abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84476371
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:34 schreef musicfreakyme het volgende:
Ik heb weinig films gekeken afgelopen maanden vanwege het voetbal en het mooie weer, tijd om het weer op te pakken!
Deze films heb ik de laatste weken gekeken:

Eden Lake
[ afbeelding ]
Door alle lovende recensies had ik hier hoge verwachtingen van.
Maar ik vond de film behoorlijk tegenvallen. Wat zeg ik, ik vond de hoofdrolspeelster ronduit irritant, en ik kon me er niet overheen zetten.
Het idee van de film is wel erg goed, en mocht ik ooit gaan kamperen en er zou een groep "hangkids" zijn, zou ik waarschijnlijk even vriendelijk hoi zeggen en ze daarna vooral niet voor de voeten lopen :P ;)
Die heb ik eergisteren dus ook gezien. Ik vond het wel wat. Zeker in het pikkedonker op laptop met oordopjes in. Gaaf effect.

quote:

The Wolfman
[ afbeelding ]
Ook al zo'n tegenvaller!
Ik keek erg naar deze film uit, in de bios heb ik hem gemist, volgens mij heeft deze film niet zolang gedraait.
Anyhow, zwak verhaal, sommige beelden zijn wel heel mooi, maar "the wolfman" ziet er gewoon niet goed uit....Je zou denken dat ze met alle technieken tegenwoordig toch wel een geloofwaardige weerwolf neer kunnen zetten. Voor mijn gevoel zat er ook geen echt doel in het verhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja nog vergeten, Die zag ik in het vliegtuig vorige week. Bijzonder matige film.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_84480789
Vanavond Food Inc zitten kijken

Erg bijzondere film die naar mijn weten maar weinig aandacht heeft gehad in Nederland. Het laat zien hoe de vlees en mais industrie van Amerika totaal zijn ingericht op de fastfood ketens. Enkele schrijnende voorbeelden van een gezin dat maar beter naar MacD gaat dan naar de supermarkt om eten te kopen.

7/10
pi_84481534
Shutter Island
http://www.imdb.com/title/tt1130884/

Een agent onderzoekt de verdwijning van een patiënt op een eiland waar psychische mensen worden behandeld. Mysterieus en tot het einde erg boeiend. De zogenaamd spannende scenes waren echter zeer saai en de link naar WW2 is mij niet duidelijk geworden.

7

Food inc klinkt interessant.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_84481603
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:02 schreef rijsttafel het volgende:
Shutter Island

Een agent onderzoekt de verdwijning van een patiënt op een eiland waar psychische mensen worden behandeld. Mysterieus en tot het einde erg boeiend. De zogenaamd spannende scenes waren echter zeer saai en de link naar WW2 is mij niet duidelijk geworden.

7
Wat is jouw favoriete film? Ben ik wel benieuwd naar nav je recensies so far :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 25 juli 2010 @ 21:05:11 #165
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_84481685
Hard Target met JCVD.. best leuke film :p, goede actie
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
pi_84482010
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:03 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Wat is jouw favoriete film? Ben ik wel benieuwd naar nav je recensies so far :)
The Fountain is voor mij nr 1. Absoluut een perfecte film. Emotioneel, maar niet te klef. Spannend, maar niet geforceerd. Artistiek maar niet over the top. Goeie muziek, perfecte beelden en acteerwerk. _O_

Yours?
pi_84483085
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:02 schreef rijsttafel het volgende:
Shutter Island

7

Food inc klinkt interessant.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kut had een edit moeten zijn.
  zondag 25 juli 2010 @ 21:36:09 #168
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_84483122
After.Life
Een leuk maar niet heel origineel gegeven: de begrafenis ondernemer Liam Neeson kan met mensen praten die zich tussen leven en dood, `t after life uit de titel, bevinden maar hun leven niet willen loslaten.
Het uitgangspunt biedt goede mogelijkheden om er een leuke, spannende film van te maken maar die mogelijkheden worden mijninziens niet volledig benut. Er had meer in gezeten, vooral omdat het einde iets te lang werd uitgerekt.
Het acteerwerk is wel goed. Neeson is goed als de creepy begrafenisondernemer en Christina Ricci is geknipt voor de rol van de jonge vrouw die haar leven niet los wilt laten.
Verder is het redelijk voorspelbaar, waarbij de op een cliché matige manier gebruikte score niet echt helpt.
Geinig voor een keertje maar geen topper waar veel meer mee gedaan had kunnen worden dan dat nu het geval is.

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_84483348
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:12 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

The Fountain is voor mij nr 1. Absoluut een perfecte film. Emotioneel, maar niet te klef. Spannend, maar niet geforceerd. Artistiek maar niet over the top. Goeie muziek, perfecte beelden en acteerwerk. _O_

Yours?
Pulp Fiction staat op 1..Heerlijk verhaal, fantastische chemie tussen de hoofdrolspelers, briljante dialogen en een tof verhaal. De wat meer artistieke films zijn helaas niet altijd aan mij besteed, al geef ik ze wel vaak een kans. The Fountain was het voor mij ook niet echt, al kan ik zeker begrijpen dat er veel mensen zijn die hem echt fantastisch vinden.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_84483992
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:40 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Pulp Fiction staat op 1..Heerlijk verhaal, fantastische chemie tussen de hoofdrolspelers, briljante dialogen en een tof verhaal. De wat meer artistieke films zijn helaas niet altijd aan mij besteed, al geef ik ze wel vaak een kans. The Fountain was het voor mij ook niet echt, al kan ik zeker begrijpen dat er veel mensen zijn die hem echt fantastisch vinden.
Hetzelfde heb ik met Pulp Fiction. Ik kan begrijpen dat mensen 'm geniaal vinden. Zelf vind ik 'm goed, maar het mist iets. O.a iets om over na te denken nadat je 'm hebt gekeken. En ik hou ervan dat in een film alles een plek in het verhaal heeft, en dat is bij QT films alles behalve het geval. :P Random shit gebeurt zonder logische reden.

Een beetje hetzelfde als dat een song goed kan zijn, maar als je de tekst luistert en begrijpt hij nog beter kan worden (ook slechter natuurlijk).
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 juli 2010 @ 21:56:34 #171
862 Arcee
Look closer
pi_84484110
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:53 schreef rijsttafel het volgende:
Zelf vind ik 'm goed, maar het mist iets. O.a iets om over na te denken nadat je 'm hebt gekeken. En ik hou ervan dat in een film alles een plek in het verhaal heeft, en dat is bij QT films alles behalve het geval. :P Random shit gebeurt zonder logische reden.
Kijk nog eens naar de openingsscène in het restaurant en zie hoe Travolta naar het toilet loopt. Iets wat pas aan het einde terugkomt en wat je bij een tweede keer kijken dus pas kan opvallen. Dat soort dingen. _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 25 juli 2010 @ 22:00:08 #172
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84484245
Inception

Wauw, mijn verwachtingen zijn overtroffen. Ik dacht vooraf dat het een complexe detectiveshizzle zou worden, maar gelukkig concentreert het verhaal zich daar niet op. Het is het ingenieuze Inception-concept dat de volle aandacht krijgt. Houd het maar op een kruising tussen The Matrix en eXistenZ. Erg fascinerend hoe dan ook :Y.

Aan de hand van Ellen Page wordt de filmkijker duidelijk uitgelegd hoe dit in elkaar steekt. Vervolgens gaan in de tweede helft alle remmen los rondom een heist-plot. Wat een gave scenes zaten daar tussen zeg :Y. Vooral de scene waarin Gordon-Joseph Levitt al zwevend vecht in het hotel vond ik verbluffend. Tel daarbij nog een super sterrencast (DiCaprio en Cottilard _O_) d'rop en Inception mag je een van de beste films van de laatste tijd en weer een stap verder in de SF-wereld noemen. Cijfer: 8,5

The Man with the Golden Gun
Deze Bond wordt als een van de slechtste gezien, maar ik vind hem eerder gemiddeld. De twee uur film zijn zo voorbij gevlogen. Het acteerwerk (met name van onze blonde vriendin Britt Ekland) is het grote minpunt in deze film. Oef, dat viel absoluut niet mee hoe zij haar rol invulde. Haalde echt de spanning uit de film.

Maar dat buiten beschouwing houdende, is The Man with the Golden Gun toch een erg genietbare Bond met hier en daar een joligheidje. De komische aanpak, waarop deze film zwaar bekritiseerd wordt, irriteerde me nauwelijks. Met de actie zit het ook in orde. Het zit er weer allemaal in: een vechtscene in een hotel, een puike achtervolging, een machine die op hol slaat en zelfs een knap gechoreografeerde karate-scene. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 25 juli 2010 @ 22:07:51 #173
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_84484632
Fish Tank

Mia woont samen met haar moeder en zusje in een achterstandswijk. Haar moeder neemt op een dag haar nieuwe vriend mee naar huis en vanaf dan begint het gezeik.

Een rauw aandoende film die goed de toon kan zetten voor hoe het leven ook kan zijn. Hoe hard en eenzaam, hoe treurig ook. Helaas duurt de film bij momenten wel te lang, waardoor ik echt zat te kijken hoe lang ie nog duurde. De twee uur hadden ook makkelijk in iets meer dan anderhalf uur weggezet kunnen worden, maar desondanks blijft ie het kijken zeker waard.

IMDb: 7.5
Ik: 7.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_84485088
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Kijk nog eens naar de openingsscène in het restaurant en zie hoe Travolta naar het toilet loopt. Iets wat pas aan het einde terugkomt en wat je bij een tweede keer kijken dus pas kan opvallen. Dat soort dingen. _O_
Ja, er zitten een hoop geniale dingen in, dat ontken ik niet. Maar het is gewoon een kwestie van smaak wat het geen topfilm maakt voor mij.
pi_84485328
quote:

[..]

Yours?
Die heb ik liggen hier en wilde ik nu kijken! :o Toch maar The Invasion opgezet. Spannend en goed. Bekend thema en toch erg goed. Tijdens de film dan toch FOK!ken? Ja, maar dat had een andere reden.

Ff de film afkijken.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_84485390
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:53 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Hetzelfde heb ik met Pulp Fiction. Ik kan begrijpen dat mensen 'm geniaal vinden. Zelf vind ik 'm goed, maar het mist iets. O.a iets om over na te denken nadat je 'm hebt gekeken. En ik hou ervan dat in een film alles een plek in het verhaal heeft, en dat is bij QT films alles behalve het geval. :P Random shit gebeurt zonder logische reden.

Een beetje hetzelfde als dat een song goed kan zijn, maar als je de tekst luistert en begrijpt hij nog beter kan worden (ook slechter natuurlijk).
True Romance is werkelijk geniaal.

En verder Lynch met Lost Highway. Die film BLIJFT boeien, hoe bizar en ziek ook. WIl hem WEER zien. Na 15+ keer. _O_

zondag 25 juli 2010 @ 22:33:15 #177
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_84485695

Kom niet aan mijn kinderen

De film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de Nederlandse vrouw Janneke Schoonhoven, van wie de kinderen naar Syrië werden ontvoerd door haar ex-man. Wat volgde was een hartverscheurende strijd.

Ik vond het een mooie film. Goed geacteerd. Wat ook haast niet anders kan met door de wol geverfde acteurs als Karina Smulders, Cahit Olmez en Thom Hoffman.
Op Imdb krijgt hij een 7.9, op moviemeter 3,5 sterren.
Van mij krijgt hij een 8 en vier sterren.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_84486660

http://www.imdb.com/title/tt0316732/

Een agent die niet kan rijden vormt een team met een vrouwelijke taxichauffeuse die wel met een auto om kan gaan om een bankroversbende bestaande uit Braziliaanse supermodellen op te pakken.

Simpel wegkijkertje met wat leuke achtervolgingsscènes. Niet van onder de indruk (ook niet van die supermodellen :P).
Children of the night. What music they make.
  maandag 26 juli 2010 @ 00:02:45 #179
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_84489196
Le petit soldat (1963, Fr, Jean-Luc Godard)

Een foto van Anna Karina, omdat elke gelegenheid om een foto van haar te plaatsen aan gegrepen moet worden ;)
Godards tweede film werd in 1960 opgenomen, maar mocht pas in '63 uitkomen van de Franse censuur. Omdat de film over een heikel onderwerp uit die tijd gaat, de oorlog in Algerije en vooral de martelpraktijken van beide partijen daarin.
Het plot is redelijk simpel. Een deserteur, Bruno, wordt gedwongen door de Franse geheime dienst om iemand te vermoorden om te bewijzen dat hij geen dubbelspion is, maar dat weigert. Ondertussen wordt hij verliefd op een meisje.
Hoewel het plot simpel is, gebruikt Godard de film noir-achtige voice-over om zijn visie te geven over kunst, maatschappij en vooral politiek te geven. De film stelt veel vragen over politiek onbetrokkenheid (Bruno zelf heeft verbazend genoeg geen idealen) en vechten voor idealen, en wat er beter is tussen de twee.
Dit was Godard eerste samenwerking met z'n latere vrouw, Anna Karina. Je voelt je als kijker samen met Bruno, samen met de camera, samen met Godard verliefd worden worden op haar.
Zoals andere Godard en Nouvelle Vague films heeft de film de soort spontaniteit, die van het scherm afschiet, die bij mij associaties oproepen met vrijheid, verliefdheid en de zomer. De film zit dan ook weer vol met filmische experimenten o.a. het soms vertellen in de voice-over van wat karakters twee tellen later gaan doen, waardoor het idee om in de gedachtegang van Bruno te worden getrokken kreeg.
cijfer: 8
pi_84490136
Fame (2009)

Mijn verwachtingen waren al niet al te hoog en nog viel de film zwaar tegen haha. Het verhaal springt van de hak op de tak, er zijn teveel verhaallijnen die half uitgewerkt worden en de film is met zijn 2 uur ook veel te lang.

4.3

[ Bericht 3% gewijzigd door DanielleM op 26-07-2010 00:33:50 ]
Because simple is bad!
pi_84490438
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:56 schreef DeHovenier het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.imdb.com/title/tt0316732/

Een agent die niet kan rijden vormt een team met een vrouwelijke taxichauffeuse die wel met een auto om kan gaan om een bankroversbende bestaande uit Braziliaanse supermodellen op te pakken.

Simpel wegkijkertje met wat leuke achtervolgingsscènes. Niet van onder de indruk (ook niet van die supermodellen :P).
Dan had je beter vandaag naar de originele taxi-films kunnen kijken op tv ;)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_84490804
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:34 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Dan had je beter vandaag naar de originele taxi-films kunnen kijken op tv ;)
Volgens mij kwamen vandaag alleen die en Taxi 2 op tv
pi_84490839
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:43 schreef LuckyLuQ het volgende:

[..]

Volgens mij kwamen vandaag alleen die en Taxi 2 op tv
Ik zag het in de gids staan maar ging ervanuit dat ze dan wel deel 1 van de Franse Taxi uit hebben gezonden>? Anders zou het echt krom zijn _O-
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  maandag 26 juli 2010 @ 00:44:25 #184
258706 QuincydeKoster
Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
pi_84490855
De nieuwe Kung-Fu Kid (Of was het nou Karate Kid, achja.)
Dit is mijn signature.
  maandag 26 juli 2010 @ 01:03:43 #185
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_84491421
#1 Cheerleader Camp

Niks te doen vanavond, krijg je dit ;(. Het draait om tieten, konten, cheerleaders, een vent die wil naaien en een vent die achter één specifieke vrouw aan zit. Drie keer raden hoe het afloopt :').

Een 3. En dan zet ik hoog in.

Zerg schreef:
pi_84491946
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:44 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ik zag het in de gids staan maar ging ervanuit dat ze dan wel deel 1 van de Franse Taxi uit hebben gezonden>? Anders zou het echt krom zijn _O-
Ja dat was dus de Amerikaanse versie :P Best krom inderdaad.
pi_84493002
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:36 schreef Timo20 het volgende:
After.Life
Een leuk maar niet heel origineel gegeven: de begrafenis ondernemer Liam Neeson kan met mensen praten die zich tussen leven en dood, `t after life uit de titel, bevinden maar hun leven niet willen loslaten.
Het uitgangspunt biedt goede mogelijkheden om er een leuke, spannende film van te maken maar die mogelijkheden worden mijninziens niet volledig benut. Er had meer in gezeten, vooral omdat het einde iets te lang werd uitgerekt.
Het acteerwerk is wel goed. Neeson is goed als de creepy begrafenisondernemer en Christina Ricci is geknipt voor de rol van de jonge vrouw die haar leven niet los wilt laten.
Verder is het redelijk voorspelbaar, waarbij de op een cliché matige manier gebruikte score niet echt helpt.
Geinig voor een keertje maar geen topper waar veel meer mee gedaan had kunnen worden dan dat nu het geval is.

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
Maar Ricci naakt maakt een hele hoop goed :Y
pi_84493064
The Road

Goede film met mooie beelden!

Mijn oerinstinct kwam naar boven...
Cijfer is misschien aan de lage kant, want ik had toch een iets beter einde verwacht!

7.5
pi_84493094
The Dam Busters (1955)

Misschien wel ooit de documentaire gezien op Discovery Channel? hier dus de film uit 1955!
Hier meer over de officiële naam Operatie Chastise op wiki..

Gezien het jaar wanneer dit gemaakt werd, vond ik het toch indrukwekkend! Vandaar de hoge score..

7
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 07:36:45 #190
9859 crew  Karina
Woman
pi_84493564
quote:
Ik vond het een hardstikke leuke film! Ik lag dubbel de hele tijd, die special effects inderdaad, om te huilen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 26 juli 2010 @ 09:02:03 #191
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_84494463
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:18 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Ja, er zitten een hoop geniale dingen in, dat ontken ik niet. Maar het is gewoon een kwestie van smaak wat het geen topfilm maakt voor mij.
Hier is trouwens een fantastisch topic, waar je dit soort info kunt delen ;)

FOK! Film Top 100 2010 - 9e editie
pi_84494603
Komt een vrouw bij de dokter. Mooi verhaal, goed verfilmt en vorm je eigen mening over de film en lees niet de zure "reviews" op IMDB.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_84521184
quote:
Op maandag 26 juli 2010 04:02 schreef Watashiwa het volgende:
The Dam Busters (1955)

Misschien wel ooit de documentaire gezien op Discovery Channel? hier dus de film uit 1955!
Hier meer over de officiële naam Operatie Chastise op wiki..

Gezien het jaar wanneer dit gemaakt werd, vond ik het toch indrukwekkend! Vandaar de hoge score..

7
Hoe zou de hond heten als ze vandaag een remake zouden doen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_84524091
How to Train Your Dragon (2010)

Verenigde Staten
Animatie / Avontuur
98 minuten

geregisseerd door Dean DeBlois en Chris Sanders
met de stemmen van Jay Baruchel, Gerard Butler en America Ferrera

De jonge viking Hiccup (Jay Baruchel) woont op het eiland Berk, waar draken bevechten een manier van leven is. De intelligentie en de eigenwijze humor van de tiener vallen niet in goede aarde bij de stamleden en het stamhoofd... dat niemand minder is dan de vader van Hiccup. Maar wanneer Hiccup samen met andere Vikingjongens drakentraining krijgt, ziet hij zijn kans schoon om te bewijzen dat hij uit het goede hout gesneden is om krijger te worden. Wanneer hij echter een gewonde draak ontmoet, wordt zijn wereld ondersteboven gegooid, en wat begon als de enige gelegenheid voor Hiccup om zichzelf te bewijzen, verandert in een kans op een nieuwe toekomst voor de hele stam...

Dit is echt gewoon een geweldige film, voor zowel jong als oud.
Ik was eerst bang dat het een beetje kinderachtige film zou zijn maar het is alles behalfe dat. Het is echt een geweldige film, echt een dikke aanrader... een film die je gezien moet hebben
een dikke 9.5 !!!!!!!!!!
  maandag 26 juli 2010 @ 22:53:03 #195
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_84526376
Tatort: Borowski in der Unterwelt
Tatort is natuurlijk altijd fijn en ongeveer alle afleveringen die ik tot nu toe heb gezien zijn wel de moeite waard. Maar jammer genoeg haalde deze aflevering het niet bij de anderen. Dat was vooral te danken aan het ver gezochte en tamelijk absurde plot.
Leuk om te zien maar zeker niet de beste uit de reeks.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 6,3/10

Ballada o Soldate (Ballad of a Soldier)
Het mooie, aangrijpende relaas van een Russische soldaat in de Tweede Wereldoorlog die door z`n baas als held wordt gezien nadat hij eigenhandig 2 tanks heeft uitgeschakeld. Als beloning mag hij z`n moeder opzoeken. Onderweg krijgt hij te maken met mensen die hem als held zien, hem vertrouwen en dat allemaal terwijl hij ook nog plotseling verliefd wordt.
Goed geacteerd, prachtig in beeld gebracht (waarbij Grigori Chukhrai veel gebruik maakt van close-ups om je meer te laten delen in de tragedies van de mensen) en een meeslepend verhaal dat boeit tot aan het trieste einde.
Prachtig.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 26-07-2010 22:59:46 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 23:17:09 #196
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_84527563
quote:
Op maandag 26 juli 2010 03:52 schreef Watashiwa het volgende:
The Road

Goede film met mooie beelden!

Mijn oerinstinct kwam naar boven...
Cijfer is misschien aan de lage kant, want ik had toch een iets beter einde verwacht!

7.5
Prachtfilm. :) De illusie van hoop in zijn meest waanzinnige vorm.
Na veel tobben en zuchten dat er vanavond wéér geen flikker op TV werd uitgezonden (behalve films die al 100 keer zijn uitgezonden) besloot ik maar eens om een bluray in de PS3 te mikken, en dat werd dus de Green Mile (die ik nooit helemaal had gekeken)

Het is werkelijk waar een van de prachtigste films die ik sinds Forrest Gump en the Shawshank Redemption heb gezien _O_
SPOILER
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 00:19:23 #197
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_84530083
Invasion of the Body Snatchers (1978, VS, Philip Kaufman)
Ik vond in de film uit '56 het eerste deel van de film beter. Het mysterie over wat er precies aan de hand was, was in die film langer groter en daardoor spannender. Maar vooral vond ik in het origineel de paranoia over wie wel en niet te vertrouwen zijn beter gedaan.
Maar dit is niet zo'n review waarbij ik de remake kraak en het origineel de hemel in prijs. Want waar ik deze versie beter vond was de vlucht van de hoofdrolspelers, nadat alles aan het licht is gekomen. De film weet heel goed de chaos en paniek over te brengen die er heerst door scheve en vreemde camera standpunten in te nemen. Door steeds meer wide-shots te gebruiken weet de film ook heel goed het gevoel van wanhoop en machteloosheid over te brengen. Ik kreeg echt het idee dat het complot veel te groot was, dat een paar mensen dat niets tegen konden doen. Het verschrikkelijk goede einde sluit perfect aan bij dit gevoel.
De film bevat nog wel een geniale knipoog naar het origineel als Kevin McCarthy hemzelf opeens voor hun auto springt "They are coming! They are already here!" schreeuwend. Misschien dat het de film daarom ook meer gezien kan worden als een sequel dan een remake.
Donald Sutherland doet het fantastisch, vooral omdat ik constant het gevoel hield naar echt persoon te kijken met zijn eigen twijfels, onzekerheden, en mogelijkheid tot falen i.p.v. één of andere filmheld.
cijfer: 8
pi_84533956
quote:

[..]

Yours?
Ik heb hem net gezien.

WOW. WOW WOW WOW. Wat een ervaring. Echt EXACT zoals je hem beschrijft. EN wat een details, metaforen, emotie, alles in de film. De beelden. De muziek. Wow. Echt een puur kunstwerk.

_O_ _O_ _O_

De schrijver ervan heeft trouwens vet aan de LSD gezeten, anders kom je hier nooit op. Heb nog nooit LSD gedaan, maar dit is wat ik me erbij voorstel.

Kijken allemaal, deze film!

En nee, niet eerst opzoeken waar de film over gaat. Gewoon onbevangen kijken. Dat is het mooiste. Volgende keer kijk ik hem met knuffelmeisje en een plakje kaas erbij. O+

dinsdag 27 juli 2010 @ 09:27:00 #199
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_84537536
Date Night (2010)
Man oh man wat een doldwaze comedie-actie.

Phil en Clair Foster (Steve Carell en Tina Fey) zijn een getrouwd stel. Om hun relatie wat levendig te houden hebben ze eens in de tijd een date night. Maar op een avond heeft Phil bedacht dat het wel leuk is om naar het hyperdure en nieuwe tent te gaan in NY, gewoon op de bonnefooi. Maar helaas het restaurant zit vol, maar ettelijk minuten later doen ze zich voor als een ander stel. Ze krijgen een tafeltje. Ze zitten lekker te eten als ze dan lastig worden gevallen worden een stel nepagenten. Ze eisen een flashdrive. Vanaf dat moment begint het doldwaze gedoe.

SPOILER
cijfer 6 / imdb 6.6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 10:14:18 #200
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84538696
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 02:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb hem net gezien.

WOW. WOW WOW WOW. Wat een ervaring. Echt EXACT zoals je hem beschrijft. EN wat een details, metaforen, emotie, alles in de film. De beelden. De muziek. Wow. Echt een puur kunstwerk.

_O_ _O_ _O_

De schrijver ervan heeft trouwens vet aan de LSD gezeten, anders kom je hier nooit op. Heb nog nooit LSD gedaan, maar dit is wat ik me erbij voorstel.

En nee, niet eerst opzoeken waar de film over gaat. Gewoon onbevangen kijken. Dat is het mooiste. Volgende keer kijk ik hem met knuffelmeisje en een plakje kaas erbij. O+
En dan te bedenken dat deze film kutreviews kreeg toen hij uitkwam :{
1 van de beste films van dit decennium...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:19:39 #201
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84541011
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 10:14 schreef kingmob het volgende:

[..]

Een herkijk van The Fountain viel me zo tegen helaas. De eerste keer vond ik hem echt steengoed in elkaar zitten. Maar bij de tweede keer lette ik teveel op de pretentieuze dialogen, die dolkomisch klonken in mijn oren. Het quasi-interessante geneuzel-gehalte ging me eveneens tegenstaan. Alleen de visuele pracht bleef over. Jammer, maar een slechte film is het nog zeker niet, wel nogal overdreven opgehemeld.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:23:15 #202
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_84541169
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 02:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb hem net gezien.

_O_ _O_ _O_

De eerste keer dat ik 'm heb aangezet heb ik 'm na een kwartier afgezet. Wat een schijt vond ik het toen. Misschien binnenkort nog eens proberen dan.
Zerg schreef:
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:35:40 #203
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_84541680
My Neighbor Totoro 1988
Twee meisjes verhuizen met hun vader naar het platteland om in de buurt te zijn van het verpleegtehuis waar hun moeder ligt. Satsuki en Mei ontdekken dat het nabijgelegen bos bevolkt is door wonderlijke wezens. Ze raken al snel bevriend met deze buren en beleven magische avonturen.

Een warme, ontroerende, van tijd tot tijd erg geestige, mooi geanimeerde en vooral uiterst sfeervolle animatiefilm. Tororo en de andere beesten zorgen voor een aantal bijzondere momenten (vooral de scène bij de bushalte is geweldig) en de uitstekende muziek maakt het plaatje compleet. De film stikt boven alles van de creativiteit, zelden zo'n kleurrijke film vol fantasie gezien. Absoluut de moeite waard, dit.
8.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:39:59 #204
56471 pinquit
oh my lama!
pi_84541856
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:35 schreef banaantjeEE het volgende:
My Neighbor Totoro 1988
Twee meisjes verhuizen met hun vader naar het platteland om in de buurt te zijn van het verpleegtehuis waar hun moeder ligt. Satsuki en Mei ontdekken dat het nabijgelegen bos bevolkt is door wonderlijke wezens. Ze raken al snel bevriend met deze buren en beleven magische avonturen.
[ afbeelding ]
Een warme, ontroerende, van tijd tot tijd erg geestige, mooi geanimeerde en vooral uiterst sfeervolle animatiefilm. Tororo en de andere beesten zorgen voor een aantal bijzondere momenten (vooral de scène bij de bushalte is geweldig) en de uitstekende muziek maakt het plaatje compleet. De film stikt boven alles van de creativiteit, zelden zo'n kleurrijke film vol fantasie gezien. Absoluut de moeite waard, dit.
8.5
^O^
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_84542039
De aanslag

De boek van Harry Mulisch had ik al meerdere keren gelezen in mijn jeugd, het was een van mijn eerste boeken dat ik had gelezen en hierdoor meer interesse kreeg over de WW2. De film zelf heb ik middels al meerdere keren gezien, als was dat een lange tijd geleden. Het blijft toch een fascinerende film..

8
  dinsdag 27 juli 2010 @ 12:13:01 #206
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84543279
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:19 schreef Falco het volgende:

[..]

Een herkijk van The Fountain viel me zo tegen helaas. De eerste keer vond ik hem echt steengoed in elkaar zitten. Maar bij de tweede keer lette ik teveel op de pretentieuze dialogen, die dolkomisch klonken in mijn oren. Het quasi-interessante geneuzel-gehalte ging me eveneens tegenstaan. Alleen de visuele pracht bleef over. Jammer, maar een slechte film is het nog zeker niet, wel nogal overdreven opgehemeld.
Tja, er is een smalle grens tussen pretentie en intellectueel, zeker bij dit soort meer filosofische opvattingen. Denk dat het bij mij ook meer resoneert omdat ik sterrenkundige ben en ik vond de boodschap erg sterk. Vind het overdreven om het quasi-interessant te noemen, daar is de film te serieus, te verzorgd en te subtiel voor wat mij betreft. Kan me wel voorstellen dat je het te zweverig vindt.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_84547386
The Place Promised in Our Early Days

heb hem gister laat afgekeken, vond het eerlijk gezegd niet zo veel aan. Geen leuk verhaal, niet al te leuk uitgewerkt en het kon mij steeds maar niet boeien, terwijl ik gek ben op zulke animatiefilms.

IMDB-cijfer: 7.5
mijn cijfer: 5.7, nog een voldoende omdat ik gek ben op zulke animatie-films.
pi_84547438
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:35 schreef banaantjeEE het volgende:
My Neighbor Totoro 1988
[ afbeelding ]
8.5
zet hem eventjes op mij to-watch list, tnx ;)
pi_84551031
Gran Torino

Wilde ik al lange tijd kijken... prachtige film, vooral het einde... I had tears in my eyes.

Dikke 8,5
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:16:44 #210
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_84554434
(500) days of Summer

Een jongen leeft zo zijn leven, redelijk saai en doelloos totdat hij Summer tegenkomt, een meisje dat een andere kijk op het leven heeft. Wat volgt zijn prachtig opgenomen shots en een hippe montage met aparte muziek. Het verhaal had ook in 5 minuten verteld kunnen worden... ik kan voorstellen dat sommige meiden dit een leuke film vinden maar er zit voor mij te weinig inhoud in om lang te kunnen boeien. Heb hem wel uitgekeken, want het is geen slechte film, maar erg melodramatisch en ik had geen klik naar het meisje "summer" toe, er ontbrak een bepaalde klik tussen de jongen en het meisje wat bij dit soort film toch noodzakelijk is.

Imdb: 8.0 (WTF?)
Mijn cijfer: 6.0
<hr>
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:38:26 #211
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_84555316
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 13:46 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

zet hem eventjes op mij to-watch list, tnx ;)
Zet Whisper of the Heart er ook maar op ;). Ben ik nu mee bezig en verhaal is gewoon fenomenaal.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_84558079
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 16:38 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Zet Whisper of the Heart er ook maar op ;). Ben ik nu mee bezig en verhaal is gewoon fenomenaal.
[ afbeelding ]
zit er een beetje oud uit, enig idee waar ie beschikbaar is, winkel of eventueel site (liefst origineel gesproken en engels subbed)?

MVG
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:16:27 #213
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_84559081
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:47 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

zit er een beetje oud uit, enig idee waar ie beschikbaar is, winkel of eventueel site (liefst origineel gesproken en engels subbed)?

MVG
Hij lijkt oud, maar dat viel totaal niet op, integendeel zelfs. Check je pm's :)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:09:02 #214
148823 znarch
ondertitel
pi_84563104
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 10:14 schreef kingmob het volgende:

[..]

Maakt Darren Aronofsky ook niet toffe films dan? Geniale regisseur. *O*
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_84564345
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:09 schreef znarch het volgende:

[..]

JAAAAAA.

Samen met Lynch en Tarantino die natuurlijk veel meer mainstream is, mijn favoriet. O+

dinsdag 27 juli 2010 @ 20:51:11 #216
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_84564782
Dit topic ook maar weer volgen, op zoek naar films om te kijken. Heb het gevoel dat ik alles wel gezien heb.

Films van afgelopen week:

Inception
Geniale film! Inmiddels al 2x gezien en daardoor alweer een stuk duidelijker. Niet dat het een moeilijke film is maar er kan nog al een discussie ontstaan over hoe het in elkaar zit. Degene waarmee ik naar de film ben geweest denkt er anders over als ik maar toch heb ik gelijk over hoe het zit, misschien nog maar een keer gaan :+ . Beste film van dit jaar tot nu toe.

Predators
Vorige week in de sneak gezien. Zeer matig ik had er wel wat meer van verwacht. Simpel verhaaltje natuurlijk maar de actie en predators vond ik nogal tegenvallen.

Shrek 4
Vond hem beter dan 2 en 3 en minder dan 1. Matige film met af en toe leuke grappen. Vond repeldinges verschrikkelijk irritant.

Remember Me
Nooit gekeken omdat ik dacht dat het een chickflick was. Dat is het niet, vond het een redelijke film en het einde had ik ook niet echt verwacht, iig niet de manier waarop tot op een zeker moment.

Let the right one in
Ik zag de trailer van Let me in en dacht dit komt me bekend voor. Dat word dus de remake van let the right one in. Goede film, goed geacteerd door de hoofdpersonen ben benieuwd of de amerikaanse versie hier aan kan gaan tippen.

Diary of a Wimpy Kid
Uhm ja. Best een leuke kinderfilm :)

The Losers
Een soort The A-Team maar dan slechter. Redelijke actie en humor.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_84567142
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:09 schreef znarch het volgende:

[..]

Sodeju, net klaar met die Fountain... wat een film zeg, moeilijk om in te komen, maar het laatste half uur is als 2 minuten. Zat er helemaal in, eerste wat ik deed na de film was even naar buiten lopen en diep inademen.

Wel ziek moeilijke film trouwens, weet niet of ik het nou een 6 of een 9 moet geven, okee een 8.
pi_84567852
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:44 schreef JDx het volgende:

[..]

Sodeju, net klaar met die Fountain... wat een film zeg, moeilijk om in te komen, maar het laatste half uur is als 2 minuten. Zat er helemaal in, eerste wat ik deed na de film was even naar buiten lopen en diep inademen.

Wel ziek moeilijke film trouwens, weet niet of ik het nou een 6 of een 9 moet geven, okee een 8.
Haha, ik had hetzelfde. Wil hem binnenkort nog es onder invloed bekijken. Dan wordt ie volgens mij extra speciaal, net als ik heb bij mijn andere favoriete (en vaak bizarre) films. O+

Moeilijk? Vond ik meevallen. Ik snapte hem duidelijk wel. Maar WAT een metaforen, en die details, ongelooflijk gaaf gedaan.
Spoiler!
SPOILER

pi_84568186
Kiss of the dragon(2001)

http://www.moviemeter.nl/film/534/info/90#108

Frankrijk / Verenigde Staten
Actie / Misdaad
98 minuten

geregisseerd door Chris Nahon
met Jet Li, Bridget Fonda en Tchéky Karyo

Liu Jian is een officier van de Chinese geheime dienst. Als hij naar Parijs gaat voor een opdracht raakt hij verwikkeld in een dodelijke samenzwering.

De 1e 10 minuten dacht ik even shit weer zon film wat een standaard verhaal, en het was inderdaad geen bijzonder orgineel verhaal
maar alsnog was het heel leuk gedaan en uitgewerkt (op sommige scenes waar die chick heel slecht acteerde na) keek de film toch erg lekker weg en is het toch zeker een aanrader om gezien te hebben.
daarom geen ik het een mooie 6.5
lekkere gemiddelde wegkijk film die niet verveelt
pi_84568403
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haha, ik had hetzelfde. Wil hem binnenkort nog es onder invloed bekijken. Dan wordt ie volgens mij extra speciaal, net als ik heb bij mijn andere favoriete (en vaak bizarre) films. O+

Moeilijk? Vond ik meevallen. Ik snapte hem duidelijk wel. Maar WAT een metaforen, en die details, ongelooflijk gaaf gedaan.
Spoiler!
SPOILER
Ja daar was ik al achter, weet alleen niet of iedereen 'm zo volgt zoals wij 'm volgden (ga er vanuit dat meeste hier het wel volgen), het is een film voor mensen die echt in een film kunnen kruipen, ik ben zelf dan ook een echte alleen-kijker, sommige films liever met vrienden, maar de wat diepgaandere graag alleen of miss met 1 iemand om te kunnen discusseren.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:15:30 #221
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_84568581
Twister
Helen Hunt en Bill Paxton spelen de hoofdrollen in deze leuke actie film van Jan de Bont. Ze zijn 2 tornado hunters die proberen met gevaar voor eigen leven van zo dicht mogelijk krachtige tornado`s mee te maken.
Het tornado jagen is het meest vermakelijke deel van de film maar helaas wordt dat gedwarsboomd door matig acteerwerk en (vooral) de meest houterige dialogen.
Ook zien de special effects er veertien jaar na dato vaak nogal gedateerd uit.
Maar ondanks dat is Twister toch goed voor een vermakelijke twee uur.

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
pi_84569327
Pirate Radio (The Boat that Rocked)

Een echte verhaallijn is niet aanwezig en er zijn verschrikkelijk veel historische "flaws" in verwerkt. Maar goed, een "komedie" hoeft niet percée een echt stevige verhaallijn te hebben en historisch correct te zijn. Maar "humor" is ook al niet aanwezig en zijn alle karakters stuk voor stuk ernstig oppervlakkig en irritant. Er zullen vast veel mensen zijn die dit een "pareltje" vinden, maar dat zal dan komen door de 60's muziek die vrijwel de gehele film door aanwezig is. Jammer genoeg voor mijn rating van deze film ben ik ook geen al te grote fan van 60's muziek.

Mijn cijfer; 1
IMDB; 7,5

Disgrace

Een erg "langzaam" drama dat zich in post apartheid Zuid-Afrika afspeelt. Gedurende de gehele film staat het karakter wat wordt gespeeld door "John Malkovich" centraal en wordt alles vanuit zijn ogen bekeken. Het is geen topfilm en op veel momenten zelfs "saai" , maar ik denk niet dat deze film dan ook geproduceerd is om het publiek te vermaken. Het is meer een soort "documentaire" hoe de Zuid Afrikaanse samenleving er voor blanken in post apartheid Zuid Afrika uitziet, en daar slaagt deze film na mijn inziens zeker in. Eens een keer niet het gebruikelijke "blank misbruikt zwart en dus zijn de blanken slecht en de zwarten goed", want in realiteit is dat ook zeker niet het geval. Dus als je een genuanceerder beeld wilt krijgen van de hedendaagse Zuid Afrikaanse samenleving is deze film na mijn inziens een goede optie.

Mijn cijfer; 6
IMDB; 6,6
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_84569757
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:11 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja daar was ik al achter, weet alleen niet of iedereen 'm zo volgt zoals wij 'm volgden (ga er vanuit dat meeste hier het wel volgen), het is een film voor mensen die echt in een film kunnen kruipen, ik ben zelf dan ook een echte alleen-kijker, sommige films liever met vrienden, maar de wat diepgaandere graag alleen of miss met 1 iemand om te kunnen discusseren.
Je moet er ietsje moeite voor doen inderdaad, maar dan issie wel erg gaaf.

Ik kijk graag met knuffelmeisje (standaard in 2 delen trouwens, halverwege de film heb ik zeker met een blokje kaas zin in andere dingen) of met mijn Duitse maat. Met meer mensen inderdaad niet, dat leidt af. Alleen simpele hack and slash movies. ;)

pi_84572183
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:40 schreef El_Matador het volgende:
halverwege de film heb ik zeker met een blokje kaas zin in andere dingen)
Volgens mij denken de meeste mensen dat je echt kaas-kaas bedoelt.
  woensdag 28 juli 2010 @ 00:07:15 #225
212101 Remco05
Want denken is een keuze.
pi_84573128
Inception (2010)

Hij is de laatste paar pagina's al veel voorgekomen. Ik heb hem nu ook eindelijk gezien en wat een geweldige film. Dom Cobb is een 'extractor', een dief die dromen binnendringt om informatie te stelen. Deze beroepskeuze kwam wel met een prijs en hij is veel dierbare dingen kwijtgeraakt, nu wordt hem echter een missie aangeboden waardoor hij veel van zijn oude leven weer kan terugkrijgen. Het enige wat hij moet doen is iets dat als onmogelijk gezien wordt; inception, ofwel een idee planten in iemand zijn hoofd zonder dat diegene weet dat het van buitenaf komt.

Man On Fire (2004)

John Creasy is een oude hitman wiens verleden zijn tol heeft geeist. Om toch nog wat centen te verdienen helpt een vriend hem aan een baan als bodyguard. Hier moet hij de 9-jarige Pita Ramos beschermen. Wanneer hij faalt zweert hij wraak tegen degenen die verantwoordelijk waren.

Een goede actiefilm met Denzel Washington en Dakota Fanning, die in mijn mening er echt uitziet als een vrouwelijke versie van Gollum, die zowel visueel en verhaalmatig goed in elkaar steekt.

The Shawshank Redemption (1994)

Andy Dufresne is een jonge succesvolle bankier die ter onrechte veroordeeld wordt voor het vermoorden van zijn vrouw en haar geheime minnaar. De film gaat over hoe Andy zich door het gevangenisleven heen sleurt.
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:55:22 #226
52357 Lambiekje
pi_84582954
Robinson Crusoe (1997)
Pfff wat een slechte film. Pierce Brosnan is matig. "I'm your friend" en dan op z'n intonatie van ik ga je vermoorden. Bah wat een engerd.

Het bekende verhaal van een foute Brit die aan spoelt op een inboorlingen eiland.

cijfer 4 / imdb 5.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_84584130
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:37 schreef n0ir het volgende:

[..]

Volgens mij denken de meeste mensen dat je echt kaas-kaas bedoelt.
[ afbeelding ]
Die vrijheid dienen ze te hebben. ;)

pi_84584215
Gisteren:

Mysterious Skin
Wat een bagger. Na 20 minuten uitgezet bij een homo-pedoscene. Rare film, niet mijn genre en zag er niks goeds van komen.

Mean Creek
Ook al zoiets, niet mijn genre. Ook uitgezet.

Die Welle
Dat was wel mijn genre. Goeie film met een spannend plot. Bekend thema, origineel weergegeven. Top dat het een Duitse film was, dat is zeker het beste voor dit soort onderwerpen. Film ging wel een beetje snel, in de zin dat de gebeurtenissen iets te onrealistisch snel plaatsvonden.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 juli 2010 @ 12:31:14 #229
862 Arcee
Look closer
pi_84584246
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 00:07 schreef Remco05 het volgende:
The Shawshank Redemption (1994)

[ afbeelding ]

Andy Dufresne is een jonge succesvolle bankier die ter onrechte veroordeeld wordt voor het vermoorden van zijn vrouw en haar geheime minnaar. De film gaat over hoe Andy zich door het gevangenisleven heen sleurt.
En wat vond je ervan?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 13:06:05 #230
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_84585441
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:30 schreef El_Matador het volgende:
Gisteren:

Mysterious Skin

Mean Creek

Jammer, Mysterious Skin is een topfilm (ok, zwaar onderwerp, maar dat moet ook af en toe kunnen :+ ) en Mean Creek is ook vrij goed.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_84590173
gister remember me gezien en ik vond het echt zo zielig op het einde.

erg mooie maar zielige film, zou het zeker aanraden om een keer te kijken :)
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:32:28 #232
52357 Lambiekje
pi_84591340
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:06 schreef Mike het volgende:

[..]

Jammer, Mysterious Skin is een topfilm (ok, zwaar onderwerp, maar dat moet ook af en toe kunnen :+ ) en Mean Creek is ook vrij goed.
Yep beide films zijn zeer goed.
pi_84595902
Heb laatst seven bekeken, is ondertussen al een oudje maar echt supergoed!
pi_84603393
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:38 schreef Zero33 het volgende:
Heb laatst seven bekeken, is ondertussen al een oudje maar echt supergoed!
Die blijf ik ook maar kijken, elke keer als die op tv komt blijf ik hangen!
pi_84606102
the ghost writer

Frankrijk / Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Mystery / Thriller
128 minuten

geregisseerd door Roman Polanski
met Ewan McGregor, Pierce Brosnan en Olivia Williams

Wanneer de succesvolle Britse ghostwriter (Ewan McGregor) ingehuurd wordt om de memoires te schrijven van de voormalige premier van Groot-Brittannië Adam Lang (Pierce Brosnan), is dat de kans van z'n leven. Althans, dat zegt de agent van de schrijver. Tijdens de opdracht stuit hij echter op heel wat geheimen, waardoor de ghostwriter verstrikt raakt in een web van politieke intriges.

Vanaf 14 september in de videotheek (overige videotheekreleases)

Ik vond het wel een redelijke film, had er eigenljk wat meer van verwacht... had wat spannender gemogen.
maar alsnog wel een 6.5
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 22:30:24 #236
9859 crew  Karina
Woman
pi_84607262
Exam
Thriller

Een aantal mensen moet een test doen om een topbaan bij een topbedrijf te krijgen. Al snel blijkt dat het niet zomaar een test is, er zitten wat addertjes onder het gras.

Alhoewel ik wel vaker films gezien heb met een soortgelijk verhaal, vond ik het toch onderhoudend en spannend. Ik had wel al snel door hoe het zat (niet de test, dat niet).

SPOILER
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:09:09 #237
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_84609242
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:06 schreef Mike het volgende:

[..]

Idd, best wel heftig maar heel goed. Mean Creek ga ik zo kijken, heb ik nog niet gezien.

The Fountain
Paar keer voorbij zien komen in dit topic en had hem nog niet gezien. Gisteren gekeken en weet eigenlijk nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. Heb iig anderhalf uur geboeid zitten kijken dus vind hem wel goed. Denk ik.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:12:46 #238
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_84609415
La Commare Secca
Het afgelopen jaar is Bernardo Bertolucci snel uitgegroeid tot één van m`n favoriete regisseurs. Heb nu een aantal films van `m gezien en nog geen één is me tegen gevallen. Na onder andere The Dreamers en Il Conformista kon me deze, z`n debuut, opnieuw bekoren.

Het lijk van een prostituee wordt gevonden. De politie verzamelt een aantal verdachten en stuk voor stuk worden ze ondervraagd. We zien, in flash backs, hun verhaal van de gebeurtenissen op de bewuste dag. Zo wordt langzaam maar zeker duidelijk wat er is gebeurd en wie de waarheid spreekt.

Net zoals we dat al zagen in Il Conformista valt je in eerste instantie niet het verhaal op (dat op zich eigenlijk redelijk dun is maar wel interessant om de gehele film boeiend te blijven, waardoor het niet een style over substance film wordt) maar Bertolucci`s stijl. Het geheel heeft een theater-achtig gevoel en sfeer, voorzien van stijlvol camera werk.
Die combinatie van stijl en verhaal werkt opnieuw goed, maar hier zijn niet meerdere kijkbeurten nog om (zoals bij Il Conformista het geval was) je daarbij beter op het verhaal te kunnen richten.

In Bertolucci`s speelfilm debuut is zijn onmiskenbare talent al volop zichtbaar.
Opnieuw een goede film, wat er voor zorgt dat hij me nog steeds niet teleur heeft gesteld.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_84626071
Whisper of the Heart:

Op aanraden van een medefokker (banaantjeEE) gekeken en beviel mij zeer goed! Ik vind anime-films met een beetje diepgang zeer leuk om naar te kijken en daar hoorde deze zeker bij!

Een leuk verhaal, leuk uitgewerkt, ook de tekenstijl (zag er een beetje oud uit) sprak mij zeer aan. Hier en daar geweldig Japans humor dat ik echt kan waarderen (een klein beetje a la bleach?), vond het alleen af en toe net een klein beetje te klef worden, maar had gelukkig geen negatief invloed op het verhaal.

Als ik toch een min-puntje moet noemen
SPOILER
beoordeling:

IMDB: 8,0, ik denk wel dat het verdient is, maar ik zelf geef het eigenlijk een 7,5

Topfilmpje om een beetje vrije tijd mee te vullen, nogmaals dank voor het aanraden banaantjeEE ^O^
pi_84626598
Inception

Wow, gister gezien en ik ben nog onder de indruk! Ik denk dat ik hem nog een paar keer moet zien om tot een definitief oordeel te komen, maar voorlopig een dikke 9!
Because simple is bad!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')