abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84265827
Het vorige topic: Zwangerschap en geboorte deel 671

2010
Juli:
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
29 juli 2010: sanger (papa)

Augustus:
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea (meisje)
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier

September:
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry *** (meisje)
20 september 2010: Tessie (meisje)
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)

Oktober:
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic *** (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
27 december 2010: mrien

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
23 januari 2011: ik80lll
28 januari 2011: Vanyel

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
08 februari 2011: HuupHuup

Maart:
10 maart 2011: stengeltje

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 20% gewijzigd door Claudia_x op 20-07-2010 12:03:28 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84265853
Geen paraplof... Ik wil ff een grote partytent halen, ik hoop namelijk op goed weer als de kleine er is, kan ik lekker buiten zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84265977
Ha hoi, ik heb ook weer eens even tijd om achter een computer te zitten. Ik heb allemaal leuke onderwerpen gemist zag ik. Nog een voor de stats: ik werd na een jaar - 5 dagen pas weer ongesteld. Heerlijk! Ik heb wel heel lang (een) nachtvoeding(en) gegeven, toen dat ophield was het rap over met de pret.

Wij hebben vandaag de 20-weken echo, met 19 weken en 4 dagen al. Ik zit hier de klok om te kijken, ik vind het zo spannend! De vorige keer hadden we al een geslachtsbepaling gedaan met 18 weken, nu niet i.v.m. vakantie en het feit dat de echo relatief vroeg is. Vanmiddag kan ik dus gericht gaan shoppen, mits ik niet bewzijk in de hitte

Huup vandaag ook een echo, spannend! Hopelijk zie je een mooi stuiterkindje
Leandra, gelukkig heb ik je voorgevoel onthouden, wat leuk!
pi_84266010
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:12 schreef Jore het volgende:
Ha hoi, ik heb ook weer eens even tijd om achter een computer te zitten. Ik heb allemaal leuke onderwerpen gemist zag ik. Nog een voor de stats: ik werd na een jaar - 5 dagen pas weer ongesteld. Heerlijk! Ik heb wel heel lang (een) nachtvoeding(en) gegeven, toen dat ophield was het rap over met de pret.

Wij hebben vandaag de 20-weken echo, met 19 weken en 4 dagen al. Ik zit hier de klok om te kijken, ik vind het zo spannend! De vorige keer hadden we al een geslachtsbepaling gedaan met 18 weken, nu niet i.v.m. vakantie en het feit dat de echo relatief vroeg is. Vanmiddag kan ik dus gericht gaan shoppen, mits ik niet bewzijk in de hitte

Huup vandaag ook een echo, spannend! Hopelijk zie je een mooi stuiterkindje
Leandra, gelukkig heb ik je voorgevoel onthouden, wat leuk!
Jij weet wat Leandra krijgt
pi_84266197
Leuk die echo's. Maakt het hele verhaal zoveel echter.
Kan me niet voorstellen dat je een kind moet krijgen (zoals mijn moeder etc) zonder er ooit een blik op te hebben geworpen. Dan is het volgens mij pas echt moeilijk om het echt te maken in je hoofd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:20:21 #6
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84266225
Jore, spannend, 20-weken echo! Ik hoop dat alles goed is!

quote:
ik laat het druk maken om de kolf en de borstvoeding weer ff zitten, ik zie wel hoe het gaat. Neem aan dat een kraamverzorgster en een verloskundige wel weten hoe en wat en anders mogen de oma's op pad.
Kheb nu alleen het gevoel dat ik me nergens druk om maak, heb geen zwangerschapscursus en bekijk op het moment zelf of ik thuis wil bevallen of naar het ziekenhuis ga, het voelt allemaal zo onvoorbereid.
Oh, ik schijn me veel te druk te hebben gemaakt en dat schijnt ook niet goed te zijn... En of je kraam weet van borstvoeding hangt een beetje af welk kraambureau je hebt. Borstvoeding kan de eerste weken nogal een uitdaging zijn en als je kraam daar niet al te handig mee is kun je eerder besluiten over te stappen dan je zou willen. Mocht je je nog in willen lezen: Borstvoeding van Stefan Kleintjes. Heb alleen nog geen praktijkervaring, maar ik vond dat het makkelijk las, en duidelijk was. Over een paar weken laat ik wel even weten of het in de praktijk ook een goed boek is!

Oh ja, over de kolf, ik heb van de lactatiekundige het advies gekregen om vantevoren even een lijstje te maken met waar je een kolf kunt huren in geval van nood.
pi_84266465
Oh, nog iets over kolven: ik heb mijn kolf bij een borstvoedingscentrum gekocht en ik mocht de verschillende kolven gratis uitproberen voor ik er een aanschafte! Er zit toch best veel verschil in elektrische kolven qua 'gevoel'.

De kolf die ik in de kraamweek meekreeg (Medela Symphony) om mijn productie op te krikken vond ik de allerfijnste kolf, maar als je een plaatje ziet dan begrijp je waarom het geen optie is om die dagelijks mee te nemen naar je werk:

pi_84266492
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, nog iets over kolven: ik heb mijn kolf bij een borstvoedingscentrum gekocht en ik mocht de verschillende kolven gratis uitproberen voor ik er een aanschafte! Er zit toch best veel verschil in elektrische kolven qua 'gevoel'.
In Delft?
pi_84266597
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In Delft?
Nee, in Amsterdam! Ze zitten nog vrijwel bij me om de hoek ook.
pi_84266696
Oh, dat is handig Claudia! Dat ga ik even onthouden!
hihi, vraag me alleen even af of je de kolfen dan daarzo 1 coor 1 ging testen?

Het kraamzorgbureau waar ik zit heeft borstvoedingsinfo-avonden in het ziekenhuis en ze hebben zo'n eigen lactatiekundige die langs kan komen en waar je naar toe kan en op de site staat dat alle kraamhulpen cursussen krijgen voor borstvoeding, dus ik denk dat dat wel goed zit.
pi_84266702
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:13 schreef Ticootje het volgende:

Jij weet wat Leandra krijgt
Ik ook, olifantengeheugen kan soms handig zijn.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:33:14 #12
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84266713
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:26 schreef Claudia_x het volgende:

De kolf die ik in de kraamweek meekreeg (Medela Symphony) om mijn productie op te krikken vond ik de allerfijnste kolf, maar als je een plaatje ziet dan begrijp je waarom het geen optie is om die dagelijks mee te nemen naar je werk:

[ afbeelding ]

Oh ik liet mn motor vaak op mn werk staan en nam alleen de schilden en flesjes steeds mee.
pi_84266729
Pfff ik trek het werken vandaag echt heel slecht.. Heel moe en veel last van mijn buik!

Echo dames, veel plezier en succes
pi_84266753
Ik heb trouwens deze kolf (kan ik tussendoor nog even een glaasje wijn drinken ):

dinsdag 20 juli 2010 @ 11:34:32 #15
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84266774
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens deze kolf (kan ik tussendoor nog even een glaasje wijn drinken ):

[ afbeelding ]
Ja ik twijfel tussen die en de PISA..
pi_84266987
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ik twijfel tussen die en de PISA..
Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik de Pump-in-Style niet heb genomen. Misschien hadden ze die niet in voorraad. Ik weet niet of je de Freestyle wel eens hebt gebruikt, maar die trilt behoorlijk. Ik moest er echt aan wennen, vooral omdat de Symphony zoveel zachter te werk ging.

Verder vind ik het een superkolf. Ik hoop dat ik hem deze keer langer kan gebruiken.
pi_84267057
Moguh voor de 2e keer

De bank ligt veeeel lekkerder dan mijn bed op één of andere manier misschien omdat ik mezelf helemaal in kan bouwen in de kussens.. Word dus nu echt pas wakker... wow!
Speklap mag van mij nog wel wat weken blijven zitten, tis meer dat ik die nachten zo zat ben.. dat gaat je zo opbreken en wat dat betreft wegen de laatste loodjes het zwaarst... slapen gaat prima, alleen elke 45 minuten eruit en dan 5 minuten minimaal vloeken van de pijn schiet niet zo op

Maar tis wel een heel fijn idee dat ik nu in 'the safe zone' zit Speklap is in elk geval 'af'! Het rommelt wel lekker, al zegt dat geen kont!

Huup, echo
pi_84267129
Ik heb overigens wel al een kolf in huis.. De Medela Swing, kwam een aanbieding tegen die ik niet voorbij kon laten gaan.. Maar nou ben ik ook de eerste 5 maanden sowieso thuis....
pi_84267143
Ohja, vandaag is je 37-weken-mijlpaal, Orea!
pi_84267178
Orea vandaag 37 weken! Mijlpaal! En Meldplicht!
En Huup, veel plezier bij de echo!
Ik moet volgende week voor een groeiecho, maar vind het eigenlijk niet zo boeiend want met de pretecho is Anna al helemaal opgemeten en ze is niet zo groot gelukkig. Dus ik zie het gewoon lekker als een leuke extra echo. En dan na 2 weken nog een keer!
Oh, en ik heb ook een mijlpaal vandaag, nog 2 maanden!!

Vanmorgen had mijn Lief op zijn nieuwe telefoon de wekker gezet. Man, wat gaat dat ding hard! Ik schrok me echt rot, en Anna blijkbaar ook, maar wel iets vertraagd, want na ongeveer een halve minuut werd ze toch wild! Ik voelde haar voor het eerst echt door de placenta heen!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:50:00 #21
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84267523
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik de Pump-in-Style niet heb genomen. Misschien hadden ze die niet in voorraad. Ik weet niet of je de Freestyle wel eens hebt gebruikt, maar die trilt behoorlijk. Ik moest er echt aan wennen, vooral omdat de Symphony zoveel zachter te werk ging.

Verder vind ik het een superkolf. Ik hoop dat ik hem deze keer langer kan gebruiken.
Trillen? De motor? Of de schilden?
pi_84267746
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Trillen? De motor? Of de schilden?
Allebei. Bij het kolven krijg je een sterk vibrerende sensatie. Iemand anders omschrijft dat hier treffender: "freestyle is quieter and maybe tickles more. that sounds so weird the pumps just feel very different. ameda is pure suction and freestyle sort of vibrates as it sucks."
pi_84267849
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In Delft?
Daar is wel eerder dit jaar een nieuw borstvoedingscentrum geopend. Eentje is een kennis van mij. Kundige mensen
Of was je er al bekend mee?

Huup veel plezier bij de echo!

Orea, meldplicht

Ik droomde vannacht dat ik een jongetje kreeg. Het had blond haar maar stond ook meteen de volgende morgen rechtop in zijn bedje op mij te wachten. De eerste twee dingen zijn goed mogelijk maar dat laatste is toch iets onwaarschijnlijker dus ik geloof toch niet helemaal in mijn voorspellende gaven
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_84267869
Ehm... er is toch ook een kolf-topic?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:59:04 #25
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84267966
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:57 schreef tessie het volgende:
Ehm... er is toch ook een kolf-topic?
Ja en een stoppen met roken topic in lif... Dus?
pi_84268001
woooh, ik word een beetje bang van die foto!! Wat een uhhh, groot geval!
En dan is dit nog een mooie frisse strakke vrouw, ik ben straks moe en uitgelubberd en ik weet zeker dat m'n vriend me gaat uitlachen! hihi
pi_84268004
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Daar is wel eerder dit jaar een nieuw borstvoedingscentrum geopend. Eentje is een kennis van mij. Kundige mensen
Of was je er al bekend mee?

Huup veel plezier bij de echo!

Orea, meldplicht

Ik droomde vannacht dat ik een jongetje kreeg. Het had blond haar maar stond ook meteen de volgende morgen rechtop in zijn bedje op mij te wachten. De eerste twee dingen zijn goed mogelijk maar dat laatste is toch iets onwaarschijnlijker dus ik geloof toch niet helemaal in mijn voorspellende gaven
Wat grappig die droom! Ik droomde dat ik beviel bevalling ging oké, was natuurlijk vreselijk blij met mijn muppet, maar het allerblijst (is dat een woord? ) was ik dat ik weer op mijn buik kon slapen

Hoezo een slechte nachtrust werkt door in je onderbewustzijnde
pi_84268027
Er is ook een slowchattopic, een topic over de ruggenprik, over de bevalling, over geboortekaartjes, een fototopic, maar al die dingen komen hier ook terug. Je bent wel streng, hoor!

Het topic over kinderwagens ben ik trouwens alweer een tijdje kwijt.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:00:50 #29
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84268047
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:59 schreef Troeta het volgende:
woooh, ik word een beetje bang van die foto!! Wat een uhhh, groot geval!
En dan is dit nog een mooie frisse strakke vrouw, ik ben straks moe en uitgelubberd en ik weet zeker dat m'n vriend me gaat uitlachen! hihi
Welke foto?? Die 2e is namelijk 1 van de kleinste kolven die er is.
pi_84268100
Claudia, de linkjes zijn weg in de OP
pi_84268109
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:59 schreef Orea het volgende:

maar het allerblijst (is dat een woord? ) was ik dat ik weer op mijn buik kon slapen
Ik kon pas weer op mijn buik slapen toen ik was gestopt met de borstvoeding.
pi_84268124
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:00 schreef Claudia_x het volgende:
Er is ook een slowchattopic, een topic over de ruggenprik, over de bevalling, over geboortekaartjes, een fototopic, maar al die dingen komen hier ook terug. Je bent wel streng, hoor!

Het topic over kinderwagens ben ik trouwens alweer een tijdje kwijt.
Als ik streng was had ik wel gewoon gezegd doe die kolf dingen lekker in het kolf topic
Maar goed, never mind.
pi_84268147
Aww Orea, slecht slapen is ook prut
En ik zat laatst bevallingsverhalen te lezen hier en volgens mij was het Serpente die zo moe was dat ze liever ging slapen dan uitgebreid Lente te knuffelen net nadien.
Niet slapen is gewoon funest.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:03:12 #34
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84268149
Ik kan sinds een week ofzo niet meer echt op mn buik liggen.. Even gaat wel, maar madam gaat zwaar schoppen dan..
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:03:16 #35
259886 pessie
pi_84268154
Claudia wat betreft dat laatste plaatje he, zou zij echt zo'n hoge productie hebben? Ik heb het idee dat er best veel in de flesjes zit... Krijg alleen wel flashbacks van mezelf bij mn vader in de melkstal als ik dit zo zie. Snapte nooit dat mensen het idee hadden bij kolven "melken als een koe" maar het wordt nu een stuk duidelijker... Niet dat ik het erg vind hoor.
En ik heb hopelijk geen kolf nodig, ik ben het eerste half jaar sowieso thuis, moet misschien nog even een handkolf ergens regelen voor nood maar ik ga ervan uit dat het kindje bij mij kan drinken.
pi_84268202
Die tweede,haha. Komt waarschijnlijk omdat ze zo rondloopt met die flessen. Ik zag mezelf even zo staan in de keuken waar ik altijd vergeet dat de overburen me kunnen zien
Ik ga er wel even voor in bed liggen.
pi_84268205
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:02 schreef Orea het volgende:
Claudia, de linkjes zijn weg in de OP
Oeps. Gefixt!
pi_84268208
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kon pas weer op mijn buik slapen toen ik was gestopt met de borstvoeding.
Nou helemaal plat zal niet zo makkelijk gaan dan idd, maar ik slaap altijd half op mijn zij doorgedraaid naar mijn buik (snappen we hem nog ) en dat gaat nu echt niet meer... en dan word je om de zoveel tijd wakker met een dood gevoel in je bekken....
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:04:47 #39
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84268224
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:03 schreef pessie het volgende:
Claudia wat betreft dat laatste plaatje he, zou zij echt zo'n hoge productie hebben? Ik heb het idee dat er best veel in de flesjes zit... Krijg alleen wel flashbacks van mezelf bij mn vader in de melkstal als ik dit zo zie. Snapte nooit dat mensen het idee hadden bij kolven "melken als een koe" maar het wordt nu een stuk duidelijker... Niet dat ik het erg vind hoor.
En ik heb hopelijk geen kolf nodig, ik ben het eerste half jaar sowieso thuis, moet misschien nog even een handkolf ergens regelen voor nood maar ik ga ervan uit dat het kindje bij mij kan drinken.
Ik gok dat er ongeveer 60cc in de flesjes op de foto zit...

Toen ik voor het eerst mijn borsten moest afkolven vanwege de overproductie had ik aan 1 flesje niet genoeg..
pi_84268271
quote:
Joh, dat is gewoon een model natuurlijk!
The way you rock'n'roll
pi_84268283
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:03 schreef Ticootje het volgende:
Ik kan sinds een week ofzo niet meer echt op mn buik liggen.. Even gaat wel, maar madam gaat zwaar schoppen dan..
Dan vind ze het toch gezellig
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:07:29 #42
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84268336
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:06 schreef Orea het volgende:

[..]

Dan vind ze het toch gezellig
Maar ik niet.
pi_84268392
quote:
Claudia wat betreft dat laatste plaatje he, zou zij echt zo'n hoge productie hebben?
Goed punt. Het kan, natuurlijk, maar de harde realiteit is dat het voor veel vrouwen een kwestie is van milliliters sprokkelen. Toen Ivan net 3 maanden oud was en ik ging kolven in plaats van een voeding te geven kolfde ik ook best aardig, maar nooit genoeg voor 1 voeding.
quote:
Ik heb het idee dat er best veel in de flesjes zit... Krijg alleen wel flashbacks van mezelf bij mn vader in de melkstal als ik dit zo zie. Snapte nooit dat mensen het idee hadden bij kolven "melken als een koe" maar het wordt nu een stuk duidelijker... Niet dat ik het erg vind hoor.
Ik voelde me ook een koe. Het is gewoon niet charmant, kolven. Mijn vriend vond het trouwens wel fascinerend. Ik heb op mijn werk wel eens voor een open raam moeten kolven en ik kon dat vrij discreet doen door enkelzijdig te kolven en een sjaal over mijn schouder te draperen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:10:05 #44
259886 pessie
pi_84268445
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik gok dat er ongeveer 60cc in de flesjes op de foto zit...

Toen ik voor het eerst mijn borsten moest afkolven vanwege de overproductie had ik aan 1 flesje niet genoeg..
Aha. Ik vond het vrij veel lijken, maar het is dus normaal.

En dat je niet meer op je buik kunt slapen... Ik was überhaupt verbaasd dat dat jou tot een week geleden wel lukte! Hier is dat echt al vanaf week 8 of 10 verleden tijd. Tegenwoordig slaap ik op mn rug of op mn zij. Ben erg blij dat de bakerpraatjes over op je rug slapen onzin zijn volgens de verloskundige, voelde me iedere keer weer schuldig als ik op mn rug ging liggen omdat mn bekken te veel pijn deed om op mn zij te liggen.
pi_84268531
Buik slapen hoef ik ook niet te doen en op mijn zij voelt ook niet altijd even fijn aan.
Ik slaap op mijn rug grotendeels
The way you rock'n'roll
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:12:15 #46
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84268554
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:10 schreef pessie het volgende:

[..]

Aha. Ik vond het vrij veel lijken, maar het is dus normaal.

En dat je niet meer op je buik kunt slapen... Ik was überhaupt verbaasd dat dat jou tot een week geleden wel lukte! Hier is dat echt al vanaf week 8 of 10 verleden tijd. Tegenwoordig slaap ik op mn rug of op mn zij. Ben erg blij dat de bakerpraatjes over op je rug slapen onzin zijn volgens de verloskundige, voelde me iedere keer weer schuldig als ik op mn rug ging liggen omdat mn bekken te veel pijn deed om op mn zij te liggen.
Het is gewoon per vrouw verschillend..

Ik heb geen hekel aan kolven, ik vind het juist gaaf om te zien dat mijn lichaam melk maakt.
pi_84268651
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Buik slapen hoef ik ook niet te doen en op mijn zij voelt ook niet altijd even fijn aan.
Ik slaap op mijn rug grotendeels
Hier voelt zelfs rugslapen niet meer fijn aan... als ik dan omhoog moet om te gaan piesen en ik steek een been in de lucht, dan is het net alsof er iemand mijn bekken/schaambeen aan het splijten is en daarna de blok beton (speklapje) die als ik ga staan in mijn bekken zakt... 's morgens kan ik dat heel rustig doen zodat de schade beperkt blijft, maar 's nachts sta ik half slapend op en wat sneller ai.....

Ach nog een paar weken
pi_84268667
Maar hebben jullie ook dat als je op je rug ligt dat de baby dan echt helemaal in je lichaam gedrukt lijkt te zitten? Opstaan vind ik heel moeilijk dan. Na een half uurtje rechtop zitten voel ik hem helemaal een nieuw plekje innemen.
pi_84268682
Ik vond het ook gaaf om te zien, maar de frustratie van het niet genoeg kolven was altijd groter dan de verwondering.

Ik vertelde mijn lactatiekundige dat ik tussen voedingen door ergens tussen de 40 en 60 ml afkolfde en dat vond zij al fenomenale hoeveelheden. Let wel: Ivan dronk toen flessen van 180 ml, dus met 3 keer kolven had ik vaak niet eens 1 voeding bij elkaar.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:16:12 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84268737
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:14 schreef Troeta het volgende:
Maar hebben jullie ook dat als je op je rug ligt dat de baby dan echt helemaal in je lichaam gedrukt lijkt te zitten? Opstaan vind ik heel moeilijk dan. Na een half uurtje rechtop zitten voel ik hem helemaal een nieuw plekje innemen.
Ik rol ook eerst op mn en duw me dan omhoog... Alles kraakt en doet pijn als ik vanuit ligstand zomaar omhoog kom.. Vooral 's nachts... dan hersteld mn lichaam een soort van de hele dag zitten, dan doet echt alles pijn, dan ben ik echt een soort waggelkip als ik mn bed uit moet.
pi_84268739
Troeta, alleen dat gebeurd hier direct en niet pas na een half uurtje... Koppie ligt vast, maar dan voel je al het gewicht weer in het midden centreren...
pi_84268780
wat weinig Claudia. Maar als de baby zelf drinkt, komt er dan meer uit denk je? Of moet je met borstvoeding gewoon vaker aanleggen?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:17:30 #53
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84268801
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond het ook gaaf om te zien, maar de frustratie van het niet genoeg kolven was altijd groter dan de verwondering.

Ik vertelde mijn lactatiekundige dat ik tussen voedingen door ergens tussen de 40 en 60 ml afkolfde en dat vond zij al fenomenale hoeveelheden. Let wel: Ivan dronk toen flessen van 180 ml, dus met 3 keer kolven had ik vaak niet eens 1 voeding bij elkaar.
Jen dronk nooit meer dan 100cc per fles.. Pas helemaal op het laatst iets van 120 cc... Maar veel meer dus niet. (nog niet)

Per dag kolfde ik ongeveer tussen de 300 en 350cc af... In 2x kolven. Ik redde het dus gelukkig wel..
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:18:15 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84268829
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:17 schreef Troeta het volgende:
wat weinig Claudia. Maar als de baby zelf drinkt, komt er dan meer uit denk je? Of moet je met borstvoeding gewoon vaker aanleggen?
Kolven zegt niet veel over hoeveel melk je hebt.. Een baby leegt een borst veel effectiever dan een kolf.
pi_84268894
owja, zal helemaal raar aanvoelen als hij al ingedaald is.
Op die momenten is het idd waggelen, overdag kan ik gelukkig nog normaal lopen.
pi_84268922
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:17 schreef Troeta het volgende:
Oh, dat komt wel goed! Maak je daar geen zorgen over.

En maak je over kolven ook maar geen zorgen, want je weet niet of je en welke problemen je tegenkomt. Misschien gaat het allemaal wel heel lekker, en als het niet lekker gaat vind je daar wel iets op.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:20:50 #57
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84268932
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:16 schreef Orea het volgende:
Troeta, alleen dat gebeurd hier direct en niet pas na een half uurtje... Koppie ligt vast, maar dan voel je al het gewicht weer in het midden centreren...
Ja!

Waggel waggel..
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:21:17 #58
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84268949
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dat komt wel goed! Maak je daar geen zorgen over.

En maak je over kolven ook maar geen zorgen, want je weet niet of je en welke problemen je tegenkomt. Misschien gaat het allemaal wel heel lekker, en als het niet lekker gaat vind je daar wel iets op.
Ja dat is zo waar!
pi_84268975
Ik heb ook de Freestyle en die beviel echt supergoed, vooral omdat ik ook wel eens in de auto kolfde en ik dan natuurlijk geen stopcontact oid nodig had... Heb trouwens die extra bevestigingsbandjes voor het handsfree kolven slechts 1 keer geprobeerd en toen snel weggemieterd. Voordat je de hele installatie in elkaar hebt ben je echt een half uur verder.

Gewoon maar weer de schilden tussen m'n beha, veel makkelijker.

Had trouwens echt een creepy droom vannacht. Het ranzige stuk even in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84269010
Beetje late reactie trouwens, moest even echt werken tussen begin en einde van mijn bericht...
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:23:55 #61
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84269071
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:21 schreef stengeltje het volgende:
Ik heb ook de Freestyle en die beviel echt supergoed, vooral omdat ik ook wel eens in de auto kolfde en ik dan natuurlijk geen stopcontact oid nodig had... Heb trouwens die extra bevestigingsbandjes voor het handsfree kolven slechts 1 keer geprobeerd en toen snel weggemieterd. Voordat je de hele installatie in elkaar hebt ben je echt een half uur verder.

Gewoon maar weer de schilden tussen m'n beha, veel makkelijker.

Had trouwens echt een creepy droom vannacht. Het ranzige stuk even in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwangerschapsdromen...
pi_84269574
Bleugh, hopelijk even niet meer.... Zal blij zijn als ik een goede echo heb gehad.

Ben normaal erg relaxt en rustig en stressbestendig, maar nu herken ik mezelf echt even niet.

Verder voel ik me wel erg zwanger trouwens.

Ik heb zin om in grote onderbroeken, joggingbroek, slobbertrui en UGGs op de bank te hangen... check (niet echt ideaal weer voor, maar ach...)

Ik ben misselijk.... check (heb zelfs mijn vrij sportieve rijstijl moeten aanpassen, als ik zwierig een rotonde neem kots ik mijn halve auto onder)

Ik ben chagrijnig.... check (is anders ook nooit)

Ik heb zin in appelflappen... check

Concentratievermogen nul... check

Janken om alles en nog wat... check (zelf de f***ing Tour de France blijkt een bron van vreselijk emotionele huilbuien, wtf?)

Maar toch ben ik nu heel erg bezorgd aan het mutsen over alles. Erg irritant...

/einde dramaqueenpost
pi_84269842
Haha Stengeltje, een feest van herkenning hier
Lachen hè, dat zwanger zijn?

Wanneer is je echo?
The way you rock'n'roll
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:42:35 #64
259886 pessie
pi_84269914
Tico, we waggelen allemaal zo aan het einde...

Stengeltje, das inderdaad wel zwanger! Wanneer is je echo?

Ik had vannacht opeens indalingsweeën. Liggend op bed ook nog. Was helemaal verbaasd. Kind daalt echt al in vanaf week 32 en kennelijk heeft ie bij week 39 nog ruimte om nog verder te kunnen.
pi_84270232
Ik vond kolven altijd wel fascinerend, vooral als het zo lekker snel ging met straaltjes enzo. Ik was ook altijd helemaal trots op mijn volgemelkte flesje. Ik kon trouwens veel en veel beter uit de voeten met een (Avent) handkolf dan met de PISA, op één of andere manier pompte die met te weinig kracht voor mij. Met de handkolf kun je zelf de lengte van de 'slagen' bepalen. Ik heb ook de elektrische unit voor op de handkolf maar die gebruikte ik nooit. Ik heb de kolf trouwens in de kraamweek laten kopen i.v.m. overproductie. Mijn kraamverzorgster heeft me geholpen met het kiezen van een geschikte kolf.

Bedankt voor de succeswensen! Over minder dan een half uur gaat het beginnen...
Veel sterkte voor de hoogzwangeren. Het is nog zo'n ver van mijn bed show, hoogzwanger zijn, maar ik heb er al weer helemaal zin in. Nesteldrang, ik kan niet wachten!

De reden dat ik hier niet zo vaak ben is trouwens dat ik mijn handel vol heb aan mijn kind. Ik blijf dan uit de buurt van mijn laptop omdat hij anders op de toetsjes gaat rammen en gefrustreerd wordt als dat niet mag.
pi_84270758
Ooooh Jore spannend!! Succes strakjse, en heel veel plezier, lekker kindje gluren en shopze

@Kolven, ik heb er idd ook niet echt een hekel aan, het is niet mn hobby maar och. Toen Amélie voor de eerste keer een nacht echt doorsliep ben ik rond 5 uur opgestaan van ellende en heb ik bijna 300 cc gekolfd
das daarna nooit meer gebeurd maar echt... wtf...

@Echo jaaaa alles was goed de termijn is met 2 daagjes naar voren geschoven, nu dus 6 feb 2011, kindje sliep maar alles deed het en zag er goed uit.

Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:03:50 #67
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84270793
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:02 schreef huuphuup het volgende:
Ooooh Jore spannend!! Succes strakjse, en heel veel plezier, lekker kindje gluren en shopze

@Kolven, ik heb er idd ook niet echt een hekel aan, het is niet mn hobby maar och. Toen Amélie voor de eerste keer een nacht echt doorsliep ben ik rond 5 uur opgestaan van ellende en heb ik bijna 300 cc gekolfd
das daarna nooit meer gebeurd maar echt... wtf...

@Echo jaaaa alles was goed de termijn is met 2 daagjes naar voren geschoven, nu dus 6 feb 2011, kindje sliep maar alles deed het en zag er goed uit.

[ afbeelding ]
Dat is een mooie datum om uitgerekend te zijn

Helemaal leuk

Dat je naam op de foto staat geeft niet?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:06:26 #68
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84270878
Huup wat mooi
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_84270903
Tof Huup!
Mooie echo ook!
The way you rock'n'roll
pi_84270952
@Tico, nah. Zo verschrikkelijk anoniem ben ik toch niet geloof ik it's ok, ik heb geen zin om te painten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84270968
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:32 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Ik ook, olifantengeheugen kan soms handig zijn.
heeft het zin om terug te lezen?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84271248
Huup, mooi!

Jore, spannend!

Mijn eerste echo laat nog wel even op zich wachten. Heb de 27e intake bij de vk, dan een week of 2/3 daarna waarschijnlijk de echo. Zou natuurlijk een heel dramatisch verhaal kunnen ophangen om eerder te mogen, maar wacht toch maar netjes mijn beurt af.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:16:44 #73
259886 pessie
pi_84271261
Huup wat een mooie echo!!!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:24:43 #74
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84271625
Nou, toch de hele vloer gaat eruit... Het laminaat wat ligt wordt niet meer gemaakt.. dus alles moet vervangen worden... Nou ja het is niet anders... Ik heb straks wel een hele nieuwe vloer..
pi_84271737
Jemig Tico wat een gedoe
wel fijn straks, nieuwe vloer, maar toch...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:29:43 #76
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84271840
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:27 schreef huuphuup het volgende:
Jemig Tico wat een gedoe
wel fijn straks, nieuwe vloer, maar toch...
Mn hormonen vinden dit niet zo heel leuk

Ik blijf maar denken... straks komt die eigenwijs met 36 weken ofzo en dan?? Stinkt heel mn huis nog naar verf... Is alles half klaar... Ik kan wel janken.. Zo kut gepland.. Zo naief om in te stemmen met zo'n krappe planning...
pi_84271875
Mooie echo huuphuup!!
Ik ga naar werk toe, ga ik daar wel surfen over kolfen en waar je het kan huren, verder zie ik het wel.
Kan op werk alleen niet op fok, beetje jammer.
Fijne middag nog!
pi_84271898
Mooi Huup!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84271907
Tico dat is mooi k*t met peren
The way you rock'n'roll
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:31:53 #80
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84271921
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:30 schreef Troeta het volgende:
Mooie echo huuphuup!!
Ik ga naar werk toe, ga ik daar wel surfen over kolfen en waar je het kan huren, verder zie ik het wel.
Kan op werk alleen niet op fok, beetje jammer.
Fijne middag nog!
Kolven kun je huren bij de thuiszorg... Ook in het weekend... Die hebben net als apothekers ook een nachtdienst/weekend regeling.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:33:06 #81
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84271976
En weet je hoe blij ik nu ben dat ik zo eigenwijs was om lekker mn babyhoekje zelf af te maken. (Nou ja af, de basics zeg maar) M. wilde dat al uitstellen tot na de woonkamer... Dan had ik nu echt zitten stressen.

Als het nou gewoon mooi weer is dan kan ik mooi de tuin in vluchten, koop ik ff een bank bij de kringloop en een knal ik de salontafel buiten.... Onder de nog aan te schaffen partytent... Kan ik gewoon lekker mn gang gaan.
pi_84272087
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:33 schreef Ticootje het volgende:
En weet je hoe blij ik nu ben dat ik zo eigenwijs was om lekker mn babyhoekje zelf af te maken. (Nou ja af, de basics zeg maar) M. wilde dat al uitstellen tot na de woonkamer... Dan had ik nu echt zitten stressen.

Als het nou gewoon mooi weer is dan kan ik mooi de tuin in vluchten, koop ik ff een bank bij de kringloop en een knal ik de salontafel buiten.... Onder de nog aan te schaffen partytent... Kan ik gewoon lekker mn gang gaan.
ja slim ja van dat babyhoekje. Kan me voorstellen dat je dit op zn zachtst gezegd redelijk bagger vindt.

Ik heb nog een salontafel staan trouwens, zo'n goedkope grote lack van ikea. Mag je zo hebben als je wilt, kun je die gewoon buiten laten staan hoef je niet van buiten naar binnen te slepen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:38:59 #83
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84272229
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:35 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja slim ja van dat babyhoekje. Kan me voorstellen dat je dit op zn zachtst gezegd redelijk bagger vindt.

Ik heb nog een salontafel staan trouwens, zo'n goedkope grote lack van ikea. Mag je zo hebben als je wilt, kun je die gewoon buiten laten staan hoef je niet van buiten naar binnen te slepen.
Haha, ik ga juist een lack halen voor in de woonkamer... ff voor tijdelijk, maar de salontafel die ik nu heb staat echt niet bij de nieuwe uitstraling, dus oude naar buiten en een goedkope lack tafel in de woonkamer. 2 hoezen voor mn banken en 2 lack kasten opelkaar als dressoir en voila een strakke, nieuwe en goedkope inrichting van mn nieuwe woonkamer...
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:40:39 #84
259886 pessie
pi_84272302
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Haha, ik ga juist een lack halen voor in de woonkamer... ff voor tijdelijk, maar de salontafel die ik nu heb staat echt niet bij de nieuwe uitstraling, dus oude naar buiten en een goedkope lack tafel in de woonkamer. 2 hoezen voor mn banken en 2 lack kasten opelkaar als dressoir en voila een strakke, nieuwe en goedkope inrichting van mn nieuwe woonkamer...
Lang leve Ikea
pi_84272373
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

hahaha
je mag deze ook gewoon zo hebben voor binnen hoor hij gaat hier sowieso weg maar we zijn te lam om naar de stort te rijden. T is die lichte, zitten wel een paar krasjes op.
Maar goed, hij kost geen hol dus nieuw kopen kan ook wij hadden hem ook voor tijdelijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84273088
Huup, je echo

Ik heb weer mijn 2-maandelijkse 'ik wil naar de kapper, NU, en het liefst totaal iets anders, maar als ik het korter doe ga ik weer een paar maanden lopen janken'- bui.. Maar zoals het nu is, is het ook niks...
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:00:16 #87
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84273139
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik blijf maar denken... straks komt die eigenwijs met 36 weken ofzo en dan?? Stinkt heel mn huis nog naar verf... Is alles half klaar... Ik kan wel janken.. Zo kut gepland.. Zo naief om in te stemmen met zo'n krappe planning...

Zo die eerst maar speciaal voor Ticootje, en lieve schat, je weet zelf diep van binnen dat als je nu met 36 weken zou bevallen dat de kleine dan iig tot week 37 in het zieknhuis ligt in de couveuse (al vallen de mussen dood van t dak atm)
T gaat goed komen vast en zeker, schop er gewoon nog n paar keer meer tegen en ze rennen allemaal voor je ps nog 3 dagen

Huup goeie echo super hoor

En de rest ben ik al weer vergeten wat ik wilde zeggen :
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:01:49 #88
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84273208
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:00 schreef maffemuts het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo die eerst maar speciaal voor Ticootje, en lieve schat, je weet zelf diep van binnen dat als je nu met 36 weken zou bevallen dat de kleine dan iig tot week 37 in het zieknhuis ligt in de couveuse (al vallen de mussen dood van t dak atm)
T gaat goed komen vast en zeker, schop er gewoon nog n paar keer meer tegen en ze rennen allemaal voor je ps nog 3 dagen

Huup goeie echo super hoor

En de rest ben ik al weer vergeten wat ik wilde zeggen :
Ja ik denk niet helder meer na... I know.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:10:21 #89
259886 pessie
pi_84273562
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ik denk niet helder meer na... I know.
Dat mag hoor.
pi_84273661
Mooie echo Huup, en super dat alles goed is!
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ooooh, ik kan het me zó goed voorstellen! Ik heb ook enorm de alles-moet-klaar-zijn-kriebels en dan is die troep echt slecht te verdragen.
pi_84274413
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:16 schreef stengeltje het volgende:
Mijn eerste echo laat nog wel even op zich wachten. Heb de 27e intake bij de vk, dan een week of 2/3 daarna waarschijnlijk de echo. Zou natuurlijk een heel dramatisch verhaal kunnen ophangen om eerder te mogen, maar wacht toch maar netjes mijn beurt af.
Wat heb je dan een vroege intake? Bij mij kwamen eerste echo en vk zo'n beetje tegelijk met 9 weken. Eerder wilden ze me ook nog niet zien.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_84274505
Mijn intake was ook al met 7 weken (de echo met 10 weken). Ik weet eigenlijk niet waarom ze dat zo vroeg willen, maar elke vk heeft daar blijkbaar een eigen beleid voor.
pi_84274667
Ik heb zojuist de stop uit mijn zwembad getrokken (nesteldrang ten top, ga er toch niet meer in, weg ermee! ), tjemig dat gaat nog wel even duren voordat ie leeg is!

En als ie weg is kan mijn motor weer naar buiten, kunnen we die even nakijken en dan kan ik me eraan vergapen als speklap er is en ik kan weer redelijk zitten en ik pas weer in mijn pak maar weer eens een lekker stukje touren
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:46:41 #94
259886 pessie
pi_84274920
Bij een vroege intake kunnen ze misschien nog zeggen dat het heel goed is als de moeder nog even folliumzuur gaat slikken en alvast het principe van geen rauw voedsel zoals rauw vlees eten uitleggen. Misschien is dat de reden? Je kunt er misschien niet van uit gaan dat iedere zwangere bijhoudt wat wel en wat niet goed is voor een kindje.

Maar wij hadden intake bij 10 weken, op dezelfde dag als de echo. En ik had van de huisarts al info gekregen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:00:51 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84275441
Ik had intake bij de Vk bij 16 weken, daarvoor liep ik bij de Gyn vanaf dag 1 van de zwangerschap.
pi_84276058
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:46 schreef pessie het volgende:
Bij een vroege intake kunnen ze misschien nog zeggen dat het heel goed is als de moeder nog even folliumzuur gaat slikken en alvast het principe van geen rauw voedsel zoals rauw vlees eten uitleggen. Misschien is dat de reden? Je kunt er misschien niet van uit gaan dat iedere zwangere bijhoudt wat wel en wat niet goed is voor een kindje.
Zit wat in, is wel zonde als dat niet wordt meegenomen. Dat werd bij mij telefonisch gedaan bij het maken van de afspraak.

Heel misschien ligt dat ook wel aan de locatie van de praktijk. Zo ongeveer alles wat de VK wilde vertellen wisten we al of hadden we al geregeld (combinatietest, inschrijven kdv's, inschrijven kraamzorg). Zij vertelde toen dat ze twee locaties hebben en op deze zelden veel nieuws vertellen bij de intake, terwijl op de andere locatie alles uitgebreide uitleg behoeft omdat mensen bijvoorbeeld niet weten wat kraamzorg is of dat Utrecht nogal lange wachttijden heeft bij kdv's.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:20:24 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84276260
@Jore, succes zometeen bij de 20-weken echo

@Huup, prachtige echo van blobje

@Anyone, geen ervaring met kolven, maar damn wat ziet dat er verschrikkelijk uit.... ik hoop en ga er vanuit dat het weer gewoon zonder kan.

En we zijn weer goedgekeurd door de VK....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84277919
De intake is hier met 8 weken, vooral omdat je erg op tijd een afspraak moet maken voor de combinatietest. Als je nog na moet denken of je dat wel/niet wilt wordt het anders erg krap.
pi_84278953
Doen ze dan wel goed ja. Echobureau in utrecht heeft volgens mij plek zat voor alle soorten echo's, best makkelijk.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:34:55 #100
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84279223
Jore, veel plezier bij de echo. Hopen dat alles goed is en dat kind zijn/haar edele delen laat zien... (Dat deed mevrouw hier noooooooooooooooit, hoe netjes opgevoed, toen al...)

Huup, schitterende echo! Echt al een mini-beebje!

Ik heb een jaar met de Medela handkolf gekolfd. Dag in, dag uit. Echt een koe, stond continu op springen, en minstens 150 ml moeten kolven, want anders liep ik niet meer op schema enzo. Ik was echt een ueberkoe, in de auto, in het park, op het toilet, zo'n 7 keer per dag....

Wat je allemaal niet voor je kind over hebt enzo...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:41:14 #101
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84279509
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:04 schreef stengeltje het volgende:
De intake is hier met 8 weken, vooral omdat je erg op tijd een afspraak moet maken voor de combinatietest. Als je nog na moet denken of je dat wel/niet wilt wordt het anders erg krap.
Dat is hier ook ja, 8 a 9 weken.
Het idee erachter hier, volgens de vk, is dat mocht je onverhoopt ineens een paar weken verder zijn dan je dacht, dat een combinatietest dan nog steeds een optie is als je dat zou willen.
Als je pas met 10 of 12 weken een intake hebt dan kan het zo zijn dat je net geen combinatietest meer kunt laten doen als je ineens toch verder bent dan je dacht.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84283181
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kolven kun je huren bij de thuiszorg... Ook in het weekend... Die hebben net als apothekers ook een nachtdienst/weekend regeling.
ja, weet ik, maar nu heb ik de dichtstbijzijnde opgezocht
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:50:50 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84284353
Pfff voorwerk. En ik kan niet naar huis. Adem in adem uit. Over een uurtje maar weer bellen of de kust al veilig is.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:57:34 #104
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84284578
oef sterkte ermee Tico
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:59:47 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84284663
Ai.... succes Tico
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84285185
Huup, wat een mooie echo! Zoveel duidelijker dan mijn 12 weken echo!

Weet iemand wanneer de kraamzorg ongeveer contact met je opneemt? Ik dacht dat het ergens rond de 30 weken zou zijn, maar zit inmiddels op 31,5 en heb nog niks gehoord. Anders zal ik volgende week (als ik vakantie heb!) zelfs eens erachteraan gaan, maar wellicht heb ik het gewoon verkeerd begrepen?

Ik geloof dat de nesteldrang langzaamaan begint te komen. We hadden nog geen back up jongensnaam en gisteren besloot ik dat ie ook echt op dát moment gekozen moest worden Verder begin ik me eraan te ergeren dat het kapotte deel van het bedje nog niet vervangen is en zijn de enveloppen voor de geboortekaartjes al in huis. Begint het ergens op te lijken?

Nog DRIE dagen werken, en dan.... 24 weken vrij!
pi_84285772
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:14 schreef Fannetje het volgende:
Huup, wat een mooie echo! Zoveel duidelijker dan mijn 12 weken echo!
Same here (dat de mijne minder duidelijk is dus)!
quote:
Nog DRIE dagen werken, en dan.... 24 weken vrij!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:40:52 #108
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84286186
oh heerlijk Fannetje, bijna verlof!
In de brieven die ik heb gekregen staat dat je het kraampakket ontvangt in de 7e maand en dat kraamzorg zelf contact opneemt in de 8e maand. Dat is ook wel wat ik me ongeveer herinner van Amélie. Hoewel ik het kraampakket wel wat eerder kreeg, geloof met 27 weken al, was de kraamintake met 33 of 34 weken ofzo.
Ging vrij rap, ze belde of ze over een paar dagen langs kon komen.

En die echo ja het was echt zo leuk
mijn verloskundige heeft pas sinds een paar maanden een eigen echoapparaat staan en dat ding ziet er echt loeinieuw en mooi uit enzo zeg maar. Die echo's op het scherm waar je zelf naar kijkt zijn echt haarscherp, zo leuk om te zien <3 het is bijna jammer dat ze alleen termijnecho's doen!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84286324
Ohhh, in de 8e maand pas? Die duurt nog wel even, daar ben ik pas net aan begonnen Het kraampakket had ik ook al in week 27, dus dan maak ik me voorlopig nog nergens druk om.

Bij jouw echo zie je echt al een kindje, de mijne was destijds zo vaag... gelukkig heb ik daarna nog tig andere echo's gehad die veel duidelijker waren, da's dan weer het voordeel van bij de gynaecoloog onder controle zijn!

En ja Vanyel, 24 weken klinkt best relaxed hè? Eerst zomervakantie, dan verlof, dan twee weken compensatieverlof omdat er twee weken van mijn verlof in de zomervakantie vallen en dan nog twee weken kerstvakantie en dan begin ik weer op 10 januari!
pi_84286392
Ik moet in het onderwijs gaan werken geloof ik. Misschien tegen de tijd dat Puck 4 jaar is. Dan zit je toch al aan die schoolvakanties vast
The way you rock'n'roll
pi_84286490
Tegen die tijd is het wel handig DML, want dan hoef je nooit wat te regelen voor opvang in de vakanties!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:19:39 #112
259886 pessie
pi_84287813
Leandra fijn dat je goedgekeurd bent!

Ik had mn kraampakket bij 28 weken in huis en toen belde de kraamzorg mevrouw ook al. De week erop is ze toen langs geweest. Ze moeten hier op tijd langskomen vanwege de verzekering, vertelde ze. Ik vond het raar want ik had nog helemaal niets klaar om aan haar te laten zien, maar ze komen niet inspecteren wat je hebt, ze vertellen alleen wat je moet hebben.
pi_84288847
Fijn dat alles goed is Huup!!!

Balen Tico Ik ben bang dat ik over een paar maanden hetzelfde ga hebben, maar dan met de oplevering van ons nieuwe huis en de verhuizing daarnaar toe..
Hopelijk is het snel allemaal klaar en kun je gaan nestelen
pi_84289070
Fijn dat je weer goedgekeurd bent, Leandra!

Hier vond de intake van de kraamzorg volledig telefonisch plaats (in maand 8 idd). Dat scheen volkomen normaal te zijn, heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat ze ook wel langs zouden kunnen komen.
pi_84290503
Huup, wat een mooi plaatje. Ga je nou binnenkort nog een keer voor de combinatietest?
Leandra, fijn dat je weer bent goedgekeurd door de vk!

De echo is achter de rug, en alles was goed voor zover ze kon zien
Het kindje lag er niet al te best voor, in stuit met het ruggetje tegen mijn buikwand, dus het kostte wat kunst en vliegwerk om de boel goed te kunnen zien. Met name het hartje gaf problemen, ze heeft het beeld samen moeten stellen uit verschillende beelden uit verschillende hoeken. Ik heb geen profieltje kunnen zien helaas, 't kind lag verstopt met het hoofd in de placenta. Die zit deze keer tegen de achterwand, vandaar dus ook dat ik al zoveel voel, ook al een tijdje aan de buitenkant.

En we krijgen.... *rommeldebom* een dochter!
We doen dus een tessie
Ik lag met een grijns van oor tot oor op de bank daar. Ik vond het echt heel spannend, dat gluren tussen de beentjes. Het was nog niet eenvoudig maar uiteindelijk wel heel duidelijk te zien. Gek hoor, een meisje! De eerste roze dingetjes zijn al gekocht (stippenomslagdoek van de Hema!) maar het is zo raar om legaal bij de meisjeskleertjes te kijken.
De echoscopiste gaf ons heel veel tijd om het zelf te kunnen bekijken, het was echt een heel lief mens.
En nu ben ik het internet aan het afstruinen en ideeën aan het opdoen voor de wieg en de commode.
pi_84290611
Gefeliciteerd Jore, wat leuk
The way you rock'n'roll
pi_84290639
Wat leuk Jore!!!
Fijn dat alles goed was zover ze kon zien

De intake van de kraamzorg was bij Lotte ook hier thuis, bij de 2e doen ze het telefonisch begreep ik onlangs bij het aanmelden
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:20:25 #118
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84290916
Jore leuk! gefeliciteerd!!! en wat fijn dat alles goed was
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84291045
Wat ik me trouwens al even afvroeg, Maffemuts hoe kijk je tegen de bevalling en kraamtijd aan na de bevalling van Yoeri? Ik probeer onder woorden te brengen hoe moeilijk dat zou moeten zijn maar eigenlijk kan ik dat helemaal niet onder woorden brengen merk ik net

Ik kan me voorstellen dat het wellicht te persoonlijk is om te vertellen, dan moet je bovenstaande maar gewoon negeren hoor
pi_84291583
Ooooooh Huup, daar is ie dan!
pi_84292243
Weer een goede echo voor Huup! Wat fijn!
En Jore ook een goede echo! En een dochter! (whhaa je doet een tessie ) Leuk he, om dan nu bij de meisjeskleertjes en spulletjes te gaan kijken? En die omslagdoek van de Hema is zooo leuk!
pi_84292640
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:45 schreef tessie het volgende:
Weer een goede echo voor Huup! Wat fijn!
En Jore ook een goede echo! En een dochter! (whhaa je doet een tessie ) Leuk he, om dan nu bij de meisjeskleertjes en spulletjes te gaan kijken? En die omslagdoek van de Hema is zooo leuk!
Ja, leuk en gek is het. En op die omslagdoek zat ik al zo lang te azen, ik heb zelfs overwogen om hem gewoon alvast te kopen voor het geval je weet maar nooit, maar ik heb me kunnen beheersen. Tot vandaag
Ik vind de verdere collectie van de Hema trouwens een beetje tegenvallen, en Noppies heeft ook al niks leuks. Nouja, gelukkig heb ik nog 20 weken om een fatsoenlijke garderobe bij elkaar te sprokkelen
pi_84292792
Jore wat leuk!!

en ik heb een hoop meisjesspul inkleine maatjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:56:35 #124
259886 pessie
pi_84292846
Jore gefeliciteerd!!!
pi_84292852
Jore! alles goed en een meisje wat fijn!!

Ik ga mijn bed maar in, de hele avond al voorweeën en er lijkt zelfs regelmaat in te zitten Speklap is ook onrustig...
pi_84292905
Ja ik had precies hetzelfde met die omslagdoek!
En toen ik dus eenmaal wist dat Anna een meisje was, en ik naar de winkels ging om echt vet te shoppen, vond ik ineens niks leuk genoeg. Het was gewoon teveel keus ofzo Uiteindeiljk heb ik het meeste 2e hands gekocht, en ook heel veel (2ehands) gekregen. En nu hebben we echt belachelijk veel kleertjes, en allemaal leuk!
(Oh en vandaag nog een super leuk jurkje van Huup/Amélie binnen gekregen waar ik helemaal blij mee ben )
pi_84293306
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:57 schreef tessie het volgende:
Ja ik had precies hetzelfde met die omslagdoek!
En toen ik dus eenmaal wist dat Anna een meisje was, en ik naar de winkels ging om echt vet te shoppen, vond ik ineens niks leuk genoeg. Het was gewoon teveel keus ofzo Uiteindeiljk heb ik het meeste 2e hands gekocht, en ook heel veel (2ehands) gekregen. En nu hebben we echt belachelijk veel kleertjes, en allemaal leuk!
(Oh en vandaag nog een super leuk jurkje van Huup/Amélie binnen gekregen waar ik helemaal blij mee ben )
Een garderobe-overzichtsfoto is altijd leuk
pi_84293373
Spannend Orea!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:06:07 #129
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84293396
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:56 schreef Orea het volgende:
Jore! alles goed en een meisje wat fijn!!

Ik ga mijn bed maar in, de hele avond al voorweeën en er lijkt zelfs regelmaat in te zitten Speklap is ook onrustig...
Ik duim voor een blijvende regelmaat vannacht
En dan morgen Speklapje in je armen Een datumtweeling met Willem
pi_84293547
oehh spannend Orea!

Ennuhh waar is Flugel eigenlijk??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84294512
Huup, wat fijn van je goede echo!
Jore, gefeliciteerd met je goede echo! En een meisje wat leuk!
Orea, spannend zeg! Hopelijk zet het door vannacht! Enne inderdaad waar is Flugel

Foto's van onze 3d echo volgen nog! Het was zo leuk! Madam lijkt precies op haar papa
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:27:53 #132
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84294585
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:08 schreef Vicky het volgende:
oehh spannend Orea!

Ennuhh waar is Flugel eigenlijk??
idd... joehoe Flugel!

Jore ik had dat ook! Ik mocht van mezelf los na de geslachtsecho en toen hebben we heel lang in de H&M gestaan samen, waar ik voorheen echt enorm had staan kwijlen bij alle meisjeskleertjes en spulletjes (ook bij de jongensspullen trouwens zag ik toen heel veel leuks!) kon ik nu ineens niet echt een keus maken en hebben we maar 1 setje gekocht.

Als we nu een meisje krijgen dan ga ik eerst maar eens inventariseren wat ik nog heb (3 van die omslagdoeken! lang leve de kraamkado's ) en dan bijkopen ofzo. Dit kindje wordt in een heel ander seizoen geboren dus ik zal wel andere dingetjes nodig hebben nog extra.
Als we een jongetje krijgen dan koop ik denk ik een paar leuke dingen maar dan wordt het ook eerst even afstrepen en kijken wat we al hebben.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:29:17 #133
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84294658
oh leuk is dat Barbabientje! dat je dat nu al terug kunt zien <3 ben benieuwd naar je foto's

Ik heb toevallig de echo van Amélie met 12 weken net naast de echo van deze baby gehouden, ze hebben hetzelfde profieltje het zegt vast niets maar ik vond het zo leuk, kreeg er helemaal een kriebel van

en thanks allemaal voor de echo-reacties lief!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:37:57 #134
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84295074
Trouwens... Ik ben op zoek naar een babyboek, waar je dingetjes van je baby in bijhoudt zeg maar.
Ik heb er voor Amélie een van Rupsje Nooitgenoeg, die vind ik echt super leuk, maar voor een tweede wil ik wel een andere. Nu zat ik te denken aan iets van Fiep Westendorp, Floddertje kom ik tegen en die vind ik erg leuk voor een meisje, Pluk voor een jongen ook

Wat voor hebben jullie? (als je er al een hebt )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:38:07 #135
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84295081
kwartet
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84295142
Bij Amber had ik er eentje van Anne Geddes maar die heb ik zo slecht bijgehouden.
Bij Tess heb ik niks.. ik ben niet zo goed in dingen bijhouden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:40:55 #137
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84295207
Ah, ik val precies op tijd binnen merk ik

* zwaait

Ik hang gewoon weer in de redactieruimte van KermisFM rond, daarstraks wel even wat wee-achtige activiteit gehad, maar net zoals vorige keren stopte dat na een uurtje of 2 weer... Ik zie mezelf de 42 weken wel volmaken zo

Jore een meisje Fijn dat alles goed was.

Verder nog niet echt teruggelezen, maar nog wel gezien dat er enige activiteit bij Orea is? Spannend! Ga je voorpiepen?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:41:50 #138
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84295257
Ow en Huup, wat een mooi kindje, nu al
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:44:59 #139
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84295399
oh
anticlimax hahaha maar gezellig dat je er bent

Nou vooruit Orea dan maar

@Vicky ik vind het wel leuk, voor later zeg maar, en omdat ik het voor Amélie heb wil ik het ook voor andere kindjes eigenlijk.

Die vind ik leuk

Ik hou het niet heel strak bij hoor, eens in de zoveel tijd ga ik er even voor zitten en dan vul ik weer wat dingetjes in. Het is ook niet heel precies met data enzo maar het lijkt me later voor haar wel leuk om te lezen dat ze met X maanden kon kruipen en dat soort dingen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84295429
Oehh die zijn wel heel erg leuk Huup!!
tis ook wel heel leuk om bij te houden.. maar ja, ik vergeet het enzo
zo heb ik nog niet eens een fotoboek van Amber
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84297300
Ik heb voor Lotte een schriftje bijgehouden en nu voor baby doe ik dat ook weer
Voor Lotte probeer ik ook nog een boekje bij te houden sinds haar geboorte, dat moet ik af en toe bijwerken via Fok
pi_84298152
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:04 schreef Jore het volgende:

[..]

Een garderobe-overzichtsfoto is altijd leuk
Ja, beetje jammer dat de kast nog een paar laagjes verf moet hebben. Het zit nu dus in lelijke plastic kratten. Maar als het kamertje af is (en ik hoop dat dat niet langer dan nog een week duurt) dan maak ik een foto, ook van de kleertjes

Huup, ik heb van die zwangerschapsboeken (voor Graeme en nu voor Anna ook weer) en voor Graeme had ik zo'n baby's eerste jaar boek, en nu nog een van dezelfde serie van 1t/m 4 jaar. Ik weet alleen niet watvoor merk het is haha! Ik ben gewoon naar de boekenwinkel gegaan en heb daar gekeken wat ze hadden en een leuke uitgezocht. (voor Anna had ik trouwens eerst een ander zwangerschapsboek, maar die vond ik ineens stom, dus heb ik nog een nieuwe gekocht haha)
Maar die van Floddertje en Pluk zien er wel heel lief uit

En Orea, ik hoop dat het doorzet vanavond!! Spannend!!!
pi_84298344
Ik had zelf een 9 maanden-dagboek gekocht van Pauline Oud en heb van mijn moeder toevallig uit dezelfde serie het Kraambezoekboek gekregen, en daarna ook nog 'Baby's eerste jaar'.

pi_84298390
Ha ja die had ik voor Graeme dus ook, en daar nu ook het vervolg boek van.

En dit boek heb ik voor deze zwangerschap:

Moet dus ook alleen nog een boek voor Anna's eerste jaar. Ik ga binnenkort even kijken of ik die van Floddertje in de winkel zie liggen, als die van binnen ook leuk is, denk ik dat ik die koop.
pi_84298406
Ja, die moet ik ook nog, dan heb ik een kwartet.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:55:56 #146
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_84298508
Tip over leuke invulboeken;
ik heb na mijn bevalling van Bas een heel leuk boek gekregen om zijn ontwikkeling in bij te houden. Het heet 'Mam & pap vertellen over jou! Vanaf de zwangerschap tot je puberteit'. Ik ben er toevallig vorige week weer eens in bezig geweest... zo leuk om te doen! Je hebt ze ook waarin alleen papa òf mama kan schrijven, voor als één van de twee niet zo'n schrijver is...

... ik kwam even om het hoekje spieken voor nieuws van Flugel... maar geen nieuws dus... Orea begint daarentegen wel te rommelen ... spannend !! Zet 'm op !! Voor je het weet heb je je kleine meisje in je handen ! ...ik piep er weer tussenuit! ...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_84298764
oh das ook een leuke tip Jose ik heb mn oma zo'n boek kado gedaan van 'oma vertel eens' is het uit diezelfde serie toevallig?

Die van Cantare vind ik ook leuk

Orea succes als het echt al begonnen is!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 00:05:53 #148
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84298909
Ik heb dus ook zo'n boekje voor tijdens de zwangerschap, maar ik vergeet er steeds in te schrijven.... Ik hoop dat ik het boekje voor na de bevalling niet ga vergeten....

V-E-E-R-T-I-G-W-E-K-E-N
pi_84300731
De Mijlpaal der Mijlpalen voor Flugel

Grr, ik baal Vanavond was mijn pa jarig en ik was zo moe en verheugde me zo op mijn bedje... lig ik erin, begint het weer. Maagzuur en drukke baby die zich met ellenbogenwerk en een houweeltje een weg naar beneden probeert te graven... zo voelt het tenminste. Nou ja, ik troost me met de gedachte dat het een typisch hoogzwangerenkwaaltje is en ergens heeft het dan ook wel weer wat.
  woensdag 21 juli 2010 @ 01:49:03 #150
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84301152
Is idd typisch zo'n ding wat je in de laatste weken nog even meekrijgt, is ook echt een heel erg naar gevoel dat gedraai in je doosch...

Enfin; ik kan van de weersomstuit de slaap gewoon niet vatten nu

Zal zo vast wel in slaap vallen, maar eerst maar eens een rondje internet doen, wellicht is er op babybytes nog wel een leuke discussie te vinden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')