in zet, terwijl er ook juist een hoop journalisten zijn die Twitter als bedreiging zien.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bemoeilijkt wel weer de beveiliging als zo'n locatie uitlekt...
Volgens mij geilt het grootste deel ervan tegenwoordig aardig op twitterquote:Op maandag 26 juli 2010 18:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik bedoelde eerder dat Wester Twitter nuttig in zet, terwijl er ook juist een hoop journalisten zijn die Twitter als bedreiging zien.
Je moet wat roepen hè, om maar jezelf wijs te maken dat de PVV steunen niet gelijk staat aan het steunen van een extreem-rechtse, racistische, discriminerende partij die graag mensen op basis van afkomst en religie uitsluit.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:05 schreef Linkerrijtje het volgende:
De PvdA is een verschrikkelijk foute partij. Hun aanhangers zijn al net zo erg.
Allemaal landverraders inderdaad. Ze hebben ook van die NSB hoofden, ik word er niet goed van.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:05 schreef Linkerrijtje het volgende:
De PvdA is een verschrikkelijk foute partij. Hun aanhangers zijn al net zo erg.
Dus dan maar 'over rechts' samenwerken met een partij die de NSB-denkbeelden in de praktijk wil brengen nietwaar?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:54 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Allemaal landverraders inderdaad. Ze hebben ook van die NSB hoofden, ik word er niet goed van.
Als de PVV NSB is, dan is de PvdA de NSDAP. En ik heb liever de NSB dan de NSDAP. Zo ongeveer liggen de verhoudingen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dus dan maar 'over rechts' samenwerken met een partij die de NSB-denkbeelden in de praktijk wil brengen nietwaar?
Dan vertoont de PvdA toch meer gelijkenissen met SDAP. En dat was geen verkeerde club. Het was juist de 'N' die NSDAP zo'n verschrikkelijke partij maaktequote:Op maandag 26 juli 2010 19:00 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Als de PVV NSB is, dan is de PvdA de NSDAP. En ik heb liever de NSB dan de NSDAP. Zo ongeveer liggen de verhoudingen.
De PvdA is gewoon een anti-semitische partij. Altijd zeiken op de joden in Israel en nooit op Palestijnen die met bomgordels hen willen vermoorden.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:00 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Als de PVV NSB is, dan is de PvdA de NSDAP. En ik heb liever de NSB dan de NSDAP. Zo ongeveer liggen de verhoudingen.
Jij moet echt eens krant openslaan of een boek lezen, want dit begint echt zielige vormen aan te nemen.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:53 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
De PvdA is gewoon een anti-semitische partij. Altijd zeiken op de joden in Israel en nooit op Palestijnen die met bomgordels hen willen vermoorden.
quote:Op maandag 26 juli 2010 19:53 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
De PvdA is gewoon een anti-semitische partij.
Hahahahaha.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:53 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
De PvdA is gewoon een anti-semitische partij. Altijd zeiken op de joden in Israel en nooit op Palestijnen die met bomgordels hen willen vermoorden.
Lach maar. 'Niemand' wil met Wilders maar het volk wil dat wel. Het eist het zelfs. Lubbers en de koningin hebben het spelletje mooi voorgekookt. Verhagen is niet overgehaald door Lubbers. Ze hebben samen de oude beproefde tactieken uit de doos gehaald. Het spel wordt gespeeld en ze denken, dat het volk nog steeds zo dom is, dat ze het niet door hebben. Zo kan Lubbers op korte termijn weer naar Beatrix om te melden dat het gelukt is.quote:
Waar heb je het in vredesnaam over? De PVV voert momenteel gesprekken met de VVD en het CDA om te kijken of er een coalitie kan worden gevormd. Toch blijf jij huilie doen. Ben je gewoon dom of volg je het nieuws niet?quote:Op maandag 26 juli 2010 19:59 schreef Linkerrijtje het volgende:
Als van de ruim 9 miljoen stemmers de meerderheid de bijna 1,5 miljoen PVV-stemmers buiten de regeringsmacht wil houden dan moet er nog heel veel gegoocheld worden om de frustaties van het electoraat niet groter te laten worden. Dit met het oog op de Statenverkiezingen in maart 2011 en daarmee samenhangende zetelverdeling in de Eerste Kamer. Een troost is dat Wilders de politieke elite van Nederland ontmaskert, die geen raad weet met de uitslag van de verkiezingen.
Als ongrijpbaar strateeg weet Geert Wilders allang waar het naartoe moet gaan. Van zijn voor het Nederlandse volk essentiële standpunten, zal hij nimmer iets laten varen. In hun wanhopige onmacht rest de onmachtige, door het volk uitgespuugde regenten niets anders dan lafhartige pogingen om Geert Wilders kalt te stellen.
Nou, ik ben benieuwd. Het is óf dat óf niet regeren namelijkquote:Op maandag 26 juli 2010 19:59 schreef Linkerrijtje het volgende:
Van zijn voor het Nederlandse volk essentiële standpunten, zal hij nimmer iets laten varen.
Wat voor gesprekken? Zonder dubbele agenda?quote:Op maandag 26 juli 2010 20:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar heb je het in vredesnaam over? De PVV voert momenteel gesprekken met de VVD en het CDA om te kijken of er een coalitie kan worden gevormd.
Correctie: Nog niet regeren.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd. Het is óf dat óf niet regeren namelijk
De Bilderberg-groep heeft stiekem al bepaald welke partijen ons kabinet gaan vormen?quote:Op maandag 26 juli 2010 20:19 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Wat voor gesprekken? Zonder dubbele agenda?
Dat valt mij ook steeds op.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:54 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Allemaal landverraders inderdaad. Ze hebben ook van die NSB hoofden, ik word er niet goed van.
quote:Op maandag 26 juli 2010 19:53 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
ja echt he? met die anti-semitische job cohen al ergste van allemaalquote:Op maandag 26 juli 2010 19:53 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Prima, Nederland krijgt een rechts kabinet. Links Nederland zal knarsentandend moeten toekijken hoe dit land opnieuw ingericht gaat worden. Vier jaar lang krijgen we een overspannen Halsema en Roemer te zien voor de interruptiemicrofoon. Heel veel Marokkanen en allochtonenknuffelaars zullen wel slecht slapen, vermoed ik.quote:Weerstand CDA tegen PVV brokkelt geleidelijk af
volkskrant
29-7-2010
DEN HAAG - De weerstand van het CDA tegen samenwerking met Geert Wilders brokkelt af – zowel in de top van de partij als bij de achterban. Het is bij de geheime gesprekken tussen VVD, PVV en CDA niet meer de vraag óf, maar hoe de rechtse samenwerking kan worden vormgegeven.
Bronnen rond de formatie melden dat CDA-fractieleider Verhagen de horde van politieke samenwerking met de PVV inmiddels heeft genomen. De voornaamste vraag is of de partijen gaan onderhandelen over een driepartijencoalitie of over een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV.
PVV-leider Wilders zou, analoog aan de werkwijze van zijn zusterpartij in Denemarken, de gedoogvariant prefereren. In dat geval kan hij meedoen met de restauratie van Nederland na de financiële crisis, maar ondertussen het PVV-geluid blijven vertolken.
De ‘informele’ gesprekken tussen de partijen gaan vandaag hun vierde dag in. Hoewel de partijen niet willen spreken over ‘onderhandelingen’, bevestigen betrokkenen dat vorm en inhoud in dit geval niet te scheiden zijn.
Fractieoverleg
Vandaag hebben alle betrokken partijen fractieoverleg. De PVV gaat daarin het formatieteam aanwijzen, vermoedelijk een uitbreiding op het fractiebestuur – Fleur Agema, Martin Bosma en Raymond de Roon. De PVV wil met de rechtse samenwerking vooral scoren op immigratie, veiligheid en betere zorg.
Waar de CDA-achterban half juni, bij een eerste verkenning van een rechts kabinet, nog moord en brand schreeuwde over die mogelijkheid, is het nu relatief rustig. Bij het partijbureau komen ‘meer mails dan normaal’ binnen, zegt een woordvoerster, ‘maar zeker geen honderden zoals die eerste keer’. Bovendien is het beeld van de reacties, die toen bijna uitsluitend negatief waren, nu gemêleerd; veel CDA’ers zouden ook waardering uitspreken voor de voorwaarden die Verhagen aan Wilders heeft gesteld.
Informateur Ruud Lubbers wil uiterlijk zaterdag om middernacht uitsluitsel, zei hij woensdag bij zijn vertrek van het Binnenhof. De informateur is niet bij het geheime overleg betrokken, omdat het CDA de gevoelige besprekingen met de PVV (nog) geen officiële status wil geven.
Krijgt Lubbers zaterdag uitsluitsel, dan brengt hij vermoedelijk uiterlijk maandag advies uit aan de koningin. Zij kan Lubbers eventueel benoemen als informateur van een meerderheidscoalitie. Dat zou het voor het CDA makkelijker maken. Binnen de VVD wordt niet onwelwillend tegen die mogelijkheid aangekeken.
Ik hoop het ook. Dan komen er namelijk nóg meer mensen naar Europa en zal Nederland door de EU verplicht worden mensen op te nemen. Meer linkse stemmers.quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:06 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Prima, Nederland krijgt een rechts kabinet. Links Nederland zal knarsentandend moeten toekijken hoe dit land opnieuw ingericht gaat worden. Vier jaar lang krijgen we een overspannen Halsema en Roemer te zien voor de interruptiemicrofoon. Heel veel Marokkanen en allochtonenknuffelaars zullen wel slecht slapen, vermoed ik.
Hopelijk wordt de ontwikkelingshulp helemaal afgeschaft.
Dus jij bent zo'n figuur die meent dat ontwikkelingshulp de armoede in Afrika heeft verminderd de afgelopen 50 jaar?quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Dan komen er namelijk nóg meer mensen naar Europa en zal Nederland door de EU verplicht worden mensen op te nemen. Meer linkse stemmers.
Ik vermoed dat Marokkanen en knuffelaars geen moment wakker liggen van een kabinet met de PVV. Of denk jij dat de VVD en het CDA akkoord gaan met al die nazi-maatregelen van Wilders?quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:06 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Prima, Nederland krijgt een rechts kabinet. Links Nederland zal knarsentandend moeten toekijken hoe dit land opnieuw ingericht gaat worden. Vier jaar lang krijgen we een overspannen Halsema en Roemer te zien voor de interruptiemicrofoon. Heel veel Marokkanen en allochtonenknuffelaars zullen wel slecht slapen, vermoed ik.
Ik ben zo'n figuur dat meent dat ontwikkelingshulp een doekje voor het bloeden is, nodig omdat rechts systematisch Afrika arm houdt dankzij een heel scala aan politieke en economische maatregelen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:33 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Dus jij bent zo'n figuur die meent dat ontwikkelingshulp de armoede in Afrika heeft verminderd de afgelopen 50 jaar?
Tja, linksen als jij geven het Westen overal de schuld van: Idi Amin die zijn tegenstanders aan de krokodillen voerde, Mugabe die zijn land uitzuigt, Hutu's en Tutsi's die elkaar uitmoorden, de Egyptische regering die een schrikbewind voert ... allemaal onze schuld.quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik ben zo'n figuur dat meent dat ontwikkelingshulp een doekje voor het bloeden is, nodig omdat rechts systematisch Afrika arm houdt dankzij een heel scala aan politieke en economische maatregelen.
Ja. Het volk wil voor eens en altijd dat er keihard wordt opgetreden tegen de Marokkaanse terreurbendes.quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Marokkanen en knuffelaars geen moment wakker liggen van een kabinet met de PVV. Of denk jij dat de VVD en het CDA akkoord gaan met al die nazi-maatregelen van Wilders?
Het volk? Je bedoelt dat handjevol klapjosti's die PVV heeft gestemd? Jij denkt dat het CDA en de VVD akkoord gaan met die malle maatregelen? Hahaquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:15 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Ja. Het volk wil voor eens en altijd dat er keihard wordt opgetreden tegen de Marokkaanse terreurbendes.![]()
Eigenlijk wel. Landen die arm zijn en zich niet kunnen ontwikkelen zijn nu eenmaal vatbaar voor zulke types.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:14 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Tja, linksen als jij geven het Westen overal de schuld van: Idi Amin die zijn tegenstanders aan de krokodillen voerde, Mugabe die zijn land uitzuigt, Hutu's en Tutsi's die elkaar uitmoorden, de Egyptische regering die een schrikbewind voert ... allemaal onze schuld.
Maar een 15% van "het volk" heeft extreemrechts gestemd hoor. Ok, nog veel te veel, maar daarmee start je nog geen deportaties, gelukkig.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:15 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Ja. Het volk wil voor eens en altijd dat er keihard wordt opgetreden tegen de Marokkaanse terreurbendes.![]()
Dat zal wel een compromisje worden. Minder ontwikkelingshulp, verdeling meer naar noodhulp en betere controle op geldstromen en effect, zoiets.quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:06 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Hopelijk wordt de ontwikkelingshulp helemaal afgeschaft.
Wat gek dat destijds arme Aziatische landen zich wel voorspoedig hebben ontwikkeld.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. Landen die arm zijn en zich niet kunnen ontwikkelen zijn nu eenmaal vatbaar voor zulke types.
Alleen noodhulp.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zal wel een compromisje worden. Minder ontwikkelingshulp, verdeling meer naar noodhulp en betere controle op geldstromen en effect, zoiets.
Het helpt ook niet wanneer een koloniale macht onlogische landsgrenzen gaat trekken. In Nigeria zitten daardoor bijvoorbeeld meer dan honderd stammen met elkaar opgescheept. En ze mogen elkaar niet allemaal. Dat komt de stabiliteit van een land niet ten goede.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:05 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Wat gek dat destijds arme Aziatische landen zich wel voorspoedig hebben ontwikkeld.
Ontwikkelingshulp helpt dus geen zak. De bevolking blijft arm en de dictators worden steenrijk.
Linksen zijn zo dom wat dit betreft.
Het rechtse kabinet zal hopelijk een einde maken aan deze onzin.
Je laat je totaal niet hinderen door enig gebrek aan historische kennis hè?quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:05 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Wat gek dat destijds arme Aziatische landen zich wel voorspoedig hebben ontwikkeld.
Ontwikkelingshulp helpt dus geen zak. De bevolking blijft arm en de dictators worden steenrijk.
Linksen zijn zo dom wat dit betreft.
Het rechtse kabinet zal hopelijk een einde maken aan deze onzin.
En als je nagaat dat slechts 2% van de 8 miljard euro wat voor Haiti bestemd was daadwerkelijk in Haiti komt! Dan kan je net zo goed ontwikkelingshulp halveren of helemaal afschaffen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:33 schreef 08gnoT. het volgende:
Ontwikkelingshulp, mooi initiatief maar het komt altijd bij de verkeerden terecht. Overheidshulp mogen ze wmb ook grotendeels afschaffen, de goede doelen van mensen die er zelf heen gaan om te helpen zijn veel beter. Dan komt het tenminste terecht (Ik kan zo vlug geen namen opnoemen, maar ik heb wel eens sites voorbij zien komen van vrijwilligers die voor een jaar naar Afrika gaan om te helpen)
Ik heb linkerrijtje sowieso nog niet op enige kennis kunnen betrappenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je laat je totaal niet hinderen door enig gebrek aan historische kennis hè?
Inderdaadquote:Op donderdag 29 juli 2010 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Marokkanen en knuffelaars geen moment wakker liggen van een kabinet met de PVV. Of denk jij dat de VVD en het CDA akkoord gaan met al die nazi-maatregelen van Wilders?
Linkerrijtje ziet in de gedachten de eerste treinen al vertrekkenquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:46 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Die Wilders gaat enkel regeren als hij zo ongeveer zijn hele moslimbeleid los laat
Ja, met kansarme asielzoekers die terug gaan naar hun eigen land.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Linkerrijtje ziet in de gedachten de eerste treinen al vertrekken
Nee, met Marokkanen en Turken die terug naar hun 'eigen land' worden gebracht.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:57 schreef men.mulder het volgende:
[..]
Ja, met kansarme asielzoekers die terug gaan naar hun eigen land.
En met het gedogen van de PVV zal links minstens 4 jaar lang ontzettend balen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:28 schreef Morendo het volgende:
Een VVD-CDA minderheidskabinet is momenteel gewoon de minst slechte optie. Sowieso zijn vriend en vijand er wel over eens dat het CDA en de VVD de beste bestuurderspartijen zijn. Beschikt het land dus sowieso over competente bewindspersonen. En een minderheidskabinet zorgt voor dualisme en brengt het politieke debat hopelijk terug naar de kamer die zich niet langer slechts als slaafse applausmachine kan blijven opstellen maar ouderwets aan het werk moet.
ik extrapoleer voorbeelden ook altijd tot de totale werkelijkheidquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:42 schreef men.mulder het volgende:
[..]
En als je nagaat dat slechts 2% van de 8 miljard euro wat voor Haiti bestemd was daadwerkelijk in Haiti komt! Dan kan je net zo goed ontwikkelingshulp halveren of helemaal afschaffen.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)d-bereikt-haiti.html
VVD's piketpaaltje van 18 mld wordt wel gehaald denk ik zo.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:05 schreef supereend1984 het volgende:
Gaat nog leuk worden. De vvd wil in 4 jaar 30 miljard bezuinigen. Het cda 18 miljard. En de pvv 16 miljard. Alle partijen zullen flink water bij de wijn moeten doen. Vooral de vvd. De vraag is wel of ze dat willen.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:28 schreef Morendo het volgende:
Een VVD-CDA minderheidskabinet is momenteel gewoon de minst slechte optie. Sowieso zijn vriend en vijand er wel over eens dat het CDA en de VVD de beste bestuurderspartijen zijn. Beschikt het land dus sowieso over competente bewindspersonen. En een minderheidskabinet zorgt voor dualisme en brengt het politieke debat hopelijk terug naar de kamer die zich niet langer slechts als slaafse applausmachine kan blijven opstellen maar ouderwets aan het werk moet.
Oké, corrigeer me dan maar: wie zijn de twee beste bestuurderspartijen van Nederland? Probeer je wel een beetje te houden binnen de consensus, dus geen rare dingen roepen als: 'PvdA'. Probeer maar: zelfs jij moet dat kunnen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:53 schreef ethiraseth het volgende:
Het is inderdaad een hilarische opmerking. Wat zeg je? Oh, je was serieus?
Onmiskenbaar hebben CDA en VVD een prima track record als het aankomt op het leveren van bestuurders.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:55 schreef ethiraseth het volgende:
Nee hoor. Ik vind zulke opmerkingen altijd hilarisch, ongeacht welk kabinet er komt. De VVD de beste partij noemen is net zo grappig als beweren dat FC Almere City de beste voetbalclub van Nederland is.
Heeft geen nut. Past toch niet in zijn totaliteit op jouw beeldscherm.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:58 schreef oompaloompa het volgende:
kunnen jullie dan ook meteen de lengte van je piemel posten?
Als je bedoelt een prima track record in het slopen van alles wat was opgebouwd, de staatsschuld volledig uit de hand laten lopen, Amerika's kont kussen waar maar kan en onzinnige oorlogen steunen dan ben ik het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Onmiskenbaar hebben CDA en VVD een prima track record als het aankomt op het leveren van bestuurders.
veel plaatsen achter de comma nodig?quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heeft geen nut. Past toch niet op jouw beeldscherm.
Ik hoop dat jij nooit een ban krijgt, jouw posts beuren mij altijd opquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:15 schreef Linkerrijtje het volgende:
Nederland is gebaat bij een rechtse regering, verdient een rechtse regering. Links is zo ontzettend fout. Linksen haten alles en iedereen die geen ambtenaar, uitkeringstrekker of allochtoon is.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:15 schreef Linkerrijtje het volgende:
Nederland is gebaat bij een rechtse regering, verdient een rechtse regering. Links is zo ontzettend fout. Linksen haten alles en iedereen die geen ambtenaar, uitkeringstrekker of allochtoon is.
Het is wel lachen jaquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij nooit een ban krijgt, jouw posts beuren mij altijd op
Johan Derksen is toch links?quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:15 schreef Linkerrijtje het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_slagen___.html?p=2,1quote:Kenners: rechts heeft flinke kans van slagen
...
Volgens de politicoloog zijn bezwaren van het CDA over PVV-voorstellen op het gebied van immigratie of de zogenoemde 'kopvoddentaks' makkelijk weg te nemen. „Het zijn retorische barrières van Wilders, want dergelijke rechten zijn zwaar verankerd in Europese wetgeving.” Van Schendelen verwacht daarom dat Verhagen weinig moeite zal hebben zijn achterban ervan te overtuigen dat deelname aan een rechts kabinet mogelijk moet zijn.
...
Nee, vertel?quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:19 schreef Linkerrijtje het volgende:
Had ik al gezegd dat ik een hekel heb aan de PvdA?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |