abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:00:13 #1
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_84408445
Persoonlijk snap ik niet dat je als ouder zijnde je kind (en dan bedoel ik jonger dan 16) mee laat doen of zelfs opgeeft voor een show als my name is of holland's got talent ofzo.

Vergeet niet dat jij als vader/moeder niet echt objectief bent.
Mijn zoon doet leuk breakdancen, ik vind hem de beste. Maar ik besef me heel goed dat hij nog lang niet op professioneel niveau is. Ik ga hem dan ook zeker niet opgeven voor bijvoorbeeld SYTYCD.
De kritiek die ze kunnen krijgen kan zo'n kind voor het leven tekenen.

Als je kind echt zo goed is dan komt ie er wel.

Jullie mening aub.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_84408685
Inderdaad, eerst maar eens een enigszins normale opvoeding laten genieten en kind blijven dan de kindertijd verprutsen door 'kunnen spelen' vervangen met 'moeten optreden'.
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:17:54 #3
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_84409144
Ik krijg vaak een beetje het idee dat het een verloren droom van een van de ouders is waar ze hun kind dan maar voor gebruiken om het alsnog waar te maken .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:21:43 #4
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_84409295
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik krijg vaak een beetje het idee dat het een verloren droom van een van de ouders is waar ze hun kind dan maar voor gebruiken om het alsnog waar te maken .
En beter dan dit kan ik het niet zeggen
Life doesn't have a remote, you have to get up and change the channel yourselve..
pi_84417112

Droom waarmaken of niet, jonge kinderen die iets goeds kunnen, daar krijg ik kippevel van _O_
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator zaterdag 31 juli 2010 @ 13:08:50 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_84700092
Gisteren in HGT zat er ook zo'n geval.

Meisje van 12 wat best aardig kon zingen, maar het was niet heel goed. Gordon zegt dat, zelfs op een aardige manier, en geeft haar als tip om haar mond meer open te doen, en zangles te nemen. Stormt er een koe van een moeder het toneel op, en gaat naast haar kind staan krijsen dat ze al 8 (!) jaar professioneel zangles heeft. Waarop Gordon antwoordt dat 'als de moeder minder pushy was, ze het best zou redden. En dat ze dan maar eens een nieuwe zangleraar moeten zoeken, want deze is niet gewoon niet goed'. Moederkoe diep beledigd natuurlijk, want zangleraar geeft aan heel veel mensen professioneel les. En de jury heeft er geen verstand van, bla bla.

Dat is dan tot daar aan toe, maar dat meisje staat daar, ziet haar droom in duigen vallen, en dat terwijl mama had gezegd dat ze de beste was. En tot overmaat van ramp wordt ze ook nog publiekelijk vernederd door moeder, terwijl ze juist tips kreeg waar ze wat aan had. En er werd nota bene verteld dat er echt wel talent aanwezig was, maar dat er (goede) lessen nodig was. Heeft moeder zeker even gemist.

Zo zielig voor dat meisje!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84700492
Dat was inderdaad een nogal kansloze actie van die moeder inderdaad.
En verder wat betreft jonge deelnemers. HGT had gisteren ook een stijldanspaar van 2 kinderen van 10 en 11 geloof ik. Ze deden het best goed, maar gezien de leeftijd zou ik als ouders toch ook niet echt blij zijn geweest als ze zo jong al deelnemen aan zulke programma's.

En verder in het algemeen moet wel gezegd worden dat de jury meestal tegen dat soort leeftijden wel een stuk aardiger is qua commentaar etc.
  Moderator zaterdag 31 juli 2010 @ 13:43:36 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_84701062
Die jonge stijldansers waren inderdaad wel goed, maar ik kreeg er ook wel een beetje een Toddlers&Tiara's gevoel bij... Zeker toen Patricia ging benadrukken dat een 10jarige zo sexy kon zijn :X Gordon voegde er ook nog heel treffend aan toe dat ie toch wel hoopte dat ze ook nog gewoon met barbies speelde thuis.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:47:26 #9
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_84701178
Ik zit nu die stijldansertjes te kijken, en ik vind het een beetje eng. Alsof je naar een miniatuurvolwassene kijkt ofzo, erg onnatuurlijk om (vooral dat meisje) kinderen zo te zien.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_84701501
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Die jonge stijldansers waren inderdaad wel goed, maar ik kreeg er ook wel een beetje een Toddlers&Tiara's gevoel bij... Zeker toen Patricia ging benadrukken dat een 10jarige zo sexy kon zijn :X Gordon voegde er ook nog heel treffend aan toe dat ie toch wel hoopte dat ze ook nog gewoon met barbies speelde thuis.
Ja precies, vooral nasty dat Patricia het juist positief vond dat die 10 jarige sexy kon zijn. Vond dat juist nogal negatief eigenlijk, dat twee kleine kinderen zo op het podium staan.
pi_84702133
quote:
Ik krijg vaak een beetje het idee dat het een verloren droom van een van de ouders is waar ze hun kind dan maar voor gebruiken om het alsnog waar te maken :P.
game set and match :Y
Helemaal waar. Ik hebe r gisteren ook al wat over gezegd in het HGT topic :Y
Juin uit Eigen Tuin!
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:54:21 #12
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_84704536
Maar waarom al op zo'n jonge leeftijd? Precies wat hierboven al gezegd is; als een kind echt talent heeft dan komt dat er op latere leeftijd ook wel uit. En dan kan iemand zelf de keuze maken of 'ie vereeuwigd wil worden op tv of niet. Talent heeft ook de tijd nodig om zich te ontwikkelen. Ermee bezig zijn op jonge leeftijd is prima, als een kind zelf aangeeft iets leuk te vinden. Maar er meteen een kindsterretje van willen maken...
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  Moderator zaterdag 31 juli 2010 @ 15:59:24 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_84704693
Wat mij betreft mogen ze aan HGT ook wel een leeftijd hangen. Het is heel schattig en ik kan er ook echt wel van genieten als een kind iets kan. Maar ze moeten ook een beetje in bescherming worden genomen. In sommige gevallen zelfs tegen hun ouders :X
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:02:01 #14
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_84704785
Gisteren was er een jongetje van 9 jaar en die kon echt wel zingen. Kan hij dat ook nog als hij de baard in zn keel heeft gehad? Is het dan wel gepast om hem nu een glansrijke carrière voor te houden?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_84706724
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat mij betreft mogen ze aan HGT ook wel een leeftijd hangen. Het is heel schattig en ik kan er ook echt wel van genieten als een kind iets kan. Maar ze moeten ook een beetje in bescherming worden genomen. In sommige gevallen zelfs tegen hun ouders :X
In Idols 4 (of nouja, een Idols waarin Gordon in de jury zat) kwam een keer een heel klein meisje een liedje zingen, echt meisje van een jaar of 5 geloof ik. Toen werd die moeder er wel bijgehaald en kreeg die wel de wind van voren. Naar mijn mening is dat ook echt een leeftijd waarop kinderen alleen maar bezig moeten zijn met spelen en zeker niet met dit soort talentenjachten.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:32:24 #16
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_84716572
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:24 schreef Operc het volgende: HGT had gisteren ook een stijldanspaar van 2 kinderen van 10 en 11 geloof ik. Ze deden het best goed
Het zijn ook de huidige Nederlands kampioenen Latin dansen...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:34:54 #17
153506 Captain_Fabulous
pi_84716690

En dansen begin je niet pas op je 16de, zo werkt dat niet.

[ Bericht 52% gewijzigd door Captain_Fabulous op 31-07-2010 22:06:02 (zinnetje toegevoegd) ]
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:35:53 #18
153506 Captain_Fabulous
pi_84716738
quote:
Ik krijg vaak een beetje het idee dat het een verloren droom van een van de ouders is waar ze hun kind dan maar voor gebruiken om het alsnog waar te maken :P.
En hoe verschilt dat van al die vaders die hun zoontje naar voetbal brengen in de hoop dat hij nog eens bij Barcelona voetbalt?
  Redactie Sport zaterdag 31 juli 2010 @ 21:38:40 #19
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_84716865
Mwa, jonger dan 12 vind ik niet kunnen. En als je ze dan toch stuurt moet je geen kritiek geven op de jury vind ik.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_84717460
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dat had ik meegekregen ja :Y
Blijft t punt dat ik het punt van sexy zijn wat Patricia aanstipte juist een negatief punt vond in plaats van een positief. :)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:53:50 #21
153506 Captain_Fabulous
pi_84717477
De juries zijn volgens mij altijd wel correct tegen de kinderen, dat sommige ouders een uitbrander krijgen is alleen maar terecht.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:59:44 #22
153506 Captain_Fabulous
pi_84717712
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:53 schreef Operc het volgende:

[..]
Blijft t punt dat ik het punt van sexy zijn wat Patricia aanstipte juist een negatief punt vond in plaats van een positief. :)
Dat blijft moeilijk met dansen, Latin is vrij uitdagend en sensueel, en het is moeilijk de passen en figuren aan te passen voor kinderen zonder dat het geen Latin meer is. De dansbond stelt dan ook hele strenge kledingeisen voor dansers onder de 12 (en onder de 16 ook nog) om in elk geval te proberen de uitstraling wat onschuldiger te houden.
  zondag 1 augustus 2010 @ 00:28:35 #23
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_84723954
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

En hoe verschilt dat van al die vaders die hun zoontje naar voetbal brengen in de hoop dat hij nog eens bij Barcelona voetbalt?
Uhm Nationale televisie.

An sich is er geen verschil nee. Die voetballertjes worden gewoon het veld rond geschreeuwd in de hoop dat er scout komt kijken.
Die kids bij die talentenshows worden nationaal voor lul gezet. Hierin hebben de ouders zeer zeker schuld maar ook de zender, de jury enz
[b]AirwiN schreef [/b]
  Moderator zondag 1 augustus 2010 @ 07:15:02 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_84729007
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dat blijft moeilijk met dansen, Latin is vrij uitdagend en sensueel, en het is moeilijk de passen en figuren aan te passen voor kinderen zonder dat het geen Latin meer is. De dansbond stelt dan ook hele strenge kledingeisen voor dansers onder de 12 (en onder de 16 ook nog) om in elk geval te proberen de uitstraling wat onschuldiger te houden.
Zeker niet, daar heb je ook gelijk in. Maar zo'n wedstrijd voor de dansbond is dan niet op nationale televisie, en daar krijgt zij niet en plain publique het commentaar dat ze zo sexy is. Dat is in besloten kringen, en eigenlijk een aanloop naar het volwassen dansen. Op nationale televisie kun je zoiets niet zeggen tegen een 11 jarige, vind ik.
  zondag 1 augustus 2010 @ 07:45:03 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84729073
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:25 schreef Knipoogje het volgende:
Droom waarmaken of niet, jonge kinderen die iets goeds kunnen, daar krijg ik kippevel van _O_
Ik krijg kippenvel van je post :')
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')