quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:03 schreef tessie het volgende:
Gewoon vast beginnen met persen dan Flugel!![]()
![]()
Gelukkig hebben we ook in de bagger lay-out een "volg topic" knop, helaas vind ik een post handiger als TVPquote:
Het is nog in de beta-versie dus niet algemeen instelbaar.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:16 schreef Vicky het volgende:
Ik krijg nog steeds de baggerlayout. Als ik aangeef de neiuwe te willen pakt ie m niet.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 05:52 schreef flugeltje het volgende:
hmz, "Als het een echte wee is herken je het direct"...
Waarom lig ik dan toch wakker zonder zeker te weten of dit nu weeën zijn, uitgebreid voorwerk of dat ik gewoon naar de wc moet?
* met voetje op grond tapt en topic rondkijkt op zoek naar antwoord
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 07:56 schreef Saffier het volgende:
Lastig hè Flugel! Ik hoop dat het snel duidelijk is
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 07:56 schreef K-loontje het volgende:
[..]
Dat is echt niet altijd zo. Weeën die ik echt als zodanig herkend had, had ik pas in de verloskamer een of twee uur voor de geboorte.
Ik zou meer kijken naar de regelmaat die er in zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De zon schijnt![]()
![]()
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:06 schreef het-is-mij het volgende:
@ Flugel, kan me wel voorstellen dat je als je zoiets merkt iets hebt van zou het nu?
Straks misschien ff lekker douchen en aankneuteren in huis?
Of heb je grote plannen?
Er gebeurd iig iets..... (lekker cliche sorry)
Maar ik zat gister ff hart van nl. te kijkenen zag wat oer een man die overleden was in tilburg tegenoer kermisfm, daar was jij toch ook het hele weekend, bah, bizar verhaal zeg!
@ Huup, ja ik heb wel wat klachten maar nog geen mega buik ofzo en de klachten nemen wel wat af, mag ook bij 12,5 week maar wat kun je (soms) weer onzeker zijn he?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:08 schreef Orea het volgende:
I give up, slapen is voor watjes![]()
En van half 7 's morgens tot half 9 's morgens is echt een prima nachtrustHeel herkenbaar OreaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De zon schijnt![]()
Aan de ene kant wilde ik dat hij eeuwig bleef zitten want daar zat ie veilig en geborgen en aan de andere kant wilde ik zo graag dat hij kwam zodat ik eindelijk weer eens fatsoenlijk kon bewegen na al die maanden...
flugel, spannend joh! Ik had eerst gebroken vliezen dus toen ik krampen kreeg, was het duidelijk dat het weeën waren. Maar ik weet niet of ik ze direct als dusdanig herkend had als mijn vliezeen niet gebroken waren hoor! Zet 'em op meis
droomvrouwtje, gaan we van jou nog een positieve test zien?![]()
Gelukkig voor de LLM is het weer een beetje afgekoeld buiten.
pessie, hoe is het met jou? Ik heb niet alles meer gevolgd maar mag je thuis bevallen of moet je in het ziekenhuis?
Mag het anders ons topic worden..quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:18 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Heel herkenbaar Orea
Aan de ene kant wilde ik dat hij eeuwig bleef zitten want daar zat ie veilig en geborgen en aan de andere kant wilde ik zo graag dat hij kwam zodat ik eindelijk weer eens fatsoenlijk kon bewegen na al die maanden...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:26 schreef innepin het volgende:
whahaha geweldig. Die van mij ging voorstellen om te klussen toen ik de zwangerschap een tikkeltje zat was
![]()
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:28 schreef Orea het volgende:
[..]
Tactisch, tactisch!!en toch met hem getrouwd?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:49 schreef sherezade het volgende:
misschien een stomme vraag maar hebben jullie ook last gekregen van grijze haren tijdens jullie zwangerschap??? of ligt het gewoon aan mij??
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik niet, maar een oud collegatje van me had er heel erg last van.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:49 schreef sherezade het volgende:
misschien een stomme vraag maar hebben jullie ook last gekregen van grijze haren tijdens jullie zwangerschap??? of ligt het gewoon aan mij??
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is mij nog niet opgevallen. Veel haar, dik haar, maar nog geen grijs haar.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:29 schreef flugeltje het volgende:
Heb je daar paracetamol bij nodig pessie? Hoewel je het in principe mag slikken zou ik ze niet zomaar wegsnoepen hoor.... Het blijven tenslotte medicijnen... Of ga ik dan iets te kort door de bocht?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:32 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik neem het niet vaak, maar het werd me aangeraden door de verloskundige als ik er veel last van had dat ik dan even wat paracetamol zou nemen. Het is volgens de verloskundige niet schadelijk voor het kindje.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ah okay, als de VK het aanraadt zal het vast niet zo'n kwaad kunnen. Zelf ben ik heel voorzichtig met dat soort dingen. Ik slik nog wel een hele lichte dosis aspirine ivm de miskramen trouwens, maar dat is zo weinig dat je er geen pijnstillende werking van hebt, alleen een licht bloedverdunnende....
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 05:52 schreef flugeltje het volgende:
hmz, "Als het een echte wee is herken je het direct"...
Waarom lig ik dan toch wakker zonder zeker te weten of dit nu weeën zijn, uitgebreid voorwerk of dat ik gewoon naar de wc moet?
* met voetje op grond tapt en topic rondkijkt op zoek naar antwoord
Ik hikte een tijdje geleden weer eens tegen een bijholte-ontsteking aan (die begint te grenzen aan chronisch) en de gynaecoloog vond het toen ook geen enkel probleem als ik paracetamol nam.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ah okay, als de VK het aanraadt zal het vast niet zo'n kwaad kunnen. Zelf ben ik heel voorzichtig met dat soort dingen. Ik slik nog wel een hele lichte dosis aspirine ivm de miskramen trouwens, maar dat is zo weinig dat je er geen pijnstillende werking van hebt, alleen een licht bloedverdunnende....
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:44 schreef huuphuup het volgende:
Ik had vanmorgen een gnork moment
iemand biedt een leuke babykamer aan voor weinig in onze mini-woonplaats, dus ik gereageerd ivm afmetingen enzo. Krijg ik een bericht terug ja eh we gaan morgen op vakantie voor 3 weken dus ik kijk daarna wel even voor je.
MUUUUUH!!!![]()
dat moet toch nu nu NU NU! snap dat dan![]()
t is trouwens whitewash, alleen een commode en ledikantje, want wij hebben dus geen plaats voor een kast.
Tazz en Lenaatje! (en vooral Lenaatje)
zet hem op!!!![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:40 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Paracetamol kan geen kwaad tijdens de zwangerschap en komt niet bij je kindje. Ibuprofen en Aspirine worden wel afgeraden (zoals je zelf al zegt, die werken bloedverdunnend, T is idd niet handig om ze achter elkaar weg te snoepen maar vk's geven wel meer dat advies. Het idee erachter is ook een beetje dat als het inderdaad voorwerk is, dan doen 2 para's wonderen en kun je gewoon slapen. Echte weeën zijn niet onder de indruk van paracetamol en die gaan gewoon door, weet je dat ook weer zeg maar of t weeën zijn of niet
Om te voorkomen dat iemand uitgeput aan de bevalling begint als gevolg van voorwerk.
Das op zich niet vreemd hoor, ik herken het wel... ik heb met zulke dingen altijd zoiets van "tsja, en wat zouden ze er over 50 jaar van vinden"quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:52 schreef flugeltje het volgende:
Als zowel gyn's als VK's aangeven dat paracetamol helemaal geen kwaad kan zal het inderdaad wel okay zijn. Ik ben gewoon altijd wat huiverig voor dat soort stoffen...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb een lage ladekast van de ikea, die gewhitewashed... Ik heb ook geen ruimte voor een kast.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:39 schreef Vicky het volgende:
Natuurlijk!!
maarruhh wil je niet eerst een werkende droger hebben?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:54 schreef sherezade het volgende:
[..]
ja ik heb nu echt sinds een week of 2 echt wel grijze haren erbij gekregen, echt erg hoor
maar weer even een bezoekje langs de kapper brengen, nu het nog gaat
flugel, zijn die je nog aangeraden dan?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:35 schreef Asyniur het volgende:
[..]
flugel, zijn die je nog aangeraden dan?
Als het niet op verzoek van een arts/VK is, dan mee stoppen hoor!
Juist vanwege de bloedverdunnende werking! Dadelijk krijg je problemen bij de bevalling (bloedingen!) Die miskraam krijg je nu niet meer...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:44 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik heb nog niet hoeven stoppen... Ik slik overigens echt een zeer minimale hoeveelheid. (50mg p/d) Staat ook gewoon in m'n status vermeld, dus men is op de hoogte...Volgens de gyn kan het geen kwaad verder en ikzelf was heel erg huiverig om ermee te stoppen nu het allemaal een keer wél goed ging. Vandaar dus dat ik door mocht gaan met gebruik... (ik heb wel een medische indicatie en beval ook in het ziekenhuis, dat scheelt natuurlijk ook)
Het blijft toch rommelen hier, nog geen regelmatigheid zoals vannacht, maar genoeg gerommel om te besluiten niet bij KermisFM te blijven rondhangen en naar huis te gaan. Ik ligt nu op bed. Zometeen even lekker in bad en daarna maar een serie in de DVD-speler en wat cocoonen...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:44 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik heb nog niet hoeven stoppen... Ik slik overigens echt een zeer minimale hoeveelheid. (50mg p/d) Staat ook gewoon in m'n status vermeld, dus men is op de hoogte...Volgens de gyn kan het geen kwaad verder en ikzelf was heel erg huiverig om ermee te stoppen nu het allemaal een keer wél goed ging. Vandaar dus dat ik door mocht gaan met gebruik... (ik heb wel een medische indicatie en beval ook in het ziekenhuis, dat scheelt natuurlijk ook)
Het blijft toch rommelen hier, nog geen regelmatigheid zoals vannacht, maar genoeg gerommel om te besluiten niet bij KermisFM te blijven rondhangen en naar huis te gaan. Ik ligt nu op bed. Zometeen even lekker in bad en daarna maar een serie in de DVD-speler en wat cocoonen...
Hmm, vreemd hoor. Maar nu ga je toch bijna bevallen? Ik zou er als ik jou was gewoon mee stoppen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:44 schreef flugeltje het volgende:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:09 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, je bent ook wat laat voor zomerkleding. Er is nu uitverkoop, dan hangen er vaak alleen wat restjes en moet je geluk hebben. 2 maanden geleden heb ik voor M. geshopt en ben echt goed geslaagd.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:11 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hmm, vreemd hoor. Maar nu ga je toch bijna bevallen? Ik zou er als ik jou was gewoon mee stoppen.
ik krijg niet gauw ergens een naar gevoel bij, maar hierbij eigenlijk wel een beetje....![]()
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:57 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Jullie gaan voorpiepen he?
is het al begonnen?
Oke, ik zal niet meer verder zeurenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:23 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Er zijn ook vrouwen die 'echte' bloedverdunners spuiten tijdens de zwangerschap, daar valt dit bij in het niet. Ik ben zelf ook van de voorzichtige, maar ik ga er even vanuit dat ik echt wel had moeten stoppen als het zo gevaarlijk was... Ik slik dus echt heel erg weinig, mensen die aspirine als echte bloedverdunner slikken krijgen 80mg per dag bij een normaal gewicht. Ik slik 50 mg en ik ben behoorlijk zwaar... Het ziekenhuis is op de hoogte en de gyn heeft meegedaan aan diverse studies over dit soort problematiek. Ik vermoed dat ze wel weten wat ze doen wat dat betreft. (maar wel bedankt voor je bezorgdheid, is lief...)
In bad was wel even lekker, maar ook daar kan ik m'n draai niet echt vinden. Het ontspant wel iets en in bad was het nare gevoel wel even wat minder. Zodra ik uit bad stapte echter kwam het meteen terug, nu DVDtje kijken...
Als dit niet doorzet geloof ik het bij een volgende gelegenheid pas als Willem z'n hoofd naar buiten duwt...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:01 schreef Fannetje het volgende:
Oh spannend zeg, wie zal nu de eerste zijn? Ik ben heel benieuwd!
Ik heb vakantie en aansluitend verlof! Mijn volgende werkdag is op 10 januari 2011!![]()
Wel een gek idee hoor, en wat moet ik met al die vrije tijd die er nu opeens is? Gelukkig heb ik nog wel het eea te doen
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:13 schreef Lenaatje het volgende:
Oh ik wacht juist op jou zodat jij het goede voorbeeld kan geven Flugeltje. Jammer dat het nog niet echt doorzet! Of zullen we een datum afspreken, gaan we tegelijk, is ook leuk!
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:13 schreef Lenaatje het volgende:
Oh ik wacht juist op jou zodat jij het goede voorbeeld kan geven Flugeltje. Jammer dat het nog niet echt doorzet! Of zullen we een datum afspreken, gaan we tegelijk, is ook leuk!
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:26 schreef flugeltje het volgende:
O trouwens, Asy... Getriggerd door jouw bezorgdheid heb ik net nog wat info opgezocht over aspirine en bevalling en kwam er daarbij achter dat de werkzame stof in aspirine een wee-remmende werking kan hebben. Ik denk dat ik nu dus toch maar stop, de afbraaktijd is erg kort dus de effecten zijn binnen een dag of 2 wel uit m'n lichaam verdwenen. Wie weet levert het ook nog wat op in het afzwakkende voorwerk steeds...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |