abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84430648
Ik quote:
quote:

FALLUJAH/LONDEN - Het aantal mensen met kanker en kinderen met geboorteafwijkingen in het Iraakse Fallujah, dat in november 2004 gebombardeerd werd door de VS, is relatief groter dan in de Japanse steden Hiroshima en Nagasaki na de atoomaanvallen.
© Novumnieuws

Dat blijkt uit een onderzoek, berichtte de Britse krant The Independent zaterdag.

Uit het onderzoek van de befaamde Britse wetenschapper Christopher Busby bleek dat er tussen 2005 en 2009 het aantal mensen met leukemie 38 keer zo hoog is als voorheen.

Het aantal mensen met borstkanker, lymfkliergezwellen en hersentumoren is ongeveer vertienvoudigd.

Uranium

Busby vermoedt dat de Amerikanen destijds een nieuw wapen hebben ingezet om door muren van gebouwen te breken om de mensen binnen te doden.

Het type ziektes duidt er volgens hem op dat er een vorm van uranium is gebruikt.

Leukemie

In Hiroshima kregen zeventien keer zoveel mensen leukemie als voor de atoombom in 1945 viel. Volgens Busby is niet alleen het veel voorkomen van de kanker opvallend, maar vooral de snelheid waarmee de een na de ander getroffen wordt door de ziekte.

Sinds de aanval op Fallujah worden er 18 procent minder jongetjes dan meisjes geboren, wat duidt op genetische schade die vaker jongetjes dan meisjes treft.

bron

Er moet toch een mogelijkheid zijn op deze planeet om de daders van dit soort praktijken te berechten. Zo niet ga ik zelf Rumsfeld en Bush op hun gezicht slaan... :{

[ Bericht 3% gewijzigd door Toffe_Ellende op 24-07-2010 12:20:39 ]
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:40:27 #2
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_84430685
De VN zal wel zeggen 'Niet doen!' en het daarbij laten.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_84430705
Ach gaat om Irak hè, dan maakt het voor veel mensen niet uit. Elke Irakees minder de beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Strawberry- op 24-07-2010 11:55:18 ]
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:53:34 #4
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_84431013
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Zo niet ga ik zelf Rumsfeld en Bush op hun gezicht slaan... :{
Bluf, zoniet willen we dat je er pics van maakt.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:53:58 #5
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_84431026
De Amerikaanse gevechtstank M1-Abrahams schiet met patronen met verarmd uranium.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_84431081
Maar maar, ze hebben toch uitgebreide rapporten gemaakt dat het echt niet schadelijk is voor de volksgezondheid. :')
  Donald Duck held zaterdag 24 juli 2010 @ 11:58:15 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84431115
Zeer twijfelachtige topictitel hoor. Maar het klinkt natuurlijk lekker erg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:58:21 #8
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_84431116
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:53 schreef Rave_NL het volgende:
De Amerikaanse gevechtstank M1-Abrahams schiet met patronen met verarmd uranium.

Het panser van die tanks trouwens ook, dus militairen worden hier ook constant aan blootgesteld.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  zaterdag 24 juli 2010 @ 12:00:23 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84431162
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:58 schreef __Saviour__ het volgende:

Het is de titel van het artikel, hoor.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland,buitenland
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_84431657
quote:
Het is dan ook een citaat van iemand die beide gevallen naast elkaar heeft gelegd en daar een conclusie uit heeft getrokken. De gevolgen bij het ene geval zijn erger dan bij het andere als je kijkt naar het aantal kankergevallen en genetische afwijkingen.

Overigens over genetische afwijkingen gesproken: vallen deze wapens ook niet onder de biologische wapens?
pi_84433320
quote:

Daar hebben we de eerste klapmongool die dit per se weer recht moet lullen en zn hoofd in de reet van Amerika moet proppen. Als een Irakees een aanslag pleegt dan wordt door sommigen geroepen dat het land platgenuked moet worden, maar als dit gebeurt dan is iedereen muisstil.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84433387
Een eeuw zaaien ze al dood- en verderf met de meest verboden wapens. Napalm, kernbommen, Agent Orange, nu weer dit. Miljoenen doden, en miljoenen verminkingen.

En maar met het docerende vingertje wijzen naar Iran en Noord-Korea. En we moeten de communisten vrezen. En we hebben een raketschild nodig in Europa. En de Taliban, wat een gevaar.

Wie stopt dat land eens.
pi_84433584
Behalve dat bij Hiroshima en Nagasaki van te voren al tienduizenden doden vielen is dat bij Fallujah niet gebeurd. Is Tsjernobyl ook opeens erger dan Hiroshima en Nagasaki, het lijkt me niet, een absurde conclusie maakt de
journalist dus.
pi_84433631
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:21 schreef DeParo het volgende:
Behalve dat bij Hiroshima en Nagasaki van te voren al tienduizenden doden vielen is dat bij Fallujah niet gebeurd. Is Tsjernobyl ook opeens erger dan Hiroshima en Nagasaki, het lijkt me niet, een absurde conclusie maakt de
journalist dus.

Er zijn mensen die lijden aan allerlei klote-ziektes in die stinkstad en jij maakt je druk om de termen die worden gebruikt? Typisch.
pi_84433738
dit kan ik niet goed praten, ik kan me niet voorstellen dat de VS geen andere middelen had (zonder kernwapens) om hun doel te bereiken danwel hun nieuwe speeltje te testen :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_84433751
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:27 schreef GewoneMan het volgende:
dit kan ik niet goed praten, ik kan me niet voorstellen dat de VS geen andere middelen had (zonder kernwapens) om hun doel te bereiken danwel hun nieuwe speeltje te testen :{

Het is veel erger dan dat. Ze hebben er niets te zoeken.
pi_84433763
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zijn mensen die lijden aan allerlei klote-ziektes in die stinkstad en jij maakt je druk om de termen die worden gebruikt? Typisch.

Ja, want het is niet erger dan Hiroshima en Nagasaki, sterker nog, er kan niet eens bewezen worden of het wel waar is wat er in dat stukje staat, en dat is het probleem met de journalistiek van vandaag.
Als dit al niet klopt, hoe moet ik dan geloven dat de rest wel klopt, als meneer/mevrouw alleen maar wanhopig is om z'n stukje wereldnieuws te maken en daarvoor heftige overdrijvingen gebruikt.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:29:11 #18
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_84433779
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:13 schreef Chooselife het volgende:

Wie stopt dat land eens.

Verarmd uranium wordt niet alleen gebruikt door de Verenigde Staten. Ook de NAVO heeft verarmd uranium gebruikt in Servië/Bosnië en zal dat in toekomstige operaties ongetwijfeld weer doen.
pi_84433792
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Verarmd uranium wordt niet alleen gebruikt door de Verenigde Staten. Ook de NAVO heeft verarmd uranium gebruikt in Servië/Bosnië en zal dat in toekomstige operaties waarschijnlijk weer doen.

Bron?

En welk NAVO-lid precies?
pi_84433799
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:28 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het is veel erger dan dat. Ze hebben er niets te zoeken.

dat is een hele andere discussie ;)
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_84433801
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ja, want het is niet erger dan Hiroshima en Nagasaki, sterker nog, er kan niet eens bewezen worden of het wel waar is wat er in dat stukje staat, en dat is het probleem met de journalistiek van vandaag.
Als dit al niet klopt, hoe moet ik dan geloven dat de rest wel klopt, als meneer/mevrouw alleen maar wanhopig is om z'n stukje wereldnieuws te maken en daarvoor heftige overdrijvingen gebruikt.

Ook weer zo typisch. Als de journalistiek roept dat Iran kernwapens bezit dan sta jij vooraan om te schreeuwen dat een aanval nodig is. Maar als dit soort nieuws de ether in wordt geslingerd dan moeten er plots vraagtekens bij zetten. Wat een selectieve verontwaardiging, de tering zeg.
pi_84433910
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook weer zo typisch. Als de journalistiek roept dat Iran kernwapens bezit dan sta jij vooraan om te schreeuwen dat een aanval nodig is. Maar als dit soort nieuws de ether in wordt geslingerd dan moeten er plots vraagtekens bij zetten. Wat een selectieve verontwaardiging, de tering zeg.

Omdat het dan niet een onderzoeker is die het eventjes beweert tussen neus en lippen door. ;) ;)
pi_84433948
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ja, want het is niet erger dan Hiroshima en Nagasaki, sterker nog, er kan niet eens bewezen worden of het wel waar is wat er in dat stukje staat.
Als je hier nu met een bewijs kwam dat het onderzoek niet gedaan zou zijn, of er andere resultaten in dat onderzoek zou staan zou je een punt hebben.

Wat is er fout dan in het onderzoeken van http://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Busby gegaan. :')
pi_84433972
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat het dan niet een onderzoeker is die het eventjes beweert tussen neus en lippen door. ;) ;)

En jij denk dat een journalist dit zomaar even brengt? Zonder zn bronnen te checken? En jij denkt dat die journalist nog aan de bak komt indien dit een broodje aap blijkt? Kom op zeg :') Ik ben journalist en ik weet dat ik zou kunnen scoren met zo´n verhaal, maar ik zou nooit van leven een lulverhaal brengen. Dat is journalistieke zelfmoord.
pi_84434023
Hier is trouwen het onderzoek te vinden.

http://www.mdpi.com/1660-4601/7/7/2828/pdf

Dus leef je uit deparo met ons te vertellen wat er verkeerd is aan het onderzoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')