abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:36:33 #51
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_84750840
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:23 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat soort mensen zijn ook onbegrijpelijk inderdaad :S
Voor aanwijzingen hebben die kinderen een coach, daar hebben die ouders weinig mee te maken.
Mijn kinderen hebben bij de geboorte al toestemming gekregen om me weg te sturen als ik ooit zo'n type wordt :{w Je wil er toch niet aan denken...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_84751034
Haha :)
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:49:47 #53
153506 Captain_Fabulous
pi_84751567
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:09 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]
Behalve het feit dat hij afgezeken kan worden door de jury heb je ook nog dat klasgenoten of toekomstige klasgenoten het kijken. Door het meedoen aan zoiets zou hij een hel op de middelbare school kunnen krijgen. Zelfs als hij niet wordt afgezeken en door gaat. Heb je dan altijd van die jaloerse figuren die roddels gaan beginnen ofzo.
Dat is een terechte opmerking, aan de andere kant, leren om te gaan met jaloezie en afgunst is ook belangrijk voor een opgroeiend kind vind ik. Als je kind danst of andere kunstzinnige/theatrale belangstelling heeft zal het per definitie anders zijn dan de meeste kinderen. Een kind dat aanleg heeft voor sport, en daarom op TV komt, of anderzins in de mediua zal het nu eenmaal veel makkelijker hebben in de groep. De theaterschool of de dansacademie (waar een kunstzinnig kind eindelijk onder gelijkgestemden is) kan een kind pas op na de middelbare school. Te laat om te starten als danser.
pi_84752597
Helemaal mee eens Captain_Fabulous! En wat betreft Holland's Got Talent...of andere vergelijkbare programma...het lijkt alsof t helemaal hot is om een zielige verhaal te hebben of niet verzorgd uit te zien, zoals Susan Boyle of een werkloze bakker...of een meisje dat in een rol stoel zit, criminele jongen die piano speelt en werkt met verstandelijke gehandicapten, opera zangeres die gedumpt is door haar vriend of gewoon rare mensen (allemaal kandidaten van HGT 2010)...Moet je dan tot een van die doelgroepen behoren? Ze hebben natuurlijk allemaal talent, maar komen met een heel verhaal over hun privé leven...Lera en Erik hebben gewoon hun ding gedaan, en dat Patricia en Gordon met zulke opmerkingen kwamen...daar kunnen die kinderen niks aan doen..Als je t filmpje terug ziet, dan lijkt mij de belangrijkste en meest professionele commentaar, die van Dan:

pi_84757480
het is natuurlijk ook vermaak voor de massa en alleen als je anders bent als anderen val je op,
het verhaal wordt voor televisie aangedikt en uitgemolken, deelnemers geven zich 'volledig" over aan het programma voor hun "minute of fame", hopen bekendheid te krijgen en zien misschien pas achteraf op tv hoe iets is gesneden en geplakt
volwassenen zijn daar met hun volle verstand erbij, maar kinderen worden opgegeven door hun omgeving

het is "leuk" om erna de kijken, vermakkelijk (ook omdat je, bij de meeste in elk geval, blij bent dat jezelf genoeg hersenen hebt om in te zien dat je eigen talenten maar beperkt zijn en niet op een bühne thuis horen, bij vele van de volwassenen deelnemers ontbreekt dit vermogen)
waarom kinderen meedoen is mij een raadsel, willen ze het echt zelf?? vinden ze het gewoon leuk om op tv te komen?? willen ze beroemt worden? ik denk dat de mogelijkheiden voor kinderen toch beperkt blijven, want volgens mij is er een wetgeving die bepaalt hoe lang jonge kinderen op tv mogen komen
pi_84758295
Hier toevallig nog een filmpje met Erik en Lera (TROS Z@ppsport), ik vind ze echt heel schattig :) en zo'n
wedstrijd is toch wel best leuk/sfeervol: http://www.zappsport.nl/programma/3038/685
  maandag 2 augustus 2010 @ 06:28:59 #57
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_84761770
Jullie weten dat dit topic niet over die mini latin dansertjes ging he maar over kinderen bij dit soort shows in het algemeen
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:13:00 #58
153506 Captain_Fabulous
pi_84791214
Kijk in dat zapsport filmpje eens op 2.32, de flitsen met oudere dansres. Het paar met het meisje in de rode jurk zijn broer en zus Zegels. http://www.danceplaza.com(...)ion=couple&what=2118
Die dansen al jaren, en doen ook mee op internationaal niveau. Hun moeder heeft met de gemeente een gymlokaal geregeld zodat ze elke avond kunnen trainen. Toch gaat het ook op school goed met ze. Die zijn ook heel jong begonnen. Maar het dansplezier spat nog steeds van ze af op wedstrijden. Jong beginnen hoeft geen slecht efect op kinderen te hebben..niet altijd. Het is balanceerwerk, maar daar zijn we het geloof ik wel over eens.
pi_85013221
Ik ben trouwens heel erg benieuwd hoe deze jongeren begeleid worden door Popstars enzovoort.

We hebben er dit jaar weer een aantal jongere deelnemers bij zitten en dan bedoel ik in de leeftijdscategorie van t/m 16.
Vaak heb je bij theater en televisie producties een kinderbegeleider.
Die er voor zorgt dat de kinderen zich goed voelen en goed eten en drinken / slapen.
Hoewel het hier niet verplicht is om te hebben lijkt het me wel handig...
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:03:58 #60
153506 Captain_Fabulous
pi_85015178
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:12 schreef joke_name het volgende:
Ik ben trouwens heel erg benieuwd hoe deze jongeren begeleid worden door Popstars enzovoort.

We hebben er dit jaar weer een aantal jongere deelnemers bij zitten en dan bedoel ik in de leeftijdscategorie van t/m 16.
Als ik het vrijdag zo zag, zijn er een heleboel jonge zangers (de jonger dan 14 categorie) weggestuurd bij HGT. Die 13 jarige knul die een Jan Smith nummer deed zat volgens mij bij de afvallers. En die was gewoon goed.

Als ik het goed gezien heb zijn haast alle kinderen eruit...bescherming van de kinderen door de zender? Zoals dit topic laat zien, staat niet iedereen te springen om jonge kinderen op TV! Of ze hebben geen zin om een (dure) begeleiding op te tuigen? Al is er natuurlijk verschil tussen een opname bij een show, en een theaterstuk dat langer draait. Lijkt me.
pi_85035364
...of ze zijn bang dat het cute-effect ervoor zorgt dat er dit jaar na de vorige 2 winnaresjes weer iemand wint die uiteindelijk maar matig talentvol is. Die acrobate van de eerste serie doet het wel aardig maar wordt compleet ondergesneeuwd door alle volwassen acrobaten EN kinderen die op internationaal niveau meekomen. En als je dat zangeresje met die matige stem van vorig jaar vergelijkt met wat er in het buitenland aan jong zangtalent komt bovendrijven... Zo iemand als Waylon had natuurlijk moeten winnen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_85036523
@captain_fabulous.
Ik richt het hier vooral op popstars. Waar wel een aantal jongeren in zitten van rond de 14,15 jaar. Van wat ik gezien heb op sbs gemist.

De theater rondes zijn wel slopend. Ik weet van de x-factor dat ze dagen maakten van 12 a 13 uur. Dat zal waarschijnlijk dus bij popstars hetzelfde zijn.

Vergeet ook echt niet dat een dag van de live opnames niet alleen maar live-opnames zijn, maar repetities enzovoort. Dus ze zijn er al om een uurtje of 12.00 voor de uitzending van 20.30

Dus dan bedoelt ik dus het moment van aankomst tot het moment van weg gaan.

Bij TV-shows is het overigens ook verplicht om kinder-begeleiding te hebben ook bij klein op locatie opnames.

Ben dus wel benieuwd hoe het geregeld is. Arbeidsinspectie schijnt tegenwoordig ook beter op te letten.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:20:26 #63
153506 Captain_Fabulous
pi_85259137
Stil hier...eens een stellinkje ertegen aan gooien : als Nederland nog eens het songfestival wil winnen moeten er twee dingen gebeuren:

1. De selectie weg bij de TROS want die stuurt alleen maar Volendammers

2. We worden in NL een stuk minder krampachtig als kinderen aanleg hebben voor zingen/dansen zodat ze zich kunnen ontwikkelen, want onze huidige volwassen artiesten hebben veel te weinig show gevoel om eens een keer te winnen. Omdat je in Nederland pas op je 17de ,18de serieus kan gaan optreden zonder dat de arbeidsinspectie ingrijpt.

Ga eens lekker los zou ik zeggen!
  Moderator zaterdag 14 augustus 2010 @ 06:59:11 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_85271454
Ja, maar niet in talentenshows. Ga dan lekker optreden bij lokale kermissen, braderien enz enz. HGT gisterenavond was tenenkrommend...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85385620
@captain_fabulous.

Ik wil graag reageren op de 2 stelling van jou.

Ik denk dat het versoepelen van de kinderarbeidstijden wet geen goed idee is.
Kinderen hebben het op dit moment vaak al zwaar tijdens productie en de regels worden volgens mij redelijk vaak ontdoken. In ieder geval bij 2 kinder productie gebeurde dat.

Wat ik me wel voor kan stellen is dat we naar een regeling toegaan waar meer naar het kind zelf gekeken gaat worden en dat er een specifiek regeling voor dat kind gemaakt wordt.
Sommige kinderen kunnen nou eenmaal meer aan dan andere kinderen.
Je kant dan natuurlijk ook meteen kijken naar schoolprestaties enzovoort.

Deze nieuwe regeling is natuurlijk wel wat arbeidsintensiever dan een simpele regeling maar bied voor de kinderen meer mogelijkheden. Het is wel belangrijk dat er goed op gecontroleerd wordt.

Kijk maar naar all missing peaces, (Waar de jongste een speciale ontheffing heeft gekregen.):
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/39284211

voor compleet beeld van de wettekst.
http://www.totheater.nl/download/kunstkinderen.pdf
pi_85545485
Rustig hier. Niemand die een reactie meer wil geven.

Het is trouwens nu echt raak bij Popstars.

Gisteren is er een jongen door gegaan naar de volgende ronde van 12 jaar. Ze zijn nu verplicht om voor hem kinder-begeleiding in te schakelen.

Ben trouwens benieuwd hoe de arbeidsinspectie naar dit soort programma's kijkt.
pi_85545520
Er is een nieuwe discussie bij OUDERS, wij waren hier blijkbaar te fel...
Je kind in Hollands Got Talent?
pi_85567565
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:20 schreef Zana het volgende:
Er is een nieuwe discussie bij OUDERS, wij waren hier blijkbaar te fel...
Je kind in Hollands Got Talent?
Nope, maar zoals TS al eerder opmerkte, dit topic ging over kinderen in het algemeen. Dus leek het me gepast de discussie hoe ver je kan gaan met een dansend kind ergens anders te voeren. Leek me ook niet bin TAL te passen, eigenlijk. Hier moet gewoon lekker over de shows gepraat worden.
pi_108704003
De discussie laait -mede door het doorgaan van de 10-jarige Channah naar de liveshow van The Voice Kids- weer op. Vandaar een kleine kick.

En omdat ik dat niet zinloos wil doen... Ik ben er nog steeds van overtuigd dat er genoeg begeleiding zal zijn voor die kinderen. 10 jaar is jong om al vol in de aandacht te staan, maar je ziet dat de aandacht wil een stuk minder groot wordt gemaakt dan dat bij de volwassen versie van The Voice werd gedaan. Er is nu bijvoorbeeld ook geen V reportergedoe, het multimediagedeelte is veel kindvriendelijker en nog wat van zulke dingetjes. Maar ook naar die kinderen zelf toe wordt er naar mijn idee heel vriendelijk gedaan.

Wendy wordt dan wel vaak belachelijk gemaakt in de livetopics en elders, maar vind toch ook wel dat ze dit wel leuk doet. Zo zou je dr nooit tegen volwassenen zien doen :P . Wat dat betreft zit ze (samen met Martijn, die het ook prima doet) prima op haar plek.

Ook zie je die kinderen veel minder in andere media verschijnen. RTL Boulevard praatte bijv. na de auditie van Fabienne(13 jaar) met haar ouders ipv haarzelf.
Het zal misschien wel met de wet te maken hebben, maar daardoor zie je wel dat er genoeg onderzoek naar is gedaan.

Wat ik bedoel... die kinderen zijn volgens mij in prima handen, worden goed begeleid en verzorgd én belangrijker nog... ze worden niet zomaar in het diepe gegooid.
  Moderator zondag 4 maart 2012 @ 18:26:53 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_108707431
Ik volg het programma bewust niet. 10-jarige kinderen horen nog niet zo in de spotlights geduwd te worden door kun ouders. Gewoon wachten tot ze zestien zijn en ze dan lekker mee laten doen met X-factor of wat er dan ook is. Kan toch niet zo moeilijk zijn?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108737100
Maar waarom zouden ze niet mee mogen dloen als ze het zelf leuk vinden?
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 12:48:27 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_108738132
Van mij mag het, maar ik vraag me af of een kind van 10 jaar dat kan bepalen. Of zo'n kind de gevolgen van een beroemdheid kan overzien (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Het lijkt me in de meeste gevallen verstandiger om een wat hogere leeftijdsgrenzen te hanteren.
pi_108743925
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Van mij mag het, maar ik vraag me af of een kind van 10 jaar dat kan bepalen. Of zo'n kind de gevolgen van een beroemdheid kan overzien (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Het lijkt me in de meeste gevallen verstandiger om een wat hogere leeftijdsgrenzen te hanteren.
Daarom zullen de ouders er vast ook nauw bij betrokken worden. Als die kinderen het zelf nog leuk vinden en die ouders grenzen hebben en kennen.... dan is er toch geen probleem :o ?
pi_108744057
Ik begrijp heel goed dat mensen er tegen zijn dat sommige kinderen te jong zijn voor zulke programma's, maar ik zou zo graag willen weten waarom mensen (ook bij goede begeleiding) het een probleem vinden.
pi_134904831
N.a.v. de discussie rondom Amira ff een kickje... :s)
pi_134923907
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2010 19:21 schreef MissBitchy het volgende:

En beter dan dit kan ik het niet zeggen :)
i'd follow that up. ^O^
pi_134956664
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 juli 2010 19:00 schreef Huppelmuts het volgende:
Persoonlijk snap ik niet dat je als ouder zijnde je kind (en dan bedoel ik jonger dan 16) mee laat doen of zelfs opgeeft voor een show als my name is of holland's got talent ofzo.

Vergeet niet dat jij als vader/moeder niet echt objectief bent.
Mijn zoon doet leuk breakdancen, ik vind hem de beste. Maar ik besef me heel goed dat hij nog lang niet op professioneel niveau is. Ik ga hem dan ook zeker niet opgeven voor bijvoorbeeld SYTYCD.
De kritiek die ze kunnen krijgen kan zo'n kind voor het leven tekenen.

Als je kind echt zo goed is dan komt ie er wel.

Jullie mening aub.
Mijn pa moest vroeger toen ie 12 jaar was van school en op de boerderij van mijn opa helpen. Hij werd een gewoon volwassen individu. Er is niks mis met kinderen die hun talent al ontplooien. Vangelis was ook een wonderkind. Die kon op zijn vierde piano spelen. Een en ander werd positief beinvloed door zijn ouders. Anders hadden we nooit van deze grote Griekse componist gehoord.

Lekker decadent ook om van onze kinderen te eisen dat ze vooral kind moeten zijn, terwijl in Azie kinderen met kankerverwekkende chemikalieen zitten te werken om spijkerbroeken te bleken, zodat onze kinderen die kunnen dragen.

[ Bericht 7% gewijzigd door WhiteBeard op 01-01-2014 18:44:15 (Toevoeging) ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')