abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:24:35 #51
3542 Gia
User under construction
pi_84087616
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, ik zag je ninja-edit . En 'ze' krijgen de OV-studentenkaart niet gratis, daar word je als student op gekort in je stufi. Niet dat je de kaart kan weigeren zodat je het geld krijgt, maar dat even terzijde.
Maar dit is allemaal schromelijk offtopic, het is helemaal niet duidelijk op wat voor kaartje het geweigerde meisje wilde reizen.
Klopt, maar ze is 19 jaar, dat is wel bekend. En de meeste 19-jarigen in Nederland hebben een OV-studentenkaart. Of je nou MBO, HBO of WO doet.

Dat Connexxion in een stuip schiet om hun excuses aan te bieden, wil nog niet zeggen dat bovenstaande niet het geval is. Sommige bedrijven zijn als de dood om beschuldigd te worden van discriminatie.
pi_84087692
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:23 schreef aychelle het volgende:
Toch vind het vrouwenonderdrukking om een vrouw een niqaab te laten dragen
Ja en nee. We weten immers niet of het een keuze is van die mevrouw. Bovendien is er toch sprake van onderdrukking als de staat haar verbiedt zo'n apparaat te dragen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84087714
Moge de chauffeur ontslagen raken
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:29:30 #54
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_84087825
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:42 schreef Gia het volgende:
Zolang er geen wet is die het dragen van gezichtsbedekkende kleding in de publieke ruimte verbiedt, mag een buschauffeur zo iemand niet weigeren. Tenzij het uitdrukkelijk in de bedrijfsregels is opgenomen, maar dat is, schijnbaar, niet het geval.

Als zij een abonnement had en weigerde haar gezicht te tonen, dan heeft de chauffeur gelijk dat hij haar niet toelaat. Een chauffeur moet in staat worden gesteld te controleren of de juiste persoon met het abonnement reist.

Wellicht was het een studente met een OV-kaart?
Terecht dat zo'n iemand met niqaab uit de Bus wordt gezet; het is zeer aanstootgevend en grof onpersoonlijk. Waarom zouden we alles maar toelaten, alleen maar omdat het is vanwege "godsdienst" of "respect voor andere culturen"?

Stel je voor dat er iemand is die vanwege culturele redenen of geloofsredenen van dat land geheel nudistisch door het leven moet gaan, moeten we dat dan ook maar tolereren dat zo'n iemand geheel naakt de bus in stapt?

Niet dus, en dat moeten we ook niet tolereren. Mensen die hier willen wonen moeten zich dan ook aanpassen aan de gewoontes van ons land.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_84087951
19?!

Pics.
pi_84087992
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:29 schreef SemperSenseo het volgende:

Stel je voor dat er iemand is die vanwege culturele redenen of geloofsredenen van dat land geheel nudistisch door het leven moet gaan, moeten we dat dan ook maar tolereren dat zo'n iemand geheel naakt de bus in stapt?
vind jij bv dat een buschauffeur ook iemand mag weigeren die een keppeltje draagt of een opvallend kruisbeeld ... omdat hij als chauffeur bv 'aanstoot' neemt aan religieuze uitingen bij zn passagiers?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_84088158
Hallo, er is een verschil tussen een burka en ene niqaab.
Allah Al Watan Al Malik
pi_84088237
quote:

[..]

Terecht dat zo'n iemand met niqaab uit de Bus wordt gezet; het is zeer aanstootgevend en grof onpersoonlijk. Waarom zouden we alles maar toelaten, alleen maar omdat het is vanwege "godsdienst" of "respect voor andere culturen"?
Ja.
pi_84088289
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind een niqaab er ook maar akelig uitzien. Vouwonvriendelijk. Niet passend in deze samenleving.
pi_84088354
quote:

[..]

Niet dus, en dat moeten we ook niet tolereren. Mensen die hier willen wonen moeten zich dan ook aanpassen aan de gewoontes van ons land.
Stel je voor er is iemand die van de emo-stijl houdt. En zich als een gothic kleed. De chauffeur vindt dat aanstootgevend. Is uitzetten terecht? Waar trek je de grens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_84088422
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:39 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik vind een niqaab er ook maar akelig uitzien. Vouwonvriendelijk. Niet passend in deze samenleving.
Ik ook, net als zoveel dingen die andere mensen dragen. Maar om dan maar de betreffende persoon zo te gaan behandelen...
Allah Al Watan Al Malik
pi_84088451
quote:

[..]

Zelfde geld voor een legging.
pi_84088526
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:42 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Of sokken, opgerold over broekspijpen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_84088528
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

het ras niqaabdragers?
Dit dus

Al die mensen die hun mond vol hebben van racisme, maar geen idee hebben wat het daadwerkelijk betekend
pi_84088555
quote:

[..]

Dat heb ik bij crocs. Kunnen we niet alle croc dragers de bus uitzetten?!
pi_84088577
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ook, net als zoveel dingen die andere mensen dragen. Maar om dan maar de betreffende persoon zo te gaan behandelen...
Nee, dat is ook niet netjes van de chauffeur. Ook erg dom, want nu is het in de publiciteit.
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:44:41 #67
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_84088585
quote:

[..]

Ik vind het juist onbehoorlijk om zo duidelijk aan te geven dat je mannen wantrouwd er van uit gaat dat die zich onbehoorlijk gaan gedragen als ze je kunnen zien.
quote:
Kom ik ook weer ff met mijn papoea met zijn peniskoker.
quote:
Mee eens.

Het toegang weigerenvan iemand die zich *onzichtbaar *aankleed is overgens géén discriminatie van geloof, want het is geen geloofsregel maar een cultuur verschijnsel om zo ziekelijk bedekt rond te lopen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:44:42 #68
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_84088586
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:14 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom is die vrouw ten onrechte de bus uitgezet? Je mag met gezichtsbedenkende bekleding in de bus plaatsnemen?
Is een niqaab bij wet verboden?

Disclaimer:
...nee, ik ga hier geen disclaimer bij zetten...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_84088622
Het is gewoon wachten tot de eerste 'slimme' overvaller zo`n ding gebruikt voor een overval, of voor een roofmoord. Dan gaat de discussie pas echt los.
pi_84088632
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:42 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Op wat voor manier is een legging in godsnaam vrouwonvriendelijk?
pi_84088637
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:43 schreef Brawler het volgende:

[..]

Dit dus

Al die mensen die hun mond vol hebben van racisme, maar geen idee hebben wat het daadwerkelijk betekend
Mensen die denken dat alles is geoorloofd zolang het niet de naam racisme mag dragen
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:46:02 #72
136 V.
pi_84088652
quote:

[..]

Ik vind een niqaab er ook maar akelig uitzien. Vouwonvriendelijk.
Een strijkijzer is ook vouwonvriendelijk. Ook maar verbieden?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_84088691
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:45 schreef Scorpie het volgende:
Het is gewoon wachten tot de eerste 'slimme' overvaller zo`n ding gebruikt voor een overval, of voor een roofmoord. Dan gaat de discussie pas echt los.
Zo bijster snugger is dat overigens niet. Rennen met zo'n apparaat lijkt mij lastig.
pi_84088697
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:46 schreef Verbal het volgende:

[..]

Een strijkijzer is ook vouwonvriendelijk. Ook maar verbieden?

V.
Ja, een strijkijzer is vouwonvriendelijk ja!
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:47:23 #75
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_84088708
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja en nee. We weten immers niet of het een keuze is van die mevrouw. Bovendien is er toch sprake van onderdrukking als de staat haar verbiedt zo'n apparaat te dragen?
ik kan het niet geloven dat een moslima als keuze een niqaab gaat dragen, echt niet
Ik heb aardig wat moslim vriendinnen, en sommige gaan als eigen keuz een hoofdoek dagen. Dat kan ik nog enigzins begrijpen, maar ik wee zeker dat geen van alleen een niqaab wit dragen.

Ik vind het echt vrouwenonderdrukking
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_84088714
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Op wat voor manier is een legging in godsnaam vrouwonvriendelijk?
Heb je die benen van de vrouw in kwestie wel eens gezien, dat is gewoon mishandeling.
pi_84088762
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heb je die benen van de vrouw in kwestie wel eens gezien, dat is gewoon mishandeling.
*Kijkt naar eigen benen en ziet niks bijzonders*
pi_84088793
Nu ik er nog eens over nadenk is een legging vooral mánonvriendelijk.
  † In Memoriam † donderdag 15 juli 2010 @ 13:49:35 #79
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_84088807
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
pi_84088817
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik vind het juist onbehoorlijk om zo duidelijk aan te geven dat je mannen wantrouwd er van uit gaat dat die zich onbehoorlijk gaan gedragen als ze je kunnen zien.
Ik denk dat de meeste vrouwen het gewoon dragen omdat ze het gewend zijn.
quote:
Kom ik ook weer ff met mijn papoea met zijn peniskoker.
Op grond daarvan kun je alles wel verbieden. Straks verbiedt Hirsch Ballin allerlei computerspellen. "Ja, want peniskokers mogen ook niet."
quote:
Het toegang weigerenvan iemand die zich *onzichtbaar *aankleed is overgens géén discriminatie van geloof, want het is geen geloofsregel maar een cultuur verschijnsel om zo ziekelijk bedekt rond te lopen.
Kom op zeg, waar komt die overdreven fixatie op gezichtsbedekking opeens vandaan? moslimpje schoppen toch zeker.
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:49:54 #81
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84088831
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:45 schreef Scorpie het volgende:
Dat komt vanzelf als er genoeg Tuxen rondlopen. Nu valt het juist meer op, zodra de straten er mee bezaaid zijn, is het een goede dekmantel.
censuur :O
pi_84088833
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

*Kijkt naar eigen benen en ziet niks bijzonders*
Precies, niets bijzonders, daar heb je het al. Vrouwenbenen moeten slank, lang en onbedekt zijn!
pi_84088859
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:49 schreef KingOfMars het volgende:
Nu ik er nog eens over nadenk is een legging vooral mánonvriendelijk.
Jij denkt meteen aan dikke negerinnen in leggings. Als je een beetje slank bent ziet een legging er leuk uit. Het is zelfs in de mode nu.
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:51:26 #84
136 V.
pi_84088898
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:47 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, een strijkijzer is vouwonvriendelijk ja!
Ja, dat zeg ik...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_84088930
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat komt vanzelf als er genoeg Tuxen rondlopen. Nu valt het juist meer op, zodra de straten er mee bezaaid zijn, is het een goede dekmantel.
dan doen ze gewoon een clownsmasker op.

want dat mag van RemcoDelft
  † In Memoriam † donderdag 15 juli 2010 @ 13:52:13 #86
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_84088938
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Stel je voor er is iemand die van de emo-stijl houdt. En zich als een gothic kleed. De chauffeur vindt dat aanstootgevend. Is uitzetten terecht? Waar trek je de grens.
Een persoon in een niqaab ziet er toch wel bedreigender uit hoor, kan mij voorstellen n.a.v. de vele bus-terroristen die elders in de wereld in een bus stappen en vervolgens BOEM doen dat je zo'n persoon liever niet in jouw bus wilt hebben. Op dat moment denk je misschien wel gewoon met je gevoel.
pi_84088971
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jij denkt meteen aan dikke negerinnen in leggings. Als je een beetje slank bent ziet een legging er leuk uit. Het is zelfs in de mode nu.
Die achterlijke Uggs en harembroeken zijn ook mode, dat maakt het nog niet minder onaantrekkelijk.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_84088975
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Een persoon in een niqaab ziet er toch wel breigender uit hoor, kan mij voorstellen n.a.v. de vele bus-terroristen die elders in de wereld in een bus stappen en vervolgens BOEM doen dat je zo'n persoon liever niet in jouw bus wilt hebben. Op dat moment denk je misschien wel gewoon met je gevoel.
Want Nederland (of Europa, for that matter) kent een lange historie van bus aanslagen natuurlijk. .
pi_84089036
quote:

[..]

Een persoon in een niqaab ziet er toch wel bedreigender uit hoor, kan mij voorstellen n.a.v. de vele bus-terroristen die elders in de wereld in een bus stappen en vervolgens BOEM doen dat je zo'n persoon liever niet in jouw bus wilt hebben. Op dat moment denk je misschien wel gewoon met je gevoel.
Inderdaad, daarom kunnen negers ook het beste achterin zitten. Stel je voor dat ze een mes bij zich hebben.

Kom op zeg.
pi_84089064
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Die achterlijke Uggs en harembroeken zijn ook mode, dat maakt het nog niet minder onaantrekkelijk.
Uggs zijn nu uit, het is hartje zomer
Wat betreft een harembroek moet ik je gelijk geven dat dat echt nooit uitziet. Had dat dan als voorbeeld genoemd!
pi_84089076
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:53 schreef KingOfMars het volgende:
Want Nederland (of Europa, for that matter) kent een lange historie van busaanslagen natuurlijk. .
Nog even en buschauffeurs durven helemaal de remise niet meer uit vanwege alle bermbommen die niqaabdraagsters in Nederland massaal langs de weg planten in de polder.
pi_84089099
quote:

[..]

Erg subjectief dus, daar heb ik geen reet aan. Persoonlijk poep ik eerder in m'n broek als ik zo'n gothic met zo'n band met steekdingen om z'n nek zie, in zo'n zwarte lange jas, dan een baardmans in jurk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_84089111
Sorry hoor maar we weten niet eens hoe die vrouw de bus in kwam. Misschien was dat wel met een abonnement waar een foto op staat. Met een niquaab op kun je dan niet controleren of zij inderdaad de houdster is van dat abonnement, of dat zij onrechtmatig daar gebruik van maakt. Dan lijkt het me volkomen terecht dat ze de bus niet in mag.
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:55:57 #94
136 V.
pi_84089118
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:53 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Want Nederland (of Europa, for that matter) kent een lange historie van bus aanslagen natuurlijk. .
Och, ik noem een Londen...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_84089158
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:55 schreef Verbal het volgende:

V.
Hoeveel bomaanslagen zijn daar geweest op bussen dat jij van een historie meent te kunnen spreken?
pi_84089169
quote:

[..]

V.
en een Madrid ...

en dat was het.
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:57:04 #97
136 V.
pi_84089170
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:55 schreef Sessy het volgende:
Dan lijkt het me volkomen terecht dat ze de bus niet in mag.
...ook al meldt het Brabants Dagblad in de OP dat ze onterecht de bus uit is gezet

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_84089182
quote:

[..]

V.
Ja daar kun je Uden wel ff bang van worden idd...
pi_84089201
quote:

[..]

V.
Waren die gepleegd door Niqaab-draagsters! Dat wist ik niet eens.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:58:15 #100
136 V.
pi_84089235
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Hoeveel bomaanslagen zijn daar geweest op bussen dat jij van een historie meent te kunnen spreken?
Okee, geen lange historie. Maar het sloeg wel in...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')