quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Tsja, hoe je die stellingen kan lezen en er niets van de PVV in herkent ontgaat mij ook volledig
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Tsja, hoe je die stellingen kan lezen en er niets van de PVV in herkent ontgaat mij ook volledig
ja, ik heb nog op school geleerd hoe de democratische Weimar republiek onderuit werd gehaald door de Nazi's.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, dat heb ik dus nog in veel grotere mate als ik op het net of in een boek... een boek... nou, laat maar... lees over de jaren 20 en 30 in Duitsland.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:33 schreef remlof het volgende:
[..]
ja, ik heb nog op school geleerd hoe de democratische Weimar republiek onderuit werd gehaald door de Nazi's.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Feitelijk niet eens door de nazi's maar door de gevestigde partijen, die hetzelfde deden als er nu gepropageerd wordt: Laat de nazi's maar meeregeren, wij houden ze wel in bedwang.
Zo'n beetje de domste redenatie sinds Eva op een ochtend dacht: "Goh, ik heb wel trek in een appeltje. En wie merkt het nou als er een appel uit de boom is? Alsof God alwetend en alziend is..."
Nee, want Godwin's Law heeft op alles betrekking, maar als er een politieke partij is die een bevolkingsgroep op afkomst wil uitsluiten ontkom je niet aan de vergelijking met de politiek van Hitler.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ach "we" "winnen" het toch niet op argumenten (hier)... Voorbeeldje: Begint met een H...
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want Godwin's Law heeft op alles betrekking, maar als er een politieke partij is die een bevolkingsgroep op afkomst wil uitsluiten ontkom je niet aan de vergelijking met de politiek van Hitler.
Voor de mensen die dat willen goedpraten is het schermen met Godwin wat tè gemakkelijk.
Gelukkig ziet Bea dat ook. Hoop alleen dat Ruud haar goed begrepen heeftquote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gewoon negeren. Mijn idee van landsbelang is, dat het belangrijk is dat we, zeker in een economisch moeilijke tijd, onze handelspositie behouden. Dat gaat met de PVV niet lukken. Dus elk Kabinet zonder PVV is winst.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gewoon negeren. Mijn idee van landsbelang is, dat het belangrijk is dat we, zeker in een economisch moeilijke tijd, onze handelspositie behouden. Dat gaat met de PVV niet lukken. Dus elk Kabinet zonder PVV is winst.
"Effe proberen" met de PVV is ook niet echt een optie in deze tijden, want dat gaat ons land heel veel schade opleveren.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hey, op zich ben ik het wel met je eens, maar negeren levert alleen maar een grotere aanhang op.. Dus dat is GEEN oplossing..
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hey, op zich ben ik het wel met je eens, maar negeren levert alleen maar een grotere aanhang op.. Dus dat is GEEN oplossing..
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:46 schreef remlof het volgende:
[..]
"Effe proberen" met de PVV is ook niet echt een optie in deze tijden, want dat gaat ons land heel veel schade opleveren.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Duhhh...![]()
Maar dat is m.i. de enige manier om de "godheid"W wellicht klein te krijgen
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is dan ook van belang dat er na het negeren en tijdens het regeren een heel goede campagne op gang komt om iedereen nou eens voor eens en altijd uit te leggen hoe ons kiesstelsel werkt, inclusief de (in)formatie van een nieuwe regering.
Nou zitten er ook wel wat verschillen in de situatie toen en nu.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Feitelijk niet eens door de nazi's maar door de gevestigde partijen, die hetzelfde deden als er nu gepropageerd wordt: Laat de nazi's maar meeregeren, wij houden ze wel in bedwang.
Zo'n beetje de domste redenatie sinds Eva op een ochtend dacht: "Goh, ik heb wel trek in een appeltje. En wie merkt het nou als er een appel uit de boom is? Alsof God alwetend en alziend is..."
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou zitten er ook wel wat verschillen in de situatie toen en nu.
Een flink deel van de gevestigde partijen toen wilde namelijk óók de Weimarrepubliek onderuit halen.
Er was een president die op zijn einde liep, en er niet zoveel problemen mee had de grondwet te overtreden.
Het leger zag dat ook graag (en dacht Hitler wel onder de duim te kunnen houden).
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou zitten er ook wel wat verschillen in de situatie toen en nu.
Een flink deel van de gevestigde partijen toen wilde namelijk óók de Weimarrepubliek onderuit halen.
Er was een president die op zijn einde liep, en er niet zoveel problemen mee had de grondwet te overtreden.
Het leger zag dat ook graag (en dacht Hitler wel onder de duim te kunnen houden).
Jawel. Dat ontken ik ook niet.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Helaas zijn er ook wat overeenkomsten te benoemen
Snap ik. Mijn punt is dat de nederlandse grondwet en parlementaire traditie wel een stuk steviger in elkaar zit dan die van de Weimarrepubliek.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uiteraard. Mijn punt is, dat het heel gevaarlijk is, te denken dat je een volksbeweging met een demagoog aan de top, wel even in bedwang kunt houden., Ze spelen namelijk niet volgens dezelfde regels.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jawel. Dat ontken ik ook niet.
Er is ook nog een ander verschil. De NSDAP was in eerste instantie nog een deomcratische partij waar je lid van kon worden en als lid iets in de melk te brokkelen had. Je zou dus nog kunnen stellen dat Wilders al verder is dan Hitler op dat vlak.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:37 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Cohen als premier... zomgPlease don't.. just... don't.
Dat zal best, maar juist door het falen van de Weimarrepubliek hebben we tegenwoordig de EU. En die zal zich er toch ook wel mee gaan bemoeien als het te ver gaat.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Snap ik. Mijn punt is dat de nederlandse grondwet en parlementaire traditie wel een stuk steviger in elkaar zit dan die van de Weimarrepubliek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |