En beter dan dit kan ik het niet zeggenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik krijg vaak een beetje het idee dat het een verloren droom van een van de ouders is waar ze hun kind dan maar voor gebruiken om het alsnog waar te maken.
Ja precies, vooral nasty dat Patricia het juist positief vond dat die 10 jarige sexy kon zijn. Vond dat juist nogal negatief eigenlijk, dat twee kleine kinderen zo op het podium staan.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Die jonge stijldansers waren inderdaad wel goed, maar ik kreeg er ook wel een beetje een Toddlers&Tiara's gevoel bij... Zeker toen Patricia ging benadrukken dat een 10jarige zo sexy kon zijnGordon voegde er ook nog heel treffend aan toe dat ie toch wel hoopte dat ze ook nog gewoon met barbies speelde thuis.
game set and matchquote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik krijg vaak een beetje het idee dat het een verloren droom van een van de ouders is waar ze hun kind dan maar voor gebruiken om het alsnog waar te maken.
In Idols 4 (of nouja, een Idols waarin Gordon in de jury zat) kwam een keer een heel klein meisje een liedje zingen, echt meisje van een jaar of 5 geloof ik. Toen werd die moeder er wel bijgehaald en kreeg die wel de wind van voren. Naar mijn mening is dat ook echt een leeftijd waarop kinderen alleen maar bezig moeten zijn met spelen en zeker niet met dit soort talentenjachten.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat mij betreft mogen ze aan HGT ook wel een leeftijd hangen. Het is heel schattig en ik kan er ook echt wel van genieten als een kind iets kan. Maar ze moeten ook een beetje in bescherming worden genomen. In sommige gevallen zelfs tegen hun ouders
Het zijn ook de huidige Nederlands kampioenen Latin dansen...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:24 schreef Operc het volgende: HGT had gisteren ook een stijldanspaar van 2 kinderen van 10 en 11 geloof ik. Ze deden het best goed
En hoe verschilt dat van al die vaders die hun zoontje naar voetbal brengen in de hoop dat hij nog eens bij Barcelona voetbalt?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat had ik meegekregen jaquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Het zijn ook de huidige Nederlands kampioenen Latin dansen...
Dat blijft moeilijk met dansen, Latin is vrij uitdagend en sensueel, en het is moeilijk de passen en figuren aan te passen voor kinderen zonder dat het geen Latin meer is. De dansbond stelt dan ook hele strenge kledingeisen voor dansers onder de 12 (en onder de 16 ook nog) om in elk geval te proberen de uitstraling wat onschuldiger te houden.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:53 schreef Operc het volgende:
[..]
Blijft t punt dat ik het punt van sexy zijn wat Patricia aanstipte juist een negatief punt vond in plaats van een positief.
Uhm Nationale televisie.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
En hoe verschilt dat van al die vaders die hun zoontje naar voetbal brengen in de hoop dat hij nog eens bij Barcelona voetbalt?
Zeker niet, daar heb je ook gelijk in. Maar zo'n wedstrijd voor de dansbond is dan niet op nationale televisie, en daar krijgt zij niet en plain publique het commentaar dat ze zo sexy is. Dat is in besloten kringen, en eigenlijk een aanloop naar het volwassen dansen. Op nationale televisie kun je zoiets niet zeggen tegen een 11 jarige, vind ik.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dat blijft moeilijk met dansen, Latin is vrij uitdagend en sensueel, en het is moeilijk de passen en figuren aan te passen voor kinderen zonder dat het geen Latin meer is. De dansbond stelt dan ook hele strenge kledingeisen voor dansers onder de 12 (en onder de 16 ook nog) om in elk geval te proberen de uitstraling wat onschuldiger te houden.
Ik krijg kippenvel van je postquote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:25 schreef Knipoogje het volgende:
Droom waarmaken of niet, jonge kinderen die iets goeds kunnen, daar krijg ik kippevel van
ik vond dat ook twijfelachtig, gewoon omdat de bewegingen zo sexy waren. En ze konden in mijn ogen echt goed dansen, maar ik blijf het vreemd vinden dat KINDEREN zich zo moeten gedragen...het hoort misschien bij de dans en je moet misschien op jonge leeftijd beginnen als je echt goed wil worden en ze hebben misschien heel veel plezier erin, maar toch, het past in mijn ogen gewoon niet bij deze leeftijdquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:24 schreef Operc het volgende:
En verder wat betreft jonge deelnemers. HGT had gisteren ook een stijldanspaar van 2 kinderen van 10 en 11 geloof ik. Ze deden het best goed, maar gezien de leeftijd zou ik als ouders toch ook niet echt blij zijn geweest als ze zo jong al deelnemen aan zulke programma's.
Waarom gebruik je die woorden? Ze zijn niet gedwongen...en dansen kan niet zonder plezier. Tenminste niet op een manier die leuk is om naar te kijken.quote:Op zondag 1 augustus 2010 08:18 schreef Zana het volgende:
[..]
zich zo moeten gedragen... en ze hebben misschien heel veel plezier erin
Helaas is de wereld veranderd en zijn ze nu wel op die leeftijd al bezig met dat soort dingen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:07 schreef Zana het volgende:
In mijn ogen zijn het gewoon geen bewegingen, die een kind normaal op die leeftijd doet, maar proberen ze gewoon volwassenen te kopiëren.
Ik heb er geen verstand van hoe kinderen deze dansen leren, maar voor mij voelt het gewoon niet natuurlijk.
Ik vond het ook vreemd dat het meisje van vrijdag behoorlijk hoge hakken droeg. Elk meisje probeert een keer de hakken van haar moeder, maar daar urenlang op dansen is toch iets anders. De begeleidster leek erg lief met de kinderen om te gaan, dus ze zullen het wel van zich uit graag doen, maar een kind van 10 of 12 is toch normaal nog niet zo met een sexy uitstraling bezig denk ik (heb zelf geen kinderen in die leeftijd).
True...maar de bewegingen die in een dans als de Rumba zitten, gebruiken de meeste volwassenen ook nooit! Bij Latin wordt alles overdreven, de kleding, de make up en ook de bewegingen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:07 schreef Zana het volgende:
In mijn ogen zijn het gewoon geen bewegingen, die een kind normaal op die leeftijd doet, maar proberen ze gewoon volwassenen te kopiëren.
hmm, het komt wel een beetje pedobear over jaquote:Op zondag 1 augustus 2010 07:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik krijg kippenvel van je post
Mjah...dit is wel erg jong om zoiets op TV te zingen. Een andere tekst was toepasselijker geweest. En de stem was ook wat onzeker, nog een paar jaar rustig thuis oefenen is denk ik verstandiger.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:25 schreef Knipoogje het volgende:
Droom waarmaken of niet, jonge kinderen die iets goeds kunnen, daar krijg ik kippevel van
Zo te zien is Nederlands kampioen het hoogst haalbare voor die 2 kinderen in HGT. Het niveau hierboven is vele malen hoger. Ik snap ergens wel wat er mis mee is, maar dansen ook topsport waar je vroeg mee moet beginnen. Kinderen copieren al vanaf hun geboorte het gedrag van hun omgeving. Van hun ouders ,van hun idolen. Op zo'n playbackshow op de basisschool proberen de meisjes ook elk maniertje en beweginkje van Beyonce te copieren. Zolang er geen verregaande druk van de ouders achter zitten, prima toch?quote:Op zondag 1 augustus 2010 09:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Julie krijgen soort associaties geloof ik?
Of
Ach, dat oefenen ging wel goed... hier is ze 12quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Mjah...dit is wel erg jong om zoiets op TV te zingen. Een andere tekst was toepasselijker geweest. En de stem was ook wat onzeker, nog een paar jaar rustig thuis oefenen is denk ik verstandiger.
En vervolgens kweken ze zelfingenomen, onvolwassen koters die denken dat de wereld om hem draait. Ok, misschien is het beeld van Lindsay Lohan in mijn achterhoofd een beetje over de topquote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Die 2 kidsquote:Op zondag 1 augustus 2010 10:39 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zo te zien is Nederlands kampioen het hoogst haalbare voor die 2 kinderen in HGT. Het niveau hierboven is vele malen hoger. Ik snap ergens wel wat er mis mee is, maar dansen ook topsport waar je vroeg mee moet beginnen. Kinderen copieren al vanaf hun geboorte het gedrag van hun omgeving. Van hun ouders ,van hun idolen. Op zo'n playbackshow op de basisschool proberen de meisjes ook elk maniertje en beweginkje van Beyonce te copieren. Zolang er geen verregaande druk van de ouders achter zitten, prima toch?
Wat mijns insziens WEL heel erg fout is, zijn shows als deze, waarin 7 jarige meisjes als een willekeurige breezerslet dansen.
of deze kinderen, die er wel heel erg door papa en mama gedrild uitzien.
[..]
Ach, dat oefenen ging wel goed... hier is ze 12
En hier komt het eigenlijk allemaal bij elkaar. Een 6 jarig enorm zangtalent dat tegelijkertijd alle maniertjes en beweginkjes van het origineel kopieert
Dat de bewegingen in de Latin thuishoren wordt niet weersproken, ik (en anderen in dit topic) vind alleen dat kinderen van 10-12 daar niet mee bezig zouden moeten zijn.quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
True...maar de bewegingen die in een dans als de Rumba zitten, gebruiken de meeste volwassenen ook nooit! Bij Latin wordt alles overdreven, de kleding, de make up en ook de bewegingen.
Ik ken ze van het wedstrijdcircuit, en de ouders staan nooit met een stok in de hand naast de dansvloer van 'en nu kunstjes doen'!. Maar zoals bij alles waar kinderen betrokken zijn is het een kwestie van evenwicht proberen te vinden, dat is natuurlijk waar.
Nou ja, dat ze het doen, prima. Maar dan in een dansschool, en niet op NL televisie waar een presentatrice ze gaan prijzen omdat ze zo sexy zijn. Om kinderen van 10-12 sexy te noemen, dat vind ik een beetje... ziek?quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:20 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat de bewegingen in de Latin thuishoren wordt niet weersproken, ik (en anderen in dit topic) vind alleen dat kinderen van 10-12 daar niet mee bezig zouden moeten zijn.
Ja dat is inderdaad het meest foute. Maar dat soort opmerkingen lok je wel uit met zulk gedrag.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, dat ze het doen, prima. Maar dan in een dansschool, en niet op NL televisie waar een presentatrice ze gaan prijzen omdat ze zo sexy zijn. Om kinderen van 10-12 sexy te noemen, dat vind ik een beetje... ziek?
Het is geen talentenjacht voor de meest sexie kleuter, maar voor talent. Dat de jury er wat van de kook van raakt is jammer. Maar het is een podium act, ze loopt volgens mij niet zo rond op school.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, dat ze het doen, prima. Maar dan in een dansschool, en niet op NL televisie waar een presentatrice ze gaan prijzen omdat ze zo sexy zijn. Om kinderen van 10-12 sexy te noemen, dat vind ik een beetje... ziek?
Dus omdat sommige ouders zich niet kunnen beheersen, mogen kinderen niet aan talentenjachten meedoenquote:Op zondag 1 augustus 2010 10:58 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Die moeder stormt de jurykamer in en begint te schermen met haar contacten met Céline Dion en hup een week later zet ze zichzelf (weer) publiekelijk voor schut bij Jensen. Zo kansloos
Daar zijn tegenwoordig ook sire campagnes over en de meeste clubs spreken die ouders er ook op aan.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dus omdat sommige ouders zich niet kunnen beheersen, mogen kinderen niet aan talentenjachten meedoen![]()
Ik ga akoord onder voorwaarde dat alle ouders die langs de lijn lopen te brullen 'Grijp hem. grijp hem. Leg hem neeeeer!' ook gelijk een stadionverbod krijgen...
Maar je stimuleert hem wel neem ik aan. Hij mag er les voor nemen, zich ontwikkelen? Wat als er een jeugd versie kwam van SYTYCD, en hij zou het zelf willen, mag hij dan? Wat als je zoon gevraagd zou worden om mee te doen?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:00 schreef Huppelmuts het volgende:
Mijn zoon doet leuk breakdancen, ik vind hem de beste. Maar ik besef me heel goed dat hij nog lang niet op professioneel niveau is. Ik ga hem dan ook zeker niet opgeven voor bijvoorbeeld SYTYCD.
True, True...maar alleen als de ouder het kind heeft wijsgemaakt dat het een wereldster in wording is. Als het kind snapt (en oud genoeg is om zoiets te snappen) dat er veel kinderen meedoen, en dat die jury er niet is om ze de lucht in te prijzen maar misschien gaat zeggen dat ze nog veel te leren hebben. Is het dan nog steeds zo schadelijk?quote:De kritiek die ze kunnen krijgen kan zo'n kind voor het leven tekenen.
Mijn zoon heeft al gevraagd of hij mee mag doen met SYTYCD, dat mag. Als hij 16 is, liever nog 17.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Maar je stimuleert hem wel neem ik aan. Hij mag er les voor nemen, zich ontwikkelen? Wat als er een jeugd versie kwam van SYTYCD, en hij zou het zelf willen, mag hij dan? Wat als je zoon gevraagd zou worden om mee te doen?
[..]
True, True...maar alleen als de ouder het kind heeft wijsgemaakt dat het een wereldster in wording is. Als het kind snapt (en oud genoeg is om zoiets te snappen) dat er veel kinderen meedoen, en dat die jury er niet is om ze de lucht in te prijzen maar misschien gaat zeggen dat ze nog veel te leren hebben. Is het dan nog steeds zo schadelijk?
Oh, doe die alleen maar, dan mogen die kinderen wat mij betreft bij talentenjachten blijven. Dàt is pas echt erg. Ben je wel eens bij een judo wedstrijd voor kinderen geweest? Er stond serieus een moeder naar haar dochtertje te schreeuwen: 'trek d'r kop d'r af!!'... Scary!quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dus omdat sommige ouders zich niet kunnen beheersen, mogen kinderen niet aan talentenjachten meedoen![]()
Ik ga akoord onder voorwaarde dat alle ouders die langs de lijn lopen te brullen 'Grijp hem. grijp hem. Leg hem neeeeer!' ook gelijk een stadionverbod krijgen...
Dat soort mensen zijn ook onbegrijpelijk inderdaad :Squote:Op zondag 1 augustus 2010 18:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Mijn kinderen hebben bij de geboorte al toestemming gekregen om me weg te sturen als ik ooit zo'n type wordtquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:23 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn ook onbegrijpelijk inderdaad :S
Voor aanwijzingen hebben die kinderen een coach, daar hebben die ouders weinig mee te maken.
Dat is een terechte opmerking, aan de andere kant, leren om te gaan met jaloezie en afgunst is ook belangrijk voor een opgroeiend kind vind ik. Als je kind danst of andere kunstzinnige/theatrale belangstelling heeft zal het per definitie anders zijn dan de meeste kinderen. Een kind dat aanleg heeft voor sport, en daarom op TV komt, of anderzins in de mediua zal het nu eenmaal veel makkelijker hebben in de groep. De theaterschool of de dansacademie (waar een kunstzinnig kind eindelijk onder gelijkgestemden is) kan een kind pas op na de middelbare school. Te laat om te starten als danser.quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:09 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Behalve het feit dat hij afgezeken kan worden door de jury heb je ook nog dat klasgenoten of toekomstige klasgenoten het kijken. Door het meedoen aan zoiets zou hij een hel op de middelbare school kunnen krijgen. Zelfs als hij niet wordt afgezeken en door gaat. Heb je dan altijd van die jaloerse figuren die roddels gaan beginnen ofzo.
Als ik het vrijdag zo zag, zijn er een heleboel jonge zangers (de jonger dan 14 categorie) weggestuurd bij HGT. Die 13 jarige knul die een Jan Smith nummer deed zat volgens mij bij de afvallers. En die was gewoon goed.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:12 schreef joke_name het volgende:
Ik ben trouwens heel erg benieuwd hoe deze jongeren begeleid worden door Popstars enzovoort.
We hebben er dit jaar weer een aantal jongere deelnemers bij zitten en dan bedoel ik in de leeftijdscategorie van t/m 16.
Nope, maar zoals TS al eerder opmerkte, dit topic ging over kinderen in het algemeen. Dus leek het me gepast de discussie hoe ver je kan gaan met een dansend kind ergens anders te voeren. Leek me ook niet bin TAL te passen, eigenlijk. Hier moet gewoon lekker over de shows gepraat worden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:20 schreef Zana het volgende:
Er is een nieuwe discussie bij OUDERS, wij waren hier blijkbaar te fel...
Je kind in Hollands Got Talent?
Daarom zullen de ouders er vast ook nauw bij betrokken worden. Als die kinderen het zelf nog leuk vinden en die ouders grenzen hebben en kennen.... dan is er toch geen probleemquote:Op maandag 5 maart 2012 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Van mij mag het, maar ik vraag me af of een kind van 10 jaar dat kan bepalen. Of zo'n kind de gevolgen van een beroemdheid kan overzien (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Het lijkt me in de meeste gevallen verstandiger om een wat hogere leeftijdsgrenzen te hanteren.
i'd follow that up.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:21 schreef MissBitchy het volgende:
En beter dan dit kan ik het niet zeggen
Mijn pa moest vroeger toen ie 12 jaar was van school en op de boerderij van mijn opa helpen. Hij werd een gewoon volwassen individu. Er is niks mis met kinderen die hun talent al ontplooien. Vangelis was ook een wonderkind. Die kon op zijn vierde piano spelen. Een en ander werd positief beinvloed door zijn ouders. Anders hadden we nooit van deze grote Griekse componist gehoord.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:00 schreef Huppelmuts het volgende:
Persoonlijk snap ik niet dat je als ouder zijnde je kind (en dan bedoel ik jonger dan 16) mee laat doen of zelfs opgeeft voor een show als my name is of holland's got talent ofzo.
Vergeet niet dat jij als vader/moeder niet echt objectief bent.
Mijn zoon doet leuk breakdancen, ik vind hem de beste. Maar ik besef me heel goed dat hij nog lang niet op professioneel niveau is. Ik ga hem dan ook zeker niet opgeven voor bijvoorbeeld SYTYCD.
De kritiek die ze kunnen krijgen kan zo'n kind voor het leven tekenen.
Als je kind echt zo goed is dan komt ie er wel.
Jullie mening aub.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |