Een leuk verhaal, prima tempo en gewoon een prima film eigenlijk overal. Bepaalde dingen zijn wel wat simplistisch, maar zulke films moet je ook wel met een korreltje zout nemen. Heb me geen moment verveeld eigenlijk en de film heeft een goede einde, wat ook niet onderschat mag worden. Acteerwerk was goed, met uitzondering van Carice van Houten. Wist niet eens dat ze in deze film zat eigenlijk, maar mijn god wat was ze slecht. In Nederlandstalige films doet ze het echt prima, maar het gemompelde Engels was echt hopeloos in mijn ogen.quote:Een toekomstige wereld waarin elk defect lichaamsdeel vervangen kan worden door een mechanisch equivalent. Dat is toch fantastisch? Natuurlijk hangt daar een stevig prijskaartje aan, maar een lening afsluiten is geen probleem. Alleen als je die niet meer kan betalen, heb je wel een probleem: dan komen de ‘repo men’ het orgaan terugvorderen.
Het bedrijf The Union produceert moderne en mechanische organen die het leven van mensen verlengen. Door de hoge kosten en dure leningen wordt het leven van de mensen die zo’n orgaan aanschaffen er alleen niet veel beter op. Repo men komen je orgaan namelijk weer halen als je niet betaalt. Remy en Jake zijn vrienden en behoren tot de beste repo men. Remy’s vrouw Carol wil dat hij stopt vanwege de werktijden en de onethische aspecten. Remy heeft hier zelf weinig problemen mee totdat hij - zoals dat vaak gaat in films - zelf slachtoffer wordt van het systeem. Dan pas begrijpt hij de kritieken.
Oke komt voor de bakker:quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een kleine recensie of mening wordt gewaardeerd om te voorkomen dat het een opsomtopic wordt.
door wie dan? Moore? Lazenby? Dalton? Brosnan? Craig?quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:53 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Toen wel ja. Nu is Connery door zeker twee andere Bondvertolkers voorbij gestreefd.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
door wie dan? Moore? Lazenby? Dalton? Brosnan? Craig?
Toen ik ging kijken wist ik dat nog niet eens, maar ik zag het later inderdaad op IMDB.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:37 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En het is nog een remake ook he, over overbodig gesproken.
Bedankt voor de waardering. Maar wat moet ik dan doen? Zo gaan typen?quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:44 schreef Tim86 het volgende:
Ik waardeer het dat je zoveel moeite doet om een verhaal te schrijven, maar je presenteert je mening echt alsof het feiten zijn
Zo geef ik mijn mening altijdquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:57 schreef Tim86 het volgende:
Nee, je mag best je mening geven over feiten, graag zelfs. Maar jij geeft je mening alsof die mening zelf een feit is, maar goed, jammer dat je het zo'n kutfilm vond. Zelf vond ik hem echt fantastisch..Het acteerwerk, de sfeer, de voice-overs..alles eigenlijk. Een bijzonder en origineel werk en ik kan niet wachten op het vervolg.
Hoe kom je trouwens bij 1999 als jaar? Is toch echt 2005
ik zeg altijd, iedereen heeft zijn eigen mening en daar mag je iemand niet op aanvallen...quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:42 schreef rijsttafel het volgende:
Sin City, 2005
[ afbeelding ]
Epische film! Episch teleurstellend, that is. Als je de film nog niet gezien hebt, lees deze review want ik bespaar je een teleurstelling.
Om deze film samen te vatten: Hij gaat nergens over. Er zit geen verhaal in. En dan bedoel ik niet gewoon een slecht verhaal zoals Inglourious Bastards van Tarentino, maar nee.. gewoon geen verhaal. Of eigenlijk, drie keer geen verhaal. Drie losse stukken die allemaal geen opbouw hebben, geen spanningsboog en geen moraal. En bovendien, geen connectie. Het begint al met de intro die nergens toe dient. Er zit in de rest van de film namelijk geen enkele link naar die intro. Daarna wordt het alleen maar erger met een soort Wolverine (zie foto) waarvan we nieteens te weten krijgen waarom hij eigenlijk onsterfelijk is. Hij moet ongeveer (voor mijn gevoel) 15 mensen martelen om telkens weer een nieuwe naam voor zijn volgende slachtoffer eruit te sleuren en dat was de diepgang dan ook wel.
Er wordt nog een connectie geforceerd door de hoofdrolspelers in verschillende scenes te laten zien, maar dit is nutteloos en totaal onlogisch. De enige connectie tussen de verhalen is dus dat ze oppervlakkig zijn, het gaat om vrouwen en het speelt zich af in een 'Sin City'. Maar waarom is deze stad zo sinned? Waarom vermoordt iedereen elkaar? Wat is het moraal hiervan? Niets.. of het wordt in ieder geval totaal niet duidelijk.
Zeer slechte film dus. Een kunstschaatskampioenschap heeft nog meer spanning. Daarnaast is de cinematografie ook niet super. Het is zwart wit om de orginele comic na te bootsen, I guess. Soms komt er wat kleur in, maar totaal zonder reden. Bijvoorbeeld: Het bloed is soms rood maar in het volgende shot gewoon weer wit. Waarom? Waar dient dit toe? Het is niet zoals in Schindlers List waar het rode meisje het lichtpuntje is in het kamp, of zoals in The Fountain waar steeds meer lichte kleuren worden toegevoegd naarmate de film vordert en de hoofdpersoon wijzer wordt. Nee, de spijtige conclusie is dat in Sin City het kleurgebruik geen enkele functie heeft.
Het cijfer wat ik geef is voor de moeite, de vaak toch wel goed gevonden camerastandpunten en de lekkere wijven, in het bijzonder die Ninja-chick. Maar vooral omdat ik 'm niet onder 2012 durf te laten eindigen in m'n IMDB-lijst.
Ik: 4
IMDB: 8.3
Iemands mening mag je wel aanvallen, zolang je maar niet op de persoon speelt. Doe dat eerste gerust, want ik zou graag weten waarom deze (imo) inhoudsloze film zo wordt beprezen. Het acteerwerk is trouwens wel goed, dat moet gezegd.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:24 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik zeg altijd, iedereen heeft zijn eigen mening en daar mag je iemand niet op aanvallen...
Nouja, schijnbaar vond hij Inglorious basterds ook een kutfilm, dan is dit gewoon een kwestie van smaak.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:57 schreef Tim86 het volgende:
Nee, je mag best je mening geven over feiten, graag zelfs. Maar jij geeft je mening alsof die mening zelf een feit is, maar goed, jammer dat je het zo'n kutfilm vond. Zelf vond ik hem echt fantastisch..Het acteerwerk, de sfeer, de voice-overs..alles eigenlijk. Een bijzonder en origineel werk en ik kan niet wachten op het vervolg.
Hoe kom je trouwens bij 1999 als jaar? Is toch echt 2005
Dat vond ik eerlijk gezegd ook geen geweldig film, afgezien van de nazi "speur-werk" scene in dat huisje, verder viel het mij echt zeer tegen!quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:10 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nouja, schijnbaar vond hij Inglorious basterds ook een kutfilm, dan is dit gewoon een kwestie van smaak.
Brosnan en Craig zijn vele malen beter. Misschien Dalton ook wel.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
door wie dan? Moore? Lazenby? Dalton? Brosnan? Craig?
Voor mij blijft Moore de James Bond. Met Brosnan op een sterke 2e plek.quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:44 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Brosnan en Craig zijn vele malen beter. Misschien Dalton ook wel.
Wel kijken voor 8 aug en opnemen in je top100/50 voor de FOK! Film Top 100 2010 - 9e editiequote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:48 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
[..]
hmmmmm echt vet! ga hem in mijn "to watch lijst" zetten
tnx voor de tip
Vond hem eigenlijk best leuk. Het idee is een beetje hetzelfde als bij The Hangover (al is die film toch een stuk beter). Een groep vrienden komen per ongeluk terecht in het verleden, "What color is Michael Jackson?" "Black" "Oh, FUCK!!", en proberen de geschiedenis niet te veranderen, ook al zouden de personages liever anders willen..quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:47 schreef Butterfly91 het volgende:
Hot Tub Time Machine
Four guy friends, all of them bored with their adult lives, travel back to their respective 80s heydays thanks to a time-bending hot tub.
Tegenvaller. Na de (overwegend) positieve commentaren had ik een erg leuke/grappige film verwacht, maar
dat viel tegen. Erg flauw en zelden écht leuk.
IMDb: 6,9
Mijn cijfer: 5,0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een aanrader!
8.5 / 10.0
Crank 2: High Voltage
Crank 1 was goed, 2 is minder. Het idee is hetzelfde als bij het eerste deel, en daardoor is het échte leuke eraf. In plaats van genoeg adrenaline moet de hoofdpersoon nu zorgen dat er genoeg kracht in een batterij blijft zitten.
6.5 / 10.0
Ik heb eigenlijk nog best wel wat gekeken![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door Anywhere op 22-07-2010 14:34:30 (meer tekst) ]friet saté
quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:28 schreef Anywhere het volgende:
Forrest Gump
Gekeken omdat ik hoorde dat het een goede film zou zijn. Niet dus.. Totaal niet grappig.
Ik vond practisch elke Tarantino film voor inglorious basterds kut op Pulp Fiction naquote:Op donderdag 22 juli 2010 00:43 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
[..]
Dat vond ik eerlijk gezegd ook geen geweldig film, afgezien van de nazi "speur-werk" scene in dat huisje, verder viel het mij echt zeer tegen!
Ik vind Tarantino een zeer goede regisseur, alleen ik vind het jammer als mensen de film van tevoren al gaan overhypen, want dan krijg je heel vaak te maken met onobjectieve () kijk op de film VIND IK ( nogmaals
) !
Reservoir dogs vond je ook kut? (Sin City kon ik ook niet echt waarderen,quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:44 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik vond practisch elke Tarantino film voor inglorious basterds kut op Pulp Fiction na
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. )
Ik ga je mening ook aanvallenquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:28 schreef Anywhere het volgende:
Forrest Gump
Gekeken omdat ik hoorde dat het een goede film zou zijn. Niet dus.. Totaal niet grappig.
5.0 / 10.0
Crank 2: High Voltage
Crank 1 was goed, 2 is minder. Het idee is hetzelfde als bij het eerste deel, en daardoor is het échte leuke eraf. In plaats van genoeg adrenaline moet de hoofdpersoon nu zorgen dat er genoeg kracht in een batterij blijft zitten.
6.5 / 10.0
Crank 2 een hoger cijfer dan Forrest Gump gevenquote:Op donderdag 22 juli 2010 22:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Ik ga je mening ook aanvallenwant iemand die Crank 2 beter vindt dan Forrest Gump... Ik kan er niet bij. Crank 2 is echt slecht, itt de nog best vermakelijke Crank (1) waarbij het idee erg origineel was.
Forrest Gump daarintegen is een episch spektakel dat door een hoop decennia vaart waarin veel gebeurt en een geweldige smeltpot is van de wereldse problemen gezien door de ogen van een, geestelijk achtergestelde, man.
Welke versie, het origineel of de remake?quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:39 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
Heb net ook maar de 12 Angry Men afgekeken!
Forrest Gump is dan geen comedy, maar ik heb wel vrijwel de hele film met een lach op m'n gezicht gekeken.quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:25 schreef Dagonet het volgende:
Maar als je denkt dat Forrest Gump een comedy zou zijn dan kom je bedrogen uit.
Tenminste, ik hoop dat Anywhere dacht dat het een comedy was. Niet dat hij het een slechte film vond omdat het niet grappig was.
originele uit 1959,quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Welke versie, het origineel of de remake?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:26 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
[..]
originele uit 1959,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Mike op 22-07-2010 23:51:53 ]Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
Ik word hier heel benieuwd vanquote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:08 schreef Lambiekje het volgende:
Inception (2010)
Zoals Timo20 het verwoord de film werkt op alle lagen. Graphics subliem, de multiple verhaal-lagen subliem.
Bijrollen goed.
cijfer 10 / imdb 9.3
No spoilers in itquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:11 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik ga je verhaal niet lezen want ik ben bang voor spoilers, wil inception zelf ook nog gaan zien...
Ik mag toch hopen dat dit een fucking grap is he??quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:28 schreef Anywhere het volgende:
Forrest Gump
5.0 / 10.0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |