abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84423206
quote:
za 24 jul 2010, 00:25
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland,buitenland
SEOUL - Noord-Korea heeft zaterdag gedreigd met een „krachtige nucleaire afschrikking” in reactie op de gezamenlijke legeroefening van de Verenigde Staten en Zuid-Korea. Noord-Korea is voorbereid om „op elk noodzakelijk moment” een „heilige oorlog” te kunnen beginnen, meldden staatsmedia.
De VS en Zuid-Korea houden van zondag tot en met woensdag een militaire oefening in de Japanse Zee, ten oosten van het Koreaanse schiereiland. Hieraan doen ongeveer achtduizend militairen, tweehonderd vliegtuigen en twintig marineschepen mee.

Wat gaan we nu beleven ???
:? :%
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_84423223
Noord-Korea dreigt met kernoorlog

Alweer? :O
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_84423257
Te-le-graaf :r
  zaterdag 24 juli 2010 @ 00:49:16 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_84423264
Alweer of nog steeds?
pi_84423282
Vanwege het afgelopen WK?
pi_84423331
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:49 schreef fredjanssen het volgende:
Vanwege het afgelopen WK?

nee die "voetballers" zitten al in een '" trainingskamp" ;)
en de bondscoach is al in de hemel
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_84423357
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:49 schreef Rekkie het volgende:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_84423387
pi_84423425
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:47 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Een kernoorlog.
.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 00:54:28 #10
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_84423436
Telegraaf :')
De krant waar een tumor een nieuwe vorm van kankerAIDS is, en paracetamol een nieuwe drug genaamd Viacocrack is.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  Donald Duck held zaterdag 24 juli 2010 @ 00:54:36 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84423442
Noord-Korea reageert op alles met 'vernietiging'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_84423451
dus
pi_84425592
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:54 schreef Sigmund666 het volgende:
Telegraaf :')
De krant waar een tumor een nieuwe vorm van kankerAIDS is, en paracetamol een nieuwe drug genaamd Viacocrack is.
Dus de Trouw, DA etc etc zijn dat ook volgens jou, want die halen het bericht ook aan
quote:
Noord-Korea heeft zaterdag gezworen een 'grote militaire aanval' te doen op Zuid-Koreaanse luidsprekers en andere propagandainstallaties langs de zwaarbewaakte grens en dat de vergelding een 'genadeloze aanval' zal zijn, waarbij zelfs niet moet worden uitgesloten dat 'Seoul in een zee van vuur verandert'.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)l_op_Zuid-Korea.html

Gewoon op google te vinden...

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 24-07-2010 02:11:57 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_84425710
quote:
Is toch al heel lang bekend dat dit communistisch land juist een heel groot verschil wil zien tot enorm rijk en enorm arm.

Ik stond enorm te kijken dat die vrouw na teruggebracht te zijn ÿberhaupt na drie maanden al vrij kwamen. China neemt geen vluchtelingen aan blijkbaar.

Wat ik wel heel erg vond was dat die vrouw eerst betaalt voor een veilige overtocht en dat de smokkelaar haar vervolgens weer verkoopt aan de eerste de beste Chinese pooier.

Echt dankbaar dat ik hier in Nederland geboren ben.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_84426845

Het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk haha.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 03:05:35 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_84426847
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:49 schreef Rekkie het volgende:
Net ook op het ANP nieuws van 3 uur.
pi_84426856
Laat ze lekker dreigen.
pi_84426875
Gewoon een bom erop. Noord Korea is wel een gevaar.

(volgens mij had ik dit al eerder gepost, maar is het blijkbaar verwijderd. Mag je dat niet zeggen ofzo? En dat op het rechtse FOK dat de Wilders kreet vrijheid van meningsuiting zo hoog in het vaandel heeft!)
  zaterdag 24 juli 2010 @ 03:09:37 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_84426898
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:07 schreef herbert64 het volgende:
Gewoon een bom erop.
Zo eenvoudig is het niet als Seoul onder het bereik van de Noordkoreaanse artillerie ligt.
pi_84426920
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Zo eenvoudig is het niet als Seoul onder het bereik van de Noordkoreaanse artillerie ligt.

ik weet dat het niet kan, maar het is wel mijn eerste reactie na opnieuw zoveel gezeik en gedreig uit dat land. Om kotsmisselijk van te worden.
pi_84426934
Ik vond vooral dit verontrustend, en het is wel iets wat het Noord-Koreaanse zelfvertrouwen versterkt, iing.

Why China opposes US-South Korean military exercises in the Yellow Sea.

quote:
Major General Luo Yuan, deputy secretary general with the PLA Academy of Military Sciences, explained the reasons why China is opposed to the U.S.-South Korean military exercises in the Yellow Sea in a recent online discussion with netizens on People's Daily Online.

Luo pointed out five reasons behind China's opposition to the joint military exercises:

First, in terms of security, Chairman Mao Zedong once said, "We will never allow others to keep snoring beside our beds." If the United States were in China's shoes, would it allow China to stage military exercises near its western and eastern coasts? Just like an old Chinese saying goes, "Do not do unto others what you do not want others to do unto you," if the United States does not wish to be treated in a specific way, it should not forcefully sell the way to others.

Second, in terms of strategic thinking, China should take into account the worst possibility and strive to seek the best results. The bottom line of strategic thinking is to nip the evil in the bud. The ultimate level of strategic thinking is to subdue the enemy without fighting. Preventing crisis is the best way to resolve and overcome the crisis. China's current tough stance is part of preventive diplomacy.

Third, in terms of geopolitical strategy, the Yellow Sea is the gateway to China's capital region and a vital passage to the heartland of Beijing and Tianjin. In history, foreign invaders repeatedly took the Yellow Sea as an entrance to enter the heartland of Beijing and Tianjin. The drill area selected by the United States and South Korea is only 500 kilometers away from Beijing. China will be aware of the security pressure from military exercises conducted by any country in an area that is so close to China's heartland.

The aircraft carrier U.S.S. George Washington dispatched to the Yellow Sea has a combat radius of 600 kilometers and its aircraft has a combat radius as long as 1,000 kilometers. Therefore, the military exercise in the area has posed a direct security threat to China's heartland and the Bohai Rim Economic Circle.

Fourth, in a bid to safeguard security on the Korean Peninsula, the U. N. Security Council has just issued a presidential statement, requiring all parties to remain calm and restrained to the so-called "Cheonan" naval ship incident, which had caused a major crisis on the Korean Peninsula.

On the other hand, the joint military exercise by the United States and South Korea on the Yellow Sea has created a new crisis. This is another reason why China strongly opposes the military exercise on the Yellow Sea. In order to safeguard security on the Korea Peninsula, no country should create a new crisis instead they should control and deal with the existing one.

Fifth, in terms of maintaining China-U.S. relations, especially the two parties' military relations, China must declare its solemn stance. China has been working to promote the healthy development of China-U.S. military relations. Therefore, China has clearly declared that it is willing to promote the development of the two parties' relations. Deputy Director of the General Staff Gen. Ma Xiaotian has also expressed his welcome to U.S. Defense Secretary Robert Gates to visit China at a proper time.

Ma had made it clear at the meeting in Singapore that three key problems greatly impeded China-U.S. exchanges. First, the Unites States' arms sales to Taiwan. Second, the frequently detected American military aircraft and ships over and on the East and South China seas at close range. Third, the 2000 U.S. National Defense Authorization Act and the Delay Amendment restricted military exchanges with China in 12 fields.

The current barriers have not been eliminated, while the United States has created another obstacle. This time, they not only sent military ships, nuclear submarines and Arleigh Burke-class guided missile destroyers, but also aircraft carriers.

Luo added that a U.S. aircraft carrier had once been in the Yellow Sea in 1994, also known as the "Kitty Hawk issue," which caused strong reactions from China at that time. After that, aircraft carriers have never appeared in the Yellow Sea area.

The United States and South Korea said that the joint military exercise aims at putting pressure on North Korea and deterring North Korea's submarines. However, as the Yellow Sea is a marine outlet, the joint military exercises actually include the task of military surveillance. Any aircraft carrier has strong reconnaissance and early warning capacities therefore it can also monitor and detect on the circumjacent hydrologic geology, meaning that it can detect Chinese marine outlets over and over again.

As the Yellow Sea is a high sea, the aircraft carrier can also detect the hydro-geological conditions of China's submarines' channels out to sea. Therefore, the two purposes of the joint military exercise, strategic reconnaissance and testing initial combat plans, will pose a threat to China. The United States has always talked about the China military as a threat, but this joint military exercise by the United States and South Korea proved that it is not China but the U.S. military that is the threat.

China bemoeit zich er dus ook al mee en dat is niet zo gek ook.

http://english.peopledaily.com.cn/90001/90780/91342/7069743.html
pi_84426954
Waarom denk ik toch dat W.O.3 zal gaan tussen Aziatische landen en de rest van de wereld?
pi_84426978
Stel dat dit gebeurt zo'n oorlog, dan moet Amerika alle aandacht verschuiven naar dit gebied, ook de eigen westkust is namelijk risicogebied. Andere groepen en landen kunnen van de chaos gebruik maken.

Israel to UN: North Korea arms proliferation destabilizing the Middle East.

http://www.haaretz.com/ne(...)middle-east-1.303720

quote:

Israel has told the United Nations Security Council's North Korea sanctions panel that ballistic missile proliferation by Pyongyang is destabilizing the Middle East and has urged countries to step up efforts to stop it. "Israel would like to express its ongoing concern regarding the proliferation of ballistic missiles from North Korea, and to encourage the international community to strengthen its efforts in response to these dangers," Israel's UN mission said in a letter to the North Korea sanctions committee that was sent last week but published on Friday.

"Israel is particularly concerned by the dangerous effects of the proliferation activities of the Democratic People's Republic of Korea [North Korea] on the stability and the peace efforts in the Middle East," said the letter.

Foreign Minister Avigdor Lieberman said in May that a shipment of North Korean weapons, including rockets and rocket-propelled grenades, seized in Thailand last December was headed for Islamist groups Hamas in the Gaza Strip and Hezbollah in Lebanon.

He also said North Korea was providing Iran and Syria with aid for their missile programs.

Pyongyang was hit with fresh UN sanctions last year to punish it for a nuclear test in May 2009, which marked its second atomic detonation. The expanded measures were aimed at cutting off North Korea's arms sales, a vital export estimated to earn the destitute state more than $1 billion a year.

North Korea's biggest arm sales come from ballistic missiles, with Iran and other Middle Eastern states as customers, according to U.S. government officials.

Iran is also under sanctions for refusing to halt sensitive parts of its nuclear program that could be used to produce atomic weapon fuel. Tehran rejects Western allegations that its nuclear program is aimed at producing arms.

A UN panel of experts delivered a report to the North Korea sanctions committee in May that suggested North Korea has been using front companies to export nuclear and missile technology worldwide and has helped Iran, Syria and Myanmar, the country formerly known as Burma.

Meanwhile, the United States said on Friday it had no interest in getting into a "war of words" with North Korea, following a North Korean threat to launch a "sacred war" against the United States and its ally, South Korea.

"We are not interested in a war of words with North Korea. What we need from North Korea is fewer provocative words and more constructive action," State Department spokesman P.J. Crowley said when asked to respond to the North Korean comment.

North Korea said earlier it would begin a "sacred war" against the United States and South Korea at "any time necessary," based on its nuclear deterrent, in response to "reckless" military exercises by the allies.

The North's powerful National Defense Commission again denied in a statement the country was behind the sinking of a South Korean warship and said it could be forced to retaliate against the two countries, which begin large-scale military drills on Sunday.

"The army and people of the DPRK will start a retaliatory sacred war of their own style based on nuclear deterrent any time necessary in order to counter the U.S. imperialists and the South Korean puppet forces deliberately pushing the situation to the brink of a war," the commission said.

The statement was part of a verbal onslaught by the North after a South Korea-led team of investigators concluded in May that a North Korean submarine had torpedoed a South Korean warship in March, killing 46 sailors.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 03:21:29 #24
104871 remlof
Europees federalist
pi_84427016
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:16 schreef DeParo het volgende:
Stel dat dit gebeurt zo'n oorlog, dan moet Amerika alle aandacht verschuiven naar dit gebied, ook de eigen westkust is namelijk risicogebied. Andere groepen en landen kunnen van de chaos gebruik maken.

Israel to UN: North Korea arms proliferation destabilizing the Middle East.

[ afbeelding ]

http://www.haaretz.com/ne(...)middle-east-1.303720
[..]

Ow ja, gaat Israël zich er ook nog eens mee bemoeien :')
pi_84427028
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Het is eerder andersom.
De vijanden van Israel gaan zich ermee bemoeien wanneer daar de pleuris uitbreekt.
En is dat zo gek als de grote bondgenoot de VS ergens anders een enorme oorlog heeft?
Dat lijkt me niet!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 03:25:14 #26
104871 remlof
Europees federalist
pi_84427047
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:22 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is eerder andersom.
De vijanden van Israel gaan zich ermee bemoeien wanneer daar de pleuris uitbreekt.
En is dat zo gek als de grote bondgenoot de VS ergens anders een enorme oorlog heeft?
Dat lijkt me niet!
Dan mogen ze het eindelijk eens een keer alleen opknappen daar in hun "beloofde land". Dat zal ze leren >:)

Maar dat is verder offtopic hier.
pi_84427067
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan mogen ze het eindelijk eens een keer alleen opknappen daar in hun "beloofde land". Dat zal ze leren >:)

Tot nu toe heeft Israel elke oorlog daar alleen opgeknapt voor het geval je dat nog niet wist.
Noem een oorlog waarbij de VS de oorlog voor Israel heeft gewonnen of welke bg dan ook.
Maar inderdaad erg offtopic.
Wat ik wil zeggen, mocht dit gebeuren, en China schaart zich achter N-K, dan heb je een WO3.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 03:29:30 #28
104871 remlof
Europees federalist
pi_84427086
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tot nu toe heeft Israel elke oorlog daar alleen opgeknapt voor het geval je dat nog niet wist.
Noem een oorlog waarbij de VS de oorlog voor Israel heeft gewonnen of welke bg dan ook.
Maar inderdaad erg offtopic.
Wat ik wil zeggen, mocht dit gebeuren, en China schaart zich achter N-K, dan heb je een WO3.
Ik denk niet dat China zich achter NK schaart als dat land de aanval opent.
pi_84427205
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk niet dat China zich achter NK schaart als dat land de aanval opent.

En dus feitelijk de VS een nieuwe bondgenoot gunnen recht in de voortuin.
Vergeet niet dat de VS wapens levert aan Taiwan.
Vergeet niet dat de VS ook belangen heeft in de achtertuin in Centraal-Azie hoewel ze daar tegen dezelfde vijand vechten. Noord-Korea is een trouwe bondgenoot van China, vergeet dat niet, een loyale bondgenoot.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 03:53:44 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_84427256
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

En dus feitelijk de VS een nieuwe bondgenoot gunnen recht in de voortuin.
Vergeet niet dat de VS wapens levert aan Taiwan.
Vergeet niet dat de VS ook belangen heeft in de achtertuin in Centraal-Azie hoewel ze daar tegen dezelfde vijand vechten. Noord-Korea is een trouwe bondgenoot van China, vergeet dat niet, een loyale bondgenoot.
China is al lang machtig genoeg om niet meer bang te hoeven zijn voor de VS.

Als ze al hun dollars verkopen is de VS failliet :+
pi_84427337
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Misschien moet daar dan iets aan worden gedaan, want China is ook een land waar ik niet een vredelievend gevoel van krijg.
pi_84427937
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Niet meer dan andere landen toch?
pi_84427944
Onee!
Straks moeten we in een Fallout achtige omgeving leven.
pi_84428009
Als NK een Nukebom gooit dan zijn ze de klos
pi_84428019
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 08:18 schreef DrDentz het volgende:
Onee!

Fallout O+
pi_84428385
Ik zit er in oktober. :{

Begint nu toch echt een beetje benauwd te worden. :N
  zaterdag 24 juli 2010 @ 09:21:06 #37
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_84428407
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 04:04 schreef herbert64 het volgende:

[..]

Misschien moet daar dan iets aan worden gedaan, want China is ook een land waar ik niet een vredelievend gevoel van krijg.

Heb je ook nog een idee van wat of blaat je alleen maar vanuit je onderbuik
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_84428427
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:21 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Heb je ook nog een idee van wat of blaat je alleen maar vanuit je onderbuik

Stel die vraag even aan 98% van het hele forum aub. :{
  zaterdag 24 juli 2010 @ 09:29:06 #39
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_84428480
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:23 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Stel die vraag even aan 98% van het hele forum aub. :{

Ik vraag het wel vaker hoor, vaak wordt het geroepen door mensen die totaal geen idee hebben van wat of niet verder komen dan "een paar kernbommen erop!"
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_84428752
quote:
Onee!

*O*
pi_84429410
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze hebben het allang inhun eentje opgeknapt joh, lees je eens in in de geschiedenis. Of is het zo frustrerend om te zien dat zelfs als alle Arabieren de handen ineen slaan, Israel nog doodleuk als winnaar uit de stijd komt?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:27:47 #42
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84430382
The boy who cried wolf.
pi_84430608
Alweer....
pi_84430613
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:47 schreef Cobra4 het volgende:
Noord-Korea dreigt met kernoorlog

Alweer? :O

Oh, jij was eerder. :+
pi_84431666
quote:
Onee!
met een dertig nukes van tegenwoordig, komt er in ieder geval een elfstedentocht vanwege de superwinter door de stofwolk in de space
pi_84432692
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 08:30 schreef Verburg_K het volgende:
Als NK een Nukebom gooit dan zijn ze de klos

Zo simpel is het niet. Noord Korea bestaat grotendeels ook uit mensen die er leven onder onderdrukking. Dus je zou ook een hoop onschuldige burgers verliezen.
pi_84433272
Tuurlijk. Noord-Korea wel :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:11:45 #48
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84433342
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:05 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]

Zo waar dit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_84433382
pi_84433515
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Als ze al hun dollars verkopen is de VS failliet :+

De laatste keer dat ze dat probeerden was de Chinese markt slechter af dan de Amerikaanse. Toen ze zich voorzichtig probeerden los te maken waren de gevolgen in Amerika nihil, bij kleine hoeveelheden, en in China stortte de agrarische sector bijna in door gebrek aan investeringen. Dus nee dat zal ook niet zo maar gebeuren. China en de VS houden qua munt elkaar in balans maar oorlog kan veel weer veranderen nietwaar.
pi_84433684
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:13 schreef Verburg_K het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflid=11191191&silverlight=true

Noord Korea zoals het werkelijk is

Het lijkt wel een aflevering van probleemwijken. Wat een suggestieve rotzooi.
pi_84434792
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:25 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Moh, ik vind het allemaal wel een beetje telkens van kijk hoe erg het daar is en kijk eens hoe goed het hier is, we moeten ze bevrijden bla bla. Doe het dan, stop met het gezeik, of houd uberhaupt op met je te bemoeien.
Een van de twee opties en niets meer
niets minder, bevrijd ze en doe je plicht, of zeg dat je het toelaat want dat is feitelijk wat ze hier doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door DeParo op 24-07-2010 14:14:05 ]
pi_84434923
Zolang mensen moeten vluchten om een normaal bestaan op te bouwen is er iets niet goed
pi_84435182
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:25 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Jij gaat zeker ook alles geloven wat die 'minders' in Noord Korea tegen jou vertellen? Dat ze een waarheidsgetrouw beeld van Noord Korea laten zien.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_84435293
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:22 schreef waht het volgende:

[..]

Jij gaat zeker ook alles geloven wat die 'minders' in Noord Korea tegen jou vertellen? Dat ze een waarheidsgetrouw beeld van Noord Korea laten zien.

Kom op zeg, waar zie je me voor aan.

Ik geloof helemaal niets van de persverklaringen van Oost- en West. Ook niets van de staatsverhalen en de ophitserijen van belanghebbenden. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Uit de mond van een aantal willekeurige burgers bijvoorbeeld. Zowel van het platteland, als uit de stad. Van partijleden, als van niet-partijleden.
Bovendien vertelt de geschiedenis een geloofwaardig verhaal, mits de bronnen onafhankelijk gecontroleerd zijn.
pi_84435379
Ik bezoek het land niet om me te laten overtuigen, maar om een indruk te krijgen. En die indruk zal ik met de FOK! leden delen.
pi_84435450
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:28 schreef Chooselife het volgende:
Ik bezoek het land niet om me te laten overtuigen, maar om een indruk te krijgen. En die indruk zal ik met de FOK! leden delen.

Denk je dat je met je camera en fototoestel daar vrij mag rondlopen?
Haha kom op zeg!
pi_84435474
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:25 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Kom op zeg, waar zie je me voor aan.

Ik moest even denken aan Friends of Kim:

http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=C76HqPaA6kw&gl=US
quote:
Ik geloof helemaal niets van de persverklaringen van Oost- en West. Ook niets van de staatsverhalen en de ophitserijen van belanghebbenden. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Uit de mond van een aantal willekeurige burgers bijvoorbeeld. Zowel van het platteland, als uit de stad. Van partijleden, als van niet-partijleden.
Bovendien vertelt de geschiedenis een geloofwaardig verhaal, mits de bronnen onafhankelijk gecontroleerd zijn.

Ik denk niet dat je met normale Koreanen mag praten. Sowieso ga je geen kritiek te horen krijgen.
pi_84435644
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Denk je dat je met je camera en fototoestel daar vrij mag rondlopen?
Haha kom op zeg!

Spuitelf is er ook. Denk je werkelijk dat iedereen net zo onnozel is als jij?
pi_84435661
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:30 schreef waht het volgende:

[..]

Ik moest even denken aan Friends of Kim:

http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=C76HqPaA6kw&gl=US
[..]

Ik denk niet dat je met normale Koreanen mag praten. Sowieso ga je geen kritiek te horen krijgen.

Ik zal m'n best doen. >:)
pi_84435730
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:30 schreef waht het volgende:

Ik herinner me nog een stukje op de televisie tijdens de wereldbeker voetbal. Een journalist probeerde echte Noord-Koreanen op de tribune te vinden. Dat lukte niet echt goed, hij vond alleen een paar Chinezen. Dus ging hij de officiële Noord-Koreaanse "supportersdelegatie" opzoeken (waar veel mensen beweerden dat het ingehuurde Chinezen waren, maar dat is nooit bewezen).

Die journalist probeerde toen de begeleider van die groep supporters aan te spreken. Jezus, die blik in die man zijn ogen, echte doodsangst sprak daar uit.
pi_84436263
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:36 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Spuitelf is er ook. Denk je werkelijk dat iedereen net zo onnozel is als jij?

Ik ga in ieder geval niet met de illusie naar Noord-Korea dat ik de waarheid te zien zal krijgen naief usertje.
pi_84436339
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik ga in ieder geval niet met de illusie naar Noord-Korea dat ik de waarheid te zien zal krijgen naief usertje.

Alsof iemand dat hier suggereert. :')
pi_84436837
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:28 schreef Chooselife het volgende:
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_84437272
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Zie hierboven. Elke indruk die jij gaat krijgen is vooraf bedacht door Noord-Korea, al het geld dat jij betaalt, gaat veelal naar wapens.
pi_84437395
Waarom denken mensen nou de hele tijd dat China een oorlog gaat voeren tegen de VS of andersom? Ff serieus, waarom zouden ze dat in godsnaam doen? Welke belangen hebben ze daar beide bij?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 15:54:06 #67
104871 remlof
Europees federalist
pi_84437685
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:43 schreef Asgard het volgende:
Waarom denken mensen nou de hele tijd dat China een oorlog gaat voeren tegen de VS of andersom? Ff serieus, waarom zouden ze dat in godsnaam doen? Welke belangen hebben ze daar beide bij?
Totaal geen. Dat gaat ook echt niet gebeuren. Wat wel kan is dat het totalitaire Noord-Korea met een grote klap ten onder gaat.

De kat in het nauw die rare sprongen maakt :{
pi_84440637
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Totaal geen. Dat gaat ook echt niet gebeuren. Wat wel kan is dat het totalitaire Noord-Korea met een grote klap ten onder gaat.

Dat denk ik ook, als dat volk zich eens van de hemelse leider van dit straatarme land zou ontdoen, dan zouden ze een goede toekomst hebben onder de paraplu van hun zuiderbroer.
pi_84440673
quote:
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:54 schreef remlof het volgende:

[..]

De kat in het nauw die rare sprongen maakt :{

Zijn jullie allebei nu zo ontzettend naief. Voor beide landen zijn de belangen enorm, bij een economische stagnatie bvb kan een oorlog, en het liefst een totale oorlog de gehele economie uit het slop helpen. De Chinese economie heeft zich staande weten te houden in tijden van globale recessie, sterker nog, ze wisten te groeien. Maar zoals gezegd gaan ze nu een onbekend terrein in, niemand weet inclusief de Chinezen zelf hoe lang dit nog vol te houden is, waar men twintig jaar geleden nog een groei voor jarenlang door kon voorspellen is dat nu niet het geval. De Chinese Yuang wordt steeds meer een wereldmunt en probeert de Dollar en de Euro te verdringen. Maar dat is moeilijk, de hegenomie van de dollar zorgt ervoor dat de VS overvloedig kan uitgeven, als de Yuang het overneemt hypothetisch dan zou dat een enorme klap kunnen zijn voor de Amerikaanse economie en financieen, een onvoorstelbare klap, maar zoals gezegd ook een klap voor de Chinese economie die altijd nog ontzettend veel dollars heeft zitten in bedrijven etc etc. Bedrijven en ondernemingen die ze niet zomaar meer kunnen gaan verkopen.

Ten tweede is Noord-Korea de voortuin van China. Het is de weg van de Gele Zee waar alle grote steden aan de oostkust in de buurt liggen. Waar vroeger de Westerse Naties en Japan hun hegemonie over China begonnen uit te vechten. Noord-Korea is de zekere bondgenoot van China, een loyale, een trouwe. Zuid-Korea heeft redelijke verhoudingen met China maar staat meer voorwaardelijk achter de VS dan achter China.

We hebben het nog niet over het gekrioel gehad in de achtertuin van China in centraal-Azie als derde punt.
Denk eens in dat Rusland en de VS daar een oorlog gaan beginnen dat kan ook de Moslims in China moed geven om in opstand te komen.
Mocht daar iets gebeuren.

Stel Noord-Korea reageert op de militaire oefening van de VS en Zuid-Korea morgen. Vergeet vooral niet dat geen enkele Zuid-Koreaan is vergeten wat er met dat militaire schip is gebeurd.
Stel dat er ook maar iets gebeurd en de pleuris breekt uit tussen beide landen.
Vrijwel zeker zullen de VS en Japan zich ook bemoeien met de oorlog.
Denk je dat deze twee oude vijanden van China, en vooral de tweede, zich zomaar zo vlak bij de economisch belangrijke oostkust van China zich mogen bemoeien of denk je dat China iets zal doen.
Waarschijnlijk zal het dan beginnen met stiekeme bemoeienis, stiekem soldaten en wapens leveren aan de Noord-Koreanen, wanneer het uit de hand gaat lopen zal je een verdere bemoeienis gaan zien.

Het is niet zo zeer dat China hier een gevaarlijke agressieve factor is voor de globale politiek.
Het is dat China alles gaat doen, zo preventief mogelijk, om elke bemoeienis in de eigen regio te stoppen.

pi_84440793
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:18 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, als dat volk zich eens van de hemelse leider van dit straatarme land zou ontdoen, dan zouden ze een goede toekomst hebben onder de paraplu van hun zuiderbroer.

Dat zou ik niet zo maar durven zeggen, ddaar is wel een heel radicale verandering nodig en ze zijn daar zo gehersenspoeld, die gaan zich niet zomaar achter de ultieme vijand Zuid-Korea vestigen.
pi_84441167
Noord Korea de Britney Spears van de internationale politiek. Beide zijn aandachtshoeren.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_84441345
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:19 schreef DeParo het volgende:

Stel Noord-Korea reageert op de militaire oefening van de VS en Zuid-Korea morgen. Vergeet vooral niet dat geen enkele Zuid-Koreaan is vergeten wat er met dat militaire schip is gebeurd.
Stel dat er ook maar iets gebeurd en de pleuris breekt uit tussen beide landen.
Vrijwel zeker zullen de VS en Japan zich ook bemoeien met de oorlog.
Denk je dat deze twee oude vijanden van China, en vooral de tweede, zich zomaar zo vlak bij de economisch belangrijke oostkust van China zich mogen bemoeien of denk je dat China iets zal doen.
Waarschijnlijk zal het dan beginnen met stiekeme bemoeienis, stiekem soldaten en wapens leveren aan de Noord-Koreanen, wanneer het uit de hand gaat lopen zal je een verdere bemoeienis gaan zien.

Sorry, maar ik denk eerder dat China zich afzijdig zal houden als én de VS én Japan zich militair gaan bemoeien.

Die vriendschap tussen Noord-Korea en China stelt echt niks voor, het is schone schijn. China is volgens mij vooral bang voor een massale instroom van immigranten uit Noord-Korea.
pi_84441617
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:37 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Sorry, maar ik denk eerder dat China zich afzijdig zal houden als én de VS én Japan zich militair gaan bemoeien.

Die vriendschap tussen Noord-Korea en China stelt echt niks voor, het is schone schijn. China is volgens mij vooral bang voor een massale instroom van immigranten uit Noord-Korea.

Je hebt compleet gelijk als je zegt dat het China geen ruk interesseert of Noord-Korea problemen heeft ja of nee. Het enige wat China interesseert zijn de eigen belangen in het gele-zee gebied en die zijn enorm.
pi_84443985
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:32 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Noord Korea de Britney Spears van de internationale politiek. Beide zijn aandachtshoeren.

Spears is geen aandachtshoer. Die kan gewoon NIETS doen zonder dat er 300 fotografen om haar heen staan te klikken. Spears _O_
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:58:35 #75
104871 remlof
Europees federalist
pi_84444132
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je hebt compleet gelijk als je zegt dat het China geen ruk interesseert of Noord-Korea problemen heeft ja of nee. Het enige wat China interesseert zijn de eigen belangen in het gele-zee gebied en die zijn enorm.
Wat de Chinezen het meest interesseert is dat hun economie goed draait. En aangezien die vooral afhankelijk is van de export naar het westen denk ik niet dat ze het in hun hoofd halen om een handelsboycot te riskeren door zich hier mee te bemoeien.
pi_84444195
quote:

Geen, gaat ook neit gebeuren.
Maar ik kan China heel goed begrijpen dat ze het geen fijn gevoel zouden vinden als de VS een bondgenoot zouden hebben in de 'achtertuin' van China(wanneer ze dus NK binnenvallen).
VS en China zijn geen rivalen/vijanden van elkaar, maar zeker ook geen bondgenoten.
pi_84444567
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat de Chinezen het meest interesseert is dat hun economie goed draait. En aangezien die vooral afhankelijk is van de export naar het westen denk ik niet dat ze het in hun hoofd halen om een handelsboycot te riskeren door zich hier mee te bemoeien.

Ik ben het met je eens als je zegt dat China niet degene zal zijn die een oorlog gaat uitlokken, dat zal totaal geen zin hebben, maar als er een kernoorlog in de eigen voortuin zal plaatsvinden zo dicht bij de eigen economische gebieden, door de economische tegenstrevers, dan zal ik niet zomaar zeggen dat China de eigen trouwe bondgenoot Noord-Korea laat vallen. Dan komen de oude vijanden wel heel dicht bij China, sterker nog, ze krijgen een gedeelde grens, Zuid-Korea zal eerder in de toekomst China laten vallen dan de VS, hetzelfde zal gelden voor Japan. Lees dit stukje ook maar eens door (zie hieronder) bijvoorbeeld, de belangen zijn groot voor China, heel groot. Stel dat China zich er niet mee bemoeit, er dan ooit nog een conflict in de toekomst komt, dan is het economische terrein van China wel onzettend makkelijk af te schermen vind je niet. Maar goed maar goed.

http://english.peopledaily.com.cn/90001/90780/91342/7069743.html

Why China opposes US-South Korean military exercises in the Yellow Sea

quote:
Major General Luo Yuan, deputy secretary general with the PLA Academy of Military Sciences, explained the reasons why China is opposed to the U.S.-South Korean military exercises in the Yellow Sea in a recent online discussion with netizens on People's Daily Online.

Luo pointed out five reasons behind China's opposition to the joint military exercises:

First, in terms of security, Chairman Mao Zedong once said, "We will never allow others to keep snoring beside our beds." If the United States were in China's shoes, would it allow China to stage military exercises near its western and eastern coasts? Just like an old Chinese saying goes, "Do not do unto others what you do not want others to do unto you," if the United States does not wish to be treated in a specific way, it should not forcefully sell the way to others.

Second, in terms of strategic thinking, China should take into account the worst possibility and strive to seek the best results. The bottom line of strategic thinking is to nip the evil in the bud. The ultimate level of strategic thinking is to subdue the enemy without fighting. Preventing crisis is the best way to resolve and overcome the crisis. China's current tough stance is part of preventive diplomacy.

Third, in terms of geopolitical strategy, the Yellow Sea is the gateway to China's capital region and a vital passage to the heartland of Beijing and Tianjin. In history, foreign invaders repeatedly took the Yellow Sea as an entrance to enter the heartland of Beijing and Tianjin. The drill area selected by the United States and South Korea is only 500 kilometers away from Beijing. China will be aware of the security pressure from military exercises conducted by any country in an area that is so close to China's heartland.

The aircraft carrier U.S.S. George Washington dispatched to the Yellow Sea has a combat radius of 600 kilometers and its aircraft has a combat radius as long as 1,000 kilometers. Therefore, the military exercise in the area has posed a direct security threat to China's heartland and the Bohai Rim Economic Circle.

Fourth, in a bid to safeguard security on the Korean Peninsula, the U. N. Security Council has just issued a presidential statement, requiring all parties to remain calm and restrained to the so-called "Cheonan" naval ship incident, which had caused a major crisis on the Korean Peninsula.

On the other hand, the joint military exercise by the United States and South Korea on the Yellow Sea has created a new crisis. This is another reason why China strongly opposes the military exercise on the Yellow Sea. In order to safeguard security on the Korea Peninsula, no country should create a new crisis instead they should control and deal with the existing one.

Fifth, in terms of maintaining China-U.S. relations, especially the two parties' military relations, China must declare its solemn stance. China has been working to promote the healthy development of China-U.S. military relations. Therefore, China has clearly declared that it is willing to promote the development of the two parties' relations. Deputy Director of the General Staff Gen. Ma Xiaotian has also expressed his welcome to U.S. Defense Secretary Robert Gates to visit China at a proper time.

Ma had made it clear at the meeting in Singapore that three key problems greatly impeded China-U.S. exchanges. First, the Unites States' arms sales to Taiwan. Second, the frequently detected American military aircraft and ships over and on the East and South China seas at close range. Third, the 2000 U.S. National Defense Authorization Act and the Delay Amendment restricted military exchanges with China in 12 fields.

The current barriers have not been eliminated, while the United States has created another obstacle. This time, they not only sent military ships, nuclear submarines and Arleigh Burke-class guided missile destroyers, but also aircraft carriers.

Luo added that a U.S. aircraft carrier had once been in the Yellow Sea in 1994, also known as the "Kitty Hawk issue," which caused strong reactions from China at that time. After that, aircraft carriers have never appeared in the Yellow Sea area.

The United States and South Korea said that the joint military exercise aims at putting pressure on North Korea and deterring North Korea's submarines. However, as the Yellow Sea is a marine outlet, the joint military exercises actually include the task of military surveillance. Any aircraft carrier has strong reconnaissance and early warning capacities therefore it can also monitor and detect on the circumjacent hydrologic geology, meaning that it can detect Chinese marine outlets over and over again.

As the Yellow Sea is a high sea, the aircraft carrier can also detect the hydro-geological conditions of China's submarines' channels out to sea. Therefore, the two purposes of the joint military exercise, strategic reconnaissance and testing initial combat plans, will pose a threat to China. The United States has always talked about the China military as a threat, but this joint military exercise by the United States and South Korea proved that it is not China but the U.S. military that is the threat.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:16:47 #78
104871 remlof
Europees federalist
pi_84444648
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:13 schreef DeParo het volgende:
Zuid-Korea zal eerder in de toekomst China laten vallen dan de VS, hetzelfde zal gelden voor Japan
Dat denk ik niet. China is binnen een paar decennia een grotere wereldmacht dan de VS en bovendien een buurland waarmee ontzettend veel handel wordt gedreven.
pi_84444691
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. China is binnen een paar decennia een grotere wereldmacht dan de VS en bovendien een buurland waarmee ontzettend veel handel wordt gedreven.

Denk jij serieus dat China nog decennia lang gaat doorgroeien, het was een wonder dat ze bleven groeien tijdens de recessie, maar overal ziet men stagnatie en angst, men is nergens meer zeker van in China, het zelfvertrouwen dat er eerst wel was lijkt een beetje weg te zijn. Doordat ze zich aan hebben gepast in meerdere mate aan het Westen zakken ze door hun eigen ruggengraat.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:19:36 #80
104871 remlof
Europees federalist
pi_84444730
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Denk jij serieus dat China nog decennia lang gaat doorgroeien
Ja, ze gebruiken nog steeds nog geen 10% van hun potentieel aan bevolking in de industrie.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:20:12 #81
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_84444751
Ik hoop dat de grote leider niet al te dement aan het worden is en die dreigementen niet per ongeluk toch een keer waar gaat maken.
pi_84444851
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, ze gebruiken nog steeds nog geen 10% van hun potentieel aan bevolking in de industrie.

Waarom denk je dat dat het geval is omfg.
Soms kan je wel een miljoen fabrieken neerzetten maar als er geen ruimte is voor de goederen.
Als er geen geld is om de arbeiders te betalen.
Groei betekent niet onvoorwaardelijke groei en men verwacht door aanpassing aan het Westen veel stagnatie.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:24:24 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_84444879
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat het geval is omfg.
Soms kan je wel een miljoen fabrieken neerzetten maar als er geen ruimte is voor de goederen.
Als er geen geld is om de arbeiders te betalen.
Groei betekent niet onvoorwaardelijke groei en men verwacht door aanpassing aan het Westen veel stagnatie.
Waarom kan jij alleen in doemscenario's denken?
pi_84444905
Voor Remlof, lees dit maar eens door, http://www.nytimes.com/20(...)%20slow&st=cse&scp=1, het zelfvertrouwen ebt weg, moet je denken wat er gaat gebeuren als er een oorlog zo vlak voor de eigen kust uitbreekt, de economische kust, we weten hoe belangrijk vertrouwen is voor de economische en financiele markt.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:25:37 #85
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_84444926
Nou, laat het dan maar knallen ook.

Ik heb het helemaal gehad met de kutwereld en de kutliefde.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:26:40 #86
311580 IED
Improvised Explosive Device..
pi_84444964
Sory om je feestje te verpesten maar het woord Kernoorlog is helemaal niet gevallen.

"nucleaire stappen" werdt genoemd dat an ook betekenen het heropenen van een kernreactor, verder nucleair onderzoek or een nucleaire test.
Maar een kernoorlog is 10 stappen verder en is helemaal nooit gezegd.

Het vertalings vermogen bij de Nederlandse linkse mediamaffia is wel erg slecht, en dat met honderden miljoenen euros aan belasting geld tssss
Aan welke kant staat U in de strijd tegen het Multiculturele Fascisme?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:26:54 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_84444969
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:25 schreef DeParo het volgende:
Voor Remlof, lees dit maar eens door, http://www.nytimes.com/20(...)%20slow&st=cse&scp=1, het zelfvertrouwen ebt weg, moet je denken wat er gaat gebeuren als er een oorlog zo vlak voor de eigen kust uitbreekt, de economische kust, we weten hoe belangrijk vertrouwen is voor de economische en financiele markt.
Ach die oorlog duurt een paar dagen en dan is het gebeurd met het stalinistische regime daar in NK. En China heeft er groot belang bij dat er niet met nukes gegooid gaat worden, dus misschien delen ze zelf nog wel de eerste klap uit, misschien zelfs wel samen met de amerikanen.
pi_84445442
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Ach die oorlog duurt een paar dagen en dan is het gebeurd met het stalinistische regime daar in NK. En China heeft er groot belang bij dat er niet met nukes gegooid gaat worden, dus misschien delen ze zelf nog wel de eerste klap uit, misschien zelfs wel samen met de amerikanen.

Dan mis je twee dingen, China gaat zich niet ten koste van Noord-Korea bemoeien met de oorlog, die zijn veel te belangrijk voor China als bufferzone en stabiele (voor China) bondgenoot.
Ten tweede, Noord-Korea heeft zo de wapens afgevuurd op aanvallen, raketten die niet zomaar neer te halen zijn, denk je dat China dan risico gaat nemen en de kans loopt om de eigen steden (heel dichtbij) te laten bombarderen.
pi_84445529
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:20 schreef Nobu het volgende:
Ik hoop dat de grote leider niet al te dement aan het worden is en die dreigementen niet per ongeluk toch een keer waar gaat maken.
De grote hemelse leider heeft een kind en die is dan niet meer de volgend grote hemelse leider, dus dat zal niet gebeuren.

Maar ik heb weinig vertrouwen in de oorlog-capaciteiten van het land, als je het afmeet aan de voetbalkunsten dan is het strategisch inzicht nagenoeg nihil en ziet het er naar uit dat het fout gaat dan stopt iedereen met vechten en gaat zich verstoppen

[ Bericht 10% gewijzigd door Verburg_K op 24-07-2010 19:52:10 ]
pi_84445609
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:25 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Nou, laat het dan maar knallen ook.

Ik heb het helemaal gehad met de kutwereld en de kutliefde.
knoop je maar op , van mij mag het
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:27:32 #91
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_84451216
Die oorlog komt niet deze zomer.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_84451803
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:27 schreef Samsonneke het volgende:
Die oorlog komt niet deze zomer.
Hitte genoeg om het vuurtje aan te wankeren dunkt me.
En het dondert ook al hier en daar.
pi_84452300
Waarom Noord-Korea eigenlijk zo verontwaardigd is snap ik niet. Zij hebben een Zuid-Koreaans schip tot zinken gebracht. Ze mogen blij zijn dat ze er zo licht vanaf zijn gekomen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_84452792
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Waarom Noord-Korea eigenlijk zo verontwaardigd is snap ik niet. Zij hebben een Zuid-Koreaans schip tot zinken gebracht. Ze mogen blij zijn dat ze er zo licht vanaf zijn gekomen.
Mee eens.
Maar toch vreemd dat sommigen hier toch vallen voor de slachtoffer-prietpraat van DPRK.
Faal van de eeuw.
pi_84454339
Ik voorspel een WWIII als ze die kernwapens echt gaan inzetten.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:50:13 #96
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_84454441
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:47 schreef GlenSpey het volgende:
Ik voorspel een WWIII als ze die kernwapens echt gaan inzetten.
Welnee, er is niemand die NK steunt als het uit de hand loopt. Chavez en Castro misschien, maar die laten het ook wel uit hun hoofd om de daad bij het woord te voegen.
  zondag 25 juli 2010 @ 00:48:37 #97
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84456336
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:50 schreef Nobu het volgende:

[..]

Welnee, er is niemand die NK steunt als het uit de hand loopt. Chavez en Castro misschien, maar die laten het ook wel uit hun hoofd om de daad bij het woord te voegen.
Dat dus, China is blij als dat lastige jongetje rustig is

China heeft veel te grote dollarbelangen
China is meer kapitalistisch als de USA tegenwoordig
  Donald Duck held zondag 25 juli 2010 @ 00:52:48 #98
46149 __Saviour__
pi_84456443
Noord-Korea heeft niet eens een kernwapen nodig eigenlijk. Het schijnt dat ze tienduizenden stuks artillerie op Seoul hebben gericht. Als dat begint te vuren zal het echt enorme schade aanrichten. Een dergelijke aanval kan niet onbeantwoord blijven, de Amerikanen moeten dan wel terugslaan met enorme kracht.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 25 juli 2010 @ 00:56:47 #99
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84456548
quote:
Op zondag 25 juli 2010 00:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Noord-Korea heeft niet eens een kernwapen nodig eigenlijk. Het schijnt dat ze tienduizenden stuks artillerie op Seoul hebben gericht. Als dat begint te vuren zal het echt enorme schade aanrichten. Een dergelijke aanval kan niet onbeantwoord blijven, de Amerikanen moeten dan wel terugslaan met enorme kracht.
De USA zal ongetwijfeld weten waar die basis zijn, met hun onbemande vliegtuigen en satellieten
  zondag 25 juli 2010 @ 01:00:20 #100
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84456630
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:20 schreef Nobu het volgende:
Snollebolt
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 01:09:14 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84456860
quote:
Op zondag 25 juli 2010 00:52 schreef __Saviour__ het volgende:
met artillerie kun je Seoul niet raken vanaf de DMZ, dat moet met raketten en die zou ik eerder op vliegbases enzo schieten dan op een stad zonder leger
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 25 juli 2010 @ 01:11:50 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84456942
Linksen :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 25 juli 2010 @ 01:46:55 #103
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_84457829
Als Noord-Korea een volledige oorlog begint zal China vlug het land binnenrollen en de zaken overnemen, om escalatie te voorkomen en een buffer te houden tussen Zuid-Korea en China.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  zondag 25 juli 2010 @ 01:47:39 #104
104871 remlof
Europees federalist
pi_84457843
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:46 schreef SillyWalks het volgende:
Als Noord-Korea een volledige oorlog begint zal China vlug het land binnenrollen en de zaken overnemen, om escalatie te voorkomen en een buffer te houden tussen Zuid-Korea en China.
Dat lijkt mij zeker niet uitgesloten.
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 01:49:35 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84457889
China is te druk bezig met een wereldmacht te worden

denk niet dat Noord Korea nog heel erg past in hun plannetjes voor de toekomst
  zondag 25 juli 2010 @ 01:50:32 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84457910
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat lijkt mij zeker niet uitgesloten.
kans op: 100%. China vindt dat geleuter van die clown met z'n mislukte vuurwerk ook niks.

Maar da's toch vrij logisch lijkt me.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 01:50:45 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84457913
het is net als voetbal

als je wereldkampioen wil worden ga je niet Arjen Robben die net geblesseerd is riskeren voor een oefenwedstrijd tegen de Solomon eilanden oid
  zondag 25 juli 2010 @ 01:52:23 #108
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84457943
Maar die Solomon Eilanden zullen zich ook nooit kwalificeren.
  zondag 25 juli 2010 @ 01:54:03 #109
104871 remlof
Europees federalist
pi_84457974
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:49 schreef sp3c het volgende:
China is te druk bezig met een wereldmacht te worden

denk niet dat Noord Korea nog heel erg past in hun plannetjes voor de toekomst
Wel grappig dat China's betrokkenheid bij de Koreaanse oorlog in de jaren vijftig eigenlijk de eerste stap was op weg naar die wereldhegemonie :P
  zondag 25 juli 2010 @ 01:55:42 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84458013
Tja goed, als ze eerst die neppe lege steden weten op te vullen. Detroit is een wereldstad vergeleken met de spooksteden in China. :D
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 02:00:33 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84458076
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Wel grappig dat China's betrokkenheid bij de Koreaanse oorlog in de jaren vijftig eigenlijk de eerste stap was op weg naar die wereldhegemonie :P
grappig ... of ironisch als je Amerikaans bent _O-

maar op dit moment is Noord Korea niet echt van belang voor China denk ik
ze vinden de status quo wel best
  zondag 25 juli 2010 @ 02:02:09 #112
104871 remlof
Europees federalist
pi_84458094
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

grappig ... of ironisch als je Amerikaans bent _O-

maar op dit moment is Noord Korea niet echt van belang voor China denk ik
ze vinden de status quo wel best
China weet als geen ander dat je zo'n strikt communistisch/stalinistisch regime niet tot het einde der tijden in stand kan houden.
  zondag 25 juli 2010 @ 02:02:12 #113
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84458098
http://www.imdb.com/title/tt0450065/

Is echt een aanrader als je er iets van wilt begrijpen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 02:05:31 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84458144
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:02 schreef remlof het volgende:

[..]

China weet als geen ander dat je zo'n strikt communistisch/stalinistisch regime niet tot het einde der tijden in stand kan houden.
wat dat betreft zou het (voor China)) wel goed zijn als Noord Korea wegvalt voor groot Korea
dan zijn de iig Amerikanen niet meer nodig, misschien zijn zij wel meer gebaat bij de status quo dan China
  zondag 25 juli 2010 @ 02:06:48 #115
104871 remlof
Europees federalist
pi_84458171
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:02 schreef golfer het volgende:

Ook te zien op http://tegenlicht.vpro.nl(...)5/noord-korea-1.html

Ik ga effe kijken.
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 02:09:49 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84458215
zag een tijdje geleden ook een docu over het leger van Zuid Korea maar ik kan het niet meer vinden want het was zuid koreaans (propaganda?) met ondertitels

ik heb er wel vertrouwen in dat ze dat alleen afkunnen iig

tot de overkant met nukes begint te smijten
  zondag 25 juli 2010 @ 02:12:19 #117
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84458247
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:02 schreef golfer het volgende:

Is er een samenvatting? Ik kan die link van VPRO niet zien.

Maar echt begrijpen doe je pas als je zelf meerdere jaren leeft in een ander land.
  zondag 25 juli 2010 @ 02:15:51 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84458282
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:06 schreef remlof het volgende:

Ik ga effe kijken.
Echt te erg voor woorden om te bedenken dat er al 3 generaties zo zo geïndoctrineerd zijn opgevoed. :{
En ze weten al niet eens beter.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 25 juli 2010 @ 02:23:42 #119
311497 Costarican
I would rather do costa rica.
pi_84458385
Wie zal eigelijk winnen?
N of Z?
  zondag 25 juli 2010 @ 02:24:43 #120
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84458395
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:23 schreef Costarican het volgende:
Wie zal eigelijk winnen?
N of Z?
Niemand. Wat een vraag.
pi_84458414
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:23 schreef Costarican het volgende:
Wie zal eigelijk winnen?
N of Z?
2-1, 1-0 bij rust

achterlijke vraag
  zondag 25 juli 2010 @ 02:27:25 #122
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_84458431
Dikke kans dat als verder escaleert dat Nederland zich ook weer trouw gaat melden bij Amerika.
Anonieme tievesclown
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 02:29:14 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84458455
Nederland meld zich bij Zuid Korea als het weer losgaat

die afspraak is al gemaakt
  zondag 25 juli 2010 @ 02:31:17 #124
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_84458482
Hoeveel blijft er van Nederland over als er hier een goede kernbom gedropt wordt?
Anonieme tievesclown
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 02:41:23 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84458599
niets

hoezo?
pi_84458642
meh, be the first.
laad nukes en stuur ze naar noord-korea.
  zondag 25 juli 2010 @ 02:49:30 #127
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_84458732
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:41 schreef sp3c het volgende:
niets

hoezo?
Nieuwsgierigheid, ik dacht altijd dat zo'n bom misschien net de provincie Utrecht kon platleggen.
Anonieme tievesclown
  zondag 25 juli 2010 @ 02:51:27 #128
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84458757
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:49 schreef Crimyclown het volgende:

[..]

Nieuwsgierigheid, ik dacht altijd dat zo'n bom misschien net de provincie Utrecht kon platleggen.
Jij hebt echt geen flauw idee wat zo'n ding, vooral de minimaal 50 jaar daarna, doet he?
  zondag 25 juli 2010 @ 02:54:01 #129
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_84458784
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:51 schreef popolon het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen flauw idee wat zo'n ding, vooral de minimaal 50 jaar daarna, doet he?
Euhm, ik weet wel wat de gevolgen zijn ja..... Alleen niet wat het bereik is van zo'n ding.
Anonieme tievesclown
  zondag 25 juli 2010 @ 02:58:39 #130
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84458840
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:54 schreef Crimyclown het volgende:

[..]

Euhm, ik weet wel wat de gevolgen zijn ja..... Alleen niet wat het bereik is van zo'n ding.
Een zo'n geval maakt Nederland onleefbaar. De ontploffing zou zo'n 5 tot 10 km effect hebben. De straling gaat gemakklelijk over een radius van 150 km.
  zondag 25 juli 2010 @ 08:38:01 #131
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_84459947
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:58 schreef popolon het volgende:

[..]

Een zo'n geval maakt Nederland onleefbaar. De ontploffing zou zo'n 5 tot 10 km effect hebben. De straling gaat gemakklelijk over een radius van 150 km.
Ik weet niet hoe het is met de huidige generatie waterstofbommen, maar Hiroshima en Nagasaki waren toch al snel weer bewoonbaar voor mensen die de ontploffingen en daarop volgende straling niet direct ondervonden hadden.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  zondag 25 juli 2010 @ 09:07:16 #132
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84460068
quote:
Op zondag 25 juli 2010 08:38 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het is met de huidige generatie waterstofbommen, maar Hiroshima en Nagasaki waren toch al snel weer bewoonbaar voor mensen die de ontploffingen en daarop volgende straling niet direct ondervonden hadden.
Maar da's een klappertjespistool vergelijken met een bazooka.
  zondag 25 juli 2010 @ 09:17:27 #133
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_84460128
VS en Zuid-Korea beginnen legeroefening

SEOUL - De Verenigde Staten en Zuid-Korea zijn begonnen aan hun gezamenlijke legeroefening, ondanks dreigementen van Noord-Korea kernwapens in te zullen zetten tegen de „provocaties”. Het Amerikaanse vliegdekschip USS George Washington verliet zondag samen met andere schepen de Zuid-Koreaanse haven van Busan naar de Japanse Zee, berichtte het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.

De militaire oefening ten oosten van het Koreaanse schiereiland duurt vier dagen. Ongeveer achtduizend militairen, tweehonderd vliegtuigen en twintig marineschepen nemen deel aan de training.

De oefening moet „een heldere boodschap aan Noord-Korea sturen dat zijn agressieve gedrag moet stoppen”, zeiden de ministers van Defensie Robert Gates (VS) en Kim Tae-young (Zuid-Korea) eerder deze week. Volgens Zuid-Korea torpedeerde Noord-Korea in maart een Zuid-Koreaans oorlogsschip, waardoor 46 bemanningsleden omkwamen. Noord-Korea ontkent.

Noord-Korea dreigt standaard met oorlog in reactie op legeroefeningen van de twee bondgenoten, die het stalinistische regime „repetitie voor oorlog” noemt.

bron
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 25 juli 2010 @ 10:17:15 #134
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84460711
quote:
Op zondag 25 juli 2010 08:38 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Dat waren bommen met en kracht van 15 a 20 kiloton TNT
De tegenwoordige bommen , de kleinste is al snel 300 kiloton TNT ofwel 20 x zo sterk
Een van een vliegdekschip kan wel 50 x sterker zijn

Gooit ieder 30 van die jongens dan zal de atmosfeer jaren lang donker worden, of wel het wordt winter voor vele jaren voor iedereen
pi_84460729
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:17 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

De tegenwoordige bommen , de kleinste is al snel 300 kiloton TNT ofwel 20 x zo sterk
Gezellig.... Doe mij zo'n ding voor oudjaar!
Zonder wrijving geen glans
pi_84460763
quote:

[..]

Ik ga effe kijken.
Hoe kan ik dit afspelen...met firefox en IE lukt het niet :?
-géén blogabet, bvd-
  zondag 25 juli 2010 @ 10:39:52 #137
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_84461052
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:17 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Gooit ieder 30 van die jongens dan zal de atmosfeer jaren lang donker worden, of wel het wordt winter voor vele jaren voor iedereen
Waarom reageert iedereen alleen maar over het aantal kilotonnen? Dat merkte ik zelf ook al op, dat die bommen uit W.O. 2 van een andere generatie waren?

Het punt dat gemaakt werd was dat door 1 bom heel Nederland onbewoonbaar zou worden.
Ik vraag me dat af, want ondanks een veel grotere hoeveelheid kiloton, weet ik niet of die bommen ook veel meer schadelijke nucleaire troep achterlaten.
Nadat de bom gedropt is, is Nederland dan lang onbewoonbaar, of is het net als met Hiroshima en Nagasaki dat het redelijk snel weer bewoonbaar is (in vergelijking met bijv. Tsjernobyl).
  zondag 25 juli 2010 @ 10:45:12 #138
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_84461128
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:39 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Waarom reageert iedereen alleen maar over het aantal kilotonnen? Dat merkte ik zelf ook al op, dat die bommen uit W.O. 2 van een andere generatie waren?

Het punt dat gemaakt werd was dat door 1 bom heel Nederland onbewoonbaar zou worden.
Ik vraag me dat af, want ondanks een veel grotere hoeveelheid kiloton, weet ik niet of die bommen ook veel meer schadelijke nucleaire troep achterlaten.
Nadat de bom gedropt is, is Nederland dan lang onbewoonbaar, of is het net als met Hiroshima en Nagasaki dat het redelijk snel weer bewoonbaar is (in vergelijking met bijv. Tsjernobyl).
Het ligt aan de hoogte waarop zo'n bom tot detonatie komt. (vlak boven) het maaiveld zorgt voor enorme schade en fallout. Langdurige besmetting van een groot gebied dus. Een detonatie op geringe hoogte zorgt voor een relatief klein beschadigd en besmet gebied. Een detonatie op grote hoogte zorgt voor een EMP puls. Alle electronica in een groot gebied defect, maar de plantjes een beestjes leven nog.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:49:05 #139
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_84461189
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:45 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Het ligt aan de hoogte waarop zo'n bom tot detonatie komt. (vlak boven) het maaiveld zorgt voor enorme schade en fallout. Langdurige besmetting van een groot gebied dus. Een detonatie op geringe hoogte zorgt voor een relatief klein beschadigd en besmet gebied. Een detonatie op grote hoogte zorgt voor een EMP puls. Alle electronica in een groot gebied defect, maar de plantjes een beestjes leven nog.
Maakt het nog uit of het waterstofbommen zijn? Ik dacht dat fusie geen troep opleverde zoals splitsing, dus een waterstofbom zou net zo "dirty" zijn als een atoombom (aangezien hij wordt ontstoken dmv een atoombom)?
  zondag 25 juli 2010 @ 10:57:44 #140
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84461396
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:39 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
het hangt ervan af of de stratosfeer erg besmet raakt met vuil en stof, dat kan een winter veroorzaken die tientallen jaren kan duren, dus de volgende ijstijd begint dan

Als er bommen gegooid worden dan zal het zeker effect hebben op Noord en op Zuid Korea
  zondag 25 juli 2010 @ 10:58:14 #141
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_84461407
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:49 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Maakt het nog uit of het waterstofbommen zijn? Ik dacht dat fusie geen troep opleverde zoals splitsing, dus een waterstofbom zou net zo "dirty" zijn als een atoombom (aangezien hij wordt ontstoken dmv een atoombom)?
Alle bommen waar nucleair materiaal in zit kunnen een besmetting opleveren. Maar dan dient de vuurbal contact te maken met de grond. Om na contact aarde etc omhoog te zuigen (De bekende paddestoel wolk) en dit als fallout te verspreiden.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:58:48 #142
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_84461423
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:57 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

het hangt ervan af of de stratosfeer erg besmet raakt met vuil en stof, dat kan een winter veroorzaken die tientallen jaren kan duren, dus de volgende ijstijd begint dan
Ik reageerde op een post waar iemand zei dat één enkele bom heel Nederland onbewoonbaar kan maken.
  zondag 25 juli 2010 @ 11:00:08 #143
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84461447
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:58 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Ik reageerde op een post waar iemand zei dat één enkele bom heel Nederland onbewoonbaar kan maken.
ja maar dan zal het weer op te bouwen zijn
  zondag 25 juli 2010 @ 11:03:38 #144
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_84461531
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:58 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Onbewoonbaar door besmetting; ja. Onbewoonbaar door vernietiging; nee.
pi_84483871
Alweer? :{
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 21:53:24 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84483956
nog steeds
  zondag 25 juli 2010 @ 22:25:55 #147
154880 Bolter
Awesomeness
pi_84485381
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:46 schreef SillyWalks het volgende:
Zou stiekem best prima zijn toch? Wie wil NK nou weer hebben... Oost-Duitsland to the max!
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zondag 25 juli 2010 @ 22:45:31 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_84486233
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:25 schreef Bolter het volgende:

[..]

Zou stiekem best prima zijn toch? Wie wil NK nou weer hebben... Oost-Duitsland to the max!
Ik denk dat de VS en China het daar al lang over hebben gehad.
  zondag 25 juli 2010 @ 23:21:50 #149
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84487630
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat de VS en China het daar al lang over hebben gehad.
Dat denk ik ook, de hele wereld wil NK zien verdwijnen, incl China.

Ze zijn die gevaarlijke gek spuugzat.
pi_84491016
Voor alle duidelijkheid nog even het feit dat onderzoek nog steeds geen dader heeft kunnen vaststellen, naar aanleiding van het zinken van het Zuid-Koreaanse marineschip Cheonan.

Let ook op deze officiele zin:

On the 9 July 2010 the United Nations Security Council made a Presidential Statement condemning the attack but without indentifying the attacker.

Uitgebreid verslag en goede verwijzingen naar bronnen:

http://en.wikipedia.org/wiki/ROKS_Cheonan_sinking

Dat houdt dus in, dat Noord-Korea tot nu toe onschuldig is, aan dit incident. In tegenstelling tot wat de publieke opinie vermoedt.
  maandag 26 juli 2010 @ 01:13:27 #151
154880 Bolter
Awesomeness
pi_84491620
VN veiligheidsraad, als er één organisatie is wat echt helemaal niets kan is het wel de VN. En dat NK zo opgfokt loop te doen over een "oefening"...tja.
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 04:18:37 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84493122
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:20 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Dat hangt echt van het type bom af. Een kleine bom zal echt neit heel nederland onbeewoonbaar maken door besmetting. Hooguit dat het aantal kankergevallen omhoog zal gaan.
als iemand het heeft over het effect van 'een goede kernbom' dan ga ik er maar vanuit dat hij niet de kwaliteit van de verflaag bedoelt maar we het gewoon over een van de grotere nukes
  maandag 26 juli 2010 @ 04:38:58 #153
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84493164
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:03 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Onbewoonbaar door besmetting; ja. Onbewoonbaar door vernietiging; nee.
lijkt me wel meevallen de eerste flits is heel gevaarlijk en de eerste regen erna is erg radioactief, maar het neemt echt snel af. zo'n 95% van de radioactiviteit is weg na het eerste jaar. En effecten van relatief lage stralingsdosissen op langere termijn zijn grof overdreven, en kunnen zelfs een positief effect op kanker hebben.

Voor mensen die het eerste jaar meemaken is het zeker wel kut in hiroshima werd 17 x vaker leukemie vast gesteld en andere kankers gingen ook iets van 10 x omhoog. Maar echt veel doden zijn het niet(misschien wel net zoveel als dood gingen bij de eerste klap, maar zeker geen miljoenen)

Zie hier een artikel over gevolgen van een bovengrondse kazachstaanse test site:

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/43740503/

Hier een mooie BBC docu over het grof overdrijven van stralingseffecten.

En de theorie dat lage stralingsdosissen tegen kanker kunnen beschermen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Radiation_hormesis
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_84495667
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 02:04 schreef paddy het volgende:
Noord-Korea heeft zaterdag gezworen een 'grote militaire aanval' te doen op Zuid-Koreaanse luidsprekers en andere propagandainstallaties langs de zwaarbewaakte grens en dat de vergelding een 'genadeloze aanval' zal zijn, waarbij zelfs niet moet worden uitgesloten dat 'Seoul in een zee van vuur verandert'.
Ze dreigen genadeloos een paar luidsprekers kapot te schieten en een poster in brand te steken. :')
  maandag 26 juli 2010 @ 10:53:57 #155
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84496846
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:11 schreef Vengerr het volgende:

[..]

Ze dreigen genadeloos een paar luidsprekers kapot te schieten en een poster in brand te steken. :')
The Horror :D :')
pi_84551305

Het is wachten op een Noord-Koreaanse vloot.
  Moderator dinsdag 27 juli 2010 @ 15:41:05 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84552851
ja hopelijk komtie niet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:42:31 #158
104871 remlof
Europees federalist
pi_84552969
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 15:41 schreef sp3c het volgende:
ja hopelijk komtie niet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:54:50 #160
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_84553517
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 15:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]

Het is wachten op een Noord-Koreaanse vloot.
Erg leuk allemaal, maar dat hebben ze ook niet nodig. Een barrage van granaten op Seoel en die miljoenenstad is veranderd in een ruïne. Waarom Zuid-Korea deze stad zo dicht bij de grens als hoofdstad heeft gemaakt met miljoenen inwoners is mij een raadsel :')
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_84553674
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 15:54 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Erg leuk allemaal, maar dat hebben ze ook niet nodig. Een barrage van granaten op Seoel en die miljoenenstad is veranderd in een ruïne. Waarom Zuid-Korea deze stad zo dicht bij de grens als hoofdstad heeft gemaakt met miljoenen inwoners is mij een raadsel :')
Die stad is al honderden jaren oud. Bestond al voordat die vuile communisten de wereld gingen verkloten. :(
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:01:30 #162
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84553826
quote:

[..]

Waarom Zuid-Korea deze stad zo dicht bij de grens als hoofdstad heeft gemaakt met miljoenen inwoners is mij een raadsel :')
Haha tering, want overal waar dorpen en steden ontstaan plan je even...

En dan nog is een goede economie belangrijker om de oorlog te winnen, dan een stad veilig ver van de grens te plaatsen.
pi_84558611
quote:

[..]

Het idee van een vloot is oa om je te beschermen tegen de vijand, ook zonder Seoul maak NK weinig kans tegen de VS en ZK ;)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:35:19 #164
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_84559630
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het idee van een vloot is oa om je te beschermen tegen de vijand, ook zonder Seoul maak NK weinig kans tegen de VS en ZK ;)
Ik zie niet in hoe een Amerikaanse vloot ergens op zee kan voorkomen dat een spervuur van granaten afkomstig van de grootste concentratie aan kanonnen aller tijden aan de Noord-Koreaanse grens de stad Seoel met miljoenen mensen plat legt.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_84569767
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:35 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe een Amerikaanse vloot ergens op zee kan voorkomen dat een spervuur van granaten afkomstig van de grootste concentratie aan kanonnen aller tijden aan de Noord-Koreaanse grens de stad Seoel met miljoenen mensen plat legt.
Dat was mijn punt dan ook helemaal niet.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:31:25 #166
104871 remlof
Europees federalist
pi_84572249
quote:
Gelukkig gaat dat niet gebeuren. En de enige reden daarvoor is de vergelding die gaat volgen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:50:15 #168
104871 remlof
Europees federalist
pi_84572585
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:39 schreef waht het volgende:

[..]

Gelukkig gaat dat niet gebeuren. En de enige reden daarvoor is de vergelding die gaat volgen.
Ze hebben steeds minder te verliezen daar in het noorden hè?
pi_84572745
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze hebben steeds minder te verliezen daar in het noorden hè?
Ook minder te winnen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:58:02 #170
154880 Bolter
Awesomeness
pi_84572821
quote:

[..]

Volgens gaat dit voornamelijk niet gebeuren omdat NK niet de middelen heeft. Er staat wel enorm veel artillerie maar niet heel veel wat de afstand naar Seoul kan overbruggen. Voornamelijk 'rocket artillery' wat het enige is wat deze afstand kan overbruggen.
pi_84575783
verwacht dat het dreigwerk is maar stel dat NK een nuke lanceert... in hoeverre is het mogelijk om de nuke dan uit de lucht te schieten voor het zijn doel raakt? en wat zal de schade dan zijn? kernwapen zal niet afgaan maar mogelijk wel beschadigd zijn en dus radioactieve straling lekken.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_84576064
quote:

[..]

Ik ga effe kijken.
Die Noord-Koreanen zien er wel wat beschaafder uit dan menig persoon uit het westen. Vooral de vrouwen lopen er beter gekleed bij. Maar ja, gedeeltelijk is het waarschijnlijk in scene gezet. Vertalingen klopten soms niet. Net of die vertaler het zo wilde laten lijken dat de mensen daar niet doorkrijgen wat voor beeld we hier van ze hebben. :?

Los van dat filmpje. Ik hoop dat er geen oorlog uitbreekt want uiteindelijk is het meestal weer zo dat een elite de massa manipuleert. Ik vind het nogal onmenselijk om die massa hier dan voor te laten boeten. Het blijven mensen, die gewoon zo zijn opgegroeid met die gedachtes. Vooral aan de aflevering van tegenlicht kun je zien dat ze vanaf een jonge leeftijd worden gemanipuleerd. (liedje)

Ook is het best stom van de VS en ZK om precies op die plaats een oefening te houden. Stel je voor, Nederland in oorlog met Belgie en dan gaat Belgie hier in de Noordzee een oefening houden met zulke dodelijke wapens. Zou het zeker niet fijn vinden.

Waarschijnlijk zal NL ook weer te hulp schieten aangezien de politici hier graag de hielen van anderen likken. Uiteindelijk zal niemand baat hebben bij een oorlog.
pi_84576094
Ach het blijven grappenmakers die Noord Koreanen :P
  woensdag 28 juli 2010 @ 03:53:52 #174
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84576596
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 02:20 schreef Ganforb het volgende:

[..]

Die Noord-Koreanen zien er wel wat beschaafder uit dan menig persoon uit het westen. Vooral de vrouwen lopen er beter gekleed bij. Maar ja, gedeeltelijk is het waarschijnlijk in scene gezet. Vertalingen klopten soms niet. Net of die vertaler het zo wilde laten lijken dat de mensen daar niet doorkrijgen wat voor beeld we hier van ze hebben. :?

Los van dat filmpje. Ik hoop dat er geen oorlog uitbreekt want uiteindelijk is het meestal weer zo dat een elite de massa manipuleert. Ik vind het nogal onmenselijk om die massa hier dan voor te laten boeten. Het blijven mensen, die gewoon zo zijn opgegroeid met die gedachtes. Vooral aan de aflevering van tegenlicht kun je zien dat ze vanaf een jonge leeftijd worden gemanipuleerd. (liedje)

Ook is het best stom van de VS en ZK om precies op die plaats een oefening te houden. Stel je voor, Nederland in oorlog met Belgie en dan gaat Belgie hier in de Noordzee een oefening houden met zulke dodelijke wapens. Zou het zeker niet fijn vinden.

Waarschijnlijk zal NL ook weer te hulp schieten aangezien de politici hier graag de hielen van anderen likken. Uiteindelijk zal niemand baat hebben bij een oorlog.
En even vergeten dat NK een aanval heeft gepleegd(nouja VN onderzoek is nog bezig)
pi_84888014
nu zullen we zien dan of de grote bek van de kim wat voorstelt
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland,buitenland

quote:
do 05 aug 2010, 11:16
Zuid-Korea begint manoeuvres
SEOUL - Zuid-Korea is donderdag begonnen met grootschalige militaire oefeningen gericht tegen vijandelijke onderzeeërs. De regering in Seoul heeft het stalinistische Noord-Korea gewaarschuwd dat het geen provocaties zal accepteren en met kracht zal reageren indien die er toch komen.
„Dit is de grootste oefening tegen vijandelijke onderzeeërs in onze militaire geschiedenis, waaraan de marine en de luchtmacht deelnemen”, verklaarde een legerwoordvoerder
pi_84888086
quote:

[..]

De vergelding zal vreselijk zijn en de dood van de familie KIM betekenen

Ik heb zo het idee dat de VS graag hebben dat Kim wat doet dan kunne ze er tegen aan en is het maar gedaan met die KIM, zou me niet verbazen als Rusland en China al zijn ingelicht
pi_84891907
quote:

[..]

Ik ga effe kijken.
Uit je link
quote:
In de film zijn de hoofdpersonen nauwelijks pratende personages: Hong Sun Hui, arbeidster in een textielfabriek, brengt ’s ochtends haar dochtertje naar de kleuterschool en zingt een daarbij liedje: "…de monsterlijke Amerikanen knielen en smeken om genade…. ". Het kindje blijkt de tekst al te kennen.

In de fabriek waar Hong werkt, wordt met een niet aflatende ijver alles door iedereen in schriftjes genoteerd: van aantallen geproduceerde broeken tot hoeveel fouten er op een dag zijn begaan. Iedereen is controleur en iedereen controleert elkaar en wordt op zijn beurt gecontroleerd door superieuren.

Bij Hong in huis woont behalve haar moeder ook haar jongere broer. Die gaat naar Engels talenpracticum. En opeens blijkt dat Noord Koreanen ook gewone mensen zijn, die lachen om een lolletje of uit schaamte, elkaar helpen bij het zoeken naar een moeilijk woord ('Internet') en schrikken van het oorlogsleed wat en passant voorbijkomt in de les.

Maar hoe ontwapenend en naïef dat ‘gewone’ ook overkomt, het ontzag voor de Grote Generaal is allesoverweldigend. Zelfs de zwijgzame, uiterlijk zo zachte Hong blijkt aan het einde toch een trouwe discipel – voor haar is het een plicht om alle Amerikaanse honden uit te roeien.
Eigenlijk zijn het dus gewoon haters die hun kinderen voedden met haat.
Ze horen ook niets anders natuurlijk.
pi_84892820
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 02:20 schreef Ganforb het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Denk ook niet dat de Nederlandse soldaten hier tegen opgewassen zijn. Regels zullen niets uithalen in die oorlog.
Nog een weet je over dat perfecte land
quote:
Het Noord-Koreaanse regime sluit gehandicapten op in speciale kampen waar ze in mensonterende omstandigheden moeten leven. Ook zijn er vrouwenkampen en heropvoedingskampen. Dat is de conclusie van de VN-rapporteur Vitit Muntarbhorn. Zijn onderzoek is gebaseerd op mensen die Noord-Korea zijn ontvlucht.

Pyongyang, de hoofdstad van Noord-Korea, is de bekendste stad en dient als 'modelstad' naar de buitenwereld toe. Het is daarom verboden voor gehandicapten, dwergen of geesteszieken om er te wonen. Ze worden in speciale kampen gestopt. Zo bestaan er 'dwergenkampen' van uitsluitend kleine mensen die door de politie uit hun families zijn weggehaald. Ze mogen in de kampen met elkaar trouwen, maar mogen geen kinderen krijgen.

Elk type gehandicapten heeft een eigen kamp. De mensen in de kampen worden slecht behandeld: vernedering is routine, ze worden afgerammeld en gemarteld. Naast gehandicaptenkampen zijn er ook 'vrouwenkampen': hierin bevinden zich vrouwen van politieke dissisenten en vrouwen die zwanger zijn van mannen die niet 'puur Koreaans bloed' hebben. Hierbij kun je denken aan Chinese of gemengdbloedige mannen. Ook zijn er heropvoedingskampen: hierin worden mensen gestopt die Noord-Korea probeerden te ontvluchten. Ze krijgen een verplichte heropvoedingscursus aangeboden.

De Verenigde Naties mogen van Noord-Korea niet het land in om de kampen te inspecteren. De Noord-Koreaanse grondwet verbiedt marteling, maar Muntarbhorn weet dat marteling plaatsvindt in Noord-Korea. Hij heeft de president Kim Jong-il dan ook herhaaldelijk gewezen op bepalingen in de eigen grondwet.
Noord-Korea heeft martelkampen

Een regering die zo wreed is, is alleen te verslaan met een leger wat net zo koud kan denken. En ik heb vaker van die verhalen gehoord. Kan me van een interview nog herinneren dat er in de hoofdstad gevraagd werd naar geestelijke gehandicapten. De vraag werd door een burger beantwoord met er worden hier geen gehandicapten geboren. Ik weet zo niet meer waar ik het heb gelezen, maar het was wel iemand die daar dus wel gecontroleerd rond mocht trekken. Wat op zich al heel bijzonder te noemen is. En niemand daar die ook maar iets negatiefs zegt over het land.

En de kampen zijn er ook voor de mensen die geloven.
pi_84893046
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:37 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

De vergelding zal vreselijk zijn en de dood van de familie KIM betekenen

Ik heb zo het idee dat de VS graag hebben dat Kim wat doet dan kunne ze er tegen aan en is het maar gedaan met die KIM, zou me niet verbazen als Rusland en China al zijn ingelicht
Nah het leven van Kim is binnen korte tijd wss ook wel keer afgelopen, volgens mij is hij nu al erg ziek.
Ze wachten liever af wat de opvolger doet dan nu binnenvallen.
  Donald Duck held donderdag 5 augustus 2010 @ 14:04:41 #180
46149 __Saviour__
pi_84893232
quote:
Zo bestaan er 'dwergenkampen' van uitsluitend kleine mensen die door de politie uit hun families zijn weggehaald.
Kunnen ze geld mee verdienen joh. Kleed het een beetje leuk aan en toeristen kunnen doen alsof ze in The Shire zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_84893240
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 14:00 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Nah het leven van Kim is binnen korte tijd wss ook wel keer afgelopen, volgens mij is hij nu al erg ziek.
zijn zoon?? die is nog gekker dan Kim zelf
pi_84893615
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 14:00 schreef Breekfast het volgende:

[..]

En jij denkt dat de opvolger een eigen mening heeft? Ik denk het niet. Ik hoop ook dat ze niet gaan binnen vallen.

Wat stellen die sancties tegen dat land eigenlijk voor? Waarom wil een land eigenlijk hulp van een gehaat land. Ik dacht dat ze zo trots waren? Waarom leeft de hogere kaste in weelde terwijl het volk niet eens verdoving krijgt bij een operatie?
quote:
Een nieuwe onthulling uit het communistische land klinkt echter nog erger dan wat voorheen bekend was. Zware operaties, zoals amputaties, zouden in Noord-Koreaanse ziekenhuizen gewoon zonder verdoving worden uitgevoerd. Ook krijgen patiënten geen schone lakens en krijgen ze vuile naalden.
Bron
pi_84893773
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 14:13 schreef paddy het volgende:

[..]

En jij denkt dat de opvolger een eigen mening heeft? Ik denk het niet. Ik hoop ook dat ze niet gaan binnen vallen.

Wat stellen die sancties tegen dat land eigenlijk voor? Waarom wil een land eigenlijk hulp van een gehaat land. Ik dacht dat ze zo trots waren? Waarom leeft de hogere kaste in weelde terwijl het volk niet eens verdoving krijgt bij een operatie?
[..]

Bron
Wat ik deels erg vind is de voedselhulp uit het buitenland.
Er is geen enkel bewijs dat het ook maar enigszins bij de bevolking terecht komt.
Daarentegen zijn er wel een hoop ooggetuigen-verslagen van gevluchtte N-Koranen die aangeven dat al dat voedsel op z'n beurt weer wordt verkocht.
Al met al houdt het Westen, met Zuid-Korea en de Verenigde Naties voorop, hiermee deze erbarmelijke situatie in stand. Bedoeld, al dan niet onbedoeld.
Faal van de eeuw.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 14:34:57 #184
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_84894413
Zolang China niet meedoet aan sancties komen ze overal mee weg.
quote:
NORTH KOREAN ATTACKS

Jan 1967 - attacks South Korean warship near border, killing 39 sailors
Jan 1968 - commandos storm presidential palace in Seoul in a failed attempt to kill President Park Chung-hee
Jan 1968 - captures USS Pueblo - one crew member dies and 82 held hostage for 11 months
Dec 1969 - hijacks South Korean airliner taking dozens of passengers hostage
Oct 1983 - bombs hotel in Rangoon, Burma in failed attempt to kill South Korean President Chun Doo-hwan - 21 people die
Nov 1987 - bombs South Korean airliner, killing 115
Sept 1996 - sub carrying 26 troops disabled off South - some land in South sparking deadly manhunt
Mar 2010 - torpedoes Cheonan warship, 46 sailors killed
http://www.bbc.co.uk/news/10131918

Als China wel mee doet kan je nog niet veel meer dan de bevolking doodhongeren. Ook niet echt ideaal.
En dan moet je eerst nog iets bedenken om China onder druk te zetten. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 14:47:26 #185
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_84894945
Ik zag deze topic weer tevoorschijn komen en dacht meteen het volgende: Noord-Korea dreigt alweer met een oorlog? Voor de hoeveelste 10000 keer?

Ik denk niet dat er een oorlog komt, want er is name sprake van een patstelling.

Noord-Korea heeft er alleen maar bij te verliezen om een oorlog te beginnen. Toen ze de Koreaanse oorlog begonnen samen met China en Rusland, konden ze deze niet winnen.

Voor Amerika zijn ook veels te veel risico's om weer een oorlog te voeren, met veel meer te verliezen. Amerika kon ook niet de Koreaanse oorlog winnen. Vooral niet tegen landen als China. Veels te gevaarlijk. En veels te onbelangrijk met dat soort dwergstaten als Noord-Korea.

Amerika past de tactiek van de '"suffocating pillow" toe. Door Noord-Korea volledig te isoleren en te negeren wordt de duurzaamheid van het regiem in Noord-Korea op lange termijn onmogelijk gemaakt. Veel veiliger, veel ecomischer.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 14:51:17 #186
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84895125
Niet vergeten dat china nu veel minder achter noord korea staat. Maar nog lijkt een gewapend conflict niet echt aan de orde.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 14:55:32 #187
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_84895285
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 14:51 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Niet vergeten dat china nu veel minder achter noord korea staat. Maar nog lijkt een gewapend conflict niet echt aan de orde.
Nou, waar ik veel banger voor ben, is dat als het regiem in Noord-Korea te onvoorspelbaar wordt en te ontstabiel wordt, dat Noord-Korea niet meer als betrouwbare buffer kan dienen, en China bang gaat worden. China begint dan een oorlog begint met Noord-Korea.

En dat idee is niet uit de lucht gegrepen.
pi_84897692
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 14:55 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Nou, waar ik veel banger voor ben, is dat het regiem in Noord-Korea te onvoorspelbaar wordt en te instabiel wordt,
Ja China is die bende aan die kant ook zat , het risico dat het een keer fout gaat is veel te hoog
pi_85006636
quote:
Noord-Korea entert schip Zuid-Korea

Update: zondag 8 aug 2010, 13:51

Zuid-Korea zegt dat Noord-Korea een Zuid-Koreaans vissersschip in beslag heeft genomen. Aan boord waren vier Zuid-Koreanen en drie Chinezen. Ze zijn voor verhoor meegenomen naar het vasteland. Seoel eist dat ze direct worden vrijgelaten.

De spanningen tussen de Korea's zijn hoog opgelopen. In maart zonk een Zuid- Koreaans marineschip. Volgens Zuid-Korea was het door een Noord-Koreaanse torpedo geraakt. Er vielen 46 doden.

Eind julie hielden de VS en Zuid-Korea een oefening voor de Koreaanse kust. Noord-Korea dreigde onder meer met " een nucleaire waarschuwing".
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 augustus 2010 @ 14:14:32 #190
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85006937
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 14:55 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Nou, waar ik veel banger voor ben, is dat als het regiem in Noord-Korea te onvoorspelbaar wordt en te ontstabiel wordt, dat Noord-Korea niet meer als betrouwbare buffer kan dienen, en China bang gaat worden. China begint dan een oorlog begint met Noord-Korea.

En dat idee is niet uit de lucht gegrepen.
:D Waarom zou china in godsnaam een oorlog beginnen tegen landen die westers georiënteerd zijn??
pi_85008453
Noord-Korea blijft maar provoceren...
pi_85008541
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Om duidelijk te maken dat de touwtjes in ieder geval in iemands handen zijn, denk ik, in verband met de naderende leiderschapswisseling.
pi_85008570
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Heb jij uit kunnen sluiten dat het schip zich in Noord-Koreaanse wateren bevond en wellicht waarschuwingen heeft genegeerd?

Misschien is het wel net zo'n vissersschip als de USS Pueblo, of USS Liberty. _O-
pi_85008996
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Heb jij uit kunnen sluiten dat het schip zich in Noord-Koreaanse wateren bevond en wellicht waarschuwingen heeft genegeerd?

Misschien is het wel net zo'n vissersschip als de USS Pueblo, of USS Liberty. _O-
Omdat het misschien per ongeluk in Noord-Koreaanse wateren terecht is gekomen moet de bemanning verhoort worden op het vasteland?

Een spionageschip? Ben je toen je klein was gepest door een Amerikaan?
  zondag 8 augustus 2010 @ 15:13:43 #195
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_85009065
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D Waarom zou china in godsnaam een oorlog beginnen tegen landen die westers georiënteerd zijn??
Oorlog China vs Noord-Korea.

Sinds wanneer is Noord-Korea een westers georiënteerd land? :?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 augustus 2010 @ 15:26:42 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85009528
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:13 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Oorlog China vs Noord-Korea.

Sinds wanneer is Noord-Korea een westers georiënteerd land? :?
Ah las het verkeerd, dacht dat je bedoelde dat China zich achter noord-korea zou scharen en een oorlog zou beginnen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 15:35:17 #197
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_85009823
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah las het verkeerd, dacht dat je bedoelde dat China zich achter noord-korea zou scharen en een oorlog zou beginnen.
Iedereen denkt maar automatisch aan een potentiële oorlog tussen Noord-Korea vs. Zuid-Korea + VS. Maar wat dacht je van een preventieve oorlog van China tegen Noord-Korea? Dit scenario is niet uit de lucht gegrepen en wordt ook serieus genomen door de VS strategen als een mogelijkheid. En niet geheel bezijden de waarheid: zo'n 48% van de tanks, raketten en kanonnen van Noord-Korea staat ten noorden van Pjongjang opgesteld richting China...
pi_85011176
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:35 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Iedereen denkt maar automatisch aan een potentiële oorlog tussen Noord-Korea vs. Zuid-Korea + VS. Maar wat dacht je van een preventieve oorlog van China tegen Noord-Korea? Dit scenario is niet uit de lucht gegrepen en wordt ook serieus genomen door de VS strategen als een mogelijkheid. En niet geheel bezijden de waarheid: zo'n 48% van de tanks, raketten en kanonnen van Noord-Korea staat ten noorden van Pjongjang opgesteld richting China...
Noord-Korea is al decennia alleen een gevaar voor de eigen bevolking en af en toe Zuid-Korea.
Dat duurt nog wel wat extra jaartjes, Iran daarentegen is een direct en veel groter gevaar, daar zal het gebeuren. De Amerikaanse generaal zei laatst nog dat de plannen voor een aanval op Iran klaarliggen en naar alle waarschijnlijkheid ook gebruikt zullen worden. Dat zegt denk ik wel genoeg.
pi_85011524
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Noord-Korea is al decennia alleen een gevaar voor de eigen bevolking en af en toe Zuid-Korea.
Dat duurt nog wel wat extra jaartjes, Iran daarentegen is een direct en veel groter gevaar, daar zal het gebeuren. De Amerikaanse generaal zei laatst nog dat de plannen voor een aanval op Iran klaarliggen en naar alle waarschijnlijkheid ook gebruikt zullen worden. Dat zegt denk ik wel genoeg.
Iran is een héél groot gevaar ja. Een gevaar voor de mensheid.

Waaruit blijkt dat dan?

Omdat de Amerikanen dat zeggen!
pi_85011865
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:23 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Iran is een héél groot gevaar ja. Een gevaar voor de mensheid.

Waaruit blijkt dat dan?

Omdat de Amerikanen dat zeggen!
Eigenlijk wel ja, zelfs al geloof je niet dat de VS gelijkt heeft, hoe groter de spanning wordt tussen die landen, hoe groter Amerika Iran als gevaar ziet, hoe waarschijnlijker.
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:35:11 #201
104871 remlof
Europees federalist
pi_85011989
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

De VS hebben Iran al helemaal omsingeld:

Toch denk ik niet dat Obama uit is op een conflict, het gaat meer om "containment".
pi_85012023
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja, zelfs al geloof je niet dat de VS gelijkt heeft, hoe groter de spanning wordt tussen die landen, hoe groter Amerika Iran als gevaar ziet, hoe waarschijnlijker.
Volgens mij kan een stripboek van Lucky Luke jou nog baanbrekende informatie opleveren op het gebied van Amerikaanse geschiedenis.
Zo heb ik nog wel wat tips voor je; Sinbad de Zeeman kan je iets over de geschiedenis van Irak vertellen en het computerspel Prince of Persia iets over Iran.

Begin daar eens.
pi_85012091
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:35 schreef remlof het volgende:

[..]

De VS hebben Iran al helemaal omsingeld:

[ afbeelding ]

Toch denk ik niet dat Obama uit is op een conflict, het gaat meer om "containment".
Dit kunnen we beter in een ander topic bespreken.
Overigens kan je Turkije van dat kaartje gerust wegstrepen.

quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:36 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Volgens mij kan een stripboek van Lucky Luke jou nog baanbrekende informatie opleveren op het gebied van Amerikaanse geschiedenis.
Zo heb ik nog wel wat tips voor je; Sinbad de Zeeman kan je iets over de geschiedenis van Irak vertellen en het computerspel Prince of Persia iets over Iran.

Begin daar eens.
We leven op dit moment in een wereld waarin de VS zonder al te veel consequenties een oorlog kan beginnen. Ik zie dat liever de VS doen dan een land als Noord-Korea of Iran.
pi_85012445
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:38 schreef DeParo het volgende:

[..]
We leven op dit moment in een wereld waarin de VS zonder al te veel consequenties een oorlog kan beginnen. Ik zie dat liever de VS doen dan een land als Noord-Korea of Iran.
Dat is een heel opmerkelijke stelling. Waarom?

Zodra de eerste M1-Abrams de Iraanse grens oversteekt kun je de volgende conflicten verwachten:

Venezuela bombardeert Colombia, met steun vanuit Bolivia en Brazilië en guerilla steun van FARC.
Rusland annexeert Georgië definitief, executeert Saakashvili, en voorziet een grote Taliban-stam van Kornets, SAMS en ander modern wapenmateriaal. Zodoende wordt de NAVO weggedreven uit Afghanistan en komt er geen TAPI.
China annexeert Taiwan.
Israël zal volledig onder vuur worden genomen.
Noord-Korea zal een offensieve daad inzetten richting de VS in de grensstreek van Zuid-Korea (DMZ).
Kasjmir kan exploderen (India-Pakistan).

Dat zou voor veel landen het uitgelezen moment zijn om een oude vète uit te vechten. Het wordt een mondiale chaos, de ondergang van de VS als hypermacht en de zinking van de staat Israël. Die kunnen niet op 10 fronten tegelijk vechten.

Ik voorzie een grote chaos. Groter dan de tweede wereldoorlog.

De VS weten dit ook, dus die durven simpelweg niet.
pi_85012883
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:49 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Zodra de eerste M1-Abrams de Iraanse grens oversteekt kun je de volgende conflicten verwachten:

Venezuela bombardeert Colombia, met steun vanuit Bolivia en Brazilië en guerilla steun van FARC.
Rusland annexeert Georgië definitief, executeert Saakashvili, en voorziet een grote Taliban-stam van Kornets, SAMS en ander modern wapenmateriaal. Zodoende wordt de NAVO weggedreven uit Afghanistan en komt er geen TAPI.
China annexeert Taiwan.
Noord-Korea zal een offensieve daad inzetten richting de VS in de grensstreek van Zuid-Korea (DMZ).

Dat zou voor veel landen het uitgelezen moment zijn om een oude vète uit te vechten. Het wordt een mondiale chaos, de ondergang van de VS als hypermacht en de zinking van de staat Israël. Die kunnen niet op 10 fronten tegelijk vechten.

Venezuela zal ten eerste niet Colombia aanvallen omdat je de situatie kan vergelijken met Noord-Korea Zuid-Korea. Brazilie wil z'n handen er niet aan branden en zelfs met Boliviaanse steun is Venezuele niet tegen Columbia opgewassen. De FARC is in grote aantallen tot over de grens met Venezuela gedreven en staan op de rand van de afgrond in hoeverre je daar kan spreken van een rebellenbeweging.

Rusland zal niet Georgie annexeren, sterker nog, Moskou vaart op een relatief pro-Westerse richting. Europa de VS en Rusland zijn nog niet zo dichtbij elkaar geweest. Het klopt dat bij de laatste oorlog in Georgie de spanning om te snijden was maar zo lang Georgie niet meer tegen het been stoot van Rusland in de afvallige provincies, wat ze uit angst ook niet zullen doen, hoef je geen Russische invasie te verwachten. Het Russische ingrijpen was geen voorbode voor een invasie maar puur machtsvertoon in de eigen regio.
Rusland heeft geen intentie om Georgie te annexeren. Ze hebben al problemen genoeg met andere provincies.

Rusland zal zeker niet moslimextremisten steunen omdat het op die pro-Westerse richting zit.
Hoe kan je dat het best zien, omdat die spionnenkwestie van een tijdje geleden zo vlekkeloos ging, bovendien heeft Rusland zelf al moeite genoeg met Islamtische extremisten dat je eerder Russische steun voor de VS in Afghanistan kan verwachten, en misschien in Iran (want Teheran heeft ook Rusland bedreigd en de onderlinge banden tussen Teheran en Moskou zijn niet meer vanzelf sprekend), wanneer nodig.

China heeft geen enkele zin om een oorlog te beginnen. Die vechten hoogstens wanneer ze zelf echt bedreigd worden. Bij de Noord-Koreaanse kwestie was het even afwachten maar zij zullen een aanval op Iran waarschijnlijk ook steunen, met woorden, niet met daden. Er zal weinig gebeuren dan.

Israel zal inderdaad wel een aandachtspunt worden, want wat zal Syrie doen, wat zal Turkije doen, wat zal Libanon doen. Het enige kruidvat dat ik dus kan bedenken is in het Midden-Oosten.
Israel zal met Amerikaanse en Europese steun waarschijnlijk wel stand kunnen houden.
Maar dit is wel de uitgelegen kans om voor eens en altijd de problemen op te lossen.
Bovendien zal het geen invasie worden maar een aanval op de vliegvelden en nucleaire plaatsen.
Amerika wil niet zo kort na Irak een nog groter land gaan innemen en opnieuw opbouwden.
Dat zal geen zin hebben ook al zal er meer steun zijn misschien.
Maar goed afwachten dus.

Amerika zal echt niet zo maar eventjes een oorlog beginnen maar Iran moet wel aangepakt worden.
Noord-Korea is de staat die wel kan wachten en zichzelf nog wel eens een keertje opblaast.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:17:41 #206
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_85013433
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Amerika zal echt niet zo maar eventjes een oorlog beginnen maar Iran moet wel aangepakt worden.
Noord-Korea is de staat die wel kan wachten en zichzelf nog wel eens een keertje opblaast.
1) Het is hier geen topic over Iran en de moslims, dus on-topic graag.
2) Het feit dat Noord-Korea steeds instabieler wordt en zichzelf nog wel eens een keertje opblaast, mogen de VS en Zuid-Korea dan de beste strategie vinden, China vindt dat absoluut niet prettig. Meer nog, ze zien het met lede ogen aan, en willen helemaal niet dat het zo ver komt. Ze willen een bufferstaat tussen hun eigen land China en een westers land als Zuid-Korea. Liever geen land zo dicht tegen hun grens aan met al teveel chaos en hommeles.. Mocht het zo ver komen dat Noord-Korea dreigt te imploderen, dan is het China die dit land preventief zal binnenvallen en proberen de orde daar te 'herstellen', niet de VS + Zuid-Korea. En de VS zal hier niks tegen durven te doen. Let maar op, dit gaat nog gebeuren ook binnen 5-10 jaar ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door SemperSenseo op 08-08-2010 17:23:10 ]
pi_85013462
quote:

[..]

China annexeert Taiwan.

Een dergelijk rampzalig scenario zouden wij ook kunnen verwachten na de inval in Afghanistan en Irak, ook de Europese voorsteden zouden in brand staan etc.
Niks van gezien, allemaal angst zaaien.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:22:17 #208
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_85013617
-knip-
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:32:57 #209
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85014065
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Maakt geen flikker uit, als je in internationale wateren vaart mag je zoveel apparatuur meeslepen als je wilt.

Al weet jij ook wel at het dat niet was. Een Zuid Koreaans spionageschip met een stel Chinezen aan boord. :')
pi_85032459
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:18 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Een dergelijk rampzalig scenario zouden wij ook kunnen verwachten na de inval in Afghanistan en Irak, ook de Europese voorsteden zouden in brand staan etc.
Niks van gezien, allemaal angst zaaien.
Hoe meer de VS in conflicten betrokken raken, hoe kwetsbaarder ze worden. En ik zie het als een soort vliegwiel effect. Betrokken bij een derde conflict vergt een veelvoud van de bestaande (militaire, logistieke, voorraad) capaciteiten, als de eerste twee.
Bovendien hebben de VS zich veel meer vijandigheid op de hals gehaald met uitstapjes rond de Kaukasus regio en in Irak. Veel meer dan de vijanden zich uiten. Door enorme economische belangen (export) worden de VS nog wel begroet en krijgen ze een eigen militaire vliegbasis (tegen forse betaling), maar een intrinsieke, oprechte band is er niet. De VS zijn cultureel en ethisch zo gemankeerd, dat ze dit facet niet beheersen. Die band komt er ook niet. Ethiek zoals in oude Aziatische culturen is geschapen, is de VS volledig vreemd. Daar zijn ze duizenden jaren te jong voor.

Zodra het er straks op aankomt en de economie van de VS niet meer aan de exportwensen van haar moderne "bondgenoten" voldoet, zal het massaal aan steun verliezen. Dan mag het terug in de schulp. Ik vermoed dat dan binnenlandse conflicten onstaan (staten gaan zich afzonderen) en de VS niet meer zal zijn. Als de VS deze economische meltdown ternauwernood weet te voorkomen zal ze de dollar dumpen en de EU annexeren, waarop een nieuwe Westerse natie ontstaat. 2020. De Noord-Atlantische Unie.

Enfin, de pleuris barst los zodra de VS een derde revolver op de slaap van een soevereine natie zet en het de trekker overhaalt.
pi_85033367
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:18 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Hoe meer de VS in conflicten betrokken raken, hoe kwetsbaarder ze worden. En ik zie het als een soort vliegwiel effect. Betrokken bij een derde conflict vergt een veelvoud van de bestaande (militaire, logistieke, voorraad) capaciteiten, als de eerste twee.
Bovendien hebben de VS zich veel meer vijandigheid op de hals gehaald met uitstapjes rond de Kaukasus regio en in Irak. Veel meer dan de vijanden zich uiten. Door enorme economische belangen (export) worden de VS nog wel begroet en krijgen ze een eigen militaire vliegbasis (tegen forse betaling), maar een intrinsieke, oprechte band is er niet. De VS zijn cultureel en ethisch zo gemankeerd, dat ze dit facet niet beheersen. Die band komt er ook niet. Ethiek zoals in oude Aziatische culturen is geschapen, is de VS volledig vreemd. Daar zijn ze duizenden jaren te jong voor.

Zodra het er straks op aankomt en de economie van de VS niet meer aan de exportwensen van haar moderne "bondgenoten" voldoet, zal het massaal aan steun verliezen. Dan mag het terug in de schulp. Ik vermoed dat dan binnenlandse conflicten onstaan (staten gaan zich afzonderen) en de VS niet meer zal zijn. Als de VS deze economische meltdown ternauwernood weet te voorkomen zal ze de dollar dumpen en de EU annexeren, waarop een nieuwe Westerse natie ontstaat. 2020. De Noord-Atlantische Unie.

Enfin, de pleuris barst los zodra de VS een derde revolver op de slaap van een soevereine natie zet en het de trekker overhaalt.
In die analyse kan ik mij wel vinden, enige geruststelling is dat Friesland vast wel gevrijwaard zal blijven van de komende Amerikaanse bezetting vanwege haar unieke ligging, taal en cultuur.
pi_85033830
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Venezuela zal ten eerste niet Colombia aanvallen omdat je de situatie kan vergelijken met Noord-Korea Zuid-Korea. Brazilie wil z'n handen er niet aan branden en zelfs met Boliviaanse steun is Venezuele niet tegen Columbia opgewassen. De FARC is in grote aantallen tot over de grens met Venezuela gedreven en staan op de rand van de afgrond in hoeverre je daar kan spreken van een rebellenbeweging.
Dat doen ze gerust. Venezuela heeft de kracht en de bravoure om een aanval uit te voeren en de regering te verjagen. "Stille" steun van Brazilië en Bolivia (inlichtingen en logistieke hulp). Die houden niet van gringo's met dollarbiljetten. FARC kan vanuit een guerilla-positie enorme schade aanrichten.

quote:
Rusland zal niet Georgie annexeren, sterker nog, Moskou vaart op een relatief pro-Westerse richting. Europa de VS en Rusland zijn nog niet zo dichtbij elkaar geweest. Het klopt dat bij de laatste oorlog in Georgie de spanning om te snijden was maar zo lang Georgie niet meer tegen het been stoot van Rusland in de afvallige provincies, wat ze uit angst ook niet zullen doen, hoef je geen Russische invasie te verwachten. Het Russische ingrijpen was geen voorbode voor een invasie maar puur machtsvertoon in de eigen regio.
Rusland heeft geen intentie om Georgie te annexeren. Ze hebben al problemen genoeg met andere provincies.
Die mogelijke band met het "Westen" is een cosmetische koers, zoals dat heet. Russen hebben de EU nodig als afzetmarkt voor gas en mogelijk meer, maar de VS is de aardsvijand van het Kremlin. Je moet geen conclusies trekken uit wat je leest of wat men zegt, maar uit wat plaatsvindt. Rusland loert op de wederopstanding van een hypermacht. Dat is dè koers van Poetin. Poetin wil zich revancheren voor de grootste geopolitieke ramp van de eeuw: De val van de Sovjetunie.
Het is de Russen er alles aan gelegen om Georgie weer te annexeren. Dat heeft met de aanvoer van fossiele brandstoffen te maken. Georgië is het enige gebied tussen Iran en Rusland wat het mogelijk maakt olie/gas vanuit de Kaukasus (Azeri/Chriraq/Gunashli, enorme rijkdommen) naar het Westen te brengen. De bestaande BTC-lijn is een doorn in het oog van de Russen, wat hen zo passeert.
De laatste reden is er één van prestige. Saakashvili heeft de Russische beer in het openbaar, herhaaldelijk uitgedaagd. Dat is onverstandig te noemen.

quote:
Rusland zal zeker niet moslimextremisten steunen omdat het op die pro-Westerse richting zit.
Hoe kan je dat het best zien, omdat die spionnenkwestie van een tijdje geleden zo vlekkeloos ging, bovendien heeft Rusland zelf al moeite genoeg met Islamtische extremisten dat je eerder Russische steun voor de VS in Afghanistan kan verwachten, en misschien in Iran (want Teheran heeft ook Rusland bedreigd en de onderlinge banden tussen Teheran en Moskou zijn niet meer vanzelf sprekend), wanneer nodig.
Zodra het kan zonder gezichtsverlies te lijden, zal het bepaalde allianties (voormalige bondgenoten/stromannen tijdens Afghanistan-conflict) steunen tegen de NAVO. Zodra elk nieuwsbericht opent met een ander groot conflict, kan de FSB zich hier nauwer mee bemoeien en modern materieel leveren. De Russen willen niet dat de NAVO Afghanistan kan controleren, want ook hier zit een doorvoer van fossiele brandstoffen (TAPI, Iran de pas afsnijden) als hoofdbelang in verstopt. Saboteren (zoals de CIA de Moejaheddin hielp) kan de NAVO de definitieve nekslag toebrengen. Zodra TAPI weer gecontroleerd wordt door de lokalen -of wellicht vernietigd wordt-, zullen Iran en Rusland hier de meeste profijt van hebben.

quote:
China heeft geen enkele zin om een oorlog te beginnen. Die vechten hoogstens wanneer ze zelf echt bedreigd worden. Bij de Noord-Koreaanse kwestie was het even afwachten maar zij zullen een aanval op Iran waarschijnlijk ook steunen, met woorden, niet met daden. Er zal weinig gebeuren dan.
Iran is een afzetmarkt voor China (en vice-versa), en een (pseudo) bondgenoot. Bovendien hebben ze Iraans gas en olie nodig, om te kunnen groeien. Iran zal altijd (diplomatieke) bescherming van China genieten, en wellicht bij een escalatie, ook militaire.

quote:
Israel zal inderdaad wel een aandachtspunt worden, want wat zal Syrie doen, wat zal Turkije doen, wat zal Libanon doen. Het enige kruidvat dat ik dus kan bedenken is in het Midden-Oosten.
Israel zal met Amerikaanse en Europese steun waarschijnlijk wel stand kunnen houden.
Maar dit is wel de uitgelegen kans om voor eens en altijd de problemen op te lossen.
Bovendien zal het geen invasie worden maar een aanval op de vliegvelden en nucleaire plaatsen.
Amerika wil niet zo kort na Irak een nog groter land gaan innemen en opnieuw opbouwden.
Dat zal geen zin hebben ook al zal er meer steun zijn misschien.
Maar goed afwachten dus.
Er bestaat een hartgrondige wens om Israël (de Zionistische bezetter) te vernietigen. Zodra de VS en de EU economisch en militair aan slagkracht inleveren, gaan Islamitische entiteiten (landen en organisaties) hun kans ruiken en zullen ze wellicht de aanval openen. Hun grootste kracht is het bestaan van het zgn. martelaarschap. Zij vrezen de dood niet. Maakt hen een geduchte vijand en juist dat is het wapen.

quote:
Het is zéér ongunstig te noemen voor de VS, en ze weten het. Iran hoeft niet aangepakt te worden, is mijn persoonlijke overtuiging. Noord Korea idem. De ethiek die ze in de VS missen, vertelt mij dat ook deze soevereine staten met hun unieke overtuigingen bestaansrecht hebben. Het is aan het volk (the power of the people) om te beslissen. De geschiedenis wijst uit dat de grootste tirannien het van het opstandige volk hebben verloren. Laat het volk ook in de toekomst deze beslissingen nemen. En geen bemoeizuchtige dollarzwaaiers, die de kogel laten spreken en louter geestelijke armzaligheid zaaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chooselife op 09-08-2010 00:56:47 ]
pi_85033858
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:40 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

In die analyse kan ik mij wel vinden, enige geruststelling is dat Friesland vast wel gevrijwaard zal blijven van de komende Amerikaanse bezetting vanwege haar unieke ligging, taal en cultuur.
Wat heeft Friesland ermee te maken?
pi_85034074
China draait op al de bullshit die ze naar USA en EU exporteren, zonder die export dondert daar de economie in.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_85034112
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:51 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat heeft Friesland ermee te maken?
Dat is ook een onderdeel van de EU en tevens wellicht het laatste stukje van de huidige EU dat niet haar meerdere in Washington DC zal erkennen.
Barack Hussein Obama noch zijn opvolger zal nimmer het 'barbaarse Noorden' regeren, nooit.
  maandag 9 augustus 2010 @ 03:35:16 #216
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_85036940
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:47 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Als we ergens niet bang voor hoeven te zijn.
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
pi_85042719
quote:
North Korea fires artillery toward waters off South Korea's west coast, South official says - AP
Nou zal het mischien nu los gaan dan? :o
pi_85042886
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:59 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is ook een onderdeel van de EU en tevens wellicht het laatste stukje van de huidige EU dat niet haar meerdere in Washington DC zal erkennen.
Barack Hussein Obama noch zijn opvolger zal nimmer het 'barbaarse Noorden' regeren, nooit.
Wie wil daar uberhaupt regeren dan?
Wat moet je er in hemelsnaam mee? :')
pi_85043064
.
quote:
Korea fires artillery into Yellow Sea: Seoul
Foreign 2010-08-09 18:10
SEOUL, Monday 9 August 2010 (AFP) - North Korea fired a barrage of shells Monday into waters near a disputed sea border in the Yellow Sea amid high cross-border tensions, Seoul officials said.

"North Korea's battery opened fire today in waters off the west coast," a defence ministry spokesman told AFP, declining to give details.

Yonhap news agency said the North fired some 100 rounds.

The North's move came shortly after South Korea ended a five-day naval exercise in the Yellow Sea
pi_85044924
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:18 schreef Chooselife het volgende:
Hoe bedoel je 'derde soevereine natie'? De VS heeft al tientallen soevereine naties aangevallen. Het enige wat je zegt is dat er ooit een einde aan de heerschappij van de VS komt, die voorspelling kunnen we allemaal maken. Of dat einde nu is moet ik nog zien.
pi_85045787
quote:

[..]

China annexeert Taiwan.

jij neemt wel erg veel dingen aan als feit. Dat israel geen 10 fronten aan kan vraag ik me erg af gezien het feit dat zij van een punt hoeven te verdedigen. Zal het zover komen dat ze de oorlog verliezen hebben ze nog 200 nukes waarbij ik de kans groot acht dat het het einde van Midden oosten betekent. Daarbij komt het feit dat bij zo een oorlog de Palestijnen als eerste worden getroffen zoals abbas die al eerder beaamde. Syrie heeft een startegisch probleem dat israel de golan hoogte heeft en vanuit beneden moeilijk is aan te vallen. Libanon is al meerdere keren geowned door Israel en bij zo ene massale oorlog heeft Israel geen last van Internationale druk en kunnen ze all the way gaan. Israel is al 60 jaar gewend om omringd te zijn door vijanden dus dat is geen reden dat ze dit zouden verliezen, zie het eerder gebeuren dat Israel hier beter uit komt dan dat nu het geval is (lees palestijnen probleem).Heb wel het idee dat de arabische wereld niets heeft geleerd van de vorige oorlogen en de geschiedenis zich weer zal herhalen.
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:45:24 #222
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_85046518
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:27 schreef mm1985 het volgende:

[..]

jij neemt wel erg veel dingen aan als feit. Dat israel geen 10 fronten aan kan vraag ik me erg af gezien het feit dat zij van een punt hoeven te verdedigen. Zal het zover komen dat ze de oorlog verliezen hebben ze nog 200 nukes waarbij ik de kans groot acht dat het het einde van Midden oosten betekent. Daarbij komt het feit dat bij zo een oorlog de Palestijnen als eerste worden getroffen zoals abbas die al eerder beaamde. Syrie heeft een startegisch probleem dat israel de golan hoogte heeft en vanuit beneden moeilijk is aan te vallen. Libanon is al meerdere keren geowned door Israel en bij zo ene massale oorlog heeft Israel geen last van Internationale druk en kunnen ze all the way gaan. Israel is al 60 jaar gewend om omringd te zijn door vijanden dus dat is geen reden dat ze dit zouden verliezen, zie het eerder gebeuren dat Israel hier beter uit komt dan dat nu het geval is (lees palestijnen probleem).Heb wel het idee dat de arabische wereld niets heeft geleerd van de vorige oorlogen en de geschiedenis zich weer zal herhalen.
WTF??? Hoe is het mogelijk dat deze topic zo enorm is afgedwaald en off-topic is geworden? En wederom de joden en Israel erbij wordt gehaald? :X
pi_85048947
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:45 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

WTF??? Hoe is het mogelijk dat deze topic zo enorm is afgedwaald en off-topic is geworden? En wederom de joden en Israel erbij wordt gehaald? :X
Ik reageer gewoon op iemand die veel fantasie heeft :')
pi_85061545
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:51 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat doen ze gerust. Venezuela heeft de kracht en de bravoure om een aanval uit te voeren en de regering te verjagen. "Stille" steun van Brazilië en Bolivia (inlichtingen en logistieke hulp). Die houden niet van gringo's met dollarbiljetten. FARC kan vanuit een guerilla-positie enorme schade aanrichten.
[..]
Onzin, Venezuela heeft een grote mond, maar die hadden Cuba en Noord-Korea ook en die hebben ze nog steeds. Brazilie zal echt niet helpen met deze president die juist er zit voor stabiliteit en progressie.
Dit Brazilie houdt zich liever afzijdig, ook al houden ze niet van Colombia en de VS, en alleen met Boliviaanse steun zal een aanval op Colombia het averechtse affect hebben. Dat is een oorlog die Colombia makkelijk wint.

quote:
Die mogelijke band met het "Westen" is een cosmetische koers, zoals dat heet. Russen hebben de EU nodig als afzetmarkt voor gas en mogelijk meer, maar de VS is de aardsvijand van het Kremlin. Je moet geen conclusies trekken uit wat je leest of wat men zegt, maar uit wat plaatsvindt. Rusland loert op de wederopstanding van een hypermacht. Dat is dè koers van Poetin. Poetin wil zich revancheren voor de grootste geopolitieke ramp van de eeuw: De val van de Sovjetunie.
Het is de Russen er alles aan gelegen om Georgie weer te annexeren. Dat heeft met de aanvoer van fossiele brandstoffen te maken. Georgië is het enige gebied tussen Iran en Rusland wat het mogelijk maakt olie/gas vanuit de Kaukasus (Azeri/Chriraq/Gunashli, enorme rijkdommen) naar het Westen te brengen. De bestaande BTC-lijn is een doorn in het oog van de Russen, wat hen zo passeert.
De laatste reden is er één van prestige. Saakashvili heeft de Russische beer in het openbaar, herhaaldelijk uitgedaagd. Dat is onverstandig te noemen.
[..]
Er vindt niet zoveel plaats, ja Rusland is een trots land maar als ze die president echt dood hadden gewild, of Georgie hadden willen innemen dan hadden ze dat bij de vorige oorlog al gedaan onder het mom van bevrijding en andere rotzooi. Het is helemaal niet in het belang van Rusland om een grote oorlog te beginnen. Let eens op de reacties van Polen en Oekraine. Zeker niet de minste landen die zullen dat niet tolereren.
Rusland is een trots land dat bepaalde uitdagingen zeker niet zo maar uit de weg zal gaan.
Maar ze zijn niet meer zo roekeloos, als Poetin al iets van plan is, dan neemt hij nog wel even de tijd.

quote:
Zodra het kan zonder gezichtsverlies te lijden, zal het bepaalde allianties (voormalige bondgenoten/stromannen tijdens Afghanistan-conflict) steunen tegen de NAVO. Zodra elk nieuwsbericht opent met een ander groot conflict, kan de FSB zich hier nauwer mee bemoeien en modern materieel leveren. De Russen willen niet dat de NAVO Afghanistan kan controleren, want ook hier zit een doorvoer van fossiele brandstoffen (TAPI, Iran de pas afsnijden) als hoofdbelang in verstopt. Saboteren (zoals de CIA de Moejaheddin hielp) kan de NAVO de definitieve nekslag toebrengen. Zodra TAPI weer gecontroleerd wordt door de lokalen -of wellicht vernietigd wordt-, zullen Iran en Rusland hier de meeste profijt van hebben.
[..]
Een oorlog in Iran zal Rusland juist als positief zien voor de eigen gastoevoer.
Als ze de oorlog niet in daden steunen kunnen alleen zij er beter van worden.
Stel dat het regime wordt afgezet of er een burgeroorlog uitbreekt dan kunnen de garanties alleen maar groter worden. Rusland zal een oorlog in Iran waarschijnlijk niet materieel steunen maar er tegen in gaan zullen ze ook niet. Rusland heeft meer te winnen dan te verliezen bij een dergelijke oorlog als ze het goed controleren. Oude contracten voor Rusland worden zowel door de NAVO als de VN toch wel in stand gehouden.
Vergeet niet dat Rusland niet meer zoveel voorstelt in vergelijking met vroeger.
Het heeft 140 miljoen inwoners en niet het sterkste leger van de wereld.
Neem een Europees land als Duitsland met al meer dan 80 miljoen inwoners.
Neem Oekraine, een buurland, met al bijna 50 miljoen inwoners.
De kaarten zijn vandaag de dag heel anders verdeeld.
China kan en mag je vrezen maar zij zijn juist degene die niet iets van plan lijken te zijn.

quote:
Iran is een afzetmarkt voor China (en vice-versa), en een (pseudo) bondgenoot. Bovendien hebben ze Iraans gas en olie nodig, om te kunnen groeien. Iran zal altijd (diplomatieke) bescherming van China genieten, en wellicht bij een escalatie, ook militaire.
[..]
Lees dit stuk hieronder maar of probeer te begrijpen waarom Rusland en China wel optreden met sancties tegen Iran of er tenminste over willen praten. China laat zelfs de oude bondgenoot Noord-Korea meer varen.

Ever since Iran's accelerated nuclear program was discovered in September, few observers have been optimistic that China and Russia would allow the United Nations Security Council to go forward with the tough economic sanctions sought by President Obama. Pessimism has since persisted that the president could secure the essential Russian and Chinese support; Russia has resisted and China has regularly hinted that it would consider sanctions, only to withdraw later. Obama's failure to emerge from April's nuclear security summit with a sanctions agreement, along with Iran's recent deal to export some uranium to Turkey, reinforced fears that multilateral, Security Council-backed sanctions would be impossible. So Secretary of State Hillary Clinton's announcement today that Russia and China will support sanctions comes as a big surprise. It raises the question, why did the two states ultimately come around?

In the past year, Russian leadership, particularly President Dmitri Medvedev, has made a concerted effort to strengthen diplomatic and economic ties to Europe and the U.S., slowly reversing the country's nearly century-long antagonism with the West. Russia has pursued rapprochement with Poland, economic ties with France, a key military partnership with the Ukraine, and the historic nuclear non-proliferation treaty with the U.S. Last week, the Russian edition of Newsweek reprinted a secret government document stating a new policy of abandoning Putin-era isolationism for greater engagement and cooperation with the West. Russia had opposed anti-Iran sanctions because the Russian government did not wish to establish precedents of a strong UN and of punishing states that pursued globally unpopular security policies. But, in its new role of international cooperation, Russia has less to fear from those precedents and more reasons to support them.

Russia also stands to make both economic and security gains from Iran sanctions. Because President Obama has rolled back President Bush's pledge for Eastern European missile shields, Russia is less protected from the potential threat of Iranian weaponry. Ironically, the missile shields were designed to protect Europe from Russia as well as from Iran, but they indirectly benefited Russia by providing a layer of defense against possible Middle East-based missiles. With Russia more vulnerable to such attacks, it has a security interest in not just curbing Iranian nuclear weapons, but in preventing the Middle Eastern arms race that would likely result from a nuclear Iran. Economically, Russia and Iran are increasingly tense competitors in the natural gas market, which is central to both their economies. They are the world's two greatest producers of natural gas. Iran's 2001 deal to sell Turkey 10 billion cubic meters of natural gas was likely just the beginning. Iran has laid its pipeline into Central Asia. By extending its Turkey pipeline into Europe, Iran could compete with Russia in one of the world's largest and most profitable energy markets. But economic sanctions against Iran would likely block it from selling in Europe and make Iran more reliant on its own energy, leaving it with less to export.

Economic concerns may also be key for China's decision to join in sanctions. Obama has looked the other way on currency manipulation, delaying a report which was expected to denounce Chinese currency policy and could have been a blow to the country's vital trade income. Though China and the U.S. may experience periods of diplomatic tension, the fact is that the two states' economic ties are essential for both economies. If China felt it had to choose between the benefits of U.S. trade and the unwanted international precedent of Security Council-led sanctions, the former likely won out. While China was happy to join with Russia in opposing sanctions, Medvedev's months of cooperation with the West and his supportive signals on sanctions plausibly made it clear that China would have to stand alone or follow Russia's support.

Critics of Obama's sanctions plan have persistently argued that sanctions don't change state behavior, will not effectively deter Iran, or that Iran's nuclear program is at this point inevitable. Whether or not they are right, China and Russia joining on sanctions could become a watershed moment for Obama's mission to make rogue nuclear states synonymous with pariah states -- and for the United Nations' ability to take collective, multinational action. Even if this moment of international cooperation does not work, the precedent will make future cooperation easier and more likely.

quote:
Er bestaat een hartgrondige wens om Israël (de Zionistische bezetter) te vernietigen. Zodra de VS en de EU economisch en militair aan slagkracht inleveren, gaan Islamitische entiteiten (landen en organisaties) hun kans ruiken en zullen ze wellicht de aanval openen. Hun grootste kracht is het bestaan van het zgn. martelaarschap. Zij vrezen de dood niet. Maakt hen een geduchte vijand en juist dat is het wapen.
[..]
Die wens bestaat er al decennia maar al die keren is het mislukt. Landen als Saoedie-Arabie en Egypte en de kleinere golfstaten, ook Irak, zullen niet deelnemen. Turkije zal misschien achter de schermen meewerken maar zal nog niet de eigen handen zo snel vuil willen maken, in de toekomst misschien, maar nu nog niet. Dan houd je Libanon en Syrie over en martelaren uit andere landen die echt niet zo makkelijk Israel inkomen. Iran zal zich misschien ook proberen af te reageren op Israel maar dat zal moeilijk gaan na de strategische luchtaanvallen en het verdedigingsysteem dat de VS en Israel onlangs zijn overeen gekomen met betrekking tot inkomende projectielen. Ze worden zo uit de lucht geschoten maar de spanning zal inderdaad om te snijden zijn vermoed ik.
Ik ben dus benieuwd.

quote:
Het is zéér ongunstig te noemen voor de VS, en ze weten het. Iran hoeft niet aangepakt te worden, is mijn persoonlijke overtuiging. Noord Korea idem. De ethiek die ze in de VS missen, vertelt mij dat ook deze soevereine staten met hun unieke overtuigingen bestaansrecht hebben. Het is aan het volk (the power of the people) om te beslissen. De geschiedenis wijst uit dat de grootste tirannien het van het opstandige volk hebben verloren. Laat het volk ook in de toekomst deze beslissingen nemen. En geen bemoeizuchtige dollarzwaaiers, die de kogel laten spreken en louter geestelijke armzaligheid zaaien.
De Irak-oorlog en de Afghanistan-oorlog hebben nu niet bepaald gunstig uitgewerkt mbt de publieke opinie. Daarom zal Amerika zeker niet zo maar een oorlog beginnen.
Een invasie van Iran is bij deze dan ook vrijwel ondenkbaar.
Maar Iran hoeft nog net iets langer door te gaan, en Amerika moet wel aanvallen.
Bij luchtaanvallen zullen de verliezen minimaal blijven, het risico is nu eenmaal veel minder groot.
Zeker wanneer er ook gebruik wordt gemaakt van Duitse en veelal Israelische oorlogsvliegtuigen.
In Iran zal een dergelijke aanval toch wel worden afgereageerd op Israel.
In Israel zal een dergelijke aanval zonder enige twijfel worden gerespecteerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')