quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:34 schreef Daboman het volgende:
Tjonge. Ga dan op zijn minst vrijwilligerswerk doen denk ik dan. De kerk zoekt altijd vrijwilligers!
Ze gaan als de bazin/directrice terug is van vakantie praten over een verkoop en een administratie/marketing ondersteunings functie en contract!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Kan zomaar gebeuren dat je ergens kunt blijven hoor..Ben zelf ooit eens voor 3 weken ingehuurd ergens en ben toen diverse jaren blijven hangen... ;9 Succes derhalve!
Zijn nevenactiviteiten zijn vaak erg relevant voor de functies waar ik me op richt. In mijn ogen moet het wel toegevoegde waarde hebben, anders zet ik niets op mijn CV.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:39 schreef Daboman het volgende:
Hoe gebruiken jullie trouwens je nevenactiviteiten bij sollicitaties? Ik gooi het wel eens op dingen die ook relevant kunnen zijn voor het werk, het zijn er over het algemeen genoeg om het er bijna iedere sollicitatie even kort over te hebben, maar de ervaring is dat men de link toch niet altijd ziet. Er zijn zelfs uzb's die adviseren om het compleet weg te laten. Terwijl je altijd wel op de een of andere manier iets hebt aan zulke ervaring. Hoe is dat bij jullie?
En ik hoop het voor jou! Veel succes.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:44 schreef Sanchos het volgende:
[..]
Ze gaan als de bazin/directrice terug is van vakantie praten over een verkoop en een administratie/marketing ondersteunings functie en contract!
Ik hoop dat ik daar mag blijven, dan ben ik voor voorlopig onder de pannen
Dat is heel wisselend. De eerste keer werd ik er op afgewezen dus haalde ik het van mijn cvquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:39 schreef Daboman het volgende:
Hoe gebruiken jullie trouwens je nevenactiviteiten bij sollicitaties? Ik gooi het wel eens op dingen die ook relevant kunnen zijn voor het werk, het zijn er over het algemeen genoeg om het er bijna iedere sollicitatie even kort over te hebben, maar de ervaring is dat men de link toch niet altijd ziet. Er zijn zelfs uzb's die adviseren om het compleet weg te laten. Terwijl je altijd wel op de een of andere manier iets hebt aan zulke ervaring. Hoe is dat bij jullie?
het hangt er vanaf of het relevant is. Als ik een administratieve baan zou zoeken zet ik er niet snrl bij dat ik bijv. in mijn vrije tijd soms pc's repareer van bekenden, maar bij een it gerelateerde baan zet ik dit er dus wel bij.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:39 schreef Daboman het volgende:
Ik ken er ook zo eentje.. Is inmiddels een jaar of 30 en zit gewoon relaxed op een studentenkamertje de dag door te brengen, gaat vaak met vakantie en doet verder geen ene fuck om aan werk te komen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:11 schreef rubje het volgende:
kennis van mij die is al 8 jaar werkloos en die vertikt het om aan de slag te gaan omdat hij dan al zijn drukke vrije tijdkwijt is. Sociale Dienst legt hem niks in de weg omdat hij streng gelovig is en uiteindelijk teveel problemen zal opleveren bij potentiele werkgevers,dus laten ze hem met rust al...8 jaar.
Ik vond al binnen een week na mijn afstuderen een leuke baan (had ook direct na de diploma-uitreiking als een gek en gericht gesolliciteerd). Maar hoefde pas 16 augustus te beginnen, dus alsnog 5 weken 'op de bank' gezeten. HEERLIJKquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:53 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik ken er ook zo eentje.. Is inmiddels een jaar of 30 en zit gewoon relaxed op een studentenkamertje de dag door te brengen, gaat vaak met vakantie en doet verder geen ene fuck om aan werk te komen.
Mijn contract loopt binnenkort ook af en ben nu heel rustig op zoek naar een andere baan, itt de vorige keer toen ik hard aan het solliciteren was. Vind 3 of 4 weken 'thuiszitten' eigenlijk ook wel prima. Hoewel ik volgende week wel al 2 gesprekken heb voor nieuw werk, misschien toch maar annuleren
is prima te doen, mits je in een gesubsidieerde sociale huurflat zit met dito toeslagen. Ok, je kunt je geen bmw-5serie veroorloven en ook niet 3x op vakantie en ook geen gezin van onderhouden. Maar als alleenstaande met niet te veel eisen is het prima rondkomen van dat bedragquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:43 schreef JDx het volgende:
Ik snap niet hoe je 8 jaar lang kan leven van 800 euro per maand?
Ja maar dan weet je dat je over 5 weken aan de slag gaat. Als je geen uitzicht hebt op een baan, is het bepaald anders.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:26 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Ik vond al binnen een week na mijn afstuderen een leuke baan (had ook direct na de diploma-uitreiking als een gek en gericht gesolliciteerd). Maar hoefde pas 16 augustus te beginnen, dus alsnog 5 weken 'op de bank' gezeten. HEERLIJK
Dit dusquote:Op zondag 22 augustus 2010 01:42 schreef marcosta het volgende:
voor iedereen die een baan zoekt in de techniek in de randstad is er hoop
je moet alleen niet vies zijn van werken.
in de proces-industrie gillen ze om mensen.
wel ploegen maar goed betaald.
Als je niets hebt is dit een optie misschien...
waar zoek jij nog mensen voor?quote:Op zondag 22 augustus 2010 10:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dit duskan wel wat goede mensen gebruiken
Procesindustrie, ploegendienst dus ook enz.quote:
Op moment zijn de freelancers erg gewild => geen risico voor als het slechter gaat.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
no way dat ik ooit nog naar de randstad ga![]()
ik heb wat freelance opdrachten in de wacht weten te slepen! Maar van veel solli's nog niets gehoord
Goeie tip, die kende ik nog nietquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:13 schreef vo3b het volgende:
Ik ben zelf ook drie maanden op zoek geweest naar het behalen van mijn MER-opleiding. Heb uiteindelijk via www.financielevacaturebank.nl een baan gevonden bij Eifel. De site is veel kleinschaliger vergeleken met andere vacaturebanken.
Ben intotaal 2 keer op gesprek geweest en heb één assesment moeten volbrengen.
ik val nu ook onder die wet. En opzich zijn ze wel redelijk flexibel, vooral als je inzet aantoont. Zo moest ik ongeveer 4 maanden geleden op gesprek omdat ze wilden kijken wat ze met mij konden doen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:56 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb me aangemeld als werkzoekende bij het UWV en toen ik een bijstandsuitkering wilde aanvragen, kreeg ik de melding dat dat niet kon omdat ik nog geen 27 jaar ben en dus onder de wet WIJ val. Dat is blijkbaar een nieuwe wet die in oktober 2009 in het leven geroepen is.
Voordeel: ik hoef niet naar Groningen @ Work (= 6 weken lang 20 uur per week onder begeleiding vacatures zoeken of gordijnhaken assembleren)
Nadeel: ik moet een aanbod van het UWV accepteren. Nou ja, dat hoeft niet per se een nadeel te zijn natuurlijk, maar ik ben benieuwd wat ze voor me hebben. Complicerende factor is natuurlijk wel dat ik slechthorend ben.
Ga straks even een afspraak maken bij het Werkbedrijf en meteen ook langs de uitzendbureaus.
Dat klinkt idd vrij flexibel en het klinkt ook als wat ik gewend ben van UWV Groningen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:43 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik val nu ook onder die wet. En opzich zijn ze wel redelijk flexibel, vooral als je inzet aantoont. Zo moest ik ongeveer 4 maanden geleden op gesprek omdat ze wilden kijken wat ze met mij konden doen.
Uiteindelijk gaf ik aan dat ik het liefst een hbo opleiding wilde gaan doen, maar geen flauw idee had wat te doen. Dus is toen in mijn geval de overeekomst/bod geworden dat ze mij met rust lieten terwijl ik me goed kon orienteren op evt. opleiding maar wel tijdig moest aangeven wat te doen.![]()
Dus opzich valt het wel mee hoe strak ze zijn met regeltjes
welke studierichting?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga binnenkort ook beginnen met het actief zoeken van werk en solliciteren. Heb mijn studie bijna afgerond en wil me op de eerste plaats eens gaan oriënteren wat er allemaal beschikbaar is.
Heb wel nog geen flauw idee hoe ik qua salaris moet gaan denken.
Probeer anders 36 uur met de volgende regeling:quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:27 schreef Stiemie het volgende:
Ik ben op zoek naar een baan voor 32 uur. Helaas zie ik veel banen voorbij komen waarbij gevraagd wordt naar iemand voor 40 uur. Als de baan me leuk/passend lijkt, reageer ik wel en dan zie ik wel of er een gesprek komt.
Nu heb ik de komende weken dus een paar gesprekken. Maar hoe pak ik dat handig aan? Eerst afwachten en als ze enthousiast zijn pas melden dat ik "maar" 32 uur wil? Of al bij voorbaat melden en dan hopen op een verder gunstig gesprek?
Ik merk trouwens dat het vaak opgesplitst is in banen tot 24 uur en dan meteen weer 40 uur
Gaafquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:45 schreef Viking84 het volgende:
Ik kreeg net mail dat er een baan is vrijgekomen op een school in Den Haag en dat ze graag met me in gesprek willen. Eind juni had ik gereageerd op een eerstegraadsfunctie, terwijl ik een tweedegraads bevoegdheid heb. Ze zouden mijn gegevens bewaren en nu is er dus alweer een vacature. Morgen hoop ik de details te horen. Wordt nog wat, aangezien ik nu in Groningen woon
. Maar naar de Randstad verhuizen is wel echt al jaren een droom van me, dus ik hoop dat het allemaal doorgaat
.
ik kan ook maar 32 uur werken en al mijn sollicitatiegesprekken zijn op banen van 40 uur. Meestal zeg ik het wel van tevoren, nooit echt problemen mee gehad. Maar ik weet niet wat jouw reden precies is, studie is wat anders dan als je elke vrijdagmiddag in de kroeg zit.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:27 schreef Stiemie het volgende:
Ik ben op zoek naar een baan voor 32 uur. Helaas zie ik veel banen voorbij komen waarbij gevraagd wordt naar iemand voor 40 uur. Als de baan me leuk/passend lijkt, reageer ik wel en dan zie ik wel of er een gesprek komt.
Nu heb ik de komende weken dus een paar gesprekken. Maar hoe pak ik dat handig aan? Eerst afwachten en als ze enthousiast zijn pas melden dat ik "maar" 32 uur wil? Of al bij voorbaat melden en dan hopen op een verder gunstig gesprek?
Ik merk trouwens dat het vaak opgesplitst is in banen tot 24 uur en dan meteen weer 40 uur
ja heb ik ook al over gedacht, maar ik kan bij de kinderopvang niet om de week een dag meer afnemen... Het is een vast aantal dagen per week. Nu gaan ze 2 dagen in de week en dat is eigenlijk wat mij betreft genoeg. Heb ook al nagedacht over 4 dagen van 9 uur, maar meestal gaat het er bij bedrijven om dat er 5 dagen per week iemand aanwezig is.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Probeer anders 36 uur met de volgende regeling:
elke dag 8,5 uur waardoor je om de week vrijdag de halve dag moet werken of de vrijdag vrij bent (of een willekeurige andere dag). 36 klinkt net wat minder erg...?
Ik heb 2 kleine kinderen (van 1 en 3 jaar) en daar zijn zowel mijn vriend als ik 1 dag per week bij thuis zodat ze maar 2 dagen per week naar e opvang gaan. Mijn moeder past ook 1 dag opquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:54 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
ik kan ook maar 32 uur werken en al mijn sollicitatiegesprekken zijn op banen van 40 uur. Meestal zeg ik het wel van tevoren, nooit echt problemen mee gehad. Maar ik weet niet wat jouw reden precies is, studie is wat anders dan als je elke vrijdagmiddag in de kroeg zit.
oh dan heb ik geen enkel idee, zou denken tussen de 2400-2600 oid in de randstad?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:16 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Master in Marketing Management aan de Universiteit van Tilburg
Same here...Mocht op 2e gesprek voor saai werk in de buurt. Na heel veel nagedacht te hebben, besloten te bedanken voor de functie. Heb gelukkig nog wel een 1e gesprek voor een andere baan. Fingers crossed!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:49 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
oh dan heb ik geen enkel idee, zou denken tussen de 2400-2600 oid in de randstad?
ontopic: deze week 2 gesprekken gehad, eentje hier om de hoek (beetje saai werk) en een ander 40 km verder (wel erg leuk werk).. van 1 heb ik al gehoord dat ik naar 2e gesprek mag, de ander is nog spannend. En dan nog een keuze maken tussen dagelijkse files of saai werk..![]()
hier is het een doorgroei functie, kan een half jaar duren, maar kan ook zijn dat ik daar nog 3 jaar zit. Daarbij is salaris bij die saaie baan gek genoeg ook iets hoger door 13e maand enzo maar dat is verder niet belangrijk!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:54 schreef GlamourWoman het volgende:
[..]
Same here...Mocht op 2e gesprek voor saai werk in de buurt. Na heel veel nagedacht te hebben, besloten te bedanken voor de functie. Heb gelukkig nog wel een 1e gesprek voor een andere baan. Fingers crossed!
Gefeli!quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:45 schreef Viking84 het volgende:
....
. Maar naar de Randstad verhuizen is wel echt al jaren een droom van me, dus ik hoop dat het allemaal doorgaat.
Veel succes!quote:Op woensdag 1 september 2010 00:17 schreef Daboman het volgende:
Nou ik ga in ieder geval weer op gesprek
Altijd per email.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:37 schreef Piles het volgende:
Vanmiddag maar eens langs 2 uitzendbureau's hier, eens kijken of ze me wat kunnen bieden
Hoe versturen jullie je sollicitaties eigenlijk? Tegenwoordig heb je de keus vaak voor e-mail of brief, maar e-mail blijf ik toch wat 'raar' vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |