abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juli 2010 @ 13:34:47 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_84131493
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:31 schreef fransbreda het volgende:

[..]

Geen kinderen...

En als het nou nog zo'n refurbished ding was.
Maar niets van dat, gewoon splinternieuw.

Hij had nergens om gevraagd, kreeg gewoon melding er ligt een pakketje voor je klaar...

Ik gun hem alles ,vooral een goede baan maar dit kan gewoon niet.

Ik heb samen met een verstandelijk gehandicapte client van mij onlangs een goedkoop computertje aangeschaft en een teruggaaf gevraagd bij de wet bijzondere bijstand. Wat denk je? Geen teruggaaf, omdat er geen medische noodzaak was. Deze client heeft een paar spaarcentjes, echt maar een paar en hij heeft zeer terecht een Wajong uitkering. Ook gaat hij gewoon naar de dagbesteding om zich nuttig te maken. Ik kan me er zo aan ergeren. Die gore uitvreters krijgen werkelijk alles voor elkaar. Die zorgen ook gewoon dat ze geen cent op de bank hebben. De mensen waarvoor dit soort regelingen ooit bedoeld was vissen achter het net. Echt walgelijk!
pi_84131627
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:56 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik zeg: al het gemeente reinigingswerk uit de privaat sector halen en laten doen door bijstand trekkers met overheidsinfuus.

Plantsoendienst, grasmaaiers, vuilverwerker, straatvegers etc.
Goed idee!
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2010 @ 13:57:44 #54
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_84131630
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:54 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Ik heb samen met een verstandelijk gehandicapte client van mij onlangs een goedkoop computertje aangeschaft en een teruggaaf gevraagd bij de wet bijzondere bijstand. Wat denk je? Geen teruggaaf, omdat er geen medische noodzaak was. Deze client heeft een paar spaarcentjes, echt maar een paar en hij heeft zeer terecht een Wajong uitkering. Ook gaat hij gewoon naar de dagbesteding om zich nuttig te maken. Ik kan me er zo aan ergeren. Die gore uitvreters krijgen werkelijk alles voor elkaar. Die zorgen ook gewoon dat ze geen cent op de bank hebben. De mensen waarvoor dit soort regelingen ooit bedoeld was vissen achter het net. Echt walgelijk!
Terechte klacht!
pi_84131660
Deze kerel gaat toch een tikkeltje te ver. Werken zul je!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:01:49 #56
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_84131769
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die banen worden al vervuld.... door mensen die ook kansloos zijn op de arbeidsmarkt, maar niet te beroerd om hun handen uit de mouwen te steken.
Er zijn genoeg klusjes te verzinnen die nu niet gedaan worden. Laat ze anders maar voor staatsbosbeheer omgewaaide bomen opruimen oid.
pi_84131798
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
Deze kerel gaat toch een tikkeltje te ver. Werken zul je!

Zal je ook nog zien dat zo'n wereldvreemde rechter met die idioot mee gaat.
pi_84131835
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:01 schreef Nobu het volgende:

[..]

Er zijn genoeg klusjes te verzinnen die nu niet gedaan worden. Laat ze anders maar voor staatsbosbeheer omgewaaide bomen opruimen oid.

Precies. Ik vind wel dat ze niet voor commerciele bedrijven mogen vrijwilligen. Die moeten maar betaalde mensen in dienst nemen.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:27:39 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84132685
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat is wat anders, maar Gia vond het geen probleem om mensen die wel werken maar te vervangen voor mensen die niet (willen) werken, en daar heb ik dus wel een probleem mee.... want dan straf je de kanslozen die altijd wel hun best hebben gedaan hun eigen broek op te houden.

Overigens is er ook nog voldoende seizoensarbeid waar nu Polen voor naar NL komen. Lijkt me ook een prima optie, worden die bedrijven ook gelijk goed in de gaten gehouden en worden hun mogelijkheden tot fraude ook meteen beperkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84132855
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:56 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik zeg: al het gemeente reinigingswerk uit de privaat sector halen en laten doen door bijstand trekkers met overheidsinfuus.

Plantsoendienst, grasmaaiers, vuilverwerker, straatvegers etc.
Leuke manier om het betalen van het minimumloon te omzeilen dus .. je snapt dat een gemeente dan behoefte heeft aan werklozen die voor de helft van het geld deze klusjes vervullen, de hemel beware dat de economie dusdanig aantrekt dat er niemand meer overblijft om je vuilnis op te halen? Maw, je kweekt werklozen, of een nieuwe categorie werknemers, voor de helft van het minimumloon.
pleased to meet you
pi_84132873
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:48 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

18 jaar bijstand, zonder mankementen !
Welkom in Nederland...daarom afschaffen. Alles!
pi_84132942
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:31 schreef fransbreda het volgende:

[..]

Geen kinderen...

En als het nou nog zo'n refurbished ding was.
Maar niets van dat, gewoon splinternieuw.

Hij had nergens om gevraagd, kreeg gewoon melding er ligt een pakketje voor je klaar...

Ik gun hem alles ,vooral een goede baan maar dit kan gewoon niet.
Dit is dan idd idioot .. de meeste gemeenten hebben wel dat je een brief krijgt als je kind naar het VO gaat, dat je een PC mag aanvragen, en wat daarna gebeurt verschilt per gemeente. Maar een spiksplinternieuwe laptop, zonder aanvraag, voor een alleenstaande in de bijstand, dat is uitzonderlijk. Woon jij in een piepkleine gemeente of zo, dat het geld uit bepaalde potjes op moest, anders krijg je volgend jaar minder van het rijk?
Dat speelde hier in mijn gemeente een paar jaar geleden, oeps, er was teveel geld over, nog even op de valreep wat uitgeven want anders ..
pleased to meet you
pi_84133137
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Mensen in dozen op straat is ook weer zo'n naar gezicht.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:40:55 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84133188
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:39 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Nee, plus dat je je dan wel schuldig kunt gaan voelen over het eerste beste vrouwtje wat staat te bedelen in de winkelstraat....

Nu irriteert me dat overigens vooral, juist omdat we een land zijn waar niemand op straat hoeft te leven of te bedelen, dus als je dat wel doet dan klopt er iets niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84133218
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:39 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Een goede storm en ze zijn weg.....
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2010 @ 14:53:40 #66
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_84133657
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, plus dat je je dan wel schuldig kunt gaan voelen over het eerste beste vrouwtje wat staat te bedelen in de winkelstraat....

Nu irriteert me dat overigens vooral, juist omdat we een land zijn waar niemand op straat hoeft te leven of te bedelen, dus als je dat wel doet dan klopt er iets niet.
Dak en thuislozen hebben weer recht op een uitkering en vaak innen ze die ook (vaak Wwb). Daarnaast bedelen ze bij op de straat. Een beetje creatieve thuisloze kan zo ergens tussen de 1 en 2K per maand collecteren.
pi_84133709
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat gaat ook weer wat ver
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84134034
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat gaat ook weer wat ver
Ik ben altijd vrij bot.
pi_84134224
Als je de plantsoenendienst laat draaien door mensen die werkloos zijn, geen werk kunnen vinden en in ruil voor bijstand dat werk moeten doen voor een bedrag (ver!) onder het minimumloon.. dan heeft deze meneer groot gelijk en is het in het belang van iedereen (zeker de iets liberalere / rechtsere mens) dat hij de zaak wint. Dat is gewoon dwangarbeid met staatsslaven.

Er is absoluut iets mis met ons bijstandsstelsel, in mijn ogen, maar dwangarbeid (en daarmee creeëren van méér op bijstand aangewezen mensen) is geen oplossing. Doe dan maar ouderwets stempelen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 16 juli 2010 @ 15:09:27 #70
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_84134304
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is netto......

Met het verschil dat het uiteraard 18 jaar geleden geen ¤ 900 netto was.... maar ik gok zo'n 900 gulden.
Kom je misschien bruto over die 18 jaar toch heel netjes uit met je berekening.
900 gulden toen was ongeveer wel even veel waard als 900 euro nu.
pi_84134387
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:07 schreef sigme het volgende:
Als je de plantsoenendienst laat draaien door mensen die werkloos zijn, geen werk kunnen vinden en in ruil voor bijstand dat werk moeten doen voor een bedrag (ver!) onder het minimumloon.. dan heeft deze meneer groot gelijk en is het in het belang van iedereen (zeker de iets liberalere / rechtsere mens) dat hij de zaak wint. Dat is gewoon dwangarbeid met staatsslaven.

Er is absoluut iets mis met ons bijstandsstelsel, in mijn ogen, maar dwangarbeid (en daarmee creeëren van méér op bijstand aangewezen mensen) is geen oplossing. Doe dan maar ouderwets stempelen.

Iemand met een bijstandsuitkering mag je best 20 uur laten werken. Dan zit ie waarschijnlijk nog boven het minimumloon. Laat zo iemand dan werken voor de gemeente en niet voor een commercieel bedrijf, want dan ligt misbruik wel erg op de loer.
pi_84134433
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:07 schreef sigme het volgende:
Als je de plantsoenendienst laat draaien door mensen die werkloos zijn, geen werk kunnen vinden en in ruil voor bijstand dat werk moeten doen voor een bedrag (ver!) onder het minimumloon.. dan heeft deze meneer groot gelijk
Met de nadruk op als natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 15:39:19 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84135335
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:09 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
900 gulden toen was ongeveer wel even veel waard als 900 euro nu.
Meer zelfs
De energie was beduidend goedkoper en je had veel minder energievretende apparaten.

Maar het ging om de berekening van de "onterecht" ontvangen bijstand over de afgelopen 18 jaar, dus dan maakt de gevoelsmatige waarde niet veel uit
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84136638
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Leuke manier om het betalen van het minimumloon te omzeilen dus .. je snapt dat een gemeente dan behoefte heeft aan werklozen die voor de helft van het geld deze klusjes vervullen, de hemel beware dat de economie dusdanig aantrekt dat er niemand meer overblijft om je vuilnis op te halen? Maw, je kweekt werklozen, of een nieuwe categorie werknemers, voor de helft van het minimumloon.
Grotere onzin had je niet kunnen verkondigen.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:19:18 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84136798
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Alicey op 16-07-2010 16:20:02 (nm) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')