abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2010 @ 09:56:01 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84224813
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:44 schreef flugeltje het volgende:
@Leandra, inzichten veranderen. Mijn schoonzusjes zaten zo in dezelfde periode als jij met hun eerste zwangerschappen en die rookten destijds ook door. Het is wat je zegt, er was weinig voorlichting en het zwanger zijn was idd een enorm abstracte gebeurtenis. Overigens meen ik mezelf ook nog ter herinneren dat BV toen een tijd helemaal 'uit' was of vergis ik me nu?
Klopt, ik moest bijna "verdedigen" dat ik BV gaf, maar ik was alleen, had geen magnetron en zag het absoluut niet zitten om 's nachts 10 minuten met een krijsende baby te staan wachten tot het flesje op temperatuur was, plus dat ik niet zo geloofde in het "beter zijn" van kunstvoeding.... om het over de kostenbesparing nog maar niet te hebben, en ik had het als alleenstaande moeder niet breed.

Het kostte ook best veel moeite om het vol te houden, niet het fysieke, maar vanaf dat B. 10 weken was kreeg ik telkens de verbaasde/verontwaardigde vraag "voed je hem nog steeds zelf??" als ik op het consultatiebureau kwam. En dat zijn dan de mensen die er verstand van hebben

En Willem komt als hij er klaar voor is... hoe lastig het ook is om die laatste weken nog te wachten
Ga er maar gewoon vanuit dat hij het nog te goed heeft en te lekker bij je zit om geboren te worden
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84224826
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:40 schreef pessie het volgende:
Je weet vantevoren helaas niet hoe lang je menstruatie uitblijft tijdens borstvoeding. Heb beide meegemaakt bij volledig borstvoedende moeders. De ene werd na 6 weken alweer ongesteld en de andere kreeg 9 maanden na de bevalling een positieve test in handen zonder ongesteld te zijn geweest.
Wat mij betreft duurt het hopelijk nog minimaal een half jaar ofzo .
Ik lees hier dat het gemiddeld 14,6 maanden duurt voor je ongesteld wordt als je je baby op verzoek voedt. Dat is natuurlijk een gemiddelde en het geeft je geen garanties. Er zijn ook bepaalde voorwaarden aan verbonden:

"Borstvoeding is echter alleen betrouwbaar als gezinsplanninsmethode als regelmatig en met korte tussentijden borstvoeding wordt gegeven. Je baby bepaalt dan zelf het ritme, het krijgt bij voorkeur geen fopspeen en er wordt minstens één keer 's nachts borstvoeding gegeven. De langste periode tussen twee voedingen bedraagt niet langer dan vijf uur. Op deze manier is de kans om zwanger te worden heel beperkt."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84224836
Jij bent idd maar een keer ongesteld geweest he? Snel hoor. Wat denk je dat het wordt? Neig je naar een jongetje of een meisje? Ik kan me jou niet zo goed voorstellen met een jongetje eigenlijk.
  maandag 19 juli 2010 @ 09:57:50 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84224855
Ja ik zie ook niet echt een jongetje bij Huup.. Das echt een meisjesmoeder...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 19 juli 2010 @ 10:01:50 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84224941
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees hier dat het gemiddeld 14,6 maanden duurt voor je ongesteld wordt als je je baby op verzoek voedt. Dat is natuurlijk een gemiddelde en het geeft je geen garanties. Er zijn ook bepaalde voorwaarden aan verbonden:

"Borstvoeding is echter alleen betrouwbaar als gezinsplanninsmethode als regelmatig en met korte tussentijden borstvoeding wordt gegeven. Je baby bepaalt dan zelf het ritme, het krijgt bij voorkeur geen fopspeen en er wordt minstens één keer 's nachts borstvoeding gegeven. De langste periode tussen twee voedingen bedraagt niet langer dan vijf uur. Op deze manier is de kans om zwanger te worden heel beperkt."
Ah, dat zou het kunnen verklaren.... ik voedde wel op verzoek (en meneer bliefde geen fopspeen ), maar zoonlief sliep vanaf kerst door, dus dat was net zo'n 2 weken voor ik weer ongesteld werd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84224948
Ik vind Huup juist een echte allesmoeder! Die zou een marsmannetje nog liefdevol opnemen in haar gezin en pashokjes mee insleuren.

Ik ben ook maar één keer ongesteld geweest voor ik zwanger werd. Ik wist niet eens of ik wel een eisprong had.
  maandag 19 juli 2010 @ 10:03:50 #57
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84224978
Ah, Jen heeft volgens mij tot ze stopte met borstvoeding nog om een nachtvoeding gevraagd... Ik werd volgens mij na 8 maanden weer ongesteld.. Denk ik hoor... Ik weet het eigenlijk niet meer zo goed.
  maandag 19 juli 2010 @ 10:04:40 #58
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84224990
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:57 schreef Ticootje het volgende:
Ja ik zie ook niet echt een jongetje bij Huup.. Das echt een meisjesmoeder...
Maar misschien is haar vriend wel een jongentjesvader?

Claudia, ik las je quote en moest even glimlachen, staat precies zo in het boek dat ik hier heb liggen met betrekking tot borstvoeding. Snapte het volledig toen ik de website zag, boek en website horen bij elkaar .

Tico nog 1 week . (laatste duit in zakje)
  maandag 19 juli 2010 @ 10:05:03 #59
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84224996
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt, ik moest bijna "verdedigen" dat ik BV gaf, maar ik was alleen, had geen magnetron en zag het absoluut niet zitten om 's nachts 10 minuten met een krijsende baby te staan wachten tot het flesje op temperatuur was, plus dat ik niet zo geloofde in het "beter zijn" van kunstvoeding.... om het over de kostenbesparing nog maar niet te hebben, en ik had het als alleenstaande moeder niet breed.

Het kostte ook best veel moeite om het vol te houden, niet het fysieke, maar vanaf dat B. 10 weken was kreeg ik telkens de verbaasde/verontwaardigde vraag "voed je hem nog steeds zelf??" als ik op het consultatiebureau kwam. En dat zijn dan de mensen die er verstand van hebben

En Willem komt als hij er klaar voor is... hoe lastig het ook is om die laatste weken nog te wachten
Ga er maar gewoon vanuit dat hij het nog te goed heeft en te lekker bij je zit om geboren te worden

Had ik het toch goed onthouden, je zag het toen ook bijna nooit dat er BV gegeven werd.

Nu het wat koeler is ben ik op een punt dat ik het makkelijk vol ga houden die paar weken nog, als ie nog niet komt zal ie het inderdaad vast lekker hebben. Toch hoop ik dat de warmte deze week niet té erg gaat worden, want dan mogen ze 'm eruit halen van me...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_84225018
Ik vind het gemiddelde van 14,6 maanden eigenlijk heel lang. Ik dacht dat de meeste vrouwen ergens tijdens het eerste jaar wel weer ongesteld werden. Dat klinkt me in ieder geval logisch in de oren, want op een bepaald moment ga je bijvoeding geven en neemt de frequentie van de borstvoeding af.

Het is wel erg verdrietig als je graag een tweede wilt maar 2,5 jaar lang niet ongesteld wordt en geen eisprong hebt.
pi_84225043
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:04 schreef pessie het volgende:

Claudia, ik las je quote en moest even glimlachen, staat precies zo in het boek dat ik hier heb liggen met betrekking tot borstvoeding. Snapte het volledig toen ik de website zag, boek en website horen bij elkaar .
Ah, je hebt het boek van Kleintjes! Ik heb heel veel plezier gehad van de website, ook toen ik de borstvoeding af ging bouwen en nu nog steeds voor de bijvoeding.
pi_84225052
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind Huup juist een echte allesmoeder! Die zou een marsmannetje nog liefdevol opnemen in haar gezin en pashokjes mee insleuren.

Ik ben ook maar één keer ongesteld geweest voor ik zwanger werd. Ik wist niet eens of ik wel een eisprong had.
vooral dat ja

Ik weet het écht niet. Toen ik zwanger was van Amélie, in het begin, als ik dan over een baby droomde of aan 'mijn' baby dacht dan zag ik een meisje. Niet eens per se omdat ik toen geen jongetje wilde maar gewoon, het was iets van mn onderbewustzijn ofzo. Terwijl ik toen nooit heb gezegd dat ik dacht dat ik een meisje zou krijgen, ik vertrouw mn onderbewuste niet zo
Nu zie of denk ik helemaal zero, als ik over een baby droom is het gewoon een baby, geslachtsloos zeg maar. Heel gek is dat. Dus misschien toch dat marsmannetje

Overigens krijgen de generaties voor mij (moeder, oma, enz) steeds meisje-jongen-meisje dus ik ben echt heel benieuwd of dat bij mij ook zo zal zijn
En ik kan trouwens echt in alle eerlijkheid zeggen dat het me geen kont uitmaakt. Jongetje lijkt me leuk, meisje erbij lijkt me ook leuk.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84225094
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:04 schreef pessie het volgende:

[..]

Maar misschien is haar vriend wel een jongentjesvader?

ondanks dat er in zijn familie relatief veel jongetjes geboren worden, is mijn vriend eigenlijk eerlijk gezegd wel een echte meisjespapa.
Hij zou ook prima uit de voeten kunnen met een jongetje hoor! Maar mensen die hem gezien hebben met Amélie weten wel wat k bedoel
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84225128
Ik zie ook heel veel gezinnen waarin eerst een meisje wordt geboren en daarna een jongen. Op Fok! kan ik ook niet zoveel mensen bedenken die eerst een jongen hebben gehad en daarna een meisje. Tessie is er in ieder geval één van. Ik hoop stiekem wel 'een Tessie' te doen, hoor. Maar voor Ivan lijkt een broertje me weer het leukst.

Ik las volgens mij in het rammelaarstopic dat in een gezin de ruzies zo lang duurden omdat er qua leeftijd niet veel tussen de jongens zat en ze dus te veel aan elkaar gewaagd waren. Dat zet ik dan weer op mijn 'mental note'-lijst bij 'argumenten voor een meisje'. Alsof dat lijstje ook maar enige invloed heeft op het geslacht van de baby...
  maandag 19 juli 2010 @ 10:11:49 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84225146
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het gemiddelde van 14,6 maanden eigenlijk heel lang. Ik dacht dat de meeste vrouwen ergens tijdens het eerste jaar wel weer ongesteld werden. Dat klinkt me in ieder geval logisch in de oren, want op een bepaald moment ga je bijvoeding geven en neemt de frequentie van de borstvoeding af.

Het is wel erg verdrietig als je graag een tweede wilt maar 2,5 jaar lang niet ongesteld wordt en geen eisprong hebt.
Het zou me niet eens verbazen als eea beïnvloed is door het feit dat vrouwen op hogere leeftijd kinderen krijgen en dus sowieso al minder vruchtbaar zijn dan een 25-jarige, en de menstruatie na de borstvoeding daarom langer op zich laat wachten.

Waarmee ik niet stel dat het zo is, maar ik zou wel eens een onderzoek willen zien naar die termijn in bijvoorbeeld de jaren 60 (toen kunstvoeding nog niet "in" was, en de moeders gemiddeld jonger) en nu.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84225205
En ik zie mijn vriend dan weer niet als een meisjesvader, maar toch wil hij graag een meisje. Ik voorzie toekomstscenario's als: "Handel jij het maandverband vs. tamponvraagstuk maar even af".
  maandag 19 juli 2010 @ 10:15:06 #67
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84225224
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:09 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ondanks dat er in zijn familie relatief veel jongetjes geboren worden, is mijn vriend eigenlijk eerlijk gezegd wel een echte meisjespapa.
Hij zou ook prima uit de voeten kunnen met een jongetje hoor! Maar mensen die hem gezien hebben met Amélie weten wel wat k bedoel
Meisjespapa

Bij mijn oma en mijn mam is het ook meisje en daarna jongen... Dus ze vonden het helemaal een soort raar dat ik toch weer een meisje kreeg...
  maandag 19 juli 2010 @ 10:16:49 #68
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84225256
Ik heb net het gevecht gewonnen van een mega stuk appeltaart.. Het koste me gewoon moeite, maar het is me gelukt het hele stuk te verorberen.
  maandag 19 juli 2010 @ 10:17:48 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84225278
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:16 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb net het gevecht gewonnen van een mega stuk appeltaart.. Het koste me gewoon moeite, maar het is me gelukt het hele stuk te verorberen.

Oh..... goed dat je het zegt trouwens, hier staat ook nog appeltaart
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 juli 2010 @ 10:19:24 #70
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84225316
Claudia daar leren ze wel van ruzie maken, nu nog leren hoe ze hun geschillen oplossen .

Ik heb zelfs manlief zover gekregen dat ie het boek van Kleintjes aan het lezen is . Hij gaf aan dat hij wilde dat ik na 6 maanden zou stoppen met borstvoeding, terwijl ik nu nog niet kan zien hoe de situatie over 6 maanden + 3 weken zal zijn. Dus nu kan hij zelf even lezen hoe het zit met borstvoeding enzo.

Wat ik zo grappig vind in het boek van Kleintjes is ook dat ik daar de NFP-methode weer in tegenkwam. Heb die methode zelf 3.5 jaar gebruikt, en sta er erg achter. Maar hij geeft dus aan dat het ook betrouwbaar is bij borstvoeding.

Oh ja, wat betreft 14.6 maanden niet ongesteld, in andere werelddelen beginnen ze pas veel later met bijvoeding, ik denk dat dat wel meespeelt in dit getal. Ik denk dat aangezien we in Nederland beginnen met bijvoeding bij 6 maanden en dan langzamerhand de borstvoeding afbouwen ervoor zorgt dat we ver voor de 14.6 maanden onze cyclus weer terug hebben.

Leandra, het was dus echt heel anders toen jouw eerste kind geboren werd. Ik vind het echt heel knap dat je het echt een half jaar heb volgehouden, vooral als zelfs het consultatiebureau er niet echt achter lijkt te staan! Ga je nu weer borstvoeding geven?
pi_84225328
Ik heb 's ochtends alleen maar zin in gehaktballen.
  maandag 19 juli 2010 @ 10:20:10 #72
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84225335
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh..... goed dat je het zegt trouwens, hier staat ook nog appeltaart
En het mooie is, vanmorgen kon ik thuis niets vinden om te snoepen... Dus ik zei nog tegen M. ik hoop dat er iemand taart bij zich heeft..
pi_84225336
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:16 schreef Ticootje het volgende:
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 19 juli 2010 @ 10:22:20 #74
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84225386
Oh, M. weet dat ik geen tijd verbind aan het geven van borstvoeding... En hij vindt het ook geen probleem (meer).
pi_84225424
Ik heb 's ochtends alleen maar zin in appelflappen...

Of kersenflappen. Of abrikozenflappen. Of perenflappen....

MMMmmmmmmmm, bladerdeeg met fruitprut!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')