Aldus Brabants Dagblad.quote:Een chauffeur van busvervoerder Hermes heeft gisteren ten onrechte een 19-jarige vrouw met een niqaab uit zijn bus gezet.
Connexxion, de moedermaatschappij van Hermes gaat de vrouw excuses aanbieden. Intern wordt bekeken of er voor de chauffeur sancties volgen.
Ik hoop niet dat jij met jouw spelling als norm gaat gelden waaraan "dat volk" zich moet gaan spiegelen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:07 schreef Lulletje-Rozen-Water het volgende:
Hulde voor de chauffeur + een lidje graag![]()
![]()
.
Dat dat volk zich eens gaat aanpassen![]()
Misschien hebben ze dat zelfs wel expres gedaan.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:07 schreef Marble het volgende:
Leuke toepasselijke naam voor een transportbedrijf, Hermes.
Ohja? Waar staat dat dan?quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:04 schreef Bakboi het volgende:
[..]
Aldus Brabants Dagblad.
Lijkt me volkomen terecht toch? Met een bivakmuts of helm mag ik ook niet de bus in.
een lidje? bedoel je een kleine penis?quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:07 schreef Lulletje-Rozen-Water het volgende:
Hulde voor de chauffeur + een lidje graag![]()
![]()
.
Dat dat volk zich eens gaat aanpassen![]()
quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hmm ik vind het eigenlijk toch niet kunnen....Ben ook niet voor die doekenhandel maar dit is gewoon keihard racisme en dat heeft gewoon keiharde nare gevolgen. Moet je ook niet gek opkijken als de bus volgende weer eens bekogeld gaat worden (gebeurd soms toch wel , maar dit soort dingen helpen iig niet echt mee)
En met een niquab mag het weer wel. Terwijl er evenveel te zien is. Pas maar op, dalijk gaan de dieven met een burqua op pad! dan mag het opeens wel!quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:10 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Je mag met bivak niet eens op de openbare weg zijn.
ligt aan de gemeentequote:Op donderdag 15 juli 2010 12:10 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk, misschien is het geen racisme omdat het niet over een volk gaat. Denk echter dat die vrouw (en haar man, broers whatever) dit wel zo zien. Ze zien dat hun geloof wordt geweigerd.quote:
Maar dat zegt niks over particuliere gebouwen. Een bus is geen openbare ruimte, maar eigendom van de busmaatschappij, die zijn eigen regels erop kan toepassen. En er is geen wettelijk verbod op een Burka of niqab, dus de maatschappij mag bepalen dat iemand met zo'n ding wel of niet mag meerijden.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:10 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Oeps.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Het wordt hoog tijd dat ALLE "uitzonderingen vanwege bijgeloof" worden geschrapt. Gewoon voor iedereen dezelfde regels laten gelden!
En tot die tijd: ik geloof dat mensen die hun kop verbergen niet deugen! En omdat ik dit geloof, heb ik het grondwettelijk recht om dit te doen.
Lijkt me niet, tenslotte heeft een busabonnement een pasfoto. Het blijft jammer dat er zoveel clubs bestaan in Nederland die elk sprookjesgeloof met de meest vreemde ideeen willen beschermen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:14 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom is die vrouw ten onrechte de bus uitgezet? Je mag met gezichtsbedenkende bekleding in de bus plaatsnemen?
En wanneer die vrouw met een anonieme chipkaart of strippenkaart reisde?quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Lijkt me niet, tenslotte heeft een busabonnement een pasfoto. Het blijft jammer dat er zoveel clubs bestaan in Nederland die elk sprookjesgeloof met de meest vreemde ideeen willen beschermen.
wie zegt dat ze een abo had op de bus? je hebt ook nog zoiets als strippen en dagkaartjesquote:Op donderdag 15 juli 2010 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lijkt me niet, tenslotte heeft een busabonnement een pasfoto. Het blijft jammer dat er zoveel clubs bestaan in Nederland die elk sprookjesgeloof met de meest vreemde ideeen willen beschermen.
dus een sinterklaas of een clown mag van jou ook niet?quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Deze man noemen we dan ook wel "schijnheilige"
Het is onbekend of deze vrouw een busabonnement heeft. Ik vraag me af hoe dat gaat. Hoe staan die mensen op een OV-jaarkaartquote:Op donderdag 15 juli 2010 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |