Echt een aanwinst voor onze samenleving...quote:Man neergeschoten om hond
DEN HELDER - Een 25-jarige man is dinsdagavond neergeschoten in Den Helder. Hij had met iemand ruzie gekregen over een hond.
Het slachtoffer liet dinsdagavond samen met een 20-jarige vriend uit Den Helder zijn hond uit. Het dier ging op een gegeven moment stilstaan op straat, waardoor een tegemoetkomende auto moest remmen. De bestuurder werd daar boos om en schoot het slachtoffer in de borst.
De schutter is spoorloos. Volgens de politie gaat het om een man tussen de 20 en 30 jaar oud met een licht getinte huidskleur. Hij is ongeveer 1,80 meter lang, heeft een slank postuur en kort zwart haar. Hij droeg een grijze blouse met lange mouwen en een spijkerbroek. De man reed in een groene Mazda (oud model).
http://www.webregio.nl/no(...)en-op-middenweg.aspxquote:Man neergeschoten tijdens hond uitlaten [update]
21 juli 2010
DEN HELDER - Een 25-jarige man uit Maarssen is dinsdagavond rond 21.15 uur in zijn borst geschoten op de Brakkeveldweg in Den Helder. Hij werd overgebracht naar het Geminiziekenhuis waar hij, buiten levensgevaar, is opgenomen op de afdeling Intensive Care.
De man liet samen met een 20-jarige vriend uit Den Helder zijn hond uit. Ze kwamen vanuit de wijk Nieuw Den Helder en gingen vanaf de Texelstroomlaan de Brakkeveldweg op. De hond ging op dat moment stil staan op straat. Er kwam een auto aan die moest remmen voor de hond. Uit de auto stapte een man met een licht getinte huidskleur. Hij was boos op het tweetal omdat hij moest remmen en er ontstond een discussie tussen het slachtoffer en de automobilist. De vriend lijnde zijn hond aan. Opeens werd er geschoten en bleek de 25-jarige man gewond te zijn geraakt in zijn bovenlichaam. De bestuurder van de auto stapte in en reed weg in de richting van het centrum. Het tweetal besloot naar het ziekenhuis te lopen via het Liniepad.
Onderzoek in de omgeving
Er werd aan de politie doorgegeven dat er een schietincident had plaatsgevonden op de Middenweg ter hoogte van perceel 2. Daar waren het slachtoffer en zijn vriend inmiddels te voet aangekomen. Het slachtoffer werd per ambulance vervoerd naar het ziekenhuis waar hij werd opgenomen. De politie heeft een onderzoek in de omgeving ingesteld, ondermeer op de plaats waar het incident heeft plaatsgevonden en de plaats waar het slachtoffer naar toe is gelopen. Daarbij werden ondermeer forensisch rechercheurs en een speurhond ingezet.
Signalement en getuigenoproep
De verdachte is nog voorvluchtig. Het zou gaan om een man tussen de 20 en 30 jaar oud met een licht getinte huidskleur. Hij is ongeveer 1,80 meter lang en heeft een slank postuur en kort zwart haar. Hij droeg een grijze blouse met lange mouwen en een blauwe spijkerbroek. Hij reed in een oud model personenauto van het merk Mazda en kleur groen.
Getuigen die nog niet met de politie hebben gesproken worden verzocht zich te melden bij de recherche in Den Helder: 0900-8844.
Nee, maar wss is het gewoon weer een marokkaanquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:06 schreef fruityloop het volgende:
Die kleur is niet echt relevant, bij mijn weten kent de wet geen hogere/lagere straffen op basis van de huidskleur van de dader? Maar goed, enkeltje cel en de sleutel gooien ze daar maar in de haven ofzo..
quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:08 schreef Hyman het volgende:
[..]
Nee, maar wss is het gewoon weer een marokkaanbij hen ligt het criminele percentage veel hoger
Ja, maar lichtgetinte huidskleur en criminaliteit lopen wel vrij evenredig aan elkaar in Nederland. Dat volk heeft gewoon extreem lange tenen (figuurlijk dan).quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:03 schreef ShaoliN het volgende:
Doe toch niet zo verschrikkelijk autistisch om de kleur.
Iemand die om die reden schiet is gewoon gestoord. Ongeacht de kleur. Opsluiten en sleutel wegflikkeren.
Het gebeurt vaker!quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:09 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Zelfs als, wat de neuk zou dat uitmaken? Een crimineel is een crimineel, ongeacht het tintje van hun huid.
Er is toch wel enige relatie tussen die tweequote:Op woensdag 21 juli 2010 11:09 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Zelfs als, wat de neuk zou dat uitmaken? Een crimineel is een crimineel, ongeacht het tintje van hun huid.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:11 schreef Repeat het volgende:
[..]
Er is toch wel enige relatie tussen die twee
Den Helder heeft geen Marokkanen/turken. Wel anti's en Surinamers.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:08 schreef Hyman het volgende:
[..]
Nee, maar wss is het gewoon weer een marokkaanbij hen ligt het criminele percentage veel hoger
Zei je nou "zelfs als?"quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:11 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Zelfs als, wat de neuk zou het uitmaken?
Zullen we iedereen met een lichtgetinte kleur maar preventief ruimen dan?quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:10 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Ja, maar lichtgetinte huidskleur en criminaliteit lopen wel vrij evenredig aan elkaar in Nederland. Dat volk heeft gewoon extreem lange tenen (figuurlijk dan).
Het slachtoffer had beter moeten weten, in plaats van ruzie te maken waren excuses meer op zijn plaats geweest. Ergo: slachtoffer is een droplul.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:09 schreef Trollface. het volgende:
[..]
quote:
vooral in de zomer waar iedereen lichtgetint is.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:10 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Ja, maar lichtgetinte huidskleur en criminaliteit lopen wel vrij evenredig aan elkaar in Nederland. Dat volk heeft gewoon extreem lange tenen (figuurlijk dan).
Ja, maar toch... wie koopt er nou een groene mazdaquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:03 schreef ShaoliN het volgende:
Iemand die om die reden schiet is gewoon gestoord. Ongeacht de kleur. Opsluiten en sleutel wegflikkeren.
Op die manier is het geslacht ook niet relevant. Ook maar weghalen dan?quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:06 schreef fruityloop het volgende:
Die kleur is niet echt relevant, bij mijn weten kent de wet geen hogere/lagere straffen op basis van de huidskleur van de dader? Maar goed, enkeltje cel en de sleutel gooien ze daar maar in de haven ofzo..
Natuurlijk is het relevant: De dader is spoorloos. Om de dader te vinden geldt: hoe meer informatie, hoe beter. Hoeveel 20-30 jarige, licht getinte mannen van 1,80 zouden er in Den Helder rondrijden in de oude groene Mazda? Dit lijkt me een hele goede kans geven om de dader te pakken. Wat nog ontbreekt is het kenteken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Op die manier is het geslacht ook niet relevant. Ook maar weghalen dan?
My thoughts exactly. Het mag blijkbaar toch niet in de TT, stel je voor dat daar gewoon staat wat feitelijk zo is.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Natuurlijk is het relevant: De dader is spoorloos. Om de dader te vinden geldt: hoe meer informatie, hoe beter. Hoeveel 20-30 jarige, licht getinte mannen van 1,80 zouden er in Den Helder rondrijden in de oude groene Mazda? Dit lijkt me een hele goede kans geven om de dader te pakken. Wat nog ontbreekt is het kenteken.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:25 schreef Wokkel het volgende:
[..]
My thoughts exactly. Het mag blijkbaar toch niet in de TT, stel je voor dat daar gewoon staat wat feitelijk zo is.
Lijkt me toch wel handig bij het opsporen van de dader. Dan weet iedereen in ieder geval dat je geen blanke of donker getinte persoon van 1.80m zoekt.quote:
tuindorpquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:05 schreef Wokkel het volgende:
Iets meer info
[..]
http://www.webregio.nl/no(...)en-op-middenweg.aspx
Die lichtgetinte man is wel een dierenvriend, dat dan weer wel
Zou blijkbaar een hoop ergernissen schelen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:00 schreef Repeat het volgende:
Alle honden het land uit!
Die rijd toch in een daf? volvoquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:25 schreef Qwea het volgende:
het had david kunnen zijn
Welke straat was dit?
Die kerel heeft volgens mij niet eens een autoquote:
volgens mij wat patje het gewoon.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die kerel heeft volgens mij niet eens een auto
En waar alleen negers met lange mouwen lopenquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:14 schreef Re het volgende:
[..]
vooral in de zomer waar iedereen lichtgetint is.
dat gebeurt niet in de schootenquote:
Het is een feit dat die lui vaker crimineel gedrag vertonen...quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:26 schreef kingmob het volgende:
[..]
Fok!, waar openlijk racisme tof is...
Dat heb je als je zoals in Den Helder ghetto's gaat vormen waar je alle antillianen in trapt. Hebben ze later pas doorgekregen dat dat toch niet de meest ideale manier van integreren is. Vandaar dat ze de flats in de grevelingenbuurt destijds hebben geslooptquote:
Hoezo? Verzin ik het dan? Haal het man er dan ook maar uit, kun je beter persoon zeggen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:18 schreef Frutsel het volgende:
@TS:
Volgende keer bron bij je bericht + een normale titel
anders laten we het gewoon op slot
Dit. Ik kan er geen enkele logische reden voor verzinnen. Dat was een tikkende tijdbom.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:03 schreef ShaoliN het volgende:
Het feit dat leden van bepaalde groepen mensen op straat neerschieten, dat leidt tot bashen van bepaalde groepen. Je kan uiteraard beargumenteren dat niet de hele groep daar wat aan kan doen, maar het is geheel menselijk om groepsverantwoordelijkheid te zien.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:26 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Voor de TT is het irrelevant en leidt het, zoals vaker wel gezien, tot bashen van bepaalde groepen.
Goh, hoe zal dat nou komen, die lange tenen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:10 schreef A-mineur het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Er staat toch een bron?
Of heb jij die er net bijgezet?
precies, ik heb ook een beetje uitgelegd hoe het gegaan kan zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:47 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb twijfels bij de juistheid van het verhaal.
Er zal vast een woordwisseling aan vooraf zijn gegaan. Lijkt me logischer...quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:47 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb twijfels bij de juistheid van het verhaal.
Al scheet ie op zn motorkap, dan nog is het geen reden om iemand neer te schieten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:48 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
precies, ik heb ook een beetje uitgelegd hoe het gegaan kan zijn.
Of je leest mijn bericht eerst even.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
Al scheet ie op zn motorkap, dan nog is het geen reden om iemand neer te schieten.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het feit dat leden van bepaalde groepen mensen op straat neerschieten, dat leidt tot bashen van bepaalde groepen. Je kan uiteraard beargumenteren dat niet de hele groep daar wat aan kan doen, maar het is geheel menselijk om groepsverantwoordelijkheid te zien.
kut ninja!quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:34 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
volgens mij wat patje het gewoon.
Voor hem wel blijkbaar.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
Al scheet ie op zn motorkap, dan nog is het geen reden om iemand neer te schieten.
Leden van een bepaalde groep....kijk, dat krijg je dan. Ik geloof overigens dat racisme niet veel oplost en alleen maar meer 'licht getinte mannen' de criminaliteit in zal jagen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het feit dat leden van bepaalde groepen mensen op straat neerschieten, dat leidt tot bashen van bepaalde groepen. Je kan uiteraard beargumenteren dat niet de hele groep daar wat aan kan doen, maar het is geheel menselijk om groepsverantwoordelijkheid te zien.
Dat zou zo uit de mond van een pvda-er kunnen komenquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Leden van een bepaalde groep....kijk, dat krijg je dan. Ik geloof overigens dat racisme niet veel oplost en alleen maar meer 'licht getinte mannen' de criminaliteit in zal jagen, maar dat zal wel weer vreemd gedacht zijn.
Huh?quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:00 schreef zoalshetis het volgende:
het is niet toevallig zo dat de twee slachtoffers met een pistool liepen te klootviolen. want zo komt het op mij over.
Oh ja? Waarom komt schizofrenie dan bij voorbeeld zoveel vaker voor bij die groep?quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Leden van een bepaalde groep....kijk, dat krijg je dan. Ik geloof overigens dat racisme niet veel oplost en alleen maar meer 'licht getinte mannen' de criminaliteit in zal jagen.
Verder hier niet van toepassing, dit is een individu die psychisch niet in orde is. Staat verder los van afkomst of cultuur.
ongelukje zeg maar, wat afgedaan wordt als een misdaad omdat vuurwapenbezit niet toe is gestaan.quote:
welke groep?quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:05 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Oh ja? Waarom komt schizofrenie dan bij voorbeeld zoveel vaker voor bij die groep?
Waar heb je het overquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ongelukje zeg maar, wat afgedaan wordt als een misdaad omdat vuurwapenbezit niet toe is gestaan.
dat ze eerst nog even een wandelingetje gaan maken vond ik idd best opvallendquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ongelukje zeg maar, wat afgedaan wordt als een misdaad omdat vuurwapenbezit niet toe is gestaan.
Wat is volgens jou dan wijsheid pvv-er?quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:56 schreef Griebus het volgende:
[..]
Dat zou zo uit de mond van een pvda-er kunnen komen
ahh marokkanen, zeg dat dan gewoon, aangezien je het beestje graag bij naam wil noemenquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:12 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/784(...)op-schizofrenie.html
http://www.gezondheid.nl/nieuwsartikel.php?nieuwsartikelID=2840
Uit het artikel: Ouders denken vaak dat het kind bezeten is en sturen het naar Marokko. Die zullen dus niet met geweren lopen zwaaien in Den Helder.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:12 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Niet alleen Marokkanen, zoals de tweede link ook aangeeft.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:14 schreef Re het volgende:
[..]
ahh marokkanen, zeg dat dan gewoon, aangezien je het beestje graag bij naam wil noemen
Ik denk niet dat het een geweer was, dat verberg je niet even in je handschoenenkastje.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:14 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Uit het artikel: Ouders denken vaak dat het kind bezeten is en sturen het naar Marokko. Die zullen dus niet met geweren lopen zwaaien in Den Helder.
jammer alleen dat het tweede artikel het eerste artikel tegenspreektquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:15 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Niet alleen Marokkanen, zoals de tweede link ook aangeeft.
Hoezo? Je hebt toch gelezen waar ik op reageerde?quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:17 schreef Re het volgende:
[..]
jammer alleen dat het tweede artikel het eerste artikel tegenspreekt
maar boeie verder, als schizofrenie aan de basis van dit incident zou liggen dan had je nog steeds geen punt
Uit dat artikel:quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:12 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Je zou denken dat alle mocros dan schizo zijnquote:Schizofrenie is een ernstige psychische aandoening die gepaard gaat met waanideeën, hallucinaties en een vertekend beeld van de werkelijkheid.
ja dat iemand die op iemand schiet psychisch niet in orde is, wat schizofrenie daarmee te maken heeft behalve dat het ook een psychiatrische ziekte is snap ik dan ook nietquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:18 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Hoezo? Je hebt toch gelezen waar ik op reageerde?
Het gaat erom dat de persoon waar ik op reageerde impliceerde dat afkomst en cultuur niets met psychische problemen te maken hebben. Ik gaf schizofrenie als voorbeeld (daarom stond er ook 'bijvoorbeeld') om aan te tonen dat er wel degelijk een verband kan zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:40 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat iemand die op iemand schiet psychisch niet in orde is, wat schizofrenie daarmee te maken heeft behalve dat het ook een psychiatrische ziekte is snap ik dan ook niet
okquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:47 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de persoon waar ik op reageerde impliceerde dat afkomst en cultuur niets met psychiche problemen te maken hebben. Ik gaf schizofrenie als voorbeeld (daarom stond er ook 'bijvoorbeeld') om aan te tonen dat er wel degelijk een verband kan zijn.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:57 schreef Gia het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom sommigen dit weer moeten goed praten als 'hij zal wel psychisch niet in orde zijn geweest'. Waarom? Omdat het een lichtgetinte is. Daar mag je niks van zeggen, want die zijn zielig. De slachtoffers zullen wel fout zijn geweest. Die hadden hun excuses aan moeten bieden. Dat zij deze lichtgetinte durfden tegen te spreken, heeft logischerwijs geleid tot de schietpartij. Dat doe je toch ook niet!!!
Maar.......stel je voor dat het andersom zou zijn!! Niet dat die lichtgetinten een hond hebben, laat staan uitlaten, maar stel dat één autochtone Nederlander moet remmen voor 2 wandelende lichtgetinten en dan één van die 2 neerschiet, omdat ie in de weg liep, een grote mond had of wat dan ook.
Dan is het land te klein!!
Oh mijn God, kan dat bord voor jouw kop nog groter?quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:57 schreef Gia het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom sommigen dit weer moeten goed praten als 'hij zal wel psychisch niet in orde zijn geweest'. Waarom? Omdat het een lichtgetinte is. Daar mag je niks van zeggen, want die zijn zielig. De slachtoffers zullen wel fout zijn geweest. Die hadden hun excuses aan moeten bieden. Dat zij deze lichtgetinte durfden tegen te spreken, heeft logischerwijs geleid tot de schietpartij. Dat doe je toch ook niet!!!
Maar.......stel je voor dat het andersom zou zijn!! Niet dat die lichtgetinten een hond hebben, laat staan uitlaten, maar stel dat één autochtone Nederlander moet remmen voor 2 wandelende lichtgetinten en dan één van die 2 neerschiet, omdat ie in de weg liep, een grote mond had of wat dan ook.
Ze heeft wel gelijk.quote:
de link tussen hij zal wel psychisch gestoord zijn met lichtgetint heb ik niet gemaakt zien worden en dan al helemaal niet dat dat zo zielig is voor de dader omdat hij lichtgetint isquote:
Nee, dat is a, geen goedpraten, en b lijkt het me niet dat je psychisch in orde bent als je iemand neerknalt naar aanleiding van een verkeerssituatie. Of vind jij dat wel normaal?quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:57 schreef Gia het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom sommigen dit weer moeten goed praten als 'hij zal wel psychisch niet in orde zijn geweest'. Waarom? .
Dat het lichtgetint is verdient behalve puur voor opsporings gedeelte van het bericht geen enkele meerwaarde. Het is een mongool ongeacht de kleur. Je ziet hier werkelijkwaar niemand de slachtoffers beschuldigen.quote:
Omdat het een lichtgetinte is
Daar mag je niks van zeggen, want die zijn zielig. De slachtoffers zullen wel fout zijn geweest. Die hadden hun excuses aan moeten bieden. Dat zij deze lichtgetinte durfden tegen te spreken, heeft logischerwijs geleid tot de schietpartij. Dat doe je toch ook niet!!!
Ook dan zul je waarschijnlijk vergelijkbare mongolen als jij hebben die precies hetzelfde reageren als jij maar dan andersom. Ook verwerpelijk inderdaad.quote:Maar.......stel je voor dat het andersom zou zijn!! Niet dat die lichtgetinten een hond hebben, laat staan uitlaten, maar stel dat één autochtone Nederlander moet remmen voor 2 wandelende lichtgetinten en dan één van die 2 neerschiet, omdat ie in de weg liep, een grote mond had of wat dan ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |