Ik had het nagevraagd voor InterRail, en vertelden ze mij bij het loket dat je Aken - Keulen met Thalys zonder toeslag en reservering mag, enkel in wagen 28. Anders wel reserveren.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Huh? Ook met InterRail moet je toch voor ICE en Thalys toeslag betalen? Of toevallig op dat traject niet?
Nee. Op dit moment kan er behalve Reizen op Saldo, een Voordeelurenabonnement en een NS-jaarabonnement nog helemaal niks aan NS-formules op een OV-Chipkaart worden geladen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 06:52 schreef sk888er het volgende:
kan een maand traject worden geladen op een studenten ov chipkaart?
Geluidsoverlast? Wat is dat voor onzin? Die dingen denderen al 40 jaar door Nederland en nou zorgen ze ineens voor geluidsoverlast?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 02:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
* Ofyles2 vindt de Plan T wel oké, alleen jammer dat deze voor geluidsoverlast zorgen. Zelf vindt hij de SGMm een hobbelend kutpaard...
Ok dank jequote:Op vrijdag 16 juli 2010 08:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee. Op dit moment kan er behalve Reizen op Saldo, een Voordeelurenabonnement en een NS-jaarabonnement nog helemaal niks aan NS-formules op een OV-Chipkaart worden geladen.
Gechreven door Bassie van Adriaan of zo?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:09 schreef Fixers het volgende:
In de nrc.next van gister een opiniestuk over het spoor. Dat onze regering maar een voorbeeld moest nemen aan groot-brittanie. Want daar is de privatisering uiterst succesvol en goed voor de reizigers gebleken.
Ik moet dat artikel nog maar eens lezen, volgens mij heb ik een sarcasme-aanduiding gemist ergens....
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 02:28 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Daar rijd toch de plan V i.p.v. de plan T?
Inderdaad. 1 blik op het prijspeil in GB zegt al genoeg. En anders die herrie die die hobbelende kuttreinen daar makenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:09 schreef Fixers het volgende:
In de nrc.next van gister een opiniestuk over het spoor. Dat onze regering maar een voorbeeld moest nemen aan groot-brittanie. Want daar is de privatisering uiterst succesvol en goed voor de reizigers gebleken.
Ik moet dat artikel nog maar eens lezen, volgens mij heb ik een sarcasme-aanduiding gemist ergens....
En het staat me bij dat ik hier wel eens gelezen heb dat British Rail nog meer vertragingen heeft dan de NS.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Inderdaad. 1 blik op het prijspeil in GB zegt al genoeg. En anders die herrie die die hobbelende kuttreinen daar maken
Ik vind ze zeker wat hebben, dat mat spul maar het zijn verdomd oncomfortabele treinen zeg. Ik rijd regelmatig van zwolle naar ommen c.q. hardenberg..quote:
Als je kijkt in de achterhoek en het noorden is de klant er wel op vooruit gegaan. Simpelweg omdat de nieuwe partijen vaak wel 2x in het uur rijdt waarbij de NS dat niet rendabel vond en dus niet deed.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gechreven door Bassie van Adriaan of zo?
Met Bingo aanboordquote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)g+roze+trein+in.aspx
Roze trein? Welke bedoelen ze?
die ov chipkaart virm?
De oude THR toevallig?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:51 schreef Yreal het volgende:
Ik sta nu al een paar dagen te werken op een school in rijswijk, helemaal aan het begin van de stad, op het dak. En die zit dus vlak naast het spoor, is wel tof, kan ik de hele dag treintjes kijken
En ongeveer elk station buiten kings cross is een fucking krot.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En het staat me bij dat ik hier wel eens gelezen heb dat British Rail nog meer vertragingen heeft dan de NS.
Gaaf, ik hou dit topic in de gaten!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:32 schreef dennistd het volgende:
Gisteren met de Harzer SmallspurBahnen van Wernigerode naar de Brocken geweest, en vervolgens onderlangs via Stiege en Quedlinburg terug gegaan. Foto's volgen morgen!
Het is wel een prachtig station. Overigens is dat hele gebied enorm in ontwikkeling, zie onderstaand filmpje:quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:26 schreef Ascendancy het volgende:
En kings cross houden ze maar prachtig voor de eurostar reizigers.
Hoe wil jij op plekken waar het eruitziet zoals hieronder, nog plek vinden om airco-installaties kwijt te raken? Dit is iets waar ingenieurs van Transport for London zich al jaren het hoofd over breken, en ze ook prijsvragen uitschrijven zodat ze tenminste ideeën binnenkrijgen?quote:De metro is er overigens ook klote. In het centrum zeker, warme tunnels enzo.
Dan reizen er dagelijks zoveel mensen mee. De infrastructuur ligt er. Dan moet er toch best een beetje airco mogelijk zijn, Of in ieder geval een iets betere presentatie.
Het is het oudste metronetwerk ter wereld, ze zijn er zelfs begonnen met stoomtractie meen ik me te herinneren. Het onderhoud van dit netwerk kost gigantisch veel geld, die reclameuitingen betalen daar aan mee, samen met de inkomsten vanuit de stad Londen, de ticketverkoop, enzovoorts.quote:In plaats daarvan is geldt gestoken in schermen om reclame op weer te geven
En dat levert blijkbaar ook niets op voor de kwaliteit van de metro.
Is er een probleem met dat de RET dat doen?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:00 schreef James1988 het volgende:
In Parijs kan het anders ook flink warm zijn hoor... bovendien hebben al die krappe tunneltjes wel zo z'n charme.
Niet te vergelijken met Rotterdam, waar het strak modern is en het oudste spul (type T) er alweer uitgaat terwijl het nog best 10 jaar mee zou kunnen.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:01 schreef Ascendancy het volgende:
Goh, de NS weet nu al precies wanneer over 2.5 dagen de problemen bij schiphol opgelost zijn.
Ik zet 10 euro op het niet halen van de deadline.
Als je die foto's ziet op die bron die daar vermeld wordt, is direct helemaal duidelijk hoe een ravage dat is geweest.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het is idd de vraag of het gaat lukken.
Als dit waar is dan ben je wel ff zoet
Algehele vernieuwing van het wagenpark.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is er een probleem met dat de RET dat doen?
Misschien heeft het te maken met de algehele hernieuwing van het voorstedelijke spoorwegnetwerk in Londen?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
En ongeveer elk station buiten kings cross is een fucking krot.
[ afbeelding ]
Dit is victoria station ofzo. Echt heel sneu, deze tent is groter dan utrecht CS en dan ligt het er zo bij.
Een student journalistiek, die er best een paar treinrampen voor overheeft om de boel te privatiseren. Maar hij is serieus.... ik kan echt geen greintje sarcasme ontdekken.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gechreven door Bassie van Adriaan of zo?
Dus als ik eens op bezoek wil bij mijn tante in Heerhugowaard moet ik dat een maand of 3 van te voren boeken en reserveren, of de hoofdprijs betalen. Ik herinner me nog het nieuwsbericht dat het goedkoper is om van Londen naar Manchester te reizen met een taxi dan met de trein.quote:"...of zelfs door meerdere vervoerders tegelijk op één route te laten rijden, zoals in Groot-Brittanië goed werkt"
"Op tijd boeken is weinig betalen. Zo is het mogelijk om van Londen naar Newcastle te reizen voor 22 euro. [...] Dit systeem zou Nederland ook goed doen."
Och, we laten een paar treinen ontsporen, klappen er nog een paar frontaal op elkaar. Maar dan krijgen we wel een übertof volstrekt ondoorzichtig reserverings- en prijssysteem en treinen die nog slechter op elkaar aansluiten als nu. Oh, en vergeet niet het oerwoud aan OV-chip paaltjes op de perrons, zodat je bij de juiste vervoerder kan incheken.quote:"Tegenstanders van dit model wijzen naar het Verenigd Koninkrijk en hebben deels gelijk. Daar ging bij de privatisering vanaf 1993 veel mis. Dat leidde in het begin tot dodelijke ongelukken. Maar inmiddels hebben de britten geleerd"... "
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 08:50 schreef dennistd het volgende:
Heeft er nog iemand koppelwagens in de aanbieding? NedTrain en DB Schenker zijn er een paar kwijt namelijk: http://www.somda.nl/forum/8827/p280695/Koppelwagens/
En de 4000/7400/17400/14700 gaat ook volledig met SLT gereden worden.quote:Alvast wat eerste nieuwtjes over het wijzigingsblad van 6-9-2010:
* Plan T heeft op papier nog 1 dienst: OND Mt.
* Plan V diensten van 126 naar 99, waarvan 15 als reserve op Dgr.
* Planmatig ICM op de IJssellijn: één dienst dat ma-vr 73615 Nm-Ht/3615/24/41/50/67/76/91 (nvr)/73691 Ah-Nm (nvr) rijdt met III+IV.
Op zaterdag gezamelijk 3623/32/49 en dan de IV solo 3658/75/84.
Op zondag 3620/37 en pikt dan te Rsd de III weer op om 3646/3663/3672/3689 te rijden.
* Mat. '64 na hele lange tijd weer terug in de 5800: 3 composities (veelal 2 of 3x Plan V) rijden hier ma-vr, in de stille uren aangevuld met wat slagen Asd-Hfd in de 3900. Ook in het weekend rijdt er Mat.'64 in de 5800.
Ook op zaterdag vinden we Mat.'64 zelfs in een dienst dat start in 5820 maar daarna via 3920 in 3933 naar Lls terecht komt en vervolgens de hele dag in de IC-diensten van de 3700/3900 rijdt. Nadat het overnacht in Llso, gaat ditzelfde duo weer de hele dag in de 3900 rijden en via 3977 en 5877 weer goed te Amf uit te komen voor de maandagse 5800.
Ook is Mat.'64 weer volledig terug in de 12100.
* Het aantal diensten voor ICR neemt ook af, hetgeen is af te leiden uit de hoeveel diensten van de BDs-en: van 24 naar 21. In de 1900 rijden nog 8 compo's, in de 3500 nog steeds in de bekende treinen en 5 in de 3600. De rest rijdt wat overbrengingsslagen of staan reserve te Mt.
* DDM1 heeft nog wel 12 diensten, maar allemaal GDST te Aswplz.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 08:50 schreef dennistd het volgende:
Heeft er nog iemand koppelwagens in de aanbieding? NedTrain en DB Schenker zijn er een paar kwijt namelijk: http://www.somda.nl/forum/8827/p280695/Koppelwagens/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |