Dan mag je allejezus blij zijn met het weer van de afgelopen dagen... Veel succes in een natte januari...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:15 schreef Druid het volgende:
Indeed, en eigen aanschaf wordt niet vergoed dus daar pas ik persoonlijk voor. Ging prima overigens
Ben ik ook, hoewel dat weeralarm toch nog even roet in het eten dreigde te gooienquote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:10 schreef Rave_NL het volgende:
Dan mag je allejezus blij zijn met het weer van de afgelopen dagen... Veel succes in een natte januari...
Zitten we als het goed is bijdezelfde AMO! Weet niet of ik ook bij noord zit maar ik vermoed van wel. Heb wel nog niks gehoord over kleden. Heb alleen een mailtje gehad dat ik was ingedeeld op 27 september. Dat krijg ik dan nog wel te horen neem ik aan?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:06 schreef slashdev het volgende:
Ik mag van 27-09- t/m 08-10 naar AMO noord
17 september kleden, ik hoop wel dat ze fatsoenlijke schoenen hebben :-)
Das toevallig :-)quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:45 schreef StinsonB het volgende:
[..]
Zitten we als het goed is bijdezelfde AMO! Weet niet of ik ook bij noord zit maar ik vermoed van wel. Heb wel nog niks gehoord over kleden. Heb alleen een mailtje gehad dat ik was ingedeeld op 27 september. Dat krijg ik dan nog wel te horen neem ik aan?
Was het maar zo makkelijkquote:Op donderdag 22 juli 2010 16:57 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
De bon uit de tvgids knippen, invullen, opsturen en je zit voor 20 jaar bij de KL!
Je reed minder dan de vorige keer?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:39 schreef wiver het volgende:
De krachttest was bovengemiddeld hoog, maar de fietstest net krap een minuutje te weinig. Iets van 10 min.
[..]
Ik snap dat jij waarschijnlijk nog lekker jong ben, en je hele leven aan het sporten ben, maar voor mij zit het iets anders in elkaar.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:22 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Je reed minder dan de vorige keer?
Heb je wel serieus getrained die 9 maanden... Wel op de fiets getrained?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:22 schreef Jimmie het volgende:
Sorry, het was niet bedoeld als aanval, maar ik had/heb het idee dat je wel erg veel bezig bent met hardlopen, terwijl je weet dat je een fietstest moet afleggen
bron: natres-sitequote:
FKNR-muzikante dodelijk verongelukt
woensdag, 21 juli 2010 17:07
De 32-jarige soldaat der tweede klasse Gerdien Antonides is vandaag, woensdag 21 juli 2010, op Texel om het leven gekomen na een mislukte parachutesprong. Gerdien was een muzikant van de Fanfare Korps Nationale Reserve.
Vier leden van het orkest volgden deze week een cursus parachutespringen bij het Paracentrum Texel. Ze overleed na haar vijfde sprong aan de gevolgen van een harde landing. Tijdens de sprong kwam Gerdien in aanraking met haar voorganger. Die kwam met zijn voeten in haar lijnen terecht. Hij wist zich te bevrijden, maar door het voorval functioneerde de parachute van de FKNR-muzikante niet goed meer. Ze kwam neer in een weiland naast het vliegveld van Texel en overleed ter plekke.
De luchtvaartpolitie onderzoekt hoe het kon gebeuren dat de twee parachutisten met elkaar in aanraking zijn gekomen.
Gerdien was pas sinds het najaar van 2009 in dienst bij de FKNR. Vorige week nog behaalde zij in Oirschot haar AMO-certificaat. Ze werd afgelopen zaterdag bevorderd tot soldaat der tweede klasse. Hoewel Gerdien maar kort bij het orkest was, verliest de FKNR met haar een van haar meest kleurrijke muzikanten.
Condoleanceregister (inloggen natresforum)
Dacht ik ook direct, maar je weet niet goed wat er gebeurd is natuurlijk, puur speculatie op dit moment..quote:
Wellicht te laat/niet werkend etcquote:
Ik heb op http://www.persoonlijkrequiem.nl wel een foto gezien waar ze in tenue op staat.quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:03 schreef Pikkebuys het volgende:
Op www.natres.nl is er een condoleanceregister voor Natresmilitairen (wel even inloggen).
Heeft er iemand een AMO-foto waarop Gerdien duidelijk zichtbaar is?
Zo ja, graag even mailen naar redactie@natres.nl voor bij de condoleance.
Dank,
sm Ezra Buys
eindredactie website Natres
Ja je doet zo je best en...quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:19 schreef wiver het volgende:
Sneu? Tja, ik heb blijkbaar gewoon verkeerd getraind.
En dat te bedenken dat er ook iemand voor de 3e keer was en 10 sec te kort kwam. Die werd als gratie toch nog goedgekeurd.
Ik had gehoopt op hetzelfde, maar dit heb geheel aan mezelf.
Next months better!
Want voor de rest gewoon 100% in orde.
Bron: Korpsbureau Natresquote:Minder geld
Net als het wervingsbudget van beroepsmilitairen, is ons budget voor het aantrekken van nieuwe collega’s behoorlijk verkleind. Dit betekent dat de voor het najaar geplande radiospots zijn geannuleerd en dat landelijke advertenties worden beperkt. De rest van het geld zal vooral worden besteed aan regionale advertenties in de gebieden waar de behoefte aan nieuwe collega's het grootst is. Dat zijn de provincies Gelderland, Overijssel en Limburg.
Succesvolle werving
Bij 10 en 20 Natresbataljon was de werving dit jaar zo succesvol, dat de wervingsopdracht voor 2010 al gehaald is. Bij deze bataljons zal de instroom waarschijnlijk pas plaatsvinden in 2011.
Ik ben tegelijk met jou gekeurd. 1 dag verschil om precies te zijn, en ik ben ongeveer drie weken geleden aangesteld en een week later heb ik mijn datum voor de AMO gekregen. Heb zelf gesolliciteerd voor het 20ste. Als ik jou was zou ik even bellen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:10 schreef angelus1753 het volgende:
Net ff opgezocht, mijn keuring was 23 maart...
Welk bataljon heb je voor gesolliciteerd en wanneer begint jou AMO?
voor de 40e. Heb nog niks gehoord over AMO of iets dergelijks. Alleen brief binnen gehad van Gereed voor aanstelling. Probeer al lange tijd te bellen naar 40ste maar niemand neemt daar ooit opquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:10 schreef angelus1753 het volgende:
Net ff opgezocht, mijn keuring was 23 maart...
Welk bataljon heb je voor gesolliciteerd en wanneer begint jou AMO?
Misschien nog geen invulling voor de vacature van "telefoniste" ;-)quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:20 schreef Gemtek het volgende:
[..]
voor de 40e. Heb nog niks gehoord over AMO of iets dergelijks. Alleen brief binnen gehad van Gereed voor aanstelling. Probeer al lange tijd te bellen naar 40ste maar niemand neemt daar ooit op
Dat zijn er dan al 3 die dan met AMO mogenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 07:18 schreef Gemtek het volgende:
als alles goed is kan ik de 17e september kleding halen en 27 september beginnen met de AMO in Assen.
waarom die dingen worden uitgerijkt.;..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:30 schreef hcwp het volgende:
Mijn DT regenjas was al wel binnen bij m'n bat.
Heb je 10 dagen om je schoenen in te lopenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 07:18 schreef Gemtek het volgende:
Heb even naar een andere bataljon gebeld, die hebben weer een mail gestuurd naar het 40ste. En werd uiteindelijk teruggebeld door de kapitein. Dat nummer wat ik belde gebruikten ze niet meer omdat ze waren verhuisd. haha...
Degene die de mailtjes stuurt voor kleden en AMO was idd op vakantie. Maar tegen eind augustus moet ik ze wel krijgen en als alles goed is kan ik de 17e september kleding halen en 27 september beginnen met de AMO in Assen. Gaat gelukkig nu wat sneller
er zijn waarschijnlijk geen schoenen :-(quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:56 schreef wiver het volgende:
[..]
Heb je 10 dagen om je schoenen in te lopen
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:22 schreef Vinz0r het volgende:
Sowieso is Nastress aardig overtrokken..
Loop je dan als 52 jarige met Sld2 strepen!
Het zit allemaal net iet's anders bij de NatRes heh... Soldaten met een véél hoger opleidingsniveau dan bijvoorbeeld een Ltquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:22 schreef Vinz0r het volgende:
Sowieso is Nastress aardig overtrokken..
Loop je dan als 52 jarige met Sld2 strepen!
Dus de drop outs van een AMO/AMOL die besluiten naar de Nastress te gaan hebben een hoger nieveau?quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:20 schreef vannilesoep het volgende:
[..]
Het zit allemaal net iet's anders bij de NatRes heh... Soldaten met een véél hoger opleidingsniveau dan bijvoorbeeld een Lt
Dan alsnog moet Soldaat2 dr. ir. naar een LT met een cursus figuurzagen luisteren..quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:20 schreef vannilesoep het volgende:
[..]
Het zit allemaal net iet's anders bij de NatRes heh... Soldaten met een véél hoger opleidingsniveau dan bijvoorbeeld een Lt
Nee vent, wat ik bedoel is dat een groepscommandant in zijn burgerleven bouwvakker kan zijn. En dat sergeant bouwvakker minder hoog is opgeleid of andere specialiteiten heeft dan een sld die Artificial Intelligence studeert....quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:29 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Dus de drop outs van een AMO/AMOL die besluiten naar de Nastress te gaan hebben een hoger nieveau?
Interessant..
ja, sld2 luisterd dan inderdaad naar Lt met zijn cursus 'figuurzagen'quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:51 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dan alsnog moet Soldaat2 dr. ir. naar een LT met een cursus figuurzagen luisteren..
Trap helemaal niemand de grond in maar als ik voor de 4daagse ondersteuning aankom op het logistieke kamp en er staat zo een nitwit met een Nastress sticker op zn borst met zn vinger langs de trekker spichtig om zich heen te kijken, dan denk ik toch echt gast doe ff normaal!quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:06 schreef vannilesoep het volgende:
[..]
Nee vent, wat ik bedoel is dat een groepscommandant in zijn burgerleven bouwvakker kan zijn. En dat sergeant bouwvakker minder hoog is opgeleid of andere specialiteiten heeft dan een sld die Artificial Intelligence studeert....
Soldaat AI luisterd gewoon naar Sgt bouwvak, maar heeft wel kennis waar de sgt wat aan heeft.
Snap je nu wat ik bedoel?
[..]
ja, sld2 luisterd dan inderdaad naar Lt met zijn cursus 'figuurzagen'
Maar je begrijp zeker niet dat er dus veel kennis in 1 peloton zit, met name bij de manschappen. En dat een PC er baat bij kan hebben een soldaat om raad te vragen? NatRes heeft een totáál andere taakstelling dan andere eenheden en ook een totáál andere werkwijze. Het is gewoon niet hetzelfde wereldje als bij beroepseenheden.
Maar goed als Vinz0r en Rave de NatRes lekker in de grond willen blijven trappen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |