abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85943331
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:37 schreef Piles het volgende:
Vanmiddag maar eens langs 2 uitzendbureau's hier, eens kijken of ze me wat kunnen bieden :P
Hoe versturen jullie je sollicitaties eigenlijk? Tegenwoordig heb je de keus vaak voor e-mail of brief, maar e-mail blijf ik toch wat 'raar' vinden.
Altijd per e-mail, maar in de media-branche is dat ook wel gangbaar.

Ik heb trouwens vandaag een uitnodiging gekregen om bij het bedrijf waar ik afstudeer eens te gaan praten over de mogelijkheden om hier te blijven. Ga binnenkort dus eens met de directeuren om tafel zitten.
pi_85943554
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:50 schreef Daboman het volgende:
Altijd per email.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
Altijd per e-mail, maar in de media-branche is dat ook wel gangbaar.
Das duidelijk ^O^ :+
quote:
Ik heb trouwens vandaag een uitnodiging gekregen om bij het bedrijf waar ik afstudeer eens te gaan praten over de mogelijkheden om hier te blijven. Ga binnenkort dus eens met de directeuren om tafel zitten.
Tof, zo ben ik ook begonnen :P Helaas geen ruimte voor vast werk.
pi_85944079
Wat kunnen sollicitaties toch lang duren he... toen ik nog werk had een brief geschreven, zit nu al meer dan 2 maand thuis en morgen eindelijk 2e gesprek. Stiekem heb ik heel veel hoop, maar als het niks wordt zit je zo weer 2 maanden thuis, want heb op een zooi andere brieven geen enkele reactie gehad.
pi_85944353
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:13 schreef JDx het volgende:
Wat kunnen sollicitaties toch lang duren he... toen ik nog werk had een brief geschreven, zit nu al meer dan 2 maand thuis en morgen eindelijk 2e gesprek. Stiekem heb ik heel veel hoop, maar als het niks wordt zit je zo weer 2 maanden thuis, want heb op een zooi andere brieven geen enkele reactie gehad.
Hangt er natuurlijk vanaf of je ook nog andere sollicitaties hebt lopen. Als het zo traag gaat zou ik denk ik niet op 1 paard willen wedden.
pi_85945521
Zo heb nu al 1 gesprek gehad bij Media Markt. 2e gesprek volgt en er zal dan een training plaatsvinden. Wat voor training zou dit zijn, gewoon een verkooptraining?
Of saté?
pi_86157847
Bah, na meer dan 2 maand geleden een brief te hebben gestuurd naar een bedrijf, daarna diverse telefoontjes, een eerste gesprek en afgelopen vrijdag een 2e gesprek heb ik te horen gekregen dat ze tussen mij en iemand anders moesten kiezen en het die ander is geworden.

Toen ik half juni kreeg te horen dat ik werkloos zou worden had ik meteen alles op alles gezet om niet weer maanden thuis te zitten, dit leek het echt te worden, maar het duurde maar en duurde maar. In de tussentijd wel andere mails geschreven, maar geen reactie. Nu is het dus alweer begin september en zijn er zo alweer 2,5 maand voorbij.

En met alleen nog een paar mailtjes lopen (geen potentiele gesprekken), lijkt het weer hetzelfde te worden als vorig jaar.
pi_86171997
Gvd, bij Media Markt krijg je bruto maar 3,91 per uur, afzetters!
Of saté?
pi_86173194
WTF? Hoe oud ben je dan? Ik kreeg bij mijn bijbaantje vroeger al 10,30 per uur. En dat was auto's wassen en rondbrengen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 18:27:44 #162
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86173303
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:24 schreef JDx het volgende:
WTF? Hoe oud ben je dan? Ik kreeg bij mijn bijbaantje vroeger al 10,30 per uur. En dat was auto's wassen en rondbrengen.
psst, dat waren guldens ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86174695
Nee euro, was van 2002 t/m 2005. Ik was wel al 23 toen.
pi_86174745
Ik ben achttien..
Of saté?
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:39:02 #165
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86185251
Detroit vervoegt zich ook in dit topic...
Sinds juli jammergenoeg zonder baan vanwege de economische teruggang en het effect hiervan op mijn werkgever. Ik had graag door willen werken, maar het mocht niet zo zijn.

Ik heb Bedrijfskundige Informatica gedaan en sinds 2004 werkervaring opgedaan. Ik hoop een baan te vinden als (functioneel) applicatiebeheerder, ICT consultant of iets met klant-/eindgebruikerscontact naast de techniek. Ondertussen heb ik al enkele afwijzingen gehad en ik begin een beetje zenuwachtig te worden dat ik er nog nergens tussen heb weten te komen. Er moet toch geld op de plank komen enzo.

Derhalve lees ik mee!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  woensdag 8 september 2010 @ 07:21:45 #166
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86193282
Dacht dat de ICT nog wel redelijk meeviel qua baanperspectieven. Veel succes, Detroit!
^O^
pi_86193398
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:56 schreef De-Hamster het volgende:
Zo heb nu al 1 gesprek gehad bij Media Markt. 2e gesprek volgt en er zal dan een training plaatsvinden. Wat voor training zou dit zijn, gewoon een verkooptraining?
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 17:46 schreef De-Hamster het volgende:
Gvd, bij Media Markt krijg je bruto maar 3,91 per uur, afzetters!
waarom, als 't erg belangrijk is wat je verdienen gaat, vraag je dat niet eerder? :o

Ik heb nog steeds niets, wel een aanvaring met een uitzendbureau rijker, mongeaulen..

-O- en het vervelende is dat ik van de meeste solli's gewoon NIETS HOOR, ook geen afwijzing.. fijn -O-
Ja doei.
pi_86195683
Vanmorgen mocht ik "wel ee'm langus koo'm" bij een bedrijf in een dorpje hier vlakbij. Medewerker Reclamebureau stond er in de vacature, goed met computers overweg kunnen, maar ook helpen in de hal (snijden, plakken, etc.).

Nou ik kom daar aan... "zeg 't maor"... ehhh ik had gebeld gister over die vacature... "wat heij daon dan hierveur"... niet voorstellen ofzo, ik vertellen reclamebureau dit en dat, webdesign, 3D visualisatie... "jaoh... heb niks hiermet te maok'n he"... nee niet echt... nouja zo ging het even door, of ik deze week mee wilde draaien kijken of het wat was (voor jan lul), ik zei dat ik eerst wel ff wilde kijken wat het precies was.

Gewoon een loods bij iemand achter het huis waar ze reclamewerk snijden en plakken op lichtbakken etc... ik zei nou ik weet niet of dit is wat ik had verwacht... "jaoh dan moej't ni doen", gaf ie een hand en liet me niet uit ofzo, ging een klant helpen die al stond te paffen in de loods in een oud kloffie en ik mocht mn weg naar buiten zelf uitzoeken. Haha... pfff...

Sta je met je IT-media opleiding en 3 jaar werkervaring.

Ps. hij wist me ook nog even tussendoor te vertellen dat ik me niet moest verkijken op werk in de IT/reclame wereld, want dat was er niet, ik kon het wel vergeten.
pi_86195709
:') heb je ook weer meegemaakt _O-
Ja doei.
pi_86195720
Klinkt goed _O-
Wat een uitersten heb je toch ook :')
pi_86195783
verkeerde topic
  woensdag 8 september 2010 @ 10:16:11 #172
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86195852
quote:
Op woensdag 8 september 2010 07:21 schreef caroline88 het volgende:
Dacht dat de ICT nog wel redelijk meeviel qua baanperspectieven. Veel succes, Detroit!
^O^
Dat dacht ik ook caroline88. ;).
Blijkbaar valt het toch tegen, of begin je vanaf 33 jaar (zoals ik ben) minder interessant te worden.
Moet gezegd dat het op dit moment qua vacatures en economie v.w.b. ICT enigszins stil ligt.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_86195913
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:16 schreef Detroit het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook caroline88. ;).
Blijkbaar valt het toch tegen, of begin je vanaf 33 jaar (zoals ik ben) minder interessant te worden.
Moet gezegd dat het op dit moment qua vacatures en economie v.w.b. ICT enigszins stil ligt.
Ik ben 28, werk sinds mijn 25ste in de it/reclame en ik heb nog vaak afwijzingen vanwege: geen ervaring.

Ze vinden gewoon altijd wel iets.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:27:15 #174
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86196149
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:18 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik ben 28, werk sinds mijn 25ste in de it/reclame en ik heb nog vaak afwijzingen vanwege: geen ervaring.

Ze vinden gewoon altijd wel iets.
Het vervelende is nou gewoon dat er zoveel meer aanbod voor werkgevers is. :(. Ze kunnen inderdaad ideaal doorzoeken tot ze het schaap met de 5 poten hebben.
Ik ben in een week zelfs 1 keer afgewezen omdat ik te senior was, en ook 1 keer omdat ik te junior was. :'). (het waren ongeveer dezelfde soort functies BTW)

Ik hoop dat de verhouding vraag/aanbod snel in de goede richting veranderd, JDx. :).
pi_86198551
Mag ik vragen waar je woont? Ik woon namelijk in het oosten van het land en hier is het helemaal drama.

Oh ik zie het al, Amsterdam, ik heb vorig jaar (toen ik ook 3 maand thuis zat) vaak gedacht om richting het westen te gaan en zit er nu weer aan te denken, maar het maakt blijkbaar weinig uit waar je woont.
  woensdag 8 september 2010 @ 12:05:20 #176
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86199273
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:45 schreef JDx het volgende:
Mag ik vragen waar je woont? Ik woon namelijk in het oosten van het land en hier is het helemaal drama.

Oh ik zie het al, Amsterdam, ik heb vorig jaar (toen ik ook 3 maand thuis zat) vaak gedacht om richting het westen te gaan en zit er nu weer aan te denken, maar het maakt blijkbaar weinig uit waar je woont.
Amsterdam inderdaad! In het oosten zie ik inderdaad veel minder vacatures, voor jou moet het dus nog een stuk zuurder zijn.
In de buurt van Amsterdam (en andere plekken in de randstad) heb je zat reclamebureaus en internetbureaus die vragen om front-end developers en andere creatievelingen met een media achtergrond. Kan me voorstellen dat dat bij jou het gevoel aanwakkert dat je misschien op de verkeerde plek zit.

Ik heb een beetje het probleem dat ik pas relatief laat ontdekt heb wat ik leuk vind (en vooral ook wat niet) en daarom van veel dingen een beetje weet, maar niet van iets heel erg veel. Dat werkt gewoon in mijn nadeel nu voor mijn gevoel.
pi_86199445
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:08 schreef JDx het volgende:
Vanmorgen mocht ik "wel ee'm langus koo'm" bij een bedrijf in een dorpje hier vlakbij. Medewerker Reclamebureau stond er in de vacature, goed met computers overweg kunnen, maar ook helpen in de hal (snijden, plakken, etc.).

Nou ik kom daar aan... "zeg 't maor"... ehhh ik had gebeld gister over die vacature... "wat heij daon dan hierveur"... niet voorstellen ofzo, ik vertellen reclamebureau dit en dat, webdesign, 3D visualisatie... "jaoh... heb niks hiermet te maok'n he"... nee niet echt... nouja zo ging het even door, of ik deze week mee wilde draaien kijken of het wat was (voor jan lul), ik zei dat ik eerst wel ff wilde kijken wat het precies was.

Gewoon een loods bij iemand achter het huis waar ze reclamewerk snijden en plakken op lichtbakken etc... ik zei nou ik weet niet of dit is wat ik had verwacht... "jaoh dan moej't ni doen", gaf ie een hand en liet me niet uit ofzo, ging een klant helpen die al stond te paffen in de loods in een oud kloffie en ik mocht mn weg naar buiten zelf uitzoeken. Haha... pfff...

Sta je met je IT-media opleiding en 3 jaar werkervaring.

Ps. hij wist me ook nog even tussendoor te vertellen dat ik me niet moest verkijken op werk in de IT/reclame wereld, want dat was er niet, ik kon het wel vergeten.
Mja als ik nu niets had pakte ik het aan en zocht ondertussen verder.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 8 september 2010 @ 12:16:05 #178
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86199674
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:45 schreef JDx het volgende:
Het oosten? Nou, zie mijn topique over Deutschland. Misschien iets voor jou?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 8 september 2010 @ 12:16:12 #179
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86199677
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:09 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Mja als ik nu niets had pakte ik het aan en zocht ondertussen verder.
Ik kan me zijn reactie wel voorstellen hoor. Stel je voor dat je 8 uur tussen mensen moet staan die je niet fatsoenlijk kunt verstaan omdat ze wel heel erg in dialect praten. En dat je dan meer met handvaardigheid bezig bent dan met computer-gerelateerde werkzaamheden...
pi_86199750
quote:
Op woensdag 8 september 2010 07:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

waarom, als 't erg belangrijk is wat je verdienen gaat, vraag je dat niet eerder? :o

Ik heb nog steeds niets, wel een aanvaring met een uitzendbureau rijker, mongeaulen..

-O- en het vervelende is dat ik van de meeste solli's gewoon NIETS HOOR, ook geen afwijzing.. fijn -O-
Vind dat echt niet netjes maar 150 reacties maken de gemiddelde recruiter wel moedeloos.
  woensdag 8 september 2010 @ 12:19:08 #181
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86199770
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:16 schreef Detroit het volgende:

[..]

Ik kan me zijn reactie wel voorstellen hoor. Stel je voor dat je 8 uur tussen mensen moet staan die je niet fatsoenlijk kunt verstaan omdat ze wel heel erg in dialect praten. En dat je dan meer met handvaardigheid bezig bent dan met computer-gerelateerde werkzaamheden...
Dat is idd wel demotiverend, maar aan de andere kant kan het ook een opstapje zijn dat je effe van de straat houdt tot beter tijden :). Bovendien duurt een WW-uitkering ook niet voor eeuwig.
Een gedicht over Maanvis
pi_86199777
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:16 schreef Detroit het volgende:

[..]

Tuurlijk snap het ook wel ;)
pi_86199812
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:18 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vind dat echt niet netjes maar 150 reacties maken de gemiddelde recruiter wel moedeloos.
Je neemt ze toch allemaal door, dus maak dan even een adressenlijstje en stuur ze een standaardbrief. Zoveel werk is dat niet, en wel zo netjes.
  woensdag 8 september 2010 @ 12:42:12 #184
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86200458
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Je neemt ze toch allemaal door, dus maak dan even een adressenlijstje en stuur ze een standaardbrief. Zoveel werk is dat niet, en wel zo netjes.
Eens!
Plus dat bedrijven ook wel de moeite zouden mogen doen iets van een standaard e-mailtje te sturen als een sollicitatie ontvangen is en online verstuurd.
pi_86200525
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:20 schreef Piles het volgende:

[..]

:) idd zo doe ik het en dan vervolgens bellen er mensen dat ze die standaard brief niet leuk vinden.
Tsja..
pi_86200573
Beter een standaard brief dan helemaal niks toch?

Ik kreeg laatst een mail met afwijzing waarin ze de naam van het bedrijf waren vergeten te vermelden :') Gelukkig stond de naam wel in het e-mailadres van de afzender.
pi_86202277
quote:
Op woensdag 8 september 2010 07:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Omdat ik van velen gehoord had dat het goed zou gaan verdienen en 3,91 kreeg ik ook toen ik 15 was en deed vakkevullen. Had wel minimaal 4,70/4,80 p/uur verwacht.
Of saté?
pi_86204911
wijze les dus: zelf zeker weten en niet uitgaan van wat 'ze' zeggen.... :)
Ja doei.
pi_86228223
Daar ben ik nu achter ;)
Of saté?
pi_86238723
Ik woon momenteel nog steeds in Emmen, waar ik eigenlijk al best lang eens weg wil, het is hier zo'n uithoek. Heb hier inmiddels al 4 jaar een koophuis en krijg nu via via de kans om te komen werken bij een koeriersbedrijf in Utrecht. Zit in de IT, maar werk is werk en ik wil daarnaast mijn eigen bedrijf uitbreiden (wel op IT/internet gebied).

Ik heb nu niks en kan niet rondkomen van mijn uitkering (vaste lasten zijn al 1050/mnd en ik krijg 800/mnd), dus op zich zou je zeggen, alles aannemen! Maar goed, als ik straks met 1 onverkoopbaar huis zit en een kamer in Utrecht en alle verhuiskosten enzo, dan zit ik helemaal in de puree.

Zijn hier oplossingen voor te bedenken? Huis in Emmen verhuren is een optie, maar mag eigenlijk niet van mijn bank en je hypotheekrente vervalt en er komt echt super veel bij kijken en dat doe je ook niet van de ene op de andere dag.

Ik wil aan het werk, het zou dus zonde en eigenlijk belachelijk zijn als ik niet aan het werk kan vanwege de hoge kosten!
pi_86241533
JDx lastige situatie. Geen idee hoe je het op kunt lossen.

Pff en jawel weer een afwijzing binnen... En weer niet omdat er iets niet oke was, nee fijn gesprek, ook goed qua inhoud, sterke persoonlijkheid etc. Maar veel concurrenten en er was er 1 die net iets meer ervaring had...

Ik word er gewoon zo moe van dat ze me steeds afwijzen op redenen die ik zelf niet kan veranderen. Kijk doe ik gewoon iets niet goed, dan kan ik daaraan werken, maar nu voel ik me gewoon zo machteloos.
pi_86243762
Op het moment heb ik wat meer moeite met een geschikte baan vinden, maar ik heb een baan-achtig iets gevonden. Via via kan ik de broer van mijn ex-stiefvader computerlessen geven. Ongeveer 2x per week een middagje.
En zondag is de eerste les al.

Alleen een vraagje, wat lijkt jullie een redelijke renumeratie? Ik mag zelf ongeveer de prijs bepalen, maar ik heb geen idee wat te vragen, wat lijkt jullie redelijk?
  donderdag 9 september 2010 @ 15:36:28 #193
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86244139
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:26 schreef Stiemie het volgende:
Pff en jawel weer een afwijzing binnen... En weer niet omdat er iets niet oke was, nee fijn gesprek, ook goed qua inhoud, sterke persoonlijkheid etc. Maar veel concurrenten en er was er 1 die net iets meer ervaring had...

Ik word er gewoon zo moe van dat ze me steeds afwijzen op redenen die ik zelf niet kan veranderen. Kijk doe ik gewoon iets niet goed, dan kan ik daaraan werken, maar nu voel ik me gewoon zo machteloos.
Vervelend is dat altijd ja, als je op ervaring wordt afgewezen! Net iemand die iets meer heeft. Gelukkig vonden ze het wel een fijn gesprek, al koop je daar geen brood van.
  donderdag 9 september 2010 @ 15:38:38 #194
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86244223
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:26 schreef francis998 het volgende:
Op het moment heb ik wat meer moeite met een geschikte baan vinden, maar ik heb een baan-achtig iets gevonden. Via via kan ik de broer van mijn ex-stiefvader computerlessen geven. Ongeveer 2x per week een middagje.
En zondag is de eerste les al.

Alleen een vraagje, wat lijkt jullie een redelijke renumeratie? Ik mag zelf ongeveer de prijs bepalen, maar ik heb geen idee wat te vragen, wat lijkt jullie redelijk?
Goed bezig francis998!

Maar wat is een renumeratie? Nog nooit van die term gehoord. :o.
Bedoel je iets als een vergoeding voor die lessen? Iets van 20 euro per les ofzo?
pi_86244435
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:38 schreef Detroit het volgende:

[..]

Goed bezig francis998!

Maar wat is een renumeratie? Nog nooit van die term gehoord. :o.
Bedoel je iets als een vergoeding voor die lessen? Iets van 20 euro per les ofzo?
eigenlijk wordt daarmee gewoon vergoeding/loon bedoeld... ;)
Maar daar dacht ik zelf dus ook aan..zo'n twintig euro, en ook afhankelijk van hoelang het duurt en wat ze precies willen leren. des te lastiger het wordt, en technischer dan gaat de prijs toch iets omhoog, want dan moet ik veel meer zien uit te leggen ;)
  donderdag 9 september 2010 @ 16:56:59 #196
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86247172
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:44 schreef francis998 het volgende:

[..]

eigenlijk wordt daarmee gewoon vergoeding/loon bedoeld... ;)
Maar daar dacht ik zelf dus ook aan..zo'n twintig euro, en ook afhankelijk van hoelang het duurt en wat ze precies willen leren. des te lastiger het wordt, en technischer dan gaat de prijs toch iets omhoog, want dan moet ik veel meer zien uit te leggen ;)
Dat inderdaad! Want hoe intensiever je op de stof ingaat hoe meer moeite je er insteekt. Dan mag daar ook een hogere vergoeding tegenover staan. Want als je die lessen "weggeeft" voor een grijpstuiver dan gaat men misschien wel vragen stellen bij de kwaliteit ervan.
pi_86253503
*O* Ik heb een nieuwe baan!!!! Redacteur bij een bedrijf op een half uurtje fietsen afstand! En schrijven over een onderwerp dat ik heeeeel leuk vind. Precies op een moment dat ik de hoop had opgegeven :)
  donderdag 9 september 2010 @ 21:47:16 #198
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86258071
Dat geeft wel aan dat iedereen in dit topic hoop moet blijven houden. Op een moment dat je het niet verwacht kun je zomaar ineens met een baan naar huis gaan. ^O^.

Gefeliciteerd Stiemie!
pi_86259010
Ik heb laatst ook weer een gesprek gehad. Ik had er een goed gevoel over, alleen bij de technische know-how vragen kwam ik wat lastig uit m'n woorden. Ik wist de puntjes nog wel maar kon ze niet meer goed verbinden. Blijkbaar is het verder gezakt dan ik dacht. Dat kan de dealbreaker worden vrees ik. Maar omdat ik zo enthousiast over kwam heb ik toch het voordeel van de twijfel gekregen en ik voelde gewoon aan dat ze me hielpen bij het geven van de juiste antwoorden. Ze hebben zelfs expliciet een compliment gegeven op mijn brief en ze hebben opmerkingen gemaakt die erop wezen dat ze door de zenuwen heen konden kijken.

Plotseling werd na lange tijd mijn stageproject ineens zeer relevant. Dus hebben ze me verzocht om weer contact te zoeken met mijn stagebegeleider. Die kende me nog, vond het ontzettend leuk me weer eens te spreken en wist me te vertellen dat mijn resultaten nu ter review liggen voor een wetenschappelijke publicatie. Zo krijgt deze sollicitatie sowieso plotseling een onverwachtse maar heel positieve wending. En het is toch fijn om te weten dat ik daar op een of andere manier een zeer positieve indruk heb achtergelaten waardoor ze me na al die tijd nog kennen.

Ook heb ik geprobeerd in korte tijd een zo sterk mogelijke band met ze op te bouwen, aangezien ik daar de kans voor kreeg. In de eerste instantie hadden ze geen bevestigings email gestuurd waardoor ik een aantal gegevens niet had. Daar heb ik ze dus over gebeld en op diplomatieke wijze alsnog om de gegevens gevraagd. Vervolgens hebben we in het sollicitatiegesprek afgesproken dat ik weer contact zou zoeken met mijn stagebegeleider en de contactinformatie heb ik dus ook weer telefonisch doorgebriefd (met bevestigingsmail).

Spannend, heel spannend allemaal, afgezien van de reistijd zou het wel eens de ideale baan kunnen zijn voor mij. Ergens lijkt het erop dat ze me die kans willen geven, maar als er een andere erg enthousiaste kandidaat is die wat meer ervaring heeft kan het zo voorbij zijn.
pi_86260208
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:03 schreef Daboman het volgende:
Ik heb laatst ook weer een gesprek gehad. Ik had er een goed gevoel over, alleen bij de technische know-how vragen kwam ik wat lastig uit m'n woorden. Ik wist de puntjes nog wel maar kon ze niet meer goed verbinden. Blijkbaar is het verder gezakt dan ik dacht. Dat kan de dealbreaker worden vrees ik. Maar omdat ik zo enthousiast over kwam heb ik toch het voordeel van de twijfel gekregen en ik voelde gewoon aan dat ze me hielpen bij het geven van de juiste antwoorden. Ze hebben zelfs expliciet een compliment gegeven op mijn brief en ze hebben opmerkingen gemaakt die erop wezen dat ze door de zenuwen heen konden kijken.

Plotseling werd na lange tijd mijn stageproject ineens zeer relevant. Dus hebben ze me verzocht om weer contact te zoeken met mijn stagebegeleider. Die kende me nog, vond het ontzettend leuk me weer eens te spreken en wist me te vertellen dat mijn resultaten nu ter review liggen voor een wetenschappelijke publicatie. Zo krijgt deze sollicitatie sowieso plotseling een onverwachtse maar heel positieve wending. En het is toch fijn om te weten dat ik daar op een of andere manier een zeer positieve indruk heb achtergelaten waardoor ze me na al die tijd nog kennen.

Ook heb ik geprobeerd in korte tijd een zo sterk mogelijke band met ze op te bouwen, aangezien ik daar de kans voor kreeg. In de eerste instantie hadden ze geen bevestigings email gestuurd waardoor ik een aantal gegevens niet had. Daar heb ik ze dus over gebeld en op diplomatieke wijze alsnog om de gegevens gevraagd. Vervolgens hebben we in het sollicitatiegesprek afgesproken dat ik weer contact zou zoeken met mijn stagebegeleider en de contactinformatie heb ik dus ook weer telefonisch doorgebriefd (met bevestigingsmail).

Spannend, heel spannend allemaal, afgezien van de reistijd zou het wel eens de ideale baan kunnen zijn voor mij. Ergens lijkt het erop dat ze me die kans willen geven, maar als er een andere erg enthousiaste kandidaat is die wat meer ervaring heeft kan het zo voorbij zijn.
Klinkt wel positief dit alles. Ik hoop dat je de baan krijgt ^O^
  donderdag 9 september 2010 @ 23:43:12 #201
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86262825
Oh Stiemie, wat leuk voor je! Gefeliciteerd *O*

Daboman, ik hoop dat je het wordt, spannend hoor~!
pi_86277210
Klinkt super Daboman. Spannend hoor
pi_86424566
Tijd voor een verslagje van mijn ervaring vanmorgen!

Ik had gereageerd op een advertentie uit de werkkrant van het UWV. Commerciele toppers gezocht. Stage van 6 maanden en bij goed bevallen een contract als account manager.

Vanmorgen vol hoop heen gegaan. Het is een stage van 6 maanden, zonder loon, maar met behoud van je WW-uitkering (voor zo lang als die loopt). Ik uitleggen dat ik echt werk nodig heb of er geen regeling is dat ze mijn WW aanvullen tot het minimumloon, maar dat is er niet.

Nog 6 maanden lang 400 euro tekort komen elke maand, dat komt dus neer op een schuld van 2400 euro. Alleen loopt mijn uitkering geen 6 maanden meer, maar nog 4. Dus ik vroeg hoe het die laatste 2 maanden dan zat? "Ja dan zit je even zonder geld", was zijn antwoord.

En na die 6 maand? Ja dan ga je op provisie werken, krijg je 30% van wat je aan klanten binnen haalt. Ik zeg en dat contract enzo dan? Ik zou een minimumloon kunnen krijgen en dan 15% van wat ik binnen haal. Erg vaag allemaal dus en veel kosten. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Wat het bedrijf doet is het volgende: proberen voorraden te verkopen van bedrijven die bijv. 1000 fietsen over hebben aan bijv. fietsverhuurbedrijven. Tegen een vergoeding van bijv 1000 euro.
pi_86439945
Lijkt me niks een onbetaalde stage en dan ook nog niet al te beste arbeidsvoorwaarden daarna. Vind het eigenlijk behoorlijk onbeleefd om zoiets aan te bieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')