Foto hond (dood, dus maar even in spoiler)quote:Hond in tas in water gegooid
WIJNALDUM - De politie is op zoek naar een dierenbeul die een hond in een tas heeft gestopt en levend in het water heeft gegooid. De blauwe sporttas van het merk O’Nite werd aangetroffen in de omgeving van het gemaal bij het Friese Roptasyl.
In de met stenen verzwaarde tas bleek een middelgrote dode hond te zitten. De leeftijd van het dier, een teefje en asbakkenras, wordt geschat op ongeveer 6 á 7 jaar jong. Het is vrijwel zeker dat de hond levend in de tas, in het water is gegooid. Het is nog onduidelijk hoe lang de hond in het water heeft gelegen. De hond droeg geen chip.
Signalement van de hond:
Teefje, asbakkenras, zwart met wat grijs krullende vacht, grootte ongeveer tussen de 20 en 30 cm, rood halsbandje met een rood zakdoekje.
Tas:
Blauwe sporttas van het merk Merk O’Nite met onderschrift Travelgear. Aan beide zijden en de voorzijde van de tas zitten ritsvakken.
Wie meer weet kan met de poitie bellen via 0900-8844 of met de Meld Misdaad Anoniem-lijn via 0800-7000.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Greys op 16-01-2011 14:33:39 ]IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:55 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
nee, in een blauwe sporttas proppen en in het water gooien!
Ja, maar dat kost ook drie tientjes of zo, die tas misschien maar een vijfje.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:50 schreef Greys het volgende:
Dan mis je toch echt iets in je bovenkamer?
Als je dan echt van je hond af wilt, dump hem dan in het asiel, dan heeft ie nog een kans.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:49 schreef Greys het volgende:
En dan staat daar weer zo'n bericht waar je kotsmisselijk van wordt.
Hond naar het asiel brengen als je hem zat bent was vast teveel moeite![]()
[..]
Foto hond (dood, dus maar even in spoiler)Hond naar het asiel brengen kost afstandsgeld plusminus 50 a 75 euro en bij deze leeftijd een gezondheidsverklaring van de dierenarts .Zit je met je reiskosten toch gauw aan een meier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu laat je haar afzinken, word je gepakt zo meteen krijg je te maken met het feit dat een hond voor de Nederlandse wet een zaak is dus word er gekeken naar de schade .
6 a 7 jaar vuilnisbak en teef =dagwaarde 4 tientjes .
Ben je op dat moment niet geheel bij zinnen gooi het het op psychologische noodzaak
Niet meer doen ,volgende
Zolang de christenen het hier voor het zeggen hebben :Een dier is in dienst van de mens en heeft geen ziel kan je rustig verwaarlozen,mishandelen en af laten zinken .
Werd hier een herder doodgestoken ,strafmaat was gelijk aan voorarrest en de schade die aan de eigenaar vergoed moest worden bedroeg ¤75,- aangezien de hond al op leeftijd was.
Eigenaar heeft het niet aangenomen ,maar de dader rijd nu wel in een scootmobiel met een slangetje voor zuurstof in zijn neus .
Daar kwam geen politie aan te pas .
Persoonlijk zou ik nog een emmer benzine over hem pleuren en brandend de dijk af laten rijden ,maar een beetje zonde van die scootmobiel .![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door zeeeend op 14-07-2010 18:39:48 ]
Bronquote:Beschoten eend gevangen
Beekbergen - De met een pijl beschoten eend in Beekbergen is gered. Medewerkers van de boeddhistische vogelopvang uit Coevorden slaagden er donderdagochtend in het dier te vangen, dat al wekenlang met de pijl rondzwom.
Medewerkers van de dierenambulance OverGelder deden al wekenlang verwoedde pogingen om de eend die in een vijvertje rondzwom, te bevrijden van een enorme pijl die uit haar vleugel stak. Maar de gewonde eend weigerde iedere hulp.
De dierenambulance riep daarom met succes de hulp in van de vogelopvang uit Coevorden. De eend krijgt nu verzorging, meldt Omroep Gelderland.
Experts vermoeden dat de eend beschoten is met een kruisboog.
SEXBIERUM -quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:01 schreef Faithfulness het volgende:
Ik zag het al op de site van de niet-zo-betrouwbare-krant.
Krijg altijd een bal in m'n maag als ik zoiets lees. Ik kan mij niet voorstellen dat je, onder welke omstandigheden dan ook, een dier LEVEND in het water gooit. En dan ook nog in een tas, geen schijn van kans.
Hopelijk sterft de dader een even gruwelijke dood. Blehhh.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:03 schreef MissBitchy het volgende:
Of de vrouw eigenhandig het dier heeft verdronken moet dinsdagmiddag uit het gesprek blijken. Heeft ze dat wel gedaan, dan wordt haar onder meer dierenkwelling ten laste gelegd.
Bron: Leeuwarder Courant
Ik ben niet haatdragend, maar dit mens (als ze het zelf gedaan heeft natuurlijk), mag van mij ook wel in een tas met stenen richting de bodem van een heel diep meer.quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou dat zal me dan de straf weer worden...
Ben ik bang.
Tja, en dat maakt je geen haar beter dan een dierenbeulquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:18 schreef zeeeend het volgende:
Persoonlijk zou ik nog een emmer benzine over hem pleuren en brandend de dijk af laten rijden ,maar een beetje zonde van die scootmobiel .![]()
quote:Kat onthoofd in Helmond
- door Marc (MPG) op 23-07-2010 @ 20:39
Een inwoonster van de Helmondse wijk Rijpelberg heeft een lugubere vondst gedaan. In haar wijk heeft een persoon de spotnaam voor Helmonders, kattenmeppers, namelijk wel erg letterlijk genomen. De vrouw vond tijdens het uitlaten van haar hond namelijk een afgesneden kattenkopje op straat.
Volgens de Dierenambulance is duidelijk te zien dat het hoofdje van het dier is afgehakt of afgesneden. Het dier is nog geen zeven weken oud. Medewerkers van de organisatie hebben aangifte gedaan bij de politie.
Bij Omroep Brabant vind je een foto van het kattenkopje.
quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:19 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Tja, en dat maakt je geen haar beter dan een dierenbeul![]()
Bronquote:Politiewagen gesloopt voor kat
WENEN - Inwoners van een wijk in Wenen zijn maandagnacht uit hun slaap gehouden door een wanhopig gemiauw.
De brandweer en de politie werden ingelicht en na een zoektocht werd onder de motorkap van een auto een klein katje aangetroffen. Het diertje had echter weinig zin om gered te worden en sprong uit de handen van zijn redders.
Hoewel de kitten daarna spoorloos leek te zijn verdwenen, bleef het gemiauw aanhouden. Na een tweede keer zoeken werd het katje gevonden onder de vloerplaat van een politieagent. De brandweer moest de auto uit elkaar halen om het dier te bevrijden. Na een half uur sleutelen en slopen kon de kat worden bevrijd.
Het dier gaf zich opnieuw niet zo snel gewonnen. "Hij beet in mijn vinger!", aldus brandweerman en redder Franz Zehetmeier.
Het katje is naar de dierenopvang gebracht.
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:57 schreef Faithfulness het volgende:
Tiener gooit onzindelijk katje tien keer uit raam
Anders komen dat soort korte berichten toch wel, maar dan in eigen topics.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:59 schreef Bluezz het volgende:
Ik begrijp de toegevoegde waarde echt niet van dit topic
Sensatie/Telegraaf meuk
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:53 schreef Greys het volgende:
[..]
ik hoop dat er ook korte LEUKE berichten worden geplaatst.
Nouja, zo klinkt het wel wat denigrerend vind ik. Iin principe vind ik het nogal vreemd en voel ik me vrij ongemakkelijk bij het idee dat mensen voor de lol dieren doodmaken, op wat voor manier dan ook. Aan de andere kant is wild natuurlijk één van de minst 'zielige' vleessoorten om te eten, gezien het vrije en relaxte leven zonder hormonen/antibiotica/onnatuurlijke voeding dat die dieren hebben gehad. En als ze anders verhongeren of iets dergelijks vanwege een teveel aan dieren lijkt afschieten mij een handige optie. Eerlijk vlees, en voldoende voedsel voor de dieren die over blijven (en zo voor een nieuwe voorraad vlees in het volgende jaar kunnen zorgen). Daar is niet zo veel mis mee toch?quote:Gerda zal ook wel in een strak jagerspakje van de partij zijn om met de nodige glazen rode wijn in der mik
lood in het rond te strooien .
De handel en wandel van mevrouw Verburg gevolgd ,de afgelopen jaren met haar Glossy,RAD,misstanden in de slachterij,haar bontbeleid,Q koorts ?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:54 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nouja, zo klinkt het wel wat denigrerend vind ik. Iin principe vind ik het nogal vreemd en voel ik me vrij ongemakkelijk bij het idee dat mensen voor de lol dieren doodmaken, op wat voor manier dan ook. Aan de andere kant is wild natuurlijk één van de minst 'zielige' vleessoorten om te eten, gezien het vrije en relaxte leven zonder hormonen/antibiotica/onnatuurlijke voeding dat die dieren hebben gehad. En als ze anders verhongeren of iets dergelijks vanwege een teveel aan dieren lijkt afschieten mij een handige optie. Eerlijk vlees, en voldoende voedsel voor de dieren die over blijven (en zo voor een nieuwe voorraad vlees in het volgende jaar kunnen zorgen). Daar is niet zo veel mis mee toch?
http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=111409quote:Katten weggelopen na gat in hek kattenpension
Cees Slagmolen uit Wormerveer zit in zak en as. Een vandaal heeft een gat geknipt in het hek van zijn kattenpension. Wie het heeft gedaan is niet bekend, maar heel wat katten namen de benen.
Twintig katten die in het pension van Slagmolen logeerden, gingen er vandoor. En dat terwijl hun baasjes van niks wisten. Een van hen is een jarig jongetje, dat gebeld moest worden om van deze verdrietige gebeurtenis op de hoogte te worden gesteld.
Inmiddels zijn er nog elf op vrije voeten. Slagmolen loopt ze tot diep in de nacht te zoeken. En hij krijgt hulp van de buurt.
Wat een kutstreek.quote:Op maandag 9 augustus 2010 02:17 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=111409
Je zal maar op vakantie zijn en zo'n telefoontje krijgen
Mijn vriend is jager en tevens een groot natuurliefhebber.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:25 schreef zeeeend het volgende:
Verburg staat afschieten wild toe in Het Loo
APELDOORN - Demissionair minister Gerda Verburg van LNV geeft toestemming voor afschot van en jacht op wild in Kroondomein Het Loo.
© ANP
Volgens haar is er geen andere oplossing voor het beheer van de wildpopulatie, die de draagkracht van het natuurgebied te boven gaat. Verburg wil als het nodig is ook toestemming geven voor drukjacht op wilde zwijnen.
Dat is deze week gepubliceerd in de Staatscourant. Volgens de jagermeester van de koningin, het hoofd van het Koninklijk Jachtdepartement, is er op het Kroondomein plaats voor 250 tot driehonderd edelherten, maximaal 240 wilde zwijnen en vier- tot vijfhonderd reeën.
Afgeschoten
Voor damherten, muntjaks en moeflons is helemaal geen plaats en die beesten mogen allemaal worden afgeschoten, aldus de aanwijzing van de minister. Het Kroondomein sluit jaarlijks tussen 15 september en 25 december voor onder andere afschieten van overtollig wild.
Kroondomein Het Loo, een gebied van ongeveer 6700 hectare, is geschonken aan de staat, maar mag alleen worden gebruikt en bejaagd door de koninklijke familie. Het natuurgebied is negen maanden van het jaar wel gedeeltelijk open voor wandelaars.
Faunabeheerplan
De jagermeester van de koningin stelt samen met het Faunafonds een faunabeheerplan op voor het gebied. De aanwijzing van de minister geldt voor hem en de elf andere jachtaktehouders in het gebied.
Deze twaalf personen mogen wel andere jagers uitnodigen om mee te helpen met het afschot. In de praktijk betekent het dat leden van de koninklijke familie en hun gasten in het Kroondomein mogen jagen.
Overlast
In het Kroondomein is net als elders op de Veluwe veel overlast door te veel wilde zwijnen. De jagers proberen zo veel mogelijk dieren af te schieten door lokvoer neer te leggen. Mocht dat niet voldoende helpen, dan wil Verburg drukjacht toestaan.
Bij drukjacht jaagt één persoon zwijnen op in de richting van een jager, die ze neerschiet. Over die methode ontstond in 2007 veel ophef, toen een meerderheid van de Tweede Kamer zich tegen drukjacht op de Veluwe keerde.
© ANP
Gerda zal ook wel in een strak jagerspakje van de partij zijn om met de nodige glazen rode wijn in der mik
lood in het rond te strooien .
Ooohh, een jarig jongetje, ultra extra super zieliggggggg.quote:Op maandag 9 augustus 2010 02:17 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=111409
Je zal maar op vakantie zijn en zo'n telefoontje krijgen
En wat voor oetlul haalt dit nou in zijn hoofd, vraag ik me dan echt afquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:00 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ooohh, een jarig jongetje, ultra extra super zieliggggggg.
Kut voor al die mensen zeg. Denk je je dier veilig achter te laten, gebeurt dit
Het jagersgezelschap van Koningin Beatrix Wilhelmina Armgard van Oranje-Nassau staat nou niet bekend als kundig.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:56 schreef covie het volgende:
[..]
Mijn vriend is jager en tevens een groot natuurliefhebber.
Er zijn jagers en jagers. Sommige jagers fokken fazanten die ze gaan uitzetten om ze vervolgens af te knallen.
Dat is te ziek voor woorden.
Het gaat helemaal niet om het knallen alleen. Zoals nu zit hij zo een paar dagen op de hoogzit om een reebok af te schieten. Ondertussen zie je fantastische dingen bijv. een reegeit die met haar jongen langsloopt en de jongen die dan gaan spelen enz.
Verder moeten dieren zoals duiven afgeschoten worden omdat ze schade aanrichten bij de boeren. Moet je nagaan dat een duif zo'n 4 keer per jaar een nestje heeft van 2 eieren. Dat zijn wel 8 nieuwe duiven dus die planten zich supersnel voort. Ze vreten vervolgens al het graan van de boeren op.
Persoonlijk eet ik liever een reerug van een ree die lekker zijn/haar hele leven in het bos heeft geleefd dan een stuk vlees van een dier dat volgepropt is in een stal en alleen daglicht heeft gezien bij het vervoer naar de slachterij.
En als je nog tegen jacht bent, kijk dan eens even naar de oostvaardersplassen, wat daar afgelopen winter is gebeurd, te gek voor woorden. Doordat er niet geschoten mocht worden maar ook niet bijgevoerd, zijn er vele gezonde dieren verhongerd.
Of alle nertsen zijn al bevrijd dus nu de zielige katten maarquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:11 schreef Greys het volgende:
[..]
En wat voor oetlul haalt dit nou in zijn hoofd, vraag ik me dan echt af
'Jottem, laat ik eens een gat in het hek van het dierenpension knippen'. Als het een kattenhater is, is het wel een domme kattenhater, want die katten kunnen beter achter dat hek zitten dan los door zijn tuin lopen. Iemand die een hekel heeft aan de pensioneigenaar dan maar denk ik.
Wel knap dat ze er nog zoveel hebben weten te vangen.
Hoe komen ze daar nu op tijd achter?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:05 schreef Resistor het volgende:
Baasje marineert huiskat
[ afbeelding ] als shirt te koop
Wat zijn er toch een zieke mensen in de wereldquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:23 schreef zeeeend het volgende:
Eenden mishandeld en gedood
Bij een vijver in Assen zijn zeven tamme eenden mishandeld en gedood. De dieren werden maandagochtend gevonden door een buurtbewoner die voor de dieren zorgt.
De veren van de eenden waren uitgerukt en bij veel dieren was de nek omgedraaid. Slechts één eend overleefde de aanval. Het dier is zwaargewond overgebracht naar een opvanghuis, maar moest daar worden afgemaakt omdat zijn wonden te ernstig waren.
Onlangs werden al twee gedode eenden gevonden bij een vijver in dezelfde straat. Uit voorzorg zijn de overgebleven eenden overgebracht naar een opvanghuis.
Dierenliefhebbers noemen de aanval 'een sadistische slachtpartij'. Zij hebben 200 euro uitgeloofd voor de tip die tot aanhouding van de dader leidt.
Het is echt om te kotsen idd.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:38 schreef Franneh het volgende:
Godver wat een misselijkmakende berichten in dit topic zeg.. de onzindelijke kitten, de oren van het konijn, die schapen etc.
Hopelijk overkomt deze 'mensen' ook nog iets gruwelijks. Wat kots ik daarop zeg.
ik denk dat als een normaal mens zoiets ziet gebeuren hij de persoon in kwestie zo zal behandelen dat er achteraf een ambulance zal moeten komen,want dit soort asocialen verdienen niks anders dan een pakslaag.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:38 schreef Franneh het volgende:
Godver wat een misselijkmakende berichten in dit topic zeg.. de onzindelijke kitten, de oren van het konijn, die schapen etc.
Hopelijk overkomt deze 'mensen' ook nog iets gruwelijks. Wat kots ik daarop zeg.
http://www.denhelderactue(...)telzorg-voor-katten/quote:Kattenboet start mantelzorg voor katten
Den Helder – Voor veel ouderen zijn huisdieren van groot belang voor hun kwaliteit van leven. Zeker als zij al vele jaren een band hebben met het dier. In het dierenwelzijnsbeleid van de gemeente wordt dit belang benadrukt, net als de rol die vrijwilligers hier in hebben. Stichting de Kattenboet onderkent dit belang ook en start in samenwerking met de Vrijwilligerscentrale Den Helder het project Mantelzorg voor Katten.
Met het ouder worden nemen functiebeperkingen vaak toe, terwijl in veel gevallen het sociale netwerk kleiner wordt. Hierdoor kunnen ouderen problemen krijgen met de verzorging van hun huisdier, terwijl dit dier voor hen juist zo belangrijk is. Het project Mantelzorg voor Katten heeft tot doel om ouderen, wanneer nodig, tijdelijk te ondersteunen bij de verzorging van hun huisdier. Zo kunnen mens en dier zolang mogelijk van elkaars gezelschap genieten, ook in een zorginstelling. Vrijwilligers van Stichting de Kattenboet bezoeken ouderen en hun kat(ten) en bieden praktische hulp. Dit kan bijvoorbeeld zijn: de kattenbak verschonen, de kat medicijnen geven of borstelen. Ook kan een vrijwilliger de kat naar de dierenarts brengen indien noodzakelijk.
Kan de eigenaar tijdelijk niet voor het dier zorgen, bijvoorbeeld vanwege een ziekenhuisopname, dan bemiddelt de vrijwilliger van Stichting de Kattenboet bij het vinden van een tijdelijk opvangadres voor deze periode. Indien de oudere de zorg voor het dier definitief niet meer kan dragen, kan de Stichting in samenwerking met de Dierenbescherming regio Kop van Noord-Holland helpen met het zoeken van een nieuw thuis voor het dier.
Dieren
De gemeente Den Helder juicht dit initiatief toe en hoopt dat meer vrijwilligers zich inzetten voor de huisdieren van ouderen zodat Mantelzorg voor Dieren in Den Helder een feit wordt. Afhankelijk van de diersoort kan de inzet bestaan uit: vogelkooi schoonmaken, een flinke wandeling met de hond maken of met een dier naar de dierenarts gaan.
Ik vond dit nogal een raar verhaal. Desnoods bel je toch de politie? De dierenarts? Iemand die je WEL wil helpen?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:18 schreef zeeeend het volgende:
'Yoep dood door trage dierenambulance'
LEUSDEN - Inwoners van Leusden zijn woedend op de dierenambulance van de Utrechtse gemeente. Die wilde aanvankelijk niet opdraven om kater Yoep te helpen die met zijn balletjes klem was komen te zitten in een boom.
Het dier zat vorige week vast in een boom op de Gironde, zo schrijft de Leusder Krant.nl. Buurtbewoners, die eerst hadden geprobeerd zelf het dier los te krijgen, hadden de dierenambulance gebeld, maar die liet lang op zich wachten. Pas de volgende ochtend en na meerdere keren bellen kwamen twee medewerkers die vervolgens de brandweer van Leusden belden.
Die haalde het dier binnen een half uur uit de boom. Toen was de kater echter al zodanig gewond dat hij de volgende dag overleed. ,,De kat bleek behoorlijk gewond, zijn achterlijf was al verstijfd, zijn balletjes hadden vastgezeten. Het was echt verschrikkelijk, de kat heeft de hele nacht keihard gekrijst, het was niet om aan te horen, zo zielig. Het is niet te geloven dat de dierenambulance niet wilde komen", zo zegt buurtbewoonster Francis Hoogendoorn tegen de Leusder Krant. Volgens haar heeft de eigenaar van Yoep de dierenambulance zelfs nog 500 euro geboden om maar iemand te laten komen.
De dierenambulance zegt in een reactie dat het soms moeilijk in te schatten is wanneer het om een noodsituatie gaat, maar dat men in dit geval niet correct heeft gehandeld.
Echt vreselijk vind ik zoiets, arme arme Joepquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:23 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik vond dit nogal een raar verhaal. Desnoods bel je toch de politie? De dierenarts? Iemand die je WEL wil helpen?
Liever hond(en) dan partnerquote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:53 schreef Greys het volgende:
[..]
ik hoop dat er ook korte LEUKE berichten worden geplaatst.
Dat je zoiets doet is al te walgelijk.quote:
Nou precies dat jaquote:Op woensdag 1 september 2010 15:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat je zoiets doet is al te walgelijk.
Maar dat je het dan ook nog zelf gaat filmen en op Youtube zet...
Hoe verknipt ben je dan?
Puppy-doder getraceerd in Bosniëquote:Op woensdag 1 september 2010 14:56 schreef zeeeend het volgende:
Dierenbeul met dood bedreigd
BANJA LUKA - Een vrouwelijke dierenbeul die enkele weerloze jonge hondjes onder luid gejank in een rivier gooide, is bedolven onder doodsbedreigingen uit de hele wereld.
http://www.knurps.nl/2010(...)de-rivier-video.html
Deze week verscheen een filmpje op internet waarin te zien is hoe de jonge vrouw vijf puppy's vanuit een emmer in een snelstromende rivier gooit.
Woedende dierenrechtenactivisten openden direct een klopjacht op de vrouw. Ze willen haar identificeren zodat ze door plaatselijke autoriteiten kan worden opgepakt worden vervolgd voor dierenmishandeling. Een Amerikaanse dierenrechtenorganisatie loofde zelfs 5000 dollar uit voor informatie die leidt tot de identiteit van de dierenbeul.
Uit eerste reacties zou blijken dat het gaat om een Bosnische vrouw en dat het voorval plaatsvond aan de oevers van de Vrbas-rivier.
Doodsbedreigingen
De vriend van de vrouw die het gruwelijke tafereel filmde en op YouTube plaatste, heeft op zijn account al honderden doodsbedreigingen ontvangen, zowel aan zijn adres als dat van zijn vriendin.
Het filmpje is ondertussen verwijderd van YouTube, maar nog wel te zien op LiveLeak . Daar is het echter niet meer mogelijk om een reactie bij het filmpje te plaatsen, nadat ook daar doodsbedreigingen aan het adres van de vrouw en haar vriend waren geuit.
http://www.tctubantia.nl/(...)pys-aangetroffen.ecequote:Dode cavia’s en dode puppy’s aangetroffen.
BORNE - Vier gestikte puppy's en elf gewurgde cavia's. Die gruwelijke vondst deden twee kinderen van 8 en 9 jaar zondagmiddag aan de aan de Azelosestraat in Borne. De dieren lagen in de bosjes vlak achter de parkeerhaven van een carpoolplaats. De moeder van de kinderen waarschuwde de dierenambulance en de politie.
Uit onderzoek bleek dat de puppy’s door verstikking om het leven zijn gebracht en de cavia’s de nek zijn omgedraaid. De puppy’s zijn tussen de zes à acht weken oud en vermoedelijk een kruising tussen een Stafford met een Herder. Waarschijnlijk waren ze één à twee dagen dood.
De politie zoekt getuigen en wil weten waar deze dode dieren vandaan komen. De politie verzoekt mensen, die mogelijk de herkomst van de dieren weten of bijzonderheden hebben waargenomen in de omgeving van de carpoolplaats, contact op te nemen met de politie 0900-8844. Als men anoniem wil reageren, kan dit door het bellen met Meld Misdaad anoniem: 0800-7000.
't Zijn hoesjes!quote:Op woensdag 8 september 2010 09:23 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Die van zijn ringteen heeft het al opgegeven ,drama!
Moeilijk te geloven. Hoe heeft zij al die hondjes uit die rivier kunnen redden? Die verspreiden zich alle kanten op en zullen helaas na een paar minuten al verdronken zijn. Erg toevallig dat zij dan net in de buurt was. En dan dat kleurverschil. Volgens mij wil ze er een slaatje uit slaan.quote:Op zondag 5 september 2010 11:34 schreef zeeeend het volgende:
Oma: Ik redde YouTube-puppy's uit rivier
AMSTERDAM - Een 75-jarige Bosnische oma zegt dat ze de hondjes heeft gered die eerder door een jonge vrouw vanuit een emmer in een snelstromende rivier waren gegooid.
Volgens de vrouw, Ruza Pavlovic uit Bugojno, was ze op weg naar haar aardappelveldje toen ze de jonge hondjes in het water zag spartelen. Ze viste de puppy’s uit het water en nam ze alle vijf mee naar huis.
Of de oma de waarheid spreekt is niet duidelijk. Zo zijn de hondjes van de oma bruin en zwart terwijl de beestjes op het YouTube-filmpje zwart en wit zijn. Pavlovic weet echter zeker dat het om dezelfde dieren gaat. "Ze zijn het echt", sprak ze tegen lokale media. "Mijn enige probleem is nu dat ik eigenlijk niet genoeg geld heb om de puppy's te houden. Ik leef van een klein pensioen en ze hebben drie liter melk nodig per dag. Eigenlijk kan ik dat niet betalen, maar er is geen haar op mijn hoofd die erover denkt ze weer weg te doen", aldus de oma.
Enige tijd geleden verscheen een filmpje op internet waarin te zien is hoe een meisje met rode capuchon vijf hondjes het water in gooit. Uit de vele reacties bleek al snel dat het ging een Bosnische vrouw en dat het voorval plaatsvond aan de oevers van de Vrbas-rivier.
Woedende dierenrechtenactivisten openden direct een klopjacht op haar. De vriend van de vrouw, die het gruwelijke tafereel filmde en op YouTube plaatste, ontving op zijn account honderden doodsbedreigingen. De Bosnische politie hield deze week een vrouw aan die voldoet aan het signalement. Ook haar ouders worden binnenkort verhoord.
Het filmpje is ondertussen verwijderd van YouTube, maar nog wel te zien op LiveLeak .
Heb je ook een bron bij die lap tekst?quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:00 schreef zeeeend het volgende:
Dierenbescherming waar blijf je?[...]
Mensen kunnen ook in de problemen komen NADAT ze een dier hebben aangeschaftquote:Op zondag 12 september 2010 21:33 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het sowieso een beetje raar dat de dierenbescherming de problemen van mensen moet oplossen die met te weinig geld toch dieren gaan kopen.
IK vraag me wel eens af wat de dierenbescherming precies wel doet.quote:Op zondag 12 september 2010 21:33 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het sowieso een beetje raar dat de dierenbescherming de problemen van mensen moet oplossen die met te weinig geld toch dieren gaan kopen.
Ja, maar dat zal niet voor een procent of 80% opgaan of zo.quote:Op zondag 12 september 2010 21:36 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Mensen kunnen ook in de problemen komen NADAT ze een dier hebben aangeschaft
Bron is trouwens Dierenleed Nieuwsblog, maar de site doet het momenteel niet.
Ja, dat doe ik ook hoor. De dierenbescherming zou sowieso meer vrijheid moeten krijgen dan dat het nu heeft, ze kunnen nu vaak ook niets ook al zouden ze wel willen. Maar als iemand voor de dierenbescherming komt collecteren geef ik niets want ik heb geen flauw idee wat ze er wel of niet mee doen inderdaad.quote:Op zondag 12 september 2010 21:36 schreef senesta het volgende:
[..]
IK vraag me wel eens af wat de dierenbescherming precies wel doet.
We hebben hier in Den Helder overigens tegenwoordig zelfs een dierenvoedselbank...
Dat durf ik juist niet te beweren. Veel mensen zijn ontslagen. Recessie en zo.quote:Op zondag 12 september 2010 21:37 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, maar dat zal niet voor een procent of 80% opgaan of zo.
Ze werken bijv. samen met zo'n 50 dierenasiels.quote:Op zondag 12 september 2010 21:36 schreef senesta het volgende:
[..]
IK vraag me wel eens af wat de dierenbescherming precies wel doet.
We hebben hier in Den Helder overigens tegenwoordig zelfs een dierenvoedselbank...
Maar een heleboel asiels krijgen geen steun, hebben bijvoorbeeld een pension ernaast en zijn afhankelijk van giften, net als de dierenambulances.quote:Op zondag 12 september 2010 21:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze werken bijv. samen met zo'n 50 dierenasiels.
http://dierenleed.nieuwsl(...)_waar_blijf_je_.htmlquote:Op zondag 12 september 2010 21:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je ook een bron bij die lap tekst?
Ik vind het nogal merkwaardig om zo met een beschuldigend vingertje te wijzen naar de Dierenbescherming. Alsof dat ineens een soort boevenbende is.
Nu ik dit zo lees, hier bij mij achter in de buurt die in de muren om zijn huis glasscherven heeft gemetseld voor als katten er op willen klimmen, en dan geen kleine scherven maar echt scherven van 5 cm lang.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:22 schreef zeeeend het volgende:
Boze bejaarde verjaagt honden met glasscherven
HAAKSBERGEN - Een 83-jarige man uit Haaksbergen heeft uit woede tegen hondenoverlast glasscherven rondgestrooid op een wandelpad.
De man strooide de scherven over een lengte van 100 meter, in de hoop dat de hondeneigenaren het pad voortaan zouden mijden uit angst voor verwondingen van hun viervoeters.
Een voorbijganger die zijn hond uitliet, betrapte de man, weet de Twentsche Courant Tubantia.
De bejaarde heeft laten weten spijt te hebben van zijn actie, maar wilde een daad stellen omdat hij veel overlast heeft van de dieren.
Ik heb die gevoelens met bejaarden op de snelweg en bij de kassa![]()
Lobotomie uitvoeren met een roestige koevoet dan maar ?
Jaa! Cliff is mijn schatje!! <3quote:Op maandag 13 september 2010 17:09 schreef zeeeend het volgende:
Met recht een schijthond:
http://www.parool.nl/paro(...)uisbacterie-op.dhtml
MSTERDAM - Speurhond Cliff gaat het VU Medisch Centrum (VUmc) bijstaan in de strijd tegen de ziekenhuisbacterie clostridium difficile, die bij patiënten ernstige diarree kan veroorzaken. De tweejarige beagle is getraind om patiënten op te sporen die met de bacterie zijn besmet, zodat die kunnen worden geïsoleerd voor de ziekte zich verder verspreidt. Dat meldde het Amsterdamse ziekenhuis maandag.
Het idee om een speurhond op te leiden, is afkomstig van hoogleraar interne geneeskunde Yvo Smolders. ''Tijdens een grote visite vroegen we ons af of een patiënt clostridium had en een verpleegkundige merkte op dat het wel zo rook.'' De arts bedacht dat als een mens de aanwezigheid van de darmbacterie kan ruiken, een hond dat nog beter en vooral eerder zou moeten kunnen.
Internist Marije Bomers en hondendeskundige Hotsche Luik hebben de afgelopen maanden hard getraind met Cliff. De hond is al een paar keer op de afdeling interne geneeskunde van het VUmc op 'snuffelstage' geweest. Tot nu toe wist hij daar 90 procent van de besmette patiënten op te sporen. In twee gevallen sloeg hij aan terwijl de laboratoriumtest negatief was. ''Maar wie weet heeft de hond gelijk, want de laboratoriumtest is niet 100 procent betrouwbaar'', aldus Bomers.
Het is de bedoeling dat ook andere zorginstellingen op termijn van Cliffs diensten gebruik kunnen maken. ''Cliff werkt sneller dan een laboratorium'', prijst Bomers haar viervoetige pupil aan. ''De laboratoriumtest duurt niet zo lang, maar in de praktijk ben je vaak een dag verder voordat je de uitslag hebt. En is de uitslag dubieus, dan gaat er nog een dag of drie voor de kweek overheen, voor je weet of iemand is besmet. Cliff signaleert de bacterie in één snuif.'' (ANP)
Oud bericht, ik weet het, maar toch wel verdrietig dat dit de krant (gemakshalve schaar ik de Telegraaf maar hieronderquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:31 schreef Faithfulness het volgende:
[ afbeelding ]
Twee hondenpups in bos gevonden
VORDEN - In het buitengebied van Vorden nabij de grens met de gemeente Lochem zijn gisteravond een tweetal pups aangetroffen. Twee kinderen, Iris en Twan, troffen de diertjes vlak achter hun huis aan. Vervolgens belden de ouders van de kinderen de dierenambulance.
De pups een reu en een teef zijn ongeveer 10 à 12 weken oud en zijn ter verzorging naar het dierentehuis te Doetinchem gebracht. Het vermoeden bestaat de diertjes die verder in goede staat verkeren moedwillig zijn achtergelaten dan wel gedumpt zijn.
Indien er mensen zijn die iets meer weten over de mogelijke herkomst van deze pups of die iets gezien hebben dan kunnen ze contakt opnemen met de politie tel: 0900 8844
http://www.telegraaf.nl/b(...)evonden__.html?p=5,2
Bron van bovenstaande quote: Partij voor de Dieren Amsterdamquote:Negentien katten overleden
14-01-2011
Gisteren heeft een drama plaats gevonden. Brand in de nieuwe locatie van de Stichting Amsterdamse zwerfkatten heeft aan negentien katten het leven gekost. En de stichting dakloos gemaakt.
Dit is een regelrechte ramp. Ze zijn goddank in hun slaap door verstikking om het leven gekomen en niet door brand en paniek. De brandweer heeft ze in hun mandjes teruggevonden aldus Marlijn Sonne, bestuurslid. Zeven katten, die in zich een andere ruimte bevonden hebben het overleefd. Ze liggen nu ter observatie in een zuurstoftank. Later deze week zal duidelijk worden of deze katten het zullen overleven.
Sommigen medewerkers zijn er helemaal van getraumatiseerd, maar ondertussen gaan de werkzaamheden van de stichting Amsterdamse zwerfkatten gewoon door. De meest noodzakelijke vangacties zullen doorgaan, aldus een medewerkerster. Maar het grootste probleem is onderdak. De Stichting is nu dakloos en zoekt met spoed een plek om al dan niet tijdelijk verder te gaan. Over een week kan pas gekeken worden welke spullen gered kunnen worden. Maar eerst een pand..
Volgens mij was die hond ook terug gevonden.quote:Op maandag 22 november 2010 09:54 schreef zeeeend het volgende:
Bloedhond voor deur Hema gestolen
HAARLEM - Bloedhond Dirk is, terwijl zijn baasje even een broodje kocht bij de Hema in Haarlem, losgemaakt en meegenomen door een junk.
[ afbeelding ]
De gestolen bloedhond Dirk
"Dit is heel bizar", treurt eigenaar Willem ten Bosch. "Mijn vriendin en drie jonge kinderen zijn ontroostbaar." Dirk is een bekende hond in Haarlem. "Ik heb een sanitairwinkel en als ik aan het werk ben, ligt Dirk altijd in de zaak." Camerabeelden van een tegenover de Hema gelegen juwelier legden vast hoe een 'junkachtig type' de hond meenam.
Ten Bosch liet het er niet bij zitten en begon zaterdag direct een speurtocht naar zijn geliefde viervoeter Dirk. Hij deelde flyers uit en riep oplettende burgers via de media op naar het dier uit te kijken.
"Dirk is zaterdagmiddag in de Warmoesstraat in Amsterdam gesignaleerd. Daar zou de dief hem aan verschillende mensen te koop hebben aangeboden. Gisteravond kreeg ik ook het bericht dat mijn hond op Amsterdam CS was gespot."
Ten Bosch vreest vooral voor het welzijn van zijn geliefde bloedhond. "Als die kerel hem maar niet mishandelt. Je weet niet wat voor leed je veroorzaakt", aldus Ten Bosch, die gisteren weer naar de hoofdstad vertrok om Dirk te zoeken. "Gelukkig valt hij wel op. Er zijn niet veel bloedhonden in Nederland."
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)Hema_gestolen__.html
ma 22 nov 2010, 17:41quote:Op vrijdag 21 januari 2011 07:38 schreef blup het volgende:
[..]
Volgens mij was die hond ook terug gevonden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |