abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:00:13 #1
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_84408445
Persoonlijk snap ik niet dat je als ouder zijnde je kind (en dan bedoel ik jonger dan 16) mee laat doen of zelfs opgeeft voor een show als my name is of holland's got talent ofzo.

Vergeet niet dat jij als vader/moeder niet echt objectief bent.
Mijn zoon doet leuk breakdancen, ik vind hem de beste. Maar ik besef me heel goed dat hij nog lang niet op professioneel niveau is. Ik ga hem dan ook zeker niet opgeven voor bijvoorbeeld SYTYCD.
De kritiek die ze kunnen krijgen kan zo'n kind voor het leven tekenen.

Als je kind echt zo goed is dan komt ie er wel.

Jullie mening aub.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_84408685
Inderdaad, eerst maar eens een enigszins normale opvoeding laten genieten en kind blijven dan de kindertijd verprutsen door 'kunnen spelen' vervangen met 'moeten optreden'.
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:17:54 #3
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_84409144
Ik krijg vaak een beetje het idee dat het een verloren droom van een van de ouders is waar ze hun kind dan maar voor gebruiken om het alsnog waar te maken .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:21:43 #4
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_84409295
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik krijg vaak een beetje het idee dat het een verloren droom van een van de ouders is waar ze hun kind dan maar voor gebruiken om het alsnog waar te maken .
En beter dan dit kan ik het niet zeggen
Life doesn't have a remote, you have to get up and change the channel yourselve..
pi_84417112

Droom waarmaken of niet, jonge kinderen die iets goeds kunnen, daar krijg ik kippevel van _O_
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator zaterdag 31 juli 2010 @ 13:08:50 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_84700092
Gisteren in HGT zat er ook zo'n geval.

Meisje van 12 wat best aardig kon zingen, maar het was niet heel goed. Gordon zegt dat, zelfs op een aardige manier, en geeft haar als tip om haar mond meer open te doen, en zangles te nemen. Stormt er een koe van een moeder het toneel op, en gaat naast haar kind staan krijsen dat ze al 8 (!) jaar professioneel zangles heeft. Waarop Gordon antwoordt dat 'als de moeder minder pushy was, ze het best zou redden. En dat ze dan maar eens een nieuwe zangleraar moeten zoeken, want deze is niet gewoon niet goed'. Moederkoe diep beledigd natuurlijk, want zangleraar geeft aan heel veel mensen professioneel les. En de jury heeft er geen verstand van, bla bla.

Dat is dan tot daar aan toe, maar dat meisje staat daar, ziet haar droom in duigen vallen, en dat terwijl mama had gezegd dat ze de beste was. En tot overmaat van ramp wordt ze ook nog publiekelijk vernederd door moeder, terwijl ze juist tips kreeg waar ze wat aan had. En er werd nota bene verteld dat er echt wel talent aanwezig was, maar dat er (goede) lessen nodig was. Heeft moeder zeker even gemist.

Zo zielig voor dat meisje!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84700492
Dat was inderdaad een nogal kansloze actie van die moeder inderdaad.
En verder wat betreft jonge deelnemers. HGT had gisteren ook een stijldanspaar van 2 kinderen van 10 en 11 geloof ik. Ze deden het best goed, maar gezien de leeftijd zou ik als ouders toch ook niet echt blij zijn geweest als ze zo jong al deelnemen aan zulke programma's.

En verder in het algemeen moet wel gezegd worden dat de jury meestal tegen dat soort leeftijden wel een stuk aardiger is qua commentaar etc.
  Moderator zaterdag 31 juli 2010 @ 13:43:36 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_84701062
Die jonge stijldansers waren inderdaad wel goed, maar ik kreeg er ook wel een beetje een Toddlers&Tiara's gevoel bij... Zeker toen Patricia ging benadrukken dat een 10jarige zo sexy kon zijn :X Gordon voegde er ook nog heel treffend aan toe dat ie toch wel hoopte dat ze ook nog gewoon met barbies speelde thuis.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:47:26 #9
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_84701178
Ik zit nu die stijldansertjes te kijken, en ik vind het een beetje eng. Alsof je naar een miniatuurvolwassene kijkt ofzo, erg onnatuurlijk om (vooral dat meisje) kinderen zo te zien.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_84701501
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Die jonge stijldansers waren inderdaad wel goed, maar ik kreeg er ook wel een beetje een Toddlers&Tiara's gevoel bij... Zeker toen Patricia ging benadrukken dat een 10jarige zo sexy kon zijn :X Gordon voegde er ook nog heel treffend aan toe dat ie toch wel hoopte dat ze ook nog gewoon met barbies speelde thuis.
Ja precies, vooral nasty dat Patricia het juist positief vond dat die 10 jarige sexy kon zijn. Vond dat juist nogal negatief eigenlijk, dat twee kleine kinderen zo op het podium staan.
pi_84702133
quote:
Ik krijg vaak een beetje het idee dat het een verloren droom van een van de ouders is waar ze hun kind dan maar voor gebruiken om het alsnog waar te maken :P.
game set and match :Y
Helemaal waar. Ik hebe r gisteren ook al wat over gezegd in het HGT topic :Y
Juin uit Eigen Tuin!
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:54:21 #12
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_84704536
Maar waarom al op zo'n jonge leeftijd? Precies wat hierboven al gezegd is; als een kind echt talent heeft dan komt dat er op latere leeftijd ook wel uit. En dan kan iemand zelf de keuze maken of 'ie vereeuwigd wil worden op tv of niet. Talent heeft ook de tijd nodig om zich te ontwikkelen. Ermee bezig zijn op jonge leeftijd is prima, als een kind zelf aangeeft iets leuk te vinden. Maar er meteen een kindsterretje van willen maken...
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  Moderator zaterdag 31 juli 2010 @ 15:59:24 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_84704693
Wat mij betreft mogen ze aan HGT ook wel een leeftijd hangen. Het is heel schattig en ik kan er ook echt wel van genieten als een kind iets kan. Maar ze moeten ook een beetje in bescherming worden genomen. In sommige gevallen zelfs tegen hun ouders :X
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:02:01 #14
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_84704785
Gisteren was er een jongetje van 9 jaar en die kon echt wel zingen. Kan hij dat ook nog als hij de baard in zn keel heeft gehad? Is het dan wel gepast om hem nu een glansrijke carrière voor te houden?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_84706724
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat mij betreft mogen ze aan HGT ook wel een leeftijd hangen. Het is heel schattig en ik kan er ook echt wel van genieten als een kind iets kan. Maar ze moeten ook een beetje in bescherming worden genomen. In sommige gevallen zelfs tegen hun ouders :X
In Idols 4 (of nouja, een Idols waarin Gordon in de jury zat) kwam een keer een heel klein meisje een liedje zingen, echt meisje van een jaar of 5 geloof ik. Toen werd die moeder er wel bijgehaald en kreeg die wel de wind van voren. Naar mijn mening is dat ook echt een leeftijd waarop kinderen alleen maar bezig moeten zijn met spelen en zeker niet met dit soort talentenjachten.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:32:24 #16
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_84716572
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:24 schreef Operc het volgende: HGT had gisteren ook een stijldanspaar van 2 kinderen van 10 en 11 geloof ik. Ze deden het best goed
Het zijn ook de huidige Nederlands kampioenen Latin dansen...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:34:54 #17
153506 Captain_Fabulous
pi_84716690

En dansen begin je niet pas op je 16de, zo werkt dat niet.

[ Bericht 52% gewijzigd door Captain_Fabulous op 31-07-2010 22:06:02 (zinnetje toegevoegd) ]
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:35:53 #18
153506 Captain_Fabulous
pi_84716738
quote:
Ik krijg vaak een beetje het idee dat het een verloren droom van een van de ouders is waar ze hun kind dan maar voor gebruiken om het alsnog waar te maken :P.
En hoe verschilt dat van al die vaders die hun zoontje naar voetbal brengen in de hoop dat hij nog eens bij Barcelona voetbalt?
  Redactie Sport zaterdag 31 juli 2010 @ 21:38:40 #19
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_84716865
Mwa, jonger dan 12 vind ik niet kunnen. En als je ze dan toch stuurt moet je geen kritiek geven op de jury vind ik.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_84717460
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dat had ik meegekregen ja :Y
Blijft t punt dat ik het punt van sexy zijn wat Patricia aanstipte juist een negatief punt vond in plaats van een positief. :)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:53:50 #21
153506 Captain_Fabulous
pi_84717477
De juries zijn volgens mij altijd wel correct tegen de kinderen, dat sommige ouders een uitbrander krijgen is alleen maar terecht.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:59:44 #22
153506 Captain_Fabulous
pi_84717712
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:53 schreef Operc het volgende:

[..]
Blijft t punt dat ik het punt van sexy zijn wat Patricia aanstipte juist een negatief punt vond in plaats van een positief. :)
Dat blijft moeilijk met dansen, Latin is vrij uitdagend en sensueel, en het is moeilijk de passen en figuren aan te passen voor kinderen zonder dat het geen Latin meer is. De dansbond stelt dan ook hele strenge kledingeisen voor dansers onder de 12 (en onder de 16 ook nog) om in elk geval te proberen de uitstraling wat onschuldiger te houden.
  zondag 1 augustus 2010 @ 00:28:35 #23
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_84723954
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

En hoe verschilt dat van al die vaders die hun zoontje naar voetbal brengen in de hoop dat hij nog eens bij Barcelona voetbalt?
Uhm Nationale televisie.

An sich is er geen verschil nee. Die voetballertjes worden gewoon het veld rond geschreeuwd in de hoop dat er scout komt kijken.
Die kids bij die talentenshows worden nationaal voor lul gezet. Hierin hebben de ouders zeer zeker schuld maar ook de zender, de jury enz
[b]AirwiN schreef [/b]
  Moderator zondag 1 augustus 2010 @ 07:15:02 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_84729007
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dat blijft moeilijk met dansen, Latin is vrij uitdagend en sensueel, en het is moeilijk de passen en figuren aan te passen voor kinderen zonder dat het geen Latin meer is. De dansbond stelt dan ook hele strenge kledingeisen voor dansers onder de 12 (en onder de 16 ook nog) om in elk geval te proberen de uitstraling wat onschuldiger te houden.
Zeker niet, daar heb je ook gelijk in. Maar zo'n wedstrijd voor de dansbond is dan niet op nationale televisie, en daar krijgt zij niet en plain publique het commentaar dat ze zo sexy is. Dat is in besloten kringen, en eigenlijk een aanloop naar het volwassen dansen. Op nationale televisie kun je zoiets niet zeggen tegen een 11 jarige, vind ik.
  zondag 1 augustus 2010 @ 07:45:03 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84729073
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:25 schreef Knipoogje het volgende:
Droom waarmaken of niet, jonge kinderen die iets goeds kunnen, daar krijg ik kippevel van _O_
Ik krijg kippenvel van je post :')
Intelligent, but fucked up.
pi_84729168
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:24 schreef Operc het volgende:
En verder wat betreft jonge deelnemers. HGT had gisteren ook een stijldanspaar van 2 kinderen van 10 en 11 geloof ik. Ze deden het best goed, maar gezien de leeftijd zou ik als ouders toch ook niet echt blij zijn geweest als ze zo jong al deelnemen aan zulke programma's.
ik vond dat ook twijfelachtig, gewoon omdat de bewegingen zo sexy waren. En ze konden in mijn ogen echt goed dansen, maar ik blijf het vreemd vinden dat KINDEREN zich zo moeten gedragen...het hoort misschien bij de dans en je moet misschien op jonge leeftijd beginnen als je echt goed wil worden en ze hebben misschien heel veel plezier erin, maar toch, het past in mijn ogen gewoon niet bij deze leeftijd
  zondag 1 augustus 2010 @ 08:47:27 #27
153506 Captain_Fabulous
pi_84729282
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 08:18 schreef Zana het volgende:

[..]
zich zo moeten gedragen... en ze hebben misschien heel veel plezier erin
Waarom gebruik je die woorden? Ze zijn niet gedwongen...en dansen kan niet zonder plezier. Tenminste niet op een manier die leuk is om naar te kijken.
Afgezien daarvan, ben ik er er zeker van dat bijvoorbeeld een Gordon de begeleiders helemaal afgefikt had als de kinderen er bij hadden gestaan van 'ach ja we moeten dit van onze ouders'. Hij had daar bij andere acts bepaald geen moeite mee. :7
  zondag 1 augustus 2010 @ 09:43:14 #28
153506 Captain_Fabulous
pi_84729679
Julie krijgen soort associaties geloof ik?
Of
pi_84729907
In mijn ogen zijn het gewoon geen bewegingen, die een kind normaal op die leeftijd doet, maar proberen ze gewoon volwassenen te kopiëren.
Ik heb er geen verstand van hoe kinderen deze dansen leren, maar voor mij voelt het gewoon niet natuurlijk.
Ik vond het ook vreemd dat het meisje van vrijdag behoorlijk hoge hakken droeg. Elk meisje probeert een keer de hakken van haar moeder, maar daar urenlang op dansen is toch iets anders. De begeleidster leek erg lief met de kinderen om te gaan, dus ze zullen het wel van zich uit graag doen, maar een kind van 10 of 12 is toch normaal nog niet zo met een sexy uitstraling bezig denk ik (heb zelf geen kinderen in die leeftijd).
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:21:18 #30
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_84730050
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:07 schreef Zana het volgende:
In mijn ogen zijn het gewoon geen bewegingen, die een kind normaal op die leeftijd doet, maar proberen ze gewoon volwassenen te kopiëren.
Ik heb er geen verstand van hoe kinderen deze dansen leren, maar voor mij voelt het gewoon niet natuurlijk.
Ik vond het ook vreemd dat het meisje van vrijdag behoorlijk hoge hakken droeg. Elk meisje probeert een keer de hakken van haar moeder, maar daar urenlang op dansen is toch iets anders. De begeleidster leek erg lief met de kinderen om te gaan, dus ze zullen het wel van zich uit graag doen, maar een kind van 10 of 12 is toch normaal nog niet zo met een sexy uitstraling bezig denk ik (heb zelf geen kinderen in die leeftijd).
Helaas is de wereld veranderd en zijn ze nu wel op die leeftijd al bezig met dat soort dingen.
[b]AirwiN schreef [/b]
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:21:56 #31
153506 Captain_Fabulous
pi_84730060
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:07 schreef Zana het volgende:
True...maar de bewegingen die in een dans als de Rumba zitten, gebruiken de meeste volwassenen ook nooit! Bij Latin wordt alles overdreven, de kleding, de make up en ook de bewegingen.
Ik ken ze van het wedstrijdcircuit, en de ouders staan nooit met een stok in de hand naast de dansvloer van 'en nu kunstjes doen'!. Maar zoals bij alles waar kinderen betrokken zijn is het een kwestie van evenwicht proberen te vinden, dat is natuurlijk waar.
pi_84730100
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 07:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik krijg kippenvel van je post :')
hmm, het komt wel een beetje pedobear over ja :o :@
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:34:15 #33
153506 Captain_Fabulous
pi_84730184
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:25 schreef Knipoogje het volgende:
Mjah...dit is wel erg jong om zoiets op TV te zingen. Een andere tekst was toepasselijker geweest. En de stem was ook wat onzeker, nog een paar jaar rustig thuis oefenen is denk ik verstandiger.
pi_84730226
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 09:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Julie krijgen soort associaties geloof ik?
Of
Zo te zien is Nederlands kampioen het hoogst haalbare voor die 2 kinderen in HGT. Het niveau hierboven is vele malen hoger. Ik snap ergens wel wat er mis mee is, maar dansen ook topsport waar je vroeg mee moet beginnen. Kinderen copieren al vanaf hun geboorte het gedrag van hun omgeving. Van hun ouders ,van hun idolen. Op zo'n playbackshow op de basisschool proberen de meisjes ook elk maniertje en beweginkje van Beyonce te copieren. Zolang er geen verregaande druk van de ouders achter zitten, prima toch?

Wat mijns insziens WEL heel erg fout is, zijn shows als deze, waarin 7 jarige meisjes als een willekeurige breezerslet dansen.

of deze kinderen, die er wel heel erg door papa en mama gedrild uitzien.

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Mjah...dit is wel erg jong om zoiets op TV te zingen. Een andere tekst was toepasselijker geweest. En de stem was ook wat onzeker, nog een paar jaar rustig thuis oefenen is denk ik verstandiger.
Ach, dat oefenen ging wel goed... hier is ze 12

En hier komt het eigenlijk allemaal bij elkaar. Een 6 jarig enorm zangtalent dat tegelijkertijd alle maniertjes en beweginkjes van het origineel kopieert

[ Bericht 11% gewijzigd door Knipoogje op 01-08-2010 10:46:56 ]
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:58:15 #35
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_84730471
quote:
En vervolgens kweken ze zelfingenomen, onvolwassen koters die denken dat de wereld om hem draait. Ok, misschien is het beeld van Lindsay Lohan in mijn achterhoofd een beetje over de top :')
Maar ik ken zelf ook zo'n meisje dat ooit meedeed met Idols, niet superslecht was maar ook niet geweldig goed en niet door ging naar de volgende ronde. Die moeder stormt de jurykamer in en begint te schermen met haar contacten met Céline Dion en hup een week later zet ze zichzelf (weer) publiekelijk voor schut bij Jensen. Zo kansloos :')
With the stars as her umbrella
  zondag 1 augustus 2010 @ 11:15:16 #36
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_84730777
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:39 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Zo te zien is Nederlands kampioen het hoogst haalbare voor die 2 kinderen in HGT. Het niveau hierboven is vele malen hoger. Ik snap ergens wel wat er mis mee is, maar dansen ook topsport waar je vroeg mee moet beginnen. Kinderen copieren al vanaf hun geboorte het gedrag van hun omgeving. Van hun ouders ,van hun idolen. Op zo'n playbackshow op de basisschool proberen de meisjes ook elk maniertje en beweginkje van Beyonce te copieren. Zolang er geen verregaande druk van de ouders achter zitten, prima toch?

Wat mijns insziens WEL heel erg fout is, zijn shows als deze, waarin 7 jarige meisjes als een willekeurige breezerslet dansen.

of deze kinderen, die er wel heel erg door papa en mama gedrild uitzien.

[..]

Ach, dat oefenen ging wel goed... hier is ze 12

En hier komt het eigenlijk allemaal bij elkaar. Een 6 jarig enorm zangtalent dat tegelijkertijd alle maniertjes en beweginkjes van het origineel kopieert

Die 2 kids :o
Ja ziet er leuk uit maar idd ook erg gedrilld. Krijg er een beetje een gevoel bij alsof die kids nooit buiten komen en alleen maar moeten trainen van papa en mama
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_84733953
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

True...maar de bewegingen die in een dans als de Rumba zitten, gebruiken de meeste volwassenen ook nooit! Bij Latin wordt alles overdreven, de kleding, de make up en ook de bewegingen.
Ik ken ze van het wedstrijdcircuit, en de ouders staan nooit met een stok in de hand naast de dansvloer van 'en nu kunstjes doen'!. Maar zoals bij alles waar kinderen betrokken zijn is het een kwestie van evenwicht proberen te vinden, dat is natuurlijk waar.
Dat de bewegingen in de Latin thuishoren wordt niet weersproken, ik (en anderen in dit topic) vind alleen dat kinderen van 10-12 daar niet mee bezig zouden moeten zijn.
  Moderator zondag 1 augustus 2010 @ 13:37:22 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_84734470
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:20 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat de bewegingen in de Latin thuishoren wordt niet weersproken, ik (en anderen in dit topic) vind alleen dat kinderen van 10-12 daar niet mee bezig zouden moeten zijn.
Nou ja, dat ze het doen, prima. Maar dan in een dansschool, en niet op NL televisie waar een presentatrice ze gaan prijzen omdat ze zo sexy zijn. Om kinderen van 10-12 sexy te noemen, dat vind ik een beetje... ziek?
pi_84734670
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_84734962
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:37 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou ja, dat ze het doen, prima. Maar dan in een dansschool, en niet op NL televisie waar een presentatrice ze gaan prijzen omdat ze zo sexy zijn. Om kinderen van 10-12 sexy te noemen, dat vind ik een beetje... ziek?
Ja dat is inderdaad het meest foute. Maar dat soort opmerkingen lok je wel uit met zulk gedrag.
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:00:19 #41
153506 Captain_Fabulous
pi_84742751
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:37 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het is geen talentenjacht voor de meest sexie kleuter, maar voor talent. Dat de jury er wat van de kook van raakt is jammer. Maar het is een podium act, ze loopt volgens mij niet zo rond op school.
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:12:47 #42
153506 Captain_Fabulous
pi_84743200
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:58 schreef -Miauw- het volgende:

[..]
Die moeder stormt de jurykamer in en begint te schermen met haar contacten met Céline Dion en hup een week later zet ze zichzelf (weer) publiekelijk voor schut bij Jensen. Zo kansloos :')
Dus omdat sommige ouders zich niet kunnen beheersen, mogen kinderen niet aan talentenjachten meedoen :P
Ik ga akoord onder voorwaarde dat alle ouders die langs de lijn lopen te brullen 'Grijp hem. grijp hem. Leg hem neeeeer!' ook gelijk een stadionverbod krijgen...
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:35:00 #43
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_84743850
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dus omdat sommige ouders zich niet kunnen beheersen, mogen kinderen niet aan talentenjachten meedoen :P
Ik ga akoord onder voorwaarde dat alle ouders die langs de lijn lopen te brullen 'Grijp hem. grijp hem. Leg hem neeeeer!' ook gelijk een stadionverbod krijgen...
Daar zijn tegenwoordig ook sire campagnes over en de meeste clubs spreken die ouders er ook op aan.
[b]AirwiN schreef [/b]
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:52:51 #44
153506 Captain_Fabulous
pi_84744361
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:00 schreef Huppelmuts het volgende:
Mijn zoon doet leuk breakdancen, ik vind hem de beste. Maar ik besef me heel goed dat hij nog lang niet op professioneel niveau is. Ik ga hem dan ook zeker niet opgeven voor bijvoorbeeld SYTYCD.
Maar je stimuleert hem wel neem ik aan. Hij mag er les voor nemen, zich ontwikkelen? Wat als er een jeugd versie kwam van SYTYCD, en hij zou het zelf willen, mag hij dan? Wat als je zoon gevraagd zou worden om mee te doen?
quote:
True, True...maar alleen als de ouder het kind heeft wijsgemaakt dat het een wereldster in wording is. Als het kind snapt (en oud genoeg is om zoiets te snappen) dat er veel kinderen meedoen, en dat die jury er niet is om ze de lucht in te prijzen maar misschien gaat zeggen dat ze nog veel te leren hebben. Is het dan nog steeds zo schadelijk?
pi_84745431
Lera en Erik vinden het zelf leuk om mee te doen, en ze moeten niks, dat stralen ze gewoon uit. En dat ze er zo uitzien en zo dansen hoort inderdaad gewoon bij latin dansen.... En tijdens audities zeiden ze dat ze maar twee keer een uurtje in de week trainen....genoeg tijd dus om te spelen... *O*

En ze zijn veel leuker dan de Britain's Got Talent kinderen:

pi_84746142
volgens mij zou het ook in een "aangepaste" versie kunnen, dus kleding, schoenen en bewegingen afgestemd op de leeftijd, maar omdat alle jonge danspaaren het zo sexy doen heb je dan waarschijnlijk geen kans en val je direct buiten
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:09:23 #47
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_84746812
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Maar je stimuleert hem wel neem ik aan. Hij mag er les voor nemen, zich ontwikkelen? Wat als er een jeugd versie kwam van SYTYCD, en hij zou het zelf willen, mag hij dan? Wat als je zoon gevraagd zou worden om mee te doen?
[..]

True, True...maar alleen als de ouder het kind heeft wijsgemaakt dat het een wereldster in wording is. Als het kind snapt (en oud genoeg is om zoiets te snappen) dat er veel kinderen meedoen, en dat die jury er niet is om ze de lucht in te prijzen maar misschien gaat zeggen dat ze nog veel te leren hebben. Is het dan nog steeds zo schadelijk?
Mijn zoon heeft al gevraagd of hij mee mag doen met SYTYCD, dat mag. Als hij 16 is, liever nog 17.

Behalve het feit dat hij afgezeken kan worden door de jury heb je ook nog dat klasgenoten of toekomstige klasgenoten het kijken. Door het meedoen aan zoiets zou hij een hel op de middelbare school kunnen krijgen. Zelfs als hij niet wordt afgezeken en door gaat. Heb je dan altijd van die jaloerse figuren die roddels gaan beginnen ofzo.

Jong zijn is al moeilijk genoeg zonder die programma's
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_84746833
Ja, idd...misschien is dat zo...alleen het is een beetje jammer, dat er gelijk zoveel vooroordelen zijn...als jonge kinderen iets goed kunnen, denken mensen gelijk dat ze dag en nacht trainen, dat ze geen normale leven hebben en dat ze gepusht worden door de ouders...In het geval van dat andere meisje (haar moeder kwam het podium op om te vertellen dat ze al 8 jaar professioneel les krijgt)...is dat misschien zo, maar Lera en Erik hebben naar mijn mening veel plezier in wat ze doen (ik heb hun auditie live gezien), en die coach Alina leek heel lief en bescheiden...dus denk dat t wel goed komt met die twee... ;)
  Moderator zondag 1 augustus 2010 @ 20:38:02 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_84748006
quote:

[..]

Oh, doe die alleen maar, dan mogen die kinderen wat mij betreft bij talentenjachten blijven. Dàt is pas echt erg. Ben je wel eens bij een judo wedstrijd voor kinderen geweest? Er stond serieus een moeder naar haar dochtertje te schreeuwen: 'trek d'r kop d'r af!!'... Scary!
pi_84750156
quote:

[..]

Dat soort mensen zijn ook onbegrijpelijk inderdaad :S
Voor aanwijzingen hebben die kinderen een coach, daar hebben die ouders weinig mee te maken.
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:36:33 #51
153506 Captain_Fabulous
pi_84750840
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:23 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat soort mensen zijn ook onbegrijpelijk inderdaad :S
Voor aanwijzingen hebben die kinderen een coach, daar hebben die ouders weinig mee te maken.
Mijn kinderen hebben bij de geboorte al toestemming gekregen om me weg te sturen als ik ooit zo'n type wordt :{w Je wil er toch niet aan denken...
pi_84751034
Haha :)
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:49:47 #53
153506 Captain_Fabulous
pi_84751567
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:09 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]
Behalve het feit dat hij afgezeken kan worden door de jury heb je ook nog dat klasgenoten of toekomstige klasgenoten het kijken. Door het meedoen aan zoiets zou hij een hel op de middelbare school kunnen krijgen. Zelfs als hij niet wordt afgezeken en door gaat. Heb je dan altijd van die jaloerse figuren die roddels gaan beginnen ofzo.
Dat is een terechte opmerking, aan de andere kant, leren om te gaan met jaloezie en afgunst is ook belangrijk voor een opgroeiend kind vind ik. Als je kind danst of andere kunstzinnige/theatrale belangstelling heeft zal het per definitie anders zijn dan de meeste kinderen. Een kind dat aanleg heeft voor sport, en daarom op TV komt, of anderzins in de mediua zal het nu eenmaal veel makkelijker hebben in de groep. De theaterschool of de dansacademie (waar een kunstzinnig kind eindelijk onder gelijkgestemden is) kan een kind pas op na de middelbare school. Te laat om te starten als danser.
pi_84752597
Helemaal mee eens Captain_Fabulous! En wat betreft Holland's Got Talent...of andere vergelijkbare programma...het lijkt alsof t helemaal hot is om een zielige verhaal te hebben of niet verzorgd uit te zien, zoals Susan Boyle of een werkloze bakker...of een meisje dat in een rol stoel zit, criminele jongen die piano speelt en werkt met verstandelijke gehandicapten, opera zangeres die gedumpt is door haar vriend of gewoon rare mensen (allemaal kandidaten van HGT 2010)...Moet je dan tot een van die doelgroepen behoren? Ze hebben natuurlijk allemaal talent, maar komen met een heel verhaal over hun privé leven...Lera en Erik hebben gewoon hun ding gedaan, en dat Patricia en Gordon met zulke opmerkingen kwamen...daar kunnen die kinderen niks aan doen..Als je t filmpje terug ziet, dan lijkt mij de belangrijkste en meest professionele commentaar, die van Dan:

pi_84757480
het is natuurlijk ook vermaak voor de massa en alleen als je anders bent als anderen val je op,
het verhaal wordt voor televisie aangedikt en uitgemolken, deelnemers geven zich 'volledig" over aan het programma voor hun "minute of fame", hopen bekendheid te krijgen en zien misschien pas achteraf op tv hoe iets is gesneden en geplakt
volwassenen zijn daar met hun volle verstand erbij, maar kinderen worden opgegeven door hun omgeving

het is "leuk" om erna de kijken, vermakkelijk (ook omdat je, bij de meeste in elk geval, blij bent dat jezelf genoeg hersenen hebt om in te zien dat je eigen talenten maar beperkt zijn en niet op een bühne thuis horen, bij vele van de volwassenen deelnemers ontbreekt dit vermogen)
waarom kinderen meedoen is mij een raadsel, willen ze het echt zelf?? vinden ze het gewoon leuk om op tv te komen?? willen ze beroemt worden? ik denk dat de mogelijkheiden voor kinderen toch beperkt blijven, want volgens mij is er een wetgeving die bepaalt hoe lang jonge kinderen op tv mogen komen
pi_84758295
Hier toevallig nog een filmpje met Erik en Lera (TROS Z@ppsport), ik vind ze echt heel schattig :) en zo'n
wedstrijd is toch wel best leuk/sfeervol: http://www.zappsport.nl/programma/3038/685
  maandag 2 augustus 2010 @ 06:28:59 #57
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_84761770
Jullie weten dat dit topic niet over die mini latin dansertjes ging he maar over kinderen bij dit soort shows in het algemeen
[b]AirwiN schreef [/b]
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:13:00 #58
153506 Captain_Fabulous
pi_84791214
Kijk in dat zapsport filmpje eens op 2.32, de flitsen met oudere dansres. Het paar met het meisje in de rode jurk zijn broer en zus Zegels. http://www.danceplaza.com(...)ion=couple&what=2118
Die dansen al jaren, en doen ook mee op internationaal niveau. Hun moeder heeft met de gemeente een gymlokaal geregeld zodat ze elke avond kunnen trainen. Toch gaat het ook op school goed met ze. Die zijn ook heel jong begonnen. Maar het dansplezier spat nog steeds van ze af op wedstrijden. Jong beginnen hoeft geen slecht efect op kinderen te hebben..niet altijd. Het is balanceerwerk, maar daar zijn we het geloof ik wel over eens.
pi_85013221
Ik ben trouwens heel erg benieuwd hoe deze jongeren begeleid worden door Popstars enzovoort.

We hebben er dit jaar weer een aantal jongere deelnemers bij zitten en dan bedoel ik in de leeftijdscategorie van t/m 16.
Vaak heb je bij theater en televisie producties een kinderbegeleider.
Die er voor zorgt dat de kinderen zich goed voelen en goed eten en drinken / slapen.
Hoewel het hier niet verplicht is om te hebben lijkt het me wel handig...
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:03:58 #60
153506 Captain_Fabulous
pi_85015178
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:12 schreef joke_name het volgende:
Ik ben trouwens heel erg benieuwd hoe deze jongeren begeleid worden door Popstars enzovoort.

We hebben er dit jaar weer een aantal jongere deelnemers bij zitten en dan bedoel ik in de leeftijdscategorie van t/m 16.
Als ik het vrijdag zo zag, zijn er een heleboel jonge zangers (de jonger dan 14 categorie) weggestuurd bij HGT. Die 13 jarige knul die een Jan Smith nummer deed zat volgens mij bij de afvallers. En die was gewoon goed.

Als ik het goed gezien heb zijn haast alle kinderen eruit...bescherming van de kinderen door de zender? Zoals dit topic laat zien, staat niet iedereen te springen om jonge kinderen op TV! Of ze hebben geen zin om een (dure) begeleiding op te tuigen? Al is er natuurlijk verschil tussen een opname bij een show, en een theaterstuk dat langer draait. Lijkt me.
pi_85035364
...of ze zijn bang dat het cute-effect ervoor zorgt dat er dit jaar na de vorige 2 winnaresjes weer iemand wint die uiteindelijk maar matig talentvol is. Die acrobate van de eerste serie doet het wel aardig maar wordt compleet ondergesneeuwd door alle volwassen acrobaten EN kinderen die op internationaal niveau meekomen. En als je dat zangeresje met die matige stem van vorig jaar vergelijkt met wat er in het buitenland aan jong zangtalent komt bovendrijven... Zo iemand als Waylon had natuurlijk moeten winnen.
pi_85036523
@captain_fabulous.
Ik richt het hier vooral op popstars. Waar wel een aantal jongeren in zitten van rond de 14,15 jaar. Van wat ik gezien heb op sbs gemist.

De theater rondes zijn wel slopend. Ik weet van de x-factor dat ze dagen maakten van 12 a 13 uur. Dat zal waarschijnlijk dus bij popstars hetzelfde zijn.

Vergeet ook echt niet dat een dag van de live opnames niet alleen maar live-opnames zijn, maar repetities enzovoort. Dus ze zijn er al om een uurtje of 12.00 voor de uitzending van 20.30

Dus dan bedoelt ik dus het moment van aankomst tot het moment van weg gaan.

Bij TV-shows is het overigens ook verplicht om kinder-begeleiding te hebben ook bij klein op locatie opnames.

Ben dus wel benieuwd hoe het geregeld is. Arbeidsinspectie schijnt tegenwoordig ook beter op te letten.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:20:26 #63
153506 Captain_Fabulous
pi_85259137
Stil hier...eens een stellinkje ertegen aan gooien : als Nederland nog eens het songfestival wil winnen moeten er twee dingen gebeuren:

1. De selectie weg bij de TROS want die stuurt alleen maar Volendammers

2. We worden in NL een stuk minder krampachtig als kinderen aanleg hebben voor zingen/dansen zodat ze zich kunnen ontwikkelen, want onze huidige volwassen artiesten hebben veel te weinig show gevoel om eens een keer te winnen. Omdat je in Nederland pas op je 17de ,18de serieus kan gaan optreden zonder dat de arbeidsinspectie ingrijpt.

Ga eens lekker los zou ik zeggen!
  Moderator zaterdag 14 augustus 2010 @ 06:59:11 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_85271454
Ja, maar niet in talentenshows. Ga dan lekker optreden bij lokale kermissen, braderien enz enz. HGT gisterenavond was tenenkrommend...
pi_85385620
@captain_fabulous.

Ik wil graag reageren op de 2 stelling van jou.

Ik denk dat het versoepelen van de kinderarbeidstijden wet geen goed idee is.
Kinderen hebben het op dit moment vaak al zwaar tijdens productie en de regels worden volgens mij redelijk vaak ontdoken. In ieder geval bij 2 kinder productie gebeurde dat.

Wat ik me wel voor kan stellen is dat we naar een regeling toegaan waar meer naar het kind zelf gekeken gaat worden en dat er een specifiek regeling voor dat kind gemaakt wordt.
Sommige kinderen kunnen nou eenmaal meer aan dan andere kinderen.
Je kant dan natuurlijk ook meteen kijken naar schoolprestaties enzovoort.

Deze nieuwe regeling is natuurlijk wel wat arbeidsintensiever dan een simpele regeling maar bied voor de kinderen meer mogelijkheden. Het is wel belangrijk dat er goed op gecontroleerd wordt.

Kijk maar naar all missing peaces, (Waar de jongste een speciale ontheffing heeft gekregen.):
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/39284211

voor compleet beeld van de wettekst.
http://www.totheater.nl/download/kunstkinderen.pdf
pi_85545485
Rustig hier. Niemand die een reactie meer wil geven.

Het is trouwens nu echt raak bij Popstars.

Gisteren is er een jongen door gegaan naar de volgende ronde van 12 jaar. Ze zijn nu verplicht om voor hem kinder-begeleiding in te schakelen.

Ben trouwens benieuwd hoe de arbeidsinspectie naar dit soort programma's kijkt.
pi_85545520
Er is een nieuwe discussie bij OUDERS, wij waren hier blijkbaar te fel...
Je kind in Hollands Got Talent?
pi_85567565
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:20 schreef Zana het volgende:
Er is een nieuwe discussie bij OUDERS, wij waren hier blijkbaar te fel...
Je kind in Hollands Got Talent?
Nope, maar zoals TS al eerder opmerkte, dit topic ging over kinderen in het algemeen. Dus leek het me gepast de discussie hoe ver je kan gaan met een dansend kind ergens anders te voeren. Leek me ook niet bin TAL te passen, eigenlijk. Hier moet gewoon lekker over de shows gepraat worden.
pi_108704003
De discussie laait -mede door het doorgaan van de 10-jarige Channah naar de liveshow van The Voice Kids- weer op. Vandaar een kleine kick.

En omdat ik dat niet zinloos wil doen... Ik ben er nog steeds van overtuigd dat er genoeg begeleiding zal zijn voor die kinderen. 10 jaar is jong om al vol in de aandacht te staan, maar je ziet dat de aandacht wil een stuk minder groot wordt gemaakt dan dat bij de volwassen versie van The Voice werd gedaan. Er is nu bijvoorbeeld ook geen V reportergedoe, het multimediagedeelte is veel kindvriendelijker en nog wat van zulke dingetjes. Maar ook naar die kinderen zelf toe wordt er naar mijn idee heel vriendelijk gedaan.

Wendy wordt dan wel vaak belachelijk gemaakt in de livetopics en elders, maar vind toch ook wel dat ze dit wel leuk doet. Zo zou je dr nooit tegen volwassenen zien doen :P . Wat dat betreft zit ze (samen met Martijn, die het ook prima doet) prima op haar plek.

Ook zie je die kinderen veel minder in andere media verschijnen. RTL Boulevard praatte bijv. na de auditie van Fabienne(13 jaar) met haar ouders ipv haarzelf.
Het zal misschien wel met de wet te maken hebben, maar daardoor zie je wel dat er genoeg onderzoek naar is gedaan.

Wat ik bedoel... die kinderen zijn volgens mij in prima handen, worden goed begeleid en verzorgd én belangrijker nog... ze worden niet zomaar in het diepe gegooid.
  Moderator zondag 4 maart 2012 @ 18:26:53 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_108707431
Ik volg het programma bewust niet. 10-jarige kinderen horen nog niet zo in de spotlights geduwd te worden door kun ouders. Gewoon wachten tot ze zestien zijn en ze dan lekker mee laten doen met X-factor of wat er dan ook is. Kan toch niet zo moeilijk zijn?
pi_108737100
Maar waarom zouden ze niet mee mogen dloen als ze het zelf leuk vinden?
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 12:48:27 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_108738132
Van mij mag het, maar ik vraag me af of een kind van 10 jaar dat kan bepalen. Of zo'n kind de gevolgen van een beroemdheid kan overzien (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Het lijkt me in de meeste gevallen verstandiger om een wat hogere leeftijdsgrenzen te hanteren.
pi_108743925
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Van mij mag het, maar ik vraag me af of een kind van 10 jaar dat kan bepalen. Of zo'n kind de gevolgen van een beroemdheid kan overzien (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Het lijkt me in de meeste gevallen verstandiger om een wat hogere leeftijdsgrenzen te hanteren.
Daarom zullen de ouders er vast ook nauw bij betrokken worden. Als die kinderen het zelf nog leuk vinden en die ouders grenzen hebben en kennen.... dan is er toch geen probleem :o ?
pi_108744057
Ik begrijp heel goed dat mensen er tegen zijn dat sommige kinderen te jong zijn voor zulke programma's, maar ik zou zo graag willen weten waarom mensen (ook bij goede begeleiding) het een probleem vinden.
pi_134904831
N.a.v. de discussie rondom Amira ff een kickje... :s)
pi_134923907
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2010 19:21 schreef MissBitchy het volgende:

En beter dan dit kan ik het niet zeggen :)
i'd follow that up. ^O^
pi_134956664
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 juli 2010 19:00 schreef Huppelmuts het volgende:
Persoonlijk snap ik niet dat je als ouder zijnde je kind (en dan bedoel ik jonger dan 16) mee laat doen of zelfs opgeeft voor een show als my name is of holland's got talent ofzo.

Vergeet niet dat jij als vader/moeder niet echt objectief bent.

Als je kind echt zo goed is dan komt ie er wel.

Jullie mening aub.
Mijn pa moest vroeger toen ie 12 jaar was van school en op de boerderij van mijn opa helpen. Hij werd een gewoon volwassen individu. Er is niks mis met kinderen die hun talent al ontplooien. Vangelis was ook een wonderkind. Die kon op zijn vierde piano spelen. Een en ander werd positief beinvloed door zijn ouders. Anders hadden we nooit van deze grote Griekse componist gehoord.

Lekker decadent ook om van onze kinderen te eisen dat ze vooral kind moeten zijn, terwijl in Azie kinderen met kankerverwekkende chemikalieen zitten te werken om spijkerbroeken te bleken, zodat onze kinderen die kunnen dragen.

[ Bericht 7% gewijzigd door WhiteBeard op 01-01-2014 18:44:15 (Toevoeging) ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')