Die heb ik eergisteren dus ook gezien. Ik vond het wel wat. Zeker in het pikkedonker op laptop met oordopjes in. Gaaf effect.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:34 schreef musicfreakyme het volgende:
Ik heb weinig films gekeken afgelopen maanden vanwege het voetbal en het mooie weer, tijd om het weer op te pakken!
Deze films heb ik de laatste weken gekeken:
Eden Lake
[ afbeelding ]
Door alle lovende recensies had ik hier hoge verwachtingen van.
Maar ik vond de film behoorlijk tegenvallen. Wat zeg ik, ik vond de hoofdrolspeelster ronduit irritant, en ik kon me er niet overheen zetten.
Het idee van de film is wel erg goed, en mocht ik ooit gaan kamperen en er zou een groep "hangkids" zijn, zou ik waarschijnlijk even vriendelijk hoi zeggen en ze daarna vooral niet voor de voeten lopen![]()
![]()
quote:
The Wolfman
[ afbeelding ]
Ook al zo'n tegenvaller!
Ik keek erg naar deze film uit, in de bios heb ik hem gemist, volgens mij heeft deze film niet zolang gedraait.
Anyhow, zwak verhaal, sommige beelden zijn wel heel mooi, maar "the wolfman" ziet er gewoon niet goed uit....Je zou denken dat ze met alle technieken tegenwoordig toch wel een geloofwaardige weerwolf neer kunnen zetten. Voor mijn gevoel zat er ook geen echt doel in het verhaal.Oh ja nog vergeten, Die zag ik in het vliegtuig vorige week. Bijzonder matige film.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Wat is jouw favoriete film? Ben ik wel benieuwd naar nav je recensies so farquote:Op zondag 25 juli 2010 21:02 schreef rijsttafel het volgende:
Shutter Island
http://www.imdb.com/title/tt1130884/
Een agent onderzoekt de verdwijning van een patiënt op een eiland waar psychische mensen worden behandeld. Mysterieus en tot het einde erg boeiend. De zogenaamd spannende scenes waren echter zeer saai en de link naar WW2 is mij niet duidelijk geworden.
7
The Fountain is voor mij nr 1. Absoluut een perfecte film. Emotioneel, maar niet te klef. Spannend, maar niet geforceerd. Artistiek maar niet over the top. Goeie muziek, perfecte beelden en acteerwerk.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:03 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Wat is jouw favoriete film? Ben ik wel benieuwd naar nav je recensies so far
quote:Op zondag 25 juli 2010 21:02 schreef rijsttafel het volgende:
Shutter Island
http://www.imdb.com/title/tt1130884/
Een agent onderzoekt de verdwijning van een patiënt op een eiland waar psychische mensen worden behandeld. Mysterieus en tot het einde erg boeiend. De zogenaamd spannende scenes waren echter zeer saai en de link naar WW2 is mij niet duidelijk geworden.
7
Food inc klinkt interessant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kut had een edit moeten zijn.Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
Pulp Fiction staat op 1..Heerlijk verhaal, fantastische chemie tussen de hoofdrolspelers, briljante dialogen en een tof verhaal. De wat meer artistieke films zijn helaas niet altijd aan mij besteed, al geef ik ze wel vaak een kans. The Fountain was het voor mij ook niet echt, al kan ik zeker begrijpen dat er veel mensen zijn die hem echt fantastisch vinden.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:12 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
The Fountain is voor mij nr 1. Absoluut een perfecte film. Emotioneel, maar niet te klef. Spannend, maar niet geforceerd. Artistiek maar niet over the top. Goeie muziek, perfecte beelden en acteerwerk.
Yours?
Hetzelfde heb ik met Pulp Fiction. Ik kan begrijpen dat mensen 'm geniaal vinden. Zelf vind ik 'm goed, maar het mist iets. O.a iets om over na te denken nadat je 'm hebt gekeken. En ik hou ervan dat in een film alles een plek in het verhaal heeft, en dat is bij QT films alles behalve het geval.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:40 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Pulp Fiction staat op 1..Heerlijk verhaal, fantastische chemie tussen de hoofdrolspelers, briljante dialogen en een tof verhaal. De wat meer artistieke films zijn helaas niet altijd aan mij besteed, al geef ik ze wel vaak een kans. The Fountain was het voor mij ook niet echt, al kan ik zeker begrijpen dat er veel mensen zijn die hem echt fantastisch vinden.
Kijk nog eens naar de openingsscène in het restaurant en zie hoe Travolta naar het toilet loopt. Iets wat pas aan het einde terugkomt en wat je bij een tweede keer kijken dus pas kan opvallen. Dat soort dingen.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:53 schreef rijsttafel het volgende:
Zelf vind ik 'm goed, maar het mist iets. O.a iets om over na te denken nadat je 'm hebt gekeken. En ik hou ervan dat in een film alles een plek in het verhaal heeft, en dat is bij QT films alles behalve het geval.Random shit gebeurt zonder logische reden.
Ja, er zitten een hoop geniale dingen in, dat ontken ik niet. Maar het is gewoon een kwestie van smaak wat het geen topfilm maakt voor mij.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Kijk nog eens naar de openingsscène in het restaurant en zie hoe Travolta naar het toilet loopt. Iets wat pas aan het einde terugkomt en wat je bij een tweede keer kijken dus pas kan opvallen. Dat soort dingen.
Die heb ik liggen hier en wilde ik nu kijken!quote:Op zondag 25 juli 2010 21:12 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
The Fountain is voor mij nr 1. Absoluut een perfecte film. Emotioneel, maar niet te klef. Spannend, maar niet geforceerd. Artistiek maar niet over the top. Goeie muziek, perfecte beelden en acteerwerk.
Yours?
True Romance is werkelijk geniaal.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:53 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Hetzelfde heb ik met Pulp Fiction. Ik kan begrijpen dat mensen 'm geniaal vinden. Zelf vind ik 'm goed, maar het mist iets. O.a iets om over na te denken nadat je 'm hebt gekeken. En ik hou ervan dat in een film alles een plek in het verhaal heeft, en dat is bij QT films alles behalve het geval.Random shit gebeurt zonder logische reden.
Een beetje hetzelfde als dat een song goed kan zijn, maar als je de tekst luistert en begrijpt hij nog beter kan worden (ook slechter natuurlijk).
Dan had je beter vandaag naar de originele taxi-films kunnen kijken op tvquote:Op zondag 25 juli 2010 22:56 schreef DeHovenier het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.imdb.com/title/tt0316732/
Een agent die niet kan rijden vormt een team met een vrouwelijke taxichauffeuse die wel met een auto om kan gaan om een bankroversbende bestaande uit Braziliaanse supermodellen op te pakken.
Simpel wegkijkertje met wat leuke achtervolgingsscènes. Niet van onder de indruk (ook niet van die supermodellen).
Volgens mij kwamen vandaag alleen die en Taxi 2 op tvquote:Op maandag 26 juli 2010 00:34 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Dan had je beter vandaag naar de originele taxi-films kunnen kijken op tv
Ik zag het in de gids staan maar ging ervanuit dat ze dan wel deel 1 van de Franse Taxi uit hebben gezonden>? Anders zou het echt krom zijnquote:Op maandag 26 juli 2010 00:43 schreef LuckyLuQ het volgende:
[..]
Volgens mij kwamen vandaag alleen die en Taxi 2 op tv
Ja dat was dus de Amerikaanse versiequote:Op maandag 26 juli 2010 00:44 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ik zag het in de gids staan maar ging ervanuit dat ze dan wel deel 1 van de Franse Taxi uit hebben gezonden>? Anders zou het echt krom zijn
Maar Ricci naakt maakt een hele hoop goedquote:Op zondag 25 juli 2010 21:36 schreef Timo20 het volgende:
After.Life
Een leuk maar niet heel origineel gegeven: de begrafenis ondernemer Liam Neeson kan met mensen praten die zich tussen leven en dood, `t after life uit de titel, bevinden maar hun leven niet willen loslaten.
Het uitgangspunt biedt goede mogelijkheden om er een leuke, spannende film van te maken maar die mogelijkheden worden mijninziens niet volledig benut. Er had meer in gezeten, vooral omdat het einde iets te lang werd uitgerekt.
Het acteerwerk is wel goed. Neeson is goed als de creepy begrafenisondernemer en Christina Ricci is geknipt voor de rol van de jonge vrouw die haar leven niet los wilt laten.
Verder is het redelijk voorspelbaar, waarbij de op een cliché matige manier gebruikte score niet echt helpt.
Geinig voor een keertje maar geen topper waar veel meer mee gedaan had kunnen worden dan dat nu het geval is.
IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
Ik vond het een hardstikke leuke film! Ik lag dubbel de hele tijd, die special effects inderdaad, om te huilen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:33 schreef DeHovenier het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.imdb.com/title/tt1350498/
Hier is trouwens een fantastisch topic, waar je dit soort info kunt delenquote:Op zondag 25 juli 2010 22:18 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ja, er zitten een hoop geniale dingen in, dat ontken ik niet. Maar het is gewoon een kwestie van smaak wat het geen topfilm maakt voor mij.
Hoe zou de hond heten als ze vandaag een remake zouden doen?quote:Op maandag 26 juli 2010 04:02 schreef Watashiwa het volgende:
The Dam Busters (1955)
Misschien wel ooit de documentaire gezien op Discovery Channel? hier dus de film uit 1955!
Hier meer over de officiële naam Operatie Chastise op wiki..
Gezien het jaar wanneer dit gemaakt werd, vond ik het toch indrukwekkend! Vandaar de hoge score..
7
Prachtfilm.quote:Op maandag 26 juli 2010 03:52 schreef Watashiwa het volgende:
The Road
Goede film met mooie beelden!
Mijn oerinstinct kwam naar boven...
Cijfer is misschien aan de lage kant, want ik had toch een iets beter einde verwacht!
7.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
Ik heb hem net gezien.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:12 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Yours?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 6.6Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
En dan te bedenken dat deze film kutreviews kreeg toen hij uitkwamquote:Op dinsdag 27 juli 2010 02:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb hem net gezien.
WOW. WOW WOW WOW. Wat een ervaring. Echt EXACT zoals je hem beschrijft. EN wat een details, metaforen, emotie, alles in de film. De beelden. De muziek. Wow. Echt een puur kunstwerk.
![]()
![]()
![]()
De schrijver ervan heeft trouwens vet aan de LSD gezeten, anders kom je hier nooit op. Heb nog nooit LSD gedaan, maar dit is wat ik me erbij voorstel.
Kijken allemaal, deze film!
En nee, niet eerst opzoeken waar de film over gaat. Gewoon onbevangen kijken. Dat is het mooiste. Volgende keer kijk ik hem met knuffelmeisje en een plakje kaas erbij.
Een herkijk van The Fountain viel me zo tegen helaas. De eerste keer vond ik hem echt steengoed in elkaar zitten. Maar bij de tweede keer lette ik teveel op de pretentieuze dialogen, die dolkomisch klonken in mijn oren. Het quasi-interessante geneuzel-gehalte ging me eveneens tegenstaan. Alleen de visuele pracht bleef over. Jammer, maar een slechte film is het nog zeker niet, wel nogal overdreven opgehemeld.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:14 schreef kingmob het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat deze film kutreviews kreeg toen hij uitkwam
1 van de beste films van dit decennium...
De eerste keer dat ik 'm heb aangezet heb ik 'm na een kwartier afgezet. Wat een schijt vond ik het toen. Misschien binnenkort nog eens proberen dan.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 02:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb hem net gezien.
WOW. WOW WOW WOW. Wat een ervaring. Echt EXACT zoals je hem beschrijft. EN wat een details, metaforen, emotie, alles in de film. De beelden. De muziek. Wow. Echt een puur kunstwerk.
![]()
![]()
![]()
De schrijver ervan heeft trouwens vet aan de LSD gezeten, anders kom je hier nooit op. Heb nog nooit LSD gedaan, maar dit is wat ik me erbij voorstel.
Kijken allemaal, deze film!
En nee, niet eerst opzoeken waar de film over gaat. Gewoon onbevangen kijken. Dat is het mooiste. Volgende keer kijk ik hem met knuffelmeisje en een plakje kaas erbij.
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:35 schreef banaantjeEE het volgende:
My Neighbor Totoro 1988
Twee meisjes verhuizen met hun vader naar het platteland om in de buurt te zijn van het verpleegtehuis waar hun moeder ligt. Satsuki en Mei ontdekken dat het nabijgelegen bos bevolkt is door wonderlijke wezens. Ze raken al snel bevriend met deze buren en beleven magische avonturen.
[ afbeelding ]
Een warme, ontroerende, van tijd tot tijd erg geestige, mooi geanimeerde en vooral uiterst sfeervolle animatiefilm. Tororo en de andere beesten zorgen voor een aantal bijzondere momenten (vooral de scène bij de bushalte is geweldig) en de uitstekende muziek maakt het plaatje compleet. De film stikt boven alles van de creativiteit, zelden zo'n kleurrijke film vol fantasie gezien. Absoluut de moeite waard, dit.
8.5
Tja, er is een smalle grens tussen pretentie en intellectueel, zeker bij dit soort meer filosofische opvattingen. Denk dat het bij mij ook meer resoneert omdat ik sterrenkundige ben en ik vond de boodschap erg sterk. Vind het overdreven om het quasi-interessant te noemen, daar is de film te serieus, te verzorgd en te subtiel voor wat mij betreft. Kan me wel voorstellen dat je het te zweverig vindt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Een herkijk van The Fountain viel me zo tegen helaas. De eerste keer vond ik hem echt steengoed in elkaar zitten. Maar bij de tweede keer lette ik teveel op de pretentieuze dialogen, die dolkomisch klonken in mijn oren. Het quasi-interessante geneuzel-gehalte ging me eveneens tegenstaan. Alleen de visuele pracht bleef over. Jammer, maar een slechte film is het nog zeker niet, wel nogal overdreven opgehemeld.
zet hem eventjes op mij to-watch list, tnxquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:35 schreef banaantjeEE het volgende:
My Neighbor Totoro 1988
Twee meisjes verhuizen met hun vader naar het platteland om in de buurt te zijn van het verpleegtehuis waar hun moeder ligt. Satsuki en Mei ontdekken dat het nabijgelegen bos bevolkt is door wonderlijke wezens. Ze raken al snel bevriend met deze buren en beleven magische avonturen.
[ afbeelding ]
Een warme, ontroerende, van tijd tot tijd erg geestige, mooi geanimeerde en vooral uiterst sfeervolle animatiefilm. Tororo en de andere beesten zorgen voor een aantal bijzondere momenten (vooral de scène bij de bushalte is geweldig) en de uitstekende muziek maakt het plaatje compleet. De film stikt boven alles van de creativiteit, zelden zo'n kleurrijke film vol fantasie gezien. Absoluut de moeite waard, dit.
8.5
Zet Whisper of the Heart er ook maar opquote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:46 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
[..]
zet hem eventjes op mij to-watch list, tnx
zit er een beetje oud uit, enig idee waar ie beschikbaar is, winkel of eventueel site (liefst origineel gesproken en engels subbed)?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:38 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Zet Whisper of the Heart er ook maar op. Ben ik nu mee bezig en verhaal is gewoon fenomenaal.
[ afbeelding ]
Hij lijkt oud, maar dat viel totaal niet op, integendeel zelfs. Check je pm'squote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:47 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
[..]
zit er een beetje oud uit, enig idee waar ie beschikbaar is, winkel of eventueel site (liefst origineel gesproken en engels subbed)?
MVG
Maakt Darren Aronofsky ook niet toffe films dan? Geniale regisseur.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:14 schreef kingmob het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat deze film kutreviews kreeg toen hij uitkwam
1 van de beste films van dit decennium...
JAAAAAA.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:09 schreef znarch het volgende:
[..]
Maakt Darren Aronofsky ook niet toffe films dan? Geniale regisseur.
Sodeju, net klaar met die Fountain... wat een film zeg, moeilijk om in te komen, maar het laatste half uur is als 2 minuten. Zat er helemaal in, eerste wat ik deed na de film was even naar buiten lopen en diep inademen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:09 schreef znarch het volgende:
[..]
Maakt Darren Aronofsky ook niet toffe films dan? Geniale regisseur.
Haha, ik had hetzelfde. Wil hem binnenkort nog es onder invloed bekijken. Dan wordt ie volgens mij extra speciaal, net als ik heb bij mijn andere favoriete (en vaak bizarre) films.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:44 schreef JDx het volgende:
[..]
Sodeju, net klaar met die Fountain... wat een film zeg, moeilijk om in te komen, maar het laatste half uur is als 2 minuten. Zat er helemaal in, eerste wat ik deed na de film was even naar buiten lopen en diep inademen.
Wel ziek moeilijke film trouwens, weet niet of ik het nou een 6 of een 9 moet geven, okee een 8.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Haha, ik had hetzelfde. Wil hem binnenkort nog es onder invloed bekijken. Dan wordt ie volgens mij extra speciaal, net als ik heb bij mijn andere favoriete (en vaak bizarre) films.![]()
Moeilijk? Vond ik meevallen. Ik snapte hem duidelijk wel. Maar WAT een metaforen, en die details, ongelooflijk gaaf gedaan.
Spoiler!Ja daar was ik al achter, weet alleen niet of iedereen 'm zo volgt zoals wij 'm volgden (ga er vanuit dat meeste hier het wel volgen), het is een film voor mensen die echt in een film kunnen kruipen, ik ben zelf dan ook een echte alleen-kijker, sommige films liever met vrienden, maar de wat diepgaandere graag alleen of miss met 1 iemand om te kunnen discusseren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet er ietsje moeite voor doen inderdaad, maar dan issie wel erg gaaf.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:11 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja daar was ik al achter, weet alleen niet of iedereen 'm zo volgt zoals wij 'm volgden (ga er vanuit dat meeste hier het wel volgen), het is een film voor mensen die echt in een film kunnen kruipen, ik ben zelf dan ook een echte alleen-kijker, sommige films liever met vrienden, maar de wat diepgaandere graag alleen of miss met 1 iemand om te kunnen discusseren.
Volgens mij denken de meeste mensen dat je echt kaas-kaas bedoelt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:40 schreef El_Matador het volgende:
halverwege de film heb ik zeker met een blokje kaas zin in andere dingen)
Die vrijheid dienen ze te hebben.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:37 schreef n0ir het volgende:
[..]
Volgens mij denken de meeste mensen dat je echt kaas-kaas bedoelt.
[ afbeelding ]
En wat vond je ervan?quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:07 schreef Remco05 het volgende:
The Shawshank Redemption (1994)
[ afbeelding ]
Andy Dufresne is een jonge succesvolle bankier die ter onrechte veroordeeld wordt voor het vermoorden van zijn vrouw en haar geheime minnaar. De film gaat over hoe Andy zich door het gevangenisleven heen sleurt.
Jammer, Mysterious Skin is een topfilm (ok, zwaar onderwerp, maar dat moet ook af en toe kunnenquote:
Yep beide films zijn zeer goed.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Jammer, Mysterious Skin is een topfilm (ok, zwaar onderwerp, maar dat moet ook af en toe kunnen) en Mean Creek is ook vrij goed.
Die blijf ik ook maar kijken, elke keer als die op tv komt blijf ik hangen!quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:38 schreef Zero33 het volgende:
Heb laatst seven bekeken, is ondertussen al een oudje maar echt supergoed!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Idd, best wel heftig maar heel goed. Mean Creek ga ik zo kijken, heb ik nog niet gezien.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Jammer, Mysterious Skin is een topfilm (ok, zwaar onderwerp, maar dat moet ook af en toe kunnen) en Mean Creek is ook vrij goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.beoordeling:
IMDB: 8,0, ik denk wel dat het verdient is, maar ik zelf geef het eigenlijk een 7,5
Topfilmpje om een beetje vrije tijd mee te vullen, nogmaals dank voor het aanraden banaantjeEE![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |