Altijd per e-mail, maar in de media-branche is dat ook wel gangbaar.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:37 schreef Piles het volgende:
Vanmiddag maar eens langs 2 uitzendbureau's hier, eens kijken of ze me wat kunnen bieden
Hoe versturen jullie je sollicitaties eigenlijk? Tegenwoordig heb je de keus vaak voor e-mail of brief, maar e-mail blijf ik toch wat 'raar' vinden.
quote:
Das duidelijkquote:Op woensdag 1 september 2010 11:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
Altijd per e-mail, maar in de media-branche is dat ook wel gangbaar.
Tof, zo ben ik ook begonnenquote:Ik heb trouwens vandaag een uitnodiging gekregen om bij het bedrijf waar ik afstudeer eens te gaan praten over de mogelijkheden om hier te blijven. Ga binnenkort dus eens met de directeuren om tafel zitten.
Hangt er natuurlijk vanaf of je ook nog andere sollicitaties hebt lopen. Als het zo traag gaat zou ik denk ik niet op 1 paard willen wedden.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:13 schreef JDx het volgende:
Wat kunnen sollicitaties toch lang duren he... toen ik nog werk had een brief geschreven, zit nu al meer dan 2 maand thuis en morgen eindelijk 2e gesprek. Stiekem heb ik heel veel hoop, maar als het niks wordt zit je zo weer 2 maanden thuis, want heb op een zooi andere brieven geen enkele reactie gehad.
psst, dat waren guldensquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:24 schreef JDx het volgende:
WTF? Hoe oud ben je dan? Ik kreeg bij mijn bijbaantje vroeger al 10,30 per uur. En dat was auto's wassen en rondbrengen.
quote:Op woensdag 1 september 2010 12:56 schreef De-Hamster het volgende:
Zo heb nu al 1 gesprek gehad bij Media Markt. 2e gesprek volgt en er zal dan een training plaatsvinden. Wat voor training zou dit zijn, gewoon een verkooptraining?
waarom, als 't erg belangrijk is wat je verdienen gaat, vraag je dat niet eerder?quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:46 schreef De-Hamster het volgende:
Gvd, bij Media Markt krijg je bruto maar 3,91 per uur, afzetters!
Dat dacht ik ook caroline88.quote:Op woensdag 8 september 2010 07:21 schreef caroline88 het volgende:
Dacht dat de ICT nog wel redelijk meeviel qua baanperspectieven. Veel succes, Detroit!
Ik ben 28, werk sinds mijn 25ste in de it/reclame en ik heb nog vaak afwijzingen vanwege: geen ervaring.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:16 schreef Detroit het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook caroline88..
Blijkbaar valt het toch tegen, of begin je vanaf 33 jaar (zoals ik ben) minder interessant te worden.
Moet gezegd dat het op dit moment qua vacatures en economie v.w.b. ICT enigszins stil ligt.
Het vervelende is nou gewoon dat er zoveel meer aanbod voor werkgevers is.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:18 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik ben 28, werk sinds mijn 25ste in de it/reclame en ik heb nog vaak afwijzingen vanwege: geen ervaring.
Ze vinden gewoon altijd wel iets.
Amsterdam inderdaad! In het oosten zie ik inderdaad veel minder vacatures, voor jou moet het dus nog een stuk zuurder zijn.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:45 schreef JDx het volgende:
Mag ik vragen waar je woont? Ik woon namelijk in het oosten van het land en hier is het helemaal drama.
Oh ik zie het al, Amsterdam, ik heb vorig jaar (toen ik ook 3 maand thuis zat) vaak gedacht om richting het westen te gaan en zit er nu weer aan te denken, maar het maakt blijkbaar weinig uit waar je woont.
Mja als ik nu niets had pakte ik het aan en zocht ondertussen verder.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:08 schreef JDx het volgende:
Vanmorgen mocht ik "wel ee'm langus koo'm" bij een bedrijf in een dorpje hier vlakbij. Medewerker Reclamebureau stond er in de vacature, goed met computers overweg kunnen, maar ook helpen in de hal (snijden, plakken, etc.).
Nou ik kom daar aan... "zeg 't maor"... ehhh ik had gebeld gister over die vacature... "wat heij daon dan hierveur"... niet voorstellen ofzo, ik vertellen reclamebureau dit en dat, webdesign, 3D visualisatie... "jaoh... heb niks hiermet te maok'n he"... nee niet echt... nouja zo ging het even door, of ik deze week mee wilde draaien kijken of het wat was (voor jan lul), ik zei dat ik eerst wel ff wilde kijken wat het precies was.
Gewoon een loods bij iemand achter het huis waar ze reclamewerk snijden en plakken op lichtbakken etc... ik zei nou ik weet niet of dit is wat ik had verwacht... "jaoh dan moej't ni doen", gaf ie een hand en liet me niet uit ofzo, ging een klant helpen die al stond te paffen in de loods in een oud kloffie en ik mocht mn weg naar buiten zelf uitzoeken. Haha... pfff...
Sta je met je IT-media opleiding en 3 jaar werkervaring.
Ps. hij wist me ook nog even tussendoor te vertellen dat ik me niet moest verkijken op werk in de IT/reclame wereld, want dat was er niet, ik kon het wel vergeten.
Het oosten? Nou, zie mijn topique over Deutschland. Misschien iets voor jou?quote:Op woensdag 8 september 2010 11:45 schreef JDx het volgende:
Mag ik vragen waar je woont? Ik woon namelijk in het oosten van het land en hier is het helemaal drama.
Ik kan me zijn reactie wel voorstellen hoor. Stel je voor dat je 8 uur tussen mensen moet staan die je niet fatsoenlijk kunt verstaan omdat ze wel heel erg in dialect praten. En dat je dan meer met handvaardigheid bezig bent dan met computer-gerelateerde werkzaamheden...quote:Op woensdag 8 september 2010 12:09 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mja als ik nu niets had pakte ik het aan en zocht ondertussen verder.
Vind dat echt niet netjes maar 150 reacties maken de gemiddelde recruiter wel moedeloos.quote:Op woensdag 8 september 2010 07:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[..]
waarom, als 't erg belangrijk is wat je verdienen gaat, vraag je dat niet eerder?![]()
Ik heb nog steeds niets, wel een aanvaring met een uitzendbureau rijker, mongeaulen..en het vervelende is dat ik van de meeste solli's gewoon NIETS HOOR, ook geen afwijzing.. fijn
Dat is idd wel demotiverend, maar aan de andere kant kan het ook een opstapje zijn dat je effe van de straat houdt tot beter tijdenquote:Op woensdag 8 september 2010 12:16 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ik kan me zijn reactie wel voorstellen hoor. Stel je voor dat je 8 uur tussen mensen moet staan die je niet fatsoenlijk kunt verstaan omdat ze wel heel erg in dialect praten. En dat je dan meer met handvaardigheid bezig bent dan met computer-gerelateerde werkzaamheden...
Tuurlijk snap het ook welquote:Op woensdag 8 september 2010 12:16 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ik kan me zijn reactie wel voorstellen hoor. Stel je voor dat je 8 uur tussen mensen moet staan die je niet fatsoenlijk kunt verstaan omdat ze wel heel erg in dialect praten. En dat je dan meer met handvaardigheid bezig bent dan met computer-gerelateerde werkzaamheden...
Je neemt ze toch allemaal door, dus maak dan even een adressenlijstje en stuur ze een standaardbrief. Zoveel werk is dat niet, en wel zo netjes.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:18 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vind dat echt niet netjes maar 150 reacties maken de gemiddelde recruiter wel moedeloos.
Eens!quote:Op woensdag 8 september 2010 12:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Je neemt ze toch allemaal door, dus maak dan even een adressenlijstje en stuur ze een standaardbrief. Zoveel werk is dat niet, en wel zo netjes.
quote:Op woensdag 8 september 2010 12:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Je neemt ze toch allemaal door, dus maak dan even een adressenlijstje en stuur ze een standaardbrief. Zoveel werk is dat niet, en wel zo netjes.
Omdat ik van velen gehoord had dat het goed zou gaan verdienen en 3,91 kreeg ik ook toen ik 15 was en deed vakkevullen. Had wel minimaal 4,70/4,80 p/uur verwacht.quote:Op woensdag 8 september 2010 07:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[..]
waarom, als 't erg belangrijk is wat je verdienen gaat, vraag je dat niet eerder?![]()
Ik heb nog steeds niets, wel een aanvaring met een uitzendbureau rijker, mongeaulen..en het vervelende is dat ik van de meeste solli's gewoon NIETS HOOR, ook geen afwijzing.. fijn
Vervelend is dat altijd ja, als je op ervaring wordt afgewezen! Net iemand die iets meer heeft. Gelukkig vonden ze het wel een fijn gesprek, al koop je daar geen brood van.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:26 schreef Stiemie het volgende:
Pff en jawel weer een afwijzing binnen... En weer niet omdat er iets niet oke was, nee fijn gesprek, ook goed qua inhoud, sterke persoonlijkheid etc. Maar veel concurrenten en er was er 1 die net iets meer ervaring had...
Ik word er gewoon zo moe van dat ze me steeds afwijzen op redenen die ik zelf niet kan veranderen. Kijk doe ik gewoon iets niet goed, dan kan ik daaraan werken, maar nu voel ik me gewoon zo machteloos.
Goed bezig francis998!quote:Op donderdag 9 september 2010 15:26 schreef francis998 het volgende:
Op het moment heb ik wat meer moeite met een geschikte baan vinden, maar ik heb een baan-achtig iets gevonden. Via via kan ik de broer van mijn ex-stiefvader computerlessen geven. Ongeveer 2x per week een middagje.
En zondag is de eerste les al.
Alleen een vraagje, wat lijkt jullie een redelijke renumeratie? Ik mag zelf ongeveer de prijs bepalen, maar ik heb geen idee wat te vragen, wat lijkt jullie redelijk?
eigenlijk wordt daarmee gewoon vergoeding/loon bedoeld...quote:Op donderdag 9 september 2010 15:38 schreef Detroit het volgende:
[..]
Goed bezig francis998!
Maar wat is een renumeratie? Nog nooit van die term gehoord..
Bedoel je iets als een vergoeding voor die lessen? Iets van 20 euro per les ofzo?
Dat inderdaad! Want hoe intensiever je op de stof ingaat hoe meer moeite je er insteekt. Dan mag daar ook een hogere vergoeding tegenover staan. Want als je die lessen "weggeeft" voor een grijpstuiver dan gaat men misschien wel vragen stellen bij de kwaliteit ervan.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:44 schreef francis998 het volgende:
[..]
eigenlijk wordt daarmee gewoon vergoeding/loon bedoeld...![]()
Maar daar dacht ik zelf dus ook aan..zo'n twintig euro, en ook afhankelijk van hoelang het duurt en wat ze precies willen leren. des te lastiger het wordt, en technischer dan gaat de prijs toch iets omhoog, want dan moet ik veel meer zien uit te leggen
Klinkt wel positief dit alles. Ik hoop dat je de baan krijgtquote:Op donderdag 9 september 2010 22:03 schreef Daboman het volgende:
Ik heb laatst ook weer een gesprek gehad. Ik had er een goed gevoel over, alleen bij de technische know-how vragen kwam ik wat lastig uit m'n woorden. Ik wist de puntjes nog wel maar kon ze niet meer goed verbinden. Blijkbaar is het verder gezakt dan ik dacht. Dat kan de dealbreaker worden vrees ik. Maar omdat ik zo enthousiast over kwam heb ik toch het voordeel van de twijfel gekregen en ik voelde gewoon aan dat ze me hielpen bij het geven van de juiste antwoorden. Ze hebben zelfs expliciet een compliment gegeven op mijn brief en ze hebben opmerkingen gemaakt die erop wezen dat ze door de zenuwen heen konden kijken.
Plotseling werd na lange tijd mijn stageproject ineens zeer relevant. Dus hebben ze me verzocht om weer contact te zoeken met mijn stagebegeleider. Die kende me nog, vond het ontzettend leuk me weer eens te spreken en wist me te vertellen dat mijn resultaten nu ter review liggen voor een wetenschappelijke publicatie. Zo krijgt deze sollicitatie sowieso plotseling een onverwachtse maar heel positieve wending. En het is toch fijn om te weten dat ik daar op een of andere manier een zeer positieve indruk heb achtergelaten waardoor ze me na al die tijd nog kennen.
Ook heb ik geprobeerd in korte tijd een zo sterk mogelijke band met ze op te bouwen, aangezien ik daar de kans voor kreeg. In de eerste instantie hadden ze geen bevestigings email gestuurd waardoor ik een aantal gegevens niet had. Daar heb ik ze dus over gebeld en op diplomatieke wijze alsnog om de gegevens gevraagd. Vervolgens hebben we in het sollicitatiegesprek afgesproken dat ik weer contact zou zoeken met mijn stagebegeleider en de contactinformatie heb ik dus ook weer telefonisch doorgebriefd (met bevestigingsmail).
Spannend, heel spannend allemaal, afgezien van de reistijd zou het wel eens de ideale baan kunnen zijn voor mij. Ergens lijkt het erop dat ze me die kans willen geven, maar als er een andere erg enthousiaste kandidaat is die wat meer ervaring heeft kan het zo voorbij zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |