Vandaag gezien:
Tsoi Suet Yuk Chi Ngo Oi Nei (All About Love)De succesvol ambulance broeder/dokter Ko (Andy Lau) verliest z`n vrouw (Charlene Choi) bij een auto ongeluk. Wanneer hij een hele tijd later een (zo zal later blijken) terminaal zieke vrouw uit een auto wrak redt komt hij er achter dat deze vrouw een hart transplantatie heeft gehad waarbij het hart van Ko`s vrouw is getransplanteerd. Wanneer hij daar achter komt krijgt hij alsnog spijt er van dat hij nooit genoeg tijd met z`n vrouw heeft door gebracht.
Om z`n schuldgevoel een beetje te kunnen verwerken zoekt hij contact met de druk bezette man (ook Andy Lau) van de vrouw om er voor te zorgen dat zij wel genoeg tijd met elkaar door brengen...
Het verhaal lijkt inderdaad zo afkomstig te kunnen zijn uit de reguliere waargebeurde verhalen van RTL4. En in handen van minder begaafde regisseurs had het ook op dat niveau kunnen eindigen. Zo ver komt het niet, regisseurs Daniel Yu Wai-Kwok en Kung-Lok Lee hebben de film van genoeg visuele flair voorzien om interessant te blijven. Daarnaast is (zoals altijd) ook Andy Lau in de dubbele hoofdrol erg sterk.
Een middelmatig drama dat dus door het vernuft van de regisseurs en het goede acteerwerk niet ten onder gaat.
IMDB Cijfer: 6,1/10
Mijn Cijfer: 6,2/10
Con AirLadies and Gentlemen, this is your captain speaking. I have the only gun on board. Welcome to Con Air. Je kunt over uber producer Jerry Bruckheimer en z`n films zeggen wat je wilt maar hij heeft met Top Gun, Enemy of the State, Bad Boys en The Rock wel een paar van de beste (en vooral meest vermakelijke) actie films van de jaren `80 en `90 afgeleverd. Ook deze Con Air behoort absoluut tot dit rijtje.
Heb `m volgens mij al meer dan 20 keer gezien maar hij blijft vermakelijk. Een geweldige cast die allemaal perfect in hun rollen, waarbij John Malkovich er natuurlijk met kop en schouders boven uit steekt. Een heerlijke vieze rol die een hele berg aan geweldige quotes oplevert.("Before I kill you, Poe. I just wanted you to know the last thing that little Casey Poe ever gets to smell will be *my* *stinking* *breath*! ")
Natuurlijk is het over the top, heel erg zelfs, maar dat is in comibinatie met het belachelijke verhaal en die coole cast juist waarom het zo goed werkt.
Heerlijk!
IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 20-07-2010 22:56:04 ]