Op donderdag 5 augustus 2010 17:33 schreef Chooselife het volgende:Ik raak langzamerhand lichtelijk bezorgd. De VS heeft inmiddels beschikking over bankgegevens van EU-burgers. Het grootste teken dat de EU zwicht voor de groeiende wensen van de VS en een significant teken van macht van de VS op ons grondgebied. De VS profileert zich steeds meer als de dominante grote broer van de EU en heeft de EU nodig als economische afzetmarkt, geopolitieke (militaire) steun, gunstige strategische ligging, etc.
De EU kan (en moet m.i.) een zekere neutraliteit behouden ten aanzien van de VS, maar ze laat zich vreemd genoeg aanhoudend ringeloren (JSF, Afghanistan, raketschild, Irak, koers jegens Iran).
Bovendien is het van enorm belang voor de VS dat de EU zich distantieert van Rusland en Azië. Omdat het de nieuwe machten enorm economisch sterkt en er duurzame handelsrelaties onstaan, welke een verder grip van deze opkomende naties (Rusland, India, China met name) op de EU vergemakkelijkt.
Steeds minder EU-burgers zien Rusland als vijandige natie, en dat is een doorn in het oog van de VS, omdat het in potentie een veel beter grip op de EU krijgt. Cultureel liggen grote delen van de EU en Rusland elkaar veel meer, dan de VS en de EU.
Ik bedenk een scenario. Hoe aantrekkelijk zou het voor de VS zijn om de EU definitief te annexeren en haar als juridisch onderdaan te maken.
Ik zie een toekomstscenario voor me waarin de VS een fusie initieert tussen de Verenigde Staten de EU en mogelijk Canada en zelfs Mexico (wegens gunstige strategische ligging). De nieuwe entiteit zal een nieuwe munt krijgen (VS is van
alle dollar-schulden af en kan een nieuwe start maken) en er komt een centrale regering (uiteraard volledig gecontroleerd door VS-afgezanten). De handelsbanden met de nieuwe machten worden definitief doorgesneden en de EU raakt volstrekt geisoleerd van alles wat ten Oosten ligt van Polen (West-Oost-Duitsland scenario).
Er zal een militaire concentratie gevormd worden langs de gehele oostgrens van de EU, klaar voor expansie en uitlokking van Rusland en een definitieve annexatie van het Midden-Oosten vindt vrij snel plaats.
Zodoende worden de nieuwe machten (Rusland, China, Brazilië, India) gedwongen om een zeer nauwe verdragsorganisatie te vormen en concentreert de militaire eenheid hiervan zich aan de Westelijke grenzen. Hieruit zal WW3 ontstaan. Omdat het kapitalistische nieuwe land (met de naam de Noord-Atlantische Unie) groeiend grondstoffen en fossiele brandstoffen nodig heeft.
Hoe reeel is zo'n scenario? Verliest de EU binnen 10 jaar haar soevereiniteit en wordt er door de VS een nieuwe natie gecreeerd, waarin het de EU volledig isoleert van het Oosten?
Ik zie het zo gebeuren, gezien de huidige ontwikkelingen.