abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 juli 2010 @ 15:49:19 #1
163650 Greys
pi_84049192
Hond naar het asiel brengen als je hem zat bent was vast teveel moeite :{

quote:
Hond in tas in water gegooid

WIJNALDUM - De politie is op zoek naar een dierenbeul die een hond in een tas heeft gestopt en levend in het water heeft gegooid. De blauwe sporttas van het merk O’Nite werd aangetroffen in de omgeving van het gemaal bij het Friese Roptasyl.

In de met stenen verzwaarde tas bleek een middelgrote dode hond te zitten. De leeftijd van het dier, een teefje en asbakkenras, wordt geschat op ongeveer 6 á 7 jaar jong. Het is vrijwel zeker dat de hond levend in de tas, in het water is gegooid. Het is nog onduidelijk hoe lang de hond in het water heeft gelegen. De hond droeg geen chip.

Signalement van de hond:
Teefje, asbakkenras, zwart met wat grijs krullende vacht, grootte ongeveer tussen de 20 en 30 cm, rood halsbandje met een rood zakdoekje.

Tas:
Blauwe sporttas van het merk Merk O’Nite met onderschrift Travelgear. Aan beide zijden en de voorzijde van de tas zitten ritsvakken.

Wie meer weet kan met de poitie bellen via 0900-8844 of met de Meld Misdaad Anoniem-lijn via 0800-7000.
Foto hond (dood, dus maar even in spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Greys op 16-01-2011 14:33:39 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:49:46 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84049215
ook zielig
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 juli 2010 @ 15:50:50 #3
163650 Greys
pi_84049265
Dan mis je toch echt iets in je bovenkamer?
Als je dan echt van je hond af wilt, dump hem dan in het asiel, dan heeft ie nog een kans.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84049393
Triest volk die dat doet
Afschieten
pi_84049419
Asbakkenras? Die is nieuw voor mij, ik dacht altijd dat het vuilnisbakkenras was...
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:55:23 #6
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84049468
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:53 schreef Bazenbaas het volgende:
Afschieten
nee, in een blauwe sporttas proppen en in het water gooien!
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:13:32 #7
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_84050297
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:55 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

nee, in een blauwe sporttas proppen en in het water gooien!
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:14:55 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84050367
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:50 schreef Greys het volgende:
Dan mis je toch echt iets in je bovenkamer?
Als je dan echt van je hond af wilt, dump hem dan in het asiel, dan heeft ie nog een kans.
Ja, maar dat kost ook drie tientjes of zo, die tas misschien maar een vijfje.

.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84056104
Jezus, hoe verzinnen mensen dit! Echt verschrikkelijk! Iemand heeft gewoon 6 jaar voor zo'n dier gezorgd en dan eindigt dat zo...

Bah! Daar mocht wat mij betreft wel een permanent houd verbod voor dieren op staan en een gevangenisstraf of hele fikse boete
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_84056133
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:49 schreef Greys het volgende:
En dan staat daar weer zo'n bericht waar je kotsmisselijk van wordt.
Hond naar het asiel brengen als je hem zat bent was vast teveel moeite
[..]

Foto hond (dood, dus maar even in spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hond naar het asiel brengen kost afstandsgeld plusminus 50 a 75 euro en bij deze leeftijd een gezondheidsverklaring van de dierenarts .Zit je met je reiskosten toch gauw aan een meier.

Nu laat je haar afzinken, word je gepakt zo meteen krijg je te maken met het feit dat een hond voor de Nederlandse wet een zaak is dus word er gekeken naar de schade .
6 a 7 jaar vuilnisbak en teef =dagwaarde 4 tientjes .
Ben je op dat moment niet geheel bij zinnen gooi het het op psychologische noodzaak
Niet meer doen ,volgende
Zolang de christenen het hier voor het zeggen hebben :Een dier is in dienst van de mens en heeft geen ziel kan je rustig verwaarlozen,mishandelen en af laten zinken .

Werd hier een herder doodgestoken ,strafmaat was gelijk aan voorarrest en de schade die aan de eigenaar vergoed moest worden bedroeg ¤75,- aangezien de hond al op leeftijd was.
Eigenaar heeft het niet aangenomen ,maar de dader rijd nu wel in een scootmobiel met een slangetje voor zuurstof in zijn neus .
Daar kwam geen politie aan te pas .

Persoonlijk zou ik nog een emmer benzine over hem pleuren en brandend de dijk af laten rijden ,maar een beetje zonde van die scootmobiel .

[ Bericht 1% gewijzigd door zeeeend op 14-07-2010 18:39:48 ]
pi_84058090
Ik zag het al op de site van de niet-zo-betrouwbare-krant.

Krijg altijd een bal in m'n maag als ik zoiets lees. Ik kan mij niet voorstellen dat je, onder welke omstandigheden dan ook, een dier LEVEND in het water gooit. En dan ook nog in een tas, geen schijn van kans.

Hopelijk sterft de dader een even gruwelijke dood. Blehhh.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 juli 2010 @ 15:58:13 #12
163650 Greys
pi_84359484
quote:
Beschoten eend gevangen

Beekbergen - De met een pijl beschoten eend in Beekbergen is gered. Medewerkers van de boeddhistische vogelopvang uit Coevorden slaagden er donderdagochtend in het dier te vangen, dat al wekenlang met de pijl rondzwom.

Medewerkers van de dierenambulance OverGelder deden al wekenlang verwoedde pogingen om de eend die in een vijvertje rondzwom, te bevrijden van een enorme pijl die uit haar vleugel stak. Maar de gewonde eend weigerde iedere hulp.

De dierenambulance riep daarom met succes de hulp in van de vogelopvang uit Coevorden. De eend krijgt nu verzorging, meldt Omroep Gelderland.

Experts vermoeden dat de eend beschoten is met een kruisboog.
Bron
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:03:57 #13
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_84359681
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:01 schreef Faithfulness het volgende:
Ik zag het al op de site van de niet-zo-betrouwbare-krant.

Krijg altijd een bal in m'n maag als ik zoiets lees. Ik kan mij niet voorstellen dat je, onder welke omstandigheden dan ook, een dier LEVEND in het water gooit. En dan ook nog in een tas, geen schijn van kans.

Hopelijk sterft de dader een even gruwelijke dood. Blehhh.
SEXBIERUM -
De politie weet wie de eigenaresse is van de verdronken hond die vorige week in een tas bij het gemaal van Roptazijl werd aangetroffen. De vrouw, een inwoonster van Sexbierum, heeft beloofd zich vanmiddag op het politiebureau te melden.

De politie heeft de informatie van een tipgever. Of deze ook met de ¤1500 gaat strijken die de dierenbescherming heeft uitgeloofd is nog niet zeker. Volgens een woordvoerder van de politie zijn er tipgevers geweest die hebben aangegeven de beloning niet te hoeven.

Of de vrouw eigenhandig het dier heeft verdronken moet dinsdagmiddag uit het gesprek blijken. Heeft ze dat wel gedaan, dan wordt haar onder meer dierenkwelling ten laste gelegd.

Bron: Leeuwarder Courant
Life doesn't have a remote, you have to get up and change the channel yourselve..
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 juli 2010 @ 16:05:23 #14
163650 Greys
pi_84359738
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:03 schreef MissBitchy het volgende:

Of de vrouw eigenhandig het dier heeft verdronken moet dinsdagmiddag uit het gesprek blijken. Heeft ze dat wel gedaan, dan wordt haar onder meer dierenkwelling ten laste gelegd.

Bron: Leeuwarder Courant

Nou dat zal me dan de straf weer worden...
Ben ik bang.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:07:09 #15
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_84359819
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Nou dat zal me dan de straf weer worden...
Ben ik bang.
Ik ben niet haatdragend, maar dit mens (als ze het zelf gedaan heeft natuurlijk), mag van mij ook wel in een tas met stenen richting de bodem van een heel diep meer.
Life doesn't have a remote, you have to get up and change the channel yourselve..
pi_84403450
Man's best friend

Hond neergeschoten die baas beschermt

Agenten hebben in het Duitse plaatsje Prenzlauer Berg een hond neergeschoten. Het dier zorgde er namelijk voor dat hulpverleners niet bij zijn bewusteloze baas konden komen.

Voorbijgangers hadden de hulpdiensten gebeld toen ze man bewusteloos op de grond zagen liggen. Ambulance broeders konden echter met geen mogelijkheid bij het slachtoffer komen, omdat de bull terriër verschrikkelijk tekeer ging. Ondertussen liep het gezicht van de man rood aan en de hulpverleners dachten dat hij dringend reanimatie nodig had. Agenten losten daarop een schot, maar het beest bleef blaffen en grommen. Daarom werd de bull terriër nog drie maal beschoten. Het dier bleef uiteindelijk zwaargewond liggen.

Tot ieders verbazing stond de 31-jarige man die op de grond lag plotseling op en wilde zich om de hond bekommeren. De politie hield hem aan en constateerde dat de man een alcoholpromillage van 2,98 had. De dronkenlap werd op vrije voeten gesteld, nadat hij zijn identiteitsbewijs kon laten zien. De hond is geopereerd aan zijn verwondingen. Onduidelijk is hoe het nu met het dier gaat.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 juli 2010 @ 16:52:35 #17
163650 Greys
pi_84403958
Ganzenmepper opgepakt

OUDENHOORN - Een boer in Oudenhoorn (Z-Holland) heeft 33 ganzen doodgeslagen.
Een getuige van de slachtpartij in het weiland belde de politie. Die hield de 52-jarige man aan. De boer had een speciale constructie gebouwd om de vogels te vangen, meldt RTV Rijnmond. Waarom de man de dieren heeft gedood is nog niet bekend.
De brandganzen zijn een beschermde diersoort.

Bron
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84419591
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:18 schreef zeeeend het volgende:

Persoonlijk zou ik nog een emmer benzine over hem pleuren en brandend de dijk af laten rijden ,maar een beetje zonde van die scootmobiel . :'(
Tja, en dat maakt je geen haar beter dan een dierenbeul :( :r
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:38:45 #19
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_84420360
quote:
Kat onthoofd in Helmond
- door Marc (MPG) op 23-07-2010 @ 20:39

Een inwoonster van de Helmondse wijk Rijpelberg heeft een lugubere vondst gedaan. In haar wijk heeft een persoon de spotnaam voor Helmonders, kattenmeppers, namelijk wel erg letterlijk genomen. De vrouw vond tijdens het uitlaten van haar hond namelijk een afgesneden kattenkopje op straat.

Volgens de Dierenambulance is duidelijk te zien dat het hoofdje van het dier is afgehakt of afgesneden. Het dier is nog geen zeven weken oud. Medewerkers van de organisatie hebben aangifte gedaan bij de politie.

Bij Omroep Brabant vind je een foto van het kattenkopje.

Kat onthoofd in Helmond

Gruwelijk...
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_84421930
Ik haal dit topic uit m'n myat.

Godverdomme, wat een klootzakken zijn d'r toch.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:25:34 #21
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_84430339
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:38 schreef Poeke het volgende:

[..]

Kat onthoofd in Helmond

Gruwelijk...

Hier heb ik geen woorden voor :'(
pi_84430583
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:19 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Tja, en dat maakt je geen haar beter dan een dierenbeul :( :r

Er zijn geen daders enkel slachtoffers
Gezien het feit ik op 4 jarige leeftijd mijn favoriete beer door toedoen van mijn oudere broer via het schuifdak
van mijn vaders Opel Commodore op de Franse autobaan zag belanden,was ik op het moment van het overgieten met benzine van de scootmobiel niet geheel rationeel denkend.

Half jaartje voorwaardelijk en in een praatgroep bij Rivierduinen en al mijn zonden zijn vergeven. ^O^
pi_84556649
Afghaanse honden oorlogshelden
AMSTERDAM - Drie Afghaanse honden zijn ware oorlogshelden geworden. Rufus, Target and Sasha beten en blaften zó agressief naar een zelfmoordterrorist van de Taliban dat ze tientallen doden in een Amerikaans soldatenkamp wisten te voorkomen.

De honden woonden vlakbij een Amerikaanse militaire basis, waar zo'n vijftig soldaten lagen te slapen. In de nacht van 22 februari merkten de dieren een Talibanstrijder op bij het kamp. Hond Rufus vertrouwde het niet en hij beet de terrorist in zijn been. De andere twee trouwe viervoeters begonnen luidkeels te blaffen. De terrorist raakte in paniek en hij blies zich uiteindelijk op, nét buiten het Amerikaanse kamp. Dankzij de actie van de honden raakten slechts vijf soldaten gewond. Er vielen geen dodelijke slachtoffers, omdat de Talibanstrijder niet tot het kamp kon doordringen. Helaas moest hond Sasha de aanslag wel met zijn leven bekopen. Rufus en Target raakten zwaargewond.

Band

Sergeant Chris Duke raakte ook gewond bij de zelfmoordaanslag. Toen hij was hersteld, keerde hij terug naar de basis en de soldaat ontfermde zich over de gewonde Rufus. Na verloop van tijd zat Duke's missie erop en hij moest terugkeren naar Amerika. Zijn trouwe kameraad en oorlogsheld Rufus bleef moederziel alleen achter in Afghanistan.De twee waren in Afghanistan zo aan elkaar gehecht geraakt dat het afscheid emotioneel en zwaar was.

Enkele non-profitorganisaties hoorden van het hartverscheurende verhaal en besloten actie te ondernemen. ,,De soldaten en de honden hebben een band opgebouwd in Afghanistan''. Het is onze missie om de dieren en de soldaten weer te herenigen'', aldus een dierenrechtenorganisatie.

Herenigd

En zo geschiedde: Rufus arriveert dinsdag in Manhatten, waarna hij doorvliegt naar Augusta. Daar zal hij de rest van zijn hondenleven doorbrengen met Duke en zijn vrouw. Ook de andere oorlogshond, Target, heeft een nieuw onderkomen. Zij vliegt dinsdag naar Phoenix, waar ze terechtkomt bij háár maatje uit het Amerikaanse leger.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ogshelden__.html?p=6,3
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 juli 2010 @ 17:35:14 #24
163650 Greys
pi_84557604
Aw, ik ben een sucker voor dat soort verhalen :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 juli 2010 @ 23:33:32 #25
163650 Greys
pi_84572002
quote:
Politiewagen gesloopt voor kat
WENEN - Inwoners van een wijk in Wenen zijn maandagnacht uit hun slaap gehouden door een wanhopig gemiauw.

De brandweer en de politie werden ingelicht en na een zoektocht werd onder de motorkap van een auto een klein katje aangetroffen. Het diertje had echter weinig zin om gered te worden en sprong uit de handen van zijn redders.

Hoewel de kitten daarna spoorloos leek te zijn verdwenen, bleef het gemiauw aanhouden. Na een tweede keer zoeken werd het katje gevonden onder de vloerplaat van een politieagent. De brandweer moest de auto uit elkaar halen om het dier te bevrijden. Na een half uur sleutelen en slopen kon de kat worden bevrijd.

Het dier gaf zich opnieuw niet zo snel gewonnen. "Hij beet in mijn vinger!", aldus brandweerman en redder Franz Zehetmeier.

Het katje is naar de dierenopvang gebracht.
Bron

Whehehe
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84595891
Honderden dode wasbeerhonden gevonden bij Abcoude

(Novum) - Bij een afslag richting Abcoude zijn woensdagochtend zes grote dozen met daarin minmiaal 750 dode wasbeerhonden aangetroffen. De ruggen van de beesten zijn weggesneden, vermoedelijk om bontkragen van te maken, zegt een woordvoerder van de Stichting Bont voor Dieren. De politie kan de vondst nog niet bevestigen.
Honderden dode wasbeerhonden gevonden bij Abcoude

Een voorbijgangster zag de dozen rond 11.30 uur langs de snelweg staan en meldde de vondst bij de stichting.

Kanaaleiland is natuurlijk niet zo ver O-)

De politie kan de vondst nog niet bevestigen. :O :r
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 juli 2010 @ 17:58:53 #27
163650 Greys
pi_84596491
Ja die had ik maar even een apart topic gegeven:
Dozen vol dode wasbeerhonden gevonden bij A2
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84661942
Panda per ongeluk vergast

In een dierentuin in China is per ongeluk een 21-jarige reuzenpanda vergast. Toen de ruimte naast het hok van het dier met chemische middelen werd schoongemaakt, lekten giftige gassen door een ventilatieschacht naar binnen.

De panda werd doodziek aangetroffen in haar kooi. Dierenartsen probeerden haar te reanimeren, maar het lukte niet meer om Quan Quan er bovenop te helpen.

De politie heeft de huurder van de ruimte naast het hok aangehouden. Er was in de jaren 90 een schacht tussen de twee gebouwen geboord om in de zomer voor verkoeling te zorgen voor Quan Quan.

Het Chinese publiek is woedend over de blunder. Quan Quan was de publiekslieveling in de dierentuin en de soort geldt als een symbool voor China.

Bedreigd
Bovendien gold Quan Quan als een bijzonder vruchtbare moeder: ze kreeg zeven keer een welpje. Dat is belangrijk, omdat panda's bijzonder bedreigd zijn: er zijn er wereldwijd nog geen tweeduizend van.

bron
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 30 juli 2010 @ 13:20:31 #29
163650 Greys
pi_84663669
Ai ai ai...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84665271
Tiener gooit onzindelijk katje tien keer uit raam

AMSTERDAM - Een 17-jarige Hagenaar heeft zijn jonge katje maar liefst tien keer uit het raam van zijn woning gegooid omdat het dier moeite had om zindelijk te worden. Het katje zette het volgens een getuige op een krijsen, meldt de politie vrijdag.

De tiener gooide het katje donderdag rond 16.00 uur met kattenbak en al uit het raam van zijn woning aan de Paviljoensgracht. Het katje krijste volgens de getuige.

De politie vond in de woning geen kattenvoer en in de kattenbak lagen heel weinig korrels. De tiener is aangehouden. Het katje is in beslag genomen.

Bron
pi_84665490
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:57 schreef Faithfulness het volgende:
Tiener gooit onzindelijk katje tien keer uit raam

;( -O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 14:56:08 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84667660
Echt hè, waar slaat dat nu weer op. Ik begrijp gewoon niet hoe mensen het überhaupt verzinnen om zoiets te gaan doen. :')
pi_84832816
Dierenbeulen steken oren konijn in brand
DONCASTER - De 25-jarige Britse Natalie Hall kreeg de schrik van haar leven toen ze thuiskwam na een huwelijksfeest. Dierenbeulen hadden de oren van haar eenjarige konijntje in brand gestoken.

Van zijn oortjes waren alleen nog stompjes over. “Ik was totaal verslagen toen ik hem zo aantrof. Ik barstte in tranen uit, hoe moest ik dit mijn kinderen vertellen?” zegt ze in The Sun. “Hij moet ontzettend veel pijn gehad hebben. Dit is een verschrikkelijk voorbeeld van wreedheid.”

Dierenartsen hopen dat het konijntje volledig zal herstellen van zijn verwondingen. Volgens hen zal zijn gehoor, ondanks de grote schade aan zijn oren, niet achteruit gaan.

Hall: “We houden het konijn in een kooi in onze achtertuin waar een hek van 2,5 meter hoog omheen staat. Dat er iemand bij zou kunnen was nooit in ons opgekomen."

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)gestoken__.html?p=37,2
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:55:17 #34
163650 Greys
pi_84836200
Oh ja... ik zag het vanmorgen, maar ik klikte het héél snel weer weg :X :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84836337
Ik begrijp de toegevoegde waarde echt niet van dit topic :{
Sensatie/Telegraaf meuk :{w
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 augustus 2010 @ 00:53:21 #36
163650 Greys
pi_84838152
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:59 schreef Bluezz het volgende:
Ik begrijp de toegevoegde waarde echt niet van dit topic :{
Sensatie/Telegraaf meuk :{w
Anders komen dat soort korte berichten toch wel, maar dan in eigen topics.
Sowieso heeft niet elk topic voor iedereen een toegevoegde waarde natuurlijk ;)

Overigens staat (leed) tussen haakjes, dus ik hoop dat er ook korte LEUKE berichten worden geplaatst.
En als er geen behoefte aan dit topic blijkt dan zakt het vanzelf weg :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 4 augustus 2010 @ 02:06:56 #37
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84839971
Dierenasiel Maastricht heeft verschillende kittens moeten laten inslapen na de uitbraak van een ernstig virus. Het gaat vermoedelijk om de zeer besmettelijke ziekte parvo. Vanwege de uitbraak is het asiel de komende twee weken gesloten.

De besmetting kwam zaterdag aan het licht toen een aantal kittens ziek bleek. Het asiel heeft in overleg met de dierenarts besloten alle kittens die ziekteverschijnselen vertoonden te laten inslapen. Kittens die gezond lijken en genoeg eten, kunnen de ziekte overleven. Hun gezondheid wordt streng in de gaten gehouden.

Het merendeel van de jonge katjes is inmiddels ondergebracht bij gastgezinnen en is niet besmet. Vermoedelijk is het virus veroorzaakt door een van de massaal opgevangen kittens, aldus het asiel. "Net als andere jaren zit het asiel vol."

Een dergelijke uitbraak is volgens het asiel overigens nooit helemaal te voorkomen. Na de vondst werd ook het dierenasiel geheel ontsmet en werden alle zieke dieren gescheiden van de gezonde.

Onderzoek moet uitwijzen welke ziekte de kittens precies onder de leden hebben, hoewel de dierenarts het sterke vermoeden heeft dat het om parvo gaat. Kittens met parvo eten niet, zijn lusteloos, moeten braken, hebben last van diarree en hebben bloed in de ontlasting.
Dierenasiel getroffen door virusuitbraak -O-
pi_84843170
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:53 schreef Greys het volgende:

[..]

ik hoop dat er ook korte LEUKE berichten worden geplaatst.

HODENHAGEN - In een Duitse dierentuin zijn dinsdag vier witte tijgers voor het eerst getoond aan het publiek. Het viertal is twee weken oud. Wereldwijd zijn er minder dan 250 witte tijgers.

http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)-eerst-te-zien.dhtml
pi_84904454
Verburg staat afschieten wild toe in Het Loo

APELDOORN - Demissionair minister Gerda Verburg van LNV geeft toestemming voor afschot van en jacht op wild in Kroondomein Het Loo.
© ANP

Volgens haar is er geen andere oplossing voor het beheer van de wildpopulatie, die de draagkracht van het natuurgebied te boven gaat. Verburg wil als het nodig is ook toestemming geven voor drukjacht op wilde zwijnen.

Dat is deze week gepubliceerd in de Staatscourant. Volgens de jagermeester van de koningin, het hoofd van het Koninklijk Jachtdepartement, is er op het Kroondomein plaats voor 250 tot driehonderd edelherten, maximaal 240 wilde zwijnen en vier- tot vijfhonderd reeën.

Afgeschoten

Voor damherten, muntjaks en moeflons is helemaal geen plaats en die beesten mogen allemaal worden afgeschoten, aldus de aanwijzing van de minister. Het Kroondomein sluit jaarlijks tussen 15 september en 25 december voor onder andere afschieten van overtollig wild.

Kroondomein Het Loo, een gebied van ongeveer 6700 hectare, is geschonken aan de staat, maar mag alleen worden gebruikt en bejaagd door de koninklijke familie. Het natuurgebied is negen maanden van het jaar wel gedeeltelijk open voor wandelaars.

Faunabeheerplan

De jagermeester van de koningin stelt samen met het Faunafonds een faunabeheerplan op voor het gebied. De aanwijzing van de minister geldt voor hem en de elf andere jachtaktehouders in het gebied.

Deze twaalf personen mogen wel andere jagers uitnodigen om mee te helpen met het afschot. In de praktijk betekent het dat leden van de koninklijke familie en hun gasten in het Kroondomein mogen jagen.

Overlast

In het Kroondomein is net als elders op de Veluwe veel overlast door te veel wilde zwijnen. De jagers proberen zo veel mogelijk dieren af te schieten door lokvoer neer te leggen. Mocht dat niet voldoende helpen, dan wil Verburg drukjacht toestaan.

Bij drukjacht jaagt één persoon zwijnen op in de richting van een jager, die ze neerschiet. Over die methode ontstond in 2007 veel ophef, toen een meerderheid van de Tweede Kamer zich tegen drukjacht op de Veluwe keerde.
© ANP

Gerda zal ook wel in een strak jagerspakje van de partij zijn om met de nodige glazen rode wijn in der mik
lood in het rond te strooien .
pi_84938843
quote:
Gerda zal ook wel in een strak jagerspakje van de partij zijn om met de nodige glazen rode wijn in der mik
Nouja, zo klinkt het wel wat denigrerend vind ik. Iin principe vind ik het nogal vreemd en voel ik me vrij ongemakkelijk bij het idee dat mensen voor de lol dieren doodmaken, op wat voor manier dan ook. Aan de andere kant is wild natuurlijk één van de minst 'zielige' vleessoorten om te eten, gezien het vrije en relaxte leven zonder hormonen/antibiotica/onnatuurlijke voeding dat die dieren hebben gehad. En als ze anders verhongeren of iets dergelijks vanwege een teveel aan dieren lijkt afschieten mij een handige optie. Eerlijk vlees, en voldoende voedsel voor de dieren die over blijven (en zo voor een nieuwe voorraad vlees in het volgende jaar kunnen zorgen). Daar is niet zo veel mis mee toch?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_84945611
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 14:54 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Nouja, zo klinkt het wel wat denigrerend vind ik. Iin principe vind ik het nogal vreemd en voel ik me vrij ongemakkelijk bij het idee dat mensen voor de lol dieren doodmaken, op wat voor manier dan ook. Aan de andere kant is wild natuurlijk één van de minst 'zielige' vleessoorten om te eten, gezien het vrije en relaxte leven zonder hormonen/antibiotica/onnatuurlijke voeding dat die dieren hebben gehad. En als ze anders verhongeren of iets dergelijks vanwege een teveel aan dieren lijkt afschieten mij een handige optie. Eerlijk vlees, en voldoende voedsel voor de dieren die over blijven (en zo voor een nieuwe voorraad vlees in het volgende jaar kunnen zorgen). Daar is niet zo veel mis mee toch?
De handel en wandel van mevrouw Verburg gevolgd ,de afgelopen jaren met haar Glossy,RAD,misstanden in de slachterij,haar bontbeleid,Q koorts ?
en zo kan ik nog wel 2 A4-tjes vullen.
Gerda :Ik heb princpes maar het moet niet ten koste van mijzelf gaan. :X :r
pi_84968187
Geslachtsoperatie redt leven straathond

http://abclocal.go.com/kabc/story?section=news/bizarre&id=7596972

Een Amerikaanse straathond heeft gisteren een geslachtsveranderende operatie ondergaan. De roodharige Red uit San Bernardino is een mannetje geworden om te voorkomen dat de viervoeter zou sterven.

Red werd zwervend door de straten van de stad gevonden. De hond bleek te beschikken over zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtorganen, terwijl het dier genetisch gezien een man is.

Zou Red niet snel zijn geopereerd, dan zou hij een infectie kunnen oplopen of kanker ontwikkelen. Of hij zou simpelweg worden afgemaakt. Een vrouw vond dat dit niet mocht gebeuren en besloot een geslachtsoperatie te betalen.

Sharon Blechinger, directrice van een stichting die zich inzet tegen dierenleed, besloot de 1165 dollar kostende operatie uit eigen zak te betalen. De pup is nu gezond verklaard en op zoek naar een nieuws baasje.

Lijkt me dat hij meer een geslachtsbepalende operatie heeft ondergaan (8>
pi_85036296
quote:
Katten weggelopen na gat in hek kattenpension

Cees Slagmolen uit Wormerveer zit in zak en as. Een vandaal heeft een gat geknipt in het hek van zijn kattenpension. Wie het heeft gedaan is niet bekend, maar heel wat katten namen de benen.

Twintig katten die in het pension van Slagmolen logeerden, gingen er vandoor. En dat terwijl hun baasjes van niks wisten. Een van hen is een jarig jongetje, dat gebeld moest worden om van deze verdrietige gebeurtenis op de hoogte te worden gesteld.

Inmiddels zijn er nog elf op vrije voeten. Slagmolen loopt ze tot diep in de nacht te zoeken. En hij krijgt hulp van de buurt.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=111409

Je zal maar op vakantie zijn en zo'n telefoontje krijgen :(
pi_85036329
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 02:17 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wat een kutstreek. :N
pi_85047112
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:25 schreef zeeeend het volgende:
Verburg staat afschieten wild toe in Het Loo

APELDOORN - Demissionair minister Gerda Verburg van LNV geeft toestemming voor afschot van en jacht op wild in Kroondomein Het Loo.
© ANP

Volgens haar is er geen andere oplossing voor het beheer van de wildpopulatie, die de draagkracht van het natuurgebied te boven gaat. Verburg wil als het nodig is ook toestemming geven voor drukjacht op wilde zwijnen.

Dat is deze week gepubliceerd in de Staatscourant. Volgens de jagermeester van de koningin, het hoofd van het Koninklijk Jachtdepartement, is er op het Kroondomein plaats voor 250 tot driehonderd edelherten, maximaal 240 wilde zwijnen en vier- tot vijfhonderd reeën.

Afgeschoten

Voor damherten, muntjaks en moeflons is helemaal geen plaats en die beesten mogen allemaal worden afgeschoten, aldus de aanwijzing van de minister. Het Kroondomein sluit jaarlijks tussen 15 september en 25 december voor onder andere afschieten van overtollig wild.

Kroondomein Het Loo, een gebied van ongeveer 6700 hectare, is geschonken aan de staat, maar mag alleen worden gebruikt en bejaagd door de koninklijke familie. Het natuurgebied is negen maanden van het jaar wel gedeeltelijk open voor wandelaars.

Faunabeheerplan

De jagermeester van de koningin stelt samen met het Faunafonds een faunabeheerplan op voor het gebied. De aanwijzing van de minister geldt voor hem en de elf andere jachtaktehouders in het gebied.

Deze twaalf personen mogen wel andere jagers uitnodigen om mee te helpen met het afschot. In de praktijk betekent het dat leden van de koninklijke familie en hun gasten in het Kroondomein mogen jagen.

Overlast

In het Kroondomein is net als elders op de Veluwe veel overlast door te veel wilde zwijnen. De jagers proberen zo veel mogelijk dieren af te schieten door lokvoer neer te leggen. Mocht dat niet voldoende helpen, dan wil Verburg drukjacht toestaan.

Bij drukjacht jaagt één persoon zwijnen op in de richting van een jager, die ze neerschiet. Over die methode ontstond in 2007 veel ophef, toen een meerderheid van de Tweede Kamer zich tegen drukjacht op de Veluwe keerde.
© ANP

Mijn vriend is jager en tevens een groot natuurliefhebber.

Er zijn jagers en jagers. Sommige jagers fokken fazanten die ze gaan uitzetten om ze vervolgens af te knallen.
Dat is te ziek voor woorden.

Het gaat helemaal niet om het knallen alleen. Zoals nu zit hij zo een paar dagen op de hoogzit om een reebok af te schieten. Ondertussen zie je fantastische dingen bijv. een reegeit die met haar jongen langsloopt en de jongen die dan gaan spelen enz.

Verder moeten dieren zoals duiven afgeschoten worden omdat ze schade aanrichten bij de boeren. Moet je nagaan dat een duif zo'n 4 keer per jaar een nestje heeft van 2 eieren. Dat zijn wel 8 nieuwe duiven dus die planten zich supersnel voort. Ze vreten vervolgens al het graan van de boeren op.

Persoonlijk eet ik liever een reerug van een ree die lekker zijn/haar hele leven in het bos heeft geleefd dan een stuk vlees van een dier dat volgepropt is in een stal en alleen daglicht heeft gezien bij het vervoer naar de slachterij.

En als je nog tegen jacht bent, kijk dan eens even naar de oostvaardersplassen, wat daar afgelopen winter is gebeurd, te gek voor woorden. Doordat er niet geschoten mocht worden maar ook niet bijgevoerd, zijn er vele gezonde dieren verhongerd.
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:00:28 #46
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85047279
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 02:17 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ooohh, een jarig jongetje, ultra extra super zieliggggggg.

Kut voor al die mensen zeg. Denk je je dier veilig achter te laten, gebeurt dit :{
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 9 augustus 2010 @ 15:11:39 #47
163650 Greys
pi_85050739
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ooohh, een jarig jongetje, ultra extra super zieliggggggg.

Kut voor al die mensen zeg. Denk je je dier veilig achter te laten, gebeurt dit :{
En wat voor oetlul haalt dit nou in zijn hoofd, vraag ik me dan echt af :')
'Jottem, laat ik eens een gat in het hek van het dierenpension knippen'. Als het een kattenhater is, is het wel een domme kattenhater, want die katten kunnen beter achter dat hek zitten dan los door zijn tuin lopen. Iemand die een hekel heeft aan de pensioneigenaar dan maar denk ik.
Wel knap dat ze er nog zoveel hebben weten te vangen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85057249
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:56 schreef covie het volgende:

[..]

Mijn vriend is jager en tevens een groot natuurliefhebber.

Er zijn jagers en jagers. Sommige jagers fokken fazanten die ze gaan uitzetten om ze vervolgens af te knallen.
Dat is te ziek voor woorden.

Het gaat helemaal niet om het knallen alleen. Zoals nu zit hij zo een paar dagen op de hoogzit om een reebok af te schieten. Ondertussen zie je fantastische dingen bijv. een reegeit die met haar jongen langsloopt en de jongen die dan gaan spelen enz.

Verder moeten dieren zoals duiven afgeschoten worden omdat ze schade aanrichten bij de boeren. Moet je nagaan dat een duif zo'n 4 keer per jaar een nestje heeft van 2 eieren. Dat zijn wel 8 nieuwe duiven dus die planten zich supersnel voort. Ze vreten vervolgens al het graan van de boeren op.

Persoonlijk eet ik liever een reerug van een ree die lekker zijn/haar hele leven in het bos heeft geleefd dan een stuk vlees van een dier dat volgepropt is in een stal en alleen daglicht heeft gezien bij het vervoer naar de slachterij.

En als je nog tegen jacht bent, kijk dan eens even naar de oostvaardersplassen, wat daar afgelopen winter is gebeurd, te gek voor woorden. Doordat er niet geschoten mocht worden maar ook niet bijgevoerd, zijn er vele gezonde dieren verhongerd.
Het jagersgezelschap van Koningin Beatrix Wilhelmina Armgard van Oranje-Nassau staat nou niet bekend als kundig.
Ik heb niets tegen de jacht als dit kundig word uitgevoerd,de berekeningen betreffend afschot waag ik me niet aan .
Daar heb ik geen verstand van,en wat betreft de Oostvaardersplassen ,wie handhaafde het natuurbeleid:
GERDA VERBURG komt natuurlijk door haar christelijke achtergrond .
Het dier is er om de mens te dienen .
Maar wel de bijslaap met een vrouw beleven als het uwe man behoort,die passage was net de koffie overheen gegaan of de hoeren van Babylon liggen haar beter .
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:41:53 #49
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85057413
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:11 schreef Greys het volgende:

[..]

En wat voor oetlul haalt dit nou in zijn hoofd, vraag ik me dan echt af :')
'Jottem, laat ik eens een gat in het hek van het dierenpension knippen'. Als het een kattenhater is, is het wel een domme kattenhater, want die katten kunnen beter achter dat hek zitten dan los door zijn tuin lopen. Iemand die een hekel heeft aan de pensioneigenaar dan maar denk ik.
Wel knap dat ze er nog zoveel hebben weten te vangen.
Of alle nertsen zijn al bevrijd dus nu de zielige katten maar :')

Misschien iemand die last heeft van de dieren in het pension of zo?
pi_85109065
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:24:47 #51
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85109796
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:05 schreef Resistor het volgende:
Baasje marineert huiskat

[ afbeelding ] als shirt te koop :+
Hoe komen ze daar nu op tijd achter?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:31:03 #52
163650 Greys
pi_85110031
En als je je kat dan tóch wilt opeten, zou je hem dan niet eerst doden en van zijn vacht ontdoen?
Of lees ik het nou fout? Nee toch? Hij lag levend en met haar en al in de marinade? :')

Ik denk dat ze hem toevallig aanhielden onderweg met de auto en dat ze toen die kat per ongeluk op de achterbank zagen :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:33:19 #53
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85110120
De bron geeft ook niet meer info, raar verhaal :')
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:34:33 #54
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85110160
Ah, hier staat wel meer

BUFFALO, NY (WKBW) - Buffalo Police made a disturbing and timely discovery after stopping a Cheektowaga man for failing to stop at a stop sign.

Police heard the sound of a cat coming from the trunk of 51-year-old Gary Korkuc's car. When officers looked inside, they found a cat named covered in what appeared to be a marinade.

The 4-year-old cat, named Navarro, is now in back in the possession of the SPCA, where he was before being adopted by Korkuc in May. SPCA officials were told by police that Korkuc claimed he was going to cook the cat because it was greedy, selfish and had gotten pregnant, even though Navarro is a male. :')

Gina Browning of the SPCA says Navarro is doing fine after a few baths and she is hopeful he will find a new home very soon.

Korkuc has been charged with one count of cruelty to animals, and the SPCA has instructed staff to never allow him to adopt another pet from their facility.
http://www.wkbw.com/news/video/eating-cat-100351874.html
pi_85192466
Macedonische chauffeur rijdt dertig schapen dood

MACEDONIË - Een Macedonische chauffeur is ingereden op een kudde schapen die net op het verkeerde moment de weg overstaken. Maar liefst 30 schapen werden gedood.
Overdreven snelheid zou aan de basis van de slachtpartij liggen die plaatsvond in het centrum van Macedonië. De bestuurder van de wagen bleef, in tegenstelling tot de schapen, ongedeerd. De wagen raakte wel total loss bij het ongeluk.

Dojce Mihajlovski, de eigenaar van de kudde, verklaarde dat hij de wagen van ver zag aankomen en dat hij dacht dat het veilig was om de kudde over de weg te leiden. "De bestuurder reed echter met zo'n hoge snelheid dat hij de dieren niet meer kon ontwijken.

Het was verschrikkelijk, overal lagen verminkte en dode dieren en was er bloed", aldus Mihajlovski.

Soort suicideclub maar dan anders :9
pi_85369596
Eenden mishandeld en gedood

Bij een vijver in Assen zijn zeven tamme eenden mishandeld en gedood. De dieren werden maandagochtend gevonden door een buurtbewoner die voor de dieren zorgt.

De veren van de eenden waren uitgerukt en bij veel dieren was de nek omgedraaid. Slechts één eend overleefde de aanval. Het dier is zwaargewond overgebracht naar een opvanghuis, maar moest daar worden afgemaakt omdat zijn wonden te ernstig waren.

Onlangs werden al twee gedode eenden gevonden bij een vijver in dezelfde straat. Uit voorzorg zijn de overgebleven eenden overgebracht naar een opvanghuis.

Dierenliefhebbers noemen de aanval 'een sadistische slachtpartij'. Zij hebben 200 euro uitgeloofd voor de tip die tot aanhouding van de dader leidt.
pi_85370466
Godver wat een misselijkmakende berichten in dit topic zeg.. de onzindelijke kitten, de oren van het konijn, die schapen etc.
Hopelijk overkomt deze 'mensen' ook nog iets gruwelijks. Wat kots ik daarop zeg.
pi_85370707
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:23 schreef zeeeend het volgende:
Eenden mishandeld en gedood

Bij een vijver in Assen zijn zeven tamme eenden mishandeld en gedood. De dieren werden maandagochtend gevonden door een buurtbewoner die voor de dieren zorgt.

De veren van de eenden waren uitgerukt en bij veel dieren was de nek omgedraaid. Slechts één eend overleefde de aanval. Het dier is zwaargewond overgebracht naar een opvanghuis, maar moest daar worden afgemaakt omdat zijn wonden te ernstig waren.

Onlangs werden al twee gedode eenden gevonden bij een vijver in dezelfde straat. Uit voorzorg zijn de overgebleven eenden overgebracht naar een opvanghuis.

Dierenliefhebbers noemen de aanval 'een sadistische slachtpartij'. Zij hebben 200 euro uitgeloofd voor de tip die tot aanhouding van de dader leidt.
Wat zijn er toch een zieke mensen in de wereld :{ Ik verbaas me bij dit soort berichten elke keer opnieuw. Waarom zou je zoiets doen? 8)7
pi_85384316
katten vermoedelijk onthoofd

Kattenkopjes gevonden in Helmond

HELMOND - In Helmond hebben voorbijgangers maandag voor de tweede keer binnen korte tijd de kop van een kat gevonden. In beide gevallen is er geen lichaam gevonden. Medewerkers van de Dierenambulance gaan er vanuit dat de dieren zijn onthoofd.

De vindplaatsen liggen ver uit elkaar. De eerste vondst op 22 juli was in het oosten van Helmond op de Rijpelberg. De vondst van maandag was aan de Europaweg aan de andere kant van de stad.

De vondsten zijn bij de politie gemeld, bevestigde een politiewoordvoerster dinsdag.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:41:53 #60
163650 Greys
pi_85386265
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:38 schreef Franneh het volgende:
Godver wat een misselijkmakende berichten in dit topic zeg.. de onzindelijke kitten, de oren van het konijn, die schapen etc.
Hopelijk overkomt deze 'mensen' ook nog iets gruwelijks. Wat kots ik daarop zeg.
Het is echt om te kotsen idd.
Misschien als het topic vol is even een linkje sturen naar de PvdD en naar Graus van de PVV om eens te vragen hoe het met die dierenpolitie zit inmiddels die er zou komen en of de straffen op dierenmishandeling eens wat hoger kunnen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85389426
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:38 schreef Franneh het volgende:
ik denk dat als een normaal mens zoiets ziet gebeuren hij de persoon in kwestie zo zal behandelen dat er achteraf een ambulance zal moeten komen,want dit soort asocialen verdienen niks anders dan een pakslaag. :Y ~O>
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85427835
Zwijnen gedood om tuinafval

ERMELO - De gemeente Ermelo is begonnen met het afschieten van wilde zwijnen rond het buurtschap Tonsel. De gemeente moest daarvoor een speciale ontheffing aanvragen van de provincie, omdat het betrokken jachtgebied kleiner dan 40 hectare is.

Volgens een gemeentewoordvoerder is de jacht noodzakelijk omdat het aantal wilde zwijnen in het 1240 zielen tellende dorp aan de Veluwerand de laatste jaren flink is toegenomen door het dumpen van groente-, fruit- en tuinafval. En dat is een feestmaal voor wilde zwijnen. Een deel van de bevolking heeft last van de everzwijnen, een ander deel vindt ze juist leuk en strooit bewust afval rond het buurtschap om de dieren te voeren.

De gemeente Ermelo heeft besloten om de overlast in te perken en heeft jagers ingehuurd. Die mogen dit jaar negen wilde zwijnen doden. "Dat is maar een heel klein deel, maar we hopen dat door het schieten de overige zwijnen teruggejaagd worden naar de Veluwe", legt de woordvoerder uit. Ook elders op de Veluwe wordt deze zomer gejaagd op wilde zwijnen.

Omdat het niet mogelijk is om in een gehucht van 1240 zielen enkele bewoners te corrigeren ,gaan we over tot het afschieten van wild. :|W
Ik had vorig jaar 5 aangiftes wegens inbraak,molest en brandsticting,kunnen ze die groep ook niet afschieten? -O-
Volgens de burgemeester werkt straffen namelijk niet. :Z
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:48:13 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85467332
quote:
Kattenboet start mantelzorg voor katten

Den Helder – Voor veel ouderen zijn huisdieren van groot belang voor hun kwaliteit van leven. Zeker als zij al vele jaren een band hebben met het dier. In het dierenwelzijnsbeleid van de gemeente wordt dit belang benadrukt, net als de rol die vrijwilligers hier in hebben. Stichting de Kattenboet onderkent dit belang ook en start in samenwerking met de Vrijwilligerscentrale Den Helder het project Mantelzorg voor Katten.

Met het ouder worden nemen functiebeperkingen vaak toe, terwijl in veel gevallen het sociale netwerk kleiner wordt. Hierdoor kunnen ouderen problemen krijgen met de verzorging van hun huisdier, terwijl dit dier voor hen juist zo belangrijk is. Het project Mantelzorg voor Katten heeft tot doel om ouderen, wanneer nodig, tijdelijk te ondersteunen bij de verzorging van hun huisdier. Zo kunnen mens en dier zolang mogelijk van elkaars gezelschap genieten, ook in een zorginstelling. Vrijwilligers van Stichting de Kattenboet bezoeken ouderen en hun kat(ten) en bieden praktische hulp. Dit kan bijvoorbeeld zijn: de kattenbak verschonen, de kat medicijnen geven of borstelen. Ook kan een vrijwilliger de kat naar de dierenarts brengen indien noodzakelijk.

Kan de eigenaar tijdelijk niet voor het dier zorgen, bijvoorbeeld vanwege een ziekenhuisopname, dan bemiddelt de vrijwilliger van Stichting de Kattenboet bij het vinden van een tijdelijk opvangadres voor deze periode. Indien de oudere de zorg voor het dier definitief niet meer kan dragen, kan de Stichting in samenwerking met de Dierenbescherming regio Kop van Noord-Holland helpen met het zoeken van een nieuw thuis voor het dier.

Dieren
De gemeente Den Helder juicht dit initiatief toe en hoopt dat meer vrijwilligers zich inzetten voor de huisdieren van ouderen zodat Mantelzorg voor Dieren in Den Helder een feit wordt. Afhankelijk van de diersoort kan de inzet bestaan uit: vogelkooi schoonmaken, een flinke wandeling met de hond maken of met een dier naar de dierenarts gaan.
http://www.denhelderactue(...)telzorg-voor-katten/
The love you take is equal to the love you make.
pi_85468445
'Yoep dood door trage dierenambulance'

LEUSDEN - Inwoners van Leusden zijn woedend op de dierenambulance van de Utrechtse gemeente. Die wilde aanvankelijk niet opdraven om kater Yoep te helpen die met zijn balletjes klem was komen te zitten in een boom.

Het dier zat vorige week vast in een boom op de Gironde, zo schrijft de Leusder Krant.nl. Buurtbewoners, die eerst hadden geprobeerd zelf het dier los te krijgen, hadden de dierenambulance gebeld, maar die liet lang op zich wachten. Pas de volgende ochtend en na meerdere keren bellen kwamen twee medewerkers die vervolgens de brandweer van Leusden belden.

Die haalde het dier binnen een half uur uit de boom. Toen was de kater echter al zodanig gewond dat hij de volgende dag overleed. ,,De kat bleek behoorlijk gewond, zijn achterlijf was al verstijfd, zijn balletjes hadden vastgezeten. Het was echt verschrikkelijk, de kat heeft de hele nacht keihard gekrijst, het was niet om aan te horen, zo zielig. Het is niet te geloven dat de dierenambulance niet wilde komen", zo zegt buurtbewoonster Francis Hoogendoorn tegen de Leusder Krant. Volgens haar heeft de eigenaar van Yoep de dierenambulance zelfs nog 500 euro geboden om maar iemand te laten komen.

De dierenambulance zegt in een reactie dat het soms moeilijk in te schatten is wanneer het om een noodsituatie gaat, maar dat men in dit geval niet correct heeft gehandeld.
pi_85468570
Boze bejaarde verjaagt honden met glasscherven
HAAKSBERGEN - Een 83-jarige man uit Haaksbergen heeft uit woede tegen hondenoverlast glasscherven rondgestrooid op een wandelpad.

De man strooide de scherven over een lengte van 100 meter, in de hoop dat de hondeneigenaren het pad voortaan zouden mijden uit angst voor verwondingen van hun viervoeters.

Een voorbijganger die zijn hond uitliet, betrapte de man, weet de Twentsche Courant Tubantia.

De bejaarde heeft laten weten spijt te hebben van zijn actie, maar wilde een daad stellen omdat hij veel overlast heeft van de dieren.

Ik heb die gevoelens met bejaarden op de snelweg en bij de kassa :r
Lobotomie uitvoeren met een roestige koevoet dan maar ? *O*
pi_85468598
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:18 schreef zeeeend het volgende:
'Yoep dood door trage dierenambulance'

LEUSDEN - Inwoners van Leusden zijn woedend op de dierenambulance van de Utrechtse gemeente. Die wilde aanvankelijk niet opdraven om kater Yoep te helpen die met zijn balletjes klem was komen te zitten in een boom.

Het dier zat vorige week vast in een boom op de Gironde, zo schrijft de Leusder Krant.nl. Buurtbewoners, die eerst hadden geprobeerd zelf het dier los te krijgen, hadden de dierenambulance gebeld, maar die liet lang op zich wachten. Pas de volgende ochtend en na meerdere keren bellen kwamen twee medewerkers die vervolgens de brandweer van Leusden belden.

Die haalde het dier binnen een half uur uit de boom. Toen was de kater echter al zodanig gewond dat hij de volgende dag overleed. ,,De kat bleek behoorlijk gewond, zijn achterlijf was al verstijfd, zijn balletjes hadden vastgezeten. Het was echt verschrikkelijk, de kat heeft de hele nacht keihard gekrijst, het was niet om aan te horen, zo zielig. Het is niet te geloven dat de dierenambulance niet wilde komen", zo zegt buurtbewoonster Francis Hoogendoorn tegen de Leusder Krant. Volgens haar heeft de eigenaar van Yoep de dierenambulance zelfs nog 500 euro geboden om maar iemand te laten komen.

De dierenambulance zegt in een reactie dat het soms moeilijk in te schatten is wanneer het om een noodsituatie gaat, maar dat men in dit geval niet correct heeft gehandeld.
Ik vond dit nogal een raar verhaal. Desnoods bel je toch de politie? De dierenarts? Iemand die je WEL wil helpen? :{
pi_85503192
Ratzilla op Engelse landgoed BRADFORD -

Inwoners van het Engelse Bradford worden geteisterd door ratten van een gigantische omvang. Eén van de reuzenratten was maar liefst 76 centimer lang en wordt toepasselijk 'Ratzilla' genoemd...

De 38-jarige buurtbewoonster Rebecca Holmes heeft regelmatig grote knaagdieren in haar keuken op het landgoed voorbij zien komen. ,,Ik heb ze gezien, zo groot als katten, maar dit is echt bizar''.

Brandon Goddard, medewerker van een reinigingsbedrijf, schoot het gigantische beest dood. Volgens hem liepen er nog minimaal vier gigantische ratten rond, maar die wisten te ontkomen. Hij vermoedt dat het gaat om een Zuid-Amerikaanse soort. Deze zogenaamde beverratten zouden twintig jaar geleden al zijn uitgeroeid in Groot-Brittannië, maar het is niet onmogelijk dat er paar overlevenden zijn.

De beesten zijn twee keer zo groot als de grootste rattensoort die in Engeland voorkomt. De doodgeschoten reuzenrat is waarschijnlijk ontsnapt uit gevangenschap, zo meldt The Sun.

Ach ja ,schiet maar kapot :'(
  Moderator vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:51:22 #68
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85513109
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:23 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik vond dit nogal een raar verhaal. Desnoods bel je toch de politie? De dierenarts? Iemand die je WEL wil helpen? :{
Echt vreselijk vind ik zoiets, arme arme Joep ;(
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_85679988
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:53 schreef Greys het volgende:

[..]

ik hoop dat er ook korte LEUKE berichten worden geplaatst.

Liever hond(en) dan partner
AMSTERDAM - Hondenbezitters zijn meer gesteld op hun viervoeter dan op hun eigen partner...

Gemiddeld krijgt de relatie met de viervoeter een 8,5 tegenover een 7,8 voor de relatie met de partner.

Uit onderzoek van National Geographic Channel blijkt verder dat een op de drie hondeneigenaren de hond in zijn bed laat slapen.

Zo'n 3% procent daarvan heeft daardoor ook minder seks.

Bijna de helft ziet een volwaardige gesprekspartner in de hond; vrouwen vaker dan mannen.

....en met een paar van die jongens kan je de kans op een relatie ook wel vergeten. :P
Want ze verharen ,liggen in de sloot,vragen veel aandacht enz.
De fabel dat ze als een ,chick magnet" werken heb ik nog nooit ervaren -O-
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:03:08 #70
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85685121
_O-

ohja: http://www.telegraaf.nl/b(...)grapje___.html?p=6,2

mensen die doodsbedreigen vesturen via internet omdat je dit met een kat doet :')
Ik vind het wel een erg grappig filmpje , dat mens is gewoon gek :')
I intend to be formidably armed
pi_85842840
Paddenstoelplukkers doen gruwelijke vondst

Maar gelukkig een goede afloop. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_85903182
Winkels Den Haag stoppen verkoop konijnen ^O^

DEN HAAG - Tot groot genoegen van de Haagse Dierenbescherming zijn twee dierenwinkels in Rijswijk en Scheveningen met onmiddellijke ingang gestopt met het verkopen van konijntjes, cavia's, hamsters en andere knaagdieren.

Als klanten zich in de winkels melden om een knagertje te kopen, worden zij voortaan doorverwezen naar het konijnen- en knaagdierenopvangcentrum Het Knaaghof. "Dat zit momenteel helemaal vol, met gemiddeld steeds zo'n honderd dieren", zegt Henny Greven van de dierenbescherming. Zij juicht de verkoopstop van de twee winkels dan ook van harte toe. "Veel mensen doen in dierenwinkels namelijk een impulsaankoop. Als zij na verloop van tijd de interesse verliezen voor het diertje, wordt het of gedumpt, of het komt in het opvangcentrum terecht, waardoor het daar steeds voller wordt."

Bovendien komen veel van de wollige beestjes uit Oost-Europa en overleven zij de lange reis naar Nederland vaak niet. De dieren die tijdens de barre tocht niet het leven laten, komen bij de groothandel in bakken terecht. Daar is het wachten geblazen tot zij worden afgehaald voor de verkoop in winkels.

"Wij vinden dat er veel te veel dieren in opvangcentra zitten", zegt Marian Hegi van Dobey Scheveningen, één van de twee winkels. "En bij ons zitten de diertjes in principe goed, maar het blijven toch maar glazen hokken. Nu geven we de klanten een folder van Het Knaaghof."
pi_85950110
Dierenbeul met dood bedreigd
BANJA LUKA - Een vrouwelijke dierenbeul die enkele weerloze jonge hondjes onder luid gejank in een rivier gooide, is bedolven onder doodsbedreigingen uit de hele wereld.
http://www.knurps.nl/2010(...)de-rivier-video.html

Deze week verscheen een filmpje op internet waarin te zien is hoe de jonge vrouw vijf puppy's vanuit een emmer in een snelstromende rivier gooit.

Woedende dierenrechtenactivisten openden direct een klopjacht op de vrouw. Ze willen haar identificeren zodat ze door plaatselijke autoriteiten kan worden opgepakt worden vervolgd voor dierenmishandeling. Een Amerikaanse dierenrechtenorganisatie loofde zelfs 5000 dollar uit voor informatie die leidt tot de identiteit van de dierenbeul.

Uit eerste reacties zou blijken dat het gaat om een Bosnische vrouw en dat het voorval plaatsvond aan de oevers van de Vrbas-rivier.

Doodsbedreigingen

De vriend van de vrouw die het gruwelijke tafereel filmde en op YouTube plaatste, heeft op zijn account al honderden doodsbedreigingen ontvangen, zowel aan zijn adres als dat van zijn vriendin.

Het filmpje is ondertussen verwijderd van YouTube, maar nog wel te zien op LiveLeak . Daar is het echter niet meer mogelijk om een reactie bij het filmpje te plaatsen, nadat ook daar doodsbedreigingen aan het adres van de vrouw en haar vriend waren geuit.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 september 2010 @ 15:14:36 #74
163650 Greys
pi_85950710
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:56 schreef zeeeend het volgende:
Dat je zoiets doet is al te walgelijk.
Maar dat je het dan ook nog zelf gaat filmen en op Youtube zet...
Hoe verknipt ben je dan?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 1 september 2010 @ 17:16:43 #75
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85954950
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat je zoiets doet is al te walgelijk.
Maar dat je het dan ook nog zelf gaat filmen en op Youtube zet...
Hoe verknipt ben je dan?
Nou precies dat ja :{
pi_86031360
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:56 schreef zeeeend het volgende:
BANJA LUKA - Een vrouwelijke dierenbeul die enkele weerloze jonge hondjes onder luid gejank in een rivier gooide, is bedolven onder doodsbedreigingen uit de hele wereld.
http://www.knurps.nl/2010(...)de-rivier-video.html

Deze week verscheen een filmpje op internet waarin te zien is hoe de jonge vrouw vijf puppy's vanuit een emmer in een snelstromende rivier gooit.

Woedende dierenrechtenactivisten openden direct een klopjacht op de vrouw. Ze willen haar identificeren zodat ze door plaatselijke autoriteiten kan worden opgepakt worden vervolgd voor dierenmishandeling. Een Amerikaanse dierenrechtenorganisatie loofde zelfs 5000 dollar uit voor informatie die leidt tot de identiteit van de dierenbeul.

Uit eerste reacties zou blijken dat het gaat om een Bosnische vrouw en dat het voorval plaatsvond aan de oevers van de Vrbas-rivier.

Doodsbedreigingen

De vriend van de vrouw die het gruwelijke tafereel filmde en op YouTube plaatste, heeft op zijn account al honderden doodsbedreigingen ontvangen, zowel aan zijn adres als dat van zijn vriendin.

Het filmpje is ondertussen verwijderd van YouTube, maar nog wel te zien op LiveLeak . Daar is het echter niet meer mogelijk om een reactie bij het filmpje te plaatsen, nadat ook daar doodsbedreigingen aan het adres van de vrouw en haar vriend waren geuit.
Puppy-doder getraceerd in Bosnië

^O^
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_86083815
Oma: Ik redde YouTube-puppy's uit rivier
AMSTERDAM - Een 75-jarige Bosnische oma zegt dat ze de hondjes heeft gered die eerder door een jonge vrouw vanuit een emmer in een snelstromende rivier waren gegooid.

Volgens de vrouw, Ruza Pavlovic uit Bugojno, was ze op weg naar haar aardappelveldje toen ze de jonge hondjes in het water zag spartelen. Ze viste de puppy’s uit het water en nam ze alle vijf mee naar huis.

Of de oma de waarheid spreekt is niet duidelijk. Zo zijn de hondjes van de oma bruin en zwart terwijl de beestjes op het YouTube-filmpje zwart en wit zijn. Pavlovic weet echter zeker dat het om dezelfde dieren gaat. "Ze zijn het echt", sprak ze tegen lokale media. "Mijn enige probleem is nu dat ik eigenlijk niet genoeg geld heb om de puppy's te houden. Ik leef van een klein pensioen en ze hebben drie liter melk nodig per dag. Eigenlijk kan ik dat niet betalen, maar er is geen haar op mijn hoofd die erover denkt ze weer weg te doen", aldus de oma.

Enige tijd geleden verscheen een filmpje op internet waarin te zien is hoe een meisje met rode capuchon vijf hondjes het water in gooit. Uit de vele reacties bleek al snel dat het ging een Bosnische vrouw en dat het voorval plaatsvond aan de oevers van de Vrbas-rivier.

Woedende dierenrechtenactivisten openden direct een klopjacht op haar. De vriend van de vrouw, die het gruwelijke tafereel filmde en op YouTube plaatste, ontving op zijn account honderden doodsbedreigingen. De Bosnische politie hield deze week een vrouw aan die voldoet aan het signalement. Ook haar ouders worden binnenkort verhoord.

Het filmpje is ondertussen verwijderd van YouTube, maar nog wel te zien op LiveLeak .
pi_86130001
nog een klein dieptepuntje:

quote:
Dode cavia’s en dode puppy’s aangetroffen.

BORNE - Vier gestikte puppy's en elf gewurgde cavia's. Die gruwelijke vondst deden twee kinderen van 8 en 9 jaar zondagmiddag aan de aan de Azelosestraat in Borne. De dieren lagen in de bosjes vlak achter de parkeerhaven van een carpoolplaats. De moeder van de kinderen waarschuwde de dierenambulance en de politie.

Uit onderzoek bleek dat de puppy’s door verstikking om het leven zijn gebracht en de cavia’s de nek zijn omgedraaid. De puppy’s zijn tussen de zes à acht weken oud en vermoedelijk een kruising tussen een Stafford met een Herder. Waarschijnlijk waren ze één à twee dagen dood.

De politie zoekt getuigen en wil weten waar deze dode dieren vandaan komen. De politie verzoekt mensen, die mogelijk de herkomst van de dieren weten of bijzonderheden hebben waargenomen in de omgeving van de carpoolplaats, contact op te nemen met de politie 0900-8844. Als men anoniem wil reageren, kan dit door het bellen met Meld Misdaad anoniem: 0800-7000.
http://www.tctubantia.nl/(...)pys-aangetroffen.ece

Er staan een aantal foto's onder de link, maar deze zijn niet heel plezierig om naar te kijken... Ik post ze dus maar niet.

En echt he, wie doet dit nou? Er bestaat ook zoiets als een asiel voor je ongewenste pups en cavia's, waar ze gewoon de kans hebben op een lang en gelukkig leven met liefhebbende eigenaren. Desnoods dump je ze in een doos voor de deur van het asiel als je er niet voor wilt betalen! Werkelijk, ik kan geen enkele reden verzinnen waarom mensen zoiets zouden doen :(
pi_86156482
’Vaker gevechten met honden in Rotterdam’

door Roelien Wierstra

ROTTERDAM - De Dierenbescherming Rijnmond heeft sterke aanwijzingen dat het aantal hondengevechten in Rotterdam toeneemt. Zo zijn het afgelopen jaar meer dode vechthonden gevonden en verschijnen steeds meer afgedankte bull terriers, die gebruikt worden voor de gevechten maar niet agressief genoeg zijn, in de asielen.

Dat zegt Rinus Hitzert, algemeen directeur van de Rotterdamse Dierenbescherming, naar aanleiding van de thriller ’Trip’ van de Rotterdamse schrijfster Judith Visser (32). Haar nieuwste boek is een aanklacht tegen de beestachtige gevechten, die naar verluidt wekelijks plaatsvinden.

Visser kwam op het idee voor haar zesde boek toen haar 13-jarige hond Romy in het park aangevallen werd door een pitbull. Toen ze een dag later in een bericht las dat de dierenambulance een in stukken gesneden pitbull had gevonden, besloot ze zich in de vechthonden te verdiepen.

„Ik wil niet alle pitbulls zwart maken”, vertelt de geboren en getogen Rotterdamse tijdens een wandeling in een zonnig Zuiderpark met haar twee honden, „maar het ras wordt misbruikt. Pitbulls zijn zo extreem loyaal. Zelfs als je ze iedere dag mishandelt, doen ze nog alles voor hun baasje.”

Visser stuitte op tal van aanwijzingen dat de gruwelijke hondengevechten, waarbij de verliezer genadeloos wordt afgemaakt en gedumpt, daadwerkelijk plaatsvinden in de Maasstad. Zo worden regelmatig dode honden gevonden met bijtsporen van een andere hond. De vechthonden zijn gecoupeerd, wat verboden is, om de tegenstander zo weinig mogelijk houvast te bieden. En er worden regelmatig huishonden gestolen om de vechthonden op te laten oefenen. Een eventuele chip wordt rücksichtslos uit het dier gesneden.

Visser kwam er ook achter waar de keuringen van de pitbulls plaatsvinden. Ze ging zelf poolshoogte nemen op het Kalverpad, op een afgelegen parkeerterrein vlak bij de manege Charlois.

De gevechten zouden plaatsvinden in een bedrijfspand in de buurt van De Kuip, maar iedere keer op een ander tijdstip zodat de politie er geen vat op krijgt.

Een bewijs daarvoor, aldus de schrijfster, is dat er met enige regelmaat dode honden worden gedumpt op het eiland Van Brienenoord. Met een sterke hond kan op een avond wel 15.000 euro worden gewonnen.

In ’Trip’, dat vanaf vandaag in de boekhandel ligt, laat Visser haar hoofdrolspeelster Amber met haar TsjechoSlowaakse wolfhond Yuriko verzeild raken in de wereld van de hondengevechten. „Een gevaarlijke wereld”, waarschuwt Hitzert van de dierenbescherming, „waar hopelijk tegen opgetreden gaat worden.”

Visser hoopt dat haar boek ertoe zal leiden dat de gevechten aangepakt zullen worden. „En dat mensen die ’s avonds laat gasten ergens naar binnen zien gaan met pitbulls of zien dat een bepaalde buurman wel heel vaak een nieuwe pitbull heeft aan de bel trekken.”
pi_86194543
Victoria Beckham lakt hondennagels

De rood/roze nagellak die door de modekoningin op de teennagels van de bulldog gesmeerd wordt, kleurt prachtig bij het roze strikje om Coco’s halsband. Trots stuurt Victoria foto's van haar geliefde viervoeter het internet op.

Vic deed de puppy voor kerst cadeau aan manlief David Beckham. Of de voetballer net zo blij is met de roze nagels van zijn hond als Victoria is niet bekend.

Its actually not painted nail, these are called Soft Claws which are silicon claw covers that stop scratching and self harm by excessive scratching. Its been around a few years and was shown on the Dragons den by myself in 2008. We have been selling loads to celebs for years.
  woensdag 8 september 2010 @ 09:18:22 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86194634
Ok, niet gelakt, dus.
pi_86194739
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:18 schreef Lienekien het volgende:
Ok, niet gelakt, dus.
Die van zijn ringteen heeft het al opgegeven ,drama!
  woensdag 8 september 2010 @ 09:25:31 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86194789
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:23 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Die van zijn ringteen heeft het al opgegeven ,drama!
't Zijn hoesjes!
pi_86194808
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

't Zijn hoesjes!
Hij is kapodt! :(
  woensdag 8 september 2010 @ 09:30:08 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86194888
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:26 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Hij is kapodt! :(
Ik snap je niet.
pi_86196186
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:34 schreef zeeeend het volgende:
Oma: Ik redde YouTube-puppy's uit rivier
AMSTERDAM - Een 75-jarige Bosnische oma zegt dat ze de hondjes heeft gered die eerder door een jonge vrouw vanuit een emmer in een snelstromende rivier waren gegooid.

Volgens de vrouw, Ruza Pavlovic uit Bugojno, was ze op weg naar haar aardappelveldje toen ze de jonge hondjes in het water zag spartelen. Ze viste de puppy’s uit het water en nam ze alle vijf mee naar huis.

Of de oma de waarheid spreekt is niet duidelijk. Zo zijn de hondjes van de oma bruin en zwart terwijl de beestjes op het YouTube-filmpje zwart en wit zijn. Pavlovic weet echter zeker dat het om dezelfde dieren gaat. "Ze zijn het echt", sprak ze tegen lokale media. "Mijn enige probleem is nu dat ik eigenlijk niet genoeg geld heb om de puppy's te houden. Ik leef van een klein pensioen en ze hebben drie liter melk nodig per dag. Eigenlijk kan ik dat niet betalen, maar er is geen haar op mijn hoofd die erover denkt ze weer weg te doen", aldus de oma.

Enige tijd geleden verscheen een filmpje op internet waarin te zien is hoe een meisje met rode capuchon vijf hondjes het water in gooit. Uit de vele reacties bleek al snel dat het ging een Bosnische vrouw en dat het voorval plaatsvond aan de oevers van de Vrbas-rivier.

Woedende dierenrechtenactivisten openden direct een klopjacht op haar. De vriend van de vrouw, die het gruwelijke tafereel filmde en op YouTube plaatste, ontving op zijn account honderden doodsbedreigingen. De Bosnische politie hield deze week een vrouw aan die voldoet aan het signalement. Ook haar ouders worden binnenkort verhoord.

Het filmpje is ondertussen verwijderd van YouTube, maar nog wel te zien op LiveLeak .
Moeilijk te geloven. Hoe heeft zij al die hondjes uit die rivier kunnen redden? Die verspreiden zich alle kanten op en zullen helaas na een paar minuten al verdronken zijn. Erg toevallig dat zij dan net in de buurt was. En dan dat kleurverschil. Volgens mij wil ze er een slaatje uit slaan. :N
pi_86306323
'Huishaan' lift 480 kilometer

GRONINGEN - Een haan heeft op eigen houtje een reis gemaakt van Groningen naar Zuid-Holland en weer terug. De haan sprong twee keer achterop een vrachtauto en kon zo meeliften. Hij reisde in totaal 480 kilometer.

Meint Burgler van het gelijknamige transsportbedrijf laat de reislustige haan zien . Foto: ANP

Een chauffeur van transporteur Burgler in Noordhorn ontdekte de 'huishaan', die rondscharrelt op het bedrijfsterrein, afgelopen maandag in de Botlek bij Rotterdam op de achteras van zijn vrachtwagen. De haan was vanuit Groningen meegereisd naar Zuid-Holland, een afstand van 265 kilometer. Een poging om het dier te vangen mislukte; de haan ging er vandoor.

Een dag later liftte de haan terug op de achteras van een vrachtwagen van een andere chauffeur die in dienst is bij hetzelfde transportbedrijf. Die ontdekte het dier in Heerenveen en bracht hem naar zijn 'huis' in Noordhorn.

[ Bericht 0% gewijzigd door zeeeend op 11-09-2010 10:44:29 ]
pi_86318527
Dierenbescherming waar blijf je?

Zo'n 200.000 huisdieren krijgen niet de zorg die ze nodig hebben omdat hun baasje er geen geld voor heeft. Dat blijkt uit een gezamelijk onderzoek van de Dierenbescherming en de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Dierengeneeskunde. Vooral onder huisdierbezitters met een bijstandsuitkering wordt een bezoekje aan de dierenarts uitgesteld. Dat was het onderzoek, nu noch de oplossing!! Zullen we die ooit horen? Komt de Dierenbescherming nu eindelijk eens naar buiten met een plan van aanpak?

Onder alle mensen in het land,

Rijk ik die man het liefst de hand,

Die zonder zucht naar eer of winst,

In't stads gewoel die vriend durft zijn

Van't hulploos dier in nood en pijn.

Dit was het gedicht van de Dierenbescherming 75 jaar geleden. Kan u de huidige Dierenbescherming hier nog in terug vinden?

Op het jaarverslag van de Dierenbescherming van vorig jaar valt te lezen dat de organisatie 71 miljoen euro op een bankrekening heeft staan!!De directeur Frank Dales, verdient een slordige 113.000 euro per jaar plus het gebruik van een lease auto. Over enkele weken loopt Nederland weer met de collecte bus van en voor de Dierenbescherming. Moet er überhaupt nog een cent aan deze vereniging worden gegeven?

Op mijn vraag aan de Dierenbescherming wat zij aanbieden voor de minima met dieren die in de problemen komen, was hun antwoord: "er zijn verschillende dierenasielen die helpen als een baasje moeilijk zit, maar hang die adressen niet aan de grote klok want dan komt iedereen vragen om hulp". Nu, Dierenbescherming, met 71 miljoen op de bank, moet een beetje hulp lukken zou ik zo denken.Hoe zat dat ook al weer afgelopen winter? Voor Nederlandse begrippen, was het een zware winter. Duizenden dieren stierven een tragische dood. Anderen werden gelukkig gered door paticuliere initiatieven. De Dierenbescherming schitterde door afwezigheid in het hele land. De postcodelotterij schuift bakken met geld richting de DB en ik zeg "Dierenbescherming waar blijf je?"Dieren dumpen? Verwerpelijk!!Maar kom nu eindelijk eens met voorstellen, ideeën, vraag de mensen zelf, blijf niet zitten achter je bureau, de minima zit daar niet. Volgens mij zijn jullie de 'feeling'met de man in de straat volledig kwijt. Waarom dumpen de mensen? Doe daar eens een onderzoek na. Jullie hebben daar de middelen en het geld voor.
pi_86352138
de reacties zijn al even triest als het incident:
Rottweiler bijt peuter dood
  zondag 12 september 2010 @ 21:26:09 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86358704
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:00 schreef zeeeend het volgende:
Dierenbescherming waar blijf je?[...]
Heb je ook een bron bij die lap tekst?

Ik vind het nogal merkwaardig om zo met een beschuldigend vingertje te wijzen naar de Dierenbescherming. Alsof dat ineens een soort boevenbende is.
  zondag 12 september 2010 @ 21:33:41 #91
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86359278
Ik vind het sowieso een beetje raar dat de dierenbescherming de problemen van mensen moet oplossen die met te weinig geld toch dieren gaan kopen.
pi_86359473
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:33 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het sowieso een beetje raar dat de dierenbescherming de problemen van mensen moet oplossen die met te weinig geld toch dieren gaan kopen.
Mensen kunnen ook in de problemen komen NADAT ze een dier hebben aangeschaft :P

Bron is trouwens Dierenleed Nieuwsblog, maar de site doet het momenteel niet.
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 21:36:48 #93
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_86359486
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:33 schreef Harajuku. het volgende:
IK vraag me wel eens af wat de dierenbescherming precies wel doet.

We hebben hier in Den Helder overigens tegenwoordig zelfs een dierenvoedselbank...
  zondag 12 september 2010 @ 21:37:12 #94
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86359521
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:36 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Mensen kunnen ook in de problemen komen NADAT ze een dier hebben aangeschaft :P

Bron is trouwens Dierenleed Nieuwsblog, maar de site doet het momenteel niet.
Ja, maar dat zal niet voor een procent of 80% opgaan of zo.
  zondag 12 september 2010 @ 21:38:39 #95
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86359631
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:36 schreef senesta het volgende:

[..]

We hebben hier in Den Helder overigens tegenwoordig zelfs een dierenvoedselbank...
Ja, dat doe ik ook hoor. De dierenbescherming zou sowieso meer vrijheid moeten krijgen dan dat het nu heeft, ze kunnen nu vaak ook niets ook al zouden ze wel willen. Maar als iemand voor de dierenbescherming komt collecteren geef ik niets want ik heb geen flauw idee wat ze er wel of niet mee doen inderdaad.
pi_86359681
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:37 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, maar dat zal niet voor een procent of 80% opgaan of zo.
Dat durf ik juist niet te beweren. Veel mensen zijn ontslagen. Recessie en zo.

Maar er zullen ongetwijfeld veel mensen zijn die het niet kunnen betalen, en toch een dier nemen. -O-
  zondag 12 september 2010 @ 21:41:52 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86359861
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:36 schreef senesta het volgende:

[..]

Ze werken bijv. samen met zo'n 50 dierenasiels.
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 22:11:25 #98
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_86361923
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze werken bijv. samen met zo'n 50 dierenasiels.
Maar een heleboel asiels krijgen geen steun, hebben bijvoorbeeld een pension ernaast en zijn afhankelijk van giften, net als de dierenambulances.
pi_86362782
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je ook een bron bij die lap tekst?

Ik vind het nogal merkwaardig om zo met een beschuldigend vingertje te wijzen naar de Dierenbescherming. Alsof dat ineens een soort boevenbende is.
http://dierenleed.nieuwsl(...)_waar_blijf_je_.html

Kan persoonlijk ook geen klamme knop krijgen van deze instelling wegens persoonlijke ervaringen.
Alles volgens het boekje ,staat het niet opgenomen in het wetboek ,komen ze niet in actie .
Twaalf ,emails ,foto's etc tot een afspraak met de plaatselijke krant inclusief correspondentie ,toen kon het wel .
........of : We weten van de situatie en wie wie zich hiermee bezighouden ,maar we zijn niet in staat om met een goede bewijslast te komen.
Toen dreef er weer een dood paard in het kanaal,enz enz :r

P.S Alle afdelingen hebben een eigen beleggingsfonds ,ze weten van elkaar niet waar ze mee speculeren .
Transparant.

Tot slot:

http://zembla.vara.nl/fil(...)en_Zembla_070609.pdf

ja ,uit 2007 ,maar het is er niet beter op geworden als je een beetje Googled :N

[ Bericht 7% gewijzigd door zeeeend op 12-09-2010 22:32:41 ]
pi_86372808
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:22 schreef zeeeend het volgende:
Boze bejaarde verjaagt honden met glasscherven
HAAKSBERGEN - Een 83-jarige man uit Haaksbergen heeft uit woede tegen hondenoverlast glasscherven rondgestrooid op een wandelpad.

De man strooide de scherven over een lengte van 100 meter, in de hoop dat de hondeneigenaren het pad voortaan zouden mijden uit angst voor verwondingen van hun viervoeters.

Een voorbijganger die zijn hond uitliet, betrapte de man, weet de Twentsche Courant Tubantia.

De bejaarde heeft laten weten spijt te hebben van zijn actie, maar wilde een daad stellen omdat hij veel overlast heeft van de dieren.

Ik heb die gevoelens met bejaarden op de snelweg en bij de kassa :r
Lobotomie uitvoeren met een roestige koevoet dan maar ? *O*
Nu ik dit zo lees, hier bij mij achter in de buurt die in de muren om zijn huis glasscherven heeft gemetseld voor als katten er op willen klimmen, en dan geen kleine scherven maar echt scherven van 5 cm lang. :N
All good things are wild and free.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')