abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84281166
12 angry men
http://www.imdb.com/title/tt0050083/

Had er vaak over gelezen, maar had 'm nog nooit gekeken. Had ik dat maar wel eerder gedaan. Wat een geniale film. De karakters zijn stuk voor stuk sprekend en ze worden super gespeeld. De film is alleen maar dialoog, maar dat is juist wat 'm zo mooi maakt. Je kijkt die anderhalf uur zo weg.

10, en dat geef ik echt heel zelden. In één klap een van m'n favorieten geworden deze bazenfilm.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_84281979
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:20 schreef rijsttafel het volgende:
12 angry men

Had er vaak over gelezen, maar had 'm nog nooit gekeken. Had ik dat maar wel eerder gedaan. Wat een geniale film. De karakters zijn stuk voor stuk sprekend en ze worden super gespeeld. De film is alleen maar dialoog, maar dat is juist wat 'm zo mooi maakt. Je kijkt die anderhalf uur zo weg.

10, en dat geef ik echt heel zelden. In één klap een van m'n favorieten geworden deze bazenfilm.

hmmmmm echt vet! ga hem in mijn "to watch lijst" zetten

tnx voor de tip
pi_84282207
Alma (short animated film );

op de een of ander manier raken ze nooit verveeld om naar te kijken, zulke (vooral korte) animatie-filmpjes!

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=708859

ik geef het wel een 6.2, omdat ie best wel voorspeeldbaar is!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:01:21 #29
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_84282514
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:13 schreef Koningin het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder ben ik het zeker met je eens!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Remember Me, dus.
Niet altijd evenwichtig, de karakters hebben allemaal wel iets van emotionele shizzle en ik heb het idee dat de regisseur daar niet altijd even goed raad mee wist, maar de film blijft je uiteindelijk wel bij door de pijnlijke ironie.

Ik twijfel tussen een 7.5 en een 8, dus middel ik op een 7.8 .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:32:09 #30
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_84294792
London River

Mooie film over een zoektocht van twee hele verschillende ouders naar hun kinderen. Ze hebben die kinderen al jaren niet meer gezien en maken zich na een bomaanslag in London ongerust over hun welzijn.

Brenda Blethyn laat weer eens zien wat voor geweldig actrice ze is. Topprestatie.

Verder hele mooie gevoelige film. Ontroerend, die liefde voor hun kinderen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:44:23 #31
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_84295370
Vandaag gezien:

Tsoi Suet Yuk Chi Ngo Oi Nei (All About Love)
De succesvol ambulance broeder/dokter Ko (Andy Lau) verliest z`n vrouw (Charlene Choi) bij een auto ongeluk. Wanneer hij een hele tijd later een (zo zal later blijken) terminaal zieke vrouw uit een auto wrak redt komt hij er achter dat deze vrouw een hart transplantatie heeft gehad waarbij het hart van Ko`s vrouw is getransplanteerd. Wanneer hij daar achter komt krijgt hij alsnog spijt er van dat hij nooit genoeg tijd met z`n vrouw heeft door gebracht.
Om z`n schuldgevoel een beetje te kunnen verwerken zoekt hij contact met de druk bezette man (ook Andy Lau) van de vrouw om er voor te zorgen dat zij wel genoeg tijd met elkaar door brengen...

Het verhaal lijkt inderdaad zo afkomstig te kunnen zijn uit de reguliere waargebeurde verhalen van RTL4. En in handen van minder begaafde regisseurs had het ook op dat niveau kunnen eindigen. Zo ver komt het niet, regisseurs Daniel Yu Wai-Kwok en Kung-Lok Lee hebben de film van genoeg visuele flair voorzien om interessant te blijven. Daarnaast is (zoals altijd) ook Andy Lau in de dubbele hoofdrol erg sterk.
Een middelmatig drama dat dus door het vernuft van de regisseurs en het goede acteerwerk niet ten onder gaat.

IMDB Cijfer: 6,1/10
Mijn Cijfer: 6,2/10

Con Air
Ladies and Gentlemen, this is your captain speaking. I have the only gun on board. Welcome to Con Air.

Je kunt over uber producer Jerry Bruckheimer en z`n films zeggen wat je wilt maar hij heeft met Top Gun, Enemy of the State, Bad Boys en The Rock wel een paar van de beste (en vooral meest vermakelijke) actie films van de jaren `80 en `90 afgeleverd. Ook deze Con Air behoort absoluut tot dit rijtje.

Heb `m volgens mij al meer dan 20 keer gezien maar hij blijft vermakelijk. Een geweldige cast die allemaal perfect in hun rollen, waarbij John Malkovich er natuurlijk met kop en schouders boven uit steekt. Een heerlijke vieze rol die een hele berg aan geweldige quotes oplevert.("Before I kill you, Poe. I just wanted you to know the last thing that little Casey Poe ever gets to smell will be *my* *stinking* *breath*! ")
Natuurlijk is het over the top, heel erg zelfs, maar dat is in comibinatie met het belachelijke verhaal en die coole cast juist waarom het zo goed werkt.
Heerlijk!

IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 20-07-2010 22:56:04 ]
pi_84298532
Toy Story 3 3D

Ik vond hem mooi en ontroerend! Perfect einde.

9
Because simple is bad!
  woensdag 21 juli 2010 @ 03:19:04 #33
212101 Remco05
Want denken is een keuze.
pi_84301880
Vandaag was het best dramatisch.

Thunderball (1965)
De minste James Bond film naar mijn mening. Hoewel ik duiken in het echte leven enorm hip vind creëert het in Thunderball non-actie en non-dialoog. Hierdoor vallen er nogal wat "dode" stukken. Komt wel bij kijken dat het mogelijk de film is met de meeste en mooiste line-up van bond-girls.

Swing Vote (2008)
Het lot van de presidentiële verkiezingen ligt in de handen van een redneck met alcohol problemen. Een trage film met weinig tot geen interessante momenten. Verder kan ik er eigenlijk weinig over schrijven.
pi_84301984
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 03:19 schreef Remco05 het volgende:
Vandaag was het best dramatisch.

Thunderball (1965)
De minste James Bond film naar mijn mening. Hoewel ik duiken in het echte leven enorm hip vind creëert het in Thunderball non-actie en non-dialoog. Hierdoor vallen er nogal wat "dode" stukken.
Sowieso kunnen die Connery Bond-films niet meer.
pi_84301988
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:56 schreef DanielleM het volgende:
Toy Story 3 3D

[ afbeelding ]

9
OMG
pi_84302026
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:56 schreef DanielleM het volgende:
Toy Story 3 3D

[ afbeelding ]

9
aww moest je een traantje laten mevrouwe ?
  woensdag 21 juli 2010 @ 03:46:47 #37
212101 Remco05
Want denken is een keuze.
pi_84302041
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 03:36 schreef herbert64 het volgende:

[..]

Al zou het alleen al zijn om de manier hoe hij vrouwen behandeld. James Bond okay, maar Connery's personage ging wel heel erg ver. Hoe tijden zijn veranderd.
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 07:46:28 #38
9859 crew  Karina
Woman
pi_84302754
The Crazies
Horror

Een stadje wordt geteisterd door een virus, militairen hebben er iets mee te maken, paar mensen hebben het virus niet.

Hoe voorspelbaar en on-origineel kan een film zijn! Dit soort fims heb ik echt al honderd keer gezien. Geen succes.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_84305951
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 07:46 schreef Karina het volgende:
The Crazies
Horror

Een stadje wordt geteisterd door een virus, militairen hebben er iets mee te maken, paar mensen hebben het virus niet.

Hoe voorspelbaar en on-origineel kan een film zijn! Dit soort fims heb ik echt al honderd keer gezien. Geen succes.
En het is nog een remake ook he, over overbodig gesproken.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:51:32 #40
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_84306425
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:44 schreef casper019 het volgende:

[..]

is year one wat?
Op zich wel een geinige film om een keer te kijken
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:56:13 #41
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84306598
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:20 schreef rijsttafel het volgende:
12 angry men

Hehe, zowat letterlijk mijn post van een jaartje geleden
Deze film verdient de 10 (en bovendien de kijkers, gaat dat zien!)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:07:21 #42
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84306963
Shutter Island

Drama set in 1954, U.S. Marshal Teddy Daniels is investigating the disappearance of a murderess who escaped from a hospital for the criminally insane and is presumed to be hiding on the remote Shutter Island.

Ik zal er mee beginnen dat ik er meer van had verwacht, maar dat mijn verwachtingen wellicht te hoog waren. Alles in deze film is in orde, van camerawerk tot techniek, van acteerwerk tot kostuums, maar het verhaal is niet verrassend of spannend genoeg om me bij te blijven en het mysterie wat de heren trachten op te lossen te ongeloofwaardig in deze realistische setting.
Het moge duidelijk zijn dat deze film draait om het mysterie, dus ik zal er niet te veel over uitweiden, maar ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat de film duizend maal leuker zou zijn geweest als het niet om de weinig verrassende ontknoping draaide, maar meer om het proces. Nu is het een leuke film om eens aan te zetten, maar geen echte aanrader en erg 'forgettable'. Veilig is misschien het meest typerende label wat ik op deze film kan plakken, iedereen zal hem wel aardig vinden, niemand zal hem geweldig vinden gok ik zo.

imd: 8
zelf: 7
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_84309461
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 03:36 schreef herbert64 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, dat zijn juist de beste Bond films, vooral Goldfinger is een meesterwerk.
pi_84310245
gisteren de 1e helft van ''un prophete'' gezien

begon erg goed, anavond ''deel 2''
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:32:03 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_84310251
Vanochtend gekeken:

Ten Inch Hero
Een lekker zomerse film waarvan ik niet begrijp dat deze nooit in de bioscopen heeft gedraaid. Een vriendengroep in een sandwichshop helpt elkaar bij het vinden van hun droom.
Sommige dingen zijn een beetje zoetsappig, andere nét iets te langdradig maar al met al een leuke film waar je je geen buil aan kunt vallen.

IMDB: 7.4
Zelf: 7

Gisteren:

The Proposal

Een romcom in de trant van How to lose a guy in 10 days en meer van die Matthew McConaughey vehikels maar nu met Sandra Bullock en Ryan Reynolds in de hoofdrollen.
Standaard verhaaltje van een stel dat elkaar eerst niet kan uitstaan om uiteindelijk compleet om te draaien. Verwacht er niet veel van en je hebt een leuke paar uur. De film duurt wel té lang, er had nog zeker een twintig minuten uitgesneden kunnen worden.
IMDB: 6.8
Zelf: 6.5

En ook gisteren:

Remember Me

Jongen (Robert Pattison, Twilight) worstelt met de zelfmoord van z'n broer en z'n uitelkaar gevallen familie (goede rol van Pierce Brosnan als tyrannieke vader). Meisje (Emily de Ravin, Lost) worstelt met de moord van haar moeder en haar overbeschermende vader.
Ze ontmoeten elkaar, worden verliefd en zoeken samen een richting en plek in het leven.
Leuke film, bij vlagen goed geacteerd en het is leuk om te zien dat Robert Pattison meer kan dan de broeierige vampier uithangen. Storend vond ik wel de diverse kleurfilters die overmatig gebruikt worden, sowieso steeds meer een trend maar hier vond ik het steeds storender worden. Helaas verliest het script zich in het einde wat de film voor mij de nek omdraait.

IMDB: 6.9
Zelf: 5
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_84315874
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:09 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, dat zijn juist de beste Bond films, vooral Goldfinger is een meesterwerk.
Toen wel ja. Nu is Connery door zeker twee andere Bondvertolkers voorbij gestreefd.
pi_84316770
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:53 schreef herbert64 het volgende:

[..]

Toen wel ja. Nu is Connery door zeker twee andere Bondvertolkers voorbij gestreefd.
Vind ik niet, Connery is voor mij de beste Bond ooit. Maar goed smaken verschillen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:46:47 #48
297511 PS2BuyCenter
Lees Signature
pi_84317915
Maandag - The Escape of Alcatrez
Dinsdag - Memento
Woensdag - Disturbia
Donderdag - ???
Vrijdag - ???
~~~~ PLAYSTATION 2 GAMES SELLER ~~~~
pi_84318200
KICK ASS

En ik vond 'm net zo gaaf..
Was gewoonweg vele malen grappiger en lomper, op bepaalde momenten, dan ik had verwacht van te voren.
En dan die HitGirl geniaal toch..

imdb
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:57:17 #50
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_84318315
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:46 schreef PS2BuyCenter het volgende:
Maandag - The Escape of Alcatrez
Dinsdag - Memento
Woensdag - Disturbia
Donderdag - ???
Vrijdag - ???
Een kleine recensie of mening wordt gewaardeerd om te voorkomen dat het een opsomtopic wordt .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')