Dat is raar, natuurlijk. Ze komen je nooit aan de deur vertellen dat ze geld van je krijgen; dat gaat sowieso per post.quote:Meneer van de Nuon die langskwam
Dat is dan Liander, NUON is geen netbeheerder.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:29 schreef Leipo666 het volgende:
indien NUON ook de netbeheerder is dan lijkt me dat ze je af kunnen sluiten ookal zit je nu bij E-On: je kan wel van leverancier switchen maar niet van netbeheerder
klopt, aangezien ze de leverancierstak en de netbeheertak gescheiden hebben (wist alleen even het naampje niet meer). onderwater zit het echter nog aardig met elkaar verweven volgens mijquote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:33 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat is dan Liander, NUON is geen netbeheerder.
En ja dan mogen ze afsluiten. Daar heb je het dan zelf naar gemaakt. Ze sluiten echt niet zomaar af.
Nee ze zijn volledig juridisch afgesplitst. Onder water ook.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:34 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
klopt, aangezien ze de leverancierstak en de netbeheertak gescheiden hebben (wist alleen even het naampje niet meer). onderwater zit het echter nog aardig met elkaar verweven volgens mij
NU bellen, niet maandagquote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:35 schreef randy1981 het volgende:
ik doe mijn best maandag.
Dat is niet waar. Ze sturen eerst post, maar uiteindelijk komen ze langs. Dat is je vaak je laatste kans, direct betalen of binnen een dag of vijf en anders sluiten je af. Ben je niet thuis, dan vind je alsnog een brief in de bus.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:29 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat is raar, natuurlijk. Ze komen je nooit aan de deur vertellen dat ze geld van je krijgen; dat gaat sowieso per post.
Volgens mij probeert iemand je op te lichten...
Ja ze sluiten echt niet onverwacht af. Gaan meerdere correspondentierondes aan vooraf.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het is vast niet de eerste keer dat je hier iets over te horen krijgt. Waarom heb je de vorige keren geen actie ondernomen? Eventueel om tot een regeling te komen.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:35 schreef randy1981 het volgende:
Volgens mij kan er overlegd worden, maar dan moet je ontzettend goed kunnen praten denk ik. Met een vlotte babbel krijg je sneller iets gedaan. Helaas ben ik daar geen ster in, maar ik doe mijn best maandag.
Dan kan je nog wel wanbetaler zijn. Of denk je dat een switch naar een andere partij kwijtschelding betekent?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:42 schreef randy1981 het volgende:
@ Groenlampje
Ik hoop dat je gelijk hebt. Er is nu wel gewoon een leverancier bekend (E-On), waar ik sinds een maand op ben overgestapt.
Daar zullen wel de nodige verhogingen en incassokosten bijzitten.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:40 schreef Cryothic het volgende:
Hoe krijg je sowieso een schuld van 1200 euro?
Ik moet daar, met een compleet gezin met 2 kinderen bijna een jaar lang de rekeningen negeren.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:42 schreef randy1981 het volgende:
@ Groenlampje
Ik hoop dat je gelijk hebt. Er is nu wel gewoon een leverancier bekend (E-On), waar ik sinds een maand op ben overgestapt.
Zo bont heb ik het nog nooit gemaakt, vandaar....quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:38 schreef Casos het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ze sturen eerst post, maar uiteindelijk komen ze langs. Dat is je vaak je laatste kans, direct betalen of binnen een dag of vijf en anders sluiten je af. Ben je niet thuis, dan vind je alsnog een brief in de bus.
Ik denk niet dat Nuon die kosten gaat voorschieten als ze zelf het bedrag nog niet ontvangen hebben.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:52 schreef GroenLampje het volgende:
Nee er zullen geen transportkosten "open" staan.
NUON werkt met het leveranciersmodel. Dus alle kosten zijn al aan Liander betaald door NUON.
Ja, je hebt een andere energieleverancier. Dus je wordt niet afgesloten.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:59 schreef randy1981 het volgende:
Ik heb net de site van Nuon bekeken, en daar staat in dat ik mij moet aanmelden bij een andere leverancier om voorzien te blijven van energie.
Maar ik heb al een andere energieleverancier. Dus dan moet ik dus gewoon toch in energie voorzien blijven? E-On heb ik vorige week al de eerste nota van betaald.
Dus Nuon zou hierin toch moeten kunnen meewerken. Ondanks dat de netbeheerder Liander is?
Hieronder heb ik hun uitleg geplakt.
4. U ontvangt een laatste betaalmogelijkheid. Hieraan zijn ¤ 50,00 incassokosten verbonden. Zorg ervoor dat het bedrag binnen 6 dagen op de rekening van Nuon staat.
5. U ontvangt een vooraankondiging van de beëindiging van uw leveringscontract. Vanaf de datum die op de aankondiging staat, heeft u 10 dagen de tijd om uw totale openstaande schuld te betalen. Voldoet u hier niet aan, dan beëindigt Nuon uw leveringscontract. De vordering wordt dan overgedragen aan de deurwaarder. De kosten van deze gerechtelijke procedure zijn voor uw rekening.
6. Nuon beëindigt uw leveringscontract. U moet zich aanmelden bij een andere leverancier om van energie voorzien te blijven. Nuon geeft aan uw netbeheerder door dat het leveringscontract met u is beëindigd. Als u zich niet tijdig aanmeldt bij een andere leverancier, kan uw netbeheerder de energievoorziening afsluiten.
Ik heb dus al een andere energieleverancier,
Dan betaal je het dubbele aan rente terugquote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:07 schreef Oksel het volgende:
Ik zou gewoon wat geld lenen ofzo. Zijn van die SMS diensten, dat is zo geregeld.
Een gedeelte van de 1200 Euro schuld bij de Nuon is voor het gebruik van Liander netwerk.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:06 schreef GroenLampje het volgende:
[..]
Ja, je hebt een andere energieleverancier. Dus je wordt niet afgesloten.
Dan zou je dus met een grote betalingsachterstand zoals bij TS, snel kunnen switchen zonder dat je afgesloten wordt?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:19 schreef GroenLampje het volgende:
Sterker nog het is al betaald door NUON aan LIander. Ja dat weet ik zeker.
Dan wordt je toch bij de BKR geregistreerd en dan is switchen ineens niet meer zo eenvoudig.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dan zou je dus met een grote betalingsachterstand zoals bij TS, snel kunnen switchen zonder dat je afgesloten wordt?
Het nederlandse systeem rond energievoorziening [EDSN], heeft hier zijn eigen toepassing voor. Navraag bij BKR doen leveranciers niet.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan wordt je toch bij de BKR geregistreerd en dan is switchen ineens niet meer zo eenvoudig.
Dat geloof ik best, ben daar zelf niet bekend mee. Eigenlijk ook wel logisch omdat het toch wel primaire goederen zijn.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:31 schreef GroenLampje het volgende:
[..]
Het nederlandse systeem rond energievoorziening [EDSN], heeft hier zijn eigen toepassing voor. Navraag bij BKR doen leveranciers niet.
Als hij een voorschotbedrag heeft betaald aan E-ON zoals in een eerdere post, dan is zijn energie van E-ON nu. Leveranciers mogen alleen incasseren als ze al daadwerkelijk leveren.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:34 schreef Leandra het volgende:
Ehm, had je misschien een contract voor 1, 3 of 5 jaar met de Nuon dat nog niet afgelopen was toen je overstapte naar E-on?
Dus: is je energie al werkelijk van E-on, of wordt het dat pas als je contract met Nuon beëindigd is?
Je vergeet nota verleggingquote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:04 schreef GroenLampje het volgende:
En toch is het zo, NUON mag niet zo maar van leveranciersmodel naar netwerkbeheerdersmodel schakelen. Een leverancier moet kiezen tussen of netwerkbeheerdersmodel of leveranciers model bij de aanvraag van de vergunning.
Leveranciersmodel: Ze sturen een overzichtelijke rekening met alle kosten erop en nemen het voor lief dat ze sommige voorgeschoten bedragen niet terugzien.
of
Netwerkbeheerdersmodel: Niet een overzichtelijke rekening, onduidelijkheid voor de klant, maar geen kans dat ze geld mislopen.
Ja.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:19 schreef GroenLampje het volgende:
Sterker nog het is al betaald door NUON aan Liander.
Zoek maar op leveranciersmodel.
Liander en Nuon = 1 .quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:33 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat is dan Liander, NUON is geen netbeheerder.
En ja dan mogen ze afsluiten. Daar heb je het dan zelf naar gemaakt. Ze sluiten echt niet zomaar af.
Nee, die zijn sinds een jaar gesplitst en compleet onafhankelijk.quote:
Ik wil/kan er niet teveel over zeggen maar laat ik het zo stellen. Als NUON een plantage vind, regelt Liander de restquote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, die zijn sinds een jaar gesplitst en compleet onafhankelijk.
Het wil niet zeggen dat ze niet samenwerken. En bij een plantage moeten zowel leverancier als netbeheerder samenwerken. Maar ze zijn daadwerkelijk gesplitst. Ook alle systemen en medewerkers.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik wil/kan er niet teveel over zeggen maar laat ik het zo stellen. Als NUON een plantage vind, regelt Liander de rest
Onjuist.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik wil/kan er niet teveel over zeggen maar laat ik het zo stellen. Als NUON een plantage vind, regelt Liander de rest
Dat gebeurt ook als E-ON er één vindt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Reconciliatiequote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:06 schreef GroenLampje het volgende:
[..]
Onjuist.
De meeste plantages worden gevonden door de netwerkbeheerder die zien dat er veel meer elektra wordt verbruikt dan wordt opgegeven. (allocatie/reallocatie)
Tenzij de wietteler zo dom is om achter de meter stroom af te tappen of met de meter te sjoemelen. Als meetbedrijf is NUON nog actief, maar bij het allocatie/reallocatie traject is het Liander die erachter komt en dan het meetbedrijf NUON er op af kan sturen.
Liander is de beste netbeheerder als het gaat om het bewaken van neutralitiet tussen leveranciers. Dat kan ik uit ervaring zeggen. Ze zijn 100% onafhankelijk van elkaar.
Ja, dat dus. Iets met verbranden, blaren en zitten.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:08 schreef joers1 het volgende:
als je een schuld hebt.....wat zeur je dan`???
Je hebt kennelijk ooit niet betaald......waar of niet?
Of TS moet een fiets met een flinke dynamo hebben staan dat ie toch even op het internet kanquote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:35 schreef xaban06 het volgende:
Internet afgesloten? ...of de stroom natuurlijk
Maandag een Nuon medewerker op bezoek gehad. Een aardige meneer die mij rustig alles uitlegde. Het blijkt dat ik niet afgesloten kan worden. Zoals ik al eerder zei zit ik al op een andere energieleverancier (E-On).quote:Op maandag 26 juli 2010 22:58 schreef Tja... het volgende:
TS: Heb je nog contact gehad met de Nuon en iets kunnen regelen?
Je hebt dus twee keuzes, deurwaarderskosten betalen + de rest van de schuld of schuldhulpverlening aanvragen bij de gemeente.quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:08 schreef randy1981 het volgende:
[..]
Maandag een Nuon medewerker op bezoek gehad. Een aardige meneer die mij rustig alles uitlegde. Het blijkt dat ik niet afgesloten kan worden. Zoals ik al eerder zei zit ik al op een andere energieleverancier (E-On).
Maar natuurlijk moet ik mijn schuld betalen waarin ik uiteraard meewerk. Alleen kon dit dus niet op maandag gebeuren. Of ik moet extra deurwaarderskosten betalen, of ik schakel schuldhulp in bij mijn plaatselijke gemeente. Zij nemen dan contact op met Nuon, zodat zij het traject even on hold zetten. Dit ga ik dus morgen aanvragen. En dan hoop ik meer te weten, maar gelukkig word ik dus niet afgesloten.
Nu is het tijd om een goede regeling aan te vragen, en dat ga ik zeker doen.
Je kan wel afgesloten worden begrijp dat nu eens.quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:08 schreef randy1981 het volgende:
[..]
Maandag een Nuon medewerker op bezoek gehad. Een aardige meneer die mij rustig alles uitlegde. Het blijkt dat ik niet afgesloten kan worden. Zoals ik al eerder zei zit ik al op een andere energieleverancier (E-On).
Maar natuurlijk moet ik mijn schuld betalen waarin ik uiteraard meewerk. Alleen kon dit dus niet op maandag gebeuren. Of ik moet extra deurwaarderskosten betalen, of ik schakel schuldhulp in bij mijn plaatselijke gemeente. Zij nemen dan contact op met Nuon, zodat zij het traject even on hold zetten. Dit ga ik dus morgen aanvragen. En dan hoop ik meer te weten, maar gelukkig word ik dus niet afgesloten.
Nu is het tijd om een goede regeling aan te vragen, en dat ga ik zeker doen.
ook als de nuon medewerker zegt van niet?quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:53 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Je kan wel afgesloten worden begrijp dat nu eens.
Ja. Want Nuon heeft hier niet zoveel mee te maken.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ook als de nuon medewerker zegt van niet?
wie gaat het dan afsluiten?quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:49 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja. Want Nuon heeft hier niet zoveel mee te maken.
Helaas, zo eenvoudig is het niet.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:53 schreef White__Tiger het volgende:
Zolang je ervoor zorgt dat je elke maand de rekeningen van de netbeheerder betaald, zul je niet afgesloten worden. Pas als je daar een achterstand oploopt loop je het risico om afgesloten te worden.
Dit is het advies dat ik van de schuldsanering heb ontvangen (inzake de situatie bij mijn broertje).quote:
nuon waterbedrijfquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |