En waarin benadeelde vrijwel zeker gaat winnenquote:Op zondag 18 juli 2010 00:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een Civiele zaak waar de benadeelde zijn betaling moet zien terug te krijgen.
Indien alle bewijzen aanwezig zijn normaal gesproken wel, dat wil nog niet zeggen dat je daarmee ook je geld terughebt.quote:Op zondag 18 juli 2010 00:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En waarin benadeelde vrijwel zeker gaat winnen
Klopt dat is de volgende stapquote:Op zondag 18 juli 2010 00:21 schreef sig000 het volgende:
[..]
Indien alle bewijzen aanwezig zijn normaal gesproken wel, dat wil nog niet zeggen dat je daarmee ook je geld terughebt.
Mensen zoals jou maken deze samenleving kapot.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:45 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
omdat ik hem niet ken. dus het interesseert me niet als hij er slechter van wordt. is zo je vraag beantwoord?
Van ethiek en sociaal zijn ook niet.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:52 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
als je kan basisrekenen moet je uit mijn nick kunnen opmaken dat ik minimaal 23 ben, niet 22...maar geeft niet rekenen is best lastig
en ik ben hbo afgestudeerd, maar veel verstand van recht heb ik niet.
Sorry maar daar ontbreekt het al jarenlang aan.quote:
Ach, HBO diploma's worden gewoon gratis weggegeven tegenwoordig.quote:Op zondag 18 juli 2010 00:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Schoolverlaters die zeggen dat ze 'afgestudeerd' zijn...
Wat?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat jij vind is niet relevant, het gaat erom wat de wet vind.
Ah daar hebben we onze spellingsnazi weerquote:
Nee en dat doen ze dan ook niet. Je krijgt eerst zelf een brief van de bank met een uitleg en een verzoek om het terug te storten. De benadeelde heeft op dit moment nog geen idee wie jij bent, ze doen zaken met de bank en niet met jou.quote:Op zondag 18 juli 2010 12:22 schreef rub3n het volgende:
Mag de bank jouw gegevens wel geven zonder toestemming van een rechter (ofzoiets)?
Nee, dat is niet waar. TS moet in dit geval terugbetalen omdat de wet dat zo bepaalt, en wel in artikell 6:203 lid 2 BW. Het is uiteindelijk de rechter die TS kan veroordelen tot die betaling, indien TS dat niet uit zichzelf doet, maar 'juridisch' advies dat inhoudt dat TS maar moet wachten op een veroordeling door de rechter is op zijn zachtst gezegd slecht advies.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:23 schreef THEFXR het volgende:
ts hoeft niks terug te betalen totdat ie door de rechter is veroordeeld, het is aan het bedrijf om ze er een zaak van maken.
quote:Onverschuldigde betaling
Artikel 203
1.Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.
2.Betreft de onverschuldigde betaling een geldsom, dan strekt de vordering tot teruggave van een gelijk bedrag.
De wet is in dit geval gelukkig niet zo tegenstrijdig. Artikel 6:203 BW:quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:40 schreef Nemo86 het volgende:
maar goed...ik heb wel een aantal reacties gezien maar ze zijn allemaal zo tegenstrijdig. wat ik wil weten is of ik volgens de weg verplicht ben dit terug te storten. als ik dat niet doe, kunnen ze via een rechtszaak oid het alsnog terugkrijgen? wat gebeurt er als ik straks gewoon niet reageer op hun brieven.
Uiteraard niet. Dat staat hij op z'n achterste benen te schreeuwen over het onrecht. De hypocriet.quote:Op zondag 18 juli 2010 12:56 schreef Mryc het volgende:
We draaien voor het gemak de zaak even om. TS maakt ¤ 1000 over naar het verkeerde bankrekeningnummer. Legt TS zich neer bij het feit dat zowel hij als de JUISTE begunstigde kunnen fluiten naar hun geld?
Bij een civiele zaak krijg je helemaal geen strafblad tochquote:Op zondag 18 juli 2010 14:29 schreef ArnoKlaassen het volgende:
tsja schijnbara is 1000 euro veel geld voor TS. voor zo'n schijntje ga ik het niet riskeren om een strafblad te krijgen
Als je het geval om wilt draaien zal de TS wel eerst die 1k moeten hebben. Kennelijk is hij/zij zo onvolwassen niet om te kunnen gaan met een bedrag groter dan 15 Smartie doosjes.quote:Op zondag 18 juli 2010 12:56 schreef Mryc het volgende:
We draaien voor het gemak de zaak even om. TS maakt ¤ 1000 over naar het verkeerde bankrekeningnummer. Legt TS zich neer bij het feit dat zowel hij als de JUISTE begunstigde kunnen fluiten naar hun geld?
quote:Op zondag 18 juli 2010 14:57 schreef bonke het volgende:
zou ts niet kunnen zeggen dat ie bepaade handelingen voor dat bedrijf heeft gedaan en daar 1000 euro voor heeft gekregen ?:)
Meesterlijk idee !quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
900 euro terugstorten en 100 euro administratiekosten zelf vangen!
Zeggen is bewijzen, dus hoe gaat TS dat doen?quote:Op zondag 18 juli 2010 14:57 schreef bonke het volgende:
zou ts niet kunnen zeggen dat ie bepaade handelingen voor dat bedrijf heeft gedaan en daar 1000 euro voor heeft gekregen ?:)
Het is onmogelijk aan te tonen dat je het geld verkeerd hebt overgemaakt. Daar kom je pas achter als de partij het geld heeft ontvangen geen bewijs kan overleggen dat ie recht op dat geld had. Die brief heb ik dus gezien. Ze geven je 2 weken de tijd en daarna geven ze je gegevens al aan de andere partij. Niet rekening houdend dat iemand op vakantie kan zijn ofzo.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:58 schreef karr-1 het volgende:
Ik neem aan dat de partij kan aantonen waar het geld waar toe had gemoeten en dit kan onderbouwen met bv rekeningen of andere papieren. En de bank geeft je gegevens niet meteen weg, je krijgt eerst een brief van de bank met de vraag om het zelf nog te herstellen.
Onzin, zie bovenstaand.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:02 schreef Doutzen het volgende:
Bank geeft niet makkelijk gegevens weg, alleen als er een zaak wordt aangespannen. Waarom zou een bedrijf liegen dat geld verkeerd is overgemaakt?
Waarschijnlijk staat er bij die 1000e ook nog een omschrijving + factuurnummer en de naam van de begunstige. Genoeg bewijs lijkt mij.
Ik vind na 2 weken zomaar gegevens weggeven anders wel erg snel. Bovendien kan de bank na die 2 weken tijd ook wel ff een belletje plegen.quote:Op zondag 18 juli 2010 12:27 schreef karr-1 het volgende:
Nee en dat doen ze dan ook niet. Je krijgt eerst zelf een brief van de bank met een uitleg en een verzoek om het terug te storten. De benadeelde heeft op dit moment nog geen idee wie jij bent, ze doen zaken met de bank en niet met jou.
Ongelooflijk wat een egoistisch persoon jij bent. Ik hoop dat het bedrijf naar de rechter stapt, de vordering incl. kosten toegewezen krijgt, een deurwaarder inschakelt en jij dadelijk in plaats van 1000 euro rijker, 2000 euro armer zal worden wegens veroordeling in de kosten van de rechtszaak, deurwaarder, beslag, enz.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:40 schreef Nemo86 het volgende:
wat een stelletje moraalridders hier zeg...als je een portomonnee met 1000 euro op straat vind gaan jullie ook allemaal netjes de eigenaar opzoeken en alles teruggevenhet is immers niet van jou. maar goed dit is fok, dus dat gedrag moet ik maar voor lief nemen.
maar goed...ik heb wel een aantal reacties gezien maar ze zijn allemaal zo tegenstrijdig. wat ik wil weten is of ik volgens de weg verplicht ben dit terug te storten. als ik dat niet doe, kunnen ze via een rechtszaak oid het alsnog terugkrijgen? wat gebeurt er als ik straks gewoon niet reageer op hun brieven.
en ja, waarom zou ik schijnheilig zijn...ik zou het best terug kunnen betalen, desnoods in termijnen, maar ik WIL het niet terugbetalen. het is hun fout, moesten ze hun administratie maar op orde hebben.
Ik hoop eigenlijk dat ie een keertje niet goed uitkijkt op zn fiets, een auto over het hoofd ziet, bijna doodgereden wordt enzwaar invalide achterblijft en er geen zorgverzekering is die zijn schade dekt en dus niet meer kan doen dan creperen in zn bed.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:39 schreef Daboman het volgende:
Hopelijk stort TS een keer per ongeluk 1000 euro op een verkeerde rekening en krijgt ie het niet terug
quote:Op zondag 18 juli 2010 17:01 schreef Xiphos het volgende:
- Bedrijf maakt geld over naar verkeerd reknr
- TS blij, geeft geld uit
- Bedrijf ziet dat 't verkeerde nummer is, belt bank
- Bank stuurt brief naar TS
- TS denkt: boeie, negeren
- Bank stuurt nog een brief naar TS
- TS denkt: ik ben een tokkie, boeie
- Bank geeft gegevens door aan bedrijf
- Bedrijf start een rechtszaak
- TS wordt gedagvaard, en denkt: het bedrijf zit me te fokken
- TS komt niet opdagen op rechtszaak
- Bedrijf wel, en maakt duidelijk dat het niet de intentie was om naar de TS geld over te maken (betalingskenmerk oid)
- Rechter geeft bedrijf gelijk
- TS krijgt veroordeling betekend, en denkt: bedrijf houdt maar niet op met kloten
- Bedrijf gaat met vonnis naar bank en bank maakt boeking ongedaan
- TS heeft saldo van 1000 euro lager
- TS belt boos bank want kan geen betalingen meer verrichten vanwege een beslag op zn rekening en ziet dat er 129 euro beslagkosten in rekening is gebracht door de bank.
- TS krijgt een hartaanval als ie ziet dat ie ook nog eens de kosten van de deurwaarder moet betalen, naast de beslagkosten van de bank en de vordering van 1000 euro.
- TS doet huilie, want is zielig nu want dat was de bedoeling niet natuurlijk.
- De PvdA is blij, want die heeft er weer een stemmer bij!
*pats* glazen bol is nu stuk.
2 weken is niet zo snel. Geld overmaken kun je in 5 minuten regelen, dus terugstorten ook. Je hebt iets gekregen dat niet van jou is en waar je geen recht op hebt. Lijkt me dus vrij redelijk dat de tegenpartij dan weet wie de centen wel gekregen heeft zodat ze eventueel een zaak kunnen aanspannen.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:15 schreef Frankvbr het volgende:
[..]
Het is onmogelijk aan te tonen dat je het geld verkeerd hebt overgemaakt. Daar kom je pas achter als de partij het geld heeft ontvangen geen bewijs kan overleggen dat ie recht op dat geld had. Die brief heb ik dus gezien. Ze geven je 2 weken de tijd en daarna geven ze je gegevens al aan de andere partij. Niet rekening houdend dat iemand op vakantie kan zijn ofzo.
[..]
Onzin, zie bovenstaand.
[..]
Ik vind na 2 weken zomaar gegevens weggeven anders wel erg snel. Bovendien kan de bank na die 2 weken tijd ook wel ff een belletje plegen.
quote:Op zondag 18 juli 2010 17:55 schreef ScarFace- het volgende:
Nemo86, laat het desbetreffende bedrijf weten dat je het financieel niet makkelijk hebt.
Dan zullen ze waarschijnlijk wel coulant zijn
En datquote:Op zondag 18 juli 2010 18:10 schreef Gunner het volgende:
Het ergste is nog dat TS geld van iemand anders heeft staan uitgeven. Sneue pauper.
ik zou zeggen draai het eens om en je weet je antwoord wat je moet doen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:41 schreef Nemo86 het volgende:
Ik heb een aantal weken geleden ongeveer 1000 euro op mijn rekening gestort gekregen van een of ander bedrijf. Nu krijg ik een brief van mijn bank dat dat bedrijf dat geld terug wil. Als ik dat geld niet terugstort gaan ze mijn gegevens aan dat bedrijf doorgeven zodat zij zelf contact met mij kunnen opnemen.
In hoeverre ben ik verplicht dit geld terug te storten? financieel ben ik nu ook niet in staat dit bedrag op te hoesten. kan ik gewoon zeggen dat ik het niet terug betaal zonder dat dit gevolgen heeft?
Wat een loser dat je het al hebt uitgegeven en dan nu huilen dat je niet in staat bent om het terug te betalenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:41 schreef Nemo86 het volgende:
financieel ben ik nu ook niet in staat dit bedrag op te hoesten. kan ik gewoon zeggen dat ik het niet terug betaal zonder dat dit gevolgen heeft?
Misschien had die wel ergens een schuld staan en denken dat die dan op deze manier kan aflossenquote:Op zondag 18 juli 2010 18:10 schreef Gunner het volgende:
Het ergste is nog dat TS geld van iemand anders heeft staan uitgeven. Sneue pauper.
ts komt meer over als het soort pauper dat het geld uitgeeft aan een weekje lloret, ontdanks bestaande schuldenquote:Op zondag 18 juli 2010 18:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Misschien had die wel ergens een schuld staan en denken dat die dan op deze manier kan aflossen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |