Je hebt het ten eerste over twee heel verschillende wapensystemen, en ten tweede heb je het fout wat betreft het magazijn.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Omdat het 5,56mm is, terwijl vijandige groeperingen/landen doorgaans 7,62mm gebruiken.
Ze konden beter de nieuwste verse van de M1 Garand, de M110 nemen. Daar duw je zo een magazijn uit een AK47 in en kan je verder schieten. Zeer praktisch.
Dan moet ook de kamer en de loop aangepast zijn.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:50 schreef Andyy het volgende:
Er is een wapen dat Akm magazijnen accepteert op AR-15 basis (AR-47)
Maar nooit in dienst genomen omdat die patronen te vervuilend zijn
Pleasequote:Op maandag 19 juli 2010 12:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Omdat het 5,56mm is, terwijl vijandige groeperingen/landen doorgaans 7,62mm gebruiken.
Ze konden beter de nieuwste verse van de M1 Garand, de M110 nemen. Daar duw je zo een magazijn uit een AK47 in en kan je verder schieten. Zeer praktisch.
In Counterstrike werkt dat ookquote:
Wat een poep.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hij zal die onzin inderdaad wel uit een spelletje hebben.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:20 schreef fathank het volgende:
Zit de AK-47 er niet meer in dan..? Ik heb het al jaaaren niet meer gespeeld.
Dat is een andere 7.62quote:Op maandag 19 juli 2010 14:20 schreef fathank het volgende:
Zit de AK-47 er niet meer in dan..? Ik heb het al jaaaren niet meer gespeeld.
Daar heb je duidelijk goed over nagedacht. Ik wist niet dat mensen op het VMBO zich tegenwoordig bezig hielden met ingewikkelde kwesties als defensie.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:10 schreef Artbij2 het volgende:
Defensie budget moet uberhaubt naar 0. De inzet van onze militairen heeft de laatste jaren weinig uitgehaald.
\
quote:Op maandag 19 juli 2010 16:10 schreef Artbij2 het volgende:
Defensie budget moet uberhaubt naar 0. De inzet van onze militairen heeft de laatste jaren weinig uitgehaald.
\
Inderdaad meestal komen de mensen die VMBO gevolgd hebben in het leger. Dat is ook een reden om dat soort volk geen wapens in hun handen te duwen.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:11 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Daar heb je duidelijk goed over nagedacht. Ik wist niet dat mensen op het VMBO zich tegenwoordig bezig hielden met ingewikkelde kwesties als defensie.
Ik meen dat daar ook een soort pilot mee loopt bij de snipers.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:18 schreef Andyy het volgende:
'Trouwens, ik heb ook de HK417 gezien bij de KCT.
Daar geen nieuws over?
quote:Op maandag 19 juli 2010 16:11 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Daar heb je duidelijk goed over nagedacht. Ik wist niet dat mensen op het VMBO zich tegenwoordig bezig hielden met ingewikkelde kwesties als defensie.
Erbij te werken is iets anders dan er rationeel over na te denken. En denken dat je met een defensiebudget van 0 voldoende hebt is alles behalve rationeel.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:27 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Daar heb je duidelijk niet over nagedacht.
Over het algemeen zijn het juist deze simpele zielen die we inschakelen om bij Defensie te laten werken...
Het kan wel. De loop is zeer snel en eenvoudig verwisselbaar.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:25 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Hij zal die onzin inderdaad wel uit een spelletje hebben.
De m110 (die verder overigens ook heel weinig te maken heeft met de M1 Garand) gebruikt 7,62 NATO, oftewel 7,62x51mm, de standaard AK47 gebruikt de 7,62 Soviet, oftewel 7,62x39mm. Twee compleet verschillende patronen en dus ook echt niet zomaar uitwisselbaar.
En wat betreft 7,62 tegen 5,56mm; groter is niet automatisch beter. 7,62 NATO is langzamer, de terugslag is hoger en het kost meer ruimte en gewicht om hetzelfde aantal patronen mee te nemen. Daarom is 5,56 NATO standaard voor de meeste gevechtseenheden vandaag de dag.
Leg mij dan maar even uit hoe men de loop snel en eenvoudig uitwisselen kan. En leg me vervolgens uit hoe je een ak magazijn die in de magazine well van een M110 stopt kan worden. Je ziet waarschijnlijk over het hoofd dat de M110 enkel maar met een loop type uitgevoerd komt (lengte 20" en caliber 7.62x51) en dat de M110 op een AR15 platform gebaseerd is en men dus niet even snel, nog eenvoudig de loop zou kunnen uitwisselen. Ook schijn je over het hoofd te zien dat de magazine catch van een M110 aan de zijkant zit en die van een AK aan de achter kant zit. Daartoe komt nog eens dat een AK magazine een andere lengte heeft, omdat de 7.62x51NATO 69.85mm lang is en de 7.62x39 56mm lang is.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 03:04 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het kan wel. De loop is zeer snel en eenvoudig verwisselbaar.
Precies. Well mentioned Sine!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 04:52 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Leg mij dan maar even uit hoe men de loop snel en eenvoudig uitwisselen kan. En leg me vervolgens uit hoe je een ak magazijn die in de magazine well van een M110 stopt kan worden. Je ziet waarschijnlijk over het hoofd dat de M110 enkel maar met een loop type uitgevoerd komt (lengte 20" en caliber 7.62x51) en dat de M110 op een AR15 platform gebaseerd is en men dus niet even snel, nog eenvoudig de loop zou kunnen uitwisselen. Ook schijn je over het hoofd te zien dat de magazine catch van een M110 aan de zijkant zit en die van een AK aan de achter kant zit. Daartoe komt nog eens dat een AK magazine een andere lengte heeft, omdat de 7.62x51NATO 69.85mm lang is en de 7.62x39 56mm lang is.
quote:Op maandag 19 juli 2010 12:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Daar duw je zo een magazijn uit een AK47 in en kan je verder schieten. Zeer praktisch.
Zet jezelf toch niet zo voor schut jochie.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 03:04 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het kan wel. De loop is zeer snel en eenvoudig verwisselbaar.
Ja, vervang de upper en de lower receiver met 1 die geschikt is voor de AK47 patronen zeker?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 04:52 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Leg mij dan maar even uit hoe men de loop snel en eenvoudig uitwisselen kan. En leg me vervolgens uit hoe je een ak magazijn die in de magazine well van een M110 stopt kan worden. Je ziet waarschijnlijk over het hoofd dat de M110 enkel maar met een loop type uitgevoerd komt (lengte 20" en caliber 7.62x51) en dat de M110 op een AR15 platform gebaseerd is en men dus niet even snel, nog eenvoudig de loop zou kunnen uitwisselen. Ook schijn je over het hoofd te zien dat de magazine catch van een M110 aan de zijkant zit en die van een AK aan de achter kant zit. Daartoe komt nog eens dat een AK magazine een andere lengte heeft, omdat de 7.62x51NATO 69.85mm lang is en de 7.62x39 56mm lang is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De mensen die andere termen gebruiken zijn doorgaans geen militairen of het zijn, zoals Sine Pari, mensen die in een land dienst doen waar die termen wel gebruikelijk zijn. Voordat ik tijdens de AMO de Nederlandse termen leerde kennen kende ik ook alleen maar termen van Wiki hoorquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:32 schreef Pumatje het volgende:
zijn we nu allemaal van die prachtige auto didacten die na urenlang op wikipedia de engelse termen hebben leren kennen...
waaorm niet gewoon patroontrekker, afsluiterdraagstuk, spangreep.. etc.
komop.. Nederlandse leger.. wij gebruiken ook Nederlandse Defenities hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |