abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:14:30 #26
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_84402413
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:03 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ik val midden in de discussie dus weet niet wat jouw mening hierover is, maar de HRA is toch juist een überactie van de overheid om de markt te manipuleren? Het heeft in ieder geval de prijzen in de huizenmarkt ernstig verstoord.

Jij schrijft dat de overheid moet de markt niet al te zeer manipuleren. Zeker mee eens, dus de HRA moet dan ook snel afgebouwd worden.
De HRA is een gedrocht, dat moge duidelijk zijn.

Maar hij is er en hij is er al jaren. Doordat hij er al generaties is is hij volledig onderdeel van de markt, je kan hem er niet ineens uit trekken want men heeft zich ingekocht op een markt waarvan hij onderdeel was. Het is niet alsof mensen wat dat betreft een keuze hadden.

Geleidelijk afbouwen kan best en is ook wenselijk maar dan is "geleidelijk" ook echt wel het sleutelwoord. Doe je dit te snel dan crashed de markt en breng je mensen in de problemen, waarom er users zijn die graag mensen in de problemen zien is mij een raadsel.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:20:06 #27
194833 Hanoying
pi_84402641
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies... en voor nieuwe hypotheken kan dat ook per direct. Maar dan komt er iets om de hoek kijken waar Hanoying grote moeite mee heeft... nl. dalende prijzen. In feite is Hanoying dus wel voor overheidsbemoeienis indien dit de prijsstelling weet te handhaven. Ik vind dat vrij tegenstrijdig, maar het verbaasd mij niets... ook bij onze 'liberale' partij de VVD genaamd zie je dit tegenstrijdige gedrag.
Ik heb hier vooralsnog geen huis dus ik heb geen probleem met dalende prijzen, ik hoop zelfs dat de prijzen nog een beetje dalen in de komende 1-1.5 jaar

Het is gewoon niet reeel om per direct een onderdeel uit de markt te trekken dat er al generaties onderdeel van is en waar miljoenen burgers rekening mee hebben gehouden in hun toekomstoverwegingen en risicoanalyses. Langzaam afbouwen kan en is wenselijk, op de kortere termijn kan je zelfs sleutelen aan toegestane hypotheekvormen en de overdrachtsbelasting maar meer dan dat kom je momenteel echt niet mee weg en moet je ook niet willen.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:22:46 #28
194833 Hanoying
pi_84402766
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:00 schreef xenobinol het volgende:

Uiteraard gaat de afschaf pijn doen, maar dat is onontkoombaar imho.
natuurlijk is dat niet onontkoombaar, de HRA beperken met stapjes van 1,5 % per jaar doet bijvoorbeeld al niemand pijn en doet de markt niet crashen.
pi_84402827
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:14 schreef Hanoying het volgende:

Geleidelijk afbouwen kan best en is ook wenselijk maar dan is "geleidelijk" ook echt wel het sleutelwoord. Doe je dit te snel dan crashed de markt en breng je mensen in de problemen, waarom er users zijn die graag mensen in de problemen zien is mij een raadsel.
Hoezo breng je mensen in de problemen, ze weten toch wat hun maandelijkse lasten zijn en kunnen deze opbrengen? Ik zie het probleem niet zo.
Welk probleem ik wel zie is dat starters het zich niet meer kunnen veroorloven een fatsoenlijk huis te kopen omdat de mensen die in het pyramidespel zitten graag willen cashen...
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:26:24 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84402901
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:00 schreef xenobinol het volgende:
Ik snap best dat je de HRA niet abrupt kan stopzetten voor lopende gevallen, maar waarom schaffen we hem niet direct af voor alle nieuwe gevallen? Jij vind dat onwenselijk... want dan dalen de prijzen... maar leg mij toch eens uit wat daar zo verkeerd aan is?
Dat zou nog best een optie zijn! Rekenkamer: reken het even door?
-bestaande hypotheken: verplicht omzetten naar annuiteitenhypotheek, met behoud van HRA, of laten zoals het is maar dan vervalt het recht op aftrek.
-nieuwe hypotheken: geen HRA, geen overdrachtsbelasting, geen huurwaardeforfait, geen WOZ en al die andere onzinbelastingen die huurders niet betalen maar kopers wel.
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:22 schreef Hanoying het volgende:

[..]

natuurlijk is dat niet onontkoombaar, de HRA beperken met stapjes van 1,5 % per jaar doet bijvoorbeeld al niemand pijn en doet de markt niet crashen.
Langzaam beperken zorgt ervoor dat de mensen die nu nog geen huis bezitten, wel nog deels opdraaien voor de kosten van de huidige bezitters. Het "doet niemand pijn" betekent dat iedereen een beetje pijn voelt, i.p.v. alleen de mensen die er nu van "profiteren".
censuur :O
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:26:27 #31
194833 Hanoying
pi_84402903
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:51 schreef xenobinol het volgende:

Dus... je mag je laten afschepen met een appartement en als je wat meer dan gemiddeld verdient.... dan heb je misschien zelfs wel recht op een eenvoudig huisje...
Wat is er verkeerd aan dat iemand met een modaal salaris zonder spaargeld een appartement- en iemand met licht bovenmodaal salaris zonder spaargeld een klein huis kan bekostigen. Dat is toch helemaal niet zo vreemd?

Het zou toch ook bizar zijn dat een net afgestudeerd HBOer zonder spaargeld direct een vrijstaand huis kan oppikken. Je spaart eerst maar wat of stapt wat kleiner in, op je 40e komt dat vrijstaande huis dan wel. Lijkt me helemaal niet zo vreemd en je overdrijft dus echt wel met de "onbetaalbaarheid" van woningen hoor.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:28:33 #32
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84402988
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:26 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Wat is er verkeerd aan dat iemand met een modaal salaris zonder spaargeld een appartement- en iemand met licht bovenmodaal salaris zonder spaargeld een klein huis kan bekostigen. Dat is toch helemaal niet zo vreemd?
Zonder eigen spaargeld is dit wel vreemd.
quote:
Het zou toch ook bizar zijn dat een net afgestudeerd HBOer zonder spaargeld direct een vrijstaand huis kan oppikken. Je spaart eerst maar wat of stapt wat kleiner in, op je 40e komt dat vrijstaande huis dan wel. Lijkt me helemaal niet zo vreemd en je overdrijft dus echt wel met de "onbetaalbaarheid" van woningen hoor.
Na enkele jaren sparen kan je in de omringende landen prima een vrijstaand huis kopen. Niets vreemd aan.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:29:38 #33
194833 Hanoying
pi_84403031
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

-bestaande hypotheken: verplicht omzetten naar annuiteitenhypotheek, met behoud van HRA, of laten zoals het is maar dan vervalt het recht op aftrek.
-nieuwe hypotheken: geen HRA, geen overdrachtsbelasting, geen huurwaardeforfait, geen WOZ en al die andere onzinbelastingen die huurders niet betalen maar kopers wel.
Dan zakt de markt binnen een dag met 30-40 % in, zitten er miljoenen mensen met een hypotheekwaarde die groter is dan wat hun huis opbrengt bij verkoop en dus muurvast en verliezen er nog eens miljoenen hun geraamde oude dag.

Ik denk dat de coalitie die dat er even door ramt volgende keer wel met overmacht herkozen gaat worden inderdaad...
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:32:27 #34
194833 Hanoying
pi_84403139
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zonder eigen spaargeld is dit wel vreemd.
Maar in Nederland kan dit dus wel, je kan prima een klein huis/appartement kopen op een vrij normaal salaris zonder spaargeld.
quote:
Na enkele jaren sparen kan je in de omringende landen prima een vrijstaand huis kopen. Niets vreemd aan.
Ook in België spaar je niet zomaar even een mooi vrijstaand huis bij elkaar, zeker niet op een leuke plaats.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:35:03 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84403247
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:29 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dan zakt de markt binnen een dag met 30-40 % in, zitten er miljoenen mensen met een hypotheekwaarde die groter is dan wat hun huis opbrengt bij verkoop en dus muurvast en verliezen er nog eens miljoenen hun geraamde oude dag.
Even afgezien van de politieke consequenties: het alternatief is natuurlijk de markt kunstmatig 30-40% te hoog houden. Dat mensen met een hypotheekwaarde zitten groter dan hun huis waard is is hun eigen probleem, er zijn genoeg mensen die hetzelfde met hun auto hebben...
En dat mensen (lees: babyboomers) hun "oude dag" willen betalen door hun huis (na inflatie) voor 4 keer de aanschafprijs te verkopen, tsja, daar kan ik niet echt medelijden mee hebben! Tenslotten moeten de huidige jongeren ook al hun AOW ophoesten, en de Staatsschuld die ze veroorzaakt hebben.
pi_84403271
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:29 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dan moeten de banken (een deel van) de restschuld maar kwijtschelden.
pi_84403286
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:26 schreef RemcoDelft het volgende:

Precies... goed plan. Beginnen met een schone lei
quote:
Langzaam beperken zorgt ervoor dat de mensen die nu nog geen huis bezitten, wel nog deels opdraaien voor de kosten van de huidige bezitters. Het "doet niemand pijn" betekent dat iedereen een beetje pijn voelt, i.p.v. alleen de mensen die er nu van "profiteren".
Precies.... to soften the blow voor diegene die profiteren en de rekening uitgesmeerd presenteren aan de starters... misschien fijn voor degene die al in het spel zitten maar volstrekt onrechtvaardig imho.
I'll sing you a lullaby.
pi_84403616
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:26 schreef Hanoying het volgende:

Ik zeg net dat je moet kunnen kopen naar je koopkracht... ik wil daar geen bepaald type woning aan toekennen.
quote:
Kennelijk vond de politiek en de banken het anders maar wat normaal dat je als net afgestudeerde HBO-er meteen jezelf tot aan je oogkassen liet financieren. Ik ben het met je eens dat het niet verstandig is.
Ik vind woningen onbetaalbaar geworden, met name omdat de prijs totaal niet meer in verhouding staat tot de kostprijs. Nu zijn er producten waar deze verhouding nog veel extremer is, maar dan praten we over goederen die niet met een lening bekostigt worden. Nu vloeit er onevenredig veel geld af naar de financiele sector, een sector die helemaal NIETS toevoegt aan de welvaart.

[ Bericht 2% gewijzigd door xenobinol op 23-07-2010 18:31:32 ]
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:45:27 #39
194833 Hanoying
pi_84403703
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Even afgezien van de politieke consequenties: het alternatief is natuurlijk de markt kunstmatig 30-40% te hoog houden. Dat mensen met een hypotheekwaarde zitten groter dan hun huis waard is is hun eigen probleem, er zijn genoeg mensen die hetzelfde met hun auto hebben...
En dat mensen (lees: babyboomers) hun "oude dag" willen betalen door hun huis (na inflatie) voor 4 keer de aanschafprijs te verkopen, tsja, daar kan ik niet echt medelijden mee hebben! Tenslotten moeten de huidige jongeren ook al hun AOW ophoesten, en de Staatsschuld die ze veroorzaakt hebben.
Lekkere instelling zeg

Het alternatief is helemaal niet de markt kunstmatig 30-40 % te hoog houden. De HRA kan langzaam beperkt of afgeschaft worden maar dus wel geleidelijk, waarom moet dat ineens binnen een paar jaar? Je doet net alsof alle huizenbezitters lelijke parasieten zijn die maar zo hard mogelijk dienene te worden aangepakt
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:48:50 #40
194833 Hanoying
pi_84403813
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kennelijk vond de politiek en de banken het anders maar wat normaal dat je als net afgestudeerde HBO-er meteen jezelf tot aan je oogkassen liet financieren. Ik ben het met je eens dat het niet verstandig is.
Ik vind woningen onbetaalbaar geworden, met name omdat de prijs totaal niet meer in verhouding staat tot de kostprijs. Nu zijn er producten waar deze verhouding nog veel extremer is, maar dan praten we over goederen die niet met een lening bekostigt worden. Nu vloeit er onevenredig veel geld af naar de financiele sector, een sector die helemaal NIETS toevoegt aan de welvaart.
Dan neem je toch lekker een hypotheek bij de ABN, als ABN het goed doet dan vloeit je geld straks weer netjes terug naar de schatkist als ABN weer verkocht wordt
pi_84403948
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:45 schreef Hanoying het volgende:

Lekkere instelling zeg

Het alternatief is helemaal niet de markt kunstmatig 30-40 % te hoog houden. De HRA kan langzaam beperkt of afgeschaft worden maar dus wel geleidelijk, waarom moet dat ineens binnen een paar jaar? Je doet net alsof alle huizenbezitters lelijke parasieten zijn die maar zo hard mogelijk dienene te worden aangepakt
Degene die overwaarde hebben gebruik voor verrijking zijn wel degelijk profiteurs
Zij laten anderen werken voor hun welvaart, dat is nl. een systeem dat niet eindeloos kan accumuleren. Uiteindelijk moeten de laatste instappers de werkelijke rekening betalen. Namelijk heel weinig huis voor heel veel geld.
I'll sing you a lullaby.
pi_84403991
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:48 schreef Hanoying het volgende:

Dan neem je toch lekker een hypotheek bij de ABN, als ABN het goed doet dan vloeit je geld straks weer netjes terug naar de schatkist als ABN weer verkocht wordt

Ik vrees dat ze die bang met enorme verliezen van de hand doen
I'll sing you a lullaby.
pi_84404109
'VVD-leider Rutte heeft het verknald'
quote:
Volgens de historicus ontbeert het VVD-leider Mark Rutte de ruggengraat en de morele overtuigingskracht om zijn materialistische achterban te trotseren: "Dat door de crisis de hypotheekbomen vanzelfsprekend niet meer tot in de miljonairshemel kunnen groeien, en gratis autorijden op alle uren van de dag voor een duurzaam verkeersinfarct zorgt. Onverkorte handhaving van de huidige villasubsidie, de hypotheekrenteaftrek, zou tot zulke immense bezuinigingen op essentiële voorzieningen als onderwijs leiden dat Nederland zijn eigen toekomstperspectieven reduceert."
.

Oei, dat doet pijn bij de egoïstische VVD-achterban.
pi_84404243
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:57 schreef pberends het volgende:
'VVD-leider Rutte heeft het verknald'
[..]

.

Oei, dat doet pijn bij de egoïstische VVD-achterban.
Ze zijn niet alleen egoïstisch, maar vooral ook enorm kortzichtig. Dat is kenmerkend voor het beleid dat veelal gevoerd word door alpha mannetjes
I'll sing you a lullaby.
pi_84404344
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ze zijn niet alleen egoïstisch, maar vooral ook enorm kortzichtig. Dat is kenmerkend voor het beleid dat veelal gevoerd word door alpha mannetjes

Het is echt triest dat men geen kabinet kan formeren omdat de VVD vooral hun kleine rijke achterban niet voor het hoofd wil stoten (door de hypotheekrenteaftrek bijvoorbeeld af te romen tot 42% ipv 52% aftrek). Volgens wel 20 miljard willen bezuinigen .

Als Rutte ballen heeft stapt hij over zijn eigen schaduw heen. Bovendien is de huidige vorm van hypotheekrenteaftrek op lange termijn sowieso onhoudbaar. Beter is om de HRA rustig te hervormen zodat iedereen weet waar hij aan toe is en de rust op de huizenmarkt terugkeert. Anders hebben we elke 1-2-3-4 jaar weer een HRA-discussie.
pi_84404681
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:03 schreef pberends het volgende:

Het is echt triest dat men geen kabinet kan formeren omdat de VVD vooral hun kleine rijke achterban niet voor het hoofd wil stoten (door de hypotheekrenteaftrek bijvoorbeeld af te romen tot 42% ipv 52% aftrek). Volgens wel 20 miljard willen bezuinigen .

Helemaal waar, hopelijk krijgt MR ballen maar ik vrees het ergste

Omdat ik de post van Bumbu erg grappig vond post ik hem nogmaals, hoewel gechargeerd zit er een grote kern van waarheid in, als je de HRA laat voortbestaan moet je wat anders inleveren. Ik ben van mening dat dit op de lange termijn NL doet afglijden tot een nieuw dieptepunt
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:07 schreef Bumbu het volgende:
ingaand op de volgende punten:
(1)Als je nu de HRA afschaft dan kunnen veel mensen het niet meer opbrengen en gaan ze bankroet.
(2)Joepie mijn huis is belachelijk duur en ik wil graag dat dat zo blijft want dan ben ik stoer.
(3)Mamma ik heb een huis gekocht van 2 ton en als het een beetje meezit kan ik het verkopen voor 10 miljoen goed he van mij mamma!! Nog een paar jaar en dan verkoop ik het huis mamma en dan kan ik eindelijk die brommer kopen.
(4)Als de huizenprijzen nu gaan dalen is kapitaalvernietiging!!!

ingaand op de punten 1 tot en met 3 kom ik op het volgende:
(1a)We moeten gaan bezuinigen.... veel heel veel!! De HRA en huursubsidie samen kosten 1 miljard .... per jaar? nee ... per maand!! Daar betaald iedereen aan mee.
Ik snap echt niet hoe mensen op het idee komen dat *EN* de HRA in stand kan worden gehouden *EN* wij op kennis niveau en gezondheidszorg enz enz fatsoenlijk kunnen blijven functioneren in Nederland. Dus er is een keuze. *OF*: *OF* je houdt de HRA en huizenprijs hoog en als je dan in het bejaardenhuis komt is het een grote zaal met stapelbedden waar eens in de maand iemand langs komt met een 2e handse tuinslang om iedereen schoon te spuiten en dan (in dit geval wel *EN*) je kinderen niet langs kunnen komen om het spektakel te zien omdat ze zo een slechte scholing hebben genoten dat heel Nederland aan de lopende band staat om Chinese eetstokjes te maken. Voel je je dan slim en geweldig.... ehm zou ik niet doen maar dat is jullie keuze.
(1b)Mensen die een te duur huis hebben gekocht zijn ronduit opgelicht en als je dit ziekelijke systeem in stand wil houden omdat je bent opgelicht, dan komt mij snel een artikel naar boven wat elke maand wel in de krant staat: "Dealer laat minderjarige tippelen om in zijn eigen behoefte te voorzien" tussen de letters van politici staan andere woorden maar het komt op hetzelfde neer! En wat weten wij dan allemaal te zuchten en te vloeken als we dat lezen! Het komt er op neer dat er een probleem is en als we het probleem in stand houden door de toekomst van een nieuwe generatie te verzieken dan hebben we zelf een kleiner probleem! Tenminste dat denkt men. Zijn er hier vaders of moeders? Hoe kun je je kinderen dit aan doen! het is Schandalig!! U verloochend de toekomst van uw kroost!!
(1c)Maar gaan die mensen nou echt bankroet? Misschien maar doe het dan ook niet in een jaar maar doe er dan wat langer over 10 a 30 jaar? Eigenlijk heeft geen enkele politicus het over het heeeeel snel invoeren. Maar wordt dat heel vaak aangegrepen als oneigenlijk argument omdat mensen bang zijn voor verandering echter zal de verandering veel erger uitpakken als de huizen zo duur blijven en wij elke maand een miljard moeten betalen.
(1d)Mensen die nu niet willen kopen omdat het hun onverstandig lijkt worden nu gedwongen om een huis te huren of met extreem hoge risico's een huis te kopen. Dit is niet sociaal nog verantwoord.
(1e)Wat denk je dat gaat gebeuren als de rente gaat stijgen? Vergrijzing zal ook wel iets doen met de huizenprijzen. Afschaffing van de HRA kan je echter mooi gebruiken om de huizenprijzen nu al langzaam naar een gezonder niveau te brengen. Hopelijk voordat het rente-spook je centen opvreet.

(2)Goed gedaan jongen (of meisje) nu kan je lekker extra hard werken om het zelfde dak boven je hoofd te hebben als een Duiters of Belg alleen betalen die de helft of nog minder.

(3)De Nederlandse staat zou speculatie met primaire levensbehoeften moeten ontmoedigen, dit brengt extreem veel ellende met zich mee. Snap je dit niet? Pak dan een hamer en sla dan elke week op een teen of vinger zodat het echt pijn doet en associeer die pijn dan met een denkbeeldig iemand die niet het inzicht heeft (gehad) dat je niet moet gaan speculeren met geleend geld die dan vervolgens naar de medische rekening kijkt van zijn kind en dan de keuze heeft zijn huis uit te worden gezet of zijn kind de medische behandeling te geven ja weer *OF*. Doet het geen pijn? Dan kun je of harder slaan op je kleinere teen of wachten totdat de belasting omhoog gaat omdat jij de rekening moet gaan betalen van die persoon die 3 ton heeft betaald voor een huis wat vandaag de dag 2 ton waard is. Doet dat wel pijn? <-----hier heb ik bewust geen zin ingevuld omdat het niet netjes is uit te drukken wat voor persoon je dan bent als je op de laatste vraag ja hebt ingevuld en de eerste niet ja---->

(4)Ja sure en de mensen die nu op de woningmarkt komen kijken en iets willen kopen moeten meedoen aan dit rare gedrag. Eens denken hoe dat zou kunnen gaan: schat ik heb een huis gezien ja leuk huis hoor ze vragen maar 1.5 ton maar ik denk dat ik maar 3 ton neer leg anders vernietig ik kapitaal!!! Ja wat denk je dan dat jouw hopelijk redelijk ontwikkelde echtgenote of vriendin zegt? Ja schat maak mij zwanger want je bent zo aantrekkelijk? Hooguit laat ze zich dan bezwangeren door de aanbieder van het huis. Kortom mensen die nu een huis hebben en met alle macht het sprookje in stand willen houden vertellen dat het kapitaalvernietiging is als de nieuwkomers niet te veel betalen..... Maar toch moet iedereen samen per maand een miljard opbrengen ... lekker duur sprookje, kun je gewoon niet zo stom zijn om zo veel geld voor een huis uit te geven en naar de bios gaan? (Vindt je vriendin ook leuk).

Wat er dus wel moet gebeuren is:
(A)-Huizenprijzen omlaag, door het bouwen van meer huizen, en ja er is vraag naar alleen niet voor die achterlijke prijzen.
(B)-Weg met de HRA (maar niet te snel)
(C)-De overheid moet de leencultuur gaan ontmoedigen ipv stimuleren.
(D)-Speculatie van bouwgrond tegengaan (kost de overheid miljoenen op dit moment)
(E)-De fluctuatie van de huizenmarkt tegen gaan dus erge dalingen en stijgingen tegenwerken als de huizenprijzen op een niveau zoals in Duitsland en België liggen.
(F)-De bouwvakkers zitten nu werkloos thuis dat kost geld veel geld. En nee het is niet alleen erg voor jouw portemonnee maar ook ronduit kloten voor bouwvakkers die thuis zitten. Stel bijvoorbeeld de eerste 50K Eu van een nieuw gebouwd huis (gedeeltelijk) belastingvrij.
(G)Een land is geen graaipot waar iedereen zo maar uit kan lopen graaien zonder dat het kapot gaat. Doe voor de verandering eens verstandig nu kun je dat nog als je bejaard bent kun je zo verstandig doen als je wilt maar dan kan je geen invloed meer uitoefenen op je situatie (zie boven iets met een stapelbed en een tuinslang).
I'll sing you a lullaby.
pi_84404897
"Kapitaalvernietiging"

We noemen het leeglopen van de internetzeepbel toch ook geen kapitaalvernietiging ?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:46:55 #48
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84405928
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Helemaal waar, hopelijk krijgt MR ballen maar ik vrees het ergste

Omdat ik de post van Bumbu erg grappig vond post ik hem nogmaals, hoewel gechargeerd zit er een grote kern van waarheid in, als je de HRA laat voortbestaan moet je wat anders inleveren. Ik ben van mening dat dit op de lange termijn NL doet afglijden tot een nieuw dieptepunt
[..]
Mooi geschreven, ik had hem inderdaad gemist!
quote:
Hoe kun je je kinderen dit aan doen! het is Schandalig!! U verloochend de toekomst van uw kroost!!
Hoeveel veertigers betalen er nu minder aan hypotheek voor een huis dan hun kinderen aan huur betalen voor een studentenkamer?
pi_84405994
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Als Rutte ballen heeft stapt hij over zijn eigen schaduw heen. Bovendien is de huidige vorm van hypotheekrenteaftrek op lange termijn sowieso onhoudbaar. Beter is om de HRA rustig te hervormen zodat iedereen weet waar hij aan toe is en de rust op de huizenmarkt terugkeert. Anders hebben we elke 1-2-3-4 jaar weer een HRA-discussie.
Rutte is consequent
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:52:22 #50
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84406140
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:19 schreef pberends het volgende:
"Kapitaalvernietiging"

We noemen het leeglopen van de internetzeepbel toch ook geen kapitaalvernietiging ?
MIkken belangengroepen met woorden als 'kapitaalvernietiging' op onderbuikgevoelens? Als lagere prijzen (deflatie) kapitaalvernietiging is, is inflatie het creëren van kapitaal! M.a.w. Zimbabwe is momenteel het rijkste land ter wereld, daar worden door iedereen dagelijks miljarden gecreëerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')