ik ben juist bijzonder maar wil dat helemaal niet zijn, wil gewoon middelmaat zijn.quote:Op zondag 18 juli 2010 01:57 schreef TC_Artemis het volgende:
Klacht: Ts is klootjesvolk, wilt zich onderscheiden maar dat lukt niet.
Als je bijzonder bent, moet je juist streven om super bijzonder te worden.quote:Op zondag 18 juli 2010 01:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik ben juist bijzonder maar wil dat helemaal niet zijn, wil gewoon middelmaat zijn.![]()
Toch zijn er ook hele groepen mensen zich hier niet van bewust en hebben ze het idee dat ze overdreven apart moeten doen of zijn. Juist om hun eigenlijke oppervlakkigheid te verbloemen.quote:Op zondag 18 juli 2010 02:28 schreef Robere_Renaissance het volgende:
Onterechte klacht, google even op de Need for Uniqueness.
Waar je achter zult komen is dat mensen graag uniek willen zijn, maar ook juist weer niet (bij een groep horen dus). Het is een complexe balans die van situatie tot situatie verschilt; de need for uniqueness is dan ook belangrijk voor ons (zeker in de westerse samenleving) en is niet weg te denken uit de psyche van de moderne mens.
Ja, ze zijn sociaal incapabel en derhalve verstoten uit de maatschappij.quote:Op zondag 18 juli 2010 02:43 schreef TimMer1981 het volgende:
Enige volk op aarde wat mij interesseert zijn de echte paradijsvogels, weirdo's en zonderlingen. Er zit namelijk altijd een reden achter waarom ze zo geworden zijn.
Bijna net zo erg als die laagopgeleide huisvrouwen die hoogstpersoonlijk even vaststellen dat ze een hoogbegaafd kind hebben gebaard.quote:Op zondag 18 juli 2010 02:54 schreef Flashwin het volgende:
Het ergste is nog wel mensen die zichzelf als "hoog-sensitief" bestempelen.
Als ik mij onder mensen begeef, pik ik heel snel gevoelens en emoties van anderen op! STERF
Gisteravond ook de wekelijkse gang gemaakt naar de snackbar bijv.?quote:Op zondag 18 juli 2010 02:59 schreef jagga het volgende:
ik niet ik ben zo gemiddeld als het maar zijn kan, en ik vind het best.
Bijna net zo bijzonder als Reginaquote:Op zondag 18 juli 2010 03:02 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Ik vrees dat ik een gemiddeld bijzonder persoon ben
uiteraardquote:Op zondag 18 juli 2010 03:00 schreef Dubby het volgende:
[..]
Gisteravond ook de wekelijkse gang gemaakt naar de snackbar bijv.?
Ik ben haar grootste fan!quote:
En zo 1x in de 2 a 3 weken de lokale Turk nog met een bezoekje vereren op zaterdagnacht. Normaal op zondag om 19:00 met een bord vol babi pangang afstemmen op ned 1 - studio sport.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:05 schreef jagga het volgende:
[..]
uiteraard
vrijdag is cafetaria bezoek. Vrijdagavond ben ik lam, zaterdag avond ook (nu dus) en zondag bijkomen om maandag weer aan de arbeid te gaan.
best wel triest als ik er zo over nadenk...
kijk geen studio sportquote:Op zondag 18 juli 2010 03:07 schreef Dubby het volgende:
[..]
En zo 1x in de 2 a 3 weken de lokale Turk nog met een bezoekje vereren op zaterdagnacht. Normaal op zondag om 19:00 met een bord vol babi pangang afstemmen op ned 1 - studio sport.
In dat opzicht is elk mens bijzonder. Maar we hebben het hier over een hogere bijzonderheid.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:07 schreef D.D.W. het volgende:
Ik heb altijd geloofd dat ik bijzonder was en een bepaald lot was voorbestemd. Ik bedoel.. waarom ben precies ik op deze aardkloot gezet? waarom ben ik zelfbewust?
Voel vooral niet de druk van een doel oid, want er zit verder geen enkel idee achter de 85(?) jaar die jij leeft.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:07 schreef D.D.W. het volgende:
Ik heb altijd geloofd dat ik bijzonder was en een bepaald lot was voorbestemd. Ik bedoel.. waarom ben precies ik op deze aardkloot gezet? waarom ben ik zelfbewust?
Doodsverwensingen mogen toch niet?quote:Op zondag 18 juli 2010 02:54 schreef Flashwin het volgende:
Als ik mij onder mensen begeef, pik ik heel snel gevoelens en emoties van anderen op! STERF
Als ik om mij heen kijk zie ik alleen simpel kuddevolk. Simpel van geest en ziel, ik ben meer als dat.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:09 schreef Flashwin het volgende:
[..]
In dat opzicht is elk mens bijzonder. Maar we hebben het hier over een hogere bijzonderheid.
Ik denk dat ie net zo'n hip nummer moet maken als Regina. Ik denk dat dat zijn doel isquote:Op zondag 18 juli 2010 03:10 schreef Dubby het volgende:
[..]
Voel vooral niet de druk van een doel oid, want er zit verder geen enkel idee achter de 85(?) jaar die jij leeft.
Zelfoverschatting en onderschatting van anderen maakt je niet bijzonder.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:11 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Als ik om mij heen kijk zie ik alleen simpel kuddevolk. Simpel van geest en ziel, ik ben meer als dat.
Ik ken Regina nog niet, maar ik zal me eens inlezen en de muziek wellicht bestuderen.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:12 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Ik denk dat ie net zo'n hip nummer moet maken als Regina. Ik denk dat dat zijn doel is
En zo denken heel veel mensen, waarschijnlijk ook de mensen die jij als kuddevolk ziet en grappig genoeg, zien die jou ook als kuddevolk.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:11 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Als ik om mij heen kijk zie ik alleen simpel kuddevolk. Simpel van geest en ziel, ik ben meer als dat.
quote:
Ik had het niet tegen jou of voel je je aangesproken? Was gewoon een opmerking gebaseerd op een grote hoeveel topics in R&P en andere foraquote:En jij maakt dat het bijzonder is, ik niet hoor, denk dat de meerderheid van de mensen dat wel heeft.
Ik denk dat ik haar make up ga kopieren, zo'n oranje hoofd en mooie dikke wit metalic eyegloss doet wel wat voor jequote:Op zondag 18 juli 2010 03:14 schreef Dubby het volgende:
[..]
Ik ken Regina nog niet, maar ik zal me eens inlezen en de muziek wellicht bestuderen.
Nja, of juist daarom anders proberen te zijn, terwijl ik van mening ben dat ieder zichzelf is, en er dus geen normaal isquote:Op zondag 18 juli 2010 03:14 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb meer het idee dat ontzettend veel mensen gefixeerd zijn op normaal zijn, voldoen aan andermans verwachtingen en conformiteit.
+ Die buik die ze schaamteloos tentoonspreidtquote:Op zondag 18 juli 2010 03:16 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Ik denk dat ik haar make up ga kopieren, zo'n oranje hoofd en mooie dikke wit metalic eyegloss doet wel wat voor je
en die kuif, ja, ik denk niet dat ik het voor elkaar krijg, maar ook dat ga ik proberen.. ik haal haar zangkwaliteit alleen echt nooit, ze is zooooo goed
Tja, ik weet wel dat het leven zinloos is, maar dat je iets hebt als zelfbewustzijn overtuigd mij dat het leven geen toevalletje is (anders was je simpelweg gewoon niet zelfbewust).quote:Op zondag 18 juli 2010 03:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
En zo denken heel veel mensen, waarschijnlijk ook de mensen die jij als kuddevolk ziet en grappig genoeg, zien die jou ook als kuddevolk.
Dus je bent niet meer...
Ja, ik denk dat ik dan nog een paar keer naar de friettent moet, maar ik kom al in de buurtquote:Op zondag 18 juli 2010 03:18 schreef Flashwin het volgende:
[..]
+ Die buik die ze schaamteloos tentoonspreidt
nou, ja is toch zowat een directe quote van mij dus heel gek is het niet he dat ik me aangesproken voel.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:15 schreef Flashwin het volgende:
[..]nigga please
[..]
Ik had het niet tegen jou of voel je je aangesproken? Was gewoon een opmerking gebaseerd op een grote hoeveel topics in R&P en andere fora
Absurde logica, klopt van geen kant.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:18 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Tja, ik weet wel dat het leven zinloos is, maar dat je iets hebt als zelfbewustzijn overtuigd mij dat het leven geen toevalletje is (anders was je simpelweg gewoon niet zelfbewust).
Zou je niet gewoon kussens onder je shirt kunnen doen?quote:Op zondag 18 juli 2010 03:19 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ik dan nog een paar keer naar de friettent moet, maar ik kom al in de buurt
Maar je bent dus hoog-sensitief?quote:Op zondag 18 juli 2010 03:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
nou, ja is toch zowat een directe quote van mij dus heel gek is het niet he dat ik me aangesproken voel.
Ja, maar dat verpest het hele effect vrees ik, want dan zie je de rollen niet zo goed meerquote:Op zondag 18 juli 2010 03:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zou je niet gewoon kussens onder je shirt kunnen doen?
Zo zie ik het zelf een beetje (mijn mening dus), hoe identificeer je datgene dat controle heeft over jouw lichaam (je geest)?quote:
Eigenlijk is het wel toeval dat er zelfbewuste wezens zijn.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:18 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Tja, ik weet wel dat het leven zinloos is, maar dat je iets hebt als zelfbewustzijn overtuigd mij dat het leven geen toevalletje is (anders was je simpelweg gewoon niet zelfbewust).
Tja, die naam heb ik niet verzonnen, ik noem mezelf dus niet zo in het dagelijks leven.quote:
hmm, lastig hoor, ben bang dat je gewoon tevreden moet zijn met jezelf, ondanks dat je geen band om je middel hebt.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:22 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Ja, maar dat verpest het hele effect vrees ik, want dan zie je de rollen niet zo goed meer
20 procent van de Nederlandse bevolking wordt het toegedicht, maar ik vind het over het algemeen vrij betekenisloos.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, die naam heb ik niet verzonnen, ik noem mezelf dus niet zo in het dagelijks leven.
Ben wel een erg gevoelig mens en het komt overeen met de beschrijvingen van hoog sensitief zijn, alleen vind ik het een karaktereigenschap, net als dat je einzelgangers kan zijn, niks bijzonders dus en ook niet anders aangezien er er miljoenen van zijn.
Het is ook een manier om je bijzonder te voelen boven anderen.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, die naam heb ik niet verzonnen, ik noem mezelf dus niet zo in het dagelijks leven.
Ben wel een erg gevoelig mens en het komt overeen met de beschrijvingen van hoog sensitief zijn, alleen vind ik het een karaktereigenschap, net als dat je einzelgangers kan zijn, niks bijzonders dus en ook niet anders aangezien er er miljoenen van zijn.
Ja, maar ik wil zo graag Regina's dubbelganger zijnquote:Op zondag 18 juli 2010 03:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
hmm, lastig hoor, ben bang dat je gewoon tevreden moet zijn met jezelf, ondanks dat je geen band om je middel hebt.
Dat dus inderdaad, het is meer dat anderen het tegen me zeggen, zelf ben ik er niet mee bezig, kan mij het bommen hoe het heet.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:26 schreef Dubby het volgende:
[..]
20 procent van de Nederlandse bevolking wordt het toegedicht, maar ik vind het over het algemeen vrij betekenisloos.
Dat is het hem dus, anderen kunnen dat ook, alleen de een iets meer dan de ander.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:26 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het is ook een manier om je bijzonder te voelen boven anderen.
Kijk mij eens emoties oppikken die anderen niet kunnen detecteren...wat ben ik een speciaal mensje
Een goede 1e stap zou zijn om morgenmiddag te lunchen bij de lokale McDonald's.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:27 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Ja, maar ik wil zo graag Regina's dubbelganger zijn
misschien moet ik maar naar de plastisch chirurg
Zou gewoon meteen ontbijt, luch en diner doen.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:30 schreef Dubby het volgende:
[..]
Een goede 1e stap zou zijn om morgenmiddag te lunchen bij de lokale McDonald's.
Er is verder ook geen neurologische of psychologische onderbouwing voor binnen de wetenschap en we moeten het gewoon zien als een karaktereigenschap. Het klinkt voor sommige mensen zo bijzonder, maar eigenlijk hebben we met iets heel normaal te maken.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad, het is meer dat anderen het tegen me zeggen, zelf ben ik er niet mee bezig, kan mij het bommen hoe het heet.
Die zit gelukkig vlakbijquote:Op zondag 18 juli 2010 03:30 schreef Dubby het volgende:
[..]
Een goede 1e stap zou zijn om morgenmiddag te lunchen bij de lokale McDonald's.
Inderdaad, gewoon een karaktereigenschap zoals er zovele zijn, alleen noemde je het vroeger 'erg gevoelig' en noemen sommige het nu 'hoog sensitief'.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:32 schreef Dubby het volgende:
[..]
Er is verder ook geen neurologische of psychologische onderbouwing voor binnen de serieuze wetenschap en we moeten het gewoon zien als een karaktereigenschap. Het klinkt voor sommige mensen zo bijzonder, maar eigenlijk hebben we met iets heel normaal te maken.
Sowieso met de bus en ik zou voor de wandeling van de McDonald's weer terug naar de bushalte een extra cheeseburgertje bestellen.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:32 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Die zit gelukkig vlakbij
1 bushalte, dus kan beter de bus nemen, want anders ben ik het straks al kwijt voor ik het opheb
en dan een dubbele van alles bestellen
quote:Op zondag 18 juli 2010 03:17 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Nja, of juist daarom anders proberen te zijn, terwijl ik van mening ben dat ieder zichzelf is, en er dus geen normaal is
en dan ook nog een Big Mac voor in de bus en een McChicken voor van de bushalte naar huisquote:Op zondag 18 juli 2010 03:36 schreef Dubby het volgende:
[..]
Sowieso met de bus en ik zou voor de wandeling van de McDonald's weer terug naar de bushalte een extra cheeseburgertje bestellen.
And so, we meet againquote:
Maar los van karakter.. Er zou een externe kant aan zitten. Bijvoorbeeld enorm gevoelig voor een kop koffie, qua gehoor, licht, kleuren etc. Wat merk je daar van?quote:Op zondag 18 juli 2010 03:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon een karaktereigenschap zoals er zovele zijn, alleen noemde je het vroeger 'erg gevoelig' en noemen sommige het nu 'hoog sensitief'.
Andere benaming, zelfde beestje.
ik drink geen koffie, lust ik niet.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:38 schreef Dubby het volgende:
[..]
Maar los van karakter.. Er zou een externe kant aanzitten. Bijvoorbeeld enorm gevoelig voor een kop koffie, qua gehoor, licht, kleuren etc. Wat merk je daar van?
wil je soms bijzonder zijn ofzoquote:Op zondag 18 juli 2010 03:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik drink geen koffie, lust ik niet.
Van echt fel licht ( zoals de zon of beelscherm zonder omringend licht) krijg ik migraine.
Kleuren zijn gewoon leuk, hou van felle kleuren.
quote:
leuk heh zo'n stelling die je in de kont bij terwijl je dacht dat je veilig wasquote:
What did I do?quote:
zappen naar 2.08quote:
Je moet natuurlijk niet vergeten dat er rond studio sport weer een afhaalmaaltijd staat te wachten.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:38 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
en dan ook nog een Big Mac voor in de bus en een McChicken voor van de bushalte naar huis
Ik vind het niet bijzonder, aangezien heel veel mensen dat hebben.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:44 schreef PeZu het volgende:
[..]
leuk heh zo'n stelling die je in de kont bij terwijl je dacht dat je veilig was
Ja, ik ga natuurlijk geen studio sport kijken, want daar val je van afquote:Op zondag 18 juli 2010 03:46 schreef Dubby het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet vergeten dat er rond studio sport weer een afhaalmaaltijd staat te wachten.
Omdat het leven gewoon kut en doelloos is, mensen proberen deze gedachte te vermijden door een doel in het leven te stellen, dus proberen bijzonder of anders te zijn dan de restquote:Op zondag 18 juli 2010 01:56 schreef snakelady het volgende:
Waarom willen mensen vaak "bijzonder" zijn? Anders dan anderen? Niet gemiddeld en doen er dan ook allees aan om bijzonder gevonden te worden.
Dus bv simpele verklaarbare zaken afdoen als iets bovennatuurlijks en als iemand anders iets dergelijks vertelt dat 'degene die bijzonder wil zijn' zijn ervaring veel beter/erger/mooier/whatever zijn.
Ik vind het eigk een heul leuk nummerquote:
iedereen kan vliegen, kortstondigquote:Op zondag 18 juli 2010 03:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vind het niet bijzonder, aangezien heel veel mensen dat hebben.![]()
Als ik nou zou kunnen vliegen zonder hulpmiddelen, dan was ik bijzonder, maar helaas....
Deze is nog veel leuker ( vind ik dan)quote:Op zondag 18 juli 2010 03:47 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Ik vind het eigk een heul leuk nummer![]()
die moeten ze uitbrengen
Nee hoor, gewoon lekker onderuitgezakt op de bank met een bord Chinees of een kartonnendoos met een pizza erin op schoot.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:46 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Ja, ik ga natuurlijk geen studio sport kijken, want daar val je van af
Kan ik dan niet beter een inspirerend programma kijken zoals over de kook ofzo?quote:Op zondag 18 juli 2010 03:49 schreef Dubby het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon lekker onderuitgezakt op de bank met een bord Chinees of een kartonnendoos met een pizza erin op schoot.
In de beginperiode zou ik wel genoeg sport kijken tegen je zin in, zodat de afkeer dusdanig wordt dat je er nooit aan zult beginnen.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:53 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Kan ik dan niet beter een inspirerend programma kijken zoals over de kook ofzo?
Dat heb ik al ontwikkeldquote:Op zondag 18 juli 2010 03:59 schreef Dubby het volgende:
[..]
In de beginperiode zou ik wel genoeg sport kijken tegen je zin in, zodat de afkeer dusdanig wordt dat je er nooit aan zult beginnen.
ook geniaal iddquote:Op zondag 18 juli 2010 03:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Deze is nog veel leuker ( vind ik dan)
Maar al zijn nummers zijn leuk.
En hij heeft CD's
Ow ok, dan kun je met een gerust hart De Verbouwers XXL etc. kijken.quote:
Dus je wil bijzonder zijn door af te wijken van de door jou geschetste norm?quote:Op zondag 18 juli 2010 01:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik ben juist bijzonder maar wil dat helemaal niet zijn, wil gewoon middelmaat zijn.![]()
quote:Op zondag 18 juli 2010 02:56 schreef Dubby het volgende:
[..]
Bijna net zo erg als die laagopgeleide huisvrouwen die hoogstpersoonlijk even vaststellen dat ze een hoogbegaafd kind hebben gebaard.
Vind het wel grappig dat jij dat bijzonder vind, ik niet namelijk....quote:Op zondag 18 juli 2010 09:45 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS wil bijzonder zijn met haar freelance fotobedrijfje
'kijk mij eens zakenvrouw zijn en op een industrieterrein wonen'
quote:Op zondag 18 juli 2010 09:45 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS wil bijzonder zijn met haar freelance fotobedrijfje
'kijk mij eens zakenvrouw zijn en op een industrieterrein wonen'
Wow, superbijzonderquote:Op zondag 18 juli 2010 03:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik drink geen koffie, lust ik niet.
Van echt fel licht ( zoals de zon of beelscherm zonder omringend licht) krijg ik migraine.
Kleuren zijn gewoon leuk, hou van felle kleuren.
Vroeger heette dat gewoon een zeikwijf.quote:Op zondag 18 juli 2010 13:14 schreef Seam het volgende:
Ik vind het zo'n debiel 'label' hoogsensitief.
quote:Op zondag 18 juli 2010 13:24 schreef Aukje83 het volgende:
Dit komt door alles wat je in de media ziet. Van die iele kurt cobain types die allemaal zo geniaal zijn en kutte jeugd hadden en dan denken kindertjes van wow dat wil ik ook zijn. Van die mensen zoals pink enzo die dan cd's 'mizzundastood' noemen en gaan blaten over hoe erg het allemaal wel niet was en hoe cool ze nu wel niet zijn en dan al die meisjes van 'hey ho daar herken ik mezelf in wow wat diep'.
Je moet ook niet in de zon kijken hequote:Op zondag 18 juli 2010 13:14 schreef Seam het volgende:
[..]
Wow, superbijzonder
Snap je nou de strekking van mijn post niet?quote:
Nee leg uitquote:Op zondag 18 juli 2010 13:45 schreef Miasan het volgende:
[..]
Snap je nou de strekking van mijn post niet?
Dat probleem heb ik nou ookquote:Op zondag 18 juli 2010 01:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ahquote:Op zondag 18 juli 2010 13:59 schreef Miasan het volgende:
"Je bent uniek, net als iedereen"
Beetje een dooddoener. Hou maar op met zeuren over dat je speciaal bent, want er zullen sowieso nooit twee mensen 100% hetzelfde zijn. Zo bijzonder is het dus niet.
en zoals je kan lezen vind ik dat zelf niet bijzonder en noem ik mezelf niet zo, maar er worden vragen gesteld dus geen ik daar antwoord op.quote:Op zondag 18 juli 2010 13:14 schreef Seam het volgende:
[..]
Wow, superbijzonder
Natuurlijk niet, maar het gaat om de ironie dat ze denken iets te kunnen beoordelen, waar ze vrijwel in alle gevallen geen enkel verstand van hebben.quote:
Weet ik hoor, is geen persoonlijke aanval. Maar er zijn wel voldoende debielen dit label gebruiken en zichzelf bijzonder vinden :'_quote:Op zondag 18 juli 2010 15:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
en zoals je kan lezen vind ik dat zelf niet bijzonder en noem ik mezelf niet zo, maar er worden vragen gesteld dus geen ik daar antwoord op.
Gelukkig begint het uit te raken en noemen mensen het nu gewoon emo.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:11 schreef Seam het volgende:
[..]
Weet ik hoor, is geen persoonlijke aanval. Maar er zijn wel voldoende debielen dit label gebruiken en zichzelf bijzonder vinden :'_
Dat heb ik met hersenloze, botte boerenlullen.quote:Op zondag 18 juli 2010 02:54 schreef Flashwin het volgende:
U bent hoog-sensitief?quote:Op zondag 18 juli 2010 18:16 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dat heb ik met hersenloze, botte boerenlullen.
Zullen we die weg maar niet inslaan, aangezien je reeds uitermate duidelijk hebt gemaakt hoe je hierover denkt? Daar hoef je namelijk niet hoog-sensitief voor te zijn.quote:
Dank je, maar heb geloof ik niks bijzonders gedaan aan mijn fobo.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:26 schreef Countess het volgende:
Snake, wat een prachtige foto´s heb je in je fotoboek staan! Ik vind het leuk om te zien dat je je fobo zo hebt opgemaakt .
Die zijn irritant ja, maar dat is iederen die arrogant is.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 01:23 schreef Mr.Cooper het volgende:
Van die mensen die het hoog in de bol hebben maar eigenlijk niks kunnen.![]()
En vooral niet doen wat alle anderen willen... Gezellig WK kijken, nee dat bepaal je zelf wel dus dan ga je expres niet kijken, lekker puh. Stel je voor dat je meegaat met de massa, als je niet precies het tegenovergestelde doet heb je geen mening!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 01:23 schreef Mr.Cooper het volgende:
Van die mensen die het hoog in de bol hebben maar eigenlijk niks kunnen.
Begint ie weer over voetbalquote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:37 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En vooral niet doen wat alle anderen willen... Gezellig WK kijken, nee dat bepaal je zelf wel dus dan ga je expres niet kijken, lekker puh. Stel je voor dat je meegaat met de massa, als je niet precies het tegenovergestelde doet heb je geen mening!
En dán is het nog zo dat die mensen niet bijzonder (willen) zijn, maar dat jij ze bijzonder vindt of denkt dat zij bijzonder willen zijn.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:15 schreef snakelady het volgende:
Weet je, je hebt mensen die zijn gewoon bijzonder, die hoeven daar ook niks voor te doen, om de een of andere reden zijn ze dat gewoon.
En dan heb je mensen die zo graag bijzonder willen zijn dat ze overal wel iets in zoeken.
Sorry, was even een typisch voorbeeldje. Nog eentje: mensen die kerst haten, omdat ze weigeren 'verplicht' gezellig te doen.quote:
Wat een stevig staaltje stierenschijt kraam jij weer uit Ringo. Allereerst; wanneer je een eigenschap van iets aanpast is het niet meer hetzelfde als voorheen, dit geld ook voor mensen. Tevens heeft het geen zin om je negatieve karaktertrekken aan te passen als je ze zelf niet kan detecteren, waarom zou je een andere individueel vertrouwen op dat gebied? Een teken van grote onzekerheid. Als een vrouw jou aan wil passen naar haar ideaalbeeld en jij gaat daar in mee leef je niet voor jezelf maar voor haar, dat maakt jou een verliezer en haar een winnaar. Maar dat je een verliezer was wist ik al, immers zou je anders niet zo wanhopig normaal willen zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:40 schreef Ritmo het volgende:
Deze klacht valt ook een beetje onder het mom "ik ga NIETS veranderen voor m'n vriendin, want dan ben ik mezelf niet meer".
Uh, alsof je jezelf niet meer bent als je wat aan je minder goede eigenschappen doet? Zie het eerder als een verbeterde versie van jezelf.
Je begrijpt m'n punt niet helemaal, ik heb het niet over 'veranderen in een ideaalbeeld van een vrouw'.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:43 schreef Relko het volgende:
[..]
Wat een stevig staaltje stierenschijt kraam jij weer uit Ringo. Allereerst; wanneer je een eigenschap van iets aanpast is het niet meer hetzelfde als voorheen, dit geld ook voor mensen. Tevens heeft het geen zin om je negatieve karaktertrekken aan te passen als je ze zelf niet kan detecteren, waarom zou je een andere individueel vertrouwen op dat gebied? Een teken van grote onzekerheid. Als een vrouw jou aan wil passen naar haar ideaalbeeld en jij gaat daar in mee leef je niet voor jezelf maar voor haar, dat maakt jou een verliezer en haar een winnaar. Maar dat je een verliezer was wist ik al, immers zou je anders niet zo wanhopig normaal willen zijn.
Hier is een logische verklaring voor:quote:Op zondag 18 juli 2010 01:56 schreef snakelady het volgende:
Waarom willen mensen vaak "bijzonder" zijn? Anders dan anderen? Niet gemiddeld en doen er dan ook allees aan om bijzonder gevonden te worden.
Dus bv simpele verklaarbare zaken afdoen als iets bovennatuurlijks en als iemand anders iets dergelijks vertelt dat 'degene die bijzonder wil zijn' zijn ervaring veel beter/erger/mooier/whatever zijn.
Het EQ van de gemiddelde medemens daalt met het aantal pogingen om het op te krikken. We zijn verlorenquote:Op zondag 18 juli 2010 03:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Doodsverwensingen mogen toch niet?
En jij maakt dat het bijzonder is, ik niet hoor, denk dat de meerderheid van de mensen dat wel heeft.
Je kan je ontwikkelen in iets wat positief is voor de vrouw als negatief, wat jou gelukkig maakt is dan het enige wat er toe doet. Jij gaat er vanuit dat wat voor jouw vriendinnetje goed is ook goed is voor jou.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:51 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je begrijpt m'n punt niet helemaal, ik heb het niet over 'veranderen in een ideaalbeeld van een vrouw'.
Maar jezelf ontwikkelen is toch heel wat anders dan compleet transformeren naar een ander iemand.
Stel je voor dat je 30 en enorm onverantwoordelijk bent, erg laks en weinig ambitieus... Elke nacht tot 4 uur s'nachts zitten gamen of achter je PC zitten. Als je dan een relatie krijg en vader wordt ga je ook veranderen.
In een relatie zul je allebei wat dingen moeten 'inleveren'. Niet een ander mens worden dan dat je bent, maar nog jezelf als wijzer iemand met meer levenservaring.
Omdat er al genoeg grijze muizen zijn.quote:Op zondag 18 juli 2010 01:56 schreef snakelady het volgende:
Nou ja, zo bijzonder hoeft dan ook weer niet.quote:Dus bv simpele verklaarbare zaken afdoen als iets bovennatuurlijks en als iemand anders iets dergelijks vertelt dat 'degene die bijzonder wil zijn' zijn ervaring veel beter/erger/mooier/whatever zijn.
Wel mooi hoe die figuren waar de klacht over gaat juist het hardst ontkennen dat ze respect en aanzien van anderen willen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:58 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Hier is een logische verklaring voor:
Check trap 4 piramide Maslow
Behoefte aan waardering, erkenning en zelfrespect, die de competentie en het aanzien in groepsverband verhogen; het belang hechten aan de status in sociaal verband.
Bijzonder slecht geschreven door je.quote:Op zondag 18 juli 2010 01:56 schreef snakelady het volgende:
Wie is hier hooggevoelig dan?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:05 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wel mooi hoe die figuren waar de klacht over gaat juist het hardst ontkennen dat ze respect en aanzien van anderen willen.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:01 schreef Relko het volgende:
[..]
Je kan je ontwikkelen in iets wat positief is voor de vrouw als negatief, wat jou gelukkig maakt is dan het enige wat er toe doet. Jij gaat er vanuit dat wat voor jouw vriendinnetje goed is ook goed is voor jou.
Je levert alleen in wanneer jij ontevreden bent met je huidige situatie, dan is het dus een bewuste keus van jou zelf. Een lakse nerd gaat geen actieve vrouw nemen als hij zijn leven niet op wil geven.
Je punt is wel duidelijk maar irrelevant, alleen je eigen geluk doet er toe, niets anders. Jij gaat er vanuit dat je gelukkig wordt als je naar haar pijpen danst en stabiliteit brengt in de relatie, maar wanneer de consequenties van die stabiliteit jou geen geluk brengen heeft het geen zin om er nog moeite voor te doen.
Jij schopt tegen mensen die zich bijzonder voelen of een doel nastreven en vind dat zij binnen de lijnen moeten marcheren omdat zij niet bijzonder zijn, dat maakt jou onzeker omdat jij jezelf niet als bijzonder beschouwd.
In veel gevallen zijn ze gewoon een stuk intelligenter dan de middelmaat en dat zorgt voor door de middelmaat onbegrepen problematiek.quote:Op zondag 18 juli 2010 02:45 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, ze zijn sociaal incapabel en derhalve verstoten uit de maatschappij.
Je doet niet alles in het leven voor jezelf natuurlijk, niet elke actie die je doet is uit eigen belang... Dat is wel heel erg egocentrisch/asociaal. En zelfs als je iets inlevert, kun je er soms ook je eigen voordeel mee doen. Een keertje die computer laten staan en om 12 uur bij je vriendin in bed kruipen hoeft niet erg te zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:01 schreef Relko het volgende:
[..]
Je kan je ontwikkelen in iets wat positief is voor de vrouw als negatief, wat jou gelukkig maakt is dan het enige wat er toe doet. Jij gaat er vanuit dat wat voor jouw vriendinnetje goed is ook goed is voor jou.
Je levert alleen in wanneer jij ontevreden bent met je huidige situatie, dan is het dus een bewuste keus van jou zelf. Een lakse nerd gaat geen actieve vrouw nemen als hij zijn leven niet op wil geven.
Om je eigen geluk te krijgen, moet je ook 'investeren'. Je kunt elkaar aanvullen en dingen leren...quote:Je punt is wel duidelijk maar irrelevant, alleen je eigen geluk doet er toe, niets anders. Jij gaat er vanuit dat je gelukkig wordt als je naar haar pijpen danst en stabiliteit brengt in de relatie, maar wanneer de consequenties van die stabiliteit jou geen geluk brengen heeft het geen zin om er nog moeite voor te doen.
Jij schopt tegen mensen die zich bijzonder voelen of een doel nastreven en vind dat zij binnen de lijnen moeten marcheren omdat zij niet bijzonder zijn, dat maakt jou onzeker omdat jij jezelf niet als bijzonder beschouwd.
Klopt helemaal, ze hebben altijd een hoog IQ. Maar daar zit een keerzijde aan: blijkbaar ga je het leven (en wereldproblemen) daardoor te serieus nemen en kun je niet simpel meer echt lol maken. Dan heb ik liever een net iets bovengemiddeld IQ waardoor je op aardig niveau kunt nadenken als het moet, maar ook nog net zo lekker dom kunt feesten en plezier maken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
In veel gevallen zijn ze gewoon een stuk intelligenter dan de middelmaat en dat zorgt voor door de middelmaat onbegrepen problematiek.
Tegenwoordig kun je jezelf makkelijker terugtrekken uit de maatschappij waardoor je minder afhankelijk bent van 'de rest'. Heel lang geleden werd je als je anders werd je de dorpsgek of, nog erger, het dorp uitgejaagd.quote:Maar dat gaat zeker niet op voor alle gevallen. Sommigen maken er idd een sport van. Maar dat houden ze vol tot ze de echte wereld intrekken.
Ik ben het met je eens over die nerd en dat het voor zijn geluk waarschijnlijk beter is om jouw pad te volgen, maar vanuit mijn perspectief is het heel zwart wit, wat jij wil doe je. In de meeste gevallen weten mensen niet wat goed voor hun is en heb jij gelijk. Maar waar ik het over heb en dat geld dan voor mezelf is dat wanneer ik weet wat ik wil en waar ik mee bezig ben ik nooit af zou wijken voor een ander individueel, wie dat dan ook moge zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je doet niet alles in het leven voor jezelf natuurlijk, niet elke actie die je doet is uit eigen belang... Dat is wel heel erg egocentrisch/asociaal. En zelfs als je iets inlevert, kun je er soms ook je eigen voordeel mee doen. Een keertje die computer laten staan en om 12 uur bij je vriendin in bed kruipen hoeft niet erg te zijn.
Bovendien: die nerd zat misschien vast in z'n leven, en van z'n actieve vrouw wordt ie een beter iemand die meer durft te ondernemen, zelfverzekerder of sportiever en socialer wordt. En intussen blijft ie op z'n tijd lekker een avondje achter z'n computertje want je hobby's hoef je niet op te geven ofzo.
[..]
Om je eigen geluk te krijgen, moet je ook 'investeren'. Je kunt elkaar aanvullen en dingen leren...
En overigens beschouw ik mezelf op enkele gebieden als bijzonder (op een negatieve manier, PM maar als je wilt weten wat) en daarin was ik liever 'normaal' geweest. Ik doe in elk geval niet 'anders' om het 'anders' doen.
Wanneer open je weer een michielos-topic in KLB ?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:24 schreef Michielos het volgende:
Ik ken een gast die kan met geesten praten. Een keer zag hij een geest in het cafe (ontstaan door rook) en bedreef hij hier duivelse kunsten mee. Best bijzonder al zeg ik het zelf.
Sommige mensne hebben het gewoon
Wanneer ik weer iets meemaak. Het is rusitg momenteel. Ramazan zit in de bak, ik ben getrouwd en de kleine moet gevoerd worden. Ik ben dus gestopt met het VMBO studie en werk nu in de bouwquote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:25 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Wanneer open je weer een michielos-topic in KLB ?
Ja die mensen vermaken zich nou eenmaal op een manier die voor jou totaal niet te begrijpen isquote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt helemaal, ze hebben altijd een hoog IQ. Maar daar zit een keerzijde aan: blijkbaar ga je het leven (en wereldproblemen) daardoor te serieus nemen en kun je niet simpel meer echt lol maken. Dan heb ik liever een net iets bovengemiddeld IQ waardoor je op aardig niveau kunt nadenken als het moet, maar ook nog net zo lekker dom kunt feesten en plezier maken.
[..]
Tegenwoordig kun je jezelf makkelijker terugtrekken uit de maatschappij waardoor je minder afhankelijk bent van 'de rest'. Heel lang geleden werd je als je anders werd je de dorpsgek of, nog erger, het dorp uitgejaagd.
Geloof me... van die hyperintelligente types die niet direct sociaal incapabel zijn (dat zijn ze niet allemaal) feesten harder en neuken harder.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt helemaal, ze hebben altijd een hoog IQ. Maar daar zit een keerzijde aan: blijkbaar ga je het leven (en wereldproblemen) daardoor te serieus nemen en kun je niet simpel meer echt lol maken. Dan heb ik liever een net iets bovengemiddeld IQ waardoor je op aardig niveau kunt nadenken als het moet, maar ook nog net zo lekker dom kunt feesten en plezier maken.
Da's waar, maar datzelfde mechanisme zie je nog steeds terug.quote:Tegenwoordig kun je jezelf makkelijker terugtrekken uit de maatschappij waardoor je minder afhankelijk bent van 'de rest'. Heel lang geleden werd je als je anders werd je de dorpsgek of, nog erger, het dorp uitgejaagd.
Heb je het tijdstip gezien?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Bijzonder slecht geschreven door je.
Ik had het dus niet over de mensen die gewoon zijn zoals ze zijn, als iemand slim is is diegene gewoon slim, klaar.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
In veel gevallen zijn ze gewoon een stuk intelligenter dan de middelmaat en dat zorgt voor door de middelmaat onbegrepen problematiek.
Maar dat gaat zeker niet op voor alle gevallen. Sommigen maken er idd een sport van. Maar dat houden ze vol tot ze de echte wereld intrekken.
Hoe weet jij dat nouquote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Geloof me... van die hyperintelligente types die niet direct sociaal incapabel zijn (dat zijn ze niet allemaal) feesten harder en neuken harder.
Intelligentie is HOT. Wilde ik ook nooit aan, tot zeer recent![]()
[..]
Da's waar, maar datzelfde mechanisme zie je nog steeds terug.
Ik heb eens een hyperintelligente gozer gehad maar die ging alles overanaliseren en dat was zwaar irritant, en de seks was echt helemaal niks.quote:
dit gaat weer tegen andermans commentaar in.l...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb eens een hyperintelligente gozer gehad maar die ging alles overanaliseren en dat was zwaar irritant, en de seks was echt helemaal niks.
Dat hoeft toch ook niet? Als diegene dat van je vraagt heeft ze geen respect voor jouw als persoon.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:23 schreef Relko het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens over die nerd en dat het voor zijn geluk waarschijnlijk beter is om jouw pad te volgen, maar vanuit mijn perspectief is het heel zwart wit, wat jij wil doe je. In de meeste gevallen weten mensen niet wat goed voor hun is en heb jij gelijk. Maar waar ik het over heb en dat geld dan voor mezelf is dat wanneer ik weet wat ik wil en waar ik mee bezig ben ik nooit af zou wijken voor een ander individueel, wie dat dan ook moge zijn.
Ook daar sluit ik me bij aan. Maar dat wil niet zeggen dat je je nooit eens aan moet passen, zoals ik hier boven al zei: het kan ook in je eigen voordeel werken.quote:Stabiliteit of normaal zijn is niet belangrijker dan geluk, normaal zijn hoeft jou niet gelukkig te maken en dat is mijn punt. Blaas over mensen heen die jouw geluk in de weg staan.
Tot op een bepaalde hoogte ja. Kennis is macht, maar als je niet even je hoofd leeg kan maken zo nu en dan word je niet gelukkig. Dat word je overigens ook niet van het hele jaar door met je zatte kop te feesten in het café.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Geloof me... van die hyperintelligente types die niet direct sociaal incapabel zijn (dat zijn ze niet allemaal) feesten harder en neuken harder.
Intelligentie is HOT. Wilde ik ook nooit aan, tot zeer recent![]()
Dat spreek ik ook niet tegen. Daarom had ik er ook "weet waar ik mee bezig ben" bijgezet. Een junk zal inderdaad niet in staat zijn het goede pad te vinden, voor hun is er maar een pad.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook niet? Als diegene dat van je vraagt heeft ze geen respect voor jouw als persoon.
Anders wordt het als jij b.v. je baan opzegt en de hele dag drugs/alcohol zit te gebruiken. Dan is het niet ongezond om eens open te staan voor iemand die er wat van zegt. Een kritische mening over jou van een 'buitenstaander' is soms realistischer dan je eigen beeld over jezelf. Het is in elk geval belangrijk om er naar te luisteren en er eens op z'n minst over te denken. En al die mensen die jou zien aftakelen en je willen helpen, dat is niet alleen uit hun eigen belang hoor.
Maar ik heb het nu over eigenschappen die aan te passen zijn, als je lui bent en je doet er niets aan, wordt je steeds luier. Als iemand je dan eens flink aan je kop zeurt om naar buiten te gaan en eens te solliciteren is dat ook in je eigen belang.
[..]
Ook daar sluit ik me bij aan. Maar dat wil niet zeggen dat je je nooit eens aan moet passen, zoals ik hier boven al zei: het kan ook in je eigen voordeel werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |